SCOALA GIMNAZIALA "BEN CORLACIU" GROSII TIBLESULUI
Grosii Tiblesului, Maramures
Oferta educaţională
NR.924/17.09.2019
PLAN MANAGERIAL
AN SCOLAR 2019-2020
Planul managerial al Şcolii Gimnaziale „ Ben Corlaciu „ Grosii Tiblesului, pentru anul şcolar 2019– 2020 este parte integrantă a strategiei de dezvoltare a învăţământului european. Acest plan a fost elaborat ca suport al reformei profunde în curs de desfăşurare în sistemul naţional de învăţământ din România, reformă ce cuprinde toate componentele sistemului, de la curriculă şi până la management şi are ca ţel crearea unui sistem educaţional adecvat societăţii cunoaşterii. Din perspectiva dezvoltării durabile, a globalizării educaţiei, a integrării acesteia cu cercetarea şi inovarea, scoala noastra, respectiv cadrele didactice şi beneficiarii direcţi ai sistemului de învăţământ, elevii, promovează politicile publice destinate implementării unei noi viziuni asupra educaţiei, formării, cercetării şi dezvoltării având ca dimensiuni principale îmbunătăţirea calităţii şi a eficacităţii sistemului de educaţie şi formare profesională, facilitarea accesului universal la educaţie şi formare, deschiderea sistemului de educaţie şi de formare profesională către spaţiul european.
Din punct de vedere legislativ şi organizatoric, învăţământul preuniversitar din scoala noastra este reglementat prin următoarele documente:
ü Legea 1/2011, Legea educaţiei naţionale;
ü Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţie
ü Ordonanţă de urgenţă nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;
ü Ordinul nr.5132/10/09/2009 privind activităţile specifice funcţiei de diriginte;
ü O.M.E.C.T.S. nr. 3753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ;
ü Ordinele, notele, notificările şi precizările M.E.N;
ü Obiectivele Strategiei Europa 2020, capitolul IV. Educație;
ü Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
ü Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
ü ORDIN Nr. 5565 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar
ü Raport privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar 2016-2017
DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN
ANALIZA P.E.S.T.E.
CONTEXTUL ECONOMIC
În ultimii ani se remarcă o creştere accentuată a numărului protocoalelor de colaborare între unităţile şcolare şi institutii din domenii de activitate variate, fapt care a determinat o nouă orientare a școlii, pentru adaptarea ofertei educaţionale la raportul real dintre cererea şi oferta de pe piaţa muncii. În acest context, procesul de descentralizare a învăţământului preuniversitar constituie un demers oportun şi necesar, răspunzând cerinţei existenţei unui învăţământ organizat, administrat şi finanţat conform standardelor Uniunii Europene. Având la bază principiile transparenţei, echităţii şi adecvării, activitatea de finanţare a unităţilor de învăţământ va presupune nu numai finanţarea de bază (costul standard / elev), cum se întâmplă în general, ci şi finanţări complementare şi compensatorii, bazate pe cerinţele specifice de context socio – economic.
CONTEXTUL SOCIAL
Curbele demografice aflate într-o dinamică permanentă, determină fluctuații importante ale populaţiei şcolare. În acest context, scoala noastra este obligata să țină cont de nevoia de atragere a unei resurse umane de calitate foarte bună, a copiilor care sunt crescuţi într-un mediu social bine educat, care apreciază şi favorizează educaţia și pentru care formarea este un proces obligatoriu şi continuu.
CONTEXTUL TEHNOLOGIC
Din punct de vedere tehnologic, se remarcă introducerea la scară tot mai largă a echipamentelor informatice şi a noilor tehnologii la toate nivelele învăţământului preuniversitar. Sprijinul M.E.N acordat iniţiativelor unităţilor şcolare în sensul predării-învăţării asistate de calculator reprezintă indiscutabil un punct forte în această direcţie. În plus, posibilitatea reală a folosirii soft-urilor educaţionale în procesul instructiv-educativ reprezintă un avantaj suplimentar.
