Scoala Profesionala Poiana Turda
Turda, Cluj

Alte date

RAPORT SEMESTRIAL:

STAREA ŞI CALITATEA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI

SEMESTRUL I AN ŞCOLAR 2015-2016

 

 

Acest raport prezintă succint activităţile desfăşurate în Şcoala Profesionala Poiana Turda, în semestrul I al anului şcolar 2015 – 2016, evaluarea lor sumativă şi calitativă, comparativ cu obiectivele propuse în planul managerial pentru semestrul I al anului şcolar 2015/2016 şi planul de dezvoltare instituţională pe termen lung şi mediu al şcolii.

Este structurat pe 7 capitole:populatia scolara, curriculum, management, resurse umane, resurse materiale, activitatea instructiv educativă, şi relaţii de parteneriat.

Evaluarea activităţilor desfăşurate are ca reper obiectivele propuse de planurile manageriale şi este structurat pe activităţi desfăşurate, rezultate obţinute, date statistice, aspecte ale activităţilor.

Concluziile formulate în acest raport, discuţiile care vor avea loc la prezentarea lui în Consiliul Profesoral, vor fi valorificate în activităţile de proiectare ale planurilor manageriale pe semestrul II al anului şcolar 2015 – 2016.

 

 

I. POPULAŢIA ŞCOLARĂ

 

 

 

Statistica mişcării elevilor:

 

 

 

Elevi înscrişi la început de an şcolar

Elevi rămaşi la sfârşitul semestrului

Plecaţi

Veniţi

Elevi sancţionaţi cu nota scazuta la purtare

 

 

 

 

Corigenţi

 

 

 

 

Neîncheiaţi

GRADINITA

65

65

 

 

 

 

 

PRIMAR

140

140

 

 

25

26

10

ADŞ primar

23

23

4

4

 

 

 

ADŞ croitorie

15

16

 

1

 

 

 

ADŞ construcţii

16

17

 

1

 

 

 

GIMNAZIAL

81

85

1

5

51

26

19

GIMNAZIAL FR

61

62

 

1

51

 

55

TOTAL

401

408

5

12

127

52

84

 

I. MANAGEMENT ŞCOLAR

INSPECŢII EFECTUATE

 

În semestrul I al anului şcolar 2015 – 2016,  au avut loc:

-          1 inspecţie de evaluare a directorului efectuată de inspectorul teritorial al ISJ

-          1 inspecţie tematică de verificare a situaţiei de început de an şcolar, efectuată de inspectorul teritorial al ISJ-ului.

-          2 inspecţii de verificare realizate în urmna unor reclamaţii, efectuate de o echipă formată din doi inspectori ai ISJ

Asistenţe la lecţii

 

În cursul semestrului I al anului şcolar 2015 – 2016 au fost efectuate un număr de 24 asistenţe la ore de către directorul şcolii, acestea cuprinzând observaţii şi recomandări legate de calitatea demersului didactic, de metodele de predare-învăţare-evaluare folosite, de materialele şi mijloacele didactice utilizate. S-a urmărit ca fiecare cadru didactic nou venit în şcoală sau care este înscris la grade didactice să beneficieze de cel puţin o asistenţă însoţită de consiliere pe probleme de didactică şi relaţionare cu elevii.

  1. BURSE ŞCOLARE

 

La nivelul unităţii şcolare situaţia burselor şcolare a fost următoarea:

Total burse

Semestrul I

 

Burse de ajutor social

Propuse 70

 

II.RESURSE UMANE

 

 

Pentru desfăşurarea corespunzătoare a procesului instructiv - educativ, orele, catedrele, posturile vacante au fost acoperite cu cadre didactice calificate.

Astfel, începând cu data de 1 septembrie 2015, în unitatea noastră au fost încadrate  27    de cadre didactice, 2,5 cadre didactice auxiliare ( 1 secretar şef, 0.5 contabil, 1 mediator scolar). Personalul de nedidacic: 2 îngrijitoare şi 2 paznici.

