ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CHISELET
Chiselet, Calarasi
Profesorii noştri
AN ȘCOLAR 2017-2018
CATEDRA DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
1. SEBE MARIA
2. POPA NICOLETA
CATEDRA DE LIMBI MODERNE
1. DUMITRU TUDORIȚA - limba franceză
2. STOEAN LUCICA - limba engleză
CATEDRA DE MATEMATICĂ - INFORMATICĂ
1. NEACȘU MIHAELA - matematică
2. BĂDAN VASILICA - matematică
3. MIȘCODAN ILIE - informatică-OPȚIONAL
CATEDRA DE FIZICĂ - CHIMIE, BIOLOGIE - TEHNOLOGIE
1. SIMIONICĂ RODICA - fizică - chimie
2. TUDOR IOANA - biologie - tehnologie
CATEDRA DE ISTORIE, GEOGRAFIE - DESEN
1.SBÂRCEA MARIUS- istorie
2. BALEA MARIA - geografie - desen
CATEDRA DE EDUCAȚIE-FIZICĂ, MUZICĂ
1. CUȚĂ MARIA - educație-fizică
2. STAICU VASILICA - muzică
3. IONIȚĂ GHEORGHE - educație-fizică
CATEDRA DE RELIGIE
1. Preot MIRCEA MARIAN
2. Preot ZĂRNOEANU DUMITRU
ÎNVĂȚĂMÂNT PREȘCOLAR:
1. SARU MARIANA
2. STAICU VASILICA
3. RADU LILIANA
4. BOBEICĂ NICOLETA - Grădinița nr. 2 Dunărea
ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR:
1. FLOREA RODICA
2. IONESCU TEODORA
3. ŞERBAN CRISTINA
4. MINEA ELENA
5. RĂDIȚA DIDINA
6. STANCIU OANA
7. TUDORAN MARIANA
Şcoala Gimnazialǎ Nr.1 Chiselet Plan managerial - Comisia metodică ,,Matematică si Ştiinţe”
Jud. Cǎlǎraşi Anul şcolar 2017 – 2018
Nr. crt |
Obiective generale |
Obiective specifice
|
Acţiuni specifice, forme şi modalităţi de realizare |
Termen
|
Răspunde
|
Modalităţi de evaluare
|
Obs.
|
1.
2.
3.
4.
|
Asigurarea cadrului organizatoric al comisiei
Asigurarea calităţii pregătirii elevilor
Perfecţionarea pregătirii cadrelor didactice
Imbunătăţirea bazei materiale a şcolii
|
Analiza activităţilor desfăşurate în anul şcolar 2016 - 2017
Organizarea comisiei metodice
a) Optimizarea activităţii de predare-învăţare
b)Eficientizarea procesului de evaluare
c)Îmbunătăţirea performanţelor şcolare ale elevilor
a)Îmbunătăţirea pregătirii metodice a cadrelor didactice
b)Imbunătăţirea nivelului de pregătire în specialitate şi psiho-pedagogie a cadrelor didactice
a)Eficientizarea materialelor didactice existente în baza materială a şcolii
b)Diversificarea bazei materiale a şcolii
|
Analiza activităţii comisiei metodice în anul şcolar 2016 – 2017. Analiza rezultatelor obţinute de elevi la EN – VI şi EN – VIII. Verificarea încadrării personalului didactic Elaborarea planului managerial al comisiei. Stabilirea graficului activităţilor metodice - semestrul I.
