Gradinita cu program prelungit Nr.13 Iasi
Iasi, Iasi

Prezentare

                                      SCURT ISTORIC
 
                  "Educația ta, prioritatea mea!"
 
         “Tu călătorule care treci prin Moldova faci o mare greşeală dacă nu poposeşti oleacă în dulcele târg al Ieşilor”
         Oraşul celor şapte coline cântate de poeţi, muzicieni şi pictori .
         Grădiniţa noastră este amplasată pe partea de est a dealului Ciric în cartierul Tătăraşi având în vecinătate Şcoala Ionel Teodoreanu,     Spitalul Dermatologic şi nu departe de Liceul Al. I. Cuza şi Universitatea Tehnică Gh. Asachi.
         Grădiniţa a fost înfiinţată în anul 1970 cu două corpuri de clădire care reprezentau două unităţi distincte: Grădiniţa cu Program Prelungit Nr.13 şi Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 14.
         Un an mai târziu cele două unităţi s-au unit şi au format grădiniţa existentă azi.
 
                                     STAREA ACTUALĂ
 
         Suprafaţa unităţii noastre este de 1560 m2 şi cuprinde 8 săli de grupă cu o capacitate de 226 copii, o sală de mese, patru grupuri sanitare pentru copii, patru grupuri sanitare pentru personal, două cabinete sanitare, trei cabinete  - director, administrator, contabil, două săli unde se desfăşoară activităţile opţionale şi educative, un cabinet consilier școlar, blocul alimentar (bucătărie, magazii de alimente şi zarzavaturi), spălătorie şi oficii.
         Grădinița deține și un parc de joacă de aproximativ 150 mp ce face parte din curtea grădiniței și este amenajat cu aparate de joacă pentru copii.
         Grupurile sanitare, spălătoria, bucătăria , magaziile, oficiile sunt faianţate şi pardosite cu gresie.
         Clasele sunt multifuncţionale; aici se desfăşoară atât activităţile didactice cât şi somnul de după amiază al copiilor. Acestea sunt dotate cu pătuțuri și măsuțe noi. De asemenea, grupele dispun de:
 
-         Calculatoare cu conexiune la internet, DVD-uri, imprimante
-         aparate audio – video
-         televizoare
-         videoproiectoare
-         seturi  de planşe
-         jocuri didactice
-         jucării şi alte mijloace ce contribuie la desfăşurarea procesului instructiv – educativ din grădiniţă.
 
          Grădiniţa dispune și de o minibibliotecă ce conţine volume din literatura clasică şi universală, cărţi de specialitate pentru pregătirea şi instruirea cadrelor didactice şi nu în ultimul rând, cărţi de literatură pentru copii.
          Fiecare grupă este dotată cu câte o minibibliotecă care conține cărți pentru copii.
          Pentru siguranța și securitatea copiilor, intrările/ieșirile grădiniței și parcul de joacă sunt monitorizate cu ajutorul camerelor de supraveghere.
          Demersul didactic este deservit de 15 cadre didactice titulare, cu gradul I, II și definitivat, ceea ce denotă o înaltă ţinută profesională, şi de 12 cadre administrative ce asigură îngrijirea şi securitatea copiilor pe tot parcursul programului.
 

                             VIZIUNEA GRĂDINIȚEI

         “O grădiniță respectată care să ofere o educație de calitate prin îmbinarea celor mai bune strategii și principii ale învățământului românesc și internaţional cu accent pe dezvoltarea completă și armonioasă a copiilor”
 
                               MISIUNEA GRĂDINIȚEI
 
         Misiunea grădiniței noastre este de a crea un mediu plăcut, plin de dragoste și grijă pentru copii, unde să-i formăm pentru a fi creativi, sănătoși, activi și unde să îi ajutăm să se adapteze ușor la școală și mai târziu să se integreze cu succes în societate.
         Misiunea noastră se bazează pe următoarele principii:
         - educaţia copiilor trebuie să se facă într-un mediu sigur, într-o adaptare permanentă la stilul de învățare al copilului;
         - educarea copiilor în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii umane şi toleranţei, al schimbului liber de opinii;
         - prezentarea unei oferte educaţionale viabile atrăgătoare şi credibile;
         - respectul pentru sine și pentru ceilalți este esențial într-o societate civilizată;
         - dezvoltarea parteneriatului, noțiune multiplă și complexă ce se înscrie în funcționarea viitoare a grădiniței.
 