ANALIZA SWOT
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
Respectarea termenelor impuse de catre MEN, respectiv ISJ in toate activitatile legate de aplicarea si dezvoltarea curriculum-ului; Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politica educaţională, a reglementarilor legale şi a metodologiilor specifice; Cunoaşterea conţinuturilor planului de învăţământ, a programelor şcolare, a metodelor şi procedurilor de evaluare, precum si valorificarea lor în elaborarea documentelor didactice de lucru (planificări, proiecte, portofolii etc.); Cresterea nivelului de performanţă a pregătirii curriculare a elevilor; Procent de promovabilitate crescut Rezultate la olimpiade si concursuri scolare Respectarea legislaţiei privind constituirea claselor de elevi; Selecţia manualelor alternative şi asigurarea distribuirii lor la clase. Derularea unor proiecte şi programe cu caracter educaţional. Crearea unui climat favorabil iniţiativei personale care să stimuleze competiţia, în sens pozitiv, în scopul obţinerii unor rezultate din ce în ce mai bune. Gestionarea eficientă a resurselor materiale şi financiare; Dotarea, renovarea şi modernizarea spaţiilor şcolare. Modernizare cabinet informatica Obtinerea de sponsorizari sau surse de finantare extrabugetare pentru scoala Consiliul local a sprijinit şcoala pe parcursul întregului an şcolar atât din punct de vedere financiar cât şi uman. Consiliul reprezentativ al părinţilor a acordat tot sprijinul la toate solicitările noastre, implicându-se activ în problemele şcolii prin reprezentanţii acestora in C.A. Stabilirea unui parteneriat şcoală-părinţi. Colaborarea cu comunitatea locala Colaborarea cu diverse instituţii şi organizaţii abilitate în derularea de programe şi parteneriate cu unitatea de învăţământ; Disponibilitatea Consiliului Local al comunei Grosii Tiblesului si a comunitatii locale de a sprijini scoala in proiecte de dezvoltare si de modernizare |
Neparticiparea la olimpiadele si concursurile şcolare pentru toate disciplinele Managementul defectuos al unor profesori diriginţi. Insuficienta utilizare de către unele cadre didactice a materialelor didactice achiziţionate Insuficienta implicare a părinţilor în problemele şcolii; Insuficientă susţinere din partea anumitor catedre a activităţilor extracuriculare; Neamenajarea terenului de sport; Sistemul AEL nu este folosit la intreaga capacitate; Numar mic de cadre didactice cu participari la simpozioane Numar mic de cadre didactice cu publicatii in domeniul educatiei Lipsa unei reviste pentru elevii din invatamantul primar Numar mic de elevi participanti la concursuri nationale Comunicare deficitara intre unele cadre didactice elevi si parinti Lipsa ofertei educationale pentru derularea de proiecte pe perioada vacantei de vara Promovarea imaginii şcolii la nivel local, naţional,european prin activităţi specifice (întâlniri specifice, materiale informative, site -ul şcolii, colaborarea cu profesori din şcoli din UE etc. (sursa: produse finale de proiect, Cartea de onoare a şcoli, panouri informative etc.) Dotarea cu tehnologie moderna pentru unitatile scolare- structuri
|
OPORTUNITATI |
AMENINŢĂRI |
Colaborarea cu Poliţia, Direcţia Generală de Sănătate Publică, Biserica; Preocuparea continua pentru susţinerea bazei materiale. Posibilitatea formării continue a cadrelor didactice prin programele oferite de C.C.D. şi universităţi; Implicarea Primăriei pentru susţinerea bazei materiale; Implicarea unui numar mare de parinti prin derularea unor proiecte de parteneriat Elaborarea unor reviste scolare de specialitate Intensificarea colaborarii cu Primaria Grosii Tiblesului ca urmare a derularii de activitati comune de parteneriat Derularea unor proiecte educationale nationale si judetene Posibilitatea accesării fondurilor europene pe bază de proiecte şi programe finanţate;
|
Lipsa de interes a unor cadre didactice în urmărirea modificărilor legislative noi apărute; Inerţia şi slaba motivare a cadrelor didactice; Migrarea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic spre alte domenii mai bine retribuite; Degradarea mediului social din care provin elevii (scăderea posibilităţii financiare, destrămarea unor familii , violenţa în familie, plecarea parintilor in strainatate in cautarea unui loc de munca etc); Dezinteresul unor părinţi pentru viaţa şcolară a copilului lor ; - Scăderea interesului pentru informare;
|
Misiunea şcolii:
Şcoala noastră îşi propune ca, printr-un învăţământ de calitate, să-l ajute pe elev să se descopere pe sine însuşi, să devină util pentru el şi pentru ceilalţi, să îl pregătească pentru a păşi cu încredere spre nivelul liceal şi să-l înveţe să facă faţă încercărilor din viitor.Schimbarea mentalităţii negative, în favoarea unei gândiri pozitive, permisive, creative atât la elevi cât şi la cadrele didactice şi a personalului auxiliar, considerând elevul ca partener în educaţie şi subiect al autoeducaţiei. Scopul şcolii noastre este de a crea o şcoală comunitară, deschisă, credibilă în faţa parinţilor şi a comunităţii locale, care să raspundă nevoilor de educaţie. Printr-o ofertă curriculară atractivă şi diversificată, prin formarea unui corp profesoral stabil, titular şi bine pregatit profesional, prin derularea de proiecte şi programe educaţionale specifice, vom forma o personalitate umană complexă. Valorile pe care le promovăm sunt: comunicarea, spiritul de echipă, toleranţa, educaţia pentru drepturile omului.
