Scoala Gimnaziala "Mihai Voda" Mihai Viteazu
Mihai Viteazu, Cluj

Proiecte educaţionale

 MY ENGINEER HANDS MY STRONG FOUNDATIONS

 

În anul școlar 2022-2023 , elevii din clasele Pregătitoare A și a VI-a A participă la proiectul eTwinning MY ENGINEER HANDS MY STRONG FOUNDATIONS, alături de elevi din Turcia, Ucraina, Georgia și Azerbaigean.

 

Proiectul va oferi activități în care elevii vor gândi, vor cerceta și vor pune întrebări. Abordarea STEM va oferi oportunitatea de a , învăța încercând și experimentând.

 

La finalul proiectului nostru, elevii vor ști care sunt comportamentele care ar trebui și nu ar trebui făcute înainte, în timpul și după cutremur. De asemenea vor afla despre luarea măsurilor personale de precauție înainte de producerea cutremurului, cunoașterea cursului de acțiune după cutremur, conștientizarea că efectele negative ale cutremurului se vor reduce și crearea de conștientizare de bază a dezastrelor

 

 

PROIECTUL „AltEducation”, cod SMIS 153065.

Asociația Inceptus România împreună cu Școala Gimnazială Viișoara, Școala Gimnazială ”Pavel Dan” din comuna Tritenii de Jos și Școala Gimnazială ”Mihai Vodă” din comuna Mihai Viteazu  implementează în perioada 12 octombrie 2022 – 31 decembrie 2023 proiectul cu titlul „AltEducation”, cod SMIS 153065.

Obiectivele proiectului sunt:

-Reducerea părăsirii timpurii a școlii la nivelul a 3 unități de învățământ din mediul rural

-Creșterea accesului la oportunități egale de educație pentru 335 elevi din 3 comunități dezavantajate socio-economic din mediul rural

– Promovarea metodelor de învățare în afara sălii de clasă, în special în 3 spații amenajate prin proiect cu asigurarea oportunităților egale de învățare pentru elevi

– Îmbunătățirea competențelor a 40 de persoane personal didactic/de sprijin la nivelul a 3 unități de învățământ din mediul rural

Pentru cele 40 de persoane cu statutul de personal didactic/de sprijin selectate în grupul țintă vor fi organizate cursuri de perfecționare profesională cu credite transferabile în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate de tip nonformal în sistem outdoor orientate pe nevoile a 335 grup țintă elevi.

În ceea ce privește creșterea accesului la măsuri integrate de prevenire a părăsirii timpurii a școlii și asigurarea de oportunități egale de învățare cu ajutorul educației non formale în sistem outdoor acestea vor fi furnizate cu precădere în cele 3 spații care vor fi amenajate și dotate cu mobilier/echipamente IT&C în cadrul proiectului pentru un număr de 335 de elevi din mediul rural, din care 37 aparținând comunității romă.

Măsurile integrate de prevenire a părăsirii timpurii a școlii vor fi susținute prin:

– crearea unui manual metodologic de activități de educație nonformală ”AltEducation” care  va veni în sprijinul celor 40 de persoane personal didactic/de sprijin în partea a 2-a a proiectului când vor fi angajați în cadrul proiectului și vor susține activități de tip ”Outdoor Education” cu elevii selectați.

– organizarea a 2 ateliere de inovare socială gândite special pentru elevi:

(1) Atelierul de creativitate și dezvoltare socială;

(2) Atelierul de gândire aplicată

În vederea transferabilității bunelor practici din proiect se va realiza un film documentar cu activitățile programului de educație nonformală ”AltEducation”, care va fi disponibil online pe Centru Virtual de Resurse, o platformă dedicată învățării continue, care include oportunități de formare, resurse pedagogice, surse de informare în domeniul formării profesionale continue și promovarea parteneriatelor în domeniul învățării pe tot parcursul vieții.

Valoarea totală eligibilă 1,730,857.87 lei din care: 1,471,229.20 lei contribuția Uniunii Europene, 243,979.06 lei contribuția din bugetul național al României și 15,649.61 cofinanțare eligibilă..

Proiectul beneficiază de co-finanțare din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară nr. 6 – Educație și competențe, Prioritatea de investiții – 10.i. Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare, O.S.6.3. – Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din mediul rural / comunitățile dezavantajate socio-economic, O.S.6.6. – Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul pre-universitar în vederea promovării unor servicii educationale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.

