SCOALA GIMNAZIALA "BEN CORLACIU" GROSII TIBLESULUI
Grosii Tiblesului, Maramures

Oferta educaţională

NR.924/17.09.2019

PLAN MANAGERIAL

AN SCOLAR 2019-2020

 

Planul managerial al Şcolii Gimnaziale „ Ben Corlaciu „ Grosii Tiblesului, pentru anul şcolar 2019– 2020 este parte integrantă a strategiei de dezvoltare a învăţământului european. Acest plan a fost elaborat ca suport al reformei profunde în curs de desfăşurare în sistemul naţional de învăţământ din România, reformă ce cuprinde toate componentele sistemului, de la curriculă şi până la management şi are ca ţel crearea unui sistem educaţional adecvat societăţii cunoaşterii. Din perspectiva dezvoltării durabile, a globalizării educaţiei, a integrării acesteia cu cercetarea şi inovarea, scoala noastra, respectiv cadrele didactice şi beneficiarii direcţi ai sistemului de învăţământ, elevii, promovează politicile publice destinate implementării unei noi viziuni asupra educaţiei, formării, cercetării şi dezvoltării având ca dimensiuni principale îmbunătăţirea calităţii şi a eficacităţii sistemului de educaţie şi formare profesională, facilitarea accesului universal la educaţie şi formare, deschiderea sistemului de educaţie şi de formare profesională către spaţiul european.

Din punct de vedere legislativ şi organizatoric, învăţământul preuniversitar din scoala noastra este reglementat prin următoarele documente:

ü  Legea 1/2011, Legea educaţiei naţionale;

ü  Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţie

ü  Ordonanţă de urgenţă nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;

ü  Ordinul nr.5132/10/09/2009 privind activităţile specifice funcţiei de diriginte;

ü  O.M.E.C.T.S. nr. 3753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ;

ü  Ordinele, notele, notificările şi precizările M.E.N;

ü  Obiectivele Strategiei Europa 2020, capitolul IV. Educație;

ü  Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar;

ü  Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;

ü  ORDIN   Nr. 5565 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar

ü  Raport privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar 2016-2017

 

 

 

 

 

 

 

 

DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN

ANALIZA P.E.S.T.E.

CONTEXTUL ECONOMIC

În ultimii ani se remarcă o creştere accentuată a  numărului protocoalelor de colaborare între unităţile şcolare şi institutii din domenii de activitate variate, fapt care a determinat o nouă orientare a școlii, pentru  adaptarea ofertei educaţionale la raportul real dintre cererea şi oferta de pe piaţa muncii. În acest context, procesul de descentralizare a învăţământului preuniversitar constituie un demers oportun şi necesar, răspunzând cerinţei existenţei unui învăţământ organizat, administrat şi finanţat conform standardelor Uniunii Europene. Având la bază principiile transparenţei, echităţii şi adecvării, activitatea de finanţare a unităţilor de învăţământ va presupune nu numai finanţarea de bază (costul standard / elev), cum se întâmplă în general, ci şi finanţări complementare şi compensatorii, bazate pe cerinţele specifice de context socio – economic.

 

CONTEXTUL SOCIAL

Curbele demografice aflate într-o dinamică permanentă, determină fluctuații importante ale populaţiei şcolare. În acest context, scoala noastra este obligata să țină cont de nevoia de atragere a unei resurse umane de calitate foarte bună, a copiilor care sunt crescuţi într-un mediu social bine educat, care apreciază şi favorizează educaţia și pentru  care formarea este un proces obligatoriu şi continuu.

CONTEXTUL TEHNOLOGIC

Din punct de vedere tehnologic, se remarcă introducerea la scară tot mai largă a echipamentelor informatice şi a noilor tehnologii la toate nivelele învăţământului preuniversitar.  Sprijinul M.E.N acordat iniţiativelor unităţilor şcolare în sensul predării-învăţării asistate de calculator reprezintă indiscutabil un punct forte în această direcţie. În plus, posibilitatea reală a folosirii soft-urilor educaţionale în procesul instructiv-educativ reprezintă un avantaj suplimentar.

 

ANALIZA SWOT

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

Respectarea termenelor impuse de catre MEN, respectiv ISJ in toate activitatile legate de aplicarea si dezvoltarea curriculum-ului;

Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politica educaţională, a reglementarilor legale şi a metodologiilor specifice;

Cunoaşterea conţinuturilor planului de învăţământ, a programelor şcolare, a metodelor şi procedurilor de evaluare, precum si valorificarea lor în elaborarea documentelor didactice de lucru (planificări, proiecte, portofolii etc.);

Cresterea nivelului de performanţă a pregătirii curriculare a elevilor;

Procent de promovabilitate crescut

Rezultate la olimpiade si concursuri scolare

Respectarea legislaţiei privind constituirea claselor de elevi;

Selecţia manualelor alternative şi asigurarea distribuirii lor la clase.

