Clubul Copiilor Sighetu Marmatiei
Sighetu Marmatiei, Maramures

Regulament

 REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a Clubului Copiilor Sighetu Marmației

 

Dezbătut și aprobat în C.P. din 29.09.2021
Dezbătut și aprobat în C.A. din 29.09.2021

REGULAMENT
DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
A CLUBULUI COPIILOR SIGHETU MARMAȚIEI


CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1.Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor cuprinde norme referitoare la organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ/unităţi de stat sau private, care oferă/furnizează educaţie nonformală, prin activităţi educative extraşcolare, în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. (1). Respectarea regulamentului este obligatorie pentru personalul din Clubul Copiilor Sighetu Marmației şi din structurile arondate din judeţ, personal didactic de predare, instruire practică, didactic auxiliar, nedidactic, pentru copiii care beneficiază de activităţile educative din palat şi cluburi, copii, părinţii acestora şi parteneri implicaţi în activităţile educative.
(2) Palatele şi cluburile copiilor din judeţul Maramureș sunt unităţi conexe, subordonate Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureș, respectiv Ministerului Educaţiei Naţionale.
(3) Clubul Copiilor Sighetu Marmației este subordonat direct I.S.J. Maramureș, fiind unitate cu personalitate juridică, centru bugetar financiar şi metodologic pentru cluburile din judeţ.
(4) Inspectorul de specialitate din ISJ Maramureș asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate în Clubul Copiilor Sighetu Marmațieişi în structurile arondate.
(5) Palatele şi cluburile copiilor au următoarele competenţe:
a) asigură educaţia nonformală a antepreşcolarilor, preşcolarilor şi elevilor;
b) atestă competenţele de comunicare, lingvistice, artistice, tehnice, sportive, digitale, civice, antreprenoriale dobândite de copiii care au frecventat cercurile de profil din cadrul acestor unităţi de învăţământ, în baza reglementărilor prevăzute la art. 13;
c) organizează activităţi extraşcolare la nivel local, judeţean, regional, naţional şi internaţional;
d) pot sprijini programe tip "Şcoala după şcoală" organizate în unităţi de învăţământ, în calitate de furnizori de educaţie nonformală;
e) oferă consultanţă, consiliere şi asistenţă în domeniul educaţiei nonformale/activităţi extraşcolare;
f) desfăşoară activităţi de mentorat în domeniul educaţiei nonformale;
g) organizează cursuri de formare, simpozioane, ateliere de lucru în diverse domenii ale educaţiei nonformale;
h) elaborează suporturi de cursuri de formare, materiale didactice auxiliare, ghiduri metodologice, studii de cercetare, programe şcolare etc. în domeniul educaţiei nonformale;
i) colaborează cu instituţii guvernamentale şi neguvernamentale acreditate în furnizarea programelor de formare cu credite transferabile, în diverse domenii ale educaţiei nonformale;
j) modifică profilul şi denumirea cercurilor, cu avizul inspectoratului şcolar judeţean/Ministerului Educaţiei Naţionale şi cu respectarea altor prevederi legale în vigoare;
k) palatul copiilor coordonează, monitorizează şi evaluează activitatea cluburilor copiilor la nivel judeţean; Art. 3 În judeţul Maramureș, toţi copii cu vârste între 4 şi 19 ani, beneficiază de educaţie nonformală indiferent de condiţia socială şi materială, de sex, rasă, de naţionalitate, de apartenenţă politică sau religioasă, fără restricţii care ar putea constitui o discriminare sau segregare.
Art. 4. (1) Statul coordonează şi sprijină organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ de pe teritoriul ţării. Independenţa instituţională în organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice palatelor şi cluburilor copiilor.
Art. 5. Activitatea de instruire şi educaţie non-formală din cadrul palatului şi cluburilor copiilor se desfăşoară în afara orelor de curs, pe toată durata anului şcolar şi în vacanţele şcolare, şi este gratuită.
Art. 6 (1) Denumirea de „Clubul Copiilor” se va atribui instituţiei specializate în activitatea extraşcolară care funcţionează în municipiul reşedinţă de judeţ.
(2) Astfel, în judeţulMaramureș funcţionează structurile(fara personalitate juridica): Clubul Copiilor Vișeu de Sus, Clubul CopiilorBorșa,
(3) Clubul Copiilor Sighetu Marmațieiare sediul în Municipiul Sighetu Marmaței, str. Gheorghe Doja nr. 46.
Art. 7 (1) Clubul Copiilor Sighetu Marmației, unitate cu personalitate juridică, este organizat şi funcţionează în baza legislaţiei, generale şi speciale, a actelor normative elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, a prezentului regulament, a deciziilor Inspectoratului Şcolar Maramures şi a regulamentuluiintern al unităţii.
(2) Regulamentulintern se dezbate de consiliul profesoral, la care participă cu drept de vot personalul didactic, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic şi fără drept de vot, reprezentanţi ai părinţilor si elevilor
(3) Regulamentul intern este aprobat de Consiliul de Administraţie şi cuprinde reglementări specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităii, în concordanţă cu prevederile legale în vigoare se aprobă şi se actualizează anual.
(4) Respectarea regulamenului intern este obligatorie pentru tot personalul salariat al palatului/clubului, pentru elevi şi părinţi/reprezentanţi legali ai acestora.
Art. 8 În incinta palatului/cluburilor copiilor sunt interzise, potrivit legii, crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, organizarea şi desfăşurarea activităţii de propagandă politică şi prozelitism religios, orice formă de activităţi care încalcă normele convieţuirii sociale, care pun în pericol sănătatea fizică şi psihică a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic.
Art. 9. (1) La palatul/cluburile copiilor anul şcolar începe la 1 septembrie şi se încheie la 31 august din anul calendaristic următor.
(2) În conformitate cu structura anului şcolar stabilită prin Ordinul Ministrului, Consiliul de Administraţie al palatului copiilor/cluburilor decide asupra perioadei de activitate didactică, cu următoarele amendamente:
- Numărul săptămânilor de activitate didactică se stabileşte prin ordin al ministrului, acesta fiind similar cu numărul de săptămâni de activitate didactică desfăşurată în unităţile de învăţământ preuniversitar; - În perioadele de vacanţă a elevilor, activitatea de la palate/cluburi continuă, organizându-se acţiuni specifice educaţiei non-formale;
(3) În situaţii obiective, ca de exemplu: epidemii, calamităţi naturale, etc., activitatea didactică de la palate şi cluburi poate fi suspendată pe perioadă determinată.
(4) suspendarea activităţilor didactice se face la cererea directorului, după consultarea sindicatelor, a inspectorului educativ şi cu aprobarea Inspectorului Școlar General.

