Scoala Gimnaziala "Alexandru Ivasiuc" Baia Mare
Baia Mare, Maramures

Informaţii utile

Transferuri elevi

Criterii de transfer

Extras din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (R.O.F.U.I.P.):

Art.135. Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesională la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi ale regulamentului intern al unităţii de învăţământ la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al consiliului de administraţie al unităţii de la care se face transferul şi cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii la care se face transferul.

Art.137. În învăţământul primar (clasele I-a IV-a) şi în ciclul gimnazial al învăţământului secundar inferior (clasele a V-a – a VIII-a), elevii se pot transfera, după cum urmează:

a) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o clasă la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

b) de la o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

Art.146. Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ se pot efectua numai în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară; regulamentul intern al unităţii de învăţământ poate prevedea şi condiţii speciale de transfer.

Art.148. Transferul elevilor în timpul anului şcolar se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor art. 136-145, în următoarele situaţii:

a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului Bucureşti;

b) la recomandarea de transfer eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică;

c) la/de la învăţământul de artă sau sportiv;

d) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;

e) de la învăţământul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri;

f) în alte situaţii excepţionale, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.

 

Criteriile  de transfer a elevilor în cadrul unităţii noastre şcolare:

  • Ø Elevul trebuie să-şi asume şi respecte regulamentul de ordine interioară al instituţiei noastre;
  • Ø  Elevul trebuie să aibă domiciliul în perimetrul unităţii noastre;
  • Ø  Elevul lăsat în îngrijire la rudenii care locuiesc în circumscripţia noastră şcolară:
  • Ø  Să aibă un părinte sau un tutore legal, angajat al unităţii noastre;
  • Ø  Să aibă un frate, sora în unitatea noastră;
  • Ø  Să aibă situaţia încheiată de la şcoala din care se transferă;
  • Ø  Pe parcursul anului şcolar elevii din circumscripţia noastră şcolară care renunţă la învăţământul vocaţional (artă sau sport);
  • Ø  Pe parcursul anului şcolar cu aprobarea Consiliului de administraţie a Inspectoratului şcolar al judeţului Maramureş;
  • Ø  Se vor soluţiona cu prioritate cazurile de transfer în cadrul unităţii şcolare;
  • Ø Transferările se vor aproba cu respectarea cifrei de şcolarizare.

 

DIRECTOR,

Prof. dr. Pop Ioan

PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂ

PRIVIND TRANSFERUL ELEVILOR

Exemplar numărul 1

Data intrării în vigoare: 18.VII.2013

Documente de referinţă privind procedura de transfer

Ordinul nr. 4925/08.09.2005 privind Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar precum şi Ordinul nr. 6152/07.11.2012 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4925/2005.

 

ŞCOALA GIMNAZIALĂ “ALEXANDRU IVASIUC”

BAIA MARE

COMPARTIMENTUL

SECRETARIAT

PROCEDURA OPERAŢIONALĂ

Ediţia: 1

Nr.de ex.: 1


Revizia: 0

Nr.de ex. -


Procedură privind transferul elevilor

Cod: P.O – TR. E.


Pag. 1 din 5


Exemplar nr.: 1


 

 

 

 

 

 

1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale

Elemente privind responsabilii/

operaţiunea

 

Numele şi

prenumele

 

Funcţia

 

Data

 

Semnătura

 

1

2

3

4

5

1.1.

Elaborat

Grumaz Aurica

Secretar

17.07.2013

 

1.2.

Verificat

Pop Ioan

Director

18.07.2013

 

1.3

Aprobat

Pop Ioan

Director

18.07.2013

 

2. Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale

Ediţia/ revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia 1

x

x

18.07.2013

2.2.

Revizia 1

 

 

 

2.3

Revizia 2

 

 

 

 

3. Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale:

 

Scopul

difuzării

Exem.

nr.

Compartiment

Funcţia

Nume şi

prenume

Data primirii

Semnătura

1

2

3

4

5

6

7

Aplicare

1

Secretariat

Pers. didactic

Secretar

Înv./dirig.