Derularea unor proiecte şi programe cu caracter educaţional.

Crearea unui climat favorabil iniţiativei personale care să stimuleze competiţia, în sens pozitiv, în scopul obţinerii unor rezultate din ce în ce mai bune.

Gestionarea eficientă a resurselor materiale şi financiare;

Dotarea, renovarea şi modernizarea spaţiilor şcolare.

Modernizare cabinet informatica

Obtinerea de sponsorizari sau surse de finantare extrabugetare pentru scoala

Consiliul local a sprijinit şcoala pe parcursul întregului an şcolar atât din punct de vedere financiar cât şi uman.

Consiliul reprezentativ al părinţilor a acordat tot sprijinul la toate solicitările noastre, implicându-se activ în problemele şcolii prin reprezentanţii acestora in C.A.

Stabilirea unui parteneriat şcoală-părinţi.

Colaborarea cu comunitatea locala

Colaborarea cu diverse instituţii şi organizaţii abilitate în derularea de programe şi parteneriate cu unitatea de învăţământ;

Disponibilitatea Consiliului Local al comunei Grosii Tiblesului si a comunitatii locale de a sprijini scoala in proiecte de dezvoltare si de modernizare

Neparticiparea la olimpiadele si concursurile şcolare pentru toate disciplinele

Managementul defectuos al unor profesori diriginţi.

Insuficienta utilizare de către unele cadre didactice a materialelor didactice achiziţionate

Insuficienta implicare a părinţilor în problemele şcolii;

Insuficientă susţinere din partea anumitor catedre a activităţilor extracuriculare;

Neamenajarea terenului de sport;

Sistemul AEL nu este folosit la intreaga capacitate;

Numar mic de cadre didactice cu participari la simpozioane

Numar mic de cadre didactice cu publicatii in domeniul educatiei

Lipsa unei reviste pentru elevii din invatamantul primar

Numar mic de elevi participanti la concursuri nationale

Comunicare deficitara intre unele cadre didactice elevi si parinti

Lipsa ofertei educationale pentru derularea de proiecte pe perioada vacantei de vara

Promovarea imaginii şcolii la nivel local, naţional,european prin activităţi specifice (întâlniri specifice, materiale informative, site -ul şcolii, colaborarea cu profesori din şcoli din UE etc. (sursa: produse finale de proiect, Cartea de onoare a şcoli, panouri informative etc.)

Dotarea cu tehnologie moderna pentru unitatile scolare- structuri

 

 

 

 

OPORTUNITATI

 

AMENINŢĂRI

Colaborarea cu Poliţia, Direcţia Generală de Sănătate Publică, Biserica;

Preocuparea continua pentru susţinerea bazei materiale.

Posibilitatea formării continue a cadrelor didactice prin programele oferite de C.C.D. şi universităţi;

Implicarea Primăriei pentru susţinerea bazei materiale;

Implicarea unui numar mare de parinti prin derularea unor proiecte de parteneriat

Elaborarea unor reviste scolare de specialitate

Intensificarea colaborarii cu Primaria Grosii Tiblesului ca urmare a derularii de activitati comune de parteneriat

Derularea unor proiecte educationale nationale si judetene

Posibilitatea accesării fondurilor europene pe bază de proiecte şi programe finanţate;

 

Lipsa de interes a unor cadre didactice în urmărirea modificărilor legislative noi apărute;

Inerţia şi slaba motivare a cadrelor didactice;

Migrarea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic spre alte domenii mai bine retribuite;

Degradarea mediului social din care provin elevii (scăderea posibilităţii financiare, destrămarea unor familii , violenţa în familie, plecarea parintilor in strainatate in cautarea unui loc de munca etc);

Dezinteresul unor părinţi pentru viaţa şcolară a copilului lor ;

- Scăderea interesului pentru informare;

 

 

Misiunea şcolii:

Şcoala noastră îşi propune ca, printr-un învăţământ de calitate, să-l ajute pe elev să se descopere pe sine însuşi, să devină util pentru el şi pentru ceilalţi, să îl pregătească pentru a păşi cu încredere spre nivelul liceal şi să-l înveţe să facă faţă încercărilor din viitor.Schimbarea mentalităţii negative, în favoarea unei gândiri pozitive, permisive, creative atât la elevi cât şi la cadrele didactice şi a personalului auxiliar, considerând elevul ca partener în educaţie şi subiect al autoeducaţiei. Scopul şcolii noastre este de a crea o şcoală comunitară, deschisă, credibilă în faţa parinţilor şi a comunităţii locale, care să raspundă nevoilor de educaţie. Printr-o ofertă curriculară atractivă şi diversificată, prin formarea unui corp profesoral stabil, titular şi bine pregatit profesional, prin derularea de proiecte şi programe educaţionale specifice, vom forma o personalitate umană complexă. Valorile pe care le promovăm sunt: comunicarea, spiritul de echipă, toleranţa, educaţia pentru drepturile omului.