 

 

Proiectul Constantin Brâncuși, artistul care a dat formă infinitului - finanțat de Consiliul Județean Cluj  

 https://cjcluj.ro/

Școala Gimnazială "Mihai Vodă" împreună cu Asociația PRO SCOALA au derulat în acest an un proiect educativ, înscris în ciclul de proiecte MARI ROMÂNI. Proiectul, finanțat de Consiliul Județean Cluj, a avut în centrul atenției personalitatea marelui sculptor,Constantin Brâncuși. Proiectul cu titlul ”Constantin Brâncuși, artistul care a dat formă infinitului”, s-a derulat începând cu luna iunie 2022 și se finalizează în luna decembrie. Activitățile proiectului au fost diverse și au implicat elevi, profesori și părinți. Iată câteva dintre temele prezente în proiect:

1.”Brâncuși. românul cu care ne mândrim”-  prezentări PPT și realizarea de postere despre viața și opera lui Brâncuși,  articole, jurnale și albume de fotografii.

2.”Neamul românesc este etern prin opera lui Brâncuși ” . Elevii au  realizat  picturi și lucrări modelate în lut. 

3.”Pe urmele lui Constantin Brâncuși” În cursul lunii august s-a derulat un traseu didactic de cunoaștere nemijlocită a operei lui Brâncuși. La Târgu Jiu, elevii și profesorii participanți au putut admira celebrul ansamblu sculptural din centrul orașului.

4.”Cine știe, câștigă!”-  concursuri de creație literară și plastică despre viața și opera lui Brâncuși. 

5.”Coloana infinitului, simbol al nemuririi noastre”- activitate de informare

6.”Târgu Jiu, orașul lui Brâncusi” - Proiect realizat la orele de geografie, despre importanța istorică și culturală a orașului Târgu Jiu.

Asociația PRO ȘCOALA, împreună cu profesorii școlii din Mihai Viteazu, consideră de mare importanță implicarea în parteneriat pentru desfășurarea unor astfel de proiecte. Implicarea părinților, alături de cadrele didactice, în dezvoltarea personalității copiilor este un deziderat important pentru comunitatea din Mihai Viteazu.

 

 

6 elevi îndrumați de către doamna profesor Arion Daniela au participatn în anul școlar 2021-2022 la proiectul 

SNAP! inside and outside the Earth

Proiectul reprezintă un model de colaborare între școli, prin intermediul programării. Elevi din școli din mediul urban și rural vor pătrunde virtual în interiorul Pământului și vor realiza o hartă a rocilor semiprețioase din România, programată cu ajutorul SNAP!, realizând astfel și conștientizarea comunității asupra frumuseții planetei, dar și a resurselor epuizabile ale acesteia.

https://crisangabriela.wixsite.com/snapinsideearth

https://read.bookcreator.com/HNimJvAkhYO0uCnRN6kFk9zNSBq2/3rfOP-WcSNW6mV0Vgt5gJA

 

În perioada august 2021- mai 2022 elevii din clasa a VI-a au participat în proiectul eTwinning

Healthier and Happier Together

Proiectul reunește elevi de 11-15 ani din România,Italia, Turcia, Grecia, Spania.

 

Folosind un mod de lucru colaborativ, ne-am propus  ca elevii noștri să-și îmbunătățească stilul de viață, ajutându-i să devină conștienți de beneficiile și impactul unei diete sănătoase și al activității fizice regulate asupra bunăstării fizice, emoționale și sociale. Ei au lucrat la clasă și în echipe transnaționale pentru a-și împărtăși ideile și pentru a dezvolta un plan de acțiune cu sfaturi de nutriție și sport de împărtășite la școală, în comunitate și acasă.

https://view.genial.ly/6280fccd09d3100018990199/presentation-healthier-and-happier-togethersummary

 

 

În perioada  decembrie 2021- mai 2022 , elevii din clasa a V-a A. a IV-a A și  a II-a B au participat la proiectul 

JUST WONDER

Proiectul nostru include elevi din România,  Turcia și  Italia cu vârste cuprinse între 7-11 ani. Scopul proiectului nostru este de a crește interesul studenților pentru știință, de a fi curioși, de a cerceta, de a proiecta experimente simple, de a face observații și de a învăța urmărind.În plus, în timpul realizării acestor studii, se urmărește dobândirea de abilități eficiente de citire, îmbunătățirea memoriei acestora, obținerea capacității de a stoca ceea ce au învățat în memoria permanentă și de a deveni indivizi care iubesc știința.

