Scoala cu clasele I - VIII Valeni
Valeni-Botesti, Neamt

Înscriere învăţământ primar

 

http://www.isjneamt.ro/public/primar.php

ORDIN  Nr. 3158/2016 din 15 februarie 2016

privind aprobarea Calendarului şi a Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2016 - 2017

EMITENT:     MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 132 din 19 februarie 2016

 

În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 44/2016 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice,

în temeiul art. 23 şi 29 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu

modificările şi completările ulterioare,

 

ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin.

 

ART. 1

Se aprobă Calendarul înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2016 - 2017, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

ART. 2

Se aprobă Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2016 - 2017, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

ART. 3

Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală management şi resurse umane, Direcţia pentru Învăţământ în Limbile Minorităţilor, Direcţia generală buget-finanţe, salarizare şi resurse umane, Direcţia generală logistică, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 4

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

p. Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice,

Gigel Paraschiv,

secretar de stat

 

Bucureşti, 15 februarie 2016.

Nr. 3.158.

 

ANEXA 1

 

CALENDARUL

înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2016 - 2017

______________________________________________________________________________

| Data-limită/Perioada |                      Evenimentul                      |

|______________________|_______________________________________________________|

|                 Pregătirea înscrierii în învăţământul primar |

|______________________________________________________________________________|

| 22 februarie 2016    | Afişarea circumscripţiilor şcolare şi a planului de   |

|                      | şcolarizare propus, respectiv numărul de clase        |

|                      | pregătitoare alocate, la fiecare unitate de           |

|                      | învăţământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există,|

|                      | şi pe site-ul inspectoratului şcolar                  |

|                      |                                                       |

|                      | Afişarea, la sediul fiecărei unităţi de învăţământ şi |

|                      | pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul      |

|                      | inspectoratului şcolar, pentru unităţile de învăţământ|

|                      | care nu au site propriu, a informaţiilor care permit  |

|                      | părinţilor să cunoască activitatea specifică clasei   |

|                      | pregătitoare din cadrul unităţii, cum ar fi:          |

|                      | posibilitatea organizării procesului de învăţământ în |

|                      | cadrul unei grădiniţe aflate în structura şcolii sau  |

|                      | în consorţiu cu şcoala, posibilitatea organizării     |

|                      | programului "Şcoala după şcoală", fotografii ale      |

|                      | spaţiului în care se desfăşoară activitatea la clasa  |

|                      | pregătitoare                                          |

|______________________|_______________________________________________________|

| 22 februarie 2016    | Afişarea programului de evaluare a dezvoltării        |

|                      | psihosomatice a copiilor solicitată de părinţi, în    |

|                      | conformitate cu prevederile din Metodologia de        |

|                      | înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru    |

|                      | anul şcolar 2016 - 2017, prevăzută în anexa nr. 2 la  |

|                      | ordin                                                 |

|                      |                                                       |

|                      | Afişarea unităţilor/instituţiilor în care se          |

|                      | realizează evaluarea dezvoltării psihosomatice a      |

|                      | copiilor solicitată de părinţi, în conformitate cu    |

|                      | prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în|

