ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CHISELET
Chiselet, Calarasi
Alte date
COMISIA DE EVALUARE ȘI ASIGURARE A CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE:
NEACȘU MIHAELA- COORDONATOR
BALEA MARIA- MEMBRU
MINEA ELENA- MEMBRU
FLOREA RODICA-REPREZENTANT FSLI
MIRCEA MIHAELA - REPREZENTANT CONSILIU LOCAL
FOTIN VALERICA-REPREZENTANT CRP
NIȚU MIRELA-REPREZENTANT CRP
ATRIBUTIILE MEMBRILOR CEAC
NR. CRT. |
NUMELE SI PRENUMELE |
SARCINI SPECIFICE SI ACTIVITATI CORELATE |
1. |
NEACȘU MIHAELA |
-elaboreaza planuri operationale si de actiune ale comisiei; -realizeaza raportul de autoevaluare; -realizeaza planul de imbunatatire; -monitorizeaza activitatea comisiei; -realizeaza observarea lectiilor la ciclul primar si prescolar; -supervizeaza intreaga activitate a comisiei; -aproba planurile comisiei(de actiune, imbunatatire ,autoevaluare); -evalueaza activitatea comisiei); -membru in subcomisia de elaborare si aplicare a chestionarelor; |
2. |
MINEA MIHAELA |
-gestioneaza intreaga documentatie a comisiei; -elaboreaza documente de lucru ale comisiei; -responsabilul Subcomisiei pentru elaborarea , aplicarea si interpretarea chhestionarelor; -monitorizeaza procedurile specifice; -intocmeste procesele verbale ale sedintelor CEAC; -membru in Subcomisia de selectare, verificare si pastrare a documentelor; -contribuie la gestionarea documentatiei de lucru a comisiei; -centralizeaza rezultatele chestionarelor; -secretarul CEAC. |
3. |
BALEA MARIA |
-realizeaza observarea lectiilor la ciclul gimnazial; -responsabilul Subcomisiei pentru selectarea, verificarea si pastrarea documentelor; -contribuie la gestionarea dovezilor; - membru in Subcomisiei de verificare a aplicarii orarului; |
4. |
FLOREA RODICA |
-intocmeste procese-verbale ale subcomisiei pentru verificarea modului de completare a documentelor oficiale; -responsabilul Subcomisiei de verificare a aplicarii orarului; - contribuie la gestionarea dovezilor; -realizarea bazei de date cu parcursul absolventilor. |
5. |
FOTIN VALERICA |
-membru in Subcomisia de verificare a completarii documentelor oficiale; -asigura colaborarea scolii cu comunitatea locala; -contribuie la gestionarea dovezilor; -secretar in Subcomisia pentru elaborarea, aplicarea si interpretarea chestionarelor; |
6. |
NITU MIRELA |
-membru in Subcomisia de selectare , verificare si pastrare a documentelor; -asigura colaborarea scolii cu comunitatea locala; -membru in Subcomisia de contestatii. -contribuie la gestionarea dovezilor; |
7. |
MIRCEA MIHAELA |
-secretar in Subcomisia de contestatii; -intocmeste procesele-verbale ale subcomisiei din care face parte; - asigura colaborarea scolii cu comunitatea locala.
|
COMISIA METODICĂ EDUCATOARE
RAPORT DE ACTIVITATE
PE ANUL ȘCOLAR 2016-2017
1.CURRICULUM
Proiectarea activităților la nivelul învățământului preșcolar în anul școlar 2016-2017 , s-a realizat prin dezvoltarea de competențe , prin însușirea de cunoștințe pe baza abordării transdisciplinare și transcurriculare a conținuturilor programelor școlare. S-a ținut cont de noile reglementări elaborate de MENCS , precum și de recomandările primite din partea inspectorului de specialitate .
