Scoala Gimnaziala Chiliile
Chiliile, Buzau

Alte date

ŞCOALA GIMNAZIALǍ  CHILIILE

CHILIILE, JUDEŢUL BUZAU

 


PLANUL DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA

2014-2018


DIRECTOR,

PROF. BORICEANU GEANINA

 


CONTEXT LEGISLATIV

  1. PREZENTAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

SCURT ISTORIC

DATE DE IDENTIFICARE

TRĂSĂTURI CARACTERISTICE

II. ANALIZA SWOT

(DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN

MISIUNEA ORGANIZAŢIEI ŞCOLARE

VIZIUNE

IDEALUL EDUCAŢIONAL

VALORI ŞI ATITUDINI

ŢINTELE STRATEGICE

OPŢIUNILE STRATEGICE

PLANURILE OPERAŢIONALE

CONTEXT LEGISLATIV

Prezentul model de proiect de dezvoltare instituţională a fost conceput având la bază:

  • Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată cu completările şi modificările ulterioare
  • Legea nr. 128/1997 privind Statul personalului didactic, cu completările şi modificările ulterioare
  • Legea educaţiei naţionale – Legea nr. 1 / 2011 ;
  • Noul Cod al Muncii - Legea 40/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003;
  • Ordinul Ministrului Sănătăţii nr. 1955/18.10.1995 pentru aprobarea Normelor de igienă privind unităţile pentru ocrotirea, educarea şi instruirea copiilor şi tinerilor, cu completările şi modificările ulterioare ;
  • Legea nr., 334/2002- Legea bibliotecilor, republicată cu completările şi modificările ulterioare ;
  • O.MedC nr. 4925/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
  • O.MedC nr. 3502/2005 referitor la aprobarea Regulamentului privind actele de studii, documentele şcolare în învăţământul preuniversitar;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea 87/2006;
  • H.G. nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare provizorie a a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar ;
  • H.G. nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie.

I.PREZENTAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

SCURT ISTORIC

Localizarea geografica si caracterizarea socio-economica a zonei

 

Scoala Gimnaziala Chiliile este situata in comuna Chiliile, situata la randul ei in zona de nord-vest a judetului Buzau ,pe cursul inferior al paraului Saratel, in zona Subcarpatilor de curbura,mai precis in subunitatea acestora, Subcarpatii Buzaului.Este alcatuita din 7 sate oficiale,din care numai in satul Chiliile  ,resedinta de comuna mai functioneaza scoala.Fata de orasul de resedinta a judetului Buzau, comuna Chiliile, este  situata la circa 50 de km, caile de acces cu acesta fiind reprezentate  prin DN 10, de la Buzau la Berca si DJ 102F, de la Berca la Chiliile,de cca 25 de Km din care jumatate neasfaltat.

Deoarece forma predominanta de relief este dealul, principalele activitati ale locuitorilor sunt cresterea animalelor si cultivarea pomilor ,unde predomina prunul autohton.

Dezvoltarea economica a comunei este foarte slaba,deoarece pe teritoriul ei nu exista niciun fel de activitatea mestesugareasca sau industriala.Lipsa locurilor de munca ,saracia pamantului,majoritatea locuitorilor traind din ajutorul  social ,au determinat plecarea din localitate a numeroase familii tinere si imbatranirea populatiei si deci scaderea populatiei scolare .

 

POPULATIA SCOLARA

Desi pe raza comunei sunt 6 scoli,astazi nu functioneaza decat scoala de centru, Scoala Gimnaziala Chiliile,care are personalitate juridica si care in anul scolar 2014-2015 numarul copiilor este astfel:

Cls. 0 -                1elev

Cls. I -                2 elevi

Cls. a II-a-          3 elevi

Cls. a III-a-         2 elevi

Cls. a IV-a-         2 elevi

Cls. a  V-a-          1 elev

Cls. a  VI-a-         4 elevi

Cls. a  VI-a-         3 elevi

Prescolari   -         7

TOTAL   25 elevi si prescolari

Cadre didactice

Şcoala are în încadrare 6 de cadre didactice, dintre care 3 sunt titulare, 1 cadru didactic   calificat şi 2 sunt suplinitoare necalificate.

