Grup Scolar "Constantin Brancoveanu" Horezu
Horezu, Valcea

Regulament





Grup Şcolar ,,Constantin Brâncoveanu''

Horezu - Vâlcea









REGULAMENTUL INTERN AL ŞCOLII

R.I.S.



CAP. I. DISPOZITII GENERALE



ART.1. Regulamentul intern al şcolii (RIS) cuprinde norme privind
organizarea şi funcţionarea concretă Gr. Sc. Ctin. Brancoveanu Horezu,
în conformitate cu Legea Învaţământului nr.84/1995
republicată cu modificările şi completările ulterioare, cu Legea
nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu Regulamentul de
organizare şi funcţionare a unităţilor de învaţământ
preuniversitar din 08/11/2005 şi cu actele normative elaborate de M.Ed.C., alte
ministere, Inspectoratul Şcolar Jud.Vâlcea şi autorităţile locale.

Respectarea regulamentului intern al şcolii (RIS) este obligatoriu pentru
personalul de conducere, cadrele didactice auxiliare, personalul nedidactic,
elevii şi părinţii care vin în contact cu unitatea nostră şcolară.

Regulamentul intern al şcolii cuprinde prevederi privind funcţionarea
efectivă a unităţii şcolare referitoare la procesul instructive-educativ, la
folosirea resurselor umane, materiale şi financiare şi este valabil numai
în interiorul unităţii noastre şcolare.

ART. 2. Prezentul regulament nu include
prevederile legale în vigoare, obligatorii pentru toate cadrele didactice
şi particularizează acele aspecte privind aplicarea cadrului juridic la
specificul şi condiţiile existente în instituţia noastră.

ART. 3. În incinta Grupului
Şcolar Constantin Brâncoveanu Horezu sunt interzise activităţile de
propaganda politică sau cele de prozelitism religios, orice activitate care
încalcă normele de moralitate sau primejduiesc sănătatea fizică şi
psihică a persoanelor. Directorul şcolii va suspenda astfel de activităţi
şi va lua măsuri pentru sancţionarea celor vinovaţi în conformitate cu
legislaţia ţării noastre.

Activităţile specifice unităţii noastre de
învăţământ vor reflecta independenţa instituţiei şi
personalitatea mărcii educaţionale ,,Brâncoveanu'' .

Regulamentul intern al şcolii (RIS) este
dezbătut şi avizat de către Consiliul Profesoral la care participă cel
puţin 2/3 din personalul salariat (didactic şi nedidactic), reprezentanţi ai
părinţilor şi elevilor şi aprobat de către Consiliul de Administraţie
după ce a fost discutat în Comisia paritară.

Regulamentul intern al şcolii (RIS) este
orientat principial în favoarea elevului şi spre respectarea demnităţii
profesionale a cadrelor didactice şi a celorlalţi angajaţi.

ART.4. Structura
anului şcolar (anexa 1), cuprinzând perioadele de şcoala şi cele de
vacanţă este stabilită prin ordin al ministrului şi se comunică la data de
1 septembrie a fiecarui an şcolar. Ea poate fi modificată în situaţii
speciale: lipsa agentului termic, calamităţi naturale, epidemii, protestul a
peste 50% din cadrelor didactice, la cererea directorului după consultarea
sindicatelor şi cu aprobarea inspectorului şcolar general. Suspendarea
cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei
şcolare până la sfârşitul anului şcolar în zilele de
sâmbătă în măsura în care este posibil. Aceste măsuri se
stabilesc prin decizia directorului după consultarea sindicatelor.

Pentru învăţământul cu frecvenţă
redusă structura anului şcolar, efectivele de elevi şi modalităţile de
evaluare necesită adaptări specifice: prima săptămână se
desfăşoară în timpul vacanţei ciclului primar, iar celelalte două
în ultimele săptămâni ale fiecărui semestru, în schimbul
doi (anexa 2).