CAPITOLUL II ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII

Art. 10. (1) Clubul Copiilor Sighetu Marmațieişi cluburile arondate se înfiinţează cu aprobarea Ministerului Educaţiei Naţionale, la propunerea inspectoratelor şcolare judeţene, şi sunt asimilate unităţilor de învăţământ liceal.
(2) Pot funcţiona cluburi ale copiilor în localităţile în care numărul copiilor cuprinşi într-o formă de învăţământ - preşcolar, primar, gimnazial, liceal - este de cel puţin 1.000.
(3) Orice modificare a structurii palatelor, cluburilor şi filialelor poate fi făcută numai cu aprobarea Ministerului Educaţiei Naţionale, la propunerea consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor şi cu avizul inspectoratului şcolar judeţean.
(4) În localităţile în care numărul copiilor şcolarizaţi este mai mic de 1.000, Ministerul Educaţiei Naţionale, poate înfiinţa filiale ale palatului/clubului copiilor, la solicitarea comunităţii locale şi la propunerea inspectoratului şcolar judeţean, pe baza unui studiu de impact.
(5) Un club al copiilor se constituie ca unitate de învăţământ cu personalitate juridică cu minimum 300 de copii înscrişi şi având minimum 7 norme didactice. (6) Filiala se constituie din una până la 6 norme didactice.
Art. 11. Profilurile catedrelor sunt: cultural-artistice, tehnico aplicative, ştiinţifice, sportiv-turistice. Art. 12. (1) Activitatea didactică se desfăşoară în săli de cercuri, ateliere, cabinete, laboratoare, săli de sport, baze sportive, parcuri şcoală, cartodromuri, poligoane, ateliere deschise, tabere etc.
(2) În cadrul cercurilor, activitatea este structurată pe grupe de începători, de avansaţi şi de performanţă, în funcţie de nivelul pregătirii elevilor şi de competenţele ce urmează a fi formate.
(3) Grupele de performanţă se constituie cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii respective pentru elevii care în cadrul activităţii organizate în cercurile din palatele şi cluburilor copiilor ating un nivel ridicat şi numai după minim 1 an de performanţă la nivel naţional sau internaţional.
Art. 13. (1) Schimbarea denumirii cercului se va face de către Consiliul de administraţie al palatului/clubului, în conformitate cu centralizatorul elaborat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
(2) Reprofilarea unui cerc, în cazul unei frecvenţe reduse, a bazei materiale necorespunzătoare, se aprobă de către consiliul de administraţie al palatului/clubului.
(3) Inspectoratul şcolar poate aproba transferarea temporară sau definitivă a unei norme didactice de la o unitate şcolară la alta, la propunerea consiliului de administraţie şi cu avizul inspectorului educativ.
(4) Arondarea unui club al copiilor la un alt club sau la palatul copiilor din judeţ se realizează la propunerea consiliului de administraţie al palatului copiilor, cu avizul inspectoratului şcolar judeţean şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei Naţionale.
Art. 14. (1) Personalul din palatele şi cluburile copiilor este format din personal didactic, personal didactic auxiliar şi personal administrativ sau nedidactic.
(2) În palatele şi cluburile copiilor poate funcţiona personal didactic asociat şi personal didactic pensionat. (3) Personalul didactic, didactic auxiliar şi asociat sunt definite conform Legii nr. 1/2011. (4) Numărul normelor personalului didactic auxiliar se stabileşte de către consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor, conform normelor în vigoare şi se aprobă prin statul de funcţii.
Art. 15 (1) Cadrele didactice care urmează să fie încadrate prin detaşare, suplinire, cumul, titularizare la palatul/clubul copiilor, vor susţinre o probă de aptitudini, eliminatorie, specifică profilului catedrei pentru care optează.
(2) Susţinerea unei probe scrise din didactica specialităţii, în cazul angajării personalului didactic cu contract individual de muncă;
(3) prezentarea unui curriculum vitae, susţinerea unui interviu şi a unei probe practice specifice profilului cercului la angajarea în regim de plată cu ora a personalului didactic asociat şi a personalului didactic pensionat.
Art. 16. (1) La palatul/clubul copiilor, norma didactică se poate constitui atât din grupe în profilul cercului, cât şi din grupe cu alt profil.
(2) Grupele cu alt profil pot fi maximum 3 şi se constituie cu aprobarea consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor.
(3) O grupă poate funcţiona cu minimum 10 elevi. La cercurile la care instruirea copiilor se face individual şi la grupele de performanţă, grupa are minimum 4 copii.
Art. 17. (1) Un cerc cu normă întreagă la care instruirea copiilor se realizează colectiv are minimum 90 de copii, norma didactică fiind de 18 ore/săptămână. Un cerc cu norma întreagă condus de un maistru instructor/maistru coregraf/antrenor/institutor are minimum 120 de copii, norma didactică fiind de 24 ore/săptămână.
(2) În cercurile la care instruirea copiilor se realizează individual, numărul copiilor însumat pentru toate grupele este de minimum 36.
Art. 18. (1) Activitatea cu o grupă de copii se desfăşoară 100 de minute/săptămână, programate în aceeaşi zi.
(2) Cu grupele de performanţă se pot desfăşura în cadrul cercului 200 de minute pe săptămână, programate în două zile.
Art. 19. (1) Activitatea fiecărui cerc se desfăşoară pe baza unei planificări calendaristice a activităţii, aprobate de către director, respectând reperele metodologice minimale în domeniu aprobate de M.E.N.
(2) Portofoliul cercului va cuprinde:
- planificarea calendaristică;
- oferta educaţională a cercului;
- documente curriculare;
- modalităţi de monitorizare şi evaluare a activităţii cercului;
- măsuri de optimizare a ofertei cercului;
- proiect de dotări şi achiziţii pe termen mediu şi lung.
(3) Activitatea este astfel concepută încât să evite paralelismul şi/sau suprapunerile cu conţinutul tematic al programelor pentru educaţia formală.

