Scoala gimnaziala Spiru Haret Oltenita
Oltenita, Calarasi

Proiecte educaţionale

PROIECT PENTRU APLICAREA ACTIVITĂTILOR ÎN SĂPTĂMÂNA

2-6 APRILIE 2012

“SCOALA ALTFEL”

ARGUMENT

„Şcoala Altfel” se doreşte  a fi o şcoală în care să predomine creativitatea , armonia , îndrăzneala , plăcerea şi relaxarea. Aici ,elevii vor avea asigurat un mediu plăcut şi un cadru favorabil dezvoltării aptitudinilor , imaginaţiei, gândirii critice.

Mai mult , la „Şcoala Altfel”, copiii se vor juca creând ,vor învăţa jucându-se,  se vor implica într-o gamă de activităţi interactive, creative, ecologice, culturale, sportive şi nu în ultimul rând recreative.

 

SCOPUL PROIECTULUI :

  • Ø  implicarea elevilor claselor I –IV în activităţi care să răspundă intereselor şi preocupărilor lor ;
  • Ø  facilitarea accesului la o educaţie  nonformală şi informală de calitate;
  • Ø  punerea în valoare a potenţialului creativ ,activităţile extracurriculare fiind adevărate” spaţii de exprimare”

OBIECTIVE:

 

v  dezvoltarea şi exersarea abilităţilor de comunicare deschisă şi eficientă ,precum şi cultivarea independenţei în gândire şi exprimare;

evidenţierea posibilităţilor creative ale copiilor şi a modalităţilor de exprimare prin diverse manifestări artistice (dramatizare, dans , recitare, educaţie muzicală, artă plastică);

v  stimularea creativităţii şi imaginaţiei elevilor prin realizarea unor „produse originale”;

v  dezvoltarea la elevi a conştiinţei ecologice şi a atitudinilor pozitive faţă de mediul înconjurător;

v  dezvoltarea fizică armonioasă a copiilor prin practicarea sportului;

v  stabilirea unor raporturi afective ,pozitive  între membrii grupurilor de elevi.

 

Fisa activitatii

NUMELE SI ADRESA UNITATII DE INVATAMANT APLICANTE: Scoala cu claele I-VIII „Spiru Haret” Oltenita, Jud. Calarasi, Str. M. Eminescu, nr. 23

NIVELURILE DE INVATAMANT: primar si gimnazial

NUMARUL ELEVILOR DIN SCOALA: 415

NUMARUL CADRELOR DIDACTICE DIN SCOALA: 32

COORDONATORUL ACTIVITATII: prof. inv. primar CONSTANTINESCU DANIELA

TITLUL ACTIVITATII: „Mananci sanatos, traiesti voios”

DOMENIUL IN CARE SE INCADREAZA: Educatie pentru sanatate si stil de viata sanatos

 

 

MOTTO: „Sanatatea intrece atat de mult toate bucuriile exterioareincat, intr-adevar un cersetor sarac este mult mai fericit decat un rege bogat”

(Schopenhauer)

Scopul proiectului „Mananci sanatos, traiesti voios” vizează îmbunătăţirea competenţelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicării verbale şi nonverbale,  nivelul creativităţii prin:

v  Procesul de învăţare prin joc;

v  Participarea copilului la alegerea activităţilor şi a jocurilor;

v  Organizarea adecvată a ambientului educativ si manifestarea spiritului de echipa si de intrecere in functie de un sistem de regili;;

v  Flexibilitatea strategiilor de predare-învăţare;

v  Stimularea şi  dezvoltarea  stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării;

v  Formarea si cultivarea interesului pentru problematica sanatatii;

v  Formarea si dezvoltarea deprinderilor de igiena, de odihna si recreere;

v  Dezvoltarea armonioasa prin miscare in aer liber.

 

Exerciţiile suport de desfăşurare a activităţilor vor urmări:

v  Limbajul, vorbirea (pronunţia şi  tipul de comunicare verbală);

v  Atitudinile copilului, spontaneitatea şi iniţiativa (opoziţie, pasivitate, cooperare, entuziasm);

v  Maniera de relaţionare (formulare de întrebări, plictiseală, necooperare, detaşare, iritare, tensionare, încordare, plăcere, participare totală  etc.);

v  Adaptarea la situaţiile  propuse, gradul de cooperare şi de atenţie;

v  Acţiuni de dezvoltare a creativitatii;

v  Nivelul de anxietate, reacţia în faţa dificultăţilor sau eşecului.

Proiectul nostru îşi propune :

v  Activităţi de educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de mentinere a sanatatii;

v  Crearea unei motivaţii optime pentru activitatea  extrascolară;

v  Prevenirea comportamentului de eşec şi abandon şcolar;

v  Implicarea familiei în activitătile extrascolare;

v  Facilitarea integrării scolii în comunitate;

v  Crearea unor activităţi compensatorii şi recompensatorii  stabilind astfel un  nivel motivaţional ridicat pentru participarea la activităţile extraşcolare;

v  Activităţi de dobândire a deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală.

 

Grupul tintă:

Elevii claselor I A si a III-a A, Scoala „Spiru Haret” Oltenita, jud. Calarasi (30+31 elevi, participare de 100%),

coordonati de d-na prof.inv.primar CONSTANTINESCU DANIELA si  d-na prof.inv.primar JUGANARU NICOLETA

Durata si locul desfasurarii activitatii: - activitatile se desfasoara pe parcursul unei zile , intre 8:00-12:00

-salile de clasa, parcul orasului, Clubul Elevilor

Persoane implicate în proiect:

Invatatoare, părinti, colegi de la celelalte clase, alte personae din comunitatea locală, cadre didactice de la Clubul Elevilor din Oltenita.

