Scoala Gimnaziala "Avram Iancu" Oradea
Oradea, Bihor

Proiecte educaţionale

Despre proiectul Erasmus+

 

Mobilitatea a III-a

 

A treia mobilitate a proiectului Erasmus+, cu tema: My town – principles of compositions-a desfășurat în Polonia, la școala Publiczna Szkola Podstawowa nr 32 im. Marszalka Jozefa Pilsudskiegodin orașul Radom.

Elevii selectați pentru a participa activ la această experiență și care ne-au reprezentat cu succes sunt următorii: Ioana Coroian, Paul Cozma, Eric Tulvan, Patric Tulvan, Alexandra Drăgan, Andreea Sidea, Sergiu Simuț, însoțiți de dna prof. Crina Joldoș, coordonatorul de proiect, și dna prof. Claudia Șpan, membru în echipa de proiect, responsabil cu selecția elevilor.

Activitățile s-au desfășurat, în săptămâna 21-25 octombrie 2019, după cum urmează:

Ziua I: 21.10.2019

  • Întâmpinarea și salutul de „Bun venit!” din partea coordonatorului de proiect din Polonia și a direcțiunii școlii a tuturor echipajelor prezente
  • Prezentarea școlii gazdă și a sistemului de învățământ polonez
  • Prezentarea altor școli și sistemele de învățământ din: Letonia, Turcia, România, Polonia
  • Deschiderea festivă oficială a proiectului la Școala „Publiczna Szkola Podstawowa nr 32 im. Marszalka Jozefa Pilsudskiego” - program artistic
  • Vizită culturală – tur ghidat - obiective turistice din orașul Radom
  • Cină de socializare a tuturor echipajelor

Ziua a II-a: 22.10.2019

  • Asistența la ore făcută de elevi și profesori
  • Prezentarea altor școli și sisteme de învățământ: Bulgaria
  • Prezentarea materialelor elevilor „My town – principles of composition”
  • Vizită culturală la Varșovia; tur ghidat

Ziua a III-a: 23.10.2019

  • Asistențe la ore - făcută de elevi
  • Întâlnirea profesorilor pentru discutarea aspectelor legate de proiect: Etwinning
  • Vizită la Primăria din Radom și la Departamentul de Educație
  • Atelier de lucru cu fotograf specializat – partea I – prin orașul Radom, partea a II-a – în cabinetele de informatică, la calculatoare

Ziua a IV-a: 24.10.2019

  • Excursie cultural - educativă în Cracovia

Ziua a V-a: 24.10.2019

  • Atelier de lucru la școală – crearea unui poster de către fiecare echipaj - Radom prin ochiul camerei foto
  • Evaluarea mobilității și festivitatea de înmânare a diplomelor
  • Despărțirea

 

 

 

Mobilitatea a III-a din cadrul Proiectului Eeasmus+

văzută prin ochii elevilor

 

  • Ioana Coroianu (clasa a VI-a C) :

                      Mulţumită şcolii noastre, care derulează proiectul Erasmus+ şi după parcurgerea unor etape, inclusiv examinarea cunoştinţelor temeinice de limba engleză şi calculator, am fost printre cei admişi să particip la mobilitatea din Polonia. La data de 20 octombrie am pornit cu autocarul, alaturi de şase colegi din şcoală, sub atenta supraveghere şi îndrumare a coordonatorului de proiect-doamna profesor de limba română - Joldoş Crina, şi doamna dirigintă, prof. Şpan Claudia.

                      Am ajuns seara, târziu, şi aveam emoţii, neştiind cum voi fi primită de către familia gazdă,iar acum pot să vă spun că am fost întâmpinată cu braţe deschise şi urarea de „ WITAMY!” si „ BINE AI VENIT!şi găzduită cu multă grijă,putând să vă spun că m-am simţit ca acasă şi datorită Haniei, fetiţa gazdă, de care acum mă leagă o frumoasă prietenie, având promisiunea că ne vom vizita.

                      În oraşul Radom am descoperit un Muzeu al Iluziilor fantastic, centrul istoric, clădiri medievale, am participat la slujba religioasă de duminică , am fost la grădina familiei şi am plantat flori,după un picnic şi foc de tabără, am fost şi la mall,bineînţeles!