CAPITOLUL III CONDUCEREA PALATELOR/CLUBURILOR COPIILOR

Secţiunea 1 Dispoziţii generale
Art. 20. (1) Conducerea palatelor şi cluburilor copiilor, ca unităţi de învăţământ preuniversitar specializate în educaţie nonformală, este asigurată în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.
(2) La nivelul fiecărui palat/club al copiilor se înfiinţează Comisia pentru evaluare şi asigurare a calităţii (CEAC), în conformitate cu prevederile legale,care funcţionează în baza propriei strategii şi a propriului regulament de funcţionare aprobate de consiliul de administraţie.
(3) Componenţa, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii sunt realizate în conformitate cu prevederile legale.
Secţiunea 2 DIRECTORUL
Art. 21. (1) Directorul clubului copiilor este degrevat, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Directorii palatelor şi cluburilor copiilor au catedra rezervată în condiţiile stabilite de Statutul personalului didactic, pentru cadrele didactice trecute în funcţii de conducere.
Art. 22.(1) Directorul exercită conducerea executivă a palatului/clubului copiilor, în conformitate cu atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor, precum şi cu alte reglementări legale.
2) Directoruleste subordonat inspectoratului şcolar, reprezentat prin inspectorul şcolar general şi inspectorul educativ. Fişa de evaluare şi fişa postului sunt elaborate de MEN.
(3) Directorul reprezintă palatul în relaţia cu terţe persoane fizice şi juridice, în limitele competenţelor prevăzute de lege.
(4) Directorul palatului/clubului copiilor trebuie să manifeste loialitate faţă de palatul/clubul copiilor, credibilitate şi responsabilitate în deciziile sale, încredere în capacităţile angajaţilor, să încurajeze şi să îşi susţină colegii în vederea motivării pentru formarea continuă şi pentru crearea, în palatul/clubul copiilor/filială, a unui climat optim desfăşurării procesului de învăţământ.
(5) Directorul palatului/clubului copiilor coordonează, direct, compartimentul financiar-contabil. Personalul compartimentului financiar-contabil este subordonat directorului palatului şi îşi desfăşoară activitatea conform atribuţiilor stabilite de acesta, prin fişa postului.
(6) Directorul are drept de îndrumare şi control asupra întregului personal salariat al palatului/clubului. (7) Vizitarea palatului/clubului copiilor şi asistenţa la activităţi, efectuate de persoane din afara palatului/clubului copiilor, se fac numai cu aprobarea directorului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(7) Directorul poate transfera, temporar sau definitiv, o normă didactică de la Clubul copiilor la structurile arondate şi invers, cu aprobarea consiliului de administraţie şi cu avizul inspectoratului şcolar judeţean.
(8) Art. 23.(1) Drepturile şi obligaţiile directorului palatului/clubului copiilor sunt cele prevăzute de lege, de prezentul regulament, precum şi de regulamentul intern.
Art. 24. Perioada concediului anual de odihnă al directorului palatului/clubului copiilor se aprobă de către inspectorul şcolar general.
Art. 25. Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea nr. 1/2011, directorul palatului mai îndeplineşte şi următoarele:
a) este preşedintele consiliului profesoral şi membru/preşedinte al consiliului de administraţie;
b) prezintă rapoarte de evaluare semestriale şi anuale în faţa consiliului profesoral şi consiliului de administraţie;
c) în cazul în care hotărârile acestor organisme încalcă prevederile legale, directorul are dreptul să interzică aplicarea lor şi este obligat să informeze în acest sens, în termen de 3 zile, inspectorul şcolar general, respectiv M.E.N.
d) directorul palatului/clubului copiilor este ordonatorul de credite al palatului/clubului copiilor;
e) elaborează şi propune consiliului de administraţie regulamentul intern al palatului/clubului copiilor spre aprobare;
f) elaborează planul managerial, coordonează elaborarea proiectului de dezvoltare al clubului copiilor, prin care stabileşte politica educaţională a acestuia;
g) este direct responsabil de calitatea educaţiei furnizate de palatul/clubul copiilor;
h) lansează proiecte de parteneriat educaţional la nivel local, naţional, internaţional;
i) în baza propunerilor consiliului profesoral, numeşte şefii catedrelor de specialitate/comisiilor metodice, ai compartimentelor funcţionale, precum şi ai altor colective şi comisii prevăzute în metodologiile emise de M.E.N.;
j) poate propune, spre aprobarea consiliului profesoral, cadre didactice care să facă parte din consiliul de administraţie şi solicită comitetului de părinţi/asociaţiilor de părinţi, consiliului judeţean/consiliului local, desemnarea reprezentanţilor lor în consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor;
k) elaborează fişa postului şi fişa de evaluare pentru responsabilii filialelor, şefii catedrelor de specialitate/comisiilor metodice, şefii compartimentelor funcţionale, precum şi pentru cei ai altor colective şi comisii prevăzute în metodologiile emise de M.E.N.;
l) întocmeşte fişele posturilor şi fişele de evaluare pentru personalul din subordine, conform legislaţiei în vigoare;
m) elaborează proceduri interne de lucru, care se aprobă în consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor;
n) îndeplineşte atribuţiile stabilite prin alte metodologii aprobate de M.E.N.;
o) încheie contracte individuale de muncă cu personalul angajat şi aprobă concediile de odihnă ale personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, cu aprobarea consiliului de administraţie;
p) numeşte şi eliberează din funcţie personalul didactic auxiliar şi nedidactic, conform legislaţiei în vigoare;
q) poate propune consiliului de administraţie angajarea de personal plătit din venituri extrabugetare proprii, în vederea îmbunătăţirii activităţii desfăşurate în cadrul palatului/clubului copiilor;
r) aprobă trecerea personalului salariat de la o treaptă profesională la alta, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
s) propune consiliului de administraţie spre aprobare şi aplică sancţiuni pentru abaterile disciplinare săvârşite de personalul unităţii de învăţământ, conform prevederilor legale în vigoare;
ş) răspunde de respectarea condiţiilor şi a exigenţelor privind normele de igienă şcolară, de protecţie a muncii, de protecţie civilă;
t) elaborează proiectul de buget, de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării consiliului de administraţie al palatului copiilor/clubului copiilor;
ţ) răspunde în faţa consiliului profesoral, a consiliului de administraţie şi a organelor de îndrumare, evaluare şi control de la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale pentru activitatea proprie, conform fişei postului elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale.
u) Consiliul de administraţie al inspectoratuluişcolar judeţean evaluează activitatea directorului palatului/clubului copiilor şi îi acordă calificativul anual, pe baza fişei de evaluare elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale.
v) Directorul beneficiază de indemnizaţie de conducere, conform reglementărilor legale în vigoare.
Art. 26. Directorul în calitate de angajator are următoarele atribuţii:
- aprobă concediile de odihnă, la solicitările scrise ale acestora;
- aprobă concediul fără plată şi zilelele libere plătite;
- consemnează, zilnic, în condica de prezenţă absenţele şi întârzierile de la orele de curs;
- aprobă trecerea personalului salariat de la o treaptă profesională la alta, în condiţiile prevăzute de lege;
Art. 27. Directorul în calitate de evaluator are următoarele atribuţii:
- evaluează activitatea personalui didactic la inspecţiile pentru obţinerea gradelor didactice, precum şi dosarele pentru acordarea gradaţiei de merit.
Art. 28. Directorul în calitate de ordonator de credite răspunde de: - elaborarea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli;
- urmărirea modului de încasare a veniturilor;
- necesitatea şi legalitatea utilizării creditelor bugetare, în limita şi cu destinaţia aprobate prin buget;
- integritatea şi buna funcţionare a bunurilor aflate în administrare;
- organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a bilanţurilor contabile şi a conturilor de execuţie bugetară.
Art. 29. Aplică sancţiuni pentru abaterile disciplinare săvârşite de personalul unităţii, conform prevederilor în vigoare.
Art. 30. Directorul/directorul adjunct al palatuluimai îndeplineşte şi următoarele atribuţii: a) coordonează, monitorizează şi asigură calitatea actului didactic;
b) aprobă componenţa nominală a catedrelor de specialitate din palatul/clubul copiilor;
c) alege, prin vot secret, cadrele didactice membre ale Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii;
d) formulează aprecieri sintetice privind activitatea personalului didactic, care solicită acordarea gradaţiei de merit sau a altor distincţii şi premii, potrivit legii, pe baza raportului de autoevaluare a activităţii desfăşurate de acesta;
e) analizează şi dezbate Raportul de evaluare internă privind calitatea educaţiei şi Raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din palatul/clubul copiilor;
f) dezbate, avizează şi propune spre aprobare consiliului de administraţie planul de dezvoltare al palatului/clubului copiilor;
g) dezbate şi avizează regulamentul intern al palatului/clubului copiilor în şedinţa la care participă cel puţin două treimi din personalul salariat din palatul/clubul copiilor;
h) dezbate şi aprobă rapoartele de activitate, planul anual şi planurile semestriale de activitate, precum şi eventualele completări sau modificări ale acestora;
i) dezbate, la solicitarea Ministerului Educaţiei Naţionale, a inspectoratului şcolar judeţean sau din propria iniţiativă, proiecte de legi sau de acte normative, care reglementează activitatea instructiveducativă şi transmite inspectoratului şcolar propunerile de modificare sau de completare;
j) dezbate problemele legate de conţinutul sau de organizarea activităţii instructiv-educative din palatul/clubul copiilor;
k) numeşte comisiile de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare săvârşite de personalul salariat al unităţii de învăţământ, conform legislaţiei în vigoare;
l) aprobă participarea unităţii de învăţământ la programe şi proiecte educative naţionale şi internaţionale;
m) aprobă afilierea palatului/clubului copiilor la organizaţii internaţionale omoloage sau de profil, cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.