 

Obiective principale:

ü  asigurarea resurselor umane necesare desfăşurării activităţii şcolii

ü  creşterea calităţii resurselor umane

 

 

Situaţia cadrelor didactice înscrise la grade didactice

 

Nr. Crt

Numele și prenumele

cadrului didactic

Gradul I/ anul

Gradul II/ anul

Definitivat/anul

1

Bereș Andrea

 

2016

 

2

Bondor Camelia Adriana

 

2016

 

3

Cristea Ana- Maria

 

2016

 

4

Damian Alin

 

2017

 

5

Hui Petronela

2016

 

 

6

Jimba Margareta

2017

 

 

7

Tiron Maria

 

 

2016

 

 

 

 

 

Situaţia cadrelor didactice participante la activităţi de perfecţionare

Nr. Crt.

Numele și prenumele

cadrului didactic

Denumirea cursului

Instituția

Nr. de credite acordate

1

Pîrlea Daniela

Curs formator

CCD-Cluj în colaborare cu Sc Arini

Atestat

2

Pîrlea Daniela

Managementul educațional în contextul descentralizării

CCD- Cluj

30

3

Pîrlea Daniela

ISSM “Formarom”

SC.“Formarom”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Analiza SWOT:

Puncte tari

-Ponderea cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I

-Cadrele didactice sunt preocupate de perfecţionare şi formare continuă prin

înscrierea la grade didactice;

-Buna pregătire metodică şi științifică a cadrelor didactice.

Puncte slabe

-Slaba participare la cursuri de formare şi

perfecţionare;

-Alegerea unor cursuri nu a fost întotdeauna în concordanţă cu nevoia de dezvoltare profesională.

Oportunități

-Varietatea cursurilor de formare și perfecționare profesională organizate de CCD Cluj

Amenințări

-Lipsa motivării financiare

-Taxa percepută pentru unele cursuri

 

 

 

 

 

 

Responsabil: prof. Bondor Camelia

III RESURSE MATERIALE

Buget local sept. 2015- febr. 2016:  57.000  lei

 

Sponsorizări atrase:

 

-      Renovare sală sport prin fundaţia „Patru mâini” – secretar şef Belea Dina

-      Aproximativ 900 lei pentru achiziţionarea unui videoproiector – prof. Bereş Andreea

 

Cheltuieli de dezvoltare şi funcţionare:

Plăţi efectuate către:  (total= 27.400 lei)

 

Furnizor

Eon

Electrica

Telekom

Prival

CAA

Adi Com Soft

 

suma

suma

suma

suma

suma

suma

 

15.000

5.000

800

1.000

4.000

1.600

Total

27.400

             

 

Cheltuieli servicii:       (total= 11.600 lei)

- dezinsecţii şi deratizări:         2.500  lei

- servicii cfp:                            2.400 lei

- asistenţă service retea de supraveghere video, materiale electrice şi manoperă:    2.200  lei

- documentatie SSM :               2.000 lei

- curs SSM :                              500 lei

- amenda ITM:                          2.000 lei

Materiale papetărie:  1.900 lei

Materiale curăţenie:  1.300 lei

Reîncărcare cartuşe şi reparaţii imprimante/ xerox:  total=   1.500     lei

- reîncărcare cartuşe si reparaţii imprimante/ xerox:  1.500 lei

Reparaţii curente şcoală: total = 3.000 lei

- alte materiale necesare pentru reparaţii:  3.000 lei

Obiecte de inventar:    4.490 lei

- 3 camere video , 1 hard  si 1 DVR : 3.290 lei

- mobilier clasa pregatitoare : 4 seturi-  1.200 lei

Deplasări cadre (delegaţii) şi transport cadre (navetă): lei

- deplasări cadre:       500  lei

-  transport cadre:   3.500  lei.

Contabil şef: Ciortea Stanca Alina

 

IV ACTIVITATEA INSTRUCTIV EDUCATIVĂ

COMISIA DIRIGINTILOR

Analiza SWOT:

 

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

 

 

Existenţa personalului didactic calificat  permite realizarea unui învăţământ de calitate;

Majoritatea cadrelor didactice sunt implicate in viata clasei in afara orelor predate la disciplina respectiva.

 

In cadrul orelor de Consiliere si orientare sunt abordate teme in functie de nevoile si specificul claselor;

Colaborare bună cu mediatorul scolar, , Poliţia,institutiile de protectie a copilului.

 

Familia nu este implicată suficient în activitatea de educare a copiilor;

Nivelul scăzut de cultură şi instruire al părinţilor;

Starea materială precară a unor familii.

