Şcoala de Arte şi Meserii Plopenii-Mari
Plopenii Mari, Botosani

Proiecte educaţionale

 

Şcoala noastră a obţinut în anul 2009-2010 statutul de Eco-scoală, proiect coordonat de d-na profesoară de biologie Ispas Cătălina,  care continuă şi în anul 2010-2011. De asemeni, în domeniul ecologiei, avem în derulare alte două proiecte : Şcoli pentru un viitor verde şi U4 energy.

S.A.M. Plopenii Mari desfăşoară două parteneriate cu şcoli din judeţ: Şcoala nr. 6 din Botoşani, având ca temă Tradiţii şi obiceiuri şi unul cu Grupul Scolar Mihai Ciucă, Săveni, care constă în  schimburi de experienţă între  elevii de la clasele a IX-a şi a X-a, cu profiluri asemănătoare.

De asemeni, SAM PLopenii-Mari a dezvoltat o serie de parteneriate cu insituţiile publice , cum ar fi: Protecţia Mediului, Consiliul Local Ungureni, Poliţia Ungureni etc.

Şcoala manifestă deschidere pentru parteneriate externe, realizând şi derulând de 11 ani schimburi de elevi şi activităţi de formare continuă în parteneriat cu IUFM Bourg en Bresse şi Şcoli din Revonnas, Saint Martin du Mont, Druillat din Franţa. In prezent avem ca obiectiv derularea unor proiecte care fac parte din Programul de Învatare pe Tot Parcursul Vietii.



UNITATEA  DE  ÎNVĂŢĂMÂNT

SAM PLOPENII MARI - UNGURENI

Nr. Înregistrare:

1416 din 9 aprilie 2012

Programul Şcoala Altfel – 2-6 aprilie 2012

  1. EVALUAREA CANTITATIVĂ A PROGRAMULUI:

Nr. crt

Persoane implicate / participante

Nr. activităţi

Nr. de apariţii media

Nr. activităţi organizate de CŞE

Nr. de parteneriate şi principalii parteneri implicaţi în proiect

(enumeraţi)

Nr. total elevi / şcoală

Nr. elevi partici-panţi

Nr. total cadre didactice

Nr. cadre didactice

Coordonatoare / organizatoare de activităţi

Nr. cadre didactice

cu alte atribuţii

Nr. părinţi

1.

1068

930

73

53

20

300

110

-

-

Teatrul ,,Mihai Eminescu ”Botoșani

ISU Botoșani

Liceul Pomîrla

Școala gimnazială Broscăuți

Medic de familie

 

II. EVALUAREA CALITATIVĂ  A PROGRAMULUI:

  1. Titlul Proiectului : ŞCOALA ALTFEL

  1. Tipul de activităţi derulate:

-          Competiţii sportive

-          Ecologizarea spaţiului din jurul unităţii de învățământ (curățenie, plantare de arbori şi arbuşti);

-          Concursuri pe discipline;

-          Vizionare de filme documentare, piese de teatru;

-          Spectacole artistice interactive

-          Vizite de documentare (ISU, parteneriate interşcolare);

-          Carnaval

-          Excursii, drumeţii

  1. Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor (altele, în afara unităţii de învăţământ):

-          Teatrul ,,Mihai Eminescu” Botoșani

-          ISU Botoșani;

  1. Obiectivele urmărite:

-          dezvoltarea armonioasa a copilului

-          realizarea de picturi, desene, oua încondeiate

-          formarea şi cultivarea interesului pentru problematica sănătăţii

-          cunoaşterea organismului uman şi a funcţiilor vitale, precum şi a unor norme de comportament pentru asigurarea echilibrului dintre sănătatea individuală şi colectivă

-          cunoaşterea noţiunilor legate de sănătate şi boală în vederea dezvoltării armonioase a organismului

-          formarea şi consolidarea deprinderilor de igienă a muncii, de odihnă şi recreere

