Scoala Gimnaziala nr 1 Lehliu-Gara
Lehliu-Gara, Calarasi

Activităţi

Saptamana 1-5 aprilie 2013


“ŞĂ ŞTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN !”


A.  FIȘĂ DE ACTIVITĂȚI

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR 1 LEHLIU-GARĂ, JUD  CĂLĂRAȘI


ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR 1 LEHLIU-GARĂ, JUD  CĂLĂRAȘI


ÎNVĂȚĂMÂNT GIMNAZIAL

246 elevi
15 cadre didactice
1. Titlul activității
”ARATĂ CĂ ŞTII, ARATĂ CĂ EŞTI!”
2. Domeniul în care se încadrează
- abilități de viață
3. Scopul activității
- asigurarea unui mediu propice exersării și cultivării diferitelor înclinații, aptitudini și capacități
4. Obiectivele educative ale activității
- completarea orizontului de cultură din diverse domenii;
- consolidarea relațiilor între  educația  formală și cea nonformală;
- stimularea curiozității copiilor prin investigarea realității;
- dezvoltarea abilităților de creație prin lectură, muzică, desen, pictură, film;
- înțelegerea cauzalității unor fenomene, schimbările și transformările din mediul înconjurător;
- formarea unor atitudini manifeste și motivație pentru cunoașterea tainelor naturii;
- dezvoltarea gustului și interesului elevilor pentru cunoașterea spațiului geografic în care trăim.
5. Elevi participanți:  numar total de participanți, procent de participanți din numărul total de elevi din grupul țintă
240 elevi, 98%
6. Durata și locul desfășurării activităii
1-5 aprilie 2013, Școala gimnazială nr 1 Lehliu-Gară
7. Descrierea activității.
Activitățile au urmărit să răspundă provocărilor societății actuale, prin  stimularea dezvoltării cognitive, spirituale, interpersonale și sociale a copiilor.
Adaptate la cerințele individuale, diverse ale copiilor, la interesele de cunoaștere și de potențial ale acestora, sarcinile de lucru au oferit posibilitatea abordărilor interdisciplinare și transdisciplinare, exersarea competențelor și abilităților personale precum și promovarea cooperării în cadrul grupelor de lucru.
Atingerea obiectivelor propuse a fost asigurată prin proiectarea și desfășurara activităților pe baza metodelor moderne, ca de exemplu metoda proiectului, utilizarea softurilor educaționale, jocuri de rol, turul galeriei, concursuri, expoziții, programe artistice.
8. Descrierea rezultatelor obținute în urma activității
- participarea cu responsabilitate și implicare a copiilor în activitățile derulate;
- copiii au fost interesați de subiectele abordate dând dovadă de creativitate și originalitate;
-formarea și cultivarea interesului pentru munca în echipă și întrajutorare.
9. Precizați dacă elevii/ profesorii/ părinții și-au manifestat dorința de continuare a acestei activități și modalitatea în care puteți asigura acest lucru
Elevii, părinții, cadrele didactice apreciază acest tip de activități; ei și-au exprimat deopotrivă interesul de a permanentiza astfel de programe la nivelul claselor și a școlii pentru  a exersa și cultiva diferitele înclinații, aptitudini și competențe care să accentueze intersul, motivarea, plăcerea copiilor de a fi elevi în școala noastră
10. Motivatia propunerii
Activitatea propusă a foat una complexă, a permis antrenarea tuturor copiilor, s-au folosit ca auxiliare resurse materiale aflate la îndemâna tuturor, nespecificed procesului didactic curent. Activitatea a oferit o mare flexibilitate, permițând valorizarea fiecărui copil, devoalând aptitudini, atitudini și calități ale lor, neafirmate încă (poate).