CAP. II. ORGANIZAREA ŞCOLII



ART. 5. Numele
unităţii şcolare este Grupul Şcolar ,, Constantin
Brâncoveanu'' cu perspectiva de a deveni ,, Colegiul Naţional
Tehnic - Constantin Brâncoveanu''. Este o unitate de
învăţământ preuniversitar de stat cu urmatoarele forme de
învaţământ:

- unitatea de bază - învăţământ liceal-zi +
frecvenţă redusă;

- sectorul şcoală generală - învaţământ primar şi
gimnazial;

- sectorul şcoala de arte şi meserii

ART.6.
Grup Şcolar Constantin Brâncoveanu
Horezu deţine următoarele

spatii de învăţământ:

- corp A (local nou - în construcţie) + local nou existent

- corp B local cu cancelaria I

- corp C local cu cancelaria II + cantină

- corp D sala de sport I

- corp E sala de sport II

- corp F - centrala termica

- corp G - ateliere şcoală

Repartizarea sălilor de clasă se face la data de 1 septembrie (anexa 3 )

ART. 7.
Proiectul planului de
scolarizare se va propune anual Inspectora­tului Scolar Valcea şi va
cuprinde urmatoarele forme de învaţământ :


- a) filiera teoretică;
- b) filieră tehnologică;
- c) filieră vocaţională;
- d) Şcoală de arte şi meserii.



Planul de şcolarizare se va propune anual ISJ până la data de 1
decembrie a fiecărui după consultarea elevilor, părinţilor, agenţilor
economici şi a comisiilor de dezvoltare locală (anexa 4).

ART. 8.
Clasele de elevi se vor
stabili cu 10 zile înainte de începerea anului şcolar în
următoarele condiţii:

- repartizarea elevilor în clasa I se va face în functie de optiunea
părinţilor si a învăţătorilor în limita numarului maxim de
elevi pe clasă.

- repartizarea elevilor în clasa a V-a se va face
respectând colectivele de elevi ai claselor a IV-a.

Clasele de gimnaziu pot solicita prin intermediul C.D.S. o minispecializare:
sport, matematica, romana, muzica, e.t.c.


- - clasele a IX-a se repartizează computerizat în funcţie de media de
admitere pe profile si specialităţi.



ART. 9.
Configuratia C.D.S. se elaboreaza în Comisia pentru curriculum şi se
aprobă în Consiliul profesoral. Oferta anuală a şcolii va fi facuta
publica pana la sfarsitul­ semestrului I. Criteriul esential pentru
stabilirea schemei orare va fi optiunea elevilor, care se inregistreaza la
secretariatul scolii pana la sfarsitul lunii martie.

ART. 10.
Procesul de învăţământ se
desfăşoară pe baza orarului elaborat de o comisie numită prin decizie la
data de 1 septembrie, de directorul şcolii. Orarul şcolii va fi funcţional
până la data de 15 septembrie (prima zi de şcoală). Programul zilnic de
activitate al scolii va fi precizat în anexa 5, anexa ce poate fi
modificată în raport cu anumite evenimente din anul şcolar.













CAP.III. CONDUCEREA ŞCOLII



ART. 11 . Conducerea scolii
este asigurată de către director, director adjunct-liceu teoretic+frecvenţă
redusă, director adjunct-şcoală generală,director adjunct liceu
tehnologic+SAM, Consiliul Profesoral, Consiliul de Administratie, Comisia pentru
Curriculum,­ Consiliul profesorilor clasei, Comisia de evaluare, şefii de
compartimente, şefii de catedră, şefii de comisii metodice, diriginţii.