Secţiunea 3 CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

Art. 31.
(1) Consiliul de administraţie este organ de conducere. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, consiliul de administraţie şi directorii colaborează cu Consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi/asociaţiile de părinţi, cu reprezentanţii minorităţilor naţionale, unde este cazul, şi cu autorităţile administraţiei locale.
(2) Consiliul de administraţie al palatului copiilor este format din 7 membri, după cum urmează: 2 cadre didactice, inclusiv directorul, 2 reprezentanti al comunităţii locale,şi 2 reprezentați al părinţilor.
(3) Personalul didactic care face parte din consiliul de administraţie este ales de consiliul profesoral, la propunerea directorului sau a celorlalţi membri ai acestuia, dintre cadrele didactice care au calităţi manageriale şi performanţe profesionale deosebite.
(4) În cazul în care în palatul şi în clubul copiilor activează cadre didactice aparţinând minorităţilor naţionale, fiecare minoritate va avea câte un reprezentant, cadru didactic, în consiliul de administraţie. (5) La şedinţele consiliului de administraţie participă, fără drept de vot, cu statut de observator/observatori, liderul sindical/liderii sindicali din clubul copiilor. Punctul de vedere al acestora se menţionează în procesulverbal al şedinţei.
(6) Preşedintele consiliului de administraţie este ales, activează şi îşi îndeplineşte atribuţiile conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
(7) Membrii consiliului de administraţie coordonează şi răspund de domenii de activitate pe baza delegării de sarcini stabilite de directorul consiliului, prin decizie.
(8) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar, pe baza unei tematici stabilite la începutul fiecărui an scolar sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea directorului palatului/clubului copiilor sau a două treimi dintre membri şi este legal constituit în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.
(9) Secretarul consiliului de administraţie invită în scris, cu 48 de ore înainte de data şedinţei, membrii consiliului de administraţie.
(10) Preşedintele consiliului de administraţie numeşte, prin decizie, secretarul consiliului de administraţie, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului de administraţie.
(11) Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi.
(12) Deciziile privind bugetul şi patrimoniul palatului se iau cu majoritatea voturilor din totalul membrilor consiliului de administraţie.
(13) Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi: procedurile pentru ocuparea posturilor, a funcţiilor de conducere, acordarea gradaţiei de merit, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea, se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă la vot.
(14) Hotărârile consiliului de administraţie privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, răspunderea disciplinară şi disponibilizarea personalului didactic se adoptă cu votul a două treimi din totalul membrilor.
(15) La sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului de administraţie, toţi membrii şi invitaţii, dacă este cazul, au obligaţia să semneze procesul-verbal încheiat cu această ocazie. Preşedintele consiliului de administraţie răspunde de acest lucru.
(16) Procesele-verbale se scriu în Registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie, care se înregistrează în unitatea de învăţământ pentru a deveni documente oficiale. Pe ultima foaie a acestuia preşedintele scrie numărul paginilor şi al registrului, ştampilează şi semnează, pentru autentificare.
(17) Registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie este însoţit, în mod obligatoriu, de dosarul care conţine anexele proceselor-verbale: rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc. Cele două documente oficiale, registrul şi dosarul, se păstrează în biroul directorului.
Art. 32. Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea nr. 1/2011şi în metodologia de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie în unităţile de învăţământ preuniversitar elaborată de Ministerul Educaţiei Naţionale, consiliul de administraţie mai îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a) aprobă programele de studiu ale cercurilor, conţinând modulele de studiu şi competenţele aferente, elaborate separat pentru grupele de iniţiere/de avansaţi/de performanţă, la propunerea consiliului profesoral al palatului/clubului copiilor;
b) aprobă regulamentul de ordine interioară al clubului copiilor, după ce a fost dezbătut în consiliul profesoral;
c) avizează proiectele de state de funcţii şi de buget ale clubului copiilor;
d) acordă calificativele anuale pentru întregul personal salariat, pe baza propunerilor rezultate din raportul anual privind starea şi calitatea învăţământului din palatul/clubul copiilor, a analizei realizate de către şefii catedrelor de specialitate/comisiilor metodice/altor compartimente existente la nivelul palatului/clubului copiilor;
e) hotărăşte strategia de realizare şi de gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare;
f) aprobă comisiile de concurs şi validează rezultatul concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice de titulari sau suplinitori, a posturilor didactice auxiliare şi a celor nedidactice;
g) organizează şi elaborează tematica de concurs pentru susţinerea probei practice; proba practică se desfăşoară în cadrul palatului copiilor/clubului copiilor;
h) validează raportul anual privind starea şi calitatea învăţământului din palatul/clubul copiilor şi stabileşte măsuri corective şi de îmbunătăţire, conform normelor legale în vigoare;
i) stabileşte acordarea de premii, din resurse extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare.

