Scoala gimnaziala Spiru Haret Oltenita
Oltenita, Calarasi

Alte date

“Sa stii mai multe, sa fii mai bun”

1-5 aprilie 2013

 

Proiectul „SĂ STII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN” vizează îmbunătăţirea competenţelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicării verbale şi nonverbale,  nivelul creativităţii prin:

«  procesul de învăţare prin joc;

«  participarea copilului la alegerea activităţilor şi a jocurilor;

«  stimularea şi  dezvoltarea  stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării.

Proiectul îşi propune :

«  activităţi de educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de adaptare şcolară;

«  crearea unei motivaţii optime pentru activitatea  extraşcolară;

«  crearea unor activităţi compensatorii şi recompensatorii  stabilind astfel un  nivel motivaţional ridicat pentru participarea la activităţile extraşcolare;

«  activităţi de dobândire a deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală.

Exerciţiile suport de desfăşurare a activităţilor vor urmări:

«  Atitudinile copilului, spontaneitatea şi iniţiativa (opoziţie, pasivitate, cooperare, entuziasm);

«  Maniera de relaţionare (formulare de întrebări, plictiseală, necooperare, detaşare, iritare, tensionare, plăcere, participare totală ,etc.);

«  Adaptarea la situaţiile  propuse, gradul de cooperare şi de atenţie;

Evaluarea:

«  Fotografii,  postere,  diplome

«  Expoziţie cu lucrările elevilor

 

Fisa activitatii “JOB SHADOW DAY”- o experienta  de  neuitat”

NUMELE SI ADRESA UNITATII DE INVATAMANT APLICANTE: Scoala gimnaziala „Spiru Haret” Oltenita, Jud. Calarasi, Str. M. Eminescu, nr. 23

NIVELURILE DE INVATAMANT: primar si gimnazial

NUMARUL ELEVILOR DIN SCOALA: 489

NUMARUL CADRELOR DIDACTICE DIN SCOALA: 32

NUMARUL ELEVILOR IMPLICATI IN PROIECT: 90

COORDONATORUL ACTIVITATII: prof. inv. primar CONSTANTINESCU DANIELA

COLABORATORI: prof.inv.primar Macinic Lilian

institutor Apostol Virginica

prof.inv.primar Cucu Ecaterina                

TITLUL ACTIVITATII: „Job Shadow Day”  -  o experienta de neuitat

DOMENIUL IN CARE SE INCADREAZA: Cetatenie democratica si  responsabilitate sociala

MOTTO: „Meseria e bratara de aur.”

Job Shadow Day se doreste a fi o actiune de colaborare intre mediul educaţional şi comunitatea de afaceri prin care tinerii se familiarizează cu piaţa forţei de muncă.

SCOPUL PROIECTULUI:

- Elevii petrec câteva ore în „umbra” unui angajat/ parinte dintr – o companie/instituţie şi au parte de o experienţă concretă, învăţând mai multe despre activităţile, îndatoririle şi responsabilităţile de la locul de muncă prin interacţiunea cu angajaţii

- Programul îi ajută pe tineri să înţeleagă diverse opţiuni de carieră şi să găsească mai uşor un răspuns la întrebările: "Ce  vreau să devin dupăce termin şcoala? Unde vreau să lucrez? Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?“

Proiectul nostru îşi propune :

v  Crearea unei motivaţii optime pentru activitatea  extrascolară;

v  Implicarea in procesul de învăţare prin joc;

v  Participarea copilului la alegerea activităţilor şi a jocurilor;

v  Organizarea adecvată a ambientului educativ si manifestarea spiritului activ- participativ;

v  Flexibilitatea strategiilor de predare-învăţare;

v  Stimularea şi  dezvoltarea  stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării;

v  Formarea si cultivarea interesului pentru problematica democratiei si responsabilitatii sociale;

v  Formarea si dezvoltarea deprinderilor de comportament in situatii concrete, specifice fiecarei meserii;

v  Dezvoltarea interesului pentru munca, in vederea alegerii unei cariere viitoare.

v  Implicarea familiei în activitătile extrascolare;

v  Facilitarea integrării scolii în comunitate;

Exerciţiile suport de desfăşurare a activităţilor vor urmări:

v  Limbajul, vorbirea (pronunţia şi  tipul de comunicare verbală);

v  Atitudinile copilului, spontaneitatea şi iniţiativa (opoziţie, pasivitate, cooperare, entuziasm);

v  Maniera de relaţionare (formulare de întrebări, plictiseală, necooperare, detaşare, iritare, tensionare, încordare, plăcere, participare totală  etc.);

v  Adaptarea la situaţiile  propuse, gradul de cooperare şi de atenţie;

v  Acţiuni de dezvoltare a creativitatii in situatii concrete;

v  Nivelul de anxietate, reacţia în faţa dificultăţilor sau eşecului.