Grumaz Aurica

18.07.2013

 

Informare

1

Pers. didactic

Înv./dirig.

 

02.09.2013

 

Verificare

1

Conducere

 

Pop Ioan

18.07.2013

 

Evidenţă

1

Secretariat

secretar

Grumaz Aurica

18.07.2013

 

Arhivare

1

Secretariat

secretar

Grumaz Aurica

31.08.2014

 

 

4. SCOP

Procedura are ca scop optimizarea desfăşurării activităţii secretariatului şi implicit a procesului instructiv-educativ din Şcoala Gimnazială „Alexandru Ivasiuc”, Baia Mare. Procedura orientează transferul elevilor în cadrul aceleiaşi unităţi sau de la o unitate şcolară la alta, în conformitate cu normativele în vigoare şi colectarea unor date necesare diriginţilor şi compartimentului secretariat pentru întocmirea diferitelor situaţii ulterioare.

5. DOMENIUL DE APLICARE

Prevederile prezentei proceduri se aplică de către personalul din cadrul compartimentului Secretariat  desemnat cu responsabilitate în activităţile de la cap. 8.

Procedura se aplică în Şcoala Gimnazială „Alexandru Ivasiuc” şi descrie metodele folosite pentru atingerea obiectivelor propuse.

6. PERIODICITATE

Procedura se aplică în fiecare an şcolar, începând cu anul şcolar 2013/2014.

7. DEFINIŢII

Procedură  operaţională - modalitatea specifică de desfăşurare a unei activităţi sau al unui proces;

Prezentarea formalizată, în scris, a tuturor paşilor ce trebuie urmaţi, a metodelor de lucru stabilite şi a regulilor de aplicat în vederea realizării activităţii, cu privire la aspectul procesual.

 

Ediţie a unei proceduri iniţiale - Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată

 

Revizia în cadrul unei ediţii - Acţiunile de modificare, adăugare, suprimare sau alteleasemenea, după caz, a uneia sau a mai multor componente ale unei ediţii a procedurii operaţionale, acţiuni care au fost aprobate si difuzate

 

Transfer – schimbarea unităţii şcolare cu o altă unitate şcolară din motive obiective.

 

 

 

  • Abrevieri ale termenilor

O.P – procedură operaţională

TR. – transfer

E. – elevi

8. DESCRIEREA PROCEDURII

Conţinutul procedurii:

Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar şi ale Regulamentului intern al unităţii de învăţământ la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al Consiliului de Administraţie al unităţii de la care se face transferul şi cu aprobarea Consiliului de Administraţie al unităţii la care se face transferul.

8.1 Consiliul de Administraţie emite decizia de aprobare a atribuţiei înscrisă în Fişa postului secretarei.

8.2 Secretarul introduce anual evidenţele elevilor transferaţi şi înscrisurile în Registrul de înscriere şi evidenţă a elevilor şi Registrul matricol.

8.3 Pentru elevii nou veniţi în unitatea de învăţământ solicită elevilor şi părinţilor acestora documentele de transfer, pe baza cărora face însrisurile din Registrul de înscriere şi evidenţă a elevilor şi mai apoi în Registrul matricol..

8.4 Secretarul şcolii înmânează solicitanţilor cererea tip de transfer (Anexa 1) pe care aceştia o completează şi o supune aprobării celor doi directori, xerocopie după certificatul de naştere al elevului sau carte de identitate, precum şi adeverinţa medicală a elevului, foaia matricolă (pe care o cere ulterior prin adresă scrisă unităţii şcolare de provenienţă a elevului).

8.5 Pentru elevii care se transferă din cadrul şcolii, la eliberarea documentelor solicitate de elev sau părinţii acestora, acest lucru se evidenţiază în registrul matricol, registrul de evidenţă al elevilor şi catalogul clasei.

8.6 Secretariatul colaborează cu învăţătorii/diriginţii claselor de elevi.

 

9. RESPONSABILITĂŢI

9.1 Membrii Consiliului de Administraţie verifică respectarea criteriilor de transfer şi acordă avizul favorabil/nefavorabil transferului.

