Scoala Gimnaziala nr. 1 Stauceni
Stauceni, Botosani

Oferta educaţională

OFERTA  EDUCAȚIONALǍ

a ȘCOLII GIMNAZIALE Nr.1 STǍUCENI,

județul  BOTOȘANI

MOTTO:

“Nu e destul sa stii, trebuie sa si aplici; nu e destul sa vrei, trebuie sa si faci.”

( J.W.Goethe )

Deviza școlii este: “EDUCAŢIA ÎNSEAMNĂ PUTERE, ŞTIINŢA- LIBERTATE.”

ȘCOALA GIMNAZIALĂ  Nr.1  STǍUCENI

Tel./Fax. 0231545751

scoala _stauceni @yahoo.com

VIZIUNEA ŞCOLII

Şcoala noastră este  o şcoală a calităţii şi a performanţei pusă în slujba comunităţii

şi are drept finalitate formarea unui profil uman complex, capabil să se adapteze la

dinamica societăţii democratice, bun cetăţean, deschis şi adaptabil la nou, dinamic,

tolerant şi solidar cu semenii în cauze nobile.

MISIUNEA ȘCOLII

Şcoala Gimnazială Nr.1 Stăuceni oferă copiilor un proces instructiv-educativ modern, eficient, de calitate, prin asigurarea unui parteneriat educaţional de încredere, desfăşurat  într-un climat educaţional bazat pe performanţă, competiţie transparentă şi onestă, pe cooperarea şi încurajarea iniţiativei individuale şi a inovaţiei didactice, menite să susţină dezvoltarea individuală a fiecarui elev şi egalitatea de şanse prin educaţie.

 

Țintele  strategice ale   Școlii  Gimnaziale Nr.1  Stăuceni prevazute in Planul de Dezvoltare Institutionala:

  • Modernizarea si dezvoltarea bazei materiale pentru promovarea unui invatamant modern.
  • Transformarea şcolii într-o organizaţie care învaţă.
  • Proiecterea unui sistem propriu de monitorizare şi evaluare care să stimuleze valoarea.
  • Partreneriat educativ eficient.
  • Educaţie pentru elevi în spiritul valorilor naţionale şi europene.

OPTIUNILE STRATEGICE ALE SCOLII:

-   Asigurarea unui program corespunzator de educatie si formare pentru elevi;

-   Stimularea creativitatii tuturor factorilor implicati in elaborarea proiectului curricular si extracurricular

-   Formarea continua a personalului din unitate

Pe lângǎ curriculum-ul național, scoala oferǎ elevilor si un curriculum la decizia scolii, ore prestate de cadre didactice pregatite din punct de vedere profesional si nu numai. Astfel, în anul școlar 2014-2015, la nivelul școlii s-au ales ca discipline opționale următoarele:

-  la învǎțǎmântul preșcolar:

  • ” Artă , fantezie, îndemânare ”
  • ” Căsuța  cu  povești ”
  • ” Suflet credincios”
  • ” Vino, doamne , mai aproape!”

-  la clasele primare:

  • Românie , plai de dor”
  • ”Să vorbim, să scriem și să citim corect”
  • ”Învațăm din povești”
  • ”Sănătatea cea mai de preț comoară”
  • ”Bucuria lecturii”
  • ”Lectura”
  • ”Trăistuța cu povești”
  • ”Literatura pentru copii”

-  la clasele gimnaziale:

  • ”ACIS (Apă curată și igiena la sate)
  • ”Momente din istoria universală”
  • ”Lliteratură universală”
  • ”Organizarea textului scris”
  • ”Metode de rezolvare a problemelor de aritmetică”
  • ”Appreadre A cominiquer”
  • ”Geo informatica”
  • ”Educație pentru sănătate”
  • ”Matematică aplicativă”
ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE CU CONŢINUT EDUCATIV:

I.        Dezvoltarea carierei elevilor

  1. Chestionar de orientare şcolară aplicat elevilor din clasa a VII-a şi a VIII-a
  2. Dezbaterea unor oferte de locuri de muncă şi articole din presă

II.       Educaţia pentru o societate democrată

  1. În cadrul orelor educative toţi diriginţii vor organiza activităţi pe această temă, sub forma unor concursuri, activităţi caritabile, vizitede orientare şcolară aplicat elevilor din clasa a VII-a şi a VIII-a

III.       Educaţia cultural-artistică a elevilor

  1. Cu ocazia sărbătorilor de iarnă vom organiza cete de colindători şi vom pregăti colinde locale
  2. Se va organiza un concurs de creare  de felicitari și povești specifice de Crăciun în unităţile şcolare de pe raza comunei
  3. Se va organiza un program artistic de “Ziua Mamei”
  4. Carnavalul Iepuraşului de Paşte
  5. Serbarea de sfârşit de an

IV.       Educaţia pentru mediu

  1. Se va organiza o expoziţie de desene pe tema protecţiei mediului
  2. Se va acorda o atenţie deosebită educaţiei elevilor în sprijinul protecţiei mediului prin întreţinerea spaţiilor verzi din incinta şcolilor şi obişnuirea elevilor cu starea de curăţenie atât în clasă, cât şi în afara ei. Se va face repartizarea spaţiilor verzi pe sectoare pe clase

V.         Educaţia pentru sănătate

  1. Se va organiza un concurs pe teme de igienă şi sănătate
  2. Vom dota colţul de cruce roşie cu minimum de materiale de prim ajutor
  3. Se vor dezbate subiecte cu privire la pericolul consumului de tutun, alcool şi, mai ales, droguri.

VI.         Educaţia rutieră

  1. Pentru o mai bună cunoaştere a regulilor de circulaţie vom organiza concursul cu premii “Cine ştie să circule scapă de accidente”

VII.        Educaţia pentru apărare împotriva incendiilor, cutremurelor

  1. Vom dezbate subiecte legate de prevenirea incendiilor şi modul de acţiune în cazul producerii cutremurelor dezbatere finalizată prin concursul “Prietenii pompierilor”

 

RESURSE MATERIALE :

  • cadru ambiental – stimulativ pentru desfăşurarea activităţilor instructiv-educative;
  • 12 săli de clasă pentru învăţământul primar;
  • 9 săli de clasă pentru învăţământul gimnazial;
  • 5 săli de clasă pentru învăţământul preşcolar;
  • bibliotecǎ;
  • 2 laboratoare  de informatică dotate cu  calculatoare şi mobilier specific;
  • 1 cabinet metodic al învăţătorilor;
  • 2 săli pentru material didactice;
  • grupuri sanitare în interiorul instituţiilor;
  • centrale termice;
  • mijloace audio-vizuale;
  • copiator-xerox;
  • materiale didactice diverse