ŞCOALA GIMNAZIALĂ ORAŞU NOU
Orasu Nou, Satu Mare

Alte date

PLAN DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONAL 2016-2017

 

I. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN SI EXTERN

1. Prezentare generală.

Localitatea Oraşu Nou, în care se află şcoala noastră, se găseşte în nordul

judeţului Satu Mare pe DN 19, la 40 km de reşedinţa de judeţ(municipiul

Satu Mare), într-o zonă în care ocupaţia preponderentă a locuitorilor este

agricultura.

Şcoala, ca şi unitate cu personalitate juridică, începând cu anul şcolar

2016-2017 funcţionează în patru corpuri de clădiri situate în trei localităţi.

Şcolii Gimnaziale Oraşu Nou îi sunt arondate următoarele structuri:

 GPN Oraşu Nou având două grupe de preşcolari, cu

limba de predare maghiară, cu un efectiv total de 30 copii;

 GPN Prilog, cu limba de predare română, având o grupă

de preşcolari cu un efectiv total de 9 copii;

 GPN Remetea Oaşului, cu limba predare maghiară,

având o grupă de preşcolari cu un efectiv total de 12 copii;

Unitatea şcolară şi structurile arondate posed autorizaţie sanitară de

funcţionare.

2. Elevii şcolii

♦ Elevii sunt cuprinşi în 13 clase, din care: 7 clase primare (trei clase la

secţia română iar patru clase la secţia maghiară) şi 6 clase gimnaziale(2 clase

cu predare simultană la secţia română şi 4 clase la secţia maghiară) cu un

efectiv total de 226 de elevi;

♦ Elevii şcolii provin din localităţile Oraşu Nou, Remetea Oaşului,

Prilog, Oraşu Nou Vii, Prilog Vii 1 şi Prilog Vii 2(Mujdeni). Naveta elevilor

este asigurată cu cele trei microbuze şcolare.

♦ Elevii îşi desfăşoară activitatea în două secţii: română şi maghiară.

♦ Elevii provin din medii sociale diverse, părinţii având în general o

stare materială bună sau modestă.

♦ Elevii au capacităţi intelectuale diverse.

♦ În vederea obţinerii unor rezultate bune la examene naţionale şi la

olimpiadele şcolare, elevii beneficiază de pregătire suplimentară.

3. Corpul profesoral

♦ Corpul profesoral pe unitate cu personalitate juridică este format din

24 cadre didactice, din care: 4 educatoare, 7 învăţători şi 13 profesori. În

cadrul colectivului se îmbină experienţa cadrelor didactice în vârstă şi

dorinţa de afirmare a cadrelor tinere.

♦ Cadrele didactice sunt preocupate de continua perfecţionare metodică

şi de specialitate, fiind, în acelaşi timp deschise spre noutăţile din domeniul

învăţământului.

♦ Cadrele didactice urmăresc modernizarea actului de predare–învăţare

manifestând preocupare pentru folosirea metodelor activ-participative în

cadrul orelor.

4. Baza materială:

Baza materială a Şcolii Gimnaziale Oraşu Nou este compusă din:

♦ 16 săli de clasă, situate în două clădiri

♦ laborator AEL cu 24 staţii şi un server, legate la internet

♦ laborator de biologie – chimie

♦ laborator de fizică

♦ bibliotecă cu un fond de 9806 volume

♦ calculatoare pentru fiecare compartiment, cu acces la internet

♦ scannere, imprimante, videoproiectoarer, ecran proiecţie,

videorecorder, minisistem audio, TV color, telefax

♦ mobilier adecvat

♦ sală de sport

5. Comunitatea locală

♦ Colaborarea cu autorităţile comunităţii locale este bună, acestea

răspunzând în măsura posibilităţilor solicitărilor conducerii şcolii.

♦ Relaţiile cu părinţii elevilor sunt satisfăcătoare, legătura cu aceştia

realizându-se prin intermediul diriginţilor, prin vizite la domiciliu şi

prin şedinţe cu părinţii, ocazie cu care aceştia sunt informaţi despre

problemele şcolii, unii părinţi fiind preocupaţi de problemele şcolii.

♦ Şcoala stabileşte legături cu organul local de poliţie în vederea

prevenirii accidentelor rutiere şi a combaterii delincvenţei juvenile,

precum şi pentru participarea cadrelor de poliţie la orele de educaţie

rutieră.

♦ Şcoala colaborează cu medicii de familie din localitate în vederea

prevenirii îmbolnăvirilor la copii şi asigurarea asistenţei medicale.