Priorităţi: Pentru anul şcolar 2018 – 2019, vom orienta întreaga activitate, demersul didactic şi educaţional pe următoarele priorităţi strategice:

- Creşterea calităţii activităţii cadrelor didactice;

- Îmbunătăţirea constantă a procesului instructiv-educativ;

- Elaborarea de standarde de predare şi evaluare, în vederea atragerii elevilor către performanţă;

- Formarea profesională continuă a cadrelor didactice;

- Eficientizarea lucrului în echipă în procesul de predare-învăţare.

În anul şcolar 2018 – 2019 ne propunem să continuăm structurarea activităţii manageriale cu implicarea catedrelor şi a cadrelor didactice în planificare în speranţa construirii unui plan managerial în care să se recunoască fiecare şi care să fie asumat de tot colectivul. Planul managerial

cuprinde obiective şi activităţi concepute într-o perspectivă mai generală. Şefii de catedre propun activităţi care se subsumează obiectivelor strategice din acest an, activităţi incluse în planul managerial. În acest fel, toate cadrele didactice, întregul personal didactic auxiliar şi nedidactic au posibilitatea să îşi pună în valoare creativitatea şi în acelaşi timp să dea dovadă de responsabilitate, construind şi realizând activităţile specifice propuse, adaptate domeniului căruia îi aparţin. Planurile de muncă ale catedrelor şi comisiilor vor reflecta prin activităţi concrete aceste obiective. Considerăm că astfel practicăm în activitatea managerială principiile propuse prin misiunea şcolii.

Obiective generale

Oferta politică a guvernului pentru perioada următoare în domeniul educaţiei este construită în jurul următoarelor obiective majore:

 Gestionarea în condiţii optime a examenelor naţionale;

 Formarea personalului din învăţământ prin programe POSDRU;

 Asigurarea acoperirii normelor cu personal didactic titular în învățământ;

 Eliminarea violenţei din şcoli;

 Autonomie pentru şcoli şi autonomie profesională pentru cadre didactice;

 Implementarea programului „Şcoala de după şcoală”;

 Adecvarea manualelor şcolare la noul curriculum;

 Realizarea unui parteneriat corect cu autorităţile administraţiei publice locale;

În concordanţă cu politica educaţională promovată de către M.E.N., I.S.J.Maramures, şcoala noastră îşi propune adaptarea acestora la specificul ei,concretizate în următoarele obiective generale:

OG1. Creşterea calităţii şi eficienţei învăţământului în perspectiva pregătirii pentru o societate şi economie bazate pe cunoaştere.

OG2. Asigurarea egalităţii de şanse, susţinerea financiară a elevilor din categoriile dezavantajate.

OG3. Modernizarea infrastructurii şcolii.

OG4. Modernizarea şi democratizarea actului managerial (proiectare, decizie, formare) prin formarea personalului didactic şi a directorilor.

OG5. Dezvoltarea parteneriatului educaţional, şcoală – părinţi – administraţia locală, în vederea susţinerii procesului educaţional.

Pentru realizarea acestor obiective este necesară folosirea priorităţilor politicii educaţionale ale M.E.N.

Calitate

Performanţă

Eficienţă

Standarde europene

Accesibilitatea la educaţie

Învăţare continuă

Oferte educaţionale

Resurse umane

Responsabilitate

Pentru elaborarea planului managerial şi al programului de acţiuni pentru anul şcolar 2018-2019, se va ţine cont de :

- Analiza SWOT

- Raportul de analiză CEAC

 

 

Obiective pe domenii functionale

I. CURRICULUM 

  1. Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor de educaţie care să satisfacă aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.
  2. Implementarea curriculum-ului naţional la nivelul unităţii de învăţământ , al fiecărei catedre, al fiecărui cadru didactic şi asigurarea corelaţiei dintre acestea şi CDS.
  3. Analiza criteriilor folosite de şcoală la stabilirea curriculum-ului şi relaţia dintre curriculum-ul naţional şi cel local.
  4. Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor şi cerinţele curriculum-ului unităţii şcolare.
  5. Îmbunătăţirea calităţii triadei predare-învăţare-evaluare, încurajarea profesorilor în dezvoltarea de grupe şi clase de studiu în care activitatea să se desfăşoare pe baza metodelor alternative astfel încât să se asigure şanse egale tuturor elevilor, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru osocietate în schimbare.