9.2 Directorii (managerii) unităţii şcolare aprobă cererea de transfer.

9.3 Secretariatul operează în documentele şcolare transferul.

Riscuri identificate:

  • nesolicitarea la timp a situaţiei şcolare a elevului transferat;
  • netrimiterea la timp a situaţiei şcolare a elevului care se transfer.

10. DOCUMENTE NECESARE TRANSFERULUI

Anexa 1. Componenţa dosarului de transfer:

a) cererea de  transfer;

b) cartea de identitate (dacă este cazul) şi certificatul de naştere, în xerocopie;

c) foaia matricolă pentru clasele absolvite;

d) fişa medicală.

11. CUPRINS

Numărul

componentei

în cadrul

procedurii

operaţionale

Denumirea componenţei din cadrul procedurii operaţionale

Pagina

 

Coperta

1

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea editiei sau, dupa caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale

2

2.

Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale

2

3.

Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale

3

4.

Scop

3

5.

Domeniul de aplicare

3

6.

Periodicitate

3

7.

Definiţii

3

8.

Descrierea procedurii

4

9.

Responsabilităţi

4

10.

Documente necesare

4

11.

Cuprins

5

REGULAMENTUL

DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR

 

Ordinul nr. 4925/08.09.2005 privind Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar precum şi Ordinul nr. 6152 din 7 noiembrie 2012 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4925/2005

Secţiunea a 7-a

Transferul elevilor

Art.135. Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesională la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi ale regulamentului intern al unităţii de învăţământ la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al consiliului de administraţie al unităţii de la care se face transferul şi cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii la care se face transferul.

Art.136. (1) Elevii din clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul. În situaţii medicale deosebite, elevii de clasa a IX-a pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/ a municipiului Bucureşti, cu respectarea condiţiei de medie menţionate anterior.

(2) Elevii din clasele a X-a – a XII-a/a XIII-a se pot transfera, de regulă, la clasele la care media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa la care se solicită transferul. Excepţiile de la această prevedere se aprobă de către consiliul profesoral.

Art.137. În învăţământul primar (clasele I-a IV-a) şi în ciclul gimnazial al învăţământului secundar inferior (clasele a V-a – a VIII-a), elevii se pot transfera, după cum urmează:

a) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o clasă la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

b) de la o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

Art.138. În învăţământul profesional (şcoală de arte şi meserii şi anul de completare) elevii se pot transfera, după cum urmează:

a) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o clasă la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă;

b) de la o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

În cazul schimbării domeniului de pregătire/calificării profesionale, se susţin examene de diferenţă.

Art.139. Gemenii se pot transfera în clasa celui cu media mai mare, sau invers, la cererea acestora.

Art.140. În învăţământul postliceal, elevii se pot transfera de la o calificare profesională la alta, în cadrul aceluiaşi profil, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă. În cazul schimbării calificării profesionale, se susţin examene de diferenţă.

Art.141. (1)Elevii din învăţământul liceal se pot transfera, păstrând forma de învăţământ, astfel:

a) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o clasă la alta, cu aceeaşi specializare/calificare profesională, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă;

b) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare la alta, de la o calificare profesională la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, după promovarea examenelor de diferenţă;

c) de la un liceu la altul, respectând filiera, profilul, specializarea, respectiv calificarea profesională, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, în baza criteriilor prevăzute în prezentul regulament şi în regulamentul intern al liceului la care se solicită transferul;

d) de la un liceu la altul, schimbând filiera, profilul, specializarea, respectiv calificarea profesională, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, după promovarea examenelor de diferenţă, în baza criteriilor prevăzute în regulamentul intern al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul;

(2) Elevii din învăţământul liceal se pot transfera la şcoala de arte şi meserii, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, după recuperarea practicii, în baza criteriilor prevăzute de regulamentul intern al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul.

