Scoala Gimnaziala Ghimpati
Ghimpati, Giurgiu

Proiecte educaţionale

Investeşte în  oameni!

  

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013

Axa prioritară: „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere"

Domeniul major de intervenţie: 1.1  „Acces la educație și formare profesională inițială de calitate"

Titlul proiectului:   „Oferte educaţionale inclusive extracurriculare şi extraşcolare pentru formarea stilului de viaţă sănătos şi a cetăţeniei active pentru copiii din comunităţi dezavantajate, cu precădere rurale în învăţământul preuniversitar din România"

Cod Contract: POSDRU/1/1.1/S/7

Beneficiar: Ministerul Educaţiei Cercetării, Tineretului şi Sportului

In perioada 01.04-15.05.2010 la Scoala cu clasele I-VIII Ghimpati s-a desfasurat Proiectul ,,AZI, CETĂŢENI  ACTIVI - MÂINE, SOCIETATE  SĂNĂTOASĂ" sub deviza ,,ÎMPREUNĂ  PENTRU  O  SOCIETATE  MAI  BUNĂ"

 

Realitatea cotidiană a demonstrat necesitatea formării unor abilităţi în rândul copiilor şi tinerilor în ceea ce priveşte formarea unui stil de viaţă sănătos, responsabil pentru ridicarea calităţii standardului de trai.

 Principalii factori cu impact asupra educării tinerei generaţii în spiritul menţinerii stării de sănătate sunt reprezentaţi de comportamentele familiale, mediul social, educaţional şi de comunitate. Nu putem aştepta modificarea comportamentelor copiilor şi tinerilor, fără a interveni asupra fiecăreia din categoriile mai sus menţionate.

              Racordarea educaţiei la realitate se realizează, cel mai eficient, prin intermediul activităţilor extraşcolare care valorizează experienţa, cunoştinţele, abilităţile şi competenţele elevilor, conferindu-le spaţiul de exersare a lor în medii autentice ale integrării lor sociale în comunitate. Concursul pe care îl propunem are drept scop educarea copiilor şi tinerilor şi sensibilizarea părinţilor şi reprezentanţilor comunităţilor pentru a susţine şi promova comportamentele sănătoase, diminuându-le pe cele de risc.

SCOPUL  DEMERSULUI  :

           Iniţierea şi desfăşurarea în colaborare (cadrele didactice şi elevii) a unor activităţi instructiv-educative diverse cu caracter ştiinţific şi cultural artistic, promovând stilul de viaţă sănătos a cetăţeniei active în sprijinul unei educaţii inclusive.

         COMPETENŢELE  URMĂRITE:

  • - raportarea elevilor/grupului ţintă la valorile româneşti şi europene şi formarea unor atitudini pro-active pentru un stil de viaţă sănătos într-un mediu sănătos, promovând respectul, civismul, toleranţa, non-discriminarea;
  • - formarea unui comportament responsabil faţă de copiii dezavantajaţi;
  • - stimularea lucrului în echipă (elevi şi cadre didactice) si încurajarea folosirii metodelor activ-participative, utilizand experienţa şi modelele de bună practică (,,Profesor European"-colecţie de bune practici);
  • - dezvoltarea relaţiei elev-cadru didactic şi elev-elev într-un climat de încredere şi dechidere care să favorizeze comunicarea şi o bună socializare.

  

ECHIPA DE  PROIECT:

  • - Iniţiator: MECTS
  • - Coordonator: prof. director - Ileana Marin
  • - Organizator: prof./coordonator educativ - Gabriela Anicescu
  • - Promovarea/mediatizarea: prof. franceză - Iuliana Dumitru
  • - Suţinerea logisticii: prof. istorie - Geani Sima

                                  prof. limba romană - Gabriela Singureanu

                                  prof. desen - Dăscălescu George

  • - Parteneri: prof.dr. - Tudor Marin - inspector şcolar general adjunct

                                   (reprezentant ISJ -Giurgiu)

  • - Monitorizarea proiectului în şcoală: prof. director - Ileana Marin
  • - Grup ţintă: 12 elevi dezavantajaţi din Şcoala cu cls.I-VIII Ghimpaţi

         DESCRIEREA  ACTIVITĂŢILOR

              Activităţi desfăşurate e:

  • jocuri/discuţii de stimulare a comunicării, socializării şi integrării în grup pentru cei retraşi;
  • plimbări în aer liber;
  • confecţionarea unor materiale/stimularea abilităţilor practice;
  • încurajarea lucrului în echipă (pentru elevi şi cadrele didactice).