6. Analiza SWOT

1. PUNCTE TARI

♦ Existenţa unui colectiv de cadre didactice închegat cu bogată

experienţă la catedră

♦ Interesul unor cadre didactice pentru un învăţământ modern

♦ Existenţa în şcoală a unor cadre didactice cu cunoştinţe în

domeniul informaticii

♦ Existenţa laboratoarelor

♦ Existenţa în toate clasele a unor nuclee de elevi dornici de

performanţă

♦ Existenţa unei baze materiale, corespunzătoare.

2. PUNCTE SLABE

♦ Lipsa unei săli de creaţie şi de studiu

♦ Lipsa unor programe informatice educaţionale (soft)

♦ Lipsa de interes din partea unor elevi pentru şcoală

♦ Lipsa unor performanţe deosebite din partea elevilor

3. OPORTUNITĂŢI

♦ Sprijinul din partea Consiliului Local

♦ Sprijinul din partea părinţilor

♦ Parteneriate

♦ Curriculum la decizia şcolii

♦ Cadre didactice tinere dornice de afirmare

♦ Asigurarea unor cursuri de perfecţionare prin CCD

4. AMENINŢĂRI

♦ Situaţia economico-financiară precară

♦ Indiferenţa unor familii faţă de situaţia şcolară a copiilor lor

♦ Lipsa educaţiei de acasă, comportamentul necivilizat al unor elevi

♦ Scăderea numărului de elevi

II. MISIUNEA SI VIZIUNEA

♦ Şcoala noastră aparţine fiecărui cetăţean al comunităţii, indiferent

de naţionalitate, ea are misiunea de a asigura accesul tinerilor

comunităţii la o instrucţie şi o educaţie de calitate care să le asigure

viitoarea integrare în societate.

III. TINTELE  STRATEGICE

♦ Readaptarea managementului la nivelul şcolii şi al clasei în

vederea egalizării şanselor şi a consolidării relaţiei cu comunitatea.

♦ Formarea cadrelor didactice în vederea folosirii metodelor activparticipative la clasă, inclusiv prin folosirea calculatorului

♦ Atragerea şi menţinerea în şcoală a tuturor copiilor de vârstă şcolară, asigurând:

 -accesul la informaţie pentru toţi elevii

 -condiţii optime de a atinge performanţa dorită

♦ Asigurarea funcţionalităţii bazei sportive

IV. OPTIUNI STRATEGICE

1. Dezvoltarea curriculară

♦ În cadrul Curriculumului la Decizia Şcolii (CDŞ), la ciclul gimnazial,

se va menţine în continuare studierea disciplinei opţionale:

 Iniţiere în folosirea calculatorului

♦ Sărbătorirea şi omagierea evenimentelor prin spectacole, dezbateri

tematice, concursuri etc.

♦ Organizarea concursurilor pe discipline de învăţământ şi a examenelor

conform metodologiei stabilite la nivel naţional şi judeţean.

♦ Punerea în funcţiune centru de informare şi documentare

2. Dezvoltarea resurselor umane

♦ Participarea cadrelor didactice la cursuri de formare continua.

♦ Oferte pentru perfecţionarea cadrelor didactice, inclusiv pentru

învăţarea folosirii calculatorului de către cadrele didactice şi a

utilizării laboratorului AEL.

♦ Pregătirea elevilor pentru olimpiade şcolare şi teze unice

♦ Programe speciale pentru elevii cu performanţe şi elevii problemă

3. Dezvoltarea bazei materiale

♦ Achiziţionarea de noi softuri educaţionale

♦ Împrejmuirea cu gard a şcolii şi amenajarea bazei sportive

♦ Construirea unei magazii pentru depozitarea lemnelor de foc la Şcoala

gimnazială Oraşu Nou.

♦ Mărirea spaţiului bibliotecii prin punerea in funcţiune a C.D.I.-ului.

♦ Revitalizarea laboratoarelor de fizică şi biologie-chimie şi dotarea lor

pe măsura posibilităţilor financiare.

4. Dezvoltarea relaţiilor comunitare

Se vor stabilii relaţii eficiente cu părinţii elevilor, cu Consiliul Local,

cu ceilalţi reprezentanţi ai comunităţii locale care pot sprijinii buna

desfăşurare a activităţii din unitatea noastră.