Priorităţi: Pentru anul şcolar 2018 – 2019, vom orienta întreaga activitate, demersul didactic şi educaţional pe următoarele priorităţi strategice:
- Creşterea calităţii activităţii cadrelor didactice;
- Îmbunătăţirea constantă a procesului instructiv-educativ;
- Elaborarea de standarde de predare şi evaluare, în vederea atragerii elevilor către performanţă;
- Formarea profesională continuă a cadrelor didactice;
- Eficientizarea lucrului în echipă în procesul de predare-învăţare.
În anul şcolar 2018 – 2019 ne propunem să continuăm structurarea activităţii manageriale cu implicarea catedrelor şi a cadrelor didactice în planificare în speranţa construirii unui plan managerial în care să se recunoască fiecare şi care să fie asumat de tot colectivul. Planul managerial
cuprinde obiective şi activităţi concepute într-o perspectivă mai generală. Şefii de catedre propun activităţi care se subsumează obiectivelor strategice din acest an, activităţi incluse în planul managerial. În acest fel, toate cadrele didactice, întregul personal didactic auxiliar şi nedidactic au posibilitatea să îşi pună în valoare creativitatea şi în acelaşi timp să dea dovadă de responsabilitate, construind şi realizând activităţile specifice propuse, adaptate domeniului căruia îi aparţin. Planurile de muncă ale catedrelor şi comisiilor vor reflecta prin activităţi concrete aceste obiective. Considerăm că astfel practicăm în activitatea managerială principiile propuse prin misiunea şcolii.
Obiective generale
Oferta politică a guvernului pentru perioada următoare în domeniul educaţiei este construită în jurul următoarelor obiective majore:
Gestionarea în condiţii optime a examenelor naţionale;
Formarea personalului din învăţământ prin programe POSDRU;
Asigurarea acoperirii normelor cu personal didactic titular în învățământ;
Eliminarea violenţei din şcoli;
Autonomie pentru şcoli şi autonomie profesională pentru cadre didactice;
Implementarea programului „Şcoala de după şcoală”;
Adecvarea manualelor şcolare la noul curriculum;
Realizarea unui parteneriat corect cu autorităţile administraţiei publice locale;
În concordanţă cu politica educaţională promovată de către M.E.N., I.S.J.Maramures, şcoala noastră îşi propune adaptarea acestora la specificul ei,concretizate în următoarele obiective generale:
OG1. Creşterea calităţii şi eficienţei învăţământului în perspectiva pregătirii pentru o societate şi economie bazate pe cunoaştere.
OG2. Asigurarea egalităţii de şanse, susţinerea financiară a elevilor din categoriile dezavantajate.
OG3. Modernizarea infrastructurii şcolii.
OG4. Modernizarea şi democratizarea actului managerial (proiectare, decizie, formare) prin formarea personalului didactic şi a directorilor.
OG5. Dezvoltarea parteneriatului educaţional, şcoală – părinţi – administraţia locală, în vederea susţinerii procesului educaţional.
Pentru realizarea acestor obiective este necesară folosirea priorităţilor politicii educaţionale ale M.E.N.
Calitate
Performanţă
Eficienţă
Standarde europene
Accesibilitatea la educaţie
Învăţare continuă
Oferte educaţionale
Resurse umane
Responsabilitate
Pentru elaborarea planului managerial şi al programului de acţiuni pentru anul şcolar 2018-2019, se va ţine cont de :
- Analiza SWOT
- Raportul de analiză CEAC
Obiective pe domenii functionale
I. CURRICULUM
- Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor de educaţie care să satisfacă aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.
- Implementarea curriculum-ului naţional la nivelul unităţii de învăţământ , al fiecărei catedre, al fiecărui cadru didactic şi asigurarea corelaţiei dintre acestea şi CDS.
- Analiza criteriilor folosite de şcoală la stabilirea curriculum-ului şi relaţia dintre curriculum-ul naţional şi cel local.
- Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor şi cerinţele curriculum-ului unităţii şcolare.
- Îmbunătăţirea calităţii triadei predare-învăţare-evaluare, încurajarea profesorilor în dezvoltarea de grupe şi clase de studiu în care activitatea să se desfăşoare pe baza metodelor alternative astfel încât să se asigure şanse egale tuturor elevilor, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru osocietate în schimbare.