ART. 12. Directorul unităţii şcolare
este direct subordonat inspectorului şcolar general. Atribuţiile sale sunt
prevăzute în fişa postului elaborată de ISJ.Vâlcea (anexa 6)

ART. 13. Consiliul de Administraţie va
fi alcătuit din 15 membri, conform următoarei structuri :


- 1. Director - preşedinte;
- 2. Director adjunct - liceu teoretic;
- 3. Director adjunct - liceu tehnologic + SAM;
- 4. Director adjunct - şcoală generală;
- 5. Coordonatorul pentru proiecte şi programe educative;
- 6. Contabilul şef;
- 7. Preşedintele Consiliului reprezentativ al părinţilor;
- 8. Preşedintele Consiliului reprezentativ al elevilor;
- 9. Primarul oraşului;
- 10. Preşedintele comisiei economice a Consiliului Local;
- 11. Cadru didactic - ales prin vot de Consiliul profesoral;
- 12. Cadru didactic - ales prin vot de Consiliul profesoral;
- 13. Cadru didactic - ales prin vot de Consiliul profesoral;
- 14. Agent economic desemnat de Centrul de afaceri - Horezu;
- 15. Agent economic desemnat de Centrul de afaceri - Horezu;



Sunt invitaţi permanenţi la şedinţele Consiliului de
Administraţie cu drept de vot consultativ, toţi agenţii economici care au
contracte de parteneriat cu unitatea şcolară, şefii catedrelor/comisiilor
metodice, precum şi liderul de sindicat.

La şedinţele Consiliului de Administraţie vor participa
în mod obligatoriu acei angajaţi care sunt invitaţi de către directorul
şcolii.

Absentarea nemotivată la trei şedinţe ale Consiliului de
Administraţie dă dreptul preşedintelui la vacantarea postului ocupat în
consiliu de persoana în cauză.

Regulamentul privind organizarea Consiliului de
Administraţie şi atribuţiile membrilor face obiectul anexei 7.

ART. 14. Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC)
este formată din 7 membri numiţi prin decizie. CEAC va fi în relaţie de
coordonare cu CA şi va stabili linii de comunicarea cu conducerea şcolii.

(1)
Conducerea ei operativă este asigurată de conducătorul organizaţiei sau de
un coordonator desemnat de acesta.

(2) Componenţa comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii cuprinde,
în număr relativ egal:

a) reprezentanţi ai corpului profesoral;

b) reprezentanţi ai părinţilor şi, în cazul şcolii de arte şi
meserii, al învăţământului liceal şi postliceal, reprezentanţi
ai elevilor;

c) reprezentanţi ai consiliului local.

(3) Membrii comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii nu pot
îndeplini funcţia de director sau director adjunct în instituţia
respectivă, cu excepţia persoanei care asigură conducerea ei operativă.
Activitatea membrilor comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii poate
fi remunerată, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

(4) Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii are următoarele
atribuţii:

a) elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de
evaluare şi asigurare a calităţii, aprobate de conducerea unităţii
şcolare, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în
vigoare;

b) elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei
în unitatea şcolară respectivă, pe baza căruia directorul elaborează
raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din
unitatea şcolară. Raportul este adus la cunoştinţa tuturor beneficiarilor,
prin afişare sau publicare şi este pus la dispoziţia evaluatorului extern;

c) elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;

d) cooperează cu agenţia română specializată pentru asigurarea
calităţii, cu alte agenţii şi organisme abilitate sau instituţii similare
din ţară ori din străinătate, potrivit legii.

ART. 15.
Consiliul profesoral este alcătuit din totalitatea personalului didactic de
predare şi de instruire practică cu norma de bază în unitatea de
învăţământ respectivă. Lista membrilor C.P. este prevăzută
în anexa nr.8. Personalul didactic auxialiar este obligat să participe la
şedinţele C.P. atunci când se discută probleme referitoare la
activitatea acestuia. Directorul invită în funcţie de tematică
reprezentanţi ai părinţilor, ai elevilor şi ai partenerilor sociali.
Absentarea nemotivată de la şedinţele C.P. se cosideră abatere disciplinară
şi se sancţionează cu diminuarea calificativului anual. C.P. se
întruneşte la începutul şi la sfârşitul fiecărui semestru
în şedinţe ordinare şi ori de câte ori este nevoie în
şedinţe tematice sau extraordinare. Cererile de învoire de la
şedinţele C.P. se înregistrează la secretaritul şcolii.

ART. 16.
Consiliul clasei îşi desfăşoară acivitatea începând cu
ciclul gimnazial la nivelul fiecărei clase. Se întruneşte de cel puţin
2 ori pe semestru şi propune notele la purtare pentru elevii clasei.

