Scoala Gimnaziala Stefan cel Mare
Stefan cel Mare, Arges

Prezentare

PROIECT  DE PARTENERIAT  EDUCATIV  INTERDISCIPLINAR

 

ŞCOLILE  IMPLICATE: Şcoala  Gimnaziala ‘Stefan cel  Mare’   şi  Şcoala  cu clasele I-VIII Babaroaga

PERIOADA  DE  DERULARE: decembrie 2014-martie 2015

CADRE  DIDACTICE  IMPLICATE: prof..Ştefana Florentina şi  prof.Udrea Emilia

Activităţi  educative  interdisciplinare  susţinute  în  cadrul  proiectului :

v     Confecţionarea de obiecte decorative pentru pavoazarea clasei în cadrul orelor de educaţie tehnologică.

v     Tema educative: Să ascultăm poveşti la gura sobei- vizionarea de materiale educative.

v     Realizarea de desene educative pe teme educative date, teme reieşite din subiectul activităţilor.

v     Invăţarea de cântece şi poezii.

v     Concurs de recitări, cântece pe teme date.

v     Expoziţii la ambele şcoli cu imagini din activităţile şi cu produsele activităţiilor elevilor.

ARGUMENT:

Necesitatea educării copilului în spirit activ-participativ în vederea integrării sale într-o societate dinamică supusă schimbării este o idee pe cât de veche pe atât de actuală.

Învăţământul contemporan exploatează aceasta idee impunând un alt mod de abordare a conţinutului educaţional. Promovarea proiectelor de parteneriat educativ interdisciplinar constituie una din trăsăturile definitorii ale progresului stiinţei contemporane.

Am ales drept titlul proiectului de parteneriat expresia: BINE AI VENIT COLEG DE-NVĂŢĂTURĂ! deoarece consider că are un caracter atractiv, elevii vor participa cu optimism, însufleţire şi dăruire, într-o atmosferă de voie bună la acest proiect.

Proiectul de parteneriat educative interdisciplinar contibuie la adâncirea şi completarea procesului de învăţământ, la dezvoltarea înclinaţiilor şi aptitudinilor elevilor, la organizarea raţională şi plăcută a timpului lor liber.

Ele prezintă unele particularităţi prin care se deosebesc de activităţile din cadrul lecţiilor. Acestea se referă la conţinutul activităţilor, durata lor, la metodele folosite şi la formele de organizare a activităţilor.

Conţinutul acestor activităţi nu este stabilit de programa şcolară, ci de cadrele didactice, în funcţie de interesele şi dorinţele elevilor.

În central atenţiei am avut realizarea idealului educaţional al şcolii româneşti, care constă în dezvoltarea liberă, integrală, armonioasă, a individualităţii umane, în formarea personalităţii autonome şi creative. (Legea învăţământului nr.85 1995 Art.3)

O altă justificare a alegerii temei este în funcţie de necesităţile, condiţiile şi presiunile sociale exercitate asupra noului tip de personalitate urmărit a fi realizat în cadrul procesului instructiv-educativ. Astfel am ţinut cont de comanda societăţii contemporane care vizează formarea unor personalităţi receptive, deschise spre nou şi cu evidente înclinaţii creatoare.

Şcolile implicate în această colaborare dispun de resurse material şi umane ce se pot adapta la cerinţele derulării unui asemenea parteneriat educative.

Scopul  proiectului:

  • Constituirea unui grup partenerial care să promoveze valori comune la nivelul partenerilor implicaţi în proiect;
  • Promovarea dialogului şi a comunicării între elevii celor două şcoli implicate în acest proiect;
  • Programul va reusi înlăturarea barierelor de comunicare între şcoli şi înscrierea în direcţia de dezvoltare a învăţământului în cadrul reformei;
  • Dezvoltarea cooperării şi colaborării  între cadrele didactice din unităţi de învăţământ diferite;
  • Atragerea efectivă a elevilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular, diversificarea acestor activităţi şi marirea numărului lor în viitor;
  • Susţinerea de către autorităţile locale prin demersuri a acestor activităţi, şcoala având rolul de a forma generaţia tânără;

Obiective:

Obiectivele urmărite au fost:

ü      Să existe comunicare între elevii şcolilor din cele două localităţi Ştefan cel Mare şi Mozaceni;

ü      Să se lege anumite prietenii intre elevii celor două şcoli;

ü      Să se desfăşoare diverse activităţi sportive, artistice, literare între elevii celor două şcoli;

ü      Să existe un comportament atent, tolerant şi civilizat între elevi;

INIŢIERE ŞI  ORGANIZARE:

GRUPURI ŢINTĂ:

Elevii clasei a –II-a, Şcoala cu clasele I-VIII Babaroaga

Elevii clasei  a –IV-a, Şcoala Gimnaziala ‘Stefan cel Mare’

PARTICIPANŢI  LA  PROIECT:

Elevii celor două clase;

Învăţătorii şi directorii şcolilor;

Părinţii elevilor participanţi;

LOCUL  DERULĂRII  PROIECTULUI:

Şcoala Gimnaziala ‘Stefan cel Mare’

Şcoala cu clasele I-VIII Babaroaga

PERIOADA  DE  DERULARE  A  PROIECTULUI:

Acest proiect educative se va derula timp de câteva luni.

RESURSE:

A) Umane - participanţii la proiect

B) Materiale - diplome

C)Temporale – anul şcolar 2014-2015

EVALUARE:

v     Aprecierea permanent a activităţii şi rezultatelor muncii elevilor: orale, metoda Galeriei

v     Materiale afişate la panourile claselor

v     Participarea cu acest proiect educativ la eventualele concursuri,

Întocmit de:

Prof.Ştefana Florentina

Prof. Udrea Emilia

APROBAT:

Director