Gradinita cu program prelungit "Vis de Copil" Nr.5 Targu Jiu
Targu Jiu, Gorj

Proiecte educaţionale

Proiecte Europene:

-Mobilitate individuală COMENIUS : „ Prague city of music” – 2008

-Proiect Multilateral COMENIUS   „ Easy comes, easy goes- Pocket money” - 2010-2012; Țări partenere: Anglia, Turcia, Bulgaria , Spania, Portugalia

-Atelier GRUNDTVIG  „Cultural Heritage in Colourful Clothing”, FINLANDA  2011

-Vizită pregătitoare GRUNDTVIG : ”Common Ground”, HANOVRA 2011

-Parteneriat de formare GRUNDTVIG :  ”Common Ground”,  2012-2014; Țări partenere:  Germania, Franța , Turcia, Letonia, Lituania

-Vizită pregătitoare COMENIUS : ” The World in our hands - We can play it out”, BURSA 2013

-Vizită de studiu : „Education for active citizenship and sustainable development”  , ROTTERDAM 2013

-Mobilitate individuală GRUNDTVIG :   EURODIDAWEB  , ROMA 2014

-ERASMUS+ K2 PROJECT  : FEEL IT (2015-2017)  În perioada 1septembrie 2015-31 august 2017,  în Grădinița cu Program Prelungit “Vis de Copil” s-a derulat Proiectul cu titlul “Feel it”,nr. 2015-1-TR01-KA219-022642-3, din cadrul Programului Erasmus+, acţiunea K2,  România având ca țări partenere : Spania, Polonia, Lituania, Olanda, Anglia şi Turcia. Deoarece proiectul a avut ca temă Inteligența emoțională simțită prin artă plastică, jocuri, povești, muzică, filme pentru copii, dar și prin familie și comunitate, prin desfășurarea acestuia s-au urmărit obiective precum: câștigarea unei mai bune înțelegeri a emoțiilor, dezvoltarea abilității de a genera emoții pozitive , prevenirea efectelor dăunătoare ale emoțiilor negative, identificarea emoțiilor celorlalți, numirea corectă a emoțiilor, creșterea pragului toleranței pentru frustrare, adoptarea unei atitudini pozitive referitoare la viață, apărarea propriilor idei, dar nu cu orice preț. Mai multe informații despre activitățile desfășurate și materialele realizate se regăsesc pe site-ul proiectului:  http://feeliterasmus.blogspot.ro                       


Începând cu septembrie 2018, în Grădinița cu Program Prelungit “Vis de Copil” se derulează, pe o perioadă de doi ani școlari, Proiectul cu titlul THESE - Des énergies humaines pour sauver l'Energie (sur des chemins scientifiques et artistiques) “, din cadrul Programului Erasmus+, acţiunea K2, România având ca țări partenere: Spania, Bulgaria, Belgia și Turcia.

     Deoarece proiectul are ca temă Economisirea energiei simțită prin artă plastică, jocuri, povești, muzică, filme pentru copii, dar și familie și comunitate, prin desfășurarea acestuia se urmărește: câștigarea unei mai bune înțelegeri a economisirii energiei, identificarea unor noi metode de economisire a energiei, adoptarea unei atitudini pozitive referitoare la viață, apărarea propriilor idei.

Prima mobilitate a avut loc în Belgia, în perioada 5-9.11.2018, unde cadrele didactice de la Grădinița ”Vis de Copil” din Târgu Jiu, s-au întâlnit cu profesorii din țările partenere unde s-a stabilit programul activităților din cadrul proiectului, precum și viitoarele întâlniri care vor avea loc în perioada următoare.  

Informații despre proiect și activitățile desfășurate se regăsesc la Colțul Erasmus din grădiniță, iar materialele realizate și aspecte foto din mobilități sunt postate pe blogul proiectului.

Pupils from Turkey, Bulgaria, Romania, Spain and Belgium want to save the Energy with changing their behaviors. During two years 2018-2020 they will build together researches, graphs, song, movies, drama, books to increase the awareness of the participants and surrounding community about how the way we use energy impacts on our planet.

 


          

   Grădinița cu Program Prelungit ,,Vis de Copil” Tg-Jiu participă, alături de alte unități de învățământ din Franța, Madeira (Portugalia) și Guadelupa la Proiectul Erasmus+, parteneriat strategic de schimb interșcolar KA 229, cu titlul SHARE - ,,Stronger together for the Heritage, Arts, culture, andRespect in Europe”,  care se desfășoară în perioada 1.09.2019-31.08.2021. Principalul obiectiv al acestui proiect este schimbul de bune practici.