V. PROGRAME SI ACTIUNI

Nr.

crt. Ţinta Activitatea Resurse Termen Etape Responsabil Evaluare

1. Formarea corpului

profe-soral în vederea

folosirii calculatorului în

activita-tea la catedră

 Familiarizarea cadrelor

didactice cu noile variante a

programului AEL

 Proprii

 CCD

 Expert AEL

 Permanent   Directorul şi cadrele

didactice

 Testarea

cunoştinţelor şi

deprinderilor

dobândite

2. Perfecţionarea metodică

şi de specialitate a

cadrelor didactice

 Activităţile comisiilor metodice  Proprii  permanent  conform planului de

activitate a catedrelor

 resp. Comisiei

metodice

 atestatele obţinute

 planificări

 orar adecvat

 proprii  permanent  Începutul anului

3. Crearea unui climat de muncă pentru obţinerea şcolar

unor rezultate bune de

către toţi elevii

 asistenţe la ore

 consultaţii

 proprii  săptămânal 

 Director

 Consiliul de

Administraţie

 Profesorii

 Existenţa

plamificărilor

 Existenţa orarului

Amenajarea terenului de fotbal  Cons. L  Anul şcolar 2016-

2017

 Dotarea

 trasarea

 Realizarea unui şopron pentru

microbuzele şcolare

 Consiliul

Local

 In funcţie de

asigurarea finanţării

 Solicitare de

fonduri pentru

finanţare

 Director

 Realizarea

4. Asigurarea unor condi optime pentru desfăşţ u- ii obiectivelor propuse

rarea activităţii în şcoală

 Realizarea construcţiei noi

pentru GPN Oraşu Nou

 Finanţare

externă

 Conform graficului de

finanţatre

  Consiliul Local

 Director

 Realizarea

obiectivului propus

 Evidenţa elevilor preşcolari

care întră în clasa pregătitoare

 învăţători  Anual până în aprilie  Realizarea statisticii

 Vizite la domiciliul elevilor  Dirig. şi

învăţ.

 lunar

5. Atragerea şi menţinerea

în şcoală a tuturor

copiilor de vârstă

şcolară,asigurând

accesul la informaţie

pentru toţi elevii şi a

condiţiilor optime de a

atinge performanţa

dorită

 Organizarea unor activităţi

extracurriculare atractive

 Dirig. şi

învăţ.

 Cu diferite ocazii

 când este cazul

 învăţătorii

 diriginţii

 Consiliul de

Administraţie

 Consilier cu proiecte şi

programe şcolare şi

extraşcolare

 Scăderea numărului

de copii care

absentează în mod

repetat

 Scăderea

abandonului şcolar

6. Intărirea siguranţei  Finalizarea împrejmuirii şcolii

 Realizarea magaziei de lemne

 Extinderea sistemului de

supraveghere cu camere video

 Cons.loc.  Martie 2017

 Noiembrie 2016

 31 decembrie 2016

 Asigurarea material.

 Realizarea lucrării

 Director  Realizarea obiect.

Director

Prof. Szenes Bernadett

 


I. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN SI EXTERN
1. Prezentare generală.
Localitatea Oraşu Nou, în care se află şcoala noastră, se găseşte în nordul
judeţului Satu Mare pe DN 19, la 40 km de reşedinţa de judeţ(municipiul
Satu Mare), într-o zonă în care ocupaţia preponderentă a locuitorilor este
agricultura.
Şcoala, ca şi unitate cu personalitate juridică, începând cu anul şcolar
2016-2017 funcţionează în patru corpuri de clădiri situate în trei localităţi.
Şcolii Gimnaziale Oraşu Nou îi sunt arondate următoarele structuri:
 GPN Oraşu Nou având două grupe de preşcolari, cu
limba de predare maghiară, cu un efectiv total de 30 copii;
 GPN Prilog, cu limba de predare română, având o grupă
de preşcolari cu un efectiv total de 9 copii;
 GPN Remetea Oaşului, cu limba predare maghiară,
având o grupă de preşcolari cu un efectiv total de 12 copii;
Unitatea şcolară şi structurile arondate posed autorizaţie sanitară de
funcţionare.
2. Elevii şcolii
♦ Elevii sunt cuprinşi în 13 clase, din care: 7 clase primare (trei clase la
secţia română iar patru clase la secţia maghiară) şi 6 clase gimnaziale(2 clase
cu predare simultană la secţia română şi 4 clase la secţia maghiară) cu un
efectiv total de 226 de elevi;
♦ Elevii şcolii provin din localităţile Oraşu Nou, Remetea Oaşului,
Prilog, Oraşu Nou Vii, Prilog Vii 1 şi Prilog Vii 2(Mujdeni). Naveta elevilor
este asigurată cu cele trei microbuze şcolare.
♦ Elevii îşi desfăşoară activitatea în două secţii: română şi maghiară.
♦ Elevii provin din medii sociale diverse, părinţii având în general o
stare materială bună sau modestă.
♦ Elevii au capacităţi intelectuale diverse.
♦ În vederea obţinerii unor rezultate bune la examene naţionale şi la
olimpiadele şcolare, elevii beneficiază de pregătire suplimentară.
3. Corpul profesoral
♦ Corpul profesoral pe unitate cu personalitate juridică este format din24 cadre didactice, din care: 4 educatoare, 7 învăţători şi 13 profesori. Încadrul colectivului se îmbină experienţa cadrelor didactice în vârstă şidorinţa de afirmare a cadrelor tinere.♦ Cadrele didactice sunt preocupate de continua perfecţionare metodicăşi de specialitate, fiind, în acelaşi timp deschise spre noutăţile din domeniulînvăţământului.♦ Cadrele didactice urmăresc modernizarea actului de predare–învăţaremanifestând preocupare pentru folosirea metodelor activ-participative încadrul orelor.4. Baza materială:Baza materială a Şcolii Gimnaziale Oraşu Nou este compusă din:♦ 16 săli de clasă, situate în două clădiri♦ laborator AEL cu 24 staţii şi un server, legate la internet♦ laborator de biologie – chimie♦ laborator de fizică♦ bibliotecă cu un fond de 9806 volume♦ calculatoare pentru fiecare compartiment, cu acces la internet♦ scannere, imprimante, videoproiectoarer, ecran proiecţie,videorecorder, minisistem audio, TV color, telefax♦ mobilier adecvat♦ sală de sport5. Comunitatea locală♦ Colaborarea cu autorităţile comunităţii locale este bună, acestearăspunzând în măsura posibilităţilor solicitărilor conducerii şcolii.♦ Relaţiile cu părinţii elevilor sunt satisfăcătoare, legătura cu aceştiarealizându-se prin intermediul diriginţilor, prin vizite la domiciliu şiprin şedinţe cu părinţii, ocazie cu care aceştia sunt informaţi despreproblemele şcolii, unii părinţi fiind preocupaţi de problemele şcolii.♦ Şcoala stabileşte legături cu organul local de poliţie în vedereaprevenirii accidentelor rutiere şi a combaterii delincvenţei juvenile,precum şi pentru participarea cadrelor de poliţie la orele de educaţierutieră.♦ Şcoala colaborează cu medicii de familie din localitate în vedereaprevenirii îmbolnăvirilor la copii şi asigurarea asistenţei medicale.6. Analiza SWOT1. PUNCTE TARI♦ Existenţa unui colectiv de cadre didactice închegat cu bogatăexperienţă la catedră♦ Interesul unor cadre didactice pentru un învăţământ modern♦ Existenţa în şcoală a unor cadre didactice cu cunoştinţe îndomeniul informaticii♦ Existenţa laboratoarelor♦ Existenţa în toate clasele a unor nuclee de elevi dornici deperformanţă♦ Existenţa unei baze materiale, corespunzătoare.2. PUNCTE SLABE♦ Lipsa unei săli de creaţie şi de studiu♦ Lipsa unor programe informatice educaţionale (soft)♦ Lipsa de interes din partea unor elevi pentru şcoală♦ Lipsa unor performanţe deosebite din partea elevilor3. OPORTUNITĂŢI♦ Sprijinul din partea Consiliului Local♦ Sprijinul din partea părinţilor♦ Parteneriate♦ Curriculum la decizia şcolii♦ Cadre didactice tinere dornice de afirmare♦ Asigurarea unor cursuri de perfecţionare prin CCD4. AMENINŢĂRI♦ Situaţia economico-financiară precară♦ Indiferenţa unor familii faţă de situaţia şcolară a copiilor lor♦ Lipsa educaţiei de acasă, comportamentul necivilizat al unor elevi♦ Scăderea numărului de eleviII. MISIUNEA SI VIZIUNEA♦ Şcoala noastră aparţine fiecărui cetăţean al comunităţii, indiferentde naţionalitate, ea are misiunea de a asigura accesul tinerilorcomunităţii la o instrucţie şi o educaţie de calitate care să le asigureviitoarea integrare în societate.III. TINTELE STRATEGICE♦ Readaptarea managementului la nivelul şcolii şi al clasei învederea egalizării şanselor şi a consolidării relaţiei cu comunitatea.