Art.142. (1) Elevii de la şcoala de arte şi meserii, care au promovat testele naţionale, se pot transfera, după promovarea clasei a IX-a, în clasa a X-a de liceu, după promovarea examenelor de diferenţe, în limita efectivului de 30 elevi la clasă.

(2) Obiectele de studiu, precum şi materia din care se susţin examene de diferenţă, se stabilesc de conducerile liceelor, prin compararea curriculumului liceal cu cel al şcolii de arte şi meserii.

(3) La disciplinele care se află în planul-cadru al specializării liceale la care se solicită transferul, dar nu sunt prevăzute în planul-cadru al şcolii de arte şi meserii, la clasa a IX-a, examenele de diferenţe se susţin din toată materia prevăzută în programele de liceu, la clasa a IX-a, la disciplinele respective.

(4) La disciplinele care se regăsesc atât în planul-cadru al specializării liceale la care se solicită transferul, cât şi în planul-cadru al şcolii de arte şi meserii, la clasa a IX-a, examenele de diferenţe se susţin numai din materia necuprinsă în programele şcolare pentru şcoala de arte şi meserii.

Art.143. Elevii din învăţământul liceal, din şcoala de arte si meserii, din anul de completare şi din învăţământul postliceal se pot transfera de la o formă de învăţământ la alta astfel:

a) elevii de la învăţământul seral, cu frecvenţă redusă sau la distanţă, se pot transfera la forma de învăţământ de zi, cu susţinerea şi promovarea examenelor de diferenţă, dacă au media anuală cel puţin 7,00, la fiecare obiect de studiu, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, şi potrivit criteriilor prevăzute în regulamentul intern;

b) elevii de la învăţământul cu frecvenţă redusă sau la distanţă se pot transfera la învăţământul seral, în condiţiile precizate la lit. a);

c) elevii de la cursurile de zi se pot transfera la forma de învăţământ seral, cu frecvenţă redusă sau la distanţă, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

Art.144. (1) Elevii din învăţământul preuniversitar particular autorizat se pot transfera la unităţi de învăţământ de stat, la sfârşitul anului şcolar, în condiţiile prezentului regulament.

(2) Elevii din învăţământul preuniversitar de stat se pot transfera în învăţământul particular, cu acordul unităţii primitoare.

Art.145. Nepromovarea unuia dintre examenele de diferenţă anulează dreptul la transfer. Şcoala de la care elevul a solicitat transferul este obligată să-l reprimească.

Art.146. Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ se pot efectua numai în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară; regulamentul intern al unităţii de învăţământ poate prevedea şi condiţii speciale de transfer.

Art.147. Transferurile în care se schimbă forma de învăţământ se efectuează în următoarele perioade:

a) de la învăţământul de zi la altă formă de învăţământ sau de la învăţământul seral la cel cu frecvenţă redusă sau la distanţă, în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară;

b) de la învăţământul cu frecvenţă redusă sau la distanţă la cel seral sau de la alte forme de învăţământ la cel de zi, numai în perioada vacanţei de vară;

c) elevii din clasa a XII-a, învăţământ de zi, se pot transfera în clasa a XIII-a, învăţământ seral, după absolvirea semestrului I al clasei a XII-a şi după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă. În această situaţie, pe diploma de absolvire şi în registrul matricol, se menţionează anul şcolar, semestrul I/ zi, clasa a XII-a şi semestrul II/ seral, clasa a XIII-a. Mediile anuale pe discipline se calculează din mediile celor două semestre.

Art.148. Transferul elevilor în timpul anului şcolar se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor art. 136-145, în următoarele situaţii:

a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului Bucureşti;

b) la recomandarea de transfer eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică;

c) la/de la învăţământul de artă sau sportiv;

d) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;

e) de la învăţământul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri;

f) în alte situaţii excepţionale, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.

Art.149. După aprobarea transferului, şcoala primitoare este obligată să solicite situaţia şcolară a elevului în termen de 5 zile. Şcoala de la care se transferă elevul este obligată să trimită, la şcoala primitoare, situaţia şcolară a celui transferat, în termen de 10 zile. Elevul nu este înscris în catalog până la primirea situaţiei şcolare de către şcoala la care s-a transferat.