                   ASPIRAŢII ŞI OBIECTIVE URMĂRITE
 
         - cuprinderea copiilor de 3–6 ani şi cu prioritate a celor de 5–6 ani
         - ridicarea continuă a calităţii procesului instructiv–educativ prin utilizarea de strategii didactice specifice învăţământului preprimar
         - realizarea programului de reformă a învăţământului prin cunoaşterea şi aplicarea curriculum-ului la nivel naţional
         - perfecţionarea continuă a cadrelor didactice prin cursuri şi acţiuni stabilite de I.S.J. Iaşi şi C.C.D. Iaşi
         - îmbogăţirea bazei materiale
         - colaborarea cu diferiţi factori educaţionali prin proiecte de colaborare dar şi pentru atragerea de noi fonduri prin sponsorizări şi donaţii
         - crearea şi menţinerea unui climat de muncă adecvat desfăşurării procesului instructiv–educativ in grădiniţă
 

                       RELAŢII CU COMUNITATEA

1.     ÎN PLAN EDUCATIV
-         I.S.J. Iaşi  - sprijin logistic, consiliere, stimulare
-         C.C.D. Iaşi  - sprijin profesional (perfecţionări)
-         C.J.R.A.E. - integrarea copilului în clasa pregătitoare şi prevenirea şi corectarea tulburărilor de vorbire,consiliere, testarea preşcolarilor din grupele mari
-         Familia  - sprijin educaţional, material, financiar
-         Şcoala – parteneriat educaţional
-         Organizaţii neguvernamentale, fundaţii, instituţii de artă, cultură, religie.
 
2.     ÎN PLAN SOCIAL
-         Poliţia Rutieră Iaşi
-         D.S.P.Iași și D.S.V. Iași(asigură buna funcționare a unității)
-         Universitatea ,,Al. I. Cuza”-Facultatea de Psihologie și Științele educației (formatori în vederea pregătirii generaţiei de mâine a cadrelor didactice )
-         Universitatea de Medicină și Farmacie ”Grigore T. Popa” Iași-partener în derularea proiectului educațional ”Traista cu sănătate”, program ce promovează un stil de viață sănătos.
-         Academia Română, Filiala Iași - Institutul de Filologie Română „A. Philippide”, Departamentul de Etnografie și Folclor partener în derularea proiectului educativ ”Să învățăm de la bunici!”
-         P.S.I. (servicii în combaterea şi prevenirea incendiilor)
-         Mass  - media – popularizarea întregii activități din grădiniță
 
3.     ÎN PLAN FINANCIAR
-         I.S.J. Iaşi – consiliere şi sprijin în obţinerea fondurilor
-         Primăria Municipiului Iaşi  - alocarea de fonduri pentru investiţii capitale şi de întreţinere, dotări cu mijloace fixe
-         Asociația părinților– sponsorizări, dotări
-         Agenţi economici – sponsorizări, dotări, efectuări de lucrări.
 