Realizarea planificărilor calendaristice, a proiectării unităţilor de învăţare şi a unităţilor de conţinut în conformitate cu metodologia actuală, cu noile programe pentru clasa a V-a, cu programele în vigoare pentru celelalte clase ṣi cu informaţiile primite la consfătuirile judeţene pe discipline. Asigurarea unui ritm adecvat pentru parcurgerea în mod ritmic,uniform , continuu şi în totalitate a conţinuturilor ştiinţifice prevăzute în programele şcolare. Redactarea planificǎrilor pentru disciplinele opţionale. Utilizarea eficientă a resurselor umane, materiale, proce-durale şi temporale în scopul dezvoltării caracterului activ-participativ al procesului didactic. Conceperea unor curriculum-uri de antrenament cognitiv pentru prevenirea eşecului şcolar şi îmbunătăţirea randa-mentului şcolar. Adaptarea resurselor şi a conţinutului noţional specific disciplinelor, la particularităţile de vârstă si de dezvoltare intelectuală ale elevilor. Ameliorarea managementului clasei, diversificarea modalităţilor de organizare a colectivului de elevi ṣi a activitatilor de ȋnvӑṭare pentru a facilita progresul în ritm propriu pentru fiecărui elev. Utilizarea metodelor interactive de predare – învăţare în scopul realizării unui învăţămănt activ-participativ.
Redactarea ṣi aplicarea testelor de evaluare predictivă ȋn conformitate cu structura testelor predictive standardizate. Prelucrarea, interpretarea şi compararea rezultatelor obţinute de elevi la aceeaşi/diferite discipline. Stabilirea planului remedial pentru fiecare disciplină ṣi la nivelul comisiei ȋn scopul ameliorǎrii procesului didactic. Notarea ritmică, continuă şi obiectivă a elevilor. Realizarea evaluării elevilor printr -o gamă variată de metode si instrumente de evaluare. Comunicarea elevilor a modalitǎţlor de evaluare şi notare.
Elaborarea de teste de evaluare în concordanţă cu standardele naţionale care să ofere informaṭii obiective despre progresul şcolar al elevilor. Organizarea, desfăşurarea şi asigurarea supravegherii elevilor din clasa a VIII-a la Evaluarea Naţională sau simulări ale acestui examen.
Realizarea evaluării elevilor din clasele a VI-a la disciplinele din aria curriculară ,,Matematică şi științe ale naturii”.
Valorificarea rezultatelor evaluărilor curente în vederea construirii unui demers didactic reglator, care să răspundă nevoilor identificate,îmbunătăţind astfel randamentul şcolar. Realizarea testărilor finale, în ultimele două săptămâni ale semestrului al II-lea. Realizarea unei interpretări comparative a rezultatelor testării predictive şi sumative.
Pregătirea,organizarea şi desfăşurarea unor concursuri şcolare şi activităţi extracurriculare. Desfăşurarea olimpiadelor şcolare pentru toate disciplinele –faza pe şcoală. Organizarea unor programe de pregătire ale elevilor în scopul participarii lor la fazele superioare ale concursurilor şi olimpiadelor şcolare. Organizarea de programe suplimentare de pregătire, pentru elevii claselor aVIII-a în scopul obţinerii unor rezultate bune la evaluarea naţională, disciplina-matematică și a elevilor din clasele a VI-a pentru evaluarea naţionalǎ din luna mai. Organizarea unor vizite, excursii,acţiuni cu scop ştiiinţific sau social Organizarea şi derularea unor activităţi centrate pe teme de interes pentru viaţa cotidiană: calitatea vieţii, calitatea mediului, diversitatea culturală, tradiţii etc.
Studierea şi dezbaterea noutăţilor de metodică şi didactică a disciplinelor, de psihopedagogie etc. Organizarea unor activităţi demonstrative, redactarea şi dezbaterea unor referate pe teme de metodica disciplinei în cadrul comisiei. Efectuarea de interasistenţe in vederea realizării unei colaborări interdisciplinare si organizării de lecţii pe arie curricculară.
Participarea la activităţile cercurilor metodice şi altor activităţile organizate de C.C.D. Călăraşi. Studierea individuala a literaturii de specialitate şi de psihopedagogie. Participarea cadrelor didactice la cocursurile de obţinere a gradelor didactice,la prezentări de material didactic la cursuri de formare continuă, perfecţionări, sesiuni de comunicări metodice şi ştiinţifice.