Din cele 3  cadre didactice titulare, 1 cadru didactic are gradul didactic I, 1 are gradul didactic al II-lea si un cadru didactic  are gradul didactic definitiv Personal didactic auxiliar

Este format dintr-un secretar , un contabil  si un bibliotecar incadrati cu un sfert de norma.

  • ·  Personal nedidactic

Activitatea de administraţie este asigurată de  1îngrijitor

 

DATE DE IDENTIFICARE

Denumirea unităţii de învăţământ : ŞCOALA GIMNAZIALA CHILIILE

Nivelurile de învăţământ existente în unitate: prescolar,primar şi gimnazial

Forma de finanţare: de stat

Adresa unităţii de învăţământ: Com.Chiliile

Localitate/ judeţ: Chiliile,Buzau

Cod poştal:

Telefon/Fax : 0238896696

E - mail: scoalachiliile@yahoo.com

Site Web: http://scoli.didactic.ro/scoala_chiliile

Denumiri purtate anterior, în ordine cronologică: Şcoala cu clasele I-VIII Chiliile

TRĂSĂTURI CARACTERISTICE (în anul şcolar 2013-2014)

  1. Populaţia şcolară

Nivelul de învăţământ

Total număr de clase

Total număr de elevi

Anul de studiu

Număr clase

Număr de

elevi

Învăţământ primar

1

9

Cls. preg

0,20

2

Clasa  I

0,20

1

Clasa a II-a

0,20

3

Clasa a III-a

0,20

2

Clasa a IV-a

0,20

1

Învăţământ gimnazial

1

11

Clasa a V-a

0,33

4

Clasa a VI-a

0,33

4

Clasa a VII-a

0

0

Clasa a VIII-a

0,34

3

  1. Personalul şcolii

  1. Personal de conducere

Funcţia

Numele şi prenumele

Sex

Specialitatea

Grad didactic

Vechime în învăţământ (ani)

Director

Boriceanu Geanina

F

Profesor inv. primar

Definitiv

11

  1. Cadre didactice

Cadre didactice

Total

Prescolar

Primar

Gimnazial

Titulare

3

-

1

2

suplinitoare

Total

4

1

-

3

calificate

3

3

Distribuţia personalului didactic, în funcţie de disciplinele din trunchiul comun:

Disciplina predată

Numărul cadrelor didactice

în funcţie de calificare:

Număr personal didactic necalificat

În specialitate

În aceeaşi arie curriculară

Altă specialitate

Învăţători

1

-

-

-

Educatoare

-

-

-

1

Limba română

1

-

-

-

Matematică

1

-

-

Fizică

-

-

-

Chimie

1

-

-

-

Biologie

-

-

-

Geografie

1

-

-

-

Istorie

-

-

-

Limbi străine

-

-

-

Distribuţia pe grade didactice a personalului didactic angajat:

Număr personal didactic calificat: 6

Personal didactic

Gradul I

2

Gradul II

Cu definitivat

Fără definitivat

Necalificat

Total

Din care, cu doctorat

-

2

1

1

  1. Personal didactic auxiliar

Nr. crt.

Funcţia

Posturi cf. normativelor

Posturi ocupate cu personal

Calificat

Necalificat

1.

Administrator financiar,

0,25

X

-

2.

Secretar

0,25

X

3.

Bibliotecar I

0,25

X

-

  1. Personal nedidactic (administrativ)

Nr. crt.

Funcţia

Posturi Cf. normativelor

Posturi ocupate cu personal

Calificat

Necalificat

2

Îngrijitor

1,00

X

  1. Calitatea personalului didactic

În anul şcolar trecut, 2013-2014, toate cadrele didactice au primit calificativul anual Foarte Bine.