În grădinița Chiselet au funcționat 4grupe conduse de :ed. Staicu Vasilica-titular, ed.Saru Maria –titular,prof. Inv. Presc. Bobeică Nicoleta-titular,ed.Radu Liliana-suplinitor calificat și îngrijitor cu jumătete normă.
Cadrele didactice au parcurs materia la fiecare domeniu de activitate conform planificărilor calendaristice . Copiii au fost implicați în situații evaluative centrate pe obiectivele curriculare , analizîndu-se ulterior nivelul de performanță realizat , dar și natura deficiențelor de învățare și adaptare . Au avut loc discuții cu părinții .
2.CURRICULUM LA DECIZIA ȘCOLII
La ședințele cu părinții s-au dezbătut teme interesante legate de dezvoltarea socio-emoțională a copiilor.Activitățile opționale au fost alese de părinți, astfel încât acestea să corespundă vârstei copiilor, resurselor materiale existente,nevoilor de dezvoltare fizică și intelectuală a copiilor.În urma acestor discuții în anul școlar 2016-2017 , s-au desfășurat următoarele activități opționale:
Grupa mare,ed. SARU MARIA- ”Micii păpușari”,”În pași de dans, pe aripile muzicii”
Grupa mijlocieA,ed.RADU LILIANA-”Mâini îndemânatice”
Grupa mijlocie B, ed. BOBEICĂ NICOLETA-”Universul copilăriei”
Activitățile opționale au fost desfășurate conform planificărilor la fiecare grupă. Fiind evaluate sub formă de spectacole oferite copiilor din celelalte grupe sau părinților și expoziții cu lucrările copiilor.
3.ACTIVITĂȚILE CURRICULARE , EXTRACURRICULARE ȘI EXTRAȘCOLARE
În cadrul activităților curriculare , extracurriculare și extrașcolare , acțiunea pedagogică s-a centrat în egală măsură pe formarea capacităților intelectuale de bază , a atitudinilor și comportamentelor dezirabile la preșcolari , calitatea acestor performanțe asigurându-se prin utilizarea preponderentă a metodelor interactive , participative, precum și prin utilizarea problematicii la experiențele copiilor .
La nivel de grupă și de unitate , au fost desfășurate diverse activități extracurriculare :
- serbări tematice, legate de diferite evenimente culturale, socio-istorice,religioase :”Pe cărări de frunze ”, ”Ziua internațională a educației”, ”Carnavalul toamnei” ,”La mulți ani, Românie!”, ”Surprize în ghetuțe”, ”Se cuvine de Crăciun,tot omul să fie bun!” ,”Somnoroase păsărele”, ”Hai să dăm mână cu mână!”, Lângă tine mama mea” , ”Bunătățile iepurașului”, ”Europa, la mulți ani!”,”Ziua eroilor”, Arbori și păsări-Ziua mondială a arborilor și păsărilor”, ”Timpul iute a trecut și vacanța a sosit!”
- concurs județean de dansuri populare , ”Cu pași mici , pe scena mare”,desfășurat la Călărași, la care a participat un grup de copii de la grupele mare și mijlocie condus de domnele educatoare Saru Maria și Radu Liliana, unde a fost obținută mențiune.
- ”Școala altfel :Să fii mai bun , să știi mai multe”: ”Micii ecologiști” (activități de colectare și refolosire a materialelor reciclabile), ”Pe cărări de munte” (excursie la Sinaia cu următoarele obiective: Muzeul Cinegetic Posada, Muzeul Peleș, Muzeul Trenulețelor și plimbare cu telegondola la Cota 1400), ”De ziua noastră” (activitate distractivă).
4. EVALUAREA REZULTATELOR PREȘCOLARILOR
Evidențiez consecvența educatoarelor în abordarea centrată pe obținerea de performanțe a conținuturilor învățării , performanțe măsurate perodic în conformitate cu metodologia de evaluare, și remarcate în rezultatele testărilor predictive,formative și sumative.
5.FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ
Activitatea comisiei metodice a educatoarelor , s-a desfășurat după planul managerial dezbătut și aprobat la începutul anului școlar.
