Scoala Gimnaziala cu clasele 0-VIII Calinesti
Calinesti, Teleorman

Informaţii utile

Scoala Gimnaziala Calinesti

Com. Calinesti, jud. Teleorman

Nr.10/29.05.2020

ANUNŢ REZULTAT FINAL SELECŢIE PARTENERI PRIVAŢI

ÎN CADRUL PROGRAMULUI OPERAŢIONAL CAPITAL UMAN 2014-2020 (POCU)

„EVA – Educaţie pentru Valori Autentice”

 

Anunţul de selecţie, publicat la data de 08.05.2020, a cuprins urmǎtoarele informaţii:

  1. Obiectivul specific al programului
  2. Obiectivul general al proiectului
  3. Scopul cererii de finanţare
  4. Principalele activităţi ale proiectului
  5. Valoarea proiectului
  6. Activităţile în care va/vor fi implicat/implicati partenerul/partenerii
  7. Procesul de selecție al partenerului
  8. Depunerea documentelor
  9. Rezultatul procedurii
  10. Soluţionarea contestaţiilor
  11. Informatii suplimentare

În termenul-limită prevăzut în anunţul de selecţie parteneri – 11.05.2020 – 22.05.2020, a fost depusǎ următoarea candidatură:

 

v ASOCIAŢIA ACOM - ASOCIAŢIA DE CONSILIERE ŞI ORIENTARE IN MUNCĂ

 

v În urma desfăşurării procesului de evaluare şi selecţie, Comisia de evaluare şi selecţie a declarat ADMIS dosarul de candidatură depus de ASOCIAŢIA ACOM - ASOCIAŢIA DE CONSILIERE ŞI ORIENTARE IN MUNCĂ, a întrunit un punctaj de 100 de puncte şi a fost declarat ADMIS.

Având în vedere faptul ca nu au fost înregistrate contestaţii, canditatul ASOCIAŢIA ACOM - ASOCIAŢIA DE CONSILIERE ŞI ORIENTARE IN MUNCĂ a fost declarat ACCEPTAT pentru poziţia de partener, în cadrul proiectului „EVA – Educaţie pentru Valori Autentice”

Comisia de evaluare şi selecţie a hotarat încheierea Acordului de parteneriat pentru anunţul publicat în data de 08.05.2020

Comisia de evaluare şi selecţie:

 

Preşedinte Comisie: Dumitrache Mariana

Membru Comisie: Aguciu Mariana Monica

Membru Comisie: Lazar Adriana Liliana

 

Scoala Gimnaziala Calinesti

Com. Calinesti, jud. Teleorman

Nr.3/08.05.2020

ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI PRIVAŢI

ÎN CADRUL PROGRAMULUI OPERAŢIONAL CAPITAL UMAN 2014-2020 (POCU)

„EVA – Educaţie pentru Valori Autentice”

 

       Şcoala Gimnazială Călineşti, judeţul Teleorman anunţă organizarea unei proceduri de selecţie a partenerilor privaţi pentru încheierea unui Acord de Parteneriat, în vederea elaborării şi depunerii cererii de finanţare aferente unui proiect în cadrul Programului Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020, Axă prioritară 6. Educaţie şi competenţe, Prioritatea de investiții 10.i. Reducerea şi prevenirea abandonului şcolar timpuriu şi promovarea accesului egal la învăţământul preşcolar, primar şi secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învăţare formale, nonformale şi informale pentru reintegrarea în educaţie şi formare, Obiectivele specifice:

  • 6.2Creşterea participării la învăţământul ante-preşcolar şi preşcolar, în special a grupurilor cu risc de părăsire timpurie a şcolii, cu accent pe copiii aparţinând minorităţii roma şi a celor din mediul rural,
  • 6.3 Reducerea părăsirii timpurii a şcolii prin măsuri integrate de prevenire şi de asigurare a oportunităţilor egale pentru elevii aparţinând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparţinând minorităţii roma şi elevii din mediul rural/comunităţile dezavantajate socio – economic,

Apelul de proiecte „POCU/784/6/24/ Operaţiune compozită OS 6.2, OS 6.3” – „EVA – Educaţie pentru Valori Autentice”, în conformitate cu prevederile:

*       O.U.G. nr. 64/2009 cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009;

*       H.G. nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;

*       OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020;

*       METODOLOGIA DE SELECŢIE A PARTENERILOR în vederea depunerii unor cereri de finanţare pentru proiecte implementate în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014 -2020.

Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru viitorul proiect, precum si Criteriile de eligibilitate sunt specificate în Ghidul Solicitantului - Condiţii Generale POCU 2014 - 2020 şi în Ghidul Solicitantului - Condiții Specifice – „Program pilot de stimulare a participării la educaţie a copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate”,publicate pe pagina Ministerului Fondurilor Europene, respectiv: www.fonduri-ue.ro.

 

NOTĂ: Neîndeplinirea acestor cerinţe şi a criteriilor de eligibilitate determină respingerea oricărei candidaturi.

 

  1. Obiectivul specific al programului

Obiectivul specific constă în stimularea participării la educație a copiilor ai căror părinți sunt plecați în străinătate și prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a școlii.

 

  1. Obiectivul general al proiectului

Obiectivul general al proiectului se referă la implementarea măsurilor integrate pentru facilitarea accesului la educaţie si prevenirea părăsirii timpurie a şcolii pentru 270 de copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, ce fac parte din grupuri vulnerabile din judeţul Teleorman.

 

  1. Scopul cererii de finanţare:

Obţinerea finanţării nerambursabile în vederea stimulării participării la educaţie a copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate şi prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii.

 

  1. Principalele activităţi ale proiectului sunt:

Activitate 1 - Managementul proiectului

 
 
 

Activitate 2 - Recrutarea grupului ţintă

 
 
 

Activitate 3 - Pachet integrat de servicii destinat preşcolarilor şi elevilor din ciclul primar (6-10 ani), gimnazial (11-14 ani) şi secundar (14-16 ani), în vederea stimulării participării la educaţie şi prevenire a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii

 
 
 

Activitate 4 - Asigurarea de servicii de educaţie parentală şi de consiliere socială

 
 

Activitate 5 - Campanie de informare şi conştientizare a părinţilor, persoanelor în grija cărora rămân copiii, specialiştilor, copiilor şi publicului larg în ceea ce priveşte obligaţiile legale care le revin părinţilor la plecarea din ţară

 

Detaliile privind activităţile cadru şi acţiunile aferente acestora, care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat se găsesc în GHIDUL SOLICITANTULUI - CONDIȚII SPECIFICE - „Program pilot de stimulare a participării la educaţie a copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate”.  

 

  1. Valoarea proiectului

Valoarea maximă eligibilă a unui proiect nu poate depăşi echivalentul în lei a maxim 1 milion euro, calculat la cursul Inforeuro aferent lunii februarie 2020 – 1 euro = 4,777o lei. Detaliile privind Cofinanţarea proiectului sunt specificate în Ghidul Solicitantului. Bugetul estimativ al proiectului este de maxim 1 milion euro (se va definitiva ulterior valoarea cererii cu partenerii din proiect in functie de activităţi).    

 

  1. Activităţile în care va/vor fi implicat/implicati partenerul/partenerii:

Conform Notei justificative elaborată de candidaţi care va conţine o analiză a valorii adăugate a parteneriatului în ceea ce priveşte utilizarea eficientă a fondurilor, precum şi rolul partenerului în implementarea proiectului.

Referitor la activitatile prevazute in cadrul proiectului partenerii se vor implica in aceste activitati in functie de specificul fiecaruia, astfel:

Activitatea II:       Recrutarea grupului ţintă.

Activitatea III:   Pachet integrat de servicii destinat preşcolarilor şi elevilor din ciclul primar (6-10 ani), gimnazial (11-14 ani) şi secundar (14-16 ani), în vederea stimulării participării la educaţie şi prevenire a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii.

Activitatea IV: Asigurarea de servicii de educaţie parentală şi de consiliere socială.

