Scoala Gimnaziala Nr.2 Marginea
Marginea, Suceava
Activităţi
SCOALA GIMNAZIALA NR. 2 DIRECTOR,
MARGINEA / SUCEAVA Prof. ELENA MOLDOVAN
RAPORT ANUAL DE EVALUARE INTERNĂ A CALITĂŢII
pentru anul şcolar 2011/2012, finalizat la data de 07. septembrie. 2012 de către CEAC,
având următoarea componenţă:
1. EREMIE MARGARETA
2. BOLBINSKY ERIKA
3. MOISOC DIANA
4. COVASA AURORA
5. BODNARESCU TRAIAN
6. TIGANAS MIHAELA
I. CINE SUNTEM?
Şcoala Gimnaziala Nr. 2 Marginea, judetul Suceava, a luat fiinţă la data de 14.XI.1937, fiind formată dintr-un local cu 4 săli de clasă, sala profesorilor şi o cameră unde locuia directorul şcolii (actualul corp B – „Şcoala veche”). Şcoala a funcţionat la început cu un număr de 82 de elevi, ca şcoală primară de 4 clase, până în anul 1959. Din acest an s-a trecut la 7 clase, elevii frecventând cursurile în două schimburi.
În timp, odată cu creşterea numărului de locuitori ai comunei, a crescut şi numărul copiilor, fiind nevoie de o nouă clădire, care s-a construit în anul 1974 (actualul corp A – „Şcoala nouă”). Începând din anul 1975, şcoala funcţionează cu clasele I-X până în anul 1989, după care a funcţionat numai cu clasele I-VIII, până în prezent.
Şcoala dispune de 10 săli de clasă, în care sunt amenajate şi cabinete pe specialităţi, un laborator de informatică dotat cu o reţea de 25 de calculatoare, un server şi o imprimantă multifuncţională, o sala de sport, o bibliotecă, grup sanitar. De asemenea, şcoala noastră dispune de aparatură modernă: 2 laptopuri, 2 videoproiectoare, calculatoare, xerox, aparatură la care are acces întregul personal didactic si nedidactic al scolii.
În anul şcolar 2011/2012, unitatea noastră şcolară a funcţionat cu un nr. de 15 clase care au totalizat 340 elevi şi un nr. de 22 cadre didactice din care 7 învăţători şi 15 profesori, toate cadrele fiind calificate.
Plan de şcolarizare 2011 / 2012
- învăţământ primar = 7 clase cu 155 de elevi
- învăţământ gimnazial = 8 clase cu 185 de elevi
- · învăţământ primar – zi
- 1 clasa I = 27 de elevi
- 2 clase a II a = 40 de elevi
- 2 clase a III a = 44 de elevi
- 2 clase a IV a = 44 de elevi
- · învăţământ gimnazial – zi
- 2 clase a V a = 42 de elevi
- 2 clase a VI a = 51 de elevi
- 2 clase a VII a = 53 de elevi
- 2 clase a VIII a = 39 de elevi
88 % din cadre didactice sunt titulare. Din cele 22 de cadre didactice care funcţionează la şcoala noastră 12 au obţinut gradul didactic I, iar 4 au obţinut gradul didactic II. Colectivul de cadre didactice este format din oameni foarte bine pregatiti profesional, serioşi, muncitori, perseverenţi în tot ceea ce fac, dornici de autoperfecţionare şi de a îmbina metodele tradiţionale cu cele noi, interactive de predare-învăţare-evaluare.
Profesionalismul cadrelor didactice se reflectă în rezultatele la învăţătură ale elevilor, în număr de 340 (155 elevi în învăţământul primar, 185 elevi în învăţământul gimnazial), promovabilitatea în anul şcolar 2011 / 2012 fiind de 98 % după cum urmează:
- învăţământ primar 100 %
- învăţământ gimnazial 97 %
Pentru obţinerea unor rezultate deosebite la învăţătură şi disciplină s-a menţinut o relaţie fructuoasa, permanentă între părinţi şi cadre didactice, între cadrele didactice, precum şi între cadrele didactice şi echipa managerială. Existenţa unui număr mare de elevi participanţi şi premiaţi la concursurile naţionale şi internaţionale demonstrează implicarea cadrelor didactice în pregătirea elevilor pentru obţinerea performanţei şcolare.
Activităţile extraşcolare desfasurate in scoala au urmărit să formeze la elevi spiritul civic, să le dezvolte creativitatea, oferindu-le un ambient stimulativ şi recreativ, în acelaşi timp.
Participarea la simpozioane, la concursuri naţionale de creaţie artistico-plastică cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative Naţionale precum şi în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene cu obţinerea unor premii şi menţiuni au adus prestigiu şcolii şi au făcut ca numele acesteia să fie cunoscut.
II.