FUNCŢII MANAGERIALE |
ACTIVITĂŢI |
TERMEN |
RESURSE UMANE |
RESURSE MATERIALE |
Proiectare si organizare |
Organizarea comisiilor metodice pe arii curriculare şi a consiliului pentru curriculum. |
Septembrie |
Consiliul de administraţie Consiliul profesoral |
Dosarele comisiilor metodice |
Procurarea programeler şcolare la toate disciplinele din planurile de învăţământ. |
Septembrie 2019 |
Director Diriginti |
Setul complet de manuale pentru fiecare elev |
|
Întocmirea rapoartelor de analiză pentru anul şcolar precedent. Elaborarea graficului de desfăşurare a pregătirii pentru examenele naţionale şi concursuri şcolare. |
Octombrie 2019 |
Director Responsabilii comisiilor metodice |
Raportări, date statistice raportate anterior |
|
Elaborarea proiectului C.D.S. ţinând cont de opţiunile elevilor privind admiterea în învăţământul liceal. |
Decembrie 2019 |
Director/C.A C.P |
Oferta curriculară |
|
Informarea elevilor din clasele a VIII a cu privire la metodologia MEN pentru susţinerea examenelor naţionale. |
Octombrie 2019 |
Director Resp. comis. metodice Profesorii diriginţi |
Programele valabile, aprobate de M.E.N. |
|
Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la evaluările interne şi externe. |
Conf.calendar ISJ MM |
Director Resp comisiilor metodice |
Materiale de analiză Programe de pregatire |
|
Organizarea simulărilor pentru evaluările naţionale la clasele a VIII – a. |
Conform planificării |
Diectori Cadre didactice |
Metodologii, programe şi logistică |
|
Coordonare şi monitorizare |
Întocmirea orarului conform normelor psihopedagogice. |
Septembrie 2019 |
Comisia de întocmire a orarului |
Respectarea recomandărilor psihopedagogice privind orarul şcolii |
Monitorizarea parcurgerii curriculumului TC şi CDŞ. |
Permanent |
Director Resp. comisiilor metodice |
Plan de asistenţe la ore |
|
Organizarea şi desfăşurarea concursurilor şcolare şi extracurriculare conform calendarului ISJ MM. şi MEN. |
Permanent |
Resp. comisiilor metodice Consilierul pentru proiecte şi programe ed. |
Participarea elevilor la aceste concursuri |
|
Monitorizarea testării iniţiate şi a celor pe parcurs pentru urmărirea progresului şcolar. |
Lunar |
Resp. comisiilor metodice |
Rapoartele comisiilor de catedră privind progresul şcolar |
|
Îndrumarea şi coordonarea elaborării CDS pentru clasele gimnaziale şi avizarea acestora. |
Semestrul II |
Director, |
Documente oficiale |
|
Analiza ritmicităţii notării şi a frecvenţei elevilor. |
Lunar |
Director |
Analiza ritmicităţii notării şi a frecvenţei elevilor |
|
Control şi evaluare |
Analiza semestrială şi anuală a întregii activităţi desfăşurate. |
Începutul semestrului şi al anului şcolar |
Director Consiliul de administraţie |
Materiale de analiză ale C.P si C.A |
Întocmirea documentaţiei necesare pentru susţinerea examenelor naţionale. |
Permanent |
Director Secretariat, Diriginţe cls.a VIII a |
Dosarele de înscriere ale absolvenţilor claselor a VIII a |
|
Întocmirea documentelor şi a rapoartelor tematice curente şi speciale solicitate de ISJ, MEN şi alţi parteneri educaţionali. |
Permanent |
Director Secretariat |
Documente elaborate conform standardelor şi în termenele solicitate |
|
Arhivarea şi păstrarea documentelor şcolare. |
Confom term. legale |
Director Secretariat |
Arhivarea şi păstrarea documentelor şcolare |
|
Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul comisiilor metodice şi fiecărui cadru didactic în parte: controlul parcurgerii ritmice a materiei; analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare; controlul evaluării continue şi corecte a elevilor; desfăşurarea lucrărilor semestriale. |
Conf. planificarii |
Director Comisia de asigurare a calităţii |
Documente şcolare Asistenţe la ore |
|
Comunicare şi motivare |
Consultarea părinţilor şi a elevilor în vederea repartizării orelor din CDŞ. |
Febuarie 2020 |
Director, Comisia pentru Curriculum, prof.diriginţi |
Formulare de opţiuni cu semnăturile elevilor, cererile părinţlor |
Participarea tuturor cadrelor didactice la activităţile desfăşurate de ISJ, CCD, MEN în cadrul programului de formare continuă: preg. grade didactice, formatori, mentori, metodişti, evaluare de manuale . |
Permanent |
Responsabilul cu formarea continuă |
Certificate/adeverinţe care atestă participarea la aceste stagii |
|
Promovarea examenelor de grad de către toate cadrele didactice. |
Conform graficului de desfăşurare a gradelor |
Director Responsabilii comisiei de monitorizare a act. de formare continuă |
Atestatele de obţinere a gradelor didactice |
|
Organizarea comisiilor de lucru, a comisiilor metodice, a comisiilor pentru organizarea examenelor de admitere şi a comisiei de acordare a burselor şi a altor ajutoare materiale elevilor. |
Septembrie 2019 |
Directori C.A si C.P
|
Componenţa comisiilor de lucru în anul şcolar 2018/2019 Funcţionarea corespunzătoare a comisiilor |
II. RESURSA UMANĂ
- Promovarea unui management al resurselor umane care să asigure creşterea calităţii şi eficienţa activităţii în învăţământ
- Consilierea directorilor şi cadrelor didactice în vederea accesului acestora la proiecte cu finanţare externă, care pot asigura şi formarea profesională a cadrelor didactice.