 

Procesul de selecție al partenerului se va realiza prin raportare la:

  • Criterii de eligibilitate
  • Criterii de evaluare și selecție

 

1. Criterii de eligibilitate si selecție partener

Candidații trebuie să îndeplinească în mod cumulativ condițiile din ghidul solicitantului condiții specifice apelul de proiecte Apelul de proiecte „POCU/784/6/24/ Operaţiune compozită OS 6.2, OS 6.3” – „EVA – Educaţie pentru Valori Autentice”

a)      Să fie legal constituită în România, să aibă personalitate juridică;

b)      Sa aibă domeniul de activitate în concordanţă cu obiectivele specifice ale proiectului (au în obiectul de activitate/statut şi activitatea/activităţile din cadrul proiectului pentru care au rol de partener);

c)      Să nu se afle în conflict de interese cu persoanele din conducerea Şcoala Gimnazială Călineşti, judeţul Teleorman și cu persoanele implicate în procesul de selecție;

d)      Să îndeplinească condițiile de eligibilitate prevăzute în cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitanţilor menționate la capitolul 4.1.1 din documentul Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020;

e)      Să își asume angajamentul de a participa la realizarea activităților proiectului.

f)       Să facă dovada că dispune de autorizările necesare pentru activitățile proiectului ale căror implementare intenționează să participe, dacă este cazul;

g)      Să dețină acreditari in consilerea muncii si medierea muncii.

 

Pentru îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, organizațiile interesate vor prezenta următoarele documente – dupa caz:

a)      Documentele statutare, inclusiv ultimele actele adiționale şi hotărâri judecătorești de modificare, dacă este cazul – copie certificată conform cu originalul;

b)      Hotărârea Judecătorească de înființare – copie certificată conform cu originalul;

c)      Extras actualizat din Registrul Asociațiilor şi Fundațiilor sau certificat emis de Judecătorie sau Tribunal, care să ateste numărul de înregistrare al organizației dumneavoastră şi situația juridică a organizației – original/copie certificată conform cu originalul;

d)      Certificatul de atestare fiscala emis in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare, precum şi a modelului şi conținutului acestora – original/copie certificată conform cu originalul; sau declaratie pe proprie raspundere a reprezentatului legal ca nu sunt inregistrate datorii la finantele publice locale.

e)      Declarație de eligibilitate a reprezentantului legal privind neîncadrarea în niciuna dintre situațiile de excludere prevăzute de capitolul 4.1.1 din documentul Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020 – original;

f)       Declarație privind neîncadrarea în situații generatoare de conflict de interese – original;

g)      Angajamentul scris al reprezentantului legal privind asigurarea cofinantarii si pentru participarea la activitățile proiectului – original.

h)      Certificat acreditare consilierea muncii.

i)       Certificat acreditare medierea muncii.

 

Selectarea partenerilor se va face pe baza următoarelor documente pe care candidaţii le vor depune la sediul Şcolii Gimnaziale Călineşti:

*        Scrisoarea de intenţie

*        Fişa partenerului

Cele 2 documente trebuie să respecte modelul publicat, iar rubricile Fişei partenerului să fie integral completate.

În Scrisoarea de intenţie şi în Fişa partenerului candidaţii vor menţiona cel puţin o activitate cadru a proiectului pentru care dispun de resursele materiale şi umane necesare şi vor furniza o scurtă descriere a acţiunilor propuse în cadrul acestei activităţi cu prezentarea aspectelor considerate esenţiale pentru obţinerea rezultatelor aşteptate şi atingerea obiectivelor şi a contribuţiei în parteneriat: plus valoarea adusă proiectului.

 

Aceste documente se prezintă în original. Orice candidatură care nu respectă aceste cerinţe va fi automat respinsă.

Candidaţii vor depune documentele la Secretariatul Şcolii Gimnaziale Călineşti, începând de la data publicării prezentului anunţ, până la data de 22.05.2020, ora 1600.

Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română şi vor fi depuse în forma precizată şi în termenul solicitat, în format hârtie, asumate de reprezentantul legal (semnătură şi ştampilă), după caz.

Pe baza documentaţiei depuse de candidaţi, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica calificarea candidaţilor conform Anexei 3.