FIŞĂ de AUTOEVALUARE
privind
NIVELUL DE REALIZARE A INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ, CONFORM STANDARDELOR DE ACREDITARE ŞI DE EVALUARE PERIODICĂ (H.G. nr. 21/2007) şi STANDARDELOR DE REFERINŢĂ – (HG 1534/2008)
Nr.crt |
Indicatori de performanţă |
Calificativul acordat |
|
DOMENIUL: A.CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ |
|||
a)structurile instituţionale, administrative şi manageriale |
|||
1 |
Existenţa, structura şi conţinutul documentelor proiective (proiectul de dezvoltare şi planul de implementare) |
FB |
|
2 |
Organizarea internă a unităţii de învăţământ |
FB |
|
3 |
Existenţa şi funcţionarea sistemului de comunicare internă şi externă |
FB |
|
4 |
Funcţionarea curentă a unităţii de învăţământ |
FB |
|
5 |
Existenţa şi funcţionarea sistemului de gestionare a informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi utilizarea datelor şi informaţiilor. |
B |
|
6 |
Asigurarea serviciilor medicale pentru elevi |
B |
|
7 |
Asigurarea securităţii tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului |
FB |
|
8 |
Asigurarea serviciilor de orientare şi consiliere pentru elevi. |
FB |
|
b)baza materială |
|||
9 |
Existenţa şi caracteristicile spaţiilor şcolare |
FB |
|
10 |
Dotarea spaţiilor şcolare |
FB |
|
11 |
Accesibilitatea spaţiilor şcolare |
FB |
|
12 |
Utilizarea spaţiilor şcolare |
FB |
|
13 |
Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor administrative |
FB |
|
14 |
Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor auxiliare |
S |
|
15 |
Accesibilitatea spaţiilor auxiliare |
B |
|
16 |
Utilizarea spaţiilor auxiliare |
B |
|
17 |
Dotarea cu mijloacele de învăţământ şi cu auxiliare curriculare |
B |
|
18 |
Existenţa şi dezvoltarea fondului bibliotecii şcolare/ centrului de informare şi documentare |
FB |
|
19 |
Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare. |
S |
|
20 |
Accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învăţământ şi auxiliarelor curriculare |
B |
|
21 |
Procurarea şi utilizarea documentelor şcolare şi a actelor de studii |
FB |
|
c)resurse umane |
|||
22 |
Managementul personalului didactic şi de conducere |
FB |
|
23 |
Managementul personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic |
FB |
|
DOMENIUL: B.EFICACITATE EDUCAŢIONALĂ |
|||
a)conţinutul programelor de studiu |
|||
24 |
Definirea şi ptomovarea ofertei educaţionale |
FB |
|
25 |
Existenţa parteneriatelor cu reprezentanţi ai comunităţii |
FB |
|
26 |
Proiectarea curriculumul-ui |
FB |
|
27 |
Realizarea curriculumul-ui |
FB |
|
b) rezultatele învăţării |
|||
28 |
Evaluarea rezultatelor şcolare |
FB |
|
29 |
Evaluarea rezultatelor la activităţile extracurriculare (extra-clasă şi extra-şcolare) |
FB |
|
c) activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică, după caz |
|||
30 |
Activitatea ştiinţifică |
B |
|
31 |
Activitatea metodică a cadrelor didactice |
B |
|
d) activitatea financiară a organizaţiei |
|||
32 |
Constituirea bugetului şcolii |
S |
|
33 |
Execuţia bugetară |
B |
|
DOMENIUL: C. MANAGEMENTUL CALITĂŢII |
|||
a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii |
|||
34 |
Existenţa şi aplicarea procedurilor de autoevaluare instituţională
|
S |
|
35 |
Existenţa şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a calităţii |
FB |
|
36 |
Dezvoltarea profesională a personalului |
B |
|
b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate |
|||
37 |
Revizuirea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare |
FB |
|
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării |
|||
38 |
Existenţa şi aplicarea procedurilor de optimizare a evaluării învăţării |
FB |
|
d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral |
|||
39 |
Evaluarea calităţii activităţii corpului profesoral |
FB |
|
e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării |
|||
40 |
Optimizarea accesului la resursele educaţionale |
FB |
|
f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii |
|||
41 |
Constituirea bazei de date a unităţii de învăţământ |
B |
|
g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite |
|||
42 |
Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii |
FB |
|
h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii |
|||
43 |
Constituirea si funcţionarea structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii |
FB |
|
III. UNDE VREM SĂ AJUNGEM?
Şcoala noastră are “porţile deschise“ pentru toţi copiii, indiferent de etnie, religie, situaţie materială, oferindu-le şanse egale pentru educaţie. Misiunea şcolii noastre este aceea de a ajunge la sufletele copiilor, de a-i învăţa să descopere ceea ce sunt şi ceea ce pot fi.. Şcoala noastră pune în centrul întregii activităţi copilul, cu capacităţile, înclinaţiile şi nevoile lui, căutând să i le dezvolte în aşa fel încât fiecare să se simtă folositor, să creadă în puterile lui de a răzbate în viaţă prin ceea ce este. Prin tot ceea ce facem încercăm să descoperim, să cultivăm şi să formăm calităţi precum adaptabilitatea, gândirea critică, responsabilitatea, capacitatea de implicare, spiritul de echipă, toleranţa, pentru că numai aşa putem trăi într-o societate democratică. Nu trebuie să uităm de respectul de sine, acest lucru care ne dă încredere în forţele proprii şi care ne face să ne deschidem aripile spre viitor cu optimism. Suntem deschişi la noile tipuri de educaţie: ecologică, pentru sănătate, pentru comunicare sau pentru timp liber. Această misiune nu poate fi îndeplinită fără ajutorul comunităţii. Împreună, învăţăm să luăm cele mai bune decizii în privinţa educaţiei copiilor. Încercăm să păstrăm un echilibru între tradiţiile şcolii, fiind deschişi în acelaşi timp spre ceea ce este nou.