  1. Indicatori de evaluare a performantei şcolare- cantitativ şi calitativ

Situaţia efectivelor de elevi în anul şcolar anterior 2013-2014:

Nivel

Înscrişi în anul şcolar

Transferaţi

Promovaţi

Pierderi şcolare- elevi care:

La început

La sfârşit

La alte unităţi

De la alte unităţi

Repetă clasa

Au abandonat şcoala

Primar

9

9

0

0

8

1

-

Gimnazial

11

11

0

0

11

-

-

Distribuţia elevilor în funcţie de calificative pentru învăţământul primar

la sfârşitul anului şcolar anterior 2013-2014:

insuficient

suficient

bine

f. bine

3

2

2

Distribuţia elevilor în funcţie de medii pentru învăţământul gimnazial

la sfârşitul anului şcolar anterior 2013-2014:

5-5,99

6-6,99

7-7,99

8-8,99

9-9,99

10

-

2

4

3

2

-

Rezultatele EVALUAREA NAŢIONALĂ (medii) clasa a VIII-a

în anul şcolar anterior 2013-2014:

Clasa

Sub 5

5-5,99

6-6,99

7-7,99

8-8,99

9-9,99

10

Clasa a VIII-a

Distribuţia absolvenţilor şcolii la liceu:

Anul şcolar

Liceul teoretic

,,Alexandru Marghiloman’’

Liceul Vernesti

Scoala Profesionala

Vernesti

Altele

2013-2014

1

1

1

-

  1. Resursele materiale ale unităţii şcolare
  • ·         6 Săli de clasă
  • ·         Laborator de informatică: 4 calculatoare
  • ·         Mobilier modern

 

 

 

 

 

II.ANALIZA SWOT

(DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN)

PUNCTE TARI (S)

- Existenţa  planului managerial la nivelul şcolii şi la nivelul fiecărei comisii metodice;

-  Existenţa planificărilor anuale, semestriale şi a unitătilor de învătare conform metodologiilor;

-   Stabilirea graficului de inspecţii la clasă şi a obiectivelor urmărite;

-    Realizarea inspecţiilor la clasă de către directori şi şefii comisiilor metodice şi propunerea unor măsuri pentru remedierea neajunsurilor întâlnite;

  • Buna colaborare a şcolii cu factorii de decizie din sectorul educativ (ISJ Buzau, Primăria com.Chiliile, Consiliul Local) şi cu familiile elevilor ;
  • Implicarea activă a autorităţilor locale (Primaria com.Chiliile, Consiliul Local,) pentru dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a şcolii;
  • Încrederea manifestată de către părinţi şi comunitatea locală în personalul didactic al şcolii;
  • Cca. 40% din cadrele didactice sunt titulare ale posturilor didactice din unitatea noastră de învăţământ;
  • Interesul cadrelor didactice din şcoală pentru perfecţionare profesională prin participarea la cursuri de formare continuă;
  • Existenţa unei Oferte Educaţionale în concordanţă cu nevoile de formare ale elevilor;
  • CDS care permite valorificarea abilităţilor individuale ale elevilor, creşte motivaţia pentru învăţare, reduce abandonul şcolar ;
  • Pregătirea suplimentară a elevilor pentru admiterea în ciclul liceal, performanţă şi pentru recuperarea decalajelor în instruirea elevilor;
  • Desfăşurarea în şcoală a numeroase activităţi extraşcolare conform unui calendar anual stabilit la nivelul Comisiei de Consiliere şi orientare;
  • Disponibilitatea elevilor şi părinţilor de a se implica în activităţile şcolii;
  • Toţi elevii absolvenţi ai şcolii continuă studiile în licee si scoli profesionale;
  • Multi dintre  eleviii şcolii sunt admişi în licee de prestigiu din judeţ;
  • Dotarea şcolii cu computere atât pentru elevi cât şi pentru cadrele didactice în  procesul educativ, dar şi în scop administrativ;

 

 

PUNCTE SLABE (W)