 În perioada  septembrie  2021- mai 2022 , elevii din clasa a V-a A. a IV-a A și  a II-a B au participat la proiectul împreună cu elevi din Turcia.

Space STEAM

         Prin proiectul nostru, dorim să dezvoltăm soluții bazate pe STEAM la problemele care apar din mediul în care trăiesc studenții noștri. În acest fel, studenții noștri vor dezvolta o perspectivă diferită asupra problemelor cu sprijinul abilităților lor din secolul 21 și vor face lucrări practice. În primul rând, vor face noi descoperiri plecând de la mediul în care trăiesc, cu principiul aproape de departe, vor oferi soluții care le vor face viața mai ușoară, și vor putea face comparații cu ajutorul tehnologiei. . Își vor face un obicei să fie parte din soluție, nu din problemă.

 

În anul școlar 2021-2022 elevii au participat la proiectul

A Trip To Our Roots, Part 2

 

Proiectul își propune să conștientizeze elevii noștri cu privire la ideea de cultură. Cu toții facem parte din Europa și este important să cunoaștem valorile, istoria din spatele moștenirii naturale, tradițiile, muzica și trăsăturile lingvistice care caracterizează cultura fiecărei țări. Cu ajutorul mijloacelor tehnologice (calculatoare, tablete, telefoane mobile și diverse aplicații) ei vor aborda tema și, în același timp, vor privi mai atent limba, miturile și obiceiurile fiecărei țări-membru pentru a afla dacă există sunt asemănări sau deosebiri.

 

Luna octombrie 2021 a adus certficatul european de calitate pentru proiectele eTwinning. Astfel : 

d-na prof. Arion Daniela a obținut QL pentru :

1.S(ky)NAP!- A coded map of the sky

2. The Tenth Planet

3. Tell my our dream

4. Our rights: our voice for a better world

5.A clean environment, a healthy life! 

d-na prof.  Făgădar Klara a obținut QL pentru :

1.Tell my our dream

2. The Tenth Planet

d-na prof.   Neamțu Cosmina a obținut QL pentru :

1.Tell my our dream

 

În perioada ianuarie-iulie 2021 un grup de elevi îndrumați de către doamna prof. Arion Daniela a desfășurat activități  în cadrul  proiectului eTwinning    A clean environment, a healthy life! 

Ideea centrală a proiectului a constat înconştientizarea problematicii legată de protecţia mediului şi a acţiunii omului faţă de mediul înconjurător. Prin activităţile din cadrul proiectului s-a dorit dezvoltarea unei atitudini de a “trezi “ conştiinţa participanţilor cu privire la viitorul sumbru care ne aşteaptă, dacă nu limităm factorii ce duc la dezechilibre naturale.

Rezultate proiect: 

https://www.facebook.com/groups/1348195582179372/?ref=share

https://www.storyjumper.com/book/read/95643166/nbsp-nbsp-A-clean-environment-a-healthy-lifeApril-22-Earth-Day#page/4

https://www.storyjumper.com/book/read/95645086/nbspA-clean-environment-a-healthy-lifeEnvironment-Day-June-5#page/28

https://wakelet.com/wake/p_8pHrNxN8bBer8OBcArK

 

 

În perioada  septembrie 2020- iunie 2021 , elevii din clasa a VI-a au participat la proiectul 

A Trip to our Roots 

Proiectul a  avut  ca scop sensibilizarea elevilor din țările partenere : Spania, Italia , Romania, Turcia despre ideea de cultură. Cu toții facem parte din Europa și este important să cunoaștem valorile, istoria din spatele patrimoniului natural, tradițiile, muzica și caracteristicile lingvistice care caracterizează cultura fiecărei țări. Cu ajutorul mijloacelor tehnologice (computere, tablete, telefoane mobile și diverse aplicații), aceștia au abordat subiectul și, în același timp, au studiat istoria fiecărui stat membru pentru a afla dacă există similitudini sau diferențe .