 

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

Proiectare si organizare

Organizarea comisiilor metodice pe arii curriculare şi a consiliului pentru curriculum.

Septembrie

Consiliul de administraţie

Consiliul profesoral

Dosarele comisiilor metodice

Procurarea programeler şcolare la toate disciplinele din planurile de învăţământ.

Septembrie

2019

Director

Diriginti

Setul complet de manuale

pentru fiecare elev

Întocmirea rapoartelor de analiză pentru anul şcolar precedent. Elaborarea graficului de desfăşurare a pregătirii pentru examenele naţionale şi concursuri şcolare.

Octombrie

2019

Director

Responsabilii comisiilor

metodice

Raportări, date statistice

raportate anterior

Elaborarea proiectului C.D.S. ţinând cont de opţiunile elevilor privind admiterea în învăţământul liceal.

Decembrie

2019

Director/C.A

C.P

Oferta curriculară

Informarea elevilor din clasele a VIII a cu privire la metodologia MEN pentru susţinerea examenelor naţionale.

Octombrie

2019

Director

Resp. comis. metodice

Profesorii diriginţi

Programele valabile, aprobate

de M.E.N.

Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la evaluările interne şi externe.

Conf.calendar

ISJ MM

Director

Resp comisiilor metodice

Materiale de analiză

Programe de pregatire

Organizarea simulărilor pentru evaluările naţionale la clasele a VIII – a.

Conform

planificării

Diectori

Cadre didactice

Metodologii, programe

şi logistică

Coordonare

şi

monitorizare

Întocmirea orarului conform normelor psihopedagogice.

Septembrie

2019

Comisia de întocmire a

orarului

Respectarea recomandărilor

psihopedagogice privind

orarul şcolii

Monitorizarea parcurgerii curriculumului TC şi CDŞ.

Permanent

Director

Resp. comisiilor

metodice

Plan de asistenţe la ore

Organizarea şi desfăşurarea concursurilor şcolare şi extracurriculare conform

calendarului ISJ MM. şi MEN.

Permanent

Resp. comisiilor

metodice

Consilierul pentru

proiecte şi programe ed.

Participarea elevilor la aceste

concursuri

Monitorizarea testării iniţiate şi a celor pe parcurs pentru urmărirea progresului şcolar.

Lunar

Resp. comisiilor

metodice

Rapoartele comisiilor de

catedră privind progresul

şcolar

Îndrumarea şi coordonarea elaborării CDS pentru clasele gimnaziale şi avizarea acestora.

Semestrul II

 

Director,

 

Documente oficiale

Analiza ritmicităţii notării şi a frecvenţei elevilor.

Lunar

Director

Analiza ritmicităţii notării şi a

frecvenţei elevilor

Control

şi

evaluare

Analiza semestrială şi anuală a întregii activităţi desfăşurate.

Începutul

semestrului şi al

anului şcolar

Director

Consiliul de administraţie

Materiale de analiză ale

C.P si C.A

Întocmirea documentaţiei necesare pentru susţinerea examenelor naţionale.

Permanent

Director

Secretariat,

Diriginţe cls.a VIII a

Dosarele de înscriere ale

absolvenţilor claselor a VIII a

Întocmirea documentelor şi a rapoartelor tematice curente şi speciale solicitate de

ISJ, MEN şi alţi parteneri educaţionali.

Permanent

Director

Secretariat

Documente elaborate conform

standardelor şi în termenele

solicitate

Arhivarea şi păstrarea documentelor şcolare.

Confom term.

legale

Director

Secretariat

Arhivarea şi păstrarea

documentelor şcolare

Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile

manageriale la nivelul comisiilor metodice şi fiecărui cadru didactic în parte: controlul parcurgerii ritmice a materiei; analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare; controlul evaluării continue şi corecte a elevilor; desfăşurarea lucrărilor semestriale.

Conf.

planificarii

Director

Comisia de asigurare a

calităţii

Documente şcolare

Asistenţe la ore

Comunicare

şi motivare

Consultarea părinţilor şi a elevilor în vederea repartizării orelor din CDŞ.

Febuarie

2020

Director, Comisia pentru

Curriculum, prof.diriginţi

Formulare de opţiuni cu

semnăturile elevilor, cererile

părinţlor

Participarea tuturor cadrelor didactice la activităţile desfăşurate de ISJ, CCD, MEN

în cadrul programului de formare continuă: preg. grade didactice, formatori, mentori, metodişti, evaluare de manuale .

