Liceul Tehnologic "Tudor Vladimirescu" Simian
Simian, Mehedinti

Proiecte educaţionale

Proiectul ERASMUS+ „ Pași spre piața muncii prin Erasmus+”

Proiectul ERASMUS+ „ Pași spre piața muncii prin Erasmus+”, nr. proiect: 2022-1-RO01-KA122-000077245, în valoare de 91.292 euro, va începe la data de 05 septembrie 2022 și va dura 15 luni.

Obiectivele proiectului sunt:

  • Acumularea de cunoștințe și dobândirea de abilități și competențe în vederea facilitării dezvoltării profesionale pentru 28 de elevi ai liceului și asigurarea unei mai bune inserții pe piața muncii
  • Promovarea și dezvoltarea parteneriatelor transnaționale care facilitează mobilitatea profesională

Activitățile derulate în acest proiect sunt mobilități de scurtă durată, 3 săptămâni, 90 de ore, organizate pe două fluxuri în companii din Portugalia. Fiecare flux va fi format din 14 elevi și 2 profesori însoțitori. Proiectul se adresează elevilor care provin în mare parte din mediul rural, cu un nivel scăzut de trai, aparținând unor grupuri vulnerabile. Prin acest proiect ne dorim să facem o investiție în capitalul uman al școlii, beneficiarii de educație, sunt elevi de liceu și de la școala profesională, investiție care să conducă la creșterea șanselor acestora de a ocupa la absolvire un loc de muncă, în țară sau în străinătate. Importantă este și valorificarea oportunităților de colaborare și parteneriat transnational cu firme din Uniunea Europeană, prin care școala să fie ancorată în realitățile pieții muncii europene, cât și dezvoltarea personală a participanților la aceste mobilități, prin formarea unui comportament responsabil și îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză. Experiența unui stagiu europen constituie un avantaj în carieră.

 

Nr.1966/23.09.2019

 

 

 

                           Anunț Selecție Participanți proiect Erasmus+

 

Ca urmare a aprobării finanțării proiectului cu titlul  Mobilitate, calitate, flexibilitate în formarea stagiarilor VET Nr. proiect: 2019-1-RO01-KA102-061595,  în baza contractului de finanțare încheiat cu ANPCDEFP, Liceul Tehnologic „ Tudor Vladimirescu ” din Șimian, va organiza un concurs de selecție pentru un număr de 30 elevi, care vor participa la mobilitățile din Portugalia, după cum urmează: 

  • 14 elevi din clasa a X- a liceu, în anul școlar 2019-2020,
    filiera tehnologică, domeniul de pregătire profesională Industrie alimentară, calificarea profesională – Tehnician în industria alimentară, nivel 4.
  • 8 elevi din clasa a X- a IPT, în anul școlar 2019-2020, Domeniul de pregătire profesională mecanică, calificarea Mecanic agricol, nivel 3.
  • 8 elevi din clasa a X- a IPT, în anul școlar 2019-2020 domeniul de pregătire profesională Turism și alimentație, domeniul de pregătire generală Alimentație, calificarea Ospătar (chelner) vanzător în unități de alimentație, nivel 3.

Proiectul Erasmus+ Mobilitate, calitate, flexibilitate in formarea stagiarilor VETNr. proiect: 2019-1-RO01-KA102-061595, este implementat în parteneriat cu:

 

Padaria da Atalaia

E. Leclerc

Escola Profissional do Montijo

Avipe- Associacao de Viticultores do Concelho de Palmela

Balao&Correia LTD

Traineira do Rio SOC.UNP.LDA

OBIECTIVELE SPECIFICE ALE PROIECTULUI SUNT:

O1: 30 de participanți cu un nivel de formare profesională îmbunătățit și experiență de lucru dobândită în companii europene, certificate prin instrumente europene de atestare a învățării pe tot parcursul vieții ( 30 de Europass Mobility Document), cu bune abilități de comunicare într-o limbă străină și de înțelegere interculturală care, la absolvire să le asigure succesul profesional și șanse sporite de inserție în domeniul de calificare (30 de certificate de participare la stagii de formare europene, 30 de certificate lingvistice).