- Elaborarea şi prezentarea unor oferte de formare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar prin Casa Corpului Didactic şi alţi ofertanţi de formare.
FUNCŢII MANAGERIALE |
ACTIVITĂŢI |
TERMEN |
RESURSE UMANE |
RESURSE MATERIALE |
Proiectare şi organizare |
Elaborarea planului de şcolarizare în concordanţă cu strategia de dezvoltare şi dotarea materială a şcolii. |
Conform termen dat de ISJ MM |
Director C.A si C.P |
Proiectul planului de şcolarizare |
Elaborarea proiectului de încadrare în conformitate cu structura planului de şcolarizare şi a planului cadru de învăţământ. |
Conform termen dat de ISJ MM |
Directori C.A Secretariat |
Corectitudinea proiectului de încadrare cu personal didactic cu respectarea legislaţiei în vigoare. |
|
Realizarea consilierii şi orientării şcolare a elevilor. |
Permanent |
Profesori diriginţi |
Planificarea orelor de dirigenţie/consiliere |
|
Crearea şi actualizarea continuă a bazei de date electronice unice pentru evidenţa personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic. |
Semestrul I Semestrul II |
Resurse umane |
Logistica, baze de date existente |
|
Coordonare şi monitorizare |
Încadrarea personalului didactic conform planului cadru şi prevederilor statutului personalului didactic privind norma didactică. |
Septembrie 2019 |
Director |
Documente oficiale întocmite în conformitate cu metodologia MEN |
Repartizarea profesorilor diriginţi la clasele |
Septembrie 2019 |
Director Consiliul de administraţie |
Decizii ale consiliului de administraţie |
|
Organizarea colectivelor de catedră şi desemnarea responsabilităţilor catedrelor şi colectivelor pe arii curriculare |
Septembrie 2019 |
Director,C.A si C.P |
Funcţionarea eficientă a colectivelor de catedră |
|
Realizarea fişelor posturilor pentru personalul didactic şi nedidactic |
Octombrie 2019 |
Director |
Secretariat Fişele postului |
|
Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor cu părinţii pe clase în vederea constituirii comitetelor de părinţi pe clase |
Octombrie 2019 |
Director |
Graficul şedinţelor Procese verbale ale şedinţelor |
|
Constituirea Consiliului părinţilor pe şcoală şi întâlnirea acestora în vederea stabilirii responsabilităţilor |
Octombrie 2018 |
Director |
Procesul verbal |
|
Revizuirea şi actualizarea Regulamentului de Ordine Interioară |
Septembrie 2019 |
Director si C.A |
Corelarea Regulamentului de Ordine Interioară cu ROFUIP şi cu hotărârile CA, CP |
|
Control şi evaluare |
Evaluarea anuală a personalului didactic şi nedidactic din subordine |
Cf. metodologiei |
Director |
Evaluarea anuală a personalului didactic şi nedidactic din subordine |
Întocmirea documentelor, a rapoartelor tematice curente şi speciale solicitate de ISJ, MEN,CCD, autorităţi locale |
Permanent |
Director Secretariat |
Rapoarte, procese verbale elaborate la termen |
|
Întocmirea documentelor legale privind managementul resurselor umane: cataloage, registre matricole, foi matricole, condici de prezenţă, cărţi de muncă |
Octombrie 2019 |
Director Secretariat |
Documentele şcolare completate şi verificate în conformitate cu legislaţia în vigoare |
|
Comunicare şi motivare |
Asigurarea cadrului instituţional pentru participarea personalului la procesul decizional prin colectivele de catedră, Consiliul pentru Curriculum, Consiliul de administraţie şi Consiliul profesoral |
Permanent |
Consiliul de profesori |
Procesele verbale de la consiliul profesoral şi consiliul de administraţie |
Încurajarea unei culturi organizaţionale care să stimuleze comunicarea deschisă |
Permanent |
Cadrele didactice |
Plan managerial |
|
Formarea continuă prin participarea la cursurile organizate de instituţiile abilitate |
Permanent |
Responsabilul comisiei de formare continuă |
Adeverinţe de participare la stagii de perfecţionare |
|
Asigurarea consilierii elevilor privind orientarea scolara si profesionala |
Conform planificării |
Director Diriginţi |
Parteneriate |
|
Aplicarea sistemului de perfectionare prin credite profesionale transferabile |
Permanent |
Responsabilul comisiei de formare continuă |
Legislaţie specifică, furnizori acreditaţi |
|
|
III.RESURSE MATERIALE
- Modernizarea infrastructurii şcolii inclusiv prin creşterea gradului de informatizare a procesului de învăţământ (dotarea şcolii cu calculatoare, echipamente multimedia, soft-uri educaţionale);
- Reglementarea parteneriatului dintre şcoală şi administraţia publică locală în domeniul conducerii şi finanţării învăţământului.