Secţiunea 4 CONSILIUL PROFESORAL

Art. 33. (1) Consiliul profesoral este constituit şi funcţionează conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
(2) Consiliul profesoral are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ.
(3) Şedinţele consiliului profesoral al palatului/clubului copiilor se desfăşoară, legal, în prezenţa a două treimi din numărul total al membrilor.
(4) Hotărârile se iau prin vot deschis sau secret, în funcţie de opţiunea membrilor, cu cel puţin jumătate plus unu din numărul total al acestora şi sunt obligatorii pentru întregul personal salariat al palatului/clubului copiilor;
(5) Personalul didactic auxiliar al palatului/clubului copiilor poate fi invitat la şedinţele consiliului profesoral.
(6) La şedinţele consiliului profesoral, directorul palatului/clubului copiilor poate invita, în funcţie de tematica dezbătută, reprezentanţii desemnaţi ai comitetului de părinţi/asociaţiilor de părinţi, ai autorităţilor locale şi ai partenerilor sociali.
(7) Participarea la şedinţele consiliului profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice din unitatea de învăţământ. Absenţa nemotivată de la aceste şedinţe se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează conform prevederilor regulamentului intern.
(8) Directorul clubului copiilor numeşte, prin decizie, secretarul consiliului profesoral, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului profesoral.
Art. 34. Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea nr. 1/2011, consiliul profesoral al palatului copiilor mai îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a) coordonează, monitorizează şi asigură calitatea actului didactic;
b) aprobă componenţa nominală a catedrelor de specialitate din palatul/clubul copiilor;
c) alege, prin vot secret, cadrele didactice membre ale Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii;
d) formulează aprecieri sintetice privind activitatea personalului didactic, care solicită acordarea gradaţiei de merit sau a altor distincţii şi premii, potrivit legii, pe baza raportului de autoevaluare a activităţii desfăşurate de acesta;
e) analizează şi dezbate Raportul de evaluare internă privind calitatea educaţiei şi Raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din palatul/clubul copiilor;
f) dezbate, avizează şi propune spre aprobare consiliului de administraţie planul de dezvoltare al palatului/clubului copiilor;
g) dezbate şi avizează regulamentul intern al palatului copiilor în şedinţa la care participă cel puţin două treimi din personalul salariat din palatul copiilor;
h) dezbate şi aprobă rapoartele de activitate, planul anual şi planurile semestriale de activitate, precum şi eventualele completări sau modificări ale acestora;
i) dezbate, la solicitarea Ministerului Educaţiei Naţionale, a inspectoratului şcolar judeţean sau din propria iniţiativă, proiecte de legi sau de acte normative, care reglementează activitatea instructiveducativă şi transmite inspectoratului şcolar propunerile de modificare sau de completare;
j) dezbate problemele legate de conţinutul sau de organizarea activităţii instructiv-educative din palatul copiilor;
k) numeşte comisiile de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare săvârşite de personalul salariat al unităţii de învăţământ, conform legislaţiei în vigoare;
l) aprobă participarea unităţii de învăţământ la programe şi proiecte educative naţionale şi internaţionale;
m) aprobă afilierea palatului/clubului copiilor la organizaţii internaţionale omoloage sau de profil, cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.

Secţiunea 5 CATEDRELE DE SPECIALITATE/COMISIILE METODICE

Art. 35. (1) În cadrul palatelor/cluburilor copiilor, catedrele de specialitate/comisiile metodice se constituie conform art. 9, alin. (1).
(2) O catedră de specialitate/comisie metodică se formează, în cadrul aceleiaşi unităţi de învăţământ, din cel puţin 4 cadre didactice.
(3) Catedrele de specialitate/comisiile metodice se subordonează directorului palatului/clubului copiilor.
(4) Şedinţele fiecărei catedre de specialitate/comisii metodice se ţin lunar, după o tematică aprobată anual de directorul palatului/clubului copiilor.
Art. 36. Catedra de specialitate/comisia metodică are următoarele atribuţii:
a) elaborează propuneri pentru oferta educaţională a palatului/clubului copiilor şi strategia de implementare a acesteia;
b) analizează periodic performanţele elevilor;
c) elaborează, implementează, evaluează şi ameliorează standardele de calitate specifice;
d) elaborează seturile de competenţe specifice, care urmează a fi formate la fiecare cerc în parte, conform propunerilor cadrelor didactice coordonatoare de cerc;
e) organizează schimburi de experienţă sau alte activităţi comune cu catedrele de specialitate/comisiile metodice similare din judeţ, din ţară sau din afara ţării;
f) contribui la formarea continuă/perfecţionarea şi dezvoltarea profesională a personalului didactic, prin organizarea activităţilor metodico-ştiinţifice, conform normelor metodologice în vigoare.
Art. 37.Coordonatorul catedrei de specialitate/comisiei metodice răspunde în faţa directorului şi are următoarele atribuţii:
a) elaborează şi actualizează portofoliul comisiei, care conţine: planul de dezvoltare al catedrei de specialitate/comisiei metodice, planul de activitate anual şi semestrial ale catedrei de specialitate/comisiei metodice, planul de activităţi al catedrei/comisiei metodice pe perioada vacanţelor şcolare, fişa profesională a fiecărui membru al catedrei de specialitate/comisiei metodice; b) stabileşte atribuţiile fiecărui membru al catedrei de specialitate;
c) efectuează asistenţe la ore, conform planului de activitate al catedrei sau la solicitarea directorului;
d) consiliază cadrele didactice în procesul de proiectare şi performanţă didactică;
e) evaluează activitatea membrilor şi propune calificative;
f) identifică nevoile de formare ale cadrelor didactice din comisie şi recomandă participarea lor la cursuri de formare;
g) organizează şedinţele catedrei/comisiei metodice lunar, după o tematică elaborată la nivelul catedrei şi aprobată de directorul unităţii de învăţământ preuniversitar sau ori de câte ori directorul ori membrii catedrei/comisiei metodice consideră că este necesar;
h) elaborează informări/rapoarte semestriale şi anuale asupra activităţii catedrei.