Permanent

Responsabilul cu formarea

continuă

Certificate/adeverinţe care atestă

participarea la aceste stagii

Promovarea examenelor de grad de către toate cadrele didactice.

Conform

graficului

de desfăşurare a

gradelor

Director

Responsabilii comisiei de

monitorizare a act. de

formare continuă

Atestatele de obţinere a gradelor

didactice

Organizarea comisiilor de lucru, a comisiilor metodice, a comisiilor pentru organizarea examenelor de admitere şi a comisiei de acordare a burselor şi a altor ajutoare materiale elevilor.

Septembrie

2019

Directori

C.A si C.P

 

Componenţa comisiilor de

lucru în anul şcolar 2018/2019

Funcţionarea corespunzătoare

a comisiilor

II. RESURSA UMANĂ 

  1. Promovarea unui management al resurselor umane care să asigure creşterea calităţii şi eficienţa activităţii în învăţământ
  2. Consilierea directorilor şi cadrelor didactice în vederea accesului acestora la proiecte cu finanţare externă, care pot asigura şi formarea profesională a cadrelor didactice.
  3. Elaborarea şi prezentarea unor oferte de formare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar prin Casa Corpului Didactic şi alţi ofertanţi de formare.  

 

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

 

 

Proiectare şi organizare

Elaborarea planului de şcolarizare în concordanţă cu strategia de dezvoltare şi dotarea materială a şcolii.

Conform

termen dat de ISJ MM

Director

C.A si C.P

Proiectul planului de şcolarizare

Elaborarea proiectului de încadrare în conformitate cu structura planului de şcolarizare şi a planului cadru de învăţământ.

Conform termen dat de ISJ MM

Directori

C.A Secretariat

Corectitudinea proiectului de

încadrare cu personal didactic

cu respectarea legislaţiei în vigoare.

Realizarea consilierii şi orientării şcolare a elevilor.

Permanent

Profesori diriginţi

Planificarea orelor de dirigenţie/consiliere

Crearea şi actualizarea continuă a bazei de date electronice unice pentru evidenţa personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic.

Semestrul I Semestrul II

Resurse umane

Logistica, baze de date existente

Coordonare

şi

monitorizare

Încadrarea personalului didactic conform planului cadru şi prevederilor statutului personalului didactic privind norma didactică.

Septembrie 2019

Director

Documente oficiale întocmite

în conformitate cu metodologia MEN

Repartizarea profesorilor diriginţi la clasele

Septembrie 2019

Director Consiliul de administraţie

Decizii ale consiliului de administraţie

Organizarea colectivelor de catedră şi desemnarea responsabilităţilor catedrelor şi colectivelor pe arii curriculare

Septembrie 2019

Director,C.A si C.P

Funcţionarea eficientă a colectivelor de catedră

Realizarea fişelor posturilor pentru personalul didactic şi nedidactic

Octombrie 2019

Director

Secretariat

Fişele postului

Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor cu părinţii pe clase în vederea constituirii comitetelor de părinţi pe clase

Octombrie 2019

Director

Graficul şedinţelor

Procese verbale ale şedinţelor

Constituirea Consiliului părinţilor pe şcoală şi întâlnirea acestora în vederea stabilirii responsabilităţilor

Octombrie 2018

Director

Procesul verbal

Revizuirea şi actualizarea Regulamentului de Ordine Interioară

Septembrie 2019

Director si C.A

Corelarea Regulamentului de Ordine Interioară cu ROFUIP şi cu hotărârile CA, CP

Control

şi

evaluare

Evaluarea anuală a personalului didactic şi nedidactic din subordine

Cf. metodologiei

Director

Evaluarea anuală a personalului

didactic şi nedidactic din

subordine

Întocmirea documentelor, a rapoartelor tematice curente şi speciale solicitate de ISJ, MEN,CCD, autorităţi locale

Permanent

Director

Secretariat

Rapoarte, procese verbale elaborate la termen

Întocmirea documentelor legale privind managementul resurselor umane: cataloage, registre matricole, foi matricole, condici de prezenţă, cărţi de muncă

Octombrie 2019

Director

Secretariat

Documentele şcolare completate

şi verificate în conformitate cu legislaţia în vigoare

Comunicare

şi

motivare

Asigurarea cadrului instituţional pentru participarea personalului la procesul decizional prin colectivele de catedră, Consiliul pentru Curriculum, Consiliul de administraţie şi Consiliul profesoral