 Rezultate proiect : 

https://uploads.knightlab.com/storymapjs/d01db04eea441b430d9b1413a3382e06/a-virtual-tour-of-europe/draft.html?fbclid=IwAR0xYHxT9G7yc5F3DumWbBfdyxZw1nLyeZszQ9hqLg0EwTO4D380iOVFx_Q

 

În perioada septembrie 2020- iunie 2021 elevii clasei a VI-a au participat la proiectul eTwinning  

Folosind un mod de lucru colaborativ, am urmărit ca elevii  noștri să devină conștienți de subiecte importante care le afectează viața, cum ar fi drepturile copiilor, agresiunea, siguranța internetului, problemele de mediu, astfel încât aceștia să poată acționa ca agenți ai schimbării pentru o viață liberă, pașnică, pluralistă și societate incluzivă. De asemenea, am sărbătorit principalele Zile Internaționale care marchează probleme importante legate de drepturile copiilor (UNCRC) și au lucrat în clasă și în echipe transnaționale pentru a scrie cântece și a-și împărtăși ideile, speranțele și visele pentru a face un viitor mai bun pentru toți copiii.

https://live.etwinning.net/projects/project/227178

https://twinspace.etwinning.net/123608/pages/page/1675782.

https://view.genial.ly/60c7e04988a39e0dc86f86fd/interactive-image-lets-share-our-work.

https://www.facebook.com/groups/2761998410708846

 

 În perioada septembrie 2020-august 2021 Școala Gimnazială ”Mihai Vodă”, Mihai Viteazu participă la proiectul Erasmus+

BULLYING RUDENESS EXPLOITS AGAINST KIDS -TIME FOR INCLUSION IN MULTICULTURAL EUROPE , alături de școli din Italia, Turcia, Spania și Estonia.

Proiecte  eTwinning- participanți prof. Arion Daniela Maria ,  Făgădar Klara Katalin, Neamțu Cosmina 

TELL MY OUR DREAM

https://live.etwinning.net/projects/project/264502

https://teelmeyourdream.weebly.com

Proiectul nostru include elevi cu vârste cuprinse între 7-11 ani din Turcia, Romania, Ucraina si Portugalia. Poveștile și basmele au un loc foarte important în viața copiilor. Mai ales în aceste moduri, expresia este cea mai ușoară metodă în care multe comportamente corecte, cum ar fi capacitatea de a gândi creativ, de a putea privi critic, de a imagina, de a pune la îndoială și de a empatiza și de a percepe cu ușurință mesajul dat. Scopul nostru este de a atrage atenția asupra lecturii și de a spori dragostea elevilor noștri de lectură prin combinarea activităților distractive cu tehnologia; imaginația și abilitățile de auto-exprimare; pentru a le permite să colaboreze și să utilizeze instrumente web 2.0 potrivite pentru intervalul de vârstă.

 Rezultate proiect : 

https://twinspace.etwinning.net/154072/home

https://twinspace.etwinning.net/154072/pages/page/1360344

https://www.canva.com/design/DAEZS6WvUJk/zejiq6eMG1PrK0whvEU6Sg/watch?utm_content=DAEZS6WvUJk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

https://view.genial.ly/607473435bb9470dc4a397ef/interactive-image-april-23-messages

https://www.storyjumper.com/book/read/108193066/TELL-ME-YOUR-DREAM-e-Twinning-Day

https://www.canva.com/design/DAEdhmqdpZc/xnfloNfiIyVaAAPNzeo2rg/watch?utm_content=DAEdhmqdpZc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

https://tellmeyourdream2021.blogspot.com/

https://teelmeyourdream.weebly.com/

 

MEDYASAL

https://live.etwinning.net/projects/project/256219

Proiectul nostru a implicat elevi din Turcia, Romania, Italia și Portugalia.  Studiile arată că locul mass-media în termeni de timp și spațiu crește, în special în viața copiilor. Pe de altă parte, este evident că mesajele media au structura, limbajul și practicile lor unice și că se schimbă și se dezvoltă constant. Pentru ca indivizii să folosească aceste canale mai eficient și să sensibilizeze unele riscuri la care ar putea fi expuși în timp ce fac acest lucru, trebuie să cunoască mesajele și metodele media. Cel mai simplu mod de a spune acest lucru elevilor mai mici  este prin utilizarea basmelor, care au un loc foarte important în viața copiilor. Prezentarea basmelor este o metodă în care se câștigă cu ușurință multe comportamente corecte, cum ar fi abilitățile de gândire creativă, aspect critic, imaginație, întrebări și empatie și percepția ușoară a mesajului dat. Cu această metodă, se urmărește creșterea gradului de conștientizare cu privire la alfabetizarea media.