Secţiunea 6 COMISIA DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII

Art. 37.(1) Evaluarea internă a calităţii educaţiei furnizate în Clubul Copiilor Sighetu Marmatiei se realizează conform legislaţiei în vigoare, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ.
(2) Evaluarea internă se realizează potrivit legislaţiei în domeniul asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar.
(3) În conformitate cu prevederile legale, la nivelul fiecărui palat/club al copiilor se înfiinţează Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC), care funcţionează în baza propriei strategii şi a propriului regulament de funcţionare aprobate de consiliul de administraţie.
(4) Componenţa, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii sunt realizate în conformitate cu prevederile legale.
(5) Activitatea membrilor comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii poate fi remunerată, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Art. 38. Comisia pentru evaluare şi asigurare a calităţii are următoarele atribuţii:
- elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii, aprobate de conducerea palatului copiilor, conform domeniilor şi criteriilr prevăzute de legislaţia în vigoare; - elaborează anual un raport de Evaluare internă privind calitatea educaţiei în unitatea şcolară respectivă, pe baza căruia directorul elaborează raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din palatul copiilor. Raportul este adus la cunoştinţa tuturor beneficiarilor prin afişare sau publicare şi este pus la dispoziţia evaluatorului extern;
- elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
- colaborează cu agenţia română specializată pentru asigurarea calităţii, cu alte agenţii şi organisme abilitate sau cu instituţii similare din ţară ori din străinătate, potrivit legii.
Art. 39 (1) Evaluarea externă a Clubul Copiilor Sighetu Marmațieia cluburilor copiilor se realizează conform legislaţiei în vigoare, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ.
(2) Evaluarea externă Clubului Copiilor Sighetu Marmatiei cluburilor copiilor are la bază raportul de evaluare internă.

CAPITOLUL IV RECRUTAREA ŞI SELECŢIA RESURSELOR UMANE DIN CLUBUL COPIILOR

Art. 40. (1) Personalul din palatele şi cluburile copiilor este format din personal didactic, personal didactic auxiliar şi personal administrativ sau nedidactic.
(2) În palatele şi cluburile copiilor poate funcţiona personal didactic asociat şi personal didactic pensionat. (3) Personalul didactic, didactic auxiliar şi asociat sunt definite conform Legii nr. 1/2011.
(4) Formarea iniţială şi continuă a personalului didactic, didactic auxiliar şi asociat se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011şi cu prevederile altor norme metodologice în vigoare.
(5) Personalul nedidactic îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor Legii nr. 1/2011.
(6) Numărul normelor personalului didactic auxiliar se stabileşte de către consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor, conform normelor în vigoare, şi se aprobă prin statul de funcţii.
Art. 41. (1) (1) Activitatea didactică din cercurile organizate în cadrul palatelor şi cluburilor copiilor este condusă de personal didactic şi personal didactic auxiliar, conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
(2) Personalul didactic titular din palatele şi cluburile copiilor al cărui nivel de studii nu este conform prevederilor Legii nr. 1/2011este obligat să-şi echivaleze studiile conform prevederilor Legii nr. 1/2011sau să şi le completeze în termen de 4 ani de la intrarea în vigoare a Legii nr. 1/2011. (3) Neîndeplinirea prevederilor menţionate la alin. (2) atrage încetarea contractului individual de muncă.
Art. 42. (1) La palatul/clubul copiilor, norma didactică se poate constitui atât din grupe în profilul cercului, cât şi din grupe cu alt profil.
(2) Grupele cu alt profil pot fi maximum 3 şi se constituie cu aprobarea consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor.
(3) O grupă poate funcţiona cu minimum 10 elevi. La cercurile la care instruirea copiilor se face individual şi la grupele de performanţă, grupa are minimum 4 copii.
Art. 43. (1) Un cerc cu normă întreagă la care instruirea copiilor se realizează colectiv are minimum 90 de copii, norma didactică fiind de 18 ore/săptămână. Un cerc cu norma întreagă condus de un maistru instructor/maistru coregraf/antrenor/institutor are minimum 120 de copii, norma didactică fiind de 24 ore/săptămână.
(2) În cercurile la care instruirea copiilor se realizează individual, numărul copiilor însumat pentru toate grupele este de minimum 36.
Art. 44. (1) Activitatea cu o grupă de copii se desfăşoară 100 de minute/săptămână,programate în aceeaşi zi.
(2) Cu grupele de performanţă se pot desfăşura în cadrul cercului 200 de minute pe săptămână, programate în două zile.
Art. 45. Posturile didactice vacante şi rezervate din palatele/cluburile copiilor se ocupă prin concurs organizat la nivelul palatului/clubului copiilor.
(2) Ocuparea posturilor didactice vacante şi rezervate in cluburile copiilor se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011şi ale art. 33.
(3) Directorul poate transfera, temporar sau definitiv, o normă didactică de la palatul copiilor la clubul copiilor şi invers, cu aprobarea consiliului de administraţie şi cu avizul inspectoratului şcolar judeţean.
(4) Directorul răspunde de selecţia şi angajarea personalului didactic şi didactic auxiliar din cluburile copiilor, conform art. 18 lit. p).
(5) Angajarea personalului didactic, didactic auxiliar, asociat şi cel pensionat în cluburile copiilor se realizează prin încheierea contractului individual de muncă de către directorul unităţii, cu aprobarea consiliului de administraţie.
(6) Directorul, cu aprobarea consiliului de administraţie, poate angaja, pe o perioadă determinată, cadre didactice asociate şi pensionare care să desfăşoare activitate extraşcolară, în regim plata cu ora, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Art. 46. Concursul de ocupare a posturilor la palatele şi cluburile copiilor constă în:
a) susţinerea unei probe practice, eliminatorii, specifice profilului cercului, în cazul angajării personalului didactic cu contract individual de muncă;
b) susţinerea unei probe scrise din didactica specialităţii, în cazul angajării personalului didactic cu contract individual de muncă;
c) prezentarea unui curriculum vitae, susţinerea unui interviu şi a unei probe practice specifice profilului cercului la angajarea în regim de plată cu ora a personalului didactic asociat şi a personalului didactic pensionat.
d) Art. 47. (1) Concursurile pentru ocuparea posturilor didactice în palatele şi cluburile copiilor au caracter deschis. La concurs se poate prezenta orice persoană care îndeplineşte condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.
(2) Angajarea personalului didactic din palatele şi cluburile copiilor se face prin încheierea contractului individual de muncă de către directorul unităţii.
Art. 48. (1) Organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor didactic auxiliare şi administrative din palatele şi cluburile copiilor sunt coordonate de director. Consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor aprobă comisiile de concurs şi validează rezultatele concursului.
(2) Angajarea, prin încheierea contractului individual de muncă, a personalului didactic auxiliar şi administrativ în palatele/cluburile copiilor se face de către directorul unităţii.

