Scoala Gimnaziala "Boloni Farkas Sandor" Belin
Belin, Covasna
Performanţele elevilor
Competiția e-Vacanța 2012! – ediția a VIII-a
Coordonatori:
Nume prenume |
Categorie (elev, cadru didactic) |
Date de contact (e-mail) |
Clasa (numai pentru elevi) |
Vârsta (numai pentru elevi) |
Activităţile în care a fost implicat (se enumeră sau se menţionează „Toate”) |
Păcurar Dorel |
Director |
dorel.pacurar@yahoo.com |
- |
- |
„Pregătirea participării şi înscrierea la competiţie” „Raportarea şi încărcarea materialelor realizate” „Comunitatea noastră în mediu virtual” |
Sibianu Anamaria |
Profesor |
annami20@yahoo.com |
- |
- |
„Povestea evoluţiei TIC” „Energia verde” |
Iştoc Romeo |
Profesor |
romeoistoc@yahoo.com |
- |
- |
„Comunitatea noastră în mediu virtual” „Energia verde” „Raportarea şi încărcarea materialelor realizate” |
Bădescu Dorina-Elisabeta |
Profesor |
dorinabadescu@yahoo.com |
- |
- |
„Comunitatea noastră în mediu virtual” |
Participanți: elevii claselor V-VIII
Realizări ale proiectului: Prin participarea la proiectul „e-Vacanţă!” elevii şcolii noastre, sub îndrumarea cadrelor didactice şi-au format competenţe digitale, au învăţat să utilizeze diferite aplicaţii software, precum Windows Movie Maker sau Youtube Movie Maker, Picasa 3 Movie and Collages Creator realizând diferite filmuleţe cu ajutorul acestor aplicaţii, au creat diferite prezentări on-line folosind site-uri precum: http://photosynth.net , http://prezi.com.
De asemenea, prin intermediul acestui proiect elevii au descoperit locuri minunate ale comunei, ocupaţii ale sătenilor obiceiuri locale şi meşteşuguri populare transmise din generatie în generaţie, au învăţat să îşi promoveze comunitatea prin intermediul calculatorului şi al internetului.
Aspecte pozitive:
- Captarea interesului elevilor, cadrelor didactice dar şi a comunităţii pentru asemenea proiecte;
- Familiarizarea elevilor şi a cadrelor didactice cu mediul digital prin colaborare virtuală (cu ajutorul reţelelor de socializare: messenger, skype, facebook) a persoanelor implicate in proiect dar şi a celor din comunitate (parinti, rude, prieteni);
- Dezvoltarea abilitatiilor TIC a elevilor si a cadrelor didactice;
- Promovarea comunităţii în mediul virtual cu ajutorul instrumentelor TIC;
- Captarea interesului şi implicarea diferitelor categorii sociale din comunitate pentru tehnologia Web, prin intervenţii, sondaje;
- Au descoperit noi programe/ aplicaţii software pe care le folosesc şi la alte proiecte/parteneriate sau cu alte ocazii (distracţie, teme, portofolii, etc.).
- Elevii pot realiza cu orice ocazie filmuleţe şi prezentări on-line;
- Au descoperit datini şi obiceiurile din comunitatea locala, contribuind astfel la păstrarea acestora;
- Au acumulat noi informaţii legate de energia regenerabilă şi de beneficiile aduse comunităţii;
- Au invăţat sa redacteze pliante, afişe, postere.
Cadrele didactice s-au confruntat cu provocarea de a implica efectiv elevii participanţi la proiect în procesul de invatare, de a valorifica abilitaţile lor in domeniul tehnologiei şi de a le forma competenţele necesare pentru a avea succes în promovarea comunităţii din care fac parte.
Locul obținut în cadrul competiției: LOCUL I