 Rezultate proiect : 

https://twinspace.etwinning.net/146571/home

https://twinspace.etwinning.net/146571/pages/page/1430511

https://padlet.com/ozlemmiracmehmet/xsejhk97bncx

https://www.youtube.com/watch?v=AlSZ-ySfNIY&ab_channel=%C3%96zlem33

https://twinspace.etwinning.net/146571/pages/page/1476485

https://padlet.com/medyasalmedyasal/8gjfrg8n8cy6m2qa

https://twinspace.etwinning.net/146571/pages/page/1603966

https://twinspace.etwinning.net/146571/pages/page/1673093

https://twinspace.etwinning.net/146571/pages/page/1666670

 

 

Proiect eTwinning- participanți prof. Arion Daniela Maria și Făgădar Klara Katalin

The Tenth Planet

 

 Proiect eTwinning

S(ky)NAP!- A coded map of the sky

Acest proiect reprezintă un model de colaborare națională și internațională între școli prin programare. Elevii din zonele urbane și rurale din România și Moldova vor observa cerul și vor crea o hartă a acestuia prin codificare, cu ajutorul SNAP! instrument.

 

În perioada 5-30 octombrie elevii din școala noastră vor participa la trei evenimente Code Week: 

Let's Code our Rights

Animație cu Scratch pe tema Drepturilor Copiilor.

https://codeweek.eu/view/315476/lets-code-our-rights

 

Teach a Teacher

Copiii vor învăța Minecraft și apoi vor juca rolul de tutori pentru profesorii și colegii lor.

https://codeweek.eu/view/304493/teach-a-teacher

S(ky)NAP programează în Scratch !

Copiii vor învăța să programeze în Scratch și vor realiza o hartă a cerului.

https://codeweek.eu/view/304484/skynap-programeaza-in-scratch

THE TENTH PLANET

Aplicarea codificării fără computer și a realității augmentate în conformitate cu planul de proiect, pentru ca cei 20 de elevi implicați în cadrul proiectului eTwinning să cunoască planeta în care trăiesc.

https://codeweek.eu/view/303887/the-tenth-planet

 

 

 

 

 

  În perioada octombrie 2019- iunie 2020, elevii clasei a V-a A au participat la proiectul eTwinning   „Salvați Europa, salvați Pământul”  , având parteneri din Spania, Italia, Turcia, Bulgaria, Cipru unde au discutat cu elevii parteneri despre diferite ecosisteme din Europa și despre animale care le sunt caracteristice, au identificat problemele de mediu  și au  încercat să ofere soluții pentru a le remedia.

 https://twinspace.etwinning.net/95817/pages/page/707487

 

Din România, elevii clasei a V-a A din Școala Gimnazială ”Mihai Vodă”, sub îndrumarea doamnei profesoare Arion Daniela Maria , au colaborat pe parcursul anului școlar 2019-2020 cu elevii din țările partenere . La finalul proiectului s-a realizat un material comun.

 

Acest ebook se ocupă de principalele caracteristici (flora și fauna) din șase ecositeme în toată Europa: artificială, deșert, pădure, apă dulce, marină, tundra. Organizați în 6 echipe transnaționale, eTwinners noștri au participat la sesiuni de chat și împreună, au discutat despre prezența fiecărui ecosistem în țara lor și au împărtășit caracteristicile comune sau diferite ale fiecărui ecosistem situat în regiunile europene. Apoi au folosit prezentările Google pentru a scrie șase cărți comune despre flora și fauna fiecărui ecosistem și în cele din urmă le-au colectat în acest ebook. Acest proiect a implicat elevii noștri în activități care le-au permis să cunoască și să aprecieze fiecare loc al planetei noastre, să conștientizeze amenințările la adresa fiecărui ecosistem și să-și aprofundeze conștientizarea că toți trebuie să devenim mai responsabili pentru a proteja Pământul.
https://read.bookcreator.com/JlhIE1nlhHQ2O3KGyxr11exoxZm1/ci4MQcGTTsyxpZu0jKxUVA