Grupul tintă:

Elevii claselor a II-a B,a III-a B a IV-a A si a IV-a B, Scoala gimnaziala “Spiru Haret” Oltenita, jud. Calarasi (90 elevi, participare de 100%), coordonati de d-na prof.inv.primar CUCU ECATERINA, d-na prof.inv.primar MACINIC LILIANA, d-na prof.inv.primar CONSTANTINESCU DANIELA si  d-na institutor APOSTOL VIRGINICA

Durata si locul desfasurarii activitatii:

- activitatile se desfasoara pe parcursul a doua zile , intre 8:00-12:00, in perioada 1-5.04.2013

-salile de clasa, locul de munca al parintilor, CDI

Persoane implicate în proiect:

Invatatoare, părinti, colegi de la celelalte clase, alte personae din comunitatea locală.

Activitati propuse:

1.Vizionarea materialui „ Ce vreau sa fiu?

2. Prezentarea regulilor dupa care se va desfasura proiectul.

3. Participarea directa, in umbra unui parinte, la locul de munca al acestuia.

4. Completarea unor formulare de evaluare activitatii desfasurate.

5. Prezentarea impresiilor in fata celorlalti colegi.

6. Realizarea unui album foto / prezentare ppt a activitatii.

Descrierea activitatii:

Ideea acestui proiect a venit din partea elevilor de la clasa a IV-a A, care au invitat alaturi de ei si pe colegii lor de la celelalte clase. Ei au descoperit o idee asemanatoare pe internet. Pentru ca termenul de inscriere directa in proiect expirase, ei s-au gandit sa-l adapteze la nivelul scolii, ca un exercitiu pentru anul viitor. Pentru formularul de evaluare au pastrat indicatiile din proiectul pilot.

Ziua a inceput cu vizionarea unui material video „Ce vreau sa fiu?” si a unor prezentari Power Point despre meserii. Evaluarea celor discutate s-a realizat printr-un chestionar,  pentru cei mari si o aplicatie de colorat si decupat , pentru cei mici.

Elevii clasei a IV-a A au prezentat regulile dupa care se va desfasura proiectul, cu sprijinul parintilor. Fiecare copil se va deplasa la locul de munca al celor dragi si va petrece câteva ore în „umbra” lor intr – o companie/instituţie. Astfel copiii au avut  parte de o experienţă concretă, învăţând mai multe despre activităţile, îndatoririle şi responsabilităţile de la locul de muncă prin interacţiunea directa cu angajaţii Au aflat informatii interesante despre diferite meserii, au relationat direct cu parintii, dar si cu colegii de munca si au inteles ca fiecare meserie este importanta. S-au realizat poze si filmulete care vor dainui peste timp, ca o dovada a interesului pentru activitate.

A doua zi s-au impartasit impresiile, concretizate in prezentarea chestionarelor de evaluare si a pozelor facute. Cu toate acestea s-a realizat un album si o prezentare ppt.

Descrierea rezultatelor obtinute in urma activitatii: fise de lucru, desene si decupaje meserii si unelte de lucru, chestionare, poze, filme, prezentare ppt.

Forma atractiva a activitatii a placut elevilor si le-a declansat idei pentru activitatile viitoare. Parintii ne-au spijinit financiar prin asigurarea deplasarii la locul de munca, dar mai ales emotional prin participarea directa alaturi de copiii lor. De asemenea si-au manifestat dorinta de a continua desfasuratrea altor activitati interactive, de pregatire pentru viata, de responsabilizare sociala.

Credem ca toate activitatile desfasurate in cadrul proiectului„Job Shadow Day” - o experienta de neuitat” au contribuit la formarea personalitatii elevilor, dar mai ales la educarea in spiritul cetateniei democratice si a responsabilitatii sociale.. Dorinta elevilor de a continua cu asemenea activitati este dovada cea mai clara a eficientei proiectului. Conducerea scolii, cadrele didactice si ceilalti elevi ai scolii au luat la cunostinta de acest proiect de activitati si au apreciat rezultatele obtinute. Ideea va fi preluata si de celelalte clase de la ciclul primar, poate si de la gimnaziu.

Pe tot parcursul activitatilor s-au realizat fotografii care vor ramane marturii ale unei zile active, plina de viata si veselie.

Speram ca in anul viitor sa participam la acest proiect in mod direct, la nivel national.

“ MESERIA E BRATARA DE AUR!”