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

Tratarea diferenţiată până la individualizare a elevilor ;

Varietatea cursurilor de perfecţionare şi formare continuă oferite de C.C.D. şi de universităţi;

Disponibilitatea şi responsabilitatea unor instituţii importante de a veni în sprijinul şcolii (Primăria, Biserica, Poliţia, );

Disponibilitatea altor şcoli pentru schimburi de experienţă şi pentru acţiuni organizate în parteneriat, în interes reciproc;

Cursuri de formare pe teme educative;

Postarea pe Internet (didactic.ro) a tot mai multor teme privind consilierea şi orientarea elevilor care pot veni în sprijinul tututror diriginţilor;

 

Inexistenţa unor repere morale solide în viaţa elevilor, deruta morală determinată de societate, mass media etc.;

Implicare scazuta a parintilor in viata scolii.

 

 

 

Responsabil: prof. Pîrlea Daniela

CONSILIUL ELEVILOR

 

 

Obiective ce trebuiau atinse :

  • §  informarea elevilor cu privire la activitatile extracurriculare;
  • §  implicarea elevilor in activitatile extracurriculare
  • §
  • § creearea unui mediu centralizat de socializare si dezbatere
  • § activitati de constientizare privind  pastrarea ordinii curateniei  scolii
  • §

 

Activitati desfasurate:

  1. Alegerea  Comitetului Consiliului Elevilor,

Perioada : 30.09.2015

 

2.Cea mai frumoasa sala de clasa !

-activitate concurs

Perioada : noiembrie

Grup tinta : elevii claselor primare si gimnaziale

 

Rezultate asteptate –responsabilizarea elevilor scolii privind  pastrarea curateniei  in salile de clasa,pentru mentinerea unui climat sanatos;

Responsabil: prof. Pîrlea Daniela

 

COMISIA DE ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE ŞI EXTRACURRICULARE

ANALIZA  SWOT

 

PUNCTE TARI

existenţa unui proiect strategic de dezvoltare pe termen mediu care evidenţiază obiectivele, dar şi unele aspecte care pot fi îmbunătăţite: planificarea şi dezvoltarea activităţilor nonformale, dotarea cu mijloace moderne de învăţământ, formarea continuă a cadrelor didactice, consilierea şi orientarea privind cariera etc.;

existenţa unui „Plan managerial” care evidenţiază domeniile funcţionale, obiectivele, funcţiile, responsabilităţile, beneficiarii, termenele şi care detaliază măsurile şi acţiunile;

- s-au identificat priorităţile activităţii educative, in funcţie de specificul şcolii şi în consonanţă cu ordonanţa de urgenţă a guvernului României privind asigurarea calităţii în educaţie.

actualizarea permanentă a măsurilor şi acţiunilor care se impun în realizarea obiectivului „Proiectarea şi organizarea activităţii”, atât în ceea ce priveşte activitatea formală şi nonformală, cât şi în ceea ce priveşte resursele materiale, resursele financiare, activitatea cu părinţii, evaluarea şi asigurarea calităţii;

- activitatea Consiliului de Administraţie şi a Consiliului Elevilor au sprijinit dezvoltarea şcolii şi a nivelului relaţional al acesteia;

- implicarea în concursuri şcolare;

realizarea, de comun acord cu părinţii, a calendarului întâlnirilor periodice şi monitorizarea fluxurilor informaţionale între şcoală şi familie;

proiectarea asistenţei psihopedagogice a elevilor aflaţi în situaţii speciale

existenţa unui Regulament al Consiliului Şcolar al Elevilor;

conturarea unei culturi a calităţii;

experienţa acumulată în domeniul activităţii educative.

 

PUNCTE SLABE

-slaba implicare a părinţilor în activităţile şcolii, dezinteresul multora dintre ei faţă de şcoală, anturajul şi preocupările copiilor lor;

-creşterea numărului de familii plecate la lucru în străinătate, lipsindu-i astfel pe copii de supravegherea părintească;

-in general, caietele diriginţilor conţin informaţii relevante referitoare la organizarea clasei, dar sunt situaţii în care lipsesc informaţii elementare, precum profesorii clasei, responsabilităţile elevilor, fişele psihopedagogice ale elevilor, componenţa comitetului de părinţi al clasei, caracterizarea clasei;

- nu sunt transmise în timp util situaţiile solicitate;

-lipsa unor instrumente de stimulare a elevilor participanti la activitatile educative extracurriculare si extraşcolare;

- lipsa de  de fonduri suficiente si greutarea obţinerii lor pentru a răsplăti rezultatele  unor elevi merituoşi ai şcolii la diferite concursuri.