Evaluarea candidatilor:

Candidatii declarati admiși vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare (Anexa 4). Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declaraţi admişi candidaţii care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare de 65 de puncte. Vor fi declaraţi respinşi candidaţii care întrunesc mai puţin 65 de puncte.

8.    Depunerea documentelor

Organizaţiile interesate să participe la selecţie vor depune documentele solicitate, în plic închis cu menţiunea: "Pentru selecţia de partener POCU, Apelul de proiecte „POCU/784/6/24/ Operaţiune compozită OS 6.2, OS 6.3” - „EVA – Educaţie pentru Valori Autentice” la secretariatul Şcolii Gimnaziale Călineşti.

 

9.    Rezultatul procedurii

Rezultatul procedurii de selecţie se va afişa la sediul Şcolii Generale Călineşti printr-un anunţ (în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la termenul limită pentru depunerea dosarelor (conform calendarului Procedurii), care va conţine informaţiile cuprinse în anunţul de selecţie şi informaţii privind candidaţii/ofertanţii participanţi la procedură admişi şi respinşi şi punctajul obţinut de fiecare dintre aceştia, iar partenerii selectaţi vor fi contactaţi direct, la datele de contact furnizate în Fişa partenerului.

 

10. Soluţionarea contestaţiilor

Ofertanţii care nu au fost selectaţi ca parteneri în vederea aplicării cererii de finanţare pentru proiectul care face obiectul Anunţului de selecţie pot depune, în termen de 1 zi lucrătoare de la data publicării listei pe site-ul universității, contestaţii care se soluţionează de comisia de contestaţii în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor.

 

11. Informatii suplimentare

Informații suplimentare privind procedura de selecţie pot fi obţinute direct de la secretariatul Şcolii Gimnaziale Călineşti sau la numarul de telefon 0766321026.

 

 

 

Scoala Gimnaziala Calinesti

Com. Calinesti, jud. Teleorman

Nr.543/27.05.2019

 

Raport privind dezbaterea viziunii „Educația ne unește”

 

Unitatea de învățământ:

 

Scoala Gimnaziala Calinesti

Data organizării dezbaterii:

 

27.05.2019

Coordonator dezbatere:

 

Serban Mihaela

Date de contact:

 

Tel. 0247/431146, e-mail calinestis@yahoo.com

Aspecte pozitive semnalate:

 

 

 

 

 

 

 

 

-stabilirea obligativitatii invatamantului de la 3 la 18/19 ani

-implicarea consilierilor de cariera in orientarea scolara si profesionala a elevilor

-coparticiparea elevilor, familiei, comunitatii si cadrelor didactice in elaborarea continuturilor si a parcursului educativ

-focalizarea invatarii pe elev

 

Aspecte care îngrijorează, limite ale propunerii de viziune:

 

 

 

 

 

 

 

-afterschool-ul nu dispune de spatii in cele mai multe unitati scolare si incarca norma didactica

-disparitia unei clase la gimnaziu

-decizia ca invatatorii/profesorii pentru invatamantul primar sa deruleze actul pedagogic pana in clasa a VI-a

-nu sunt precizate sursele de finantare suplimentara pentru unitatile scolare

Recomandări si scenarii de implementare:

 

 

 

 

 

-pastrarea statutului de titular in cadrul unitatii scolare

-sponsorizarea cursurilor de formare a cadrelor didactice de catre MEN

-cresterea costului standard per elev sau revenirea la incadrarea pe post

-existenta unui consilier psihopedagog in fiecare scoala

 

Note generale despre dezbatere:

 

 

 

 

Dezbaterea a debutat cu explicarea principalelor aspecte legate de valorile si principiile viziunii, rezultatele garantate ale invatarii, rolul factorilor implicati in educatie scoala-familie,scopul parcursului scolar, rolul liderului educational,rolul serviciilor de consiliere psihopedagogica si pentru cariera, formarea cadrelor didactice, evaluarea cadrelor didactice.

Fiecare participant a fost invitat sa isi exprime punctul de vedere. S-au notat idei legate de aspecte pozitive,aspecte care ingrijoreaza, recomandari.

 

 

Director,

Prof. Serban Mihaela