Asigurarea funcţionalităţii laboratoarelor şi cabinetelor şcolare. Inventarierea materialelor didactice existente pentru fiecare disciplină. Recondiţionarea materialelor didactice deteriorate. Mărirea valenţelor formative a mijloacelor de învăţământ, prin utilizarea acestora într-un stil creativ şi novator care să stimuleze imaginaţia şi creativitatea elevilor.
Identificarea necesarului de mijloace didactice şi întocmirea de referate. Participarea la prezentări de material didactic. Iniţierea şi derularea unor proiecte de parteneriat cu consiliul local şi unii agenţi economici în scopul obţinerii unor sponsorizări pentru achiziţionarea de materiale didactice. |
1 oct.
1 oct.
15 sept. 1 oct. 1 oct.
30 sept.
Permanent
30 sept.
permanent
permanent
permanent
permanent
permanent
30 sept.
15 oct.
15 oct.
permanent permanent
permanent
permanent
programul de desfasurare a evaluării naţionale /simulare Mai 2018
Permanent
iunie 2018
iunie 2018
permanent
15 dec . 2017 iunie 2018
permanent
permanent
permanent
Permanent
In confor- mitate cu graficul activităţilor comisiei permanent
permanent
permanent
permanent
permanent
30 sept.
permanent
permanent
15 oct.
permanent permanent
|
Simionică Rodica
Simionică Rodica
Simionică Rodica Simionică Rodica
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Tudor Ioana Balea Maria Mişcodan Ilie Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Neacşu Mihaela Bǎdan Vasilica
Neacşu Mihaela Bǎdan Vasilica Simionică Rodica Tudor Ioana
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Neacşu Mihaela Bǎdan Vasilica Simionică Rodica Tudor Ioana
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Simionică Rodica
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Balea Maria
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei
Membrii comisiei Tudor Ioana
|
Raportul de activitate Situații statistice Încadrarea membrilor comisiei Planul managerial Tematica activităţlor comisiei
Planificarile calendaristice Calitatea documentelor şcolare
Documente şcolare Asistențe/interasistențe Programa pentru opţional avizată Calitatea activităţilor de învăţare
Analiza rezultatelor elevilor Interasisitenţe Ponderea elevilor care ating standardele educaţionale Interasistenţe/ Asistenţe Progresul şcolar
Progresul şcolar Proiectări unități de conținut/lecții deschise
Testele predictive Catalogul profesorilor Fişe de interpretare Situații statistice Planurile remediale Portofoliile de evaluare Fişele de interpretare ale evaluărilor Tabele de evaluare, bareme de notare a lucrǎrilor scrise, criteriile de evaluare a eseurilor, a proiectelor, a portofoliilor Concordanţa note- cunoştinţe, deprinderi,abilităţi Calitatea condiţiilor organizatorice
Situații statistice Lucrările elevilor
Imbunatăţirea randamentului şcolar al elevilor
Lucrările elevilor Testele sumative Situații statistice
Programul de desfăşurare
Lucrările elevilor
Programul de pregătire Rezultatele elevilor
Programul de pregătire Rezultatele elevilor
Calitatea şi diversitatea materialelor realizate Calitatea demersului Didactic
Materialele din dosarul comisiei Documente școlare, CD-uri, dosarul comisiei Graficul interasistenţelor Documente referitoare la activitătile desfă-şurate de cadrele didactice în comisiile, cercurile metodice, la sesiuni de comunicări ştiinţifice Documentele oficiale care să certifice aceste activităţi Desfăşurarea lecţiilor în cabinetele / laboratoarele şcolii Documentele de inventar Starea reală a mate – rialelor didactice Calitatea exploatării şi integrării acestora în lecţie Referate de necesitate, pliante,oferte etc. Activităţile de parteneriat comunitate-şcoală
|
|