Scoala de Arte si Meserii "P.P.Neveanu" Galati
Galati, Galati

Oferta educaţională

OFERTA EDUCATIONALA


Scoala de Arte si Meserii „Paul Popescu Neveanu” Galati

Str.Regiment 11 Siret Nr.7 bis

Tel/fax:0236433777


„Cea dintâi şi singura esenţiala datorie a omului este caritatea, adică o neobosită justificare a bucuriei existenţei. A face din viaţa şi cunoaştereata o permanentă bucurie - în pofida tuturor mizeriilor, şi întunecimilor, şi păcatelor, şi neputinţelor,şi deznădejdilor - iată o datorie... a omului şi a omeniei din tine.”

Mircea Eliade

PREZENTARE GENERALĂ:

Şcoala Specială pentru copii cu deficienţe de auz a luat fiinţă în GALAŢI în anul 1971 având 35 de elevi înscrişi în 3clase şi 6 cadre didactice. De atunci a indrumat educatia si instructia a sute de elevi si s-a bucurat de calitatile profesionale si umane a zeci de cadre didactice. Din anul 1979 localul scolii este cel actual, situat in cartierul Tiglina I, vecin cu Scoala Gimnaziala Nr.2 si CNMKogalniceanu. Dupa 1980 a functionat pe langa invatamantul primar si gimnazial si grupe de prescolari cu dificultati de auz. Din anul 1997 scoala isi schimba denumirea in Scoala Speciala „Paul Popescu Neveanu”. Din 1980 în fiecare an 1-2 clase de absolvenţi se îndreaptă spre liceele şi şcolile profesionale din judeţ şi din ţară. Scoala isi schimba denumirea in 2006 in Scoala de Arte si Meserii „P. Popescu Neveanu”, cand se infiinteaza prima grupa SAM, profil turism si alimentatie, in prezent  Scoala Profesionala Speciala "Paul Popescu Neveanu". Unitatea scolara este compusă din două corpuri (cladire scoala + internat P+ 2 şi cantina). Acestea conţin un număr de 10 săli de clasă, 2 cabinete de terapii specifice si de compensare, cabinet de audiologie, un cabinet de psihodiagnoză, o bibliotecă , un laborator pentru instruirea practică a elevilor de la liceu, o sală de sport dotata cu aparate medicale, un atelier pentru tehnologii de profesionalizare.Suprafaţa utilă fiind de 7464 mp. Curtea şcolii este asfaltată şi este compartimentată în două terenuri pentru jocuri sportive, unul de fotbal iar altul de baschet.Alimentarea cu apă curentă se realizează de la reţeaua de apă a municipiului, la fel şi canalizarea.Asigurarea încălzirii se realizează de la centrala termica a orasului.
Confortul termic este asigurat şi prin înlocuirea totală a geamurilor cu termopan. Se întocmesc proiecte pentru reabilitarea  celor doua cladiri.

MISIUNEA ŞCOLII

Şcoala noastră, prin managementul pe care îl promoveză în toate departamentele sale, oferă elevilor săi şanse pentru a fi capabili să se integreze în societate.

PACHET DE SERVICII EDUCAŢIONALE

Şcoala nostră oferă oportunităţi pentru studiu copiilor şi elevilor cuprinşi cu vârsta între 3
,5 şi 18 ani, adică gradinita, studii la ciclul primar şi gimnazial, liceu tehnologic. 
La gimnaziu si liceu se preda limba franceza.
Şcoala nostră oferă şanse egale de a învăţa elevilor cu cerinţe ducaţionale speciale. Programul de predare la ciclul primar si la clasele V-XI este de dimineaţă iar programul de pregatire a temelor, studiu si terapii se realizeaza după amiaza.
Instruirea practica se face la agent economic, cantina scolii si laboratorul de practica cu profil alimentatie.


RESURSE UMANE
ELEVI
La ora actuală şcoala noastră cuprinde un număr de 8 copii cuprinsi intr-o grupa de gradinita si  elevi  repartizati clase la învăţământul primar , gimnazial si liceu. Numărul cel mai mare de elevi înscrişi la şcoala noastră a fost în anul scolar 1994/1995 şi anume146 elevi.
De atunci şi până în anul 2008 numărul elevilor a scăzut constant. Din acest an numărul de elevi se menţine aproximativ acelaşi.
Elevii noştrii provin din judetele Galati, Braila si Tulcea, din diferite medii sociale.
Unii din elevii noştri au un singur părinte sau susţinător legal. Avem un număr de elevi cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.