- nerealizarea unei comunicări intre unii profesori si elevi, ceea ce duce la iscarea unor conflicte;

- insuficiente strategii didactice moderne, cu învăţare centrată pe elev;

 

OPORTUNITĂŢI

-organizarea unor activităţi extraşcolare care pot duce la realizarea unor legături interumane strânse.

 

AMENINŢĂRI

- dezavantajul creat de programele şcolare încărcate care nu permit dezvoltarea componentei educative;

- lipsa de timp si de motivaţie financiară;

- numărul mare de elevi cu probleme de comportament .

- disfuncţionalităţi în receptarea modificărilor  legislative de către beneficiarii educaţiei: elevi, părinţi, comunitate locală;

- capacitatea de influenţare negativă a personalităţii elevilor prin mass-media sau prin „cultul străzii”;

Consilier educativ,

Prof. Dragomir Marioara

 

COMISIA DE PREVENIRE ŞI COMBATERE A VIOLENŢEI

ANALIZA SWOT A ACTIVITAŢII COMISIEI:

 

PUNCTE TARI:

-modalităţi de asigurare a protecţiei şi pazei unităţii de învăţământ

-implicarea tuturor membrilor comisiei;

-implicarea psihologului scolar prof. Gheorghiu Ana

-implicarea Coordonatorului de proiecte şi programe educative.

- nu s-a inregistrat nici un caz de violenta in Sem. I

 

PUNCTE SLABE;

-legătura cu părinţii copiilor cu probleme disciplinare uşor deficitară;

-,,Acoperirea’’ vinovaţilor pentru manifestările violente de către colectivul clasei.

 

AMENINŢĂRI:

-situaţia economico-socială precară;

-lipsa de interes în ceea ce priveşte nevoia de educaţie.

 

OPORTUNITAŢI:

-deschiderea comunităţii pentru sprijinirea şcolii în combaterea actelor de indisciplină şi violenţă-Poliţia Turda

 

SOLUŢII POSIBILE DE REMEDIERE;

-permanentizarea legăturii între toţi factorii care au responsabilităţi în acest domeniu;

-aplicarea sancţiunilor prevăzute în R.O.I;

-supravegherea mai atentă a elevilor în timpul pauzelor.

 

 

Responsabil Comisia de prevenire şi combatere

a violenţei în mediul şcolar,

Prof. DRAGOMIR MARIOARA

 

COMISIA METODICĂ A ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREŞCOLAR ŞI PREPRIMAR

PUNCTE TARI

-Activităţile realizate au avut arii tematice diferite,  au fost în conformitate cu obiectivele propuse, unele având caracter de lecţii demonstrative, prezentări PPT ale activităţilor instructiv educative,  ale activităţilor extracurriculare, altele fiind diseminări ale proiectelor desfăşurate, concursuri, mese rotunde, momente artistice.

- Realizarea unei  transparenţe a deciziilor printr-o  comunicare continuă  între  membrii

comisiei metodice – membrii catedrei au colaborat în permanenţă de-a lungul semestrului şi

şi-au îmbunătăţit activitatea prin schimburi de idei, dialoguri deschise, discuţii ocazionale.

-Întocmirea  documentelor  de  proiectare didactică în  conformitate  cu  prevederile

curriculum-ului naţional de către toate cadrele didactice.

.- Preocupări din partea cadrelor didactice pentru a stabili o bună relaţie de comunicare

profesor-elevi;

- Parcurgerea ritmica a materiei;

- Implicarea cadrelor in diferite activităţi;

 

PUNCTE SLABE

- Lipsa manualelor la clasa a IIIa, auxiliarele utilizate nefiind procurate de toţi elevii;

- Cazuri izolate de elevi cu absenţe nemotivate;

- Neimplicarea unor părinţi şi dezinteresul lor faţă de activităţile şcolare;

 

OPORTUNITĂŢI

- Participarea la activităţi de formare continuă;

- Valorificarea potenţialului uman-profesori şi elevi;

- Valorificarea potenţialului creativ  al elevilor prin iniţierea de noi proiecte educative şi

asumarea de roluri;

AMENINŢĂRI

-  Motivaţia scăzută elevilor pentru învăţare;

-  Lipsa permanentă a rechizitelor școlare.