|                      | învăţământul primar pentru anul şcolar 2016 - 2017    |

|                      | prevăzută în anexa nr. 2 la ordin                     |

|______________________|_______________________________________________________|

| 22 februarie 2016    | Anunţarea, prin afişare la sediul unităţii de         |

|                      | învăţământ, a criteriilor specifice de departajare    |

|                      | elaborate de unităţile de învăţământ, în urma         |

|                      | consultării cadrelor didactice şi a partenerilor      |

|                      | sociali - sindicate, consiliu reprezentativ al        |

|                      | părinţilor - avizate, din punctul de vedere al        |

|                      | legalităţii, de către consilierul juridic şi aprobate |

|                      | în consiliul de administraţie al unităţii de          |

|                      | învăţământ                                            |

|                      |                                                       |

|                      | Anunţarea, prin afişare la sediul unităţii de         |

|                      | învăţământ, a listei documentelor care să dovedească  |

|                      | îndeplinirea criteriilor specifice de departajare     |

|______________________|_______________________________________________________|

| 24 februarie -       | Organizarea, în fiecare unitate de învăţământ în      |

| 3 martie 2016        | care se desfăşoară activitate specifică clasei        |

|                      | pregătitoare, a unei "Zile a porţilor deschise", zi   |

|                      | în care părinţii, copiii şi alte persoane interesate  |

|                      | pot vizita spaţiile dedicate activităţilor claselor   |

|                      | pregătitoare şi pot purta discuţii cu personalul      |

|                      | unităţii de învăţământ implicat în această activitate |

|______________________|_______________________________________________________|

| 22 februarie -       | Organizarea, în unităţile de învăţământ preşcolar,    |

| 4 martie 2016        | a întâlnirilor pentru informarea şi consilierea       |

|                      | părinţilor copiilor din grădiniţă care vor fi         |

|                      | cuprinşi, în anul şcolar 2016 - 2017, în învăţământul |

|                      | primar                                                |

|______________________|_______________________________________________________|

| 23 februarie -       | Realizarea evaluării nivelului de dezvoltare          |

| 16 martie 2016       | psihosomatică a copiilor pentru care Metodologia de   |

|                      | înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru    |

|                      | anul şcolar 2016 - 2017, prevăzută în anexa nr. 2 la  |

|                      | ordin, prevede această evaluare                       |

|______________________|_______________________________________________________|

| 23 februarie -       | Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării        |

| 17 martie 2016       | psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care  |

|                      | a solicitat evaluarea                                 |

|______________________|_______________________________________________________|

| 17 martie 2016       | Transmiterea de către centrele judeţene de resurse şi |

|                      | asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti |

|                      | de Resurse şi Asistenţă Educaţională a procesului-    |

|                      | verbal în care este înscris rezultatul evaluării      |

|                      | dezvoltării psihosomatice a copiilor din judeţ/       |

|                      | municipiul Bucureşti către comisia judeţeană/a        |

|                      | municipiului Bucureşti de înscriere a copiilor în     |

|                      | învăţământul primar (comisia judeţeană/a municipiului |

|                      | Bucureşti)                                            |

|______________________|_______________________________________________________|

Completarea şi validarea cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare |

|______________________________________________________________________________|

| 22 februarie 2016    | Afişarea la sediul unităţii de învăţământ şi al       |

|                      | inspectoratului şcolar şi pe site-ul acestora a       |

|                      | programului de completare a cererilor-tip de          |

|                      | înscriere în învăţământul primar                      |

|______________________|_______________________________________________________|

| 29 februarie -       | Completarea de către părinţi, online sau la unitatea  |

| 18 martie 2016       | de învăţământ la care solicită înscrierea copiilor, a |

|                      | cererilor-tip de înscriere. Validarea cererilor-tip   |

|                      | de înscriere la unitatea de învăţământ la care        |

|                      | solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul   |

|                      | orar 8,00 - 18,00 (luni - vineri), respectiv 9,00 -   |

|                      | 13,00 (sâmbăta)                                       |

|                      |                                                       |

|                      | Depunerea şi validarea cererilor-tip de înscriere de  |

|                      | către părinţii care solicită înscrierea copiilor la   |

|                      | şcoala specială                                       |

|______________________|_______________________________________________________|

|                Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare |

|______________________________________________________________________________|

| 21 martie 2016       | Procesarea, de către Comisia naţională de înscriere a |

|                      | copiilor în învăţământul primar (Comisia naţională),  |

|                      | a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei  |

|                      | informatice, şi repartizarea la şcoala de             |

|                      | circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au         |

|                      | solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere     |

|______________________|_______________________________________________________|

| 22 - 24 martie 2016  | Procesarea, la nivelul unităţilor de învăţământ, pe   |

|                      | baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi   |

|                      | din documentele depuse de părinţi, a cererilor        |

|                      | părinţilor care solicită înscrierea la o altă unitate |

|                      | de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pe      |

|                      | locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea     |

|                      | cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere  |

|                      | din unităţile de învăţământ, prin aplicarea           |

|                      | criteriilor generale şi specifice de departajare şi   |

|                      | validarea de către consiliul de administraţie al      |

|                      | unităţii de învăţământ a listei candidaţilor admişi   |

|                      | în această fază                                       |

|                      |                                                       |

|                      | Marcarea, în aplicaţia informatică, a cererilor-tip   |

|                      | de înscriere pentru candidaţii admişi în această fază |

|______________________|_______________________________________________________|

| 25 martie 2016       | Procesarea de către Comisia naţională a cererilor-tip |

|                      | de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice, şi  |

|                      | repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor   |

|                      | ai căror părinţi au solicitat înscrierea la o altă    |

|                      | unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, |