O2: 6 parteneriate transnaționale durabile, din care un parteneriat ECVET formalizat prin MoU, prin care harta parteneriatului economic al școlii se extinde prin adăugarea de 2 agenți economici noi pe domeniul Turism și alimentație, dezvoltând dimensiunea europeană a educației prin valorificarea oportunităților de formare prin mobilități.

O3: reducerea cu 20% a absenteismului și creșterea șanselor de succes în carieră prin menținerea sub 10% a ratei de abandon școlar în rândul grupurilor vulnerabile cărora se adresează acest proiect: clasele de învățământ profesional și Industrie alimentară, în care toți elevii provin din mediul rural și peste 85% din familii sărace, cu oportunități scăzute de a-i susține în carieră.

 

GRUPUL TINTA

30 elevi, clasa a X-a liceu si școala profesională, vor participa la stagii de instruire practica, in perioada martie-mai 2020, în Montijo, Portugalia beneficiind de plasament la operatori economici pentru îmbunătățirea competențelor profesionale, în scopul creșterii șanselor de integrare pe piața muncii.

 

SELECTIA ELEVILOR

Pentru selectarea elevilor participanți la mobilitatea pentru instruire practica se va avea în vedere îndeplinirea următoarelor condiții:

1.

a) Să fie elev în clasa a X- a liceu, în anul școlar 2019-2020,
filiera tehnologică, domeniul de pregătire profesională Industrie alimentară, calificarea profesională – Tehnician în industria alimentară, nivel 4.

 

b) Să fie elev în clasa a X- a IPT, în anul școlar 2019-2020, Domeniul de pregătire profesională mecanică, calificarea Mecanic agricol, nivel 3 și domeniul de pregătire profesională Turism și alimentație, domeniul de pregătire generală Alimentație, calificarea Ospătar (chelner) vanzător în unități de alimentație, nivel 3.


2. Să dovedească un nivel corespunzător de competenţelor profesionale – probă scrisă corespunzătoare calificării profesionale, relevantă pentru proiect;


3. Să dovedească un nivel corespunzător a competenţelor lingvistice – probă scrisă - de verificare a cunoştinţelor de limba engleză;


4. Atitudine şi motivaţie pentru dezvoltarea competenţelor profesionale şi interesul pentru formare profesională – evaluarea scrisorii de intenţie;


5. Calităţi morale şi de comportament – evaluarea recomandării eliberată de profesorul diriginte;


6. Performanţe şcolare obţinute, rezultate şcolare anuale;

Dosarul de candidatura a elevului va cuprinde:

 

  • Cerere de înscriere tip
  • Declaratie de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal
  • Declaratie privind acceptul pentru postarea imaginii proprii in cadrul activitatilor derulate in proiect
  • Declaraţie, pe propria raspundere din partea parinţilor, ca sunt de acord cu participarea in proiect şi cu deplasarea in strainatate
  • Angajament de disponibilitate faţa de activitaţile proiectului
  • Scrisoare de intentie datata si semnata;
  • Curriculum vitae 
  • Copie a cartii de identitate și a certificatului de naștere;
  • Recomandare diriginte;
  • Adeverinta care prezinta situatia scolara pentru anul precedent și media la purtare.

 

Dosarele de candidatura se depun de către candidați la secretariatul școlii (cu număr de înregistrare)  în perioada 30.09.2019- 11.10.2019.

 

Evaluarea dosarelor de candidatura se realizeaza conform urmatoarelor criterii:

 

Etapa I – Criterii eliminatorii - depunerea in termen a dosarului de candidatura si existenta tuturor documentelor precizate în apel- 11.10.2019;

Etapa II – Criterii de selecție – Evaluarea scrisa a participanţilor la Limba engleza, la discipline de specialitate și Interviu motivațional - 28.10.2019-31.10.2019;

Afișarea rezultatelor- 05.11.2019, Ora 8.00-9.00;

Depunerea contestațiilor – 05.11.2019-07.11.2019, Ora 8.00-9.00;

Rezolvarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor finale – 08.11.2019, Ora 08.00-12.00.