 

Responsabil Comisie Metodică,

Gligor Ildico

COMISIA METODICĂ MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE

 

Analia SWOT

Puncte tari:

>  documentele de proiectare bine întocmite;

>  teste iniţiale elaborate, analizate şi interpretate cu responsabilitate programe pentru pregătirea elevilor care necesită recuperare;

>  folosirea materialelor didactice disponibile în lecţii;

>  demersuri didactice adecvate specificului clasei şi disciplinei.

>  îmbinarea metodelor clasice cu cele moderne, folosirea unor metode complementare de învăţare şi evaluare (ex. evaluarea la calculator);

>  un conţinut ştiinţific bine stăpânit de profesori;

>  strategii diverse şi bine implementate în cadrul fiecărei lecţii;

>  portofolii metodico-didactice personale bogate şi bine întocmite;

>  realizarea de activități extracurriculare –Săptamana educației globale și a spațiului cosmic,

 

Puncte slabe:

>  lipsa activităţilor activ-participative la unele discipline, care să mobilizeze şi să implice elevii

>  profesorul C.Faiciuc nu  reușește să canalizeze atenția elevilor pentru învățare

>  nerespectarea principiului de notarea ritmică la matematică.

>  lipsa de interes din partea elevilor, slaba lor pregătire de acasă, lipsa resurselor material minime necesare unui elev la şcoală.

 

 

Oportunităţi:

>  clasele cu efectiv mediu de elevi

>  colaborare bună în cadrul comisiei, există membrii responsabili şi cu experienţă care pot oferi sfaturi utile pentru bunul demers educative.

 

 

Ameninţări:

>  probleme disciplinare la orele de curs

>  lipsa de motivaţie şi interesul foarte scăzut al elevilor pentru unele discipline.

>  rutina orelor de curs, nu sunt folosite metode variate, active pentru predare.

>  lipsa pregătirii lecţiilor acasă de către elevi

 

Responsabil comisie

Prof.  Baciu Daniela

 

Comisia metodica om si societate

1.Puncte tari

- existenţa unui colectiv calificat şi bine pregătit

- existenţa unei bune colaborări şi comunicări permanente  între membrii catedrei

- utilizarea unor strategii didactice diversificate, adaptate specificului școlii și elevilor.

2.Puncte slabe

- lipsa unor cabinete amenajate şi funcţionale pentru desfăşurarea eficientă a activităţilor de predare-învăţare-evaluare

- lipsa de interes a elevilor

3. Oportunităţi

- efectuarea de interasistenţe în cadrul catedrei duce la îmbunătăţirea cunoştinţelor şi a experienţelor ştiinţifice şi didactice ale membrilor comisiei

4. Ameninţări

- atitudinea „pasivă”  a anumitor elevi la solicitările profesorilor catedrei

- conţinutul foarte teoretizat al programelor şcolare nu creează elevilor suficiente abilităţi şi deprinderi în societatea actuală.

Analizând fiecare activitate se remarcă următoarele:

  1. Analiza activităţilor desfăurate pe parcursul anului şcolar 2014-2015

-          au fost identificate activităţile realizate cu succes acestea reprezentând majoritatea, existând însă şi unele activităţi programate şi nedesfăşurate, acestea fiind reprogramate pentru anul şcolar următor.

-          per ansamblu, obiectivele propuse au fost atinse, realizate cu succes, activităţile desfăşurate având ca feed-back participarea elevilor.

-          O atenţie deosebită s-a  acordat continuării  monitorizării elevilor cu probleme în învăţare din fiecare clasă, implicându-i în activităţi didactice diverse în vederea participării active şi conştiente  la propria formare, atât pe plan intelectual, dar şi afectiv şi psihic.