|                      | dar nu au fost admişi din lipsă de locuri şi care au  |

|                      | exprimat în această fază opţiunea pentru înscrierea   |

|                      | în şcoala de circumscripţie                           |

|______________________|_______________________________________________________|

| 25 - 26 martie 2016  | Afişarea în unităţile de învăţământ şi pe site-ul     |

|                      | inspectoratului şcolar şi al unităţilor de învăţământ |

|                      | a candidaţilor înmatriculaţi, a numărului de locuri   |

|                      | rămase libere şi a listei copiilor neînscrişi după    |

|                      | prima etapă                                           |

|______________________|_______________________________________________________|

|                A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare |

|______________________________________________________________________________|

| 29 martie 2016       | Comunicarea, prin afişare la unităţile de învăţământ  |

|                      | şi pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice |

|                      | de repartizare a copiilor pe locurile disponibile,    |

|                      | elaborată de inspectoratul şcolar                     |

|                      |                                                       |

|                      | Informarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi        |

|                      | Cercetării Ştiinţifice de către comisia judeţeană/a   |

|                      | municipiului Bucureşti cu privire la procedura        |

|                      | specifică de repartizare a copiilor pe locurile       |

|                      | disponibile, în etapa a doua                          |

|______________________|_______________________________________________________|

| 30 martie -          | Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul   |

| 8 aprilie 2016       | unităţii de învăţământ aflate pe prima poziţie dintre |

|                      | cele trei opţiuni exprimate pentru etapa a doua, de   |

|                      | către părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi în   |

|                      | nicio unitate de învăţământ în etapa anterioară sau   |

|                      | care nu au participat la prima etapă                  |

|                      |                                                       |

|                      | Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de   |

|                      | învăţământ aflată pe prima poziţie în opţiunile       |

|                      | privind înscrierea copiilor                           |

|______________________|_______________________________________________________|

| 11 - 15 aprilie 2016 | Procesarea, la nivelul unităţilor de învăţământ, a    |

|                      | cererilor-tip de înscriere depuse de părinţi,         |

|                      | aplicând procedura specifică elaborată de             |

|                      | inspectoratul şcolar, pe baza criteriilor generale şi |

|                      | a celor specifice de departajare, în limita locurilor |

|                      | disponibile                                           |

|                      |                                                       |

|                      | Completarea, în aplicaţia informatică, a datelor din  |

|                      | cererile-tip de înscriere pentru candidaţii admişi în |

|                      | această etapă                                         |

|______________________|_______________________________________________________|

| 15 aprilie 2016      | Afişarea la fiecare unitate de învăţământ a listelor  |

|                      | finale ale copiilor înscrişi în clasa pregătitoare    |

|______________________|_______________________________________________________|

| 19 - 22 aprilie 2016 | Centralizarea şi soluţionarea de către inspectoratul  |

|                      | şcolar a cererilor părinţilor copiilor care nu au     |

|                      | fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ      |

|                      |                                                       |

|                      | Soluţionarea de către inspectoratul şcolar a oricărei |

|                      | altei situaţii referitoare la înscrierea în           |

|                      | învăţământul primar, având în vedere, cu prioritate,  |

|                      | interesul educaţional al copilului                    |

|______________________|_______________________________________________________|

CAPITOLUL V

Procedura de înscriere în clasa pregătitoare

 

ART. 13

(1) Cererea-tip de înscriere în clasa pregătitoare se poate completa online sau la secretariatul unităţii de învăţământ la care părintele doreşte înscrierea copilului.

(2) Completarea cererii-tip de înscriere se face în perioada prevăzută de calendarul înscrierii, prin introducerea în aplicaţia informatică a datelor furnizate de părinte.

(3) Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie şi se face la unitatea de învăţământ la care părintele doreşte înscrierea, în prezenţa părintelui şi a cel puţin unui membru din comisia de înscriere, conform programării realizate de către unitatea de învăţământ, zilnic, în intervalul orar 8,00 - 18,00 (luni - vineri), respectiv 9,00 - 13,00 (sâmbăta).

(4) Validarea cererii-tip de înscriere constă în compararea datelor introduse în aplicaţia informatică cu documentele depuse de către părinte, tipărirea, verificarea şi semnarea de către părinte a fişei tipărite.

(5) În perioada prevăzută de calendarul înscrierii, conducerile unităţilor de învăţământ vor asigura prezenţa unui număr suficient de persoane din comisia de înscriere şi vor stabili programul de lucru al comisiei în ture, atât în program de dimineaţă, cât şi de după amiază, în intervalul orar 8,00 - 18,00 (luni - vineri), respectiv 9,00 - 13,00 (sâmbăta), pentru a sprijini participarea părinţilor la procedurile de completare/validare a cererilor-tip de înscriere.