  • Neimplicarea unor cadre didactice în actul decizional şi educaţional;
  • Reţinerea faţă de schimbările impuse de spiritul reformei, cantonarea în atitudini de respingere a noului  în activitatea şcolii;
  • Necunoaşterea sau cunoaşterea parţială a legislaţiei şcolare;
  • Implicarea insuficientă a unor cadre didactice în viaţa şcolii/ activităţi extracurriculare;
  • Părinţi care nu se implică în rezolvarea problemelor legate de frecvenţa şi disciplina copiilor;
  • Insuficienta aplicare a metodelor moderne participativ-active în procesul de predare-învăţare-evaluare;
  • Deficienţe minore în comunicarea internă şi externă;
  • Lipsa unei rampe pentru accesul la toate spaţiile şcolare a persoanelor cu handicap;
  • Lipsa unui cabinet metodic prevăzut cu spaţii adecvate pentru depozitarea materialelor didactice;
  • Lipsa unei săli amenajate pentru desfăşurarea serbărilor şcolare;
  • Absenţa unui cabinet multimedia pentru învăţarea limbilor străine.

OPORTUNITĂŢI (O)

  • Dorinţa autorităţilor educative pentru reformarea şi modernizarea învăţământului românesc;
  • Declararea învăţământului drept o prioritate naţională;
  • Creşterea gradului de autonomie instituţională a şcolii;
  • Lărgirea ofertei de formare continuă a personalului didactic prin forme multiple; deschiderea tinerei generaţii către nou, posibilitatea accederii acesteia la informaţiile ce pot fi dobândite prin intermediul computerului sau Internetului ;

 

AMENINŢĂRI (T)

-         Programa şcolară foarte încărcată şi uneori neadecvată cerinţelor actuale;

-         Orarul foarte încărcat al elevilor;

  • Slaba motivare financiară a tuturor cadrelor didactice;
  • Insuficienta stimulare materială a cadrelor didactice performante;
  • Lipsa fondurilor financiare pentru achiziţionarea de materiale şi mijloace informative şi de comunicare;
  • Lipsa alocărilor bugetare pentru iniţierea şi derularea unor proiecte de dezvoltare şcolară;
  • Inexistenţa reţelei de informatizare la nivelul claselor;
  • Scăderea populaţiei şcolare şi reducerea numărului de ore la nivelul ariilor curriculare;
  • Lipsa abilităţilor de a lucra în echipă ;
  • Subfinanţarea învăţământului prin nealocarea procentului de 6% din PIB.

III. MISIUNEA ORGANIZAŢIEI ŞCOLARE

Educaţia nu este un privilegiu, ci un drept al tuturor.

Şcoala noastră are misiunea de a asigura tuturor elevilor o educaţie de calitate centrată pe nevoile lui de formare astfel încât tânărul de mâine să se poată adapta cerinţelor profesionale ale societăţii române sau europene.

Şcoala noastră este preocupată de formarea elevilor, descoperirea talentelor, cultivarea şi dezvoltarea acestora pentru obţinerea de performanţe.

Ne dorim şi vom acţiona pentru implicarea activă a beneficiarilor direcţi şi indirecţi în probleme şcolii.

Şcoala noastră trebuie să fie o instituţie care să promoveze valorile, care să dea posibilitatea tuturor factorilor implicaţi în procesul instructiv-educativ să se afirme şi să-şi pună în valoare calităţile profesionale.

Ne propunem să inovăm, să reinventăm educaţia, astfel încât să pregătim elevii noştri pentru societatea de mâine.

IV.VIZIUNEA  ŞCOLII:

Dorim pentru elevii noştri:

-o educaţie conform standardelor europene ;

-adaptare la situaţiile de schimbare specifice unei societăţi în dezvoltare ;

-un procent de promovabilitate la examenele de sfârşit de ciclu gimnazial

de  peste 90% ;

-capacitatea de a comunica în situaţii diverse, în limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională ( cel puţin ) ;

-performanţe înalte la toate disciplinele de învăţământ ;

-cunoaşterea şi aplicarea tehnicilor de operare pe calculator ;

Viziunea  şcolii derivă din idealul educaţional de formare a personalităţii omului de mâine şi constă în asigurarea pregătirii optime a elevilor pentru învăţământul liceal, precum şi însuşirea de către  elevi a sistemului valorilor culturale, morale şi etice, necesare unei raportări eficiente la cerinţele unei societăţi în permanentă schimbare.