În concluzie, considerăm că activităţile propuse şi desfăşurate pe parcursul semestrului I al anului școlar 2015-2016 au fost desfăşurate cu succes

Responsabil comisie

Moldovan Ciprian

 

Comisia metodica arte si sport

ANALIZA SWOT

Puncte tari:

-participare la olimpiade şi concursuri;

-o bună colaborare între membrii comisiei;

-atragerea elevilor în activităţile extracurriculare;

 

Puncte slabe:

-profesori din comisie cu ore puţine la şcoala noastră;

-intâlniri intre membrii comisiei mai degraba nonformale

-lipsa unei săli de sport adecvate

 

Oportunităţi:

-organizarea a numeroase concursuri şi activităţi la nivel de municipiu

 

Ameninţări:

-şanse reduse la nivelul Primăriei Turda pentru a susţine construcţia unei săli de sport adecvate

-existenţa unui buget de austeritate care reduce posibilitatea unei bune dotări materiale

DIRECTII DE ACTIUNE

- organizarea în continuare a unor lecţii cât mai atractive pentru elevi.

- participarea la olimpiade şcolare şi concursuri.

- realizarea unor proiecte sportive şi educative.

Responsabil: prof. Conţiu Claudiu

 

Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii

Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii funcţionează în baza Deciziei Nr. 16 din 11 septembrie   2015 decizie prin care care s-a stabilit şi componenţa comisiei pentru anul şcolar în curs:

  • Ø     Prof. Chifor Ana – coordonator comisie
  • Ø     Prof Dragomir Marioara - membru
  • Ø     Prof. Chereches Doina - membru
  • Prof. Gligor Ildico - reprezentant sindicat
  • Lazar Emilia - reprezentat parintilor
  • Varo Lucian - reprezentant Consiliul Local

și în baza Regulamentului de funcționare a Comisiei de Evaluare și Asigurare a Calității

La începutul anului şcolar s-a finalizat  Raportul intern de evaluare  2014-2015 după noul model cu cele patru părți care cuprind:

Partea I – Indicatori de structură și context – rezultate

Partea II- Descrierea activităţilor de îmbunătăţire a calităţii din anul şcolar anterior

Partea III – NIVELUL DE REALIZARE A INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ, CONFORM STANDARDELOR DE ACREDITARE ŞI DE EVALUARE PERIODICĂ (H.G. nr. 21/2007) şi STANDARDELOR DE REFERINŢĂ – (H.G. nr. 1534/2008)

Partea IV - Planul de îmbunătățire a calității educației oferite pentru anul următor

și s-a supus la vot și aprobat prin Hotărârea CEAC Nr. 1 din 13.10.2015.

Primul pas al activităţii comisiei din acest an şcolar a fost întocmirea regulamentului  de  funcţionare a Comisiei când s-au stabilit responsabilitățile membrilor Comisiei de evaluare și asigurare a calității. În urma analizei Raportului de autoevaluare pentru anul şcolar trecut, a punctelor slabe şi a ameninţărilor sesizate şi în raportul Comisiilor metodice care funcţionează în şcoală, a standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă care stau la baza evaluării calităţii  s-a  întocmit :   Planul de îmbunătăţire a calităţii educaţiei oferite pentru anul şcolar 2015/2016 care este instrumentul principal de asigurare a calităţii.

S-au propus următoarele măsuri de îmbunătățire a calității educației:

1.Reducerea absenteismului

Obiectiv – scăderea cu 10% a numărului de absențe

Activități:

  1. Consilierea elevilor

S-au stabilit și pus in practică măsuri de reducere a absenteismului.

2.Evaluarea satisfacției beneficiarilor

Evaluarea satisfactiei elevilor

Evaluarea satisfactiei parintilor

Depistarea problemelor cu care se confrunta beneficiarii

Îmbunătățirea relației școală -familie

3. Îmbunătățirea rezultatelor școlare

Indicatori de realizare:  rezultate la evaluarea națională- creșterea promovabilității cu 10% la evaluarea națională

S-a inițializat RAEI pe platforma ARACIP(https:/calitate.aracip.eu) conform instrucțiunilor primite, s-au încărcat documentele și baza de date a școlii.

În vederea îmbunătăţirii actului instructiv-educativ s-au rediscutat şi supus spre aprobare  procedurile din Manualul de proceduri al calității:

1. Proceduri operaționale domeniul A(Capacitate instituțională)-

2. Proceduri operaționale domeniul B(Eficacitate instituțională)-

3. Proceduri operaționale domeniul C(Managementul calității)-

În primul semestru s-a completat manualul procedurilor cu :

Procedura privind transferul elevilor și s-au revizuit:

  • ·         Procedura operațională privind întocmirea, actualizarea și difuzarea fișei postului
  • ·         Procedura operațională privind evidența prezenţei, învoirilor  şi concediilor personalului din unitate
  • ·         Procedura de sistem privind semnalarea neregularităților

Formarea cadrelor didactice în vederea îmbunătățirii instruirii elevilor s-a realizat în mod constant atât prin activitățile desfășurate în cadrul comisiilor metodice cât și prin folosirea ofertei CCD.