CAPITOLUL V ACTIVITATEA METODICĂ ŞI DE FORMARE CONTINUĂ

Art. 49. Personalul încadrat în învăţământul preuniversitar, în unităţi care realizează activităţi extraşcolare, pe funcţiile didactice şi didactice auxiliare, beneficiază, potrivit Legii nr. 1/2011, de dreptul de a participa la oricare dintre formele de organizare a perfecţionării/formării continue prevăzute de legislaţia în vigoare.
Art. 50. (1) Pentru cadrele didactice din palatele şi cluburile copiilor, programul de formare continuă organizat o dată la 5 ani poate fi realizat şi de către Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, acreditat ca centru naţional de perfecţionare pentru personalul didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor.
(2) Palatele copiilor pot organiza programe de perfecţionare/formare a personalului didactic pentru acele domenii de activitate în care au performanţe deosebite, dispun de resursele umane şi logistice necesare şi au programul acreditat.
Art. 51. (1) Personalul didactic din palatele şi cluburile copiilor beneficiază de toate drepturile prevăzute de Legea nr. 1/2011şi de alte acte normative care reglementează drepturile acestuia.
(2) Personalul didactic din palatele şi cluburile copiilor are obligaţii şi răspunderi în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011şi cu alte acte normative care le reglementează.

 

CAPITOLUL VI EVALUAREA ACTIVITĂŢII DIN PALATE ŞI CLUBURI COPIILOR

Art. 52 (1) Evaluarea activităţii educative din palatele şi cluburile copiilor vizează gradul de dezvoltare şi diversificare a setului de competenţe-cheie, prin activităţi educative extraşcolare.
(2) Evaluarea activităţii didactice din palatele şi cluburile copiilor se realizează, prin procedurile specifice inspecţiei şcolare reglementate prin prevederile legale în vigoare, prin procedurile menţionate în prezentul regulament şi prin proceduri interne stabilite prin regulamentul intern.
Art. 53 Evaluarea activităţii educative desfăşurate în cadrul cercurilor se poate realiza şi prin participarea la manifestări educaţionale consacrate, spectacole şi serbări, expoziţii, simpozioane, concerte, turnee, tabere de profil şi concursuri organizate la nivel regional, naţional şi internaţional.
Art. 54 (1) Evaluarea activităţii copiilor care frecventează cercurile din palatele şi cluburile copiilor se realizează pe baza unui portofoliu individual de studii care cuprinde: fişa modulelor de studii parcurse, totalitatea diplomelor, certificatelor şi înscrisurilor obţinute în urma evaluării competenţelor dobândite sau a participării la activităţi de profil.
(2) Rezultatele evaluării anuale a activităţii desfăşurate de copii în palatele şi cluburile copiilor sunt înscrise în documente specifice.
(3) Palatele/cluburile copiilor eliberează, la cerere, un certificat de competenţe
(4)
(5) conform art. 13.
(6) Certificatul, împreună cu documentele care stau la baza emiterii acestuia, fac parte din portofoliul elevului, existent la unitatea de învăţământ la care este şcolarizat.
Art. 55 (1) Evaluarea activităţii didactice curente desfăşurate de cadrele didactice coordonatoare ale cercurilor din palatele şi cluburile copiilor se finalizează prin acordarea unui calificativ anual.
(2) Evaluarea activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor se validează în Consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Art. 56. Evaluarea activităţii directorului din palatele şi cluburile copiilor se realizează pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Art. 57. Evaluarea personalului administrativ sau nedidactic din palatele şi cluburile copiilor se validează în consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie.

CAPITOLUL VII EVALUAREA ŞI ACREDITAREA ACTIVITĂŢII DIN PALATELE ŞI CLUBURILOR COPIILOR

Art. 58. Evaluarea instituţională a palatelor/cluburilor copiilor se realizează de către inspectoratele şcolare, în conformitate cu documentele normative elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Art. 59. (1) Anual, Ministerul Educaţiei Naţionale realizează o clasificare a palatelor şi cluburilor copiilor pe cele 5 niveluri: "Excelent", "Foarte bun", Bun", "Satisfăcător" şi "Nesatisfăcător", în baza prevederilor legislative în vigoare, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ.
(2) Ministerul Educaţiei Naţionale premiază, anual, palatele şi cluburile copiilor pe baza calificativelor "Excelenţă în incluziune" sau "Excelenţă în performanţă", în limita bugetului alocat.
(3) Palatele şi cluburile copiilor care obţin calificativul "Satisfăcător" sau "Nesatisfăcător" se supun monitorizării şi evaluării inspectoratelor şcolare cărora le sunt subordonate, în vederea creşterii performanţelor educaţionale.
Art. 60. Palatul Naţional al Copiilor, palatele şi cluburile copiilor şi filialele existente sunt unităţi de învăţământ acreditate.
Art. 61. (1) Evaluarea internă a calităţii educaţiei furnizate de palatele/cluburile copiilor se realizează conform legislaţiei în vigoare, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ.
(2) Evaluarea internă se realizează potrivit legislaţiei în domeniul asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar.
(3) În conformitate cu prevederile legale, la nivelul fiecărui palat/club al copiilor se înfiinţează Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC), care funcţionează în baza propriei strategii şi a propriului regulament de funcţionare aprobate de consiliul de administraţie.
(4) Componenţa, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii sunt realizate în conformitate cu prevederile legale.
(5) Activitatea membrilor comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii poate fi remunerată, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Art. 62. Evaluarea externă a palatelor şi cluburile copiilor se realizează conform legislaţiei în vigoare, specifice acestui tip de unităţi de învăţământ.
(2) Evaluarea externă a palatelor şi cluburile copiilor are la bază raportul de evaluare internă.
Art. 63. (1)Evaluarea rezultatelor copiilor se realizează de fiecare cadru didactic prin modalităţi specifice menţionate în proiectul activităţii.
(2) În afara activităţilor din cercuri, ca formă de evaluare a activităţilor, copiii participă la organizarea şi desfăşurarea unor manifestări consacrate unor evenimente istorice, concursuri, expoziţii, simpozioanre, evocări, serbări şi carnavaluri, concerte, turnee ale formaţiilor cultural-artistice, jocuri distractive, tabere de profil etc.