Toate cadrele didactice au participat la Cercurile pedagogice care s-au desfășurat la GPN nr.1 Chiselet susținută de Radu Liliana , pe semestrul I și GPN nr.1 Radovanu, pe semestrul al II-lea .
În cadrul comisiei metodice educatoare, pe școală, au fost desfășurate următoarele activități :
- Activități de elaborarea activității comisiei , precum și de informare asupra desfășurării acesteia ;
- Referate : ”Metode și strategii didactice incluzive de predare și evaluare” – Saru Maria
”Dezvoltarea creativității la preșcolari, prin activități plastice și practice” – Staicu Vasilica
”Importanța activităților opționale”-Bobeică Nicoleta
”Lupta cu timpul e o luptă pentru calitatea vieții”-Radu Liliana
- Activități demonstrative: ”Ghiocei mititei, cine vine după 3?” (DS2) – Bobeică Nicoleta (grupa mijlocie)
”Fluturașul” (DOS) – Staicu Vasilica (grupa mică)
”Ridichea uriașă”(teatru de păpuși)- Saru Maria(grupa mare)
În perioada 15,07.-4.09.2017,doamna Staicu Vasilica a desfășurat Programul ”Grădinița de vară”,sponzorizatăde Fundația ”SALVAȚI COPII”.
6.RELAȚIA CU FAMILIILE PREȘCOLARILOR ȘI REPREZENTANȚII COMUNITĂȚII
Pentru obținerea unor rezultate bune în procesul insructiv-educativ , s-a menținut o strânsă legătură între cadrele didactice și familiile copiilor.
Materailizarea lor s-a concretizat prin ședinte lunare, ore de consiliere, întâlniri zilnice , participarea la diferite evenimente cultural-artistice , istorice, administrative,activități educative,practice părinți-copii .
Analiza SWOT
PUNCTE TARI
-documentele manageriale ale cadrelor didactice au fost întocmite în conformitate cu cerințele curriculumului și au fost prezentate la timp conducerii școlii;
-realizarea de activități educative, expoziții,serbări,au presupus evidențierea aptitudinilor copiilor;
-cadrele didactice au desfășurat activități opționale după programe avizate de MENCS și ISJ;
-există monitorizarea copiilor plecați la școală;
-planificările sunt personalizate;
-folosirea unui material didactic stimulativ în demersul didactic;
-creșterea numărului de comportamente pozitive ale copiilor în relația copil-copil,copil-educatoare,copil-alte persoane;
-expunerea poetofoliilor și a lucrărilor realizate de copii,pentru a evidenția rezultatele obținute în activitetea din grădiniță;
-antrenarea copiilor ăn activități extrașcolare;
-participarea la cursuri de formare;
-responsabilul CM a completat portofoliul colectivului pa care îl conduce;
-cadrele didactice acordă atenție completării portofoliilor personale;
-activitatea educatoarelor s-a desfășurat ca o activitate sistemică,de respectare a principiilor educației formale și non formale;
-colaborarea cu familiile preșcolarilor;
-organizarea de serbări;
-personal didactic 100% calificat;
-popularizarea rezultatelor grădiniței;
-buna colaborare cu reprezentanții părinților;
-derularea în condiții bune ,din punct de vedere al organizării, a acțiunii ”Laptele și cornul”
PUNCTE SLABE
-nu existăreproiectare a unităților de învățare la care copii nu au obținut rezultate satisfăcătoare;
-există cazuri de comportamente indezirabile la copii;
-frecventă instabilă la grupa mică;
-lipsa unei clădiri adecvate;
-lipsa de fonduri;
-este greu de lucrat cu număr mare de copii în spații neadecvate;
-surse bugetare puține;
-lipsa pazei;
-neimplicarea comunității;
OPORTUNITĂȚI
-existența programelor de formare și perfecționare CCDși ISJ;
-experiențe pozitive de colaborare între grădinițe;
-colaborarea cu factori educaționali;
AMENINȚĂRI
-frecvența în scădere la grădiniță;
-prea multe cerințe curriculare pentru cadrele didactice;
-scăderea interesului familiior față de activitatea din grădiniță;
-fmiliile plecate în străinătate;
-număr mic de înscrieri la grupa mică.