- Gestionarea şi dezvoltarea resurselor existente.
|
|
|
|
|
Proiectare şi organizare |
Efectuarea analizei privind stadiul lucrărilor de reparaţii şi investiţii. |
Semestrial |
Director |
Situaţii |
Elaborarea unui plan privind asigurarea cu tipizate, cataloage, carnete de note, ş.a.m.d. |
Semestrul I |
Director |
Situaţii |
|
Procurarea rechizitelor gratuite pentru elevi la începutul anului scolar. |
Semestrul I |
Director |
Situaţii |
|
Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date. |
Permanent |
Director |
Baze de date si logistica |
|
Coordonare şi monitorizare |
Pregătirea sălilor de clasă în vederea desfăşurării procesului de învăţământ în bune condiţii (săli de clasă, laboratoare, sală de sport) |
Septembrie 2019 |
Director |
Pregătirea sălilor de clasă corespunzător standardelor în vederea asigurării calităţii în educaţie |
Asigurarea de manuale pentru elevii claselor I-VIII şi repartizarea lor prin biblioteca şcolară |
Septembrie 2019 |
Profesori diriginţi |
Existenţa manualelor Listele cu repartizarea manualelor pe clase şi elevi |
|
Aprovizionarea cu materiale consumabile necesare asigurării igienizării zilnice a spaţiilorîn care se desfăşoară activităţi. |
Permanent |
Director |
Existenţa materialelor consumabile |
|
Asigurarea funcţionării liniei INTERNET. |
Permanent |
Director |
Funcţionarea permanentă |
|
Control şi evaluare |
Urmarirea alocării fondurilor dupa priorităţi in scopul asigurării condiţiilor material necesare. |
Conform calendarului |
Director |
Legislaţia specifică |
Comunicare şi motivare |
Asigurarea participării la cursuri de management financiar şi alte perfectionări în domeniu pentru personalul nedidactic şididactic auxiliar. |
Anual |
Director |
Oferta de formare |
Argumentarea utilizării fondurilor astfel încât să se evite crearea unor conflicte la nivelul unităţii şcolare. |
În funcţie de oferte |
Director |
Comunicare instituţională |
IV.MANAGEMENT ŞCOLAR
- Asigurarea asistentei manageriale şi de specialitate prin inspecţia şcolară.
- Elaborarea proiectului planului de şcolarizare.
- Monitorizarea folosirii resurselor umane, materiale şi financiare în vederea atingerii scopurilor educaţionale stabilite.
FUNCŢII MANAGERIALE |
ACTIVITĂŢI |
TERMEN |
RESURSE UMANE |
RESURSE MATERIALE |
Proiectare şi organizare |
Refacerea organigramei scolii în conformitate cu modificările legislative din domeniu. |
Semestrul I |
Director |
Standarde specifice |
Elaborarea documentelor de catedră şi ale comisiilor metodice. |
Semestrul I |
Directori Șefii de catedră și ai comisiilor |
Documentele elaborate |
|
Asigurarea resurselor umane şi materiale necesare desfăşurării activităţii. |
Septembrie 2019 |
Director, Șefii de catedră și ai comisiilor |
Proiectul de dezvoltare |
|
Numirea diriginților la clase. |
Septembrie 2019 |
Consiliul de administraţie |
ROFUIP |
|
Numirea echipei de întocmire a orarului şcolii, verificarea şi aprobarea acestuia de către director. |
Septembrie 2019 |
Consiliul de administraţie |
Logistica |
|
Numirea şefilor de catedră şi de comisii metodice, ai compartimentelor funcţionale, ai comisiilor şi colectivelor pe domenii. |
Septembrie 2019 |
Consiliul de administraţie |
ROFUIP |
|
Monitorizarea participării cadrelor didactice la consfătuiri pentru informarea acestora în scopul aplicării legislaţiei în vigoare, pentru cunoaşterea documentelor manageriale la nivelul catedrei de specialitate. |
Conform calendarului |
Şefii de catedră |
Legislaţie |
|
Coordonare şi Monitorizare |
Transmiterea modificărilor survenite în încadrarea cu personal imediat către ISJ MM. |
Semestrul I Semestrul II |
Director |
Logistică |
Realizarea unor întâlniri – dezbateri – cu responsabilii comisiilor metodice şi cadrele didactice. |
Semestrul I Semestrul II |
Director |
Grafice de acţiuni şi logistică |
|
Asigurarea menţinerii condiţiilor igienico - sanitare in unitate. |
Permanent |
Director |
Materiale |
|