GRUPURI ŢINTĂ VIZATE:

1.elevii;

2.părinţii;

3.cadrele didactice;

4. comunitatea locală.

 

„Şcoala se confundă cu viaţa… una o întregeşte pe cealaltă! Şcoala îţi dă posibilitatea să-ţi trăieşti viaţa complet. Viaţa nu-i decât continuitatea şcolii, dar fără profesori.” (Ion Minulescu)

Copiii de azi vor clădi statul de mâine, viitorul nostru va fi ceea ce ei vor şti să facă!

V.IDEALUL EDUCAŢIONAL al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane, în formarea personalității autonome și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală, pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru participarea cetățenească activă în societate, pentru incluziune socială și pentru angajare pe piața muncii (Cf. Art .1 (3) din Legea nr1 /2011).

VI.VALORI ŞI ATITUDINI promovate de şcoală:

  • ·      respect şi încredere în sine şi în ceilalţi;
  • ·      recunoaşterea unicităţii fiecărei persoane;
  • ·      valorizarea relaţiilor interpersonale;
  • ·      valorificarea critică şi selectivă a informaţiilor;
  • ·      adaptare şi deschidere la noi tipuri de învăţare;
  • ·      motivaţie şi flexibilitate în elaborarea propriului traseu educaţional şi profesional;
  • ·      responsabilitate şi disponibilitate pentru decizii şi acţiuni privind propria carieră;
  • ·      interes pentru învăţare permanentă într-o lume în schimbare şi în societatea cunoaşterii;
  • ·

VII.ŢINTELE STRATEGICE

  1. Promovarea şi creşterea imaginii şcolii în comunitate
  2. Promovarea unui învăţământ modern, inovativ, competitiv, care să răspundă nevoilor de formare ale elevilor
  3. Motivarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării profesionale şi modernizării procesului de predare-învăţare-evaluare
  4. Amenajarea unei baze materiale care să răspundă exigenţelor cadrelor didactice şi elevilor pentru îndeplinirea unui act educativ la nivelul standardelor europene
  5. Afirmarea şcolii prin realizarea de parteneriate şcolare cu instituţii de învăţământ din spaţiul comunitar european

VIII. OPŢIUNILE STRATEGICE

ŢINTA STRATEGICĂ

OPŢIUNEA STRATEGICĂ

OPŢIUNEA CURRICULARĂ

OPŢIUNEA FINANCIARĂ A DOTĂRILOR MATERIALE

OPŢIUNEA INVESTIŢIEI ÎN RESURSA UMANĂ

OPŢIUNEA RELAŢII COMUNITARE

RESPONSABIL

TERMENE DE REALIZARE

1. Promovarea şi creşterea imaginii şcolii în comunitate

  • ·       Implicarea şcolii în parteneriate şi proiecte educaţionale la nivel judeţean, naţional şi internaţional
  • ·       Organizarea de lectorate cu părinţii conform unei planificări semestriale
  • ·       Îmbunătăţirea comunicării interne şi externe
  • ·       Amenajarea unui avizier destinat elevilor şi părinţilor în vederea informării prompte a acestora
  • ·       Actualizarea permanentă a site-ului şcolii care să reflecte activitatea la zi a şcolii

 

  1. Identificarea de resurse extrabugetare pentru realizarea materialelor promoţionale şi a activităţilor parteneriatelor şi a proiectelor educaţionale;
  2. Asigurarea logisticii necesare pentru desfăşurarea activităţilor de mediatizare şi diseminarea a informaţiilor;
  3. Bugetul va prevedea fonduri pentru realizarea comunicării interne şi externe

  • ·
  • ·      
    • ·       Implicarea activă a părinţilor şi a autorităţilor locale în actul decizional
    • ·       Realizarea unor activităţi extracurriculare în parteneriat cu instituţii de interes local, naţional şi internaţional
    • ·
    • ·       CEAC
    • ·       Comisia de curriculum
    • ·       Serviciul contabilitate
    • ·       Comisia de programe comunitare
    • ·       Comisia „Consiliere şi orientare”
    • ·       Serviciul Secretariat
    • ·       Responsabili comisii metodice