                      Cel mai mult m-a impresionat oraşul Cracovia, aşezat la poalele munţilor şi pe malul râului Vistula. Am pornit din Centrul Vechi unde se găseşte un frumos castel medieval-Castelul Wawel , unde au domnit trei dintre regii ţării, acum devenit muzeu. Am continuat călătoria prin Piaţa Centrală, unde am văzut clădiri istorice: Primăria, biserici, magazine cu suveniruri. Însă cel mai mult mi-a plăcut Catedrala Sfânta Maria,construită în secolul al XIII-lea, având două turnuri,din care, la ora 14,oo,când ne aflam acolo, s-a auzit o melodie tradiţională cântată de o trompetă. Legenda spune că aşa au fost avertizaţi locuitorii cetăţii în urmă cu sute de ani, de faptul că la intrare se apropie hoarde de tătari,locuitorii reuşind să închidă porţile uriașe ale cetăţii, salvându-se.

                      Am vizitat şi capitala ţării,Varşovia, care este străbătută de râul Vistula. Am avut ocazia să vizitez Centrul Istoric, Palatul Culturii şi Ştiinţei,cea mai înaltă clădire din ţară, având 231 metri, iar de la etajul 30 am văzut tot oraşul, imaginea fiind superbă! În Piaţa Veche se găseşte o interesantă statuie din bronz despre care mi s-a spus că este simbolul oraşului: o sirenă!    

                      Experienţa trăită este greu de descris în câteva rânduri, dar pot să spun că mi-am îmbogăţit cultura prin cunoştinţele acumulate la orele de curs alături de elevii din oraşul Radom,Polonia, descoperind noi lucruri despre arta fotografierii, la rândul nostru prezentându-le oraşul nostru,Oradea, prin fotografiile realizate. De asemenea, în cadrul unui workshop am învățat lucruri noi despre diferitele tehnici de fotografiere și despre editatrea fotografiilor.

                      Experienţe am avut şi ca urmare a faptului că am locuit o săptămână într-o familie de altă naţionalitate şi religie, având ocazia să vorbesc doar în limba engleză, descoperind că orele din clasă cu „teacher” Voicu Roxana sunt suficiente pentru învăţarea acestei limbi. Astfel, am ajuns şi să cunosc obiceiuri şi tradiţii locale, să iau contact cu istoria acestei ţări . O experienţă minunată!

 

 

  • Mă numesc Cozma Paul și sunt în clasa a VI-a C.

Când am aflat că mă pot înscrie la selecția pentru mobilitatea din Polonia nu am stat pe gânduri și m-am înscris numaidecât.

Am avut un avantaj deoarece eu fac engleză de câțiva ani. Când s-au afișat rezultatele am fost acceptat împreună cu înca trei colegi de clasă. Am avut puține emoții deoarece nu am mai plecat din țară fără părinți, dar am putut trece peste ele. În ziua de plecare mi-am luat bagajele și am plecat spre școală. Mi-am luat rămas bun de la părinți și am pornit cu grupul din școală.

Când am ajuns în Polonia m-am dus la familia-gazdă, unde m-am simțit foarte bine. M-am distrat foarte mult în săptămâna aceea.

 

Parerea mea despre mobilitatea din Polonia este una pozitivă deoarece mi-a plăcut această experiență.

Orașul Radom este  un oraș mare, frumos, și foarte liniștit. Familia la care am stat e una numeroasă, dar și foarte educată. M-am distrat foarte mult cu ei și cu preietenii familiei.

A fost unul dintre cele mai frumoase momente din viața mea.

Când am plecat din Polonia am fost foarte trist, atât eu cât și familia la care am stat. De asemenea abia aștept să mă reîntâlnesc cu ei la vară. 

 

 

 

 

  • Eric Tulvan, clasa a VI-a C

 

Erasmus+ este un program foarte interesant la care mă bucur că am participat. Astfel am avut prilejul de-a vizita Polonia și de a vedeao grămadă de locuri și ne-am simțit foarte bine. De asemenea am participat la orele de engleză și germană.

Ideea acestui program este foarte bună deoarece trebuie să te acomdezi cu o famile care nu îți cunoaște limba.Acesta ne învată cum să ne descurcăm fără părinti.