La finalizarea evaluării tuturor dosarelor de candidatură, se realizează ordonarea descrescătoare a scorurilor obținute de candidați.

Rezultatele finale vor fi anunțate cel târziu în data de 08.11.2019, ora 12.00, la secretariatul scolii, pe site-ul proiectului  și pe pagina de facebook a liceului.

 

 

 

SUCCES!

 

 

 

PROIECTUL PRIVIND ÎNVĂȚĂMÂNTUL SECUNDAR (ROSE)

SCHEMA DE GRANURI PENTRU LICEE

SUBPROIECT ”VREAU SĂ REUȘESC ÎN VIAȚĂ!”

 

Începând cu luna octombrie 2018, liceul nostru a devenit beneficiar a unui grant în cadrul Rundei a doua a Schemei de Granturi pentr Licee (SGL) a proiectului privind învățământul Secundar (ROSE), în urma semnării Acordului de grant între Ministerul Educației Naționale-Unitatea de Management a Proiectelor cu Finanțare Externă (MEN-UMPFE) și Liceul Tehnologic ”Tudor Vladmirescu, Șiman, Mehedinți.

Acordul de grant cu nr. 480/SGL/RII a fost semnat în data de 01.10.2018. MEN-UMPFE acordă Liceului Tehnologic ”Tudor Vadimirescu” un grant în valoare de 688217 lei, fond nerambursabil,ce  va fi utilizat pentru realizarea tuturor activităților prevăzute în subproiect.

Durata de implementare  a proiectului este de patru ani în perioada 25.10.2018-25.10.2022.

 

Echipa de management a proiectului este formată din:

1. prof. Vișan Emilia-cordonatorul proiectului

2. prof. Mimiș Florentina-responsabilul pentru realizarea achizițiilor

3. ec. Tuică Jan-responsabilul financiar

 

 

Erasmus +

KA1- Learning Mobility of Individuals

VET learner and staff mobility

 

 

 

 

Titlul proiectului:”Insertia pe piata muncii prin pregatire profesionala europeana   in  industria alimentara si  exploatarea masinilor  agricole”

 

 

 

Durata proiectului

 

01 noiembrie 2015 - 31 octombrie 2016

 

Parteneri implicaţi in derularea proiectului

1) LICEUL TEHNOLOGIC “TUDOR VLADIMIRESCU”  SIMIAN, MEHEDINŢI

 

 

 

 

2) ESCOLA PROFISSIONAL DO MONTIJO -Associação para a Formação Profissional e Desenvolvimento do Montijo

3) PADARIA DO AREIAS DE MARIA DE JESUS SILVA

E.LECLERCMONTIJO

AVIPE-ASSOCIAÇÃO DE VITICULTORES DO CONCELHO DE PALMELA

 

 

 

Echipa de gestiune a proiectului

 

 

 

  1. LETINCA VERGICĂ –  Responsabil proiect
  2. MIMIS FLORENTINA – Responsabil cu programul de formare profesională domeniul industrie alimentara
  3. VISAN EMILIA– Responsabil cu programul de formare profesională domeniul mecanic
  4. TUICA JAN - Responsabil financiar
  5. LETINCA MARGARETA - Responsabil cu diseminarea

Situl proiectului se gaseste la adresa:

https://sites.google.com/site/proiecterasmusinsertia/home

Obiectivele proiectului

    1. Dobandirea de competente tehnice specifice in domeniul producerii painii si  exploatarii masinilor agricole prin experiente profesionale  la locul de munca in unitati de panificatie , respectiv societati agricole - ateliere mecanice pentru intretinerea utilajelor folosite in viticultura, intelegerea necesitatii lucrului in echipa si a prestarii unor servicii de calitate in conditii de sanatate si securitate in munca.
    2. Imbunatatirea abilitatilor de comunicare intr-o limbă straina, promovarea intelegerii interculturale, familiarizarea cu valorile culturale ale altor popoare pentru cresterea capacitatii participantilor  de a obtine un loc de munca pe piata unica europeana si de a  se integra si a trai intr-un alt context cultural.
    3. Dezvoltarea unui parteneriat transnational durabil,activ si eficient care sa contribuie la consolidarea mobilitatii transnationale in scopul invatarii si internationalizarea formarii prin IPT.