 

 

 

 

            În perioada 15-29 ianuarie 2020, elevii clasei a VII-a A, coordonați de doamnele profesoare Cismaș Ioana, Farcaș Mihaela și Costea Violeta, au desfășurat activitatea intitulată Uniunea Europeană prin ochi de copil, care va participa la concursul Jan Amos Comenius, lansat de Comisia Europeană. Pe parcursul celor două săptămâni, elevii au dus o intensă muncă de cercetare și documentare în sala de clasă, în CDI și în cabinetul multimedia, realizând trei produse finale: un poster care redă istoricul și obiectivele Uniunii Europene, o prezentare PowerPoint despre instituțiile și simbolurile Uniunii și un pliant în care sunt prezentate succint statele membre ale Uniunii Europene. Aceste materiale se găsesc în biblioteca școlii și vor putea constitui resurse didactice foarte utile în cadrul viitoarelor activități dedicate Uniunii Europene. Vă invităm să le vizionați și să le folosiți de câte ori veți avea nevoie. Vă prezentăm de asemenea câteva imagini care ilustrează activitatea elevilor noștri. Mulțumim domnului profesor Corț Alexandru pentru filmări și fotografii.

Aspecte din activitate puteți urmări pe facebook-ul școlii și în link-ul de mai jos :

https://onedrive.live.com/?authkey=%21ALzbymzQ3RggM9I&cid=4C0BEB2E4282C35A&id=4C0BEB2E4282C35A%2120169&parId=root&o=OneUp

 

 

Proiectul  eTwinning- Lets sing a song a primit Certificatul de calitate 2019

 https://live.etwinning.net/projects/project/187336

 

 În anul școlar 2019-2020 în școala se derulează proiectele Etwinning

 

Proiectul  Erasmus+ KA219 "Designing Bridges Among European Citizens Throught Steam  2017-2019

 http://equity-esteam-innovation.simplesite.com/

 OBIECTIVE 

1. Promovarea cunoştinţelor tehnico-ştiinţifice ca un întreg, utilizând tehnologia

2. Promovarea gândirii critice cu ajutorul STEAM

3 Promovarea egalitatii de şanse, prin încurajarea elevilor de gen feminin in studiul ştiinţelor si tehnologiei

4. Dezvoltarea competentelor tehnologice si de comunicare in cadrul proiectului.

 

https://turdanews.net/articole/invatamant/52070-lansare-de-proiect-erasmus-la-scoala-gimnaziala-mihai-voda.html

http://cotidiandeturda.ro/aniversarea-erasmus-30-de-ani-sarbatorita-la-mihai-viteazu/

Mobilitatea din Spania

https://turdanews.net/articole/rural/53883-intalnire-transnationala-a-cadrelor-didactice-din-scoala-gimnaziala-mihai-voda-in-cadrul-proiectului-erasmus-designing-bridges-among-european-citizens-through-steam.html

http://www.ziare.com/cluj-napoca/stiri-actualitate/intalnire-transnationala-a-cadrelor-didactice-din-scoala-gimnaziala-mihai-voda-in-cadrul-proiectului-erasmus-designing-bridges-among-european-citizens-through-steam-7218552

 

Mobilitatea din Estonia 

https://www.ziarul21.ro/educatie/elevii-din-mihai-viteazu-entuziasmati-de-proiectul-erasmus-e-steam/

 

Mobilitatea din Turcia

https://turdanews.net/articole/rural/57632-profesorii-de-la-scoala-gimnaziala-mihai-voda-prezenti-la-intalnirea-transnationala-mugla-turcia-septembrie-2018.html

 

Mobilitatea din Italia

https://www.ziarul21.ro/actualitate/elevii-scolii-gimnaziale-mihai-voda-au-invatat-elemente-de-arduino-si-unity-la-napoli-in-cadrul-programului-erasmus/

 

Mobilitatea din  Romania

https://www.ziarul21.ro/actualitate/partenerii-erasmus-in-vizita-la-scoala-gimnaziala-mihai-voda/