   Prin acest proiect se dorește aprofundarea la copii a cunoștințelor despre propriile culturi, precum și descoperirea culturilor altor țări partenere, acest lucru ducând la formarea cetățeniei europene. Activitățile prilejuite de acest proiect vor dezvolta un sentiment de cooperare, preșcolarii și elevii vor descoperi cultura, oamenii și tradițiile altor țări. Astfel vor putea identifica caracteristicile civice și de mediu ale acestor parteneri.

   Această imersiune culturală va permite copiilor familiarizarea cu limba engleză și utilizarea acesteia în comunicarea orală și scrisă. De asemenea, acest proiect va lupta împotriva abandonului școlar și a inegalităților prin plăcerea și motivația artistică, culturală și prin diverse sugestii pedagogice. În plus, aceste activități vor fi adaptate preșcolarilor și elevilor aflați într-o situație de handicap.

  Activitățile vor acoperi mai multe aspecte ale patrimoniului cultural, inclusiv literatura, gastronomia, arta, muzica. Aceste activități vor conduce la o co-construcție a   mass-media cum ar fi realizarea unei carți electronice, activități de cooperare interactivă (video-conferințe, spațiu înrudit) și crearea unui web-site.

   Proiectul va deschide comunitatea educațională către cultura europeană, profesorii își vor împărtăși practicile pedagogice, iar școlile vor putea să creeze o rețea de parteneri și să își contureze, să își dezvolte dimensiunea în Europa pentru a-și promova mai bine propriile valori.

 


 În anul școlar 2020-2021 au debutat încă 3 proiecte Erasmus+ KA2, parteneriate strategice între școli, cu titlurile:

 - „Aplicații eficiente și inovatoare în educația timpurie”

 - „Educația ritmică și muzicală la grădiniță”

 - „Micii cercetători codifică cu STEAM”

În cadrul proiectelor vor avea loc evenimente de formare și activități pregătitoare acestor evenimente, în cadrul cărora sunt create planuri de lecție și împărtășite cele mai bune practici din abordarea contemporană a fiecărui partener. Zona geografică largă va permite schimbul de culturi și opinii diferite. Activitățile vor fi realizate de cadrele didactice implicate, împreună cu preșcolarii din fiecare unitate parteneră.


 

CITEȘTE-MI 100 DE POVEȘTI!

      Cărțile sunt o comoară la care avem cu toții acces, ne deschid orizonturile, ne fac să visăm, ne ajută să ne pregătim pentru viață atunci când suntem copii…

      Odată cu redeschiderea școlilor, în februarie 2021, Grădinița cu Program Prelungit ”Vis de Copil” deschide porțile lecturii, prin înscrierea și participarea la Proiectul Național CITEȘTE-MI 100 DE POVEȘTI! , un program oferit de Asociația OvidiuRo în parteneriat cu Ministerul Educației și cu Ministerul Culturii, sub egida proiectului „România Educată”, derulat de Administrația Prezidențială.

      De îndată ce se naște un copil, începe experiența sa în lumea alfabetizării. Abilitățile de alfabetizare ale copilului sunt cultivate prin familia și comunitatea sa. Când copiii intră în sistemul școlar, accentul este pus pe dezvoltarea abilităților lor de citire și scriere. Copiii participă la activități de învățare care le permit să interacționeze cu o varietate de texte tipărite sau digitale, folosind cuvinte, imagini și grafică.

      De la VIS la operaționalizare, motivați fiind de gândul că educația timpurie este dreptul fiecărui copil, ne propunem să stimulăm lectura în rândul copiilor de vârstă preșcolară, atât în grădiniță, cât și în familie. Programul oferă și promovează experiențe plăcute de citire cu voce tare pentru un singur copil sau pentru un grup mic de copii, într-o manieră atractivă, selectând cărți ilustrate de calitate și observând comportamentul copiilor pe parcursul lecturii. De asemenea, oragnizatorii oferă grădinițelor implicate pachete de cărți ilustrate și încurajează părinții să participe la lectura acestora.

      Grădinița poate fi un portal spre universul cunoașterii, cu insule de lectură și cultură, unde adulții și copiii descifrează împreună tainele cărților.

      Astfel, am realizat un plan de lectură pe unitate, dedicat copiilor, avem invitați, amenajăm insule de lectură în grădiniță, dar și itinerante, desfășurăm ateliere de lectură, participăm la evenimente de lectură la nivelul grădiniței, local, național sau chiar internațional, descoperim cărți noi, învățăm despre încrederea în forțele proprii, curaj, familie, prietenie, responsabilitate, natură, recunoștință, emoții, acceptarea diferențelor, etc., cunoaștem scriitori... și mai ales îi învățăm pe copii să iubească poveștile, cărțile și lumea minunată care li se dezvăluie.

”O carte e un dar pe care îl poţi deschide mereu şi mereu.” – Garrison Keillor