Palatul Copiilor Drobeta Turnu Severin
Drobeta Turnu Severin, Mehedinti

Activităţi

ECO - ȘCOALA

                                         Codul eco:

”ACASĂ ÎN CURTEA PALATULUI”

 În anul 2018, Palatul Copiilor Drobea Turnu Severin s-a înscris în Programul Eco-Schools, program mondial pentru managementul mediului, coordonat la nivel internaţional de Fundaţia de Educaţie pentru Mediul Înconjurător (FEE) și susţinut de Uniunea Europeană, UNESCO şi UNEP (Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu).

Coordonator, prof. Daniela RAICU

 TEME SELECTATE - ECO ACTIVITĂȚI

 2018-2019 - ”CURTEA ȘCOLII”

 Activitate 1-Pădurea, un tărâm fermecat – ”Scufița roșie” /”Vulpea, iepurașul și puișorul”

 Activitate 2-Cultura Națională – condiție a continuității românilor” , concurs de fotografie digitală

 Activitate 3-”Târgul de obiecte artizanale”- expoziții cu lucrări

 2019-2020 - ”CURTEA ȘCOLII”

 Activitate 1-Natura, parte integrantă a universului copilăriei în opera lui I. Creangă

 Activitate 2-Ziua mondială a Pământului” – plantări în curtea și grădina școlii

 Activitate 3-”Verde, la tine acasă”

 2020-2021 - ”SĂNĂTATE/STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS”

 Activitate 1 - Îngrijim curtea și grădina școlii pentru o viață sănătoasă”

 Activitate 2 - Luna pădurii” – învățăm să trăim sănătos în natură

 Activitate 3 - ”Educația nonformală – abilități pentru un mediu curat și un set de valori pentru sănătate/stil de viață sănătos ”

 BENEFICIILE ȘCOLII

     Palatul Copiilor își propune să contribuie la dezvoltarea liberă și armonioasă a copiilor din comunitatea noastră, la formarea personalității lor pentru a deveni cetățeni care respectă valorile democrației și ale umanității dovedind autonomie și creativitate.

     Activităţile educative din instituţia noastră au ca finalitate formarea şi dezvoltarea personalităţii tinerilor prin:

- dezvoltarea armonioasă a individului, prin educaţie intelectuală, morală, estetică, informaţională şi antreprenorială, pentru a deveni o persoană activă, responsabilă, cu competenţe de gândire critică;

- dezvoltarea abilităţilor practice, a lucrului în echipă şi a disponibilităţilor afective optime pentru asigurarea egalităţii şanselor şi pentru o integrare socio-profesională eficientă;

- asimilarea cunoştinţelor ştiinţifice şi utilizarea lor trandisciplinară în medii culturale diverse;

- educarea în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii şi al toleranţei, al atitudinii civice şi democratice;

- cultivarea respectului faţă de natură şi mediul înconjurător.

    Nu multe unități de învățământ se pot bucura de o ”oază de verdeață” atât de frumoasă, curtea palatului este acoperită în fiecare an de flori de magnolie care te îmbie la visare și la petrecerea timpului liber admirând ”verdele crud” al frunzelor și inspirând mireasma florilor de primăvară.

     Este nevoie de o grijă permanentă față de această binecuvântare a naturii ”curtea verde a Palatului Copiilor” pentru că doar într-un mediu sănătos avem sănătate / stil de viață sănătos.

     Prin activitățile planificate în cadrul programului internațional Eco-Școala putem să obținem beneficii de ordin educativ, civic și de imagine ținând legătura cu școli din România și din lume prin relațiii de parteneriat cu obiective clare de îmbunătățire a calității mediului. Prin responsabilizarea ecologică, prin acțiuni de igienizare și de protecție a mediului vom obține un spațiu mai prietenos, mai curat și îngrijit, o alternativă ecologică de petrecere a timpului liber al copiilor și părinților “Acasă, în curtea palatului”.

     Prin activități comune: elevi, părinți, cadre didactice, membri ai comunității vom dezvolta spiritual civic al elevilor de a lua decizii, conștientizând importanța păstrării mediului curat/sănătos, pentru o viață sănătoasă și nu în ultimnul rând obținerea steagului verde și statututl de Eco-Palat / Eco-Școală de către unitatea noastră va fi o recunoaștere a implicării școlii în rezolvarea problemelor de mediu.

 Beneficii pe termen lung:

        - creşterea responsabilităţii față de mediul înconjurător;

        - înţelegerea de către elevi a relaţiei dintre om şi mediu, interdependenţa dintre calitatea mediului şi calitatea unei vieţi cu adevărat sănătoase;

        - promovarea în rândul elevilor a dragostei şi respectului pentru natura, om şi societate prin dezvoltarea respectului faţă de sine şi mediul ambiant;

       - încurajarea iniţiativei şi autoorganizării elevilor pentru identificarea unor disfuncţionalităţi, găsirea de soluţii şi îndeplinirea unor sarcini, care pot soluţiona anumite probleme de mediu;

       - îmbunătăţirea calităţii mediului în şcoală şi-n împrejurimile acesteia;

       - recunoaşterea la nivel local a activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute;

       - obţinerea unor fonduri suplimentare, pentru susţinerea proiectului, prin valorificarea deşeurilor;

       - obţinerea statutului de Eco-şcoală şi a steagului verde, ca o recunoaştere a implicării şcolii în rezolvarea problemelor de mediu.