 

Mobilitatea din  Spania

https://turdanews.net/articole/rural/61493-elevii-scolii-gimnaziale-mihai-voda-din-mihai-viteazu-in-mobilitate-in-spania-in-cadrul-unui-proiect-erasmus.html

 

IMPACTUL PROIECTULUI

Impactul asupra școlii    

- Diversificarea ofertei școlare

-  Creșterea calității serviciilor educaționale și a șanselor de integrare a elevilor

-  Creșterea prestigiului școlii la nivel local, național și internațional

Impactul asupra profesorilor și directorilor implicați:

 Îmbunătățirea competențelor lingvistice în limbile străine moderne ale UE.

-  Dobândirea de cunoștințe  în gestionarea proiectelor multilaterale europene

-  Cunoașterea altor sisteme și metodologii de predare-învățare pentru îmbunătățirea calității predării  în școli, combaterea eșecului școlar și favorizarea incluziunii.

-  Îmbunătățirea competențelor STEAM  și   motivarea elevilor de a aplica în practică cunoștințele

Asupra elevilor participanți :

-  Îmbunătățirea competențelor STEAM  

Îmbunătățirea învățării și aplicării limbilor străine ale UE, abilităților de comunicare  orală atât în ​​limba română , cât și în limba engleză   

 

-  formarea deprinderilor de lucru în echipe mixte alcătuite din elevi de diferite naționalități

-  formarea unor abilități de a planifica și organiza sarcinile  

Asupra părinților: 

- Creșterea interesului părinților pentru proiecte internaționale

-  Colaborare mai strânsă între elevi-profesori-părinți

-  Creșterea încrederii în proprii copii 

Asupra altor comunități :  

-  Încurajarea altor școli pentru a participa la proiecte Erasmus+

-  Oferirea de exemple de bună practică în implementarea proiectelor internationale

 

 

Proiectul de mobilitate Erasmus+, 2016-1-RO01-KA101-023853, Consorțiu pentru formare prin mobilitate europeană, ce se derulează între iunie 2016 - mai 2018

 

Participanții din al  treilea  flux , doamnele prof. Arion Daniela Maria și Gombasi Gabriela au fost prezente  în perioada  23 -27 octombrie  2017  la cursul de formare "”Building Team Spirit Among Educational Staff" , curs organizat de Esmovia , în Valencia-Spania

Competențele vizate de acest curs sunt următoarele: construirea și alocarea rolurilor în echipa de cadre didactice, eficienta în comunicare, rolul liderului echipei, utilizare instrumente de motivare, capacitatea de a întări și dezvolta potențialul echipei printr-o corecta structurare și echilibrare a rolurilor toate cu scopul de a construi și menține atmosfera de participare activă și relații profesionale sănătoase și productive la nivelul organizației.

 

Participanții din al  doilea  flux , doamnele prof.   Cismaș Ioana și Popa Anca  au fost prezente în perioada  10 -14 iulie  2017  la cursul de formare "”Building team spirit in the classroom " , curs organizat de Esmovia , în Valencia-Spania

Competențele vizate de acest curs sunt următoarele: construirea și alocarea rolurilor în echipa de elevi, comunicare eficientă, rolul cadrului didactic în construirea spiritului de echipa în clasă, instrumente eficiente de motivare, cum se dezvolta potențialul echipei printr-o corectă structurare și echilibrare a rolurilor.

Participanții din primul flux , doamnele prof. Babaioana Ella și Suciu Mihaela au fost prezente în perioada  28 nov.-3 dec. 2016  la cursul de formare "”Planning and management of succesful Erasmus+ projects" , curs organizat de Esmovia , în Valencia-Spania

 

Competențele vizate de acest curs sunt următoarele: Identificarea oportunităților de finanțare prin Erasmus+,   dezvoltarea efectivă a unei propuneri de proiect pentru cooperare europeana între școli,  crearea unui proiect de parteneriat transnațional adecvat, planificarea și aspecte financiare ale proiectului, procedura de trimitere a proiectului, gestionarea activităților Erasmus+, gestionarea relației cu partenerii și cu agenția națională, realizarea obiectivelor proiectului și a rezultatelor așteptate, monitorizarea și evaluarea proiectului, promovarea, exploatarea și durabilitatea proiectului, realizarea rapoartelor, managementul financiar efectiv, organizarea materialelor pentru auditurile externe

 

 

 Școala noastră a fost implicată în Proiectul Comenius 2009-2011 , "LET'S PLAY TOGETHER" in parteneriat cu Polonia, Bulgaria si Turcia.