Permanent

Consiliul de profesori

Procesele verbale de la consiliul

profesoral şi consiliul de administraţie

Încurajarea unei culturi organizaţionale care să stimuleze comunicarea deschisă

Permanent

Cadrele didactice

Plan managerial

Formarea continuă prin participarea la cursurile organizate de instituţiile abilitate

Permanent

Responsabilul comisiei de formare continuă

Adeverinţe de participare la stagii de perfecţionare

Asigurarea consilierii elevilor privind orientarea scolara si profesionala

Conform planificării

Director Diriginţi

Parteneriate

Aplicarea sistemului de perfectionare prin credite profesionale transferabile

Permanent

Responsabilul comisiei de formare continuă

Legislaţie specifică, furnizori acreditaţi

 

III.RESURSE MATERIALE

  1. Modernizarea infrastructurii şcolii inclusiv prin creşterea gradului de informatizare a procesului de învăţământ (dotarea şcolii cu calculatoare, echipamente multimedia, soft-uri educaţionale);
  2. Reglementarea parteneriatului dintre şcoală şi administraţia publică locală în domeniul conducerii şi finanţării învăţământului.
  3. Gestionarea şi dezvoltarea resurselor existente.

 

 

 

 

 

Proiectare

şi

organizare

Efectuarea analizei privind stadiul lucrărilor de reparaţii şi investiţii.

Semestrial

Director

Situaţii

Elaborarea unui plan privind asigurarea cu tipizate, cataloage, carnete de note, ş.a.m.d.

Semestrul I

Director

Situaţii

Procurarea rechizitelor gratuite pentru elevi la începutul anului scolar.

Semestrul I

Director

Situaţii

Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date.

Permanent

Director

Baze de date si logistica

Coordonare

şi

monitorizare

Pregătirea sălilor de clasă în vederea desfăşurării procesului de învăţământ în bune condiţii (săli de clasă, laboratoare, sală de sport)

Septembrie 2019

Director

Pregătirea sălilor de clasă

corespunzător standardelor în

vederea asigurării calităţii în educaţie

Asigurarea de manuale pentru elevii claselor I-VIII şi repartizarea lor prin biblioteca şcolară

Septembrie 2019

Profesori diriginţi

Existenţa manualelor Listele cu

repartizarea manualelor pe clase şi elevi

Aprovizionarea cu materiale consumabile necesare asigurării igienizării zilnice a spaţiilorîn care se desfăşoară activităţi.

Permanent

Director

Existenţa materialelor consumabile

Asigurarea funcţionării liniei INTERNET.

Permanent

Director

Funcţionarea permanentă

Control

şi

evaluare

Urmarirea alocării fondurilor dupa priorităţi in scopul asigurării condiţiilor material necesare.

Conform

calendarului

Director

Legislaţia specifică

Comunicare

şi

motivare

Asigurarea participării la cursuri de management financiar şi alte perfectionări în domeniu pentru personalul nedidactic şididactic auxiliar.

Anual

Director

Oferta de formare

Argumentarea utilizării fondurilor astfel încât să se evite crearea unor conflicte la nivelul unităţii şcolare.

În funcţie de

oferte

Director

Comunicare instituţională

IV.MANAGEMENT ŞCOLAR

  1. Asigurarea asistentei manageriale şi de specialitate prin inspecţia şcolară.
  2. Elaborarea proiectului planului de şcolarizare.
  3. Monitorizarea folosirii resurselor umane, materiale şi financiare în vederea atingerii scopurilor educaţionale stabilite.

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

Proiectare

şi

organizare

Refacerea organigramei scolii în conformitate cu modificările legislative din domeniu.

Semestrul I

Director

Standarde specifice

Elaborarea documentelor de catedră şi ale comisiilor metodice.

Semestrul I

Directori

Șefii de catedră și ai comisiilor

Documentele elaborate

Asigurarea resurselor umane şi materiale necesare desfăşurării activităţii.

Septembrie 2019

Director, Șefii de catedră și ai comisiilor

Proiectul de dezvoltare

Numirea diriginților la clase.

Septembrie 2019

Consiliul de administraţie

ROFUIP

Numirea echipei de întocmire a orarului şcolii, verificarea şi aprobarea acestuia de către director.

Septembrie 2019

Consiliul de administraţie

Logistica

Numirea şefilor de catedră şi de comisii metodice, ai compartimentelor funcţionale, ai comisiilor şi colectivelor pe domenii.

Septembrie 2019

Consiliul de administraţie

ROFUIP

Monitorizarea participării cadrelor didactice la consfătuiri pentru informarea acestora în scopul aplicării legislaţiei în vigoare, pentru cunoaşterea documentelor manageriale la nivelul catedrei de specialitate.