REZULTATE

Elevii scolii noastre participa la concursuri locale si nationale care se organizeaza anual si ocazional la care participa elevi ai scolilor de profil din tara si elevi ai scolii normale..
Datorită perseverenţei şi seriozităţii cu care elevii noştri se pregătesc, au cunoscut laurii succesului.În acest sens merită amintiţi un numar mare de elevi.

CADRE DIDACTICE

În procesul instructiv-educativ sunt implicate activ cele 21 cadre didactice de care dispune la ora actuală şcoala noastră. La acest număr se adaugă şi cele 13 cadre didactice auxiliare.Compartimentul administrativ  completeaza personalul scolii cu 7 persoane.
Cele 21 cadre didactice implicate în procesul de predare sunt  titulare pe post si suplinitoare. Toate au studiile corespunzătoare postului pe care îl ocupă si  atestat in psihopedagogie speciala.
Cadrele didactice sunt foarte bine pregătite profesional, cu dorinţa de a fi implicate în procesul de perfecţionare respectiv formare continuă.Astfel, cadrele didactice au gradele didactice obţinute corespunzător vechimii în învăţământ.
Profesionalismul şi munca perseverentă cu care cadrele didactice ale şcolii noatre muncesc este răsplătită prin rezultatele obţinute de elevii şcolii noastre la olimpiade şi concursuri şcolare la nivel judeţean cât şi nivel naţional.În această ordine de idei, o parte dintre cadrele didactice sunt membre în diferite comisii atît la nivel judeţean cît şi la nivel naţional.
În cadrul lecţiilor, cadrele didactice utilizează strategii didactice adaptate nivelului claselor. Resursele procedurale sunt preponderent activ-participative.Formele şi strategiile de evaluare utilizate sunt diverse adică începând cu evaluarea formativă, evaluarea de proces, evaluare sumativă şi nu în ultimul rînd evaluare de final de ciclu de studiu.
În cadrul activităţilor metodice la nivelul fiecărei catedre cadrele didactice cu experienţă oferă sprijin cadrelor didactice tinere reuşind astfel menţinerea cerinţelor educaţionale la un nivel ridicat.

CADRE DIDACTICE AUXILIARE

La nivelul şcolii, cele 13 cadre didactice auxiliare participă prin activitatea lor la bunul mers al procesului instructiv-educativ. Un rol important in desfasurarea procesului de educatie il au instructorii de educatie extrascolara care se ocupa de programul elevilor in timpul liber, sambata si duminica.
Compartimentul contabilitate are în componenţă o contabilă care împreună cu managerul şcolii şi pe baza hotărârilor Consiliului de Administraţie gestionează bugetul şcolii.
Compartimentul secretariat este reprezentat prin secretara care prin natura serviciilor pe care le presteză duce la eficientizarea managementului la nivelul şcolii.
Compartimentul administrativ este reprezentat de un administrator de patrimoniu.Admistratorul şcolii coordonează şi organizează activitatea personalului nedidactic.
Activitatea în cadrul bibliotecii este susţinută de secretara şcolii.Biblioteca oferă posibilitatea studiului individual al elevului având în dotare un număr mare de volume de cărţi.

CURRICULUM


a) Programele şcolare utilizate sunt cele avizate de M.E.C.I. Pentru elevii cu deficiente grave, severe, sunt utilizate programe minimale
b) Sunt utilizate manuale pentru elevi cu deficienta de auz sau cele de la scoala de masa, adaptate. Este acoperit necesarul de manuale.
c) Curriculumul la decizia şcolii este flexibil adaptat la cerinţele părinţilor, elevilor şi în corelaţie cu resursele umane şi materiale de care dispune şcoala. Pentru anul şcolar 2009-2010 C.D.S.-ul şcolii noastre constă în:

Conform ORDIN nr. 4927/08.09.2005 – cls. I-IV

ORDIN nr. 5239/01.09.2008 – cls. V-VIII

ORDIN nr. 4928/08.09.2005 – deficienţe asociate

ORDIN nr. 4920/22.09.2003 - grădiniţă

ORDIN nr. 3529/23.03.2001 – SAM – cls. X- XII

ORDIN nr. 3414/16.03.2009 – SAM – cls.IX

 

OPŢIONALE


Oferta de opţionale propusă în fiecare an este bogată.Opţionalul cel mai favorit este „Prietenul meu calculatorul”, urmat de opţionalele propuse de catedra de limba şi literatura română, matematică: „In lumea cuvintelor”, respectiv „Matematica distractiva”. Bine primita a fost introducerea optionalului „Micul horticultor”.