Dupa acest program vorbesc mai bine limba engleză și am cunoștiințele mai dezvoltate.

Sper ca și alti colegi să poată participa la acest program și să se bucure de experiențe inedite.

     Eu m-am simtit foarte bine in Polonia!

 

 

 

 

  • Patric Tulvan, clasa a VI-a C

Erasmus este un program foarte ingenios deoarece poți călători în alte țări europene, timp de o săptămână în care înveți multe lucruri despre țara respectivă.

În acest program iti face prieteni noi, înveți mai bine limba engleză, vezi cum este experiența de a trăi cu o familie care nu cunoaște limba ta și înveți să te descurci singur, fără părinți .

Tot în acest program afli tradițiile și obiceiurile polonezilor, afli un pic din istoria țării și vizitezi multe locuri interesante.

Mie mi-a placut foarte mult acest program deoarece am învățat multe lucruri, m-am împrietenit cu familia la care am stat, am vazut cum decurge o oră de engleză sau germană și am vizitat multe clădiri atractive și frumoase.

M-am simtit foarte bine în acest program și aș vrea ca și altii să aibă această oportunitate de a călători în alte țări cu acest proiect .

 

 

  • Alexandra Drăgan ( clasa a VII-a B)

În opinia mea proiectul Erasmus+ este o oportunitate unică pentru fiecare copil. Pentru mine mobilitatea din Polonia desfășurată în luna octombrie, în cadrul proiectului Erasmus+ a însemnat descoperirea unui alt stil de viață, a unor tradiții și a unor obiceiuri diferite.

În cadrul proiectului Erasmus+ am participat la un "workshop" cu și despre fotografie. În prima parte a "workshop-ului" fotograful ne-a făcut niște poze din diferite unghiuri, în diferite stiluri și cu tematici diferite. În cea de a doua parte am învățat să edităm fotografiile în mod profesionist. Acest "workshop", din punctul meu de vedere, a fost unul distractiv și fascinant. 

Această experiență a fost una minunată și aș repeta-o oricând! Eu recomand oricărui copil care are șansa de a participa la un astfel de proiect să nu o rateze și să aibă încredere! 

 

 

  • Sidea Andreea (clasa a VII-a B)

Sunt Sidea Andreea și am participat la mobilitatea din Polonia a proiectului Erasmus+.  

Pentru mine a fost o săptămână minunată pentru că am învățat multe lucruri foarte interesante: am avut ocazia să văd diferite culturi, modul în care își desfășoară o familie obișnuită, din altă țară, o zi normală…

Experiențele Erasmus + sunt întotdeauna niște experiențe minunate din care înveți multe lucruri.

În mobilitatea din Polonia a proiectului Erasmus+ am avut ocazia să învățăm despre fotografii. Ne-am întâlnit cu un fotograf profesionist, cu care am parcurs un drum relativ scurt, de la un muzeu, prin 2 parcuri, până la școală. Ne-am oprit în cele 2 parcuri, unde fotograful ne-a fotografiat în diferite ipostaze, precum: alergând sau cățărându-ne.

Când am ajuns la școală, fotograful ne-a arătat cum putem edita pozele, astfel incât în  acestea să iasă in evidență "punctul de interes”. Din punctul meu de vedere,  afost foarte interesant și foarte distractiv.

Am avut ocazia, de asemenea, să gust din mâncarea lor tradițională, să ascult melodii tradiționale poloneze și să văd dansuri tradiționale. A fost o experiență extraordinară.

 

 

  • Simuț Sergiu (clasa a VII-a A)

În opinia mea, Erasmus+ a fost unul dintre cele mai tari proiecte la care am participat!

Am practicat multa engleza, am văzut lucruri noi, mi-am făcut mulți prieteni și am învățat lucruri noi despre Polonia.

 Despre fotografii, pot spune, că am învățat multe, precum: stiluri de fotografie, editarea lor și realizarea pozelor artistice.

 A fost o experiență plăcută și aș repeta-o!