Control şi Evaluare |
Întocmirea graficului activităţii de îndrumare şi control. |
La început de semestru |
Director |
Documentul |
Elaborarea măsurilor în vederea remedierii deficienţelor constatate cu prilejul controlului. |
Lunar |
Director |
Graficul activităţii de îndrumare şi control |
|
Comunicare şi motivare |
Stimularea cadrelor didactice cu o activitate profesională şi o activitate deosebită şi recomandarea acestora pentru implicarea în diferite activităţi şi premierea lor. |
Semesrtul I Semestrul II |
C.A |
Reglementări legale |
Prelucrarea actelor normative la nivelul conducerii unităţii şcolare. |
Semesrtul I Semestrul II |
Director |
Reglementări legale |
|
Promovarea colaborării în cadrul echipelor de lucru, acordarea de atenţie opiniilor colegilor de echipă, ţinând seama de observaţiile lor. |
Pe parcursul anului |
Şefii comisiilor de lucru |
Metodologii |
V.PARTENERIATE ŞI PROGRAME
- Coordonarea şi organizarea proiectelor de parteneriat.
- Colaborarea cu instituţii guvernamentale abilitate în delurarea de proiecte şi programe comune.
- Crearea condiţiilor necesare încheierii de parteneriate între Scoala Gimnaziala Magurele şi comunitatea locală, organizaţii non-guvernamentale, companii etc.
FUNCŢII MANAGERIALE |
ACTIVITĂŢI |
TERMEN |
RESURSE UMANE |
RESURSE MATERIALE |
|
Proiectare şi organizare |
Coordonarea şi evaluarea derulării proiectelor de parteneriat. |
Permanent |
Directori/Cadrele didactice |
Proiecte şi rapoarte de colaborare |
|
Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii, instituţii culturale, agenţi economici. |
Semestrul I |
Director |
Legislaţie specifică |
||
Realizarea proiectelor în parteneriat şcoalăcomunitate în folosul ambelor părţi. |
Semestrul I Semestrul II |
Director/Consilier educativ |
Legislaţie şi comunicare |
||
|
|||||
Colaborarea cu alte instituţii, asociaţii, organizaţii nonguvernamentale în domeniulactivităţii educative şi extrascolare. |
Conform calendarului |
Consilier educativ |
Calendar activităţi |
||
Procurarea de materiale informative privind oportunităţile încheierii de diverse parteneriate. |
Permanent |
Director |
Logistica |
||
Coordonare şi monitorizare |
Colaborarea cu ISJ în iniţierea, derularea şi proiectelor şcolare. |
Permanent |
Director |
Programele existente |
|
Colaborarea cu Primăria pentru finanţarea şi derularea proiectelor iniţiate şi / sau a altora noi. |
Permanent |
Director |
Programele existente |
||
Colabolarea cu sindicatul FSLI in vederea respectării legislaţiei muncii. |
Permanent |
Consiliu de administraţie/Sindicat |
Legislaţia specifică |
||
Control şi evaluare |
Elabolarea către ISJ a rapoartelor privind activitatea unităţii în domeniul proiectelor şi programelor, acestea urmând a fi aduse la cunoştinţa parinţilor şi elevilor unităţii. |
Conform calendarului |
Director/Consilier educativ |
Legislaţia specifică |
|
Comunicare şi motivare |
Identificarea şi valorificarea eficientă a resurselor comunităţii. |
Semestrul I Semestrul II |
Director/Consilier educativ |
Planuri de colaborare |
|
Stimularea colectivelor de părinţi şi a consiliului reprezentativ al părinţilor în rezolvarea problemelor şcolii. |
Semestrul I Semestrul II |
Director/Consilier educativ |
Planuri de colaborare |
||
Participarea la activităţile extracurriculare înscrise în calendarul M.E.N. pentru anul şcolar 2018/2019. |
Conform calendarului |
Director/Consilier educativ |
Conform specificărilor M.E.N. |
||
Rezolvarea amiabilă a eventualelor conflicte între şcoală şi comunitate. |
Semestrul I Semestrul II |
Director/Consilier educativ |
Comunicare instituţională |
VI.DEZVOLTARE ORGANIZAŢIONALĂ ŞI RELAŢII COMUNITARE
- Intensificarea colaborării şcolii cu instituţiile abilitate ale statului (Primăria, Direcţia de Sănătate Publică,Poliţia), cu ONG-urile care acţionează în mediul educaţional şi au acordul M.E.N, cu asociaţii ale minorităţilor, în vederea asigurării unui mediu şcolar atractiv.