♦ Formarea cadrelor didactice în vederea folosirii metodelor activparticipative la clasă, inclusiv prin folosirea calculatorului♦ Atragerea şi menţinerea în şcoală a tuturor copiilor de vârstăşcolară, asigurând: accesul la informaţie pentru toţi elevii condiţii optime de a atinge performanţa dorită♦ Asigurarea funcţionalităţii bazei sportiveIV. OPTIUNI STRATEGICE1. Dezvoltarea curriculară♦ În cadrul Curriculumului la Decizia Şcolii (CDŞ), la ciclul gimnazial,se va menţine în continuare studierea disciplinei opţionale: Iniţiere în folosirea calculatorului♦ Sărbătorirea şi omagierea evenimentelor prin spectacole, dezbateritematice, concursuri etc.♦ Organizarea concursurilor pe discipline de învăţământ şi a examenelorconform metodologiei stabilite la nivel naţional şi judeţean.♦ Punerea în funcţiune centru de informare şi documentare2. Dezvoltarea resurselor umane♦ Participarea cadrelor didactice la cursuri de formare continua.♦ Oferte pentru perfecţionarea cadrelor didactice, inclusiv pentruînvăţarea folosirii calculatorului de către cadrele didactice şi autilizării laboratorului AEL.♦ Pregătirea elevilor pentru olimpiade şcolare şi teze unice♦ Programe speciale pentru elevii cu performanţe şi elevii problemă3. Dezvoltarea bazei materiale♦ Achiziţionarea de noi softuri educaţionale♦ Împrejmuirea cu gard a şcolii şi amenajarea bazei sportive♦ Construirea unei magazii pentru depozitarea lemnelor de foc la Şcoalagimnazială Oraşu Nou.♦ Mărirea spaţiului bibliotecii prin punerea in funcţiune a C.D.I.-ului.♦ Revitalizarea laboratoarelor de fizică şi biologie-chimie şi dotarea lorpe măsura posibilităţilor financiare.4. Dezvoltarea relaţiilor comunitareSe vor stabilii relaţii eficiente cu părinţii elevilor, cu Consiliul Local,cu ceilalţi reprezentanţi ai comunităţii locale care pot sprijinii bunadesfăşurare a activităţii din unitatea noastră.V. PROGRAME SI ACTIUNINr.crt. Ţinta Activitatea Resurse Termen Etape Responsabil Evaluare1. Formarea corpuluiprofe-soral în vedereafolosirii calculatorului înactivita-tea la catedră Familiarizarea cadrelordidactice cu noile variante aprogramului AEL Proprii CCD Expert AEL Permanent   Directorul şi cadreledidactice Testareacunoştinţelor şideprinderilordobândite2. Perfecţionarea metodicăşi de specialitate acadrelor didactice Activităţile comisiilor metodice  Proprii  permanent  conform planului deactivitate a catedrelor resp. Comisieimetodice atestatele obţinute planificări orar adecvat proprii  permanent  Începutul anului3. Crearea unui climat de muncă pentru obţinerea şcolarunor rezultate bune decătre toţi elevii asistenţe la ore consultaţii proprii  săptămânal  Director Consiliul deAdministraţie Profesorii Existenţaplamificărilor Existenţa oraruluiAmenajarea terenului de fotbal  Cons. L  Anul şcolar 2016-2017 Dotarea trasarea Realizarea unui şopron pentrumicrobuzele şcolare ConsiliulLocal In funcţie deasigurarea finanţării Solicitare defonduri pentrufinanţare Director Realizarea4. Asigurarea unor condi optime pentru desfăşţ u- ii obiectivelor propuserarea activităţii în şcoală Realizarea construcţiei noipentru GPN Oraşu Nou Finanţareexternă Conform graficului definanţatre  Consiliul Local Director Realizareaobiectivului propus Evidenţa elevilor preşcolaricare întră în clasa pregătitoare învăţători  Anual până în aprilie  Realizarea statisticii Vizite la domiciliul elevilor  Dirig. şiînvăţ. lunar5. Atragerea şi menţinereaîn şcoală a tuturorcopiilor de vârstăşcolară,asigurândaccesul la informaţiepentru toţi elevii şi acondiţiilor optime de aatinge performanţadorită Organizarea unor activităţiextracurriculare atractive Dirig. şiînvăţ. Cu diferite ocazii când este cazul învăţătorii diriginţii Consiliul deAdministraţie Consilier cu proiecte şiprograme şcolare şiextraşcolare Scăderea număruluide copii careabsentează în modrepetat Scădereaabandonului şcolar6. Intărirea siguranţei  Finalizarea împrejmuirii şcolii Realizarea magaziei de lemne Extinderea sistemului desupraveghere cu camere video Cons.loc.  Martie 2017 Noiembrie 2016 31 decembrie 2016 Asigurarea material. Realizarea lucrării Director  Realizarea obiect.DirectorProf. Szenes Bernadett