 

 

 

Proiectul este finanţat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ SNAPSHOTS OF MYSELF ON THE EUROPEAN CANVAS , 2018-RO01-KA229-049173_1, se derulează în perioada 01.09.2018 - 31.08.2020 și este implementat de :

Școala Gimnazială Avram Iancu”, Oradea

 

Scopul proiectului este acela de a aduce împreună elevii din diferite țări și categorii sociale pentru a comunica, coopera și pentru a se aprecia unii pe alții.

Fotografiatul este un subiect lejer și ușor de realizat de către toți elevii și prin intermediul lui, putem oferi elevilor, cu diverse abilități, șansa de a-și îmbunătăți cunoștințele și motivația.

 

Obiectivul general al proiectului: dezvoltarea competențelor lingvistice și de fotografiere ale elevilor prin experiența muncii în echipă cu elevi din alte țări partenere.

 

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • Dezvoltarea competențelor lingvistice pentru a înțelege și a comunica mai ușor în limba engleză
  • Dezvoltarea abilității de a fotografia și de a se prezenta pe ei, școala, orașul, regiunea și țara noastră prin intermediul artei fotografice
  • Dezvoltarea abilităților sociale și civice prin conștientizarea spiritului de echipă
  • Dezvoltarea abilităților de voluntariat și toleranță față de ceilalți, cu o cultură deosebită de a noastră
  • Dezvoltarea competențelor comunicaționale prin păstrarea unor relații de amiciție cu partenerii străini din proiect

 

Grupul țintă: 25 elevi de la Șc. Gim. „Avram Iancu” , cu vârsta cuprinsă între 12-14 ani, cu bune abilități de comunicare în limba engleză și de operare pe calculator

Mai multe informații despre Erasmus+, se regăsesc accesând link-ul: https://www.erasmusplus.ro/

 

 

Parteneri

 

 

 

România: Școala Gimnazială „Avram Iancu” - Țara coordonatoare

Bulgaria: „Dr. Petar Beron Primary School”

Letonia: „Daugavpils 11 pamatskola”

Polonia: „Publiczna Szkola Podstawowa nr. 32 im. Marszalka Josefa Piludskiego”

Turcia: „Kasim Sadde Ener Ortaokulu”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Echipa de proiect

 

 

Coordonatorul proiectului: Prof. Joldoș Crina- Laura

Directorul școlii, responsabilul cu monitorizarea și evaluarea derulării activităților: Prof. Dr. Bîrlădeanu Gheorghina

Directorul adjunct al școlii, responsabilul tehnic: Prof. Velimirovici Cosmin

Responsabilul pentru selecția elevilor: Prof. Șpan Claudia

Responsabilul pentru pregătirea participării la cursuri: Prof. Voicu Roxana

Responsabilul cu diseminarea și popularizarea proiectului: Prof. Iovan Florica

Responsabilul financiar: Contabil Andruța Dana

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mobilitatea a II-a din cadrul Proiectului Eeasmus+

văzută prin ochii elevilor

 

   Pentru mine, experiența Erasmus a fost de neuitat, am interacționat cu alți copii din Bulgaria, Turcia, Letonia și Polonia. Am avut diferite activități în perioada 8-12 aprilie, cum ar fi: vizitarea Cetății Oradea, a Salinii Turda si a Peșterii Urșilor, într­-o zi chiar am avut un atelier de fotografie în care doi fotografi ne­-au prezentat arta fotografiei.

     Eu aș mai repeta această experiență deoarece, interacționând cu elevii străini, mi-am exersat engleza, cu unii copii chiar m-am și împrietenit.

   Însă pentru a te simți bine în acest proiect, trebuie să fii foarte sociabil pentru a intra in discuție cu elevii străini.

                                                                 Bei Rareș - clasa a VII-a C

 

 

Mă numesc Bulzan Fabiana și am participat la proiectul internațional Erasmus+. Am avut o experiență plăcută, mi-am făcut mulți prieteni, toată lumea a fost foarte drăguță și înțelegătoare.

Excursiile la Peștera Urșilor și la Mina de sare au fost foarte distractive și am învățat multe lucruri noi despre aceste locuri. Mâncarea a fost minunată, iar partea cea mai interesantă s-a desfășurat în cadrul workshop-lui despre realizarea fotografiilor de poveste.