(6) Conducerile unităţilor de învăţământ şi inspectoratele şcolare se vor asigura că programul de completare/validare a cererilor-tip de înscriere în învăţământul primar este adaptat solicitărilor părinţilor, permite procesarea tuturor solicitărilor şi asigură fluenţa procedurilor, evitând aglomeraţia.

(7) În vederea asigurării fluenţei procedurilor şi a evitării aglomeraţiei, unităţile de învăţământ vor asigura inclusiv posibilitatea de programare telefonică a părinţilor pentru completarea şi/sau validarea cererilor-tip de înscriere. Numărul de telefon la care părinţii pot apela este afişat la avizierul unităţii de învăţământ, pe site-ul acesteia, dacă există, şi pe site-ul inspectoratului şcolar.

(8) Unităţile de învăţământ vor informa părinţii că ordinea în care se programează telefonic pentru completarea şi/sau validarea cererilor-tip de înscriere sau în care se prezintă pentru completarea şi/sau validarea cererilor-tip de înscriere nu presupune crearea unei liste de preînscriere şi/sau acordarea unei priorităţi la înscriere. Informaţia va fi afişată la secretariatul unităţii de învăţământ, la avizierul acesteia şi pe site-ul şcolii, dacă acesta există, şi va fi comunicată direct părinţilor la momentul programării telefonice sau al prezentării pentru completarea/validarea cererii-tip de înscriere.

ART. 14

(1) În situaţia în care cererea-tip de înscriere se completează la sediul unităţii de învăţământ la care se doreşte înmatricularea copilului, completarea datelor în aplicaţia informatică se face în prezenţa părintelui, de către un membru al comisiei de înscriere din şcoală. În acest caz, imediat după completarea cererii-tip de înscriere, se realizează validarea acesteia. Comisiile de înscriere din fiecare unitate de învăţământ vor asigura imprimarea unui număr de cereri-tip de înscriere, care să fie completate de mână de către părinţi, în situaţia în care completarea cererilor-tip de înscriere nu se poate face direct în aplicaţia informatică, din motive obiective, cum ar fi întreruperea alimentării cu energie electrică, imposibilitatea temporară a conectării la internet etc. În aceste cazuri, comisiile vor informa părinţii care se prezintă pentru înscriere despre situaţia apărută şi vor solicita acestora să completeze manual cererea-tip de înscriere şi să o semneze. Părinţii vor fi informaţi că, după remedierea situaţiei speciale, vor fi invitaţi din nou la unitatea de învăţământ pentru a verifica datele introduse în aplicaţia informatică, pe baza cererii scrise depuse anterior, prin semnarea exemplarului de cerere-tip tipărit din calculator.

(2) Părintele depune, în momentul completării cererii-tip de înscriere la unitatea de învăţământ sau, după caz, în momentul validării acesteia, o fotocopie a actului de identitate propriu şi o fotocopie a certificatului de naştere al copilului. Copiile vor fi certificate conform cu originalul de către secretariatul unităţii de învăţământ, pe baza documentelor originale.

(3) În cazul în care cererea-tip de înscriere este completată pentru un copil care împlineşte vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2016 inclusiv, alături de documentele menţionate la alin. (2) părintele depune şi o copie a documentului prin care CJRAE/CMBRAE comunică rezultatul pozitiv al evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului.

(4) În cazul în care solicită înscrierea la altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pe lângă documentele menţionate la alin. (2) şi, după caz, la alin. (3), părinţii depun şi documente care dovedesc îndeplinirea criteriilor de departajare, stabilite în conformitate cu art. 10.

(5) În cazul în care solicită înscrierea la altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, părintele va menţiona, prin bifarea acestei opţiuni în cererea-tip de înscriere, dacă este de acord cu înscrierea copilului la şcoala de circumscripţie, în situaţia în care acesta nu va fi admis la şcoala solicitată, din lipsă de locuri libere.

ART. 15

(1) În momentul prezentării la unitatea de învăţământ pentru completarea cererii-tip de înscriere, părinţii vor fi informaţi că aplicaţia informatică nu permite înscrierea copilului la mai multe unităţi de învăţământ.

(2) În cazul în care aplicaţia informatică semnalează că pentru copilul respectiv a mai fost depusă o cerere de înscriere la altă unitate de învăţământ, înscrisă în baza de date, întrucât a fost validată, dosarul de înscriere nu va mai fi acceptat şi rămâne valabilă opţiunea deja asumată pentru altă unitate de învăţământ.