-          formarea deprinderilor de alimentaţie raţională şi de desfăşurare de exerciţii fizice în vederea menţinerii sănătăţii

-          dezvoltarea capacităţii de utilizare a normelor igienico-sanitare prin corectarea deprinderilor greşite şi încurajarea celor corecte

-          sa-si  corecteze diferitele deficiente

-          sa colaboreze pentru eficientizarea activității

-          stimularea curiozității copiilor prin investigarea realităţii;

-          formarea unei atitudini ecologice responsabile prin exersarea unor deprinderi de îngrijire şi ocrotire a mediului, aplicând cunoştinţele însuşite;

-          înţelegerea cauzalităţii unor fenomene, schimbările şi transformările din mediul înconjurător;

-          sa-si dezvolte interesul pentru capodoperele cultural-artistice

-          sa devina conștienți de simțul estetic si de nevoia de frumos a fiecăruia dintre ei

-          sa se documenteze asupra obiceiurilor de paste

-          dezvoltarea muncii in echipa

-          dezvoltarea armonioasa a copilului prin cântec si voie buna

-          să perceapă valorile morale şi culturale;

-          să aplice criterii estetice şi morale în aprecierea valorilor;

-          să contribuie la promovarea culturii.

-          formarea deprinderilor de educație rutiera

-          cunoașterea normelor de securitate privind situațiile de urgenta

-          promovarea voluntariatului activ şi eficient;

-          realizarea unui schimb de experienţă util pentru  participanți;

-          sensibilizarea participanţilor cu privire la valorile şi importanţa voluntariatului.

  1. Modalităţi de evaluare a activităţilor:

-          Fotografii

-          Expoziție cu lucrările copiilor

-          Fisele de concurs

-          Diplome concurs , fișe de lucru, portofoliu tematic

-          Impresii ale elevilor consemnate intr-un registru special

-          Album foto

-          Postere

-          Impresii ale elevilor consemnate intr-un registru special

  1. Aspecte pozitive:

-          Implicarea activă a tuturor cadrelor didactice şi a elevilor la activităţi

  1. Aspecte negative:

-          Lipsa resurselor financiare şi a sponsorilor pentru recompensarea elevilor care s-au facut remarcaţi la activităţi

-          Lipsa unei Sali de sport pentru desfăşurarea competiţiilor sportive;

-          Lipsa unei săli de spectacole pentru prezentarea unui public mai larg a activităţilor artistice desfăşurate:

  1. Exemple de bună practică:

Proiect eTwinning ,,En voyage à travers la cuisine pour découvrir la culture!”

„Ecologizarea spaţiului unităţii de învăţământ”

Proiect chimie ,, Metalele din viața de zi cu zi”

Concurs de recitări: ,, Pe urmele poeților”

Vizionare de documentare istorice

,, Să ne cunoaștem comuna”

„Design vestimentar din materiale ecologice”

Tradiţii la români: „Închistritul ouălor de Paști”

„Selectăm, reciclăm, lucruri frumoase confecționăm!”

„Ziua păsărilor”

„Prin joc învăț să cresc frumos!”

„Un mediu curat, o viață mai bună.”

„Carnavalul Primăverii”

„Prietenul meu, pompierul”

„Miss fata de la ţară”

„Mi-s băiatul de la ţară”

„Specialităţi culinare românești”

Vizionare spectacol de teatru

Persoane (cadre didactice sau nu) responsabile cu monitorizarea şi evaluarea activităţilor:

  • ·                Director: DASCALIU ALEXANDRU
  • ·                Consilier educativ:  ISPAS CĂTĂLINA MIOARA
  • ·                Coordonator CEAC: LEONTE ROMICA EMANUELA
  • ·                Alte persoane:           BUDUR-HRISTEA CONSTANTIN

DASCALIU IRINA

BĂDRĂGAN ELENA

TOŞCUŢĂ GEORGETA

DROCHIOI ELENA

IACOB VALENTIN