La școala au venit niște fotografi profesionoști care ne-au învățat multe lucruri, pe care nu le știam, despre fotografiere - despre tipurile de fotografie.

     Aceasta a fost o experiență fabuloasă și minunată pe care nu o voi uita niciodată!

Bulzan Fabiana – clasa a VII-a C

 

Proiectul Erasmus+ a fost pentru mine una dintre cele mai frumoase experiențe deoarece am avut o ocazie specială de a cunoaște persoane noi venite din alte țări. A fost interesant să pot vorbi cu ele și să pot afla mai multe despre viața și cultura din afara României.

Am făcut multe activități împreună: am mers în diferite excursii ca de exemplu Peștera Urșilor, Salina Turda, am vizitat Cluj-ul și am facut shopping. Toate aceste activități ne-au determinat să ne exersam mai mult engleza și am putut lega relații de prietenie cu elevii străini.

Nu regret deloc faptul că am participat la acest proiect, din contră, incurajez pe oricine are șansa aceasta să nu stea pe gânduri, ci să se inscrie la acest proiect deoarece nu va avea nimic de pierdut, ci doar de castigat.

Gheți Ștefania – clasa a VII-a B

 

 

Încântarea cea mai mare este că am reușit să particip la acest proiect Erasmus +. Am avut ocazia de a-mi dezvolta abilitățile în limba engleză și să leg relații de prietenie cu diferiți elevi din alte țări, cum ar fi: Turcia, Polonia.

Am avut ocazia de a merge în diferite excursii împreună cu noii prieteni și alături de profesorii coordonatori. Sunt foarte fericită deoarece am putut lua parte la acest minunat proiect și aș îndemna pe oricine să participe, pentru noi experiențe.

Horga Cezara – clasa a VII-a A

 

 

M-am simțit foarte bine în săptămâna mobilității Erasmus. Am fost foarte încântată să cunosc elevii veniți din alte țări. Am lăsat timiditatea la o parte și am început conversații despre pasiuni, opinii personale, școală etc. Am legat și câteva prietenii. Desi unii elevi străini nu vorbeau engleza, comunicarea nu a fost îngreunată.

Activitățile au fost foarte placute și diverse, ne-au deconectat de la viața de școlar și internet și ne-au dat oportunitatea să ne cunoaștem mai bine.

Elevii straini, dar și cadrele didactice au fost rasfațați cu preparate culinare Românești.

Încurajez pe oricine să ia parte la acest tip de proiect interșcolar, fie că vorbiți sau nu engleza foarte bine. La acest proiect nu contează limba pe care o folosești, ci conecsiunea care se formează între persoane!

Kiss Alissa – clasa a VII-a B

 

 

 

 

 

 

La grădiniță se desfășoară următoarele proiecte  educative:

PROIECTE LOCALE:

,,Să citim pentru mileniul III”;,,Eco grădiniţa”;,,Focul - prieten şi duşman”;,,Bunele maniere pentru cei mici şi voinici”;,,Minte sănătoasă în corp sănătos”;,,Suflet și credință”;,,Viața are prioritate”;,,Prietenii buburuzelor și emoțiile” ;,,Călătorie printre anotimpuri”;,,Dinți frumoși și sănătoși”;,,Kalokagathia”;,,Hai la drum mici pietoni”

PROIECTE JUDEȚENE:

1.,,De la joc…la educație financiară”

PROIECTE INTERJUDEȚENE/REGIONALE

  1. 1.      ,,Mama-primăvara mea”

 

- s-au încheiat acorduri de parteneriat cu:Liceul cu Program Sportiv “ Bihorul”;Liceul de Arte „Francisc Hubic”;Şc. Gim. „Lucreţia Suciu”;Biserica „Sf.  Nicolae”; Parohia Sfinţii Apostoli ,,Petru şi Pavel”;Biblioteca  Județeană ”Gheorghe Șincai”;Asociaţia culturală,,Trendart”- Compania de teatru ,,Comoara cu poveşti”;Poliţia de Proximitate;I.S.U. Crișana;D.S.P. Bihor;Asociația Down, Oradea;APM Bihor;Fundaţia Consistoria;Filarmonica de Stat Oradea;Editura „ Edu”;Fundaţia „ Piticot”;Palatul copiilor și elevilor, Oradea