Activităţile extraşcolare şi extracurriculare s-au desfăşurat conform calendarului de activităţi propus la începutul anului cu participarea  elevilor şi a cadrelor didactice.

De la 1 ianuarie 2015, ARACIP pune la dispoziția elevilor, a părinților, dar și a tuturor persoanelor interesate, Rapoartele anuale de evaluare internă a calității educației pentru anul școlar 2013-2014, realizate de unitățile de învățământ preuniversitar din Romania - prin intermediul portalului http://aracip.eu

Prezentul raport este completat de rapoartele comisiilor metodice din şcoală, de Strategia Planul de îmbunătățire a calității educației pentru anul școlar 2015-2016, Procesele verbale ale întâlnirilor CEAC, Regulamentul de funcționare al comisiei etc.

Coordonator CEAC Chifor Ana

 

RELAŢII CU COMUNITATEA ŞI PARTENERIATE

Obiective urmărite:

ü  Încheierea de contracte cu partenerii din cadrul comunităţii locale pe baza cărora şcoala să beneficieze de surse extrabugetare

ü  Participarea comitetului de părinţi, a familiei, la viaţa claselor, a şcolii, la actul decizional educativ şi la atragerea veniturilor extrabugetare

ü  Colaborarea cu Primăria  pentru finanţarea procesului instructiv – educativ

ü  Eficientizarea comunicării cu partenerii sociali prin implicarea lor în diferite activităţi şi proiecte şi asigurarea circulaţiei informaţiei între şcoală şi  ISJ, Minister

ü  Intensificarea colaborării cu Poliţia, pentru asigurarea securităţii elevilor şi cadrelor didactice şi condiţiilor optime de desfăşurare a tuturor activităţilor educative

ü  Intensificarea colaborării cu instituţiile de sănătate publică pentru realizarea unei educaţii pentru o viaţă sănătoasă, combaterea epidemiilor şi rezolvarea unor probleme de comportament, adaptabilitate

ü  Colaborarea cu biserica pentru păstrarea şi cultivarea unor tradiţii religioase

ü  Iniţierea unor activităţi şi programe cu implicarea comunităţii locale şi o implicare activă a şcolii în viaţa comunitară

 

Colaborare cu Primăria

  • Ø  Asigurarea resurselor bugetare pentru reparatii
  • Ø  Sustinere in activitatile extrascolare

 

Colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judetean Cluj

  • Ø  Şedinţe săptămânale sau bilunare
  • Ø  Îmbunătăţirea comunicării prin poşta electronică

 

Colaborarea cu Biserica

  • Ø  participarea elevilor la slujbe religioase

 

 

Colaborarea cu Politia Turda

  • Ø intalniri cu reprezentantii politiei in vederea realizarii unor dezbateri pe teme rutiere, antiviolenta etc

 

Creşterea eficienţei relaţiei şcoală - familie

  • Ø  pentru menţinerea contactului permanent cu părinţii s-au organizat şedinţe cu părinţii, au fost stabilite tematica lectoratelor
  • Ø pentru rezolvarea problemelor urgente, au fost realizate consultatii, au avut loc discutii intre diriginti - parinti, director - parinti
  • Ø  au fost reorganizate/constituite comitete de părinţi la nivelul claselor şi comitetului de părinţi la nivelul şcolii
  • Ø s-a organizat la nivelul scolii, adunarea reprezentantilor comitetului de parinti

 

Publicarea unor articole

 

Revista Mărgăritare , cod ISSN – 2068 – 3340:

 

File din istoria parohiei Poiana

prof. Gheorghiu Florin

Violența în școală

prof. consilier Gheorghiu Ana

“Elevul Pârjol Paul Cristian medaliat cu argint la  baschet”

 

prof. psihopedagog Vîtcă Gențiana

Evaluarea în învăţământul preuniversitar – de la teorie la practică”