(3) În momentul prezentării la unitatea de învăţământ pentru completarea sau validarea cererii-tip de înscriere, părinţii sunt informaţi cu privire la prevederile prezentei metodologii, la modalitatea de definire a numărului de locuri libere şi la criteriile de departajare generale şi specifice care vor fi utilizate în cazul în care numărul de opţiuni pentru respectiva unitate de învăţământ este mai mare decât numărul de locuri libere. Unităţile de învăţământ pun la dispoziţia părinţilor aceste informaţii şi prin afişare.

(4) Pentru validarea cererii-tip de înscriere, un membru al comisiei de înscriere din unitatea de învăţământ tipăreşte fişa completată în aplicaţia informatică, în prezenţa părintelui.

(5) După tipărire, cererea-tip de înscriere este verificată şi semnată de părinte.

(6) În cazul existenţei unei erori în transcrierea datelor, părinţii o semnalează pe loc, iar membrul comisiei de înscriere din unitatea de învăţământ procedează la corectarea greşelii în baza de date computerizată şi retipăreşte cererea-tip de înscriere corectată din calculator, în vederea semnării de către părinte.

ART. 16

(1) După încheierea perioadei de completare şi validare a cererilor-tip de înscriere, cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare se face în două etape succesive, după cum urmează:

a) prima etapă, în care repartizarea copiilor se face pe baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi din documentele depuse de părinţi, folosind aplicaţia informatică şi pe baza deciziilor consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, luate în urma aplicării criteriilor de departajare pentru copiii din alte circumscripţii şcolare;

b) a doua etapă, în care este asigurată înscrierea, pe locurile libere, a copiilor care nu au participat la prima etapă sau nu au fost distribuiţi, din diferite motive.

(2) În situaţii excepţionale, înainte de desfăşurarea primei etape de înscriere, consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare pot ajusta planul de şcolarizare pentru a asigura accesul la educaţie al tuturor copiilor care trebuie să îşi facă debutul şcolar în anul 2016 - 2017.

(3) ISJ/ISMB informează Direcţia generală management şi reţea şcolară şi Direcţia generală învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS) despre aceste situaţii şi despre deciziile luate pentru soluţionarea lor, până la data de 18 martie 2016, ora 23,00.

 

CAPITOLUL VI

Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare

 

ART. 17

(1) În prima etapă, procesarea cererilor-tip de înscriere se desfăşoară la Comisia naţională de înscriere a copiilor în învăţământul primar, denumită în continuare Comisia naţională, cu ajutorul aplicaţiei informatice şi la nivelul unităţilor de învăţământ, pe baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi din documentele depuse de părinţi.

(2) Procesarea cererilor-tip de înscriere se face în ordine, respectând următoarele priorităţi:

a) în prima fază sunt admişi la şcoala de circumscripţie copiii ai căror părinţi au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere. Repartizarea acestora conform solicitării din cererea-tip de înscriere se realizează cu ajutorul aplicaţiei informatice;

b) în a doua fază se procesează cererile părinţilor care solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora se realizează la nivelul comisiei de înscriere din unităţile de învăţământ, prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare, iar listele finale sunt validate de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ;

c) în a treia fază sunt admişi la şcoala de circumscripţie copiii ai căror părinţi au solicitat înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost înmatriculaţi, din lipsă de locuri. Repartizarea acestora se realizează cu ajutorul aplicaţiei informatice, dacă în cererea-tip de înscriere a fost bifată opţiunea de înscriere la şcoala de circumscripţie, în cazul neadmiterii la şcoala solicitată.

ART. 18

(1) În prima fază, cu ajutorul aplicaţiei informatice, toţi copiii ai căror părinţi au solicitat înscrierea la şcoala de circumscripţie vor fi înmatriculaţi conform opţiunii.

(2) După încheierea primei faze, Comisia naţională comunică comisiilor de înscriere din unităţile de învăţământ locurile rămase libere, stabilite în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3).

ART. 19

(1) În a doua fază de înscriere, în conformitate cu calendarul înscrierii şi cu programul afişat, la fiecare unitate de învăţământ la care au rămas locuri libere, comisia de înscriere din unitatea de învăţământ analizează cererile-tip de înscriere şi documentele depuse de părinţii copiilor care au domiciliul în afara circumscripţiei şcolare.

(2) În cazul în care numărul solicitărilor este mai mic decât sau egal cu numărul locurilor libere, comisia de înscriere validează înscrierea copiilor respectivi în unitatea de învăţământ, fără nicio restricţie.