La clasele primare:

Activităţi  în  cadrul  unor  parteneriate cu: Poliţia  de  Proximitate, Asociaţia  Piticot, Asociaţia Pro-Bambini, Asociaţia Humania, DGASPC  Bihor, psihologul şcolar  

proiectul mondial Eco-Școala (toate cadrele didactice); proiectul internațional LeAF; proiectul ”Alimentația sănătoasă și activitatea fizică în rândul preșcolarilor și școlarilor mici” DSP; proiectul local “Mândru că sunt român”; Proiectul internaţional etwinning”Egali, dar diferiţi prin tradiţii „ ;Proiectul internaţional etwinning”Christmas is coming!Let s send cards and wishes!” ; Proiectul internaţional etwinning ”Bruno,the bear on his way around the world” ;roiectul „Dăruieşte fericire de Crăciun!”, As. Comunia (toate cadrele didactice); Proiectul “Vine şcoala bine-mi pare!!”As.Piticot; Proiect Târg de jucării,As.Pro Bambini ;Parteneriat cu Biserica Sf. Apostoli  Petru și Pavel ;

Proiect educativ  județean-COPIII,PRIETENII SOARELUI, prezentare și stimularea creațiilor literare;

 

   

-Activităţi  derulate în  cadrul  unor  proiecte:

ECO- ŞCOALA;

Activitate  în  cadrul  proiectului  educativ”Alimentaţia  sănătoasǎ şi  activitatea fizicǎ  în  rândul preşcolarilor  şi  elevilor  din  clasele 0-IV”;Activităţi  în  cadrul  proiectului educativ  local „Mândru  cǎ  sunt  român”;Activităţi în cadrul proiectului”Vine  şcoala, bine-mi pare”; Activităţi  în cadrul  proiectului „Consumul fructelor şi legumelor”; Activitǎţi  în  cadrul  proiectului  „Micul  pieton”;

 

La gimnaziu,

Parteneriate între Șc. Gimn. Avram Iancu Oradea și Liceul Tehnologic Sanitar ,,V.Voiculescu” Oradea, Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” Beiuș, Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” Oradea, Șc. Gimnazială ,,Aurel Pop” Oșorhei, CCD Bihor, parteneriat fructificat cu proiectele educativ județean: ,,Valori și tradiții bihorene” și ”Adolescența altfel”

 

2.Activităţi educative tematice

La grădiniță:

 „Sunt mic, dar ştiu să mă prezint” ;„Toamna” ;„Poveşti minunate, de copii ascultate”;,,Tablou de toamnă” ;,,Bucuriile iernii’’;,,Călători prin anotimpuri’’;,,Vieţuitoareler de ieri şi de azi” ;,,Eu sunt unic”;,,Culorile toamnei”;,,Astăzi despre ieri și mâine”;,,Bucurie dăruim, bucurie noi primim”

Preșcolarii și întreg personalul grădiniței au participat la excursia cu tema ,,Team building pentru micii învățăcei” în cadrul proiectului DIPP

La clasele primare

Activităţi de  igienizare ; Activităţi  de  voluntariat   în  colaborare  cu  Asociaţia  PITICOT; Activități  de  ZIUA EDUCAŢIEI;„Dăruieşte  fericire  de Crǎciun”-acţiune caritabilă – strângere de  rechizite, haine şi  alimente  pentru  copiii  defavorizaţi; Activităţi  de  ZIUA NAŢIONALĂ  A  ROMÂNIEI ; Activităţi dedicate poetului Mihai Eminescu; „Un  zâmbet  frumos”-activitate  realizatǎ în  parteneriat  cu studenţii  de  la  UMF ;Activitatea  „Biblioteca, prietena  mea; Marcarea „Zilei Educației”;„Ziua alimentației sănătoase; „Dar din suflet pentru suflete”; Participare la spectacolul de Crăciun  organizat de „Exclusiv dance;Vizionare piesă de teatru Jack si vrejul de fasole,Trand Art Comoara cu poveşti; Târg de podoabe de Crăciun; Hora Unirii în curtea școlii,24 ian.;Activități de adunare selectivă a deșeurilor