 

Activitati propuse:

1.Vizionarea materialui „ Esti ce mananci!”

2. Prepararea de salate de fructe/ de legume/ sandwich- uri (pe grupe de interes)

3. Decorarea si transformarea fructelor si legumelor in figurine vesele

4. Colorarea si decuparea fructelor si legumelor preferate

4. Jocuri in aer liber cu materiale sportive variate

 

Rezultate asteptate:

- decorarea si transformarea fructelor si legumelor in figurine vesele

- realizarea de salate de fructe/ legume/ sandwich-uri

- exprimarea calitatilor organizatorice

- imbogatirea cunostintelor despre  un mod de viata sanatos

- dezvoltarea calitatilor motrice prin joc

Evaluarea:

- chestionare de satisfactie ale parintilor/ elevilor, fotografii, filmari

Descrierea activitatii: Ideea acestui proiect a venit din partea elevilor de la clasa a III-a A, care au invitat alaturi de ei si pe colegii lor mai mici de la clasa I A. Elevii mai mari erau deja implicati intr-un proict national din cadrul Campanie „Viata” derulat in colaborare cu Ministerul Sanatatii, ISJ Calarasi, DSP Calarasi si alti parteneri locali si judeteni. Dornici de actiune, au propus forme variate de realizare  a educatiei pentru sanatate si de dobandire a unui stil sanatos de viata.

Ziua a inceput cu vizionarea unui material video „Esti ce mananci!” si a unor prezentari Power Poit despre alimentatia sanatoasa. Evaluarea celor discutate s-a realizat printr-o fisa de lucru,  pentru cei mari si o aplicatie de colorat si decupat fructe si legume, pentru cei mici.

Dupa partea „teoretica” s-a trecut la „treaba” in bucataria improvizata. Pe grupe de elevi s-au realizat salate de legume, de fructe si  sandwich-uri. Fiecare elev s-a implicat activ, straduindu-se sa ofere produse gustoase si sanatoase. La finalul activitatii s-a facut degustarea si au fost apreciate cele mai bune produse.

Fructele si legumele ramase au fost transformate in figurine vesele prin creativitatea elevilor.

In partea a doua a zilei ne-am deplasat in parcul orasului unde unii elevi s-au receat prin jocuri in aer liber, iar altii au mers si au dansat la Clubul Elevilor, cu care avem parteneriate de colaborare. Indiferent de forma de miscare, elevii au colaborat, au socializat si s-au bucurat de activitatile din  acea zi.

Descrierea rezultatelor obtinute in urma activitatii: fise de lucru, desene si decupaje cu legume si fructe, salate de legume / fructe, sandwich-uri, jocuri in aer liber, dans modern

 

Forma atractiva a activitatii a placut elevilor si le-a declansat idei pentru activitatile viitoare. Parintii ne-au spijinit financiar prin asigurarea bazei materiale ( legume, fructe, lactate, mezeluri, condimente etc. ) . De asemenea si-au manifestat dorinta de a continua desfasuratrea altor activitati interactive, de pregatire pentru viata. Clubul Elevilor din localitate ne-a asigurat locatia pentru miscare prin dans, iar d-na prof.Durneac Daniela a coordonat dansul modern, cu care va participa la concursuri de profil.

 

Credem ca toate activitatile desfasurate in cadrul proiectului” Mananci sanatos, traiesti voios!” au contribuit la formarea personalitatii elevilor, dar mai ales la educarea in spiritul unei vieti sanatoase printr-o alimentatie corecta si miscare. Dorinta elevilor de a continua cu asemenea activitati este dovada cea mai clara a eficientei proiectului. Conducerea scolii, cadrele didactice si ceilalti elevi ai scolii au luat la cunostinta de acest proiect de activitati si au apreciat rezultatele obtinute. Ideea va fi preluata si de celelalte clase de la ciclul primar, poate si de la gimnaziu.

Pe tot parcursul activitatilor s-au realizat fotografii care vor ramane marturii ale unei zile active, plina de viata si veselie.

MANANCI SANATOS, TRAIESTI VOIOS!”

 

 

 

 

 

"Stop accidentelor in orasul nostru!"

 

Partenerii proiectului: Scoala cu clasele I-VIIII,"Spiru Haret",Oltenita

Politia Municipiului Oltenita

 

Perioada de desfasurare: 15 martie-15 iunie 2009

Echipa de proiect:Coordonator -Gür Irina

Colceag Viorica

 

stop

 

 

"Respectam credinta

stramoseascá!"

 

Partenerii proiectului: Scoala cu clasele I-VIIII,"Spiru Haret",Oltenita

Parohia Sfântul Gheorghe

 

Perioada de desfasurare:aprilie-decembrie 2009

Echipa de proiect:Coordonator -Chitu Ecaterina

 

 

 

icoana

 

"Excursie culturala"

Colaboratori:Zmarandache Lina

Gur Irina

Alexe Monica

Turcanu-Samara Carmen

 

 

"Invatam de la scolari!"

Proiect de parteneriat -Gradinita NR 5 "Spiru Haret",Oltenita

- Scoala cu clasele I-VIIII,"Spiru Haret",Oltenita

 

Colaboratori: Constantinescu Daniela

Stoica Florentina

Savulescu Dorina

Malureanu Rodica

 

 

imag001_400imag018_400imag030_400imag065_400