Adresa de web a proiectului

http://www.sp21.lublin.pl/nowa/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=149&Itemid=309

Baza de date EST

http://www.europeansharedtreasure.eu/detail.php?id_project_base=2009-1-PL1-COM06-05364

Ultima mobilitate a avut loc in Polonia, in luna iunie 2011.

 

 

 

În perioada 28 martie -1 aprilie 2011 a avut loc mobilitatea din România , perioadă în care s-au desfășurat o serie de activități împreună cu cei 39 de musafiri ( elevi și profesori).

Echipa COMENIUS

comeniuspoze003_400r0017155_400

 

COLȚUL COMENIUS

dsc05468_400

 

 

VIZITA IN POLONIA

 

 

dscf4237_400

MENTIUNE, LOCUL IV

 

Proiect "Costumul popular -

element de identitate locală" IN COLABORARE CU CCD CLUJ

afis_400 dscf5040_400

PROGRAME  CARE SE DESFĂȘOARĂ ÎN ȘCOALA NOASTRĂ

 

· Clubul Impact în colaborare cu fundația Noi Orizonturi

- Europa casa noastră- Euroquiz

 

- Programele Junior Achievement 

-Programul„Şcoli pentru un viitor verde”

·Programul internaţional ENO

·Programul „Lets Do It Romania”

-Programul de dezvoltare şcolară "Curtea şcolii , loc de  recreere sufleteas

·Programul educaţional "Always"

·Proiect de amenajare şi funcţionare a CDI-ului

·Proiect de colaborare bilaterală cu şcoli din Franţa şi din Ungaria

·Contracte de colaborare cu instituţiile de pe raza comunei Mihai Viteazu, CCD , şcoli din judeţ şi  din ţa

 

·Proiect de colaborare cu fundaţia RATIU din Turda

·Proiect de colaborare cu CCD Cluj pentru organizarea sesiunii de comunicari stiintifice "Educatia ecologica in primii ani de scoa

·Proiect "Siguranta rutieră", în colaborare cu Centru de voluntariat , Cluj Napoca

·Program european "Clase făra fumat"

·Proiecte online: "E-vacanta", "Natura si prietenii sai", "Darurile naturii", "Holocaustul".

·Program SEI I, II, III, IV

·Program International "Eco-scoala"

·Program International Civitas; "Programul cetateanul"

·Proiecte scolare Comenius I , vizite pregatitoare 2008

·Proiect pilot "Clubul Europa in scolile din mediul rural", - in cadrul Proiectului "Dezvoltare locala  integrata" - program pilot Savadisla  si Mihai Viteazu

 

·Parteneriate şi colaborări :

·Colaborări cu scolile partenere prin proiectul multilateral Comenius

·Colaborare cu comunitatea pentru marcarea zilei de 1 Decembrie , Ziua eroilor , Moment poetic Eminescu , Zilele şcolii , Zilele comunei

·Parteneriate cu școli și grădinițe din județ și din țară

·Colaborare cu Centrul Cultural Francez

·Acord de parteneriat pentru educaţie cu părinţii elevilor şi preşcolarilor

·Acord de parteneriat cu Biserica,Poliţia ,Cabinetul medical,Biblioteca comunală

·Protocol de colaborare cu Teatrul Municipal Turda

·Protocol de colaborare cu Fundaţia Raţiu pentru Democraţie

·Protocol de colaborarecu Consiliul reprezentativ al părinţilor şi cu asociaţia „Pro Şcoala”

·Protocol de colaborare cu Casa Corpului Didactic Cluj

·Protocol de colaborare cu Recolamp

·Protocol de colaborare cu Crucea Roşie Română,Filiala Cluj

·Protocol de colaborare cu centrul de voluntariat din Cluj Napoca

 

scoala_cu_clasele_iviii__3_400parteneriat_mos_craciun_olandez_400

 

  • proiect_foisorul_400