CAPITOLUL VIII PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

Art. 64. (1) Personalul din palate şi cluburi trebuie să dovedească respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii şi cu părinţii acestora.
(2) Personalului din palate şi cluburi îi este interzis să aplice pedepse corporale, precum şi să agreseze verbal sau fizic elevii şi colegii.
(3) Se interzice personalului didactic să condiţionete eveluarea elevilor sau calitatea prestaţiei didactice de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau părinţi.
Art. 65. Personalul didactic din palate şi cluburi are drepturile şi oibligaţiile prevăzute de Legea nr. 1/2011.
Art. 66. Compartimentul secretariat este subordonat directorului unităţii.
Art. 67. Serviciul contabilitate răspunde de organizarea şi desfăşurarea activităţii financiar contabile în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.

CAPITOLUL IX FINANŢAREA ŞI BAZA MATERIALĂ

Art. 68. (1) Clubul Copiilor Sighetu Marmațieieste finanţatat de la bugetul de stat prin Ministerul Educaţiei Naţionale în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011.
(2) Palatele/cluburile copiilor/ pot fi finanţate şi de către autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene.
(3) Normarea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic se va face cu încadrarea în numărul de posturi aprobate în conformitate cu prevederile legale referitoare la reglementarea unor măsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal bugetar.

Art. 69. (1) Palatele şi cluburile copiilor pot dispune de centre bugetare proprii.
(2) În cazul în care, la nivel judeţean, nu există decât un centru bugetar destinat palatului şi cluburilor copiilor, centrul bugetar va funcţiona în cadrul palatului copiilor.
(3) În cazul prevăzut la alin. (2), palatul copiilor este centru bugetar pentru toate cluburile copiilor din judeţul respectiv.
(4) Directorul şi consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor răspund de încadrarea în bugetul alocat conform legii.
(5) Bugetul de venituri şi cheltuieli, care se întocmeşte, anual, de fiecare centru bugetar, conform legislaţiei în vigoare, se aprobă şi se execută în condiţiile legii.
Art. 70. (1) Clubul Copiilor Sighetu Marmațieipoate realiza venituri proprii extrabugetare din activităţi specifice, conform legii: donaţii, sponsorizări, închirieri, vanzari de produse ale cercurilor de profil- plante, miere,martisoare, etc.- activităţi tip plata cu ora sau din alte surse legal constituite.
(2) Veniturile proprii extrabugetare nu diminuează finanţarea de bază, complementară sau suplimentară şi sunt utilizate conform deciziei Consiliului de administraţie al Clubul Copiilor Sighetu Marmațieiindiferent dacă este vorba de investiţii, achiziţii de mijloace fixe sau obiecte de inventar.
(3) La sfârşitul anului bugetar, sumele necheltuite din venituri proprii extrabugetare rămân în contul palatului care le-a realizat şi se reportează pentru bugetul anului următor.
Art. 71. (1) Finanţarea proiectelor educative, a competiţiilor, a concursurilor şi festivalurilor naţionale şi internaţionale, precum şi a campionatelor naţionale şcolare este asigurată de Ministerul Educaţiei Naţionale, în urma evaluării proiectelor depuse, conform unui regulament specific.
(2) Manifestările educative menţionate la alin. (1) pot fi finanţate şi de autorităţile publice locale şi judeţene.
(3) Proiectele, concursurile, festivalurile, manifestările şi evenimentele educaţionale extraşcolare regionale şi judeţene sunt finanţate, integral, de către autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene. Art. 72. (1) Ministerul Educaţiei Naţionale finanţează anual, prin Calendarul proiectelor educative aprobat de MEN, proiecte, competiţii naţionale şi internaţionale organizate de Ministerul Educaţiei Naţionale, , palate/cluburi ale copiilor şi alte unităţi de învăţământ.
(2) Excelenţa în predare este recompensată financiar prin programul naţional de stimulare a excelenţei didactice.
Art. 73. (1) Baza materială a palatului/clubului copiilor/ este gestionată şi administrată conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
(2) Schimbarea destinaţiei bazei materiale a palatului/clubului copiilor se realizează conform prevederilor Legii nr. 1/2011.
Art. 74. Mutarea palatelor/cluburilor copiilor în alte sedii atribuite legal se va face numai dacă în noile sedii sunt puse la dispoziţie condiţii cel puţin similare, ca spaţiu şi funcţionalitate, cu cele în care şi-a desfăşurat anterior activitatea şi numai după obţinerea acordului MEN privind această mutare.

ACTIVITATEA METODICĂ ŞI DE FORMARE CONTINUĂ
Art. 75. Personalul încadrat în învăţământul preuniversitar, în unităţi care realizează activităţi extraşcolare, pe funcţiile didactice şi didactice auxiliare, beneficiază, potrivit Legii nr. 1/2011, de dreptul de a participa la oricare dintre formele de organizare a perfecţionării/formării continue prevăzute de legislaţia în vigoare.
Art. 76. (1) Pentru cadrele didactice din palatele şi cluburile copiilor, programul de formare continuă organizat o dată la 5 ani poate fi realizat şi de către Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, acreditat ca centru naţional de perfecţionare pentru personalul didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor.
(2) Palatele copiilor pot organiza programe de perfecţionare/formare a personalului didactic pentru acele domenii de activitate în care au performanţe deosebite, dispun de resursele umane şi logistice necesare şi au programul acreditat.
Art. 77. (1) Personalul didactic din cluburile copiilor beneficiază de toate drepturile prevăzute de Legea nr. 1/2011şi de alte acte normative care reglementează drepturile acestuia.
(2) Personalul didactic din palatele şi cluburile copiilor are obligaţii şi răspunderi în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011şi cu alte acte normative care le reglementează.


CAPITOLUL X DISPOZIŢII FINALE

Art. 78. (1) În cazul palatelor şi cluburilor, prezentul regulament va fi completat cu prevederi specifice, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(2) Prezentul regulament se completează cu dispoziţii legale prevăzute de regulamente specifice.
Art. 79. (1) Prezentul regulament intră în vigoare la data de 1 octombrie 2021.
(2) La aceeaşi dată se abrogă prevederile Regulamentului precedent.
Art. 70. Palatele şi cluburile copiilor sunt obligate, ca pe baza acestuia şi a dispoziţiilor legale în vigoare, să elaboreze un nou regulament de ordine interioară la începutul fiecărui an şcolar.