 

PLASAMENTUL

l  Plasamentul de fomare se desfasoara pe doua fluxuri si este specific domeniului de calificare al celor 28 participanti elevi de clasa a X a de la Liceul Tehnologic Tudor Vladimirescu

l  - 14 participanti domeniul de pregatire industria alimentara care  acopera Stagiul de pregatire practica(90 de ore) aferent CDL-ului  clasa a X a  cu tema:-,,Fabricarea painii - pregatire de baza in industria alimentara"

l  -14 participanti domeniul de pregatire mecanica care  acopera Stagiul de pregatire practica( 90 de ore) aferent CDL clasa a X a - ,,Cunoasterea tractorului si a masinilor agricole folosite in viticultura''

Flux 1 intre 08.05-28.05.2016 , 14 participanti domeniul industrie alimentara + 2 insotitori , 90 ore de plasament

Flux 2 intre 05.06-25.06.2016 , 14 participanti domeniul mecanica agricola + 2 insotitori , 90 ore de plasament

 

Rezultatele învăţării

 

  • Prin proiect participantii isi vor dezvolta in plus fata de competentele profesionale si competente personale: interculturale si de comunicare intr-o limba straina. In urma cursurilor de limba engleza si-au dezvoltat  abilitatile de comunicare intr-o limba straina si au atins un nivel A2.3 de competenta lingvistica la limba engleza.
  • Rezultatele invatarii  (LO)care urmeaza a fi dobandite de participanti in stagiile de practica realizate intr-un mediu international sunt corelate cu competentele din Unitatile de competente cuprinse in Standardul de pregatire profesionala al calificarilor.
  • In cadrul atelierelor de lucru vor lucra in echipe mixte si isi vor dezvolta spiritul de munca in echipa, capacitatea de comunicare profesionala, de rezolvare de probleme si adaptabilitatea.
  • Programul cultural va contribui la o  imbunatatire a competentei de exprimare culturala  a participantilor, o mai buna intelegere a modului de viata si a elementelor de identitate ale poporului portughez.
  • Participantii isi vor imbunatati perspectivele profesionale si sentimentul de a fi cetateni europeni, vor dobandi mai multa increderea in valorile Uniunii Europene.

 

 

Flux 1

Cunostinte:

C1 Metodenoi in preparareasiprelucrareaaluatului;

C2 Tehnici de impletire;

C3 Instalatiisiechipamentespecifice in panificatie;

C4 Regimultehnologic al operatiilor de fermentatie, predospire,dospire, coacere;

C5 Controlulsenzorial al produselor,defectelepainii lAbilitatidezvoltate: Identificareapropriilorsarcini, in cadrulactivitatilorechipei, asigurareacalitatii, igienaşisecuritateamuncii, lucrul individual si in echipa, comunicareprofesionala

Competentespecificesicheie:

UCTS 20 Pregatestemateriile prime siauxiliare

UCTS 21 Preparaaluatul

UCTS 22 Prelucreazaaluatul

UCTS 23 Executacoacereaproduselor

UCTG 17 Ambaleazaproduse de panificatie

Flux 2:

Cunostinte:

C1 Constructiasifunctionareatractorului;

C2 Masinilorsiinstalatiiloragricoleviticole;

C3 Identificanoitipuri de tractoare, particularitatile constructive sifunctionale ale acestora;

C4 Masinipentruprelucrareasolului;

C5 Masinipentruadministrareaingrasamintelor, identificareaparametrilor de functionare a acestora;

C6 Inlocuireapieselordefectesiexperientainternationala in domeniultractoarelorsimasiniloragricole din viticultura.