RESURSE MATERIALE

Cabinete şi laboratoare
Şcoala dispune de cabinete de diferite specialităţi. Acestea sunt:
1. Cabinet de Terapii Specifice si de Compensare - 2 + Cabinet de Audiologie
3. Cabinet de Psihodiagnoza
4. Cabinet de Fizica - Chimie  - Biologie
5. Cabinet de Informatica
6. Cabinet de preprofesionalizare si ergoterapie
8. Cabinet de A.E.L.
Dotarea acestor cabinete cu materiale didactice este bună.Laboratorul de chimie şi fizică dispune de aparatura minima necesară studiului acestor materii.De remarcat este faptul că unele ore de chimie,biologie, geografie şi fizică sunt ţinute în cabinetul A.E.L.


ECH IPAMENTE:

· retea de computere conectate la Internet, imprimante, scannere, copiatoare Xerox, retroproiector, camera video, televizoare, casetofoane, camere foto, fax, telefoane, table flip-chart.


BIBLIOTECA

Biblioteca şcolii dispune de un număr mare de cărţi – 1400 volume.Ca urmare a acestui fapt un număr mare de elevi folosesc aceste volume pentru studiul individual.Prin activităţile propuse biblioteca vine în completarea procesului instructiv educativ.Astfel numărul elevilor care frecventeză biblioteca este de53/an şcolar.

CABINET DE PSIHODIAGNOZA

Atât elevii, părinţii cât şi cadrele didactice sunt sprijinite în procesul instructiv educativ de către consilierul şcolii. Consilierile pot fi individuale sau consilieri colective la orele de dirigenţie.Tot în cadrul activităţilor cabinetului de consiliere se întreprind programe de informare şi consiliere a elevilor privind cariera.Se pot oferi materiale, scenarii didactice privind integrarea copiilor CES în învăţământul de masă.

SALA DE SPORT

Atât orele de educaţie fizică cât şi cele de opţional se desfăşoară în sala de sport, amenajata intr-o fosta sala de curs .Sala de sport este dotata cu aparatura medicala moderna .
In aceasta sala sunt realizate si activităţile de kinetoterapie .

CABINETUL MEDICAL

În cadrul şcolii există un cabinet medical care funcţioneză cu o asistentă medicală si o infirmiera. Prin activitatea acestui cabinet este permanent monitorizată starea de sănătate a elevilor cât şi a cadrelor didactice.

CULTURA ORGANIZAŢIONALĂ

Atât elevii cât şi întregul corp profesoral îşi dau tot interesul pentru păstrarea identităţii şcolii noastre!

CONSILIUL ELEVILOR

Consiliul Elevilor  format din elevi cuprinsi la gimnaziu si liceu  s-a constituit la propunerea elevilor.
Consiliul Elevilor este consultat periodic sau ori de cate ori este nevoie, pentru luarea deciziilor care îi privesc pe toti copiii si elevii scolii.

De asemenea, Consiliul Elevilor poate face propuneri si sesizari privind aspecte ale vietii in scoala, internat, la cantina, precum si alte aspecte.

La dispozitia Consiliului Elevilor se gaseste un registru special, pentru notarea tuturor opiniilor, sugestiilor si sesizarilor. Registrul se afla in grija instructorilor,este verificat zilnic de acestia si prezentat conducerii ori de cate ori s-a inregistrat ceva.


ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE

Prin natura lor activităţile extracurriculare vin să completeze foarte bine latura educativă a elevilor.De aceea şcoala noastră incurajează şi sprijină aceste activităţi.Elevii şcolii noastre sunt implicaţi în multe activităţi de acest fel.Elocvent în acest sens este participarea elevilor noştri la diferite campanii cum ar fi: acţiuni: ECO-şcoală, concursuri, excursii în judeţ si în ţară . De o importanţă majoră sunt acţiunile intreprinse în cadrul diferitelor parteneriate şcolare care sunt în derulare. Elevii şcolii noastre sunt implicaţi în parteneriate şcolare locale si parteneriate şcolare judeţene.


Director adjunct,

Prof.Petre Lupu