Apreciez activitatea din grădinița noastră,ca fiind complexă, eficientă,
DIRECTOR, RESPONSABIL,
CUȚĂ MARIA SARU MARIA
GPN CHISELET
COM. CHISELET
JUD. CĂLĂRAȘI
G.P.N.Nr. 1 și 2 Chiselet
Jud. Călărași
An scolar 2017-2018
LISTA
atribuțiilor membrilor în cadrul comisiei metodice educatoare
Nr.crt. |
NUMELE ȘI PRENUMELE |
GRUPA |
NR.ORE |
RESPONSABILITĂȚI LA COMISIE |
RESPONSABILI-TĂȚI LA NIVEL DE ȘCOALĂ |
1 |
SARU MARIA |
Mică A
|
25 |
-întocmește dosarul CM și răspunde de completarea acestuia -prezintă membrilor comisiei informări asupra activității semestrile și anuale; -stabilește împreună cu membrii comisiei tematica ședințelor comisiei |
Comisia pentru curriculum Responsabil CM educatoare Membru în comisia pentru prevenirea absenteismului M.comisie pentru prevenirea si combaterea discriminării si promovării interculturalității Secretar CA |
2 |
STAICU VASILICA |
Mijlocie A |
25 |
-monitorizează parcurgerea programei la fiecare grupă |
Responsabil comisia control managerial intern M.comisia pentru combaterea violenței M.comisia olimpiade și concursuri școlare |
3 |
RADU LILIANA |
Mare A |
25 |
-întocmește procesele verbale la fiecare dintre ședințele CM |
Secretar CP Responsabil gestionare SIIIR Membru Comisia pentru programe si proiecte educationale Membru Comisia pentru activitati extracurriculare |
4 |
BOBEICĂ NICOLETA |
Mijlocie B |
25 |
-asigură legătura CM cu comitetele de părinți |
Membru in comisia pentru prevenirea si combaterea violentei Membru comisia ROI |
DIRECTOR, RESPONSABIL CM,
Prof. CUȚĂ MARIA SARU MARIA
Programul
activităților comisiei metodice educatoare pe semestrul I
2017-2018
Nr. Crt. |
TEMA |
MODALITĂȚI DE REALIZARE |
PERIOADA |
PROPUNĂTOR SUSȚINĂTOR |
1. |
Prezentarea Raportului de activitate al CM,educatoare pe anul școlar 2016-2017 Reorganizarea colectivului CM Propuneri pentru Programul de activitate pe semestrul I, 2017-2018
”RAFTUL CU JUCĂRII” |
Informare
Lucrul în grup
Activitate demonstrativă- Grupa mijlocieA |
03.10.2017
10.10.2017 |
SARU MARIA
TOATE CADRELE
STAICU VASILICA |
2. |
”POVESTEA UNEI FRUNZE” |
Activitate demonstrativă Grupa mare |
noembrie |
RADU LILIANA |
3. |
”GHETUȚELE NĂZDRĂVANE” |
Activitate demonstrativă Grupa mijlocie |
05.12.2017 |
SARU MARIA |
4. |
ACTIVITATE DEMONSTRATIVĂ
”Analiza de oportunități educaționale ,raportate la resursele umane și materiale ale unității,precum și la solicitarea părinților”,pentru stabilirea opționalelor
Prezentarea Raportului de activitate pe semestrul I
|
Activitate demonstrativă Lucru în grup
informare |
Ianuarie 2018 |
BOBEICĂ NICOLETA TOATE EDUCATOARELE
SARU MARIA |
|
|
|
|
|
RESPONSABIL CM, SARU MARIA