Permanent

 

 

 

 

 

 

 

2. Promovarea unui învăţământ modern, inovativ, competitiv, care să răspundă nevoilor de formare ale elevilor

  • ·Centrarea procesului instructiv-educativ pe nevoile de formare ale elevului
  • ·Utilizarea metodelor activ-

participative

  • ·Realizarea unor programe de învăţare diferenţiată pentru a preîntâmpina fenomenul eşecului şcolar
    • ·     Creşterea:
      • calităţii actului educativ
      • interesului elevilor pentru propria formare
      • procentului de promovabilitate
      • ·Implicarea elevilor şi părinţilor în elaborarea ofertei educaţionale a şcolii
      • ·   Aplicarea de chestionare elevilor şi părinţilor acestora privind gradul de satisfacţie faţă de oferta educaţională a şcolii în anul şcolar precedent
      • ·   Interpretarea chestionarelor si propunerea de măsuri corective
      • ·Utilizarea softurilor educaţionale şi a suporturilor didactice multimedia în procesul de predare-învăţare-evaluare
      • ·Încurajarea inovării didactice
      • ·Utilizarea metodelor alternative de evaluare
      • ·Pregătirea suplimentară a elevilor pentru promovarea examenelor naţionale
      • ·Realizarea de programe de pregătire suplimentară pentru elevii capabili de performanţă şi pentru recuperarea decalajelor apărute în procesul de învăţare
      • ·Elaborarea planurilor anuale ale activităţilor comisiilor metodice
      • ·Realizarea de inspecţii curente conform unei planificări semestriale

 

  • ·Folosirea eficientă a materialului didactic şi a mijloacelor  de învăţământ din dotare
  • ·Identificarea surselor de finanţare
  • ·Asigurarea fondurilor necesare pentru achiziţionarea de noi mijloace de învăţământ şi material didactic

Evidenţierea, motivarea şi stimularea materială a cadrelor didactice  şi a elevilor care obţin rezultate la competiţiile naţionale: rapoarte semestriale şi anuale, adeverinţe, salarii de merit, gradaţii de merit, premii, diplome etc.

Activităţi de parteneriat cu liceele în vederea popularizării ofertei educaţionale a acestora şi a unei mai bune orientări a absolvenţilor şcolii

CA

CEAC

Comisii metodice

Cadre didactice

Consiliul reprezentativ al părinţilor

Serviciile Contabilitate şi Secretariat

Permanent

3. Motivarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării profesionale şi modernizării procesului de predare-învăţare-evaluare

  • ·   Crearea unei baze de date care să cuprindă cursurile de formare şi gradele didactice obţinute de cadrele didactice din şcoală
  • ·   Identificarea nevoilor de formare ale cadrelor didactice
  • ·   Elaborarea planului anual al Comisiei de perfecţionare metodică
  • ·   Promovarea ofertei de formare a CCD Buzau şi a altor centre de formare
  • ·   Participarea cadrelor didactice la proiecte de dezvoltare sau de cercetare ştiinţifică şi metodică
  • ·   Introducerea noutăţilor ştiinţifice şi metodice în procesul de învăţământ
  • ·   Realizarea unor activităţi didactice demonstrative la nivelul comisiilor metodice şi  al cercurilor pedagogice
  • ·   Activităţi de mentorat pentru cadrele didactice aflate la începutul carierei didactice
  • ·   Realizarea unor parteneriate cu instituţii similare din ţară axate pe schimbul de bune practici pedagogice

 

  • ·   Identificarea de resurse extrabugetare pentru realizarea activităţilor parteneriatelor
  • ·   Asigurarea sumelor necesare pentru perfecţionare cu plata de la bugetul local

  • ·     Stimularea materială a cadrelor didactice care realizează discipline opţionale şi activităţi extracurriculare de calitate
  • ·     Participarea la programe de formare în specialitate a cadrelor didactice
  • ·     Perfecţionarea cadrelor didactice în problematica managementului clasei;
  • ·     Elaborarea de materiale şi ghiduri metodice în comisiile metodice

Colaborarea cu instituţii furnizoare şi responsabile cu formarea pentru cadrele didactice: CCD, ISJ, centre universitare, centre de formare europene etc.