 

Informaţii pentru părinţi

Informaţii pentru părinţi oferite de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş

http://www.isjmm.ro/clp2013.htm

Informaţii pentru părinţi de pe pagina oficială a Ministerului Educaţiei Naţionale

http://www.edu.ro/index.php/legaldocs/c1003/?where=summary

Informaţii utile – clasa pregătitoare

Şcoala noastră şi-a propus prin proiectul de şcolarizare pentru anul 2013/2014 să înfiinţeze două clase pregătitoare. Doamnele învăţătoare care urmează să preia aceste colective de elevi sunt: înv. Tămăşan Terezia şi prof. înv. primar Manolache Carmen. Se completează astfel experienţa profesională deosebită a uneia, cu dorinţa de afirmare şi tinereţea celeilalte.

Răsfoind broşura de prezentare a şcolii, veţi vedea, de asemenea, că în unitatea noastră se organizează, la solicitarea părinţilor, programul „Şcoală după şcoală” în vederea asigurării unui program educativ suplimentar pentru părinţii foarte ocupaţi. Şcoala a încheiat un acord de colaborare cu firme de catering în vederea asigurării unui prânz în instituţie, la cererea părinţilor.

De asemenea, prin cabinetul multimedia, copiilor de vârstă primară le pot fi asigurate ore pentru vizionări de filme tematice sau jocuri recreative.

Mobilierul pentru sălile în care îşi vor desfăşura activitatea clasele pregătitoare este adaptat cerinţelor acestei vârste şi este unul nou şi atractiv, prin paleta de culori diversă, concepută de producător. Spaţiile sanitare sunt şi ele adaptate acestei categorii de vârstă.

În timpul anului şcolar sunt organizate concursuri interactive între elevii claselor pregătitoare şi finalizate cu diverse premii stimulative pentru copii. Aceştia pot participa la activităţi cultural-artistice, ateliere de creaţie organizate în parteneriat cu grădiniţa şcolii noastre, dar şi cu elevii din clasele I-IV. Şcoala vine cu o bogată ofertă de discipline opţionale, pentru care părinţii şi elevii pot opta, dar este în acelaşi timp deschisă la noi propuneri.

Un motiv în plus pentru a vă exprima opţiunea pentru şcoala noastră îl reprezintă şi performanţa extraordinară obţinută de elevii noştri la olimpiadele şi concursurile şcolare judeţene şi naţionale. În ultimii trei-patru ani, am avut cea mai bună participare la olimpiadele naţionale la disciplinele: limba română, educaţie civică, cultură civică, democraţie şi toleranţă, religie şi educaţie tehnologică. La nivelul ciclului primar, s-au obţinut rezultate extraordinare la olimpiada de matematică, faza judeţeană, concursul internaţional Cangurul şi la concursul naţional Evaluare în educaţie la disciplinele limba română şi matematică.

S-a încetăţenit (de şapte ani), în unitatea noastră şi proiectul „Şoriceii de bibliotecă”, unde elevii participă, după o planificare riguroasă, la exerciţii de naraţiune şi de retorică literară ca şi de răspunsuri blitz la întrebări pe teme literare. Aici sunt premiaţi cei mai buni povestitori şi cei mai inspiraţi elevi care răspund la întrebări contra cronometru.

Pentru siguranţa elevilor, şcoala este dotată cu sistem de supraveghere video şi curte împrejmuită.

Mai trebuie să ştiţi că şcoala noastră este coordonatoarea unui proiect internaţional de poezie intitulat „Muguri şi aripi”. Aici publică poezii elevi din: Statele Unite, Franţa, Finlanda, Elveţia, Italia, Ungaria şi Ucraina, precum şi din toate judeţele ţării. Anual sunt acordate premii celor mai buni poeţi-elevi ai lumii.

Daţi-le şi dumneavoastră şansa copiilor dumneavoastră  să fie elevi ai acestei instituţii!

Vă mulţumim şi vă aşteptăm!