(3) În cazul în care numărul solicitărilor este mai mare decât numărul locurilor libere, comisia de înscriere din unitatea de învăţământ aplică criteriile de departajare generale şi apoi, dacă este necesar, pe cele specifice, în vederea stabilirii candidaţilor care vor fi admişi.

ART. 20

(1) Până la data precizată în calendarul înscrierii, comisia de înscriere din fiecare unitate de învăţământ la care au rămas locuri libere după prima fază procesează cererile părinţilor copiilor proveniţi din alte circumscripţii şcolare şi stabileşte lista copiilor care vor fi înmatriculaţi la unitatea de învăţământ, în clasa pregătitoare. Decizia se ia în funcţie de numărul de locuri libere, de numărul de cereri şi pe baza criteriilor de departajare.

(2) În conformitate cu prevederile art. 63 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, la solicitarea unităţilor de învăţământ, consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare pot aproba, în situaţii excepţionale, depăşirea efectivelor maxime stabilite de lege pentru clasele pregătitoare la care numărul solicitărilor de înscriere ale părinţilor proveniţi din alte circumscripţii şcolare este mare.

(3) Aplicarea criteriilor şi stabilirea listei copiilor declaraţi admişi în unitatea de învăţământ respectivă, respectiv a listei cererilor respinse, din lipsă de locuri, se face în plenul comisiei şi se consemnează într-un proces-verbal, care rămâne la dosarul comisiei.

(4) Rezultatele analizei şi decizia comisiei de înscriere din unitatea de învăţământ sunt transmise comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti şi Comisiei naţionale, până la data prevăzută de calendar.

ART. 21

(1) În a treia fază a primei etape de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice, se procesează cererile părinţilor care iniţial au solicitat înscrierea la altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost admişi, din lipsă de locuri, şi care au optat, în cererea-tip de înscriere, pentru întoarcerea la şcoala de circumscripţie.

(2) Având în vedere că locurile copiilor menţionaţi la alin. (1) au fost rezervate la şcoala de circumscripţie până la această fază, toţi copiii din circumscripţia şcolară ai căror părinţi au optat în cererea-tip de înscriere pentru întoarcerea la şcoala de circumscripţie, în cazul în care nu au fost admişi la şcoala solicitată iniţial, vor fi înmatriculaţi la şcoala de circumscripţie.

ART. 22

(1) La încheierea primei etape de înscriere, aplicaţia informatică stabileşte numărul de locuri disponibile de la fiecare unitate de învăţământ.

(2) La încheierea primei etape de înscriere se consideră locuri disponibile, pe lângă locurile rămase neocupate după a doua fază de repartizare, şi locurile copiilor din circumscripţia şcolară respectivă care au fost înmatriculaţi la o altă şcoală, în faza a doua de înscriere, sau care nu s-au înscris în nicio unitate de învăţământ în această etapă. De exemplu, dacă la unitatea de învăţământ menţionată la art. 9 alin. (3) au rămas neocupate după a doua fază de repartizare din cadrul primei etape de înscriere 5 din cele 10 locuri libere, iar din cei 40 de copii din circumscripţia şcolară care trebuiau înscrişi în clasa pregătitoare 36 au fost înscrişi, 34 la unitatea respectivă şi 2 la alte unităţi de învăţământ, atunci la această unitate de învăţământ există în total 11 locuri disponibile pentru a doua etapă de înscriere. Cele 11 locuri se compun din cele 5 locuri rămase libere, 4 locuri neocupate de copiii din circumscripţie încă nedistribuiţi şi din cele 2 locuri lăsate neocupate de copiii din circumscripţie care sunt înscrişi la alte unităţi de învăţământ.

ART. 23

(1) Lista candidaţilor înmatriculaţi după prima etapă se afişează la fiecare unitate de învăţământ şi pe site-ul ISJ/ISMB, conform calendarului înscrierii.

(2) Locurile disponibile de la toate unităţile de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, stabilite în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2), vor fi afişate la fiecare unitate de învăţământ care şcolarizează clasa pregătitoare şi pe site-ul ISJ/ISMB, pentru informarea părinţilor.

(3) Comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti afişează situaţia completării locurilor la fiecare unitate de învăţământ, numărul de locuri disponibile în sensul art. 22 şi numărul copiilor neînscrişi după prima etapă.

(4) Informaţiile menţionate la alin. (3) se afişează pe site-ul ISJ/ISMB, precum şi la fiecare unitate de învăţământ.