CA

CEAC

Comisia de perfecţionare metodică

Comisia de programe comunitare

Cadre didactice

Comisii metodice

Serviciile Contabilitate şi Secretariat

 

Permanent

Amenajarea unei baze materiale care să răspundă exigenţelor cadrelor didactice şi elevilor pentru îndeplinirea unui act educativ la nivelul standardelor europene

  • ·    Identificarea nevoilor de   dotare ale şcolii
    • ·     Achiziţionarea mijloacelor didactice necesare conform normativelor de dotare minimală
    • ·    Dotarea spaţiilor şcolare cu noile materiale didactice
    • ·    Asigurarea accesibilităţii elevilor şi cadrelor didactice la noile mijloace didactice
    • ·   Identificarea titlurilor necesare procesului educativ
    • ·   Creşterea cantitativă şi  diversificarea fondului de carte
    • ·   Actualizarea şi înnoirea fondului de carte
    • ·   Asigurarea unui număr adecvat de titluri la numărul de elevi
    • ·   Creşterea calităţii actului educativ
    • ·   Motivarea elevilor pentru studiul individual
    • ·   Stimularea elevilor pentru lectura şcolară
    • ·   Organizarea de activităţi educative în colaborare cu CDI din şcoală
      • ·   Asigurarea accesibilităţii elevilor şi cadrelor didactice la noile titluri

  • ·    Estimarea costurilor
  • ·    Identificarea resurselor materiale necesare
  • ·    Atragerea de fonduri extrabugetare
  • ·   Analizarea ofertelor
  • ·   Achiziţionarea   mijloacelor didactice
  • ·   Înregistrarea noilor achiziţii în patrimoniul şcolii

 

Evidenţierea, motivarea şi stimularea materială a factorilor implicaţi: rapoarte semestriale şi anuale, adeverinţe, salarii de merit, gradaţii de merit, premii, diplome etc.

  • ·     Colaborare cu instituţiile furnizoare de mijloace didactice
  • ·     Contracte de sponsorizare
  • ·     Parteneriate cu: Biblioteca Judeţeană, Primăria Chiliile, ISJ Buzau

CA

CEAC

Comisii metodice

Comisia de analizare a ofertelor

Serviciul Contabilitate

Bibliotecar

Permanent

Afirmarea şcolii pe plan european prin realizarea de parteneriate şcolare cu instituţii de învăţământ din spaţiul comunitar european

  • ·   Implicarea şcolii în proiecte comunitare: Socrates, POSDRU, programe de cooperare transfrontaliere
  • ·   Încurajarea implicării elevilor şi cadrelor didactice în realizarea de proiecte comunitare
  • ·   Încurajarea cadrelor didactice pentru accesarea burselor de formare Comenius
  • ·   Organizarea de activităţi de promovare: seminarii de informare, activităţi demonstrative, activităţi de diseminare, ateliere de lucru
  • ·   Realizarea unei baze de date cu informaţii referitoare la proiectele comunitare derulate în şcoală
  • ·
  • ·   Afişarea la loc vizibil a proiectelor comunitare
  • · Estimarea costurilor
  • · Atragerea de fonduri comunitare şi extrabugetare pentru derularea proiectelor iniţiate

Evidenţierea, motivarea şi stimularea materială a factorilor implicaţi: rapoarte semestriale şi anuale, adeverinţe, salarii de merit, gradaţii de merit, premii, diplome etc.

  • ·     Identificarea partenerilor în vederea realizării de proiecte comunitare
  • ·     Parteneriate cu instituţii locale pentru atingerea obiectivelor proiectelor comunitare

C.A.

CEAC

Comisia de programe comunitare

Serviciul Contabilitate

Permanent

ECHIPA DE ELABORARE PDI 2014-2018:

Director, prof. Boriceanu Geanina

Responsabil CEAC, Prof. Dobre Neacsa

Membru CEAC, Prof. Munteanu Liliana