SCOALA GIMNAZIALA SPECIALA ,,SFANTA MARINA''
Curtea de Arges, Arges
Informaţii utile
Noua denumire a scolii este CENTRUL SCOLAR DE EDUCATIE INCLUZIVA ,, SFANTA MARINA''
Proceduri
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă "Sfânta Marina", Curtea d Argeş |
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ Privind comunicarea cu părinţii în contextul pandemiei COVID -19 şi al desfăurării procesului de învăţământ în sistem online |
Ediţia 1 |
Revizia:- |
||
Pagina 1 din 6 |
||
Exemplar nr. 1 |
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ
PRIVIND COMUNICAREA CU PĂRINŢII
ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI COVID-19
ŞI AL DESFĂŞURĂRII PROCESULUI
DE ÎNVĂŢĂMÂNT ÎN SISTEM ONLINE
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă "Sfânta Marina", Curtea de Argeş |
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ Privind comunicarea cu părinţii în contextul pandemiei COVID -19 şi al desfăurării procesului de învăţământ în sistem online |
Ediţia 1 |
Revizia: - |
||
Pagina 2 din 6 |
||
Exemplar nr. 1 |
Cuprins
Nr. Crt. |
|
Pagina |
1 |
Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
|
2 |
Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale |
|
3 |
Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după, caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
|
4 |
Scopul procedurii operaţionale |
|
5 |
Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale |
|
6 |
Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale |
|
7 |
Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională |
|
8 |
Descrierea procedurii operaţionale |
|
9 |
Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activiăţii |
|
10 |
Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţilor |
|
1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale:
|
Elemente privind responsabilii/ operaţiunea |
Numele şi prenumele |
Funcţia |
Data |
Semnătura |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1.1 |
Elaborat |
Barbu Laura Andreea |
Consilier educativ |
|
|
Vasile Casandra Rebeca |
Responsabil comisie părinţi |
||||
1.2 |
Verificat |
Săndulescu Costinel |
Coordonator CEAC |
|
|
1.3 |
Aprobat |
Deaconu Marius |
Director |
|
|
2. Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale
Nr. Crt. |
Ediţia / revizia în cadrul ediţie |
Componenta revizuită |
Modalitatea reviziei |
Data de la care se aplică prevederile ediţie sau reviziei ediţiei |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2.1 |
Ediţia 1 |
Procedura completă |
|
|
2.2 |
|
|
|
|
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă "Sfânta Marina", Curtea de Argeş |
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ Privind comunicarea cu părinţii în contextul pandemiei COVID -19 şi al desfăurării procesului de învăţământ în sistem online |
Ediţia 1 |
Revizia:- |
||
Pagina 3 din 6 |
||
Exemplar nr. 1 |
3. Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după, caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale
Nr. Crt. |
Scopul difuzării |
Exemplar nr. |
Compartiment |
Funcţia |
Nume şi prenume |
Data primirii |
Semnături |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
3.1 |
Informare |
1 |
CEAC |
Coordonator |
Săndulescu Costinel |
|
|
3.2. |
Aplicare |
2 |
Consilier educativ Responsabil comisie părinţi |
Consilier educativ Responsabil comisie părinţi |
Barbu Laura Andreea Vasile Casandra Rebeca |
|
|
3.3 |
Evidenţa |
3 |
Secretariat |
Secretar |
|
|
|
|
Data primirii |
Mod de distribuire |
|||||
3.4 |
Aplicare |
4 |
Profesori diriginţi |
Profesori diriginţi |
|
Electronic |
|
3.5 |
Informare |
5 |
Secretariat |
Secretar Petricioiu Daniela |
|
Electronic |
|
3.6 |
Arhivare |
6 |
Secretariat |
Secretar Petriciouiu Daniela |
|
Electronic |
4. Scopul procedurii operaţionale
4.1.Procedura operaţională reglementează modalitatea de comunicare cu părinţii/ tutorii /reprezentanţii legali ai elevilor în contextul pandemiei de COVID-19 şi al desfăşurării procesului didactic în sistem online, cât şi responsabilităţile fiecărei părţi implicate în procesele instructiv-educativ şi recuperator – compensatoriu (terapeutic).
5. Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale
5.1. Procedura se aplică de către toate cadrele didactice.
6. Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale
- Legea educaţie naţionale nr. 1/05. 01. 2011, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 18/10.01.2011, cu completările şi modificările ulterioare;
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă "Sfânta Marina", Curtea de Argeş |
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ Privind comunicarea cu părinţii în contextul pandemiei COVID -19 şi al desfăurării procesului de învăţământ în sistem online |
Ediţia 1 |
Revizia:- |
||
Pagina 4 din 6 |
||
Exemplar nr. 1 |
- Ordinul 5447 din 31 august 2020 privind aprobarea Regulamentului cadru de organizare şi furnizare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
- Ordinul comun 5487/1494/2020 al MEC şi respectiv MS pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor instituţii de învăţământ de condiţii de siguranţă epidemiologică, pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-COV-2;
- Ordinul numărul 5545/10.09.2020 pentru aprobarea Metodologiei cadru privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermedul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.
7. Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională
7.1 Definiţii ale termenilor
Nr. Crt. |
Termenul |
Definiţia şi/sau , dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
1 |
Procedura operaţională |
Prezentarea formalizată, în scris, a tuturor paşilor ce trebuie urmaţi, a metodelor de lucru stabilite şi a regulilor de aplicat în vederea relizării activităţii, cu privire la aspectul procesual. |
2 |
Ediţie a unei proceduri operaţionale |
Forma iniţială sau actualizată după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată. |
3 |
Revizia în cadrul ediţiei |
Acţiunile de modificare, adaugare, suprimare sau altele asemenea, după caz a unei sau mai multor componente ale unei ediţii a procedurii operaţionale, acţiuni care au fost aprobate şi difuzate. |
4 |
Distanţare fizică |
Distanţa de minimum 1 metru. |
5 |
Măsuri igienico-sanitare de prevenire cu infecţie cu SARS-COV-2 |
În situaţia în care este solicitată prezenţa părinţilor în cadrul şcolii, programată în prealabil, se realizează triajul epidemiologic conform procedurii aprobate la nivelul unităţii. Şi se respectă toate măsurile igienico-sanitare în vigoare privind deinfectarea, distanţarea şi circuitul documentelor. |
7.2 Abrevieri ale termenilor
Nr. Crt. |
Abrevierea |
Termenul abreviat |
1 |
P.O. |
Procedura operaţională |
2 |
E |
Elaborare |
3 |
V |
Verificare |
4 |
A |
Aprobare |
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă "Sfânta Marina", Curtea de Argeş |
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ Privind comunicarea cu părinţii în contextul pandemiei COVID -19 şi al desfăurării procesului de învăţământ în sistem online |
Ediţia 1 |
Revizia:- |
||
Pagina 5 din 6 |
||
Exemplar nr. 1 |
Nr. Crt. |
Abrevierea |
Termenul abreviat |
5 |
Ap. |
Aplicare |
6 |
Ah. |
Arhivare |
7 |
C.S.E.I. |
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă |
8 |
C.E.A.C. |
Comisia de Evaluarea şi Asigurarea Calităţii |
9 |
M.E.C. |
Ministerul Educaţiei şi Cercetării |
10 |
M.S. |
Ministerul Sănătăţii |
8. Descrierea procedurii operaţionale
Pe perioada desfăşurării activităţii didactice în sistem online, profesorii diriginţi au obligaţia menţinerii unui contact permanent cu părinţii/ tutorilor /reprezentanţilor legali ai elevilor din clasa. Mijloacele de comunicare utilizare vor fi:
- Platforma Google Classroom;
- Grupurile de WhatsApp ale claselor;
- Convorbiri telefonice;
- Corespondenţa e-mail;
- Corespondenţa prin poşta.
Prezenţa fizică a părinţilor în cadrul unităţii de învăţământ este planificată anterior, respectându-se normele igienico-sanitare în vigoare privind prevenirea şi combaterea răspândirii Sars-Cov-2.
Conform art.67, alin. 1 din ROFUIP în vigoare, pentru realizarea comunicării constante cu părinţii sau cu reprezentanţii legali, profesorul diriginte stabileşte, în acord cu aceştia, lunar, o întâlnire pentru discutarea problemelor educaţionale, comportamentale şi pentru prezentarea situaţiei şcolare a elevilor. Având în vedere contextul epidemiologic la nivel naţional, aceste întâlniri se vor desfăşura online, în sistem de videoconferinţă. Planificarea orelor dedicate întâlnirilor cu părinţii/ reprentanţii legali ai elevilor se comunica acestora prin intermediul mijoacelor de comunicare enumerate anterior.
Aceste întâlniri se recomandă să fie individuale, în conformitatete cu programarea stabilită în prealabil. La aceste întâlniri, la solicitarea părintelui, reprezentantului legal sau a dirigintelui, poate participa şi elevul.
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă "Sfânta Marina", Curtea de Argeş |
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ Privind comunicarea cu părinţii în contextul pandemiei COVID -19 şi al desfăurării procesului de învăţământ în sistem online |
Ediţia 1 |
Revizia:- |
||
Pagina 6 din 6 |
||
Exemplar nr. 1 |
Intervalul orar în care se desfăşoară comunicarea cu profesorii diriginţi în videoconferinţă / telefonic este 18:00 - 20:00, de luni până vineri.
Comunicarea părinţi- compartimente administrative ale şcoli (secretariat, contabilitate, director, asistent social) se face fie telefonic, e-mail sau faţă în faţă în situaţii excepţionale.
10. Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţilor
Nr crt |
Compatimentul (postul) / acţiunea (operaţiune) |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Director |
E |
|
|
|
|
|
2. |
Responsabil C.E.A.C. |
|
V |
|
|
|
|
3. |
Director |
|
|
A |
|
|
|
4. |
Diriginţi |
|
|
|
Ap |
|
|
5. |
Cadre didactice |
|
|
|
|
Ap |
|