Abilitati:asigurareacalitatii, igienaşisecuritateamuncii, lucrul individual si in echipa, comunicareprofesionala, Identificareapropriilorsarcini, in cadrulactivitatilorechipei

Competentespecifice

Identificădiferiteletipuri de tractoarefolosite in culturavitei de vie

Prezintăpărţilecomponenteşifuncţionareatractoarelor din domeniulviticol

Prezintămaşinileşiinstalaţiilefolositepentruexecutarealucrăriloragricole din domeniulviticol

Evaluare

l-Evaluareinitiala, probapractica l-Evaluarea continua prinobervareasiaprecierea de catretutore a modului in care participantulsi-a indeplinitsarcinile de lucrusi a oferit feed-back participantuluisi 2 probe practice de lucru:

- probe orale/chestionareorala

- probe scrise /se aplicasaptamanalchestionar de evaluare

- probe practice aplicate la sfasitulfiecareisecvente de evaluare:

Evaluareafinala: Probapractica

Rezultate asteptate

-28 de participanti cu un nivel de formareimbunatatitsiexperienta de lucru in domeniulIndustrieialimentaresiMecanicaagricola, competentecheie , recunoscutepestegranita, certificate Europass , intelegereinterculturala

-2 profesori cu experientapractica in mentoratsi 5 profesori cu experientalargita in management de proiect

-3 parteneriatetransnationaledurabile +1 parteneriat ECVET

-2 CDL uriimbunatatitepentrustagiul de pregatirepracticacomasata

-1 set de materialesuport pt. organizareastagiilor de practica (fise de lucru, caiete de practica, chestionar de evaluare, fise de evaluaresimonitorizare)

- MoU, LA, proceduri de implementare ECVET

-un climatdeschiscooperariiinternationale

Diseminarea proiectului

-promovareaproiectului in cadrulconsfatuirilejudetene ale cadrelordidactice de specialitatedesfasurate in septembrie 2015

-promovareaproiectului in cadrulConsiliuluiProfesoral al LTTV

-promovareaproiectului la consfatuirilejudetene ale responsabililor de proiecteeuropene l-promovareaproiectului in randuleleviilor, in cadrulorganizatiei de primire cat si in cadrulcomunitatii locale pentru a face cunoscutascoalasi a atrageviitoriabsolventi de clasa a VIII a.

Promovarea se va face utilizandcainstrumente:

- planul de diseminare a proiectuluistructuratasfelincatsaacoperetoatadurata de desfasurare(inainte de incepereaproiectului, in timpulproiectului)

- crearea web site-uluiproiectului

- avizierpropriuproiectului Erasmus - noiembrie 2015

- realizareauneiprezentari in Power Point a proiectului

- pliantesiafise cu informatii de interes general despreproiect

Impactul proiectului

- sporireaaccesuluituturorcopiilor la o educatie de calitate

- creşterearatei de successcolar

- reducereaabsenteismuluisi a abandonuluiscolar

- 4% dintreelevisabeneficieze de o mobilitate in altatara

- celputin 75 % eleviplasati la agentieconomicipentrudesfasurareastagiilor de practica - imbunatatireaexperientei in managementulproiecteteloreuropene

- realizarea in totalitate a Planului de scolarizare

- crestereaatractivitatiiscolii, a interesuluielevilorpentruobtinereacalificarii de nivel 4 - imbunatatireaimaginiisicrestereaprestigiuluiscoliiîncomunitate

- crestereaatractivitatiiscolii in urmaobtinerii de catreparticipanti a certificatuluiEuropass Mobility

Impact:

Aceste proiecte cu stagii de pregătire practică au un impact inedit asupra elevilor, în tranziţia de la şcoală la viaţa activă. Sprijină participanţii la activităţi de formare profesională pentru acumularea de cunostinţe, dezvoltarea de abilităţi şi calificări menite să le faciliteze dezvoltarea personală, inserţia profesională şi participarea pe piaţa muncii europene, având  ca finalizare obţinerea certificatului EUROPASS MOBILITY . Acest document cu recunoaştere europeană devine parte componenetă a portofoliului educaţional şi profesional al beneficiarilor şi va constitui pentru ei un avantaj în carieră şi mobilitate profesională, sporindu-le şansele de angajare într-o Europă fără graniţe şi cu o mare diversitate culturală.

DISEMINAREA PROIECTULUI

 

Rezultate aşteptate