 
        PRINCIPALELE COORDONATE ALE ACTIVITĂŢII
 
          Oferta de servicii pentru copiii dumneavoastră se bazează deja pe o gamă largă de activităţi, după cum urmează:
  
             ACTIVITĂŢI INSTRUCTIV – EDUCATIVE
  
                   Jocuri și activităţi liber-alese
 
 Activităţi pe domenii experențiale:
 - educarea limbajului
- educaţie pentru ştiinţă (matematică, cunoaşterea mediului)
- educaţie pentru societate (educaţie moral-civică, educaţie practică, activităţi casnice)
- educaţie estetică (educaţie muzicală, educaţie artistico-plastică)
- educaţie psiho-motorie (educaţie fizică, sport)

 

Jocuri și activități creative:

Oferta de servicii  pentru copiii din grădiniţa noastră se bazează pe o gamă de activităţi opţionale care sunt desfăşurate cu cadrele didactice din unitate (”Traista cu sănătate”,”Cufărul cu povești”, Mici actori în devenire”). De asemenea, în cadrul grădiniței se derulează, unele din ele și on-line, următoarele proiecte educaționale în parteneriat cu organizațiile de părinți, proiecte ce sunt susținute de cadrele didactice din grădiniță și care au menirea să satisfacă interesele particulare, să contribuie la îmbogățirea bagajului de cunoștințe și să stimuleze înclinațiile și aptitudinile individuale ale preșcolarilor:

- Proiectul ,,Traista cu sănătate”

- Proiectul ”Citește-mi 100 de povești!”

- Proiectul ”Împreună pentru copiii noștri!”

- Proiectul ”Clubul Prieteniei”- Ateliere de dezvoltare personală:limba engleză ” One, two,three-play!”, Cerc de Dans ,,Micile steluţe”, Smart- kids.

- Proiectul Ecotic Bat ”Și cei mici fac fapte mari!”

- Proiectul ”Grădina de relaxare, liniște și învățare”

 

Activități extrașcolare:

 - vizionări, față în față/on line: spectacole, teatru, film, divertisment etc.
- vizite/excursii: la muzee, Grădina Botanică, locuri de distracții etc.
- concursuri, serbări, Zilele grădiniței etc.

 

 Proiecte:        

- ,,Să învăţăm de la bunici!’’ ediția a XI-a;

”Micul pieton”, ediția a XXIII-a;

- ,,O jucărie, o bucurie”, „Campania de Crăciun”, ,,Suflet pentru suflet” în cadrul Programului SNAC.

- Proiectul Erasmus KA2-”Little people for big changes”desfășurat în parteneriat cu unități de învățământ din Grecia, Turcia, Suedia, Macedonia, Italia

 
                     PROGRAMUL ZILNIC
 
6.00 -    8.45 - Sosirea (primirea ) copiilor/Întâlnirea de dimineață, Jocul liber
8.45 -    9.15 - Mic dejun
9.15 -  11.00 - Activităţi liber-alese și activități pe domenii experențiale
11.00 -  12.00 – Jocuri si activităţi liber-alese
                        - Activităţi educative şi opţionale
12.00 - 13.00 - Masa de prânz (meniul va fi afişat zilnic)
13.00 - 15.00 - Odihna copiilor
15.00 - 15.30 – Servirea suplimentului
15.30 - 16.30 - Activităţi liber-alese și activități pe domenii experențiale
16.30 - 17.00 - Plecarea copiilor.
 
     Educaţia este cel mai preţios bun pe care îl poate obţine un om, iar îndatoririle unui dascăl sunt:

Copilul este o persoană în devenire, eu îl respect.

Copilul este curios, eu discut cu el.
Copilul se minunează, eu îl conduc să caute frumosul.
Copilul vine să-şi afirme personalitatea, eu îl ajut să se cunoască
Copilul caută un model, eu îi ofer un exemplu.
Copilul descoperă corpul său, eu îi arăt că sănătatea este o forţă.
Copilul se îndoieşte de el, eu apreciez ceea ce face.
Copilul vrea să fie independent, eu îl invit să fie responsabil.
Copilul nu cunoaşte decât pe sine, eu îl învăţ şi altele.
Copilul are nevoie de un ideal, eu îl ajut să dea un sens vieţii sale.
                                                              Geoges Grin