Scoala Gimnaziala Nr.1 Garoafa
Garoafa, Vrancea

Activităţi extracurriculare

Serbari

Excursii

Concursuri

Cercuri de specialitate


Initial, ideea activitatilor extrascolare era menita sa ofere copilului alternative educatiei scolare, care necesita un efort intelectual predominant. Astfel, erau activitati care sa ofere copilului posibilitatea sa se miste, sa se exprime liber, sa faca lucruri care ii plac, sa descopere, sa experimenteze. De aceea, aceste activitati erau mai mult cercuri destinate diferitelor hobby-uri (sculptura, aerodinamica, natura, dans etc).

Initial, ideea activitatilor extrascolare era menita sa ofere copilului alternative educatiei scolare, care necesita un efort intelectual predominant. Astfel, erau activitati care sa ofere copilului posibilitatea sa se miste, sa se exprime liber, sa faca lucruri care ii plac, sa descopere, sa experimenteze. De aceea, aceste activitati erau mai mult cercuri destinate diferitelor hobby-uri (sculptura, aerodinamica, natura, dans etc).

In timp, insa, varietatea alegerilor a crescut foarte mult si aceste activitati au devenit un supliment al activitatilor scolare, perceput adesea de catre parinti si copil ca fiind tot o scoala, dar dupa scoala. Activitatile extrascolare s-au apropiat mai mult de ideea unor meditatii sau a unei pregatiri suplimentare, a unei perfectionari continue in anumite domenii.

Orice activitate scolara poata deveni extrascolara prin prelungirea ei intr-un context exterior scolii. Acesta este un motiv pentru care copilul poate simti ca este prea mult pentru el, ca este coplesit de activitatile sale, ca este prea greu sau prea mult.

Cum ne orientam spre alegerea acestor activitati?

* Punctul de plecare este intotdeauna ceea ce ne transmite copilul, activitatile spre care manifesta interes, pe care le face cu placere, in care se simte in largul sau. Spre exemplu, copiii care au inclinatii spre latura artistica pot fi orientati spre activitati care sa le permita explorarea acestei laturi, cum ar fi pictura, dans, modelaj, decoratiuni; cei care sunt inclinati spre exprimarea emotiilor si spre a fi expresivi pot fi implicati in activitati de teatru, pantomima, iar cei carora le plac jocurile de istetime, care sunt preocupati de strategii de gandire, activitati de mindlab.

* In functie de varsta copilului, ei pot aprecia anumite activitati, se pot implica in ele sau pot refuza sa participe deoarece li se pare ca nu este pe placul lor sau este prea greu. Este important sa tinem cont de varsta copilului si sa alegem in functie de posibilitatile acestuia. Un esec poate atrage dupa sine refuzul si chiar o imagine negativa de sine a copilului.