- Dezvoltarea parteneriatelor instituţionale, comunitare.
- Promovarea imaginii şcolii.
- Prezentarea unor exemple de bună practică cu sprijinul participanţilor la proiecte încheiate cu succes.
FUNCŢII MANAGERIALE |
ACTIVITĂŢI |
TERMEN |
RESURSE UMANE |
RESURSE MATERIALE |
Proiectare şi organizare |
Elaborarea programului de inspecţii şi interasistenţe şi valorificarea fişelor de evaluare a activităţii didactice. |
Octombrie 2019 |
Directorii Şefii de comisii metodice |
Graficul de asistenţe Planul de activităţi al comisiilor metodice Fişe de evaluare |
Elaborarea ofertei educaţionale pentru anul şcolar 2017 – 2018. |
Mai 2020 |
Director Responsabilii comisiilor metodice |
Participarea la târgul de oferte educaţionale Oferta educaţională a şcolii |
|
Elaborarea şi coordonarea aplicării procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii. |
Noiembrie 2019 |
CEAC |
Baza de date şi informaţii privind calitatea serviciilor educaţionale furnizate |
|
Coordonare şi monitorizare |
Instruirea TIC a tuturor cadrelor didactice şi planificarea orelor susţinute prin utilizarea soft-ului educaţional AEL . |
Octombrie 2019 |
Director, Responsabilii comisiei metodice |
Atestare TIC a tuturor cadrelor didactice , Planificarea eficientă a activităţilor AEL |
Desfăşurarea activităţilor metodice prin organizarea de activităţi demonstrative în cadrul catedrelor, editarea de materiale metodice şi de specialitate. |
Permanent |
Responsabilii comisiei metodice |
Planurile de activitate ale comisiei metodice, Materiale elaborate de cadrele didactice |
|
Elaborarea unor programe speciale de stimulare a elevilor cu performanţe în vederea participării la concursuri şcolare şi extracurriculare de educare a comportamentului civilizat, de întărire a ordinii şi disciplinei de editare a unor reviste şcolare. |
Permanent |
Profesorii care realizează activităţi de perfecţionare |
Graficul şedinţelor de pregătire si materialele realizate pentru pregătirea suplimentară a elevilor, Revistele şcolare |
|
Elaborarea planurilor strategice privind măsurile de îmbunătăţire a calităţii. |
Semestrul I |
CEAC |
Raport de autoevaluare instituţională |
|
Organizarea sedinţelor lectorate cu părinţii, dezbateri pentru prezentarea noii legislaţii din domeniul învăţământului. |
Permanent cf. graficului MEN |
Director Şefii de catedră |
Diseminarea corectă a tuturor informaţiilor privind legislaţia şcolară |
|
Popularizarea rezultatelor obţinute de elevii şcolii la examene, olimpiade, concursuri interjudeţene şi extracurriculare. |
Permanent |
Director
|
Raportul privind starea calităţii procesului de instruire şi educare |
|
Control şi evaluare |
Analiza activităţii desfăşurate în şcoală, pe comisii metodice şi în Consiliul de Admnistraţie |
Periodic |
Director Şefii de catedră |
Plan de măsuri eficiente |
Elaborarea listelor cu criterii de evaluare pentru unităţile şcolare, cadre didactice şi concursuri şcolare. |
Semestrul II |
Şefii de comisii metodice |
Criterii de evaluare adaptate unităţii noastre şcolare |
|
Comunicare şi motivare |
Asigurarea condiţiilor pentru cei ce doresc obţinerea participării la diverse cursuri de formare |
În funcţie de solicitări |
Director |
Cereri de înscriere |
Invitarea reprezentanţilor comunităţii locale la activităţile festive ale şcolii –deschiderea anului şcolar, ziua şcolii, serbări şcolare. |
Ocazional |
Director |
Invitaţii speciale pentru reprezentanţii comunităţii locale |
|
Rezolvarea rapidă, transparentă şi eficientă a conflictelor cu reprezentanţii autorităţilor locale şi cu cei ai furnizărilor de servicii . |
Permanent |
Director |
Comunicare eficientă cu autorităţile locale şi furnizorii de servicii |
DOCUMENTE CARE VOR FI ÎNTOCMITE PE BAZA PREZENTULUI PLAN MANAGERIAL
Tematica şi graficul Consiliului de Administraţie
Tematica şi graficul Consiliului Profesoral
Planurile manageriale ale comisiilor
Graficul de asistenţe
Activităţile extraşcolare