Conform calendarului

Şefii de catedră

Legislaţie

Coordonare

şi

Monitorizare

Transmiterea modificărilor survenite în încadrarea cu personal imediat către ISJ MM.

Semestrul I

Semestrul II

Director

Logistică

Realizarea unor întâlniri – dezbateri – cu responsabilii comisiilor metodice şi cadrele didactice.

Semestrul I

Semestrul II

Director

Grafice de acţiuni şi logistică

Asigurarea menţinerii condiţiilor igienico - sanitare in unitate.

Permanent

Director

Materiale

Control

şi

Evaluare

Întocmirea graficului activităţii de îndrumare şi control.

La început de

semestru

Director

Documentul

Elaborarea măsurilor în vederea remedierii deficienţelor constatate cu prilejul controlului.

Lunar

Director

Graficul activităţii de îndrumare şi control

Comunicare

şi

motivare

Stimularea cadrelor didactice cu o activitate profesională şi o activitate deosebită şi recomandarea acestora pentru implicarea în diferite activităţi şi premierea lor.

Semesrtul I

Semestrul II

C.A

Reglementări legale

Prelucrarea actelor normative la nivelul conducerii unităţii şcolare.

Semesrtul I Semestrul II

Director

Reglementări legale

Promovarea colaborării în cadrul echipelor de lucru, acordarea de atenţie opiniilor colegilor de echipă, ţinând seama de observaţiile lor.

Pe parcursul anului

Şefii comisiilor de lucru

Metodologii

 V.PARTENERIATE ŞI PROGRAME

  1. Coordonarea şi organizarea proiectelor de parteneriat.
  2. Colaborarea cu instituţii guvernamentale abilitate în delurarea de proiecte şi programe comune.
  3. Crearea condiţiilor necesare încheierii de parteneriate între Scoala Gimnaziala Magurele şi comunitatea locală, organizaţii non-guvernamentale, companii etc.

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

 

Proiectare

şi

organizare

Coordonarea şi evaluarea derulării proiectelor de parteneriat.

Permanent

Directori/Cadrele didactice

Proiecte şi rapoarte de colaborare

 

Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii, instituţii culturale, agenţi economici.

Semestrul I

Director

Legislaţie specifică

 

Realizarea proiectelor în parteneriat şcoalăcomunitate în folosul ambelor părţi.

Semestrul I Semestrul II

Director/Consilier educativ

Legislaţie şi comunicare

 

 

 

Colaborarea cu alte instituţii, asociaţii, organizaţii nonguvernamentale în domeniulactivităţii educative şi extrascolare.

Conform calendarului

Consilier educativ

Calendar activităţi

 

Procurarea de materiale informative privind oportunităţile încheierii de diverse parteneriate.

Permanent

Director

Logistica

 

Coordonare

şi

monitorizare

Colaborarea cu ISJ în iniţierea, derularea şi proiectelor şcolare.

Permanent

Director

Programele existente

 

Colaborarea cu Primăria pentru finanţarea şi derularea proiectelor iniţiate şi / sau a altora noi.

Permanent

Director

Programele existente

 

Colabolarea cu sindicatul FSLI in vederea respectării legislaţiei muncii.

Permanent

Consiliu de administraţie/Sindicat

Legislaţia specifică

 

Control

şi

evaluare

Elabolarea către ISJ a rapoartelor privind activitatea unităţii în domeniul proiectelor şi programelor, acestea urmând a fi aduse la cunoştinţa parinţilor şi elevilor unităţii.

Conform calendarului

Director/Consilier educativ

Legislaţia specifică

 

Comunicare

şi

motivare

Identificarea şi valorificarea eficientă a resurselor comunităţii.

Semestrul I Semestrul II

Director/Consilier educativ

Planuri de colaborare

 

Stimularea colectivelor de părinţi şi a consiliului reprezentativ al părinţilor în rezolvarea problemelor şcolii.

Semestrul I Semestrul II

Director/Consilier educativ

Planuri de colaborare

 

Participarea la activităţile extracurriculare înscrise în calendarul M.E.N. pentru anul şcolar 2018/2019.

Conform calendarului

Director/Consilier educativ

Conform specificărilor M.E.N.

 

Rezolvarea amiabilă a eventualelor conflicte între şcoală şi comunitate.