Directorul repartizeaza o parte din sarcini directorilor adjuncti care îi
sunt subordonati, conform organigramei (anexa 9) şi fisei postului (anexa 10).
Organigrama şi fişa postului directorilor adjuncţi pot fi modificate la
începutul fiecărui an şcolar.

ART.
17. Catedrele şi Comisiile metodice sunt prevazute în
anexa 11.











CAP. IV. ELEVII - SANCTIUNI, RECOMPENSE





ART.18.
Consiliul elevilor îşi desfăşoară
activitatea pe baza unui regulament propriu de funcţionare (anexa 12). Elevii
au dreptul de asociere cu privire la drepturile copilului. Elevilor le este
interzis să organizeze proteste care să perturbeze programul de funcţionare a
şcolii.

ART.19.
Elevii sunt obligaţi să respecte contractul de parteneriat educaţional cu
şcoala.

ART.20. Elevii au
obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev şi insigna reprezentativă a
şcolii.

ART.21.
Pe langa sanctiunile din Regulamentul de
Organizare şi Functionare al Invatamantului Preuniversitar de Stat s-au
stabilit următoarele modalităţi de aplicare (anexa 13).

ART.22.
Elevii participanti la olimpiadele judetene, nationale si Internationale vor fi
premiati conform anexei 14.

ART.23.
Cenaclul literar "STELUTE BRANCOVENE",
cercurile stiintifice de fizica, chimie, biologie, matematica, societatea de
istorie ,,Stih'', clubul de filosofie ,,Socrates'', cercurile
tehnice, asociaţia sportivă ,,Ştiinţa'' îsi desfasoara
activitatea pe baza unor regulamente proprii de functionare (anexa 15).

ART.24.
Difuzarea manualelor scolare, alegerea manualelor scolare
alternative, modalitati de recuperare a manualelor se vor realize conform
instrucţiunilor prevazute în anexa 16.

ART.25. Elevii
trebuie sa aiba o comportare civilizata atat in scoala cat si in afara ei.
Elevii sunt obligati sa respecte normele de comportare, regulile de circulatie,
cele privind apararea sanatatii, nor­mele de protectia muncii si prevenire a
incendiilor, normele de pro­tectie civila si de protectie a mediului.

ART.26.
Elevii sunt obligaţi sa aiba asupra lor carnetul de
elev.

ART.27. Elevii
care sunt eliminati pe o perioada de 3-5 zile isi vor desfasura activitatea in
sala de lectura, cabinetul psiho-pedagogic, în atelierele scoala conform
unui program special întocmit de diriginte.





CAP. V. PĂRINŢII



ART.28.
Parintii au obligatia de a colabora cu unitatea
de învatamânt şi de a semna contractul de parteneriat educaţional.
Comitetul de părinţi ai clase şi Consiliul reprezentativ al părinţilor se
aleg la începutul fiecărui an şcolar cu prilejul adunării generale a
părinţilor pe clasă şi/sau pe şcoală. Comitetul de părinţi pe clasă se
compune din trei membri : preşedinte şi doi membri. Preşedinţii
comitetelor de părinţi pe clasă constituie Consiliul reprezentativ al
părinţilor. Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează un
birou executiv format din 13 membri : preşedinte, 4 vicepreşedinţi şi 8
membri reprezentând fiecare formă de învăţământ. Biroul se
întruneşte lunar. Preşedintele comitetului de părinţi este ales pe o
perioadă de 4 ani iar ceilalţi componenţi sunt aleşi în fiecare an.
Consiliul reprezentativ al părinţilor se constituie în asociaţie de
părinţi cu personalitate juridică.

ART. 29. Administrarea
sumelor reprezentând sprijinul financiar al părinţilor se face prin
hotărârea biroului executiv al Consiliului reprezentativ al părinţilor.


ART. 30.
Regulamentul Consiliului reprezentativ al părinţilor constituie obiectul
anexei 17.