înv. Bereș Andrea

Esențe de Crăciun

prof. Dragomir Marioara

Proiect de parteneriat educațional – Anotimpurile în sunet, culoare și cuvânt

prof. Bondor Camelia, prof. Gligor Ildico Virginia, prof. Han Elena Dorina

Activitățile extrașcolare la ciclul primar

prof. Bondor Camelia, prof. Gligor Ildico Virginia, prof. Han Elena Dorina

Invitație … la clasa pregătitoare

 

prof. înv. primar Han Elena

Modele de învățare care permit orientarea învățării spre formarea de competențe

prof. Pîrlea Daniela

Educaţia fizică la clasele primare, mijloace eficiente: – jocurile dinamice –

Prof. Contiu Claudiu

Identifică elementele de construcții

prof. Rotariu  Florentina

 

Poveste pentru moș Crăciun

eleva Racoți Raluca cls.  IV A

prof. îndr. Cherecheș Doina

Reciclarea

elev Moldovan Ovidiu cls.VIIA

prof. îndr. Cioltăuș Monica

 

Revista „Micii cercetaşi”, cod ISSN – 2068- 9659:

 

„Un management al clasei eficient pentru elevii cu ADHD” – prof. Chifor Ana

 

 

  • Ø  Intensificarea colaborării cu instituţiile de sănătate

 

Aspecte negative:

  • ·    Situaţii cu termene foarte scurte, care se suprapun cu alte situaţii
  • ·    Numărul prea mare a situaţiilor cerute de Inspectorat cu termene foarte scurte
  • ·    Relaţiile deficitare existente între părinţii unor colective de elevi

 

Secretariat

Activităţi realizate:

Sarcinile de serviciu  au fost îndeplinite în conformitate cu Planului de muncă pe semestrul I al anului şcolar 2015-2016 şi cu Fişa postului fiecărui angajat al personalului auxiliar, astfel:

-          State de plată lunar, fluturaşi

-          Completarea SIIIR-ului

-          Proiectul planului de şcolarizare  2016– 2017

-          Întocmirea situaţiilor statistice la început de an şcolar

-          Întocmirea schemei de încadrare şi a statului de funcţiuni

-          Eliberarea de foi matricole şi adeverinţe

-          Implicarea in întreţinerea echipamentelor de birotică şi IT

 

 

ANALIZA SWOT:

 

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

- Marea majoritate a cadrelor didactice bine pregatite profesional si cu vocatie didactica

- In general o buna colaborare in cadrul colectivului de cadre didactice

- Lupta cu absenteismul si violenta prin implicarea dirigintilor si a mediatorului scolar

- Responsabilii comisiilor metodice au dat dovada de competenta

- O buna circulatie a informatiei in cadrul scolii

-  Întocmirea documentelor de proiectare

didactică înconformitate cu prevederile

curriculum-ului naţional de către majoritatea

cadrelor didactice.

-  Preocupări din partea majoritatii cadrelor didactice

pentru a stabili o bună relaţie de comunicare

profesor-elevi

- Existenta mediatorului scolar

-Numărul mare de absenţe nemotivate

la unii elevi.

- Un numar mare de elevi cu un comportament violent

- Evaluarea elevilor este subiectivă

-  Implicare redusa a unor cadre didactice în activitatea şcolară şi extraşcolară.

- Lipsa de tact pedagogic a unor cadre didactice, datorate lipsei de experienta sau a nepotrivirii cu profesia didactica

- Lipsa de consecvenţă şi hotărâre a multor diriginţi şi profesori în ceea ce priveşte respectarea procedurilor şcolii

- Fluctuatia cadrelor didactice

- Lipsa competentelor IT la unele cadre didactice

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

- Existenta legislatiei care reglementeaza, in plan teoretic, dezvoltarea invatamantului, procesul de descentralizare si asigurare a calitatii

- Cresterea accesului la surse de informare, diversificarea acestora

- Oferta diversificata de programe de formare profesionala

- Institutii, ONG-uri, interesate de parteneriate educationale

- Posibilitatea de informare si comunicare rapida cu Ministerul si ISJ-ul prin internet

- Buna colaborare cu Politia Turda

.

-Cadru restrans de resurse pentru motivarea cadrelor didactice

-  Insuficenta fondurilor alocate de primarie

- Insuficienta implicare a parintilor in problemele scolii

- Comportament violent al unor parinti

-  Riscul scaderii credibilitatii scolii datorita notelor mici obţinute la EN