Semestrul I Semestrul II

Director/Consilier educativ

Comunicare instituţională

 

 

 

 

 

VI.DEZVOLTARE ORGANIZAŢIONALĂ ŞI RELAŢII COMUNITARE

  1. Intensificarea colaborării şcolii cu instituţiile abilitate ale statului (Primăria, Direcţia de Sănătate Publică,Poliţia), cu ONG-urile care acţionează în mediul educaţional şi au acordul M.E.N, cu asociaţii ale minorităţilor, în vederea asigurării unui mediu şcolar atractiv.
  2. Dezvoltarea parteneriatelor instituţionale, comunitare.
  3. Promovarea imaginii şcolii.
  4. Prezentarea unor exemple de bună practică cu sprijinul participanţilor la proiecte încheiate cu succes.

 

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

Proiectare

şi

organizare

Elaborarea programului de inspecţii şi interasistenţe şi valorificarea fişelor de evaluare a activităţii didactice.

Octombrie 2019

Directorii

Şefii de comisii metodice

Graficul de asistenţe

Planul de activităţi al

comisiilor metodice

Fişe de evaluare

Elaborarea ofertei educaţionale pentru anul şcolar 2017 – 2018.

Mai

2020

Director

Responsabilii comisiilor

metodice

Participarea la târgul de oferte

educaţionale

Oferta educaţională a şcolii

Elaborarea şi coordonarea aplicării procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii.

Noiembrie

2019

CEAC

Baza de date şi informaţii

privind calitatea serviciilor

educaţionale furnizate

Coordonare

şi

monitorizare

Instruirea TIC a tuturor cadrelor didactice şi planificarea orelor susţinute prin utilizarea soft-ului educaţional AEL .

Octombrie

2019

Director,

Responsabilii comisiei

metodice

Atestare TIC a tuturor cadrelor

didactice ,

Planificarea eficientă a

activităţilor AEL

Desfăşurarea activităţilor metodice prin organizarea de activităţi demonstrative în cadrul catedrelor, editarea de materiale metodice şi de specialitate.

Permanent

Responsabilii comisiei

metodice

Planurile de activitate

ale comisiei metodice,

Materiale elaborate de

cadrele didactice

Elaborarea unor programe speciale de stimulare a elevilor cu performanţe în vederea participării la concursuri şcolare şi extracurriculare de educare a comportamentului civilizat, de întărire a

ordinii şi disciplinei de editare a unor reviste şcolare.

Permanent

Profesorii care realizează

activităţi de

perfecţionare

Graficul şedinţelor de pregătire

si materialele realizate pentru

pregătirea suplimentară a

elevilor, Revistele şcolare

Elaborarea planurilor strategice privind măsurile de îmbunătăţire a calităţii.

Semestrul I

CEAC

Raport de autoevaluare

instituţională

Organizarea sedinţelor lectorate cu părinţii, dezbateri pentru prezentarea noii legislaţii din domeniul învăţământului.

Permanent cf. graficului MEN

Director

Şefii de catedră

Diseminarea corectă a tuturor

informaţiilor privind legislaţia

şcolară

Popularizarea rezultatelor obţinute de elevii şcolii la examene, olimpiade, concursuri interjudeţene şi extracurriculare.

Permanent

Director

 

Raportul privind starea calităţii

procesului de instruire şi

educare

Control

şi

evaluare

Analiza activităţii desfăşurate în şcoală, pe comisii metodice şi în Consiliul de Admnistraţie

Periodic

Director

Şefii de catedră

Plan de măsuri eficiente

Elaborarea listelor cu criterii de evaluare pentru unităţile şcolare, cadre didactice şi concursuri şcolare.

Semestrul II

Şefii de comisii metodice

Criterii de evaluare adaptate

unităţii noastre şcolare

Comunicare

şi

motivare

Asigurarea condiţiilor pentru cei ce doresc obţinerea participării la diverse cursuri de formare

În funcţie de

solicitări

Director

Cereri de înscriere

Invitarea reprezentanţilor comunităţii locale la activităţile festive ale şcolii –deschiderea anului şcolar, ziua şcolii, serbări şcolare.

Ocazional

Director

Invitaţii speciale pentru

reprezentanţii comunităţii

locale

Rezolvarea rapidă, transparentă şi eficientă a conflictelor cu reprezentanţii autorităţilor locale şi cu cei ai furnizărilor de servicii .

Permanent

Director

Comunicare eficientă cu

autorităţile locale şi furnizorii

de servicii

 

 

 

 

 

DOCUMENTE CARE VOR FI ÎNTOCMITE PE BAZA PREZENTULUI PLAN MANAGERIAL

 Tematica şi graficul Consiliului de Administraţie

 Tematica şi graficul Consiliului Profesoral

 Planurile manageriale ale comisiilor

 Graficul de asistenţe

 Activităţile extraşcolare