Liceul Tehnologic"GOGA IONESCU"-Titu
Titu, Dambovita

Regulament

Titu,jud.Dâmboviţa,Str.Gării Nr.59

Tel:0245 651320 Fax:0245 651742

e-mail: LGI2002ro@Yahoo.com

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARA

PARTEA I - ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII

            CAPITOLUL I - DISPOZIŢII GENERALE

            Art.1 - Prezentul Regulament contine norme privind organizarea si functionarea unitãtilor de învãtãmânt preuniversitar, în conformitate cu Constitutia României, cu Legea învãtãmântului nr: 84/1995, republicatã cu modificãrile si completãrile ulterioare, cu statutul personalului didactic, cu actele normative elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetãrii.

            Art.2 - Respectarea Regulamentului este obligatorie pentru specialistii din Ministerul Educatiei si Cercetãrii, din inspectoratele scolare judetene, pentru directori, personalul didactic de predare si instruire practicã, personalul didactic auxiliar si nedidactic, elevi si pãrinti care vin în contact cu unitatea de învãtãmânt.

            Art.3 - In România, potrivit Constitutiei, art:32, statul garanteazã fiecãrui cetãtean dreptul la educatie, indiferent de sex, de rasã, nationalitate, de apartenentã politicã sau religioasã, fãrã restrictii care ar putea constitui o discriminare.

            Art.4 - Potrivit legii, în incinta scolii sunt interzise crearea si functionarea oricãror formatiuni politice, desfãsurarea activitãtilor de propagandã politicã si prozelitism religios, orice formã de activitate care încalcã normele generale de moralitate si care pun în pericol sãnãtatea fizicã sau psihicã a elevilor.

            Art.5 - (1) Anul scolar începe la 1 septembrie si se încheie la 31 august din anul calendaristic urmãtor.

            (2) Prin ordin al Ministerului Educatiei si Cercetãrii se stabileste structura anului scolar (perioada cursurilor, vacantelor, ale sesiunilor de examene);

            (3) In situatii obiective, bine întemeiate (epidemii, calamitãti naturale etc.) cursurile scolare pot fi suspendate pe o perioadã determinatã;

            (4) Suspendarea cursurilor scolare se poate face, la nivelul scolii, la cererea directorului, cu aprobarea inspectoratului scolar general;

            (5) Suspendarea temporarã a cursurilor va fi urmatã de mãsuri privind parcurgerea integralã a programei scolare.

           

CAPITOLUL II - ÎNSCRIEREA ELEVILOR

            Art.6 - De regulã scoala îsi recruteazã elevii din circumscriptia scolarã proprie. Poate primii si alti elevi, la solicitarea scrisã a pãrintilor acestora si în limita planului de scolarizare si a efectivelor maxime pe clasã.

           

CAPITOLUL III - CONDUCEREA UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT

            Art.7 - Conducerea unitãtilor de învãtãmânt preuniversitar este asiguratã în conformitate cu prevederile art.126 si 145 din Legea Invãtãmântului nr: 44/1995 si de art.20,23,109,110 din statutul personalului didactic.

1.   Directorul

Art.8 - Drepturile si îndatoririle directorului scolii sunt cele prevãzute în art.51 si 109 din statutul personalului didactic, art.145 aliniatele (1), (2) si (3) din Legea Invãtãmântului nr: 84/1995, republicatã, modificãrile si completãrile ulterioare, în actele normative elaborate de M.E.C.

Art.9 - (1) Directorul este subordonat Inspectoratului Scolar Judetean.

(2) Directorul trebuie sã manifeste loialitate fatã de scoalã, credibilitate si responsabilitate în deciziile sale, încredere în capacitãtile angajatilor, sã încurajeze si sã sustinã colegii în vederea motivãrii pentru formarea continuã si pentru crearea în unitatea de învãtãmânt a unui climat optim desfãsurãrii procesului de învãtãmânt;

(3) Directorul are drept de îndrumare si control asupra activitãtii întregului personal salariat al unitãtii;

(4) Vizitarea unitãtii, asistenta la ore sau la activitãti extrascolare de cãtre persoane din afara scolii se face numai cu aprobarea directorului.

Art.10 - (1) Directorul este presedintele Consiliului Profesoral, al Consiliului de Administratie si al Consiliului Şcolar, în fata cãrora prezintã rapoarte semestriale si anuale.

(2) - In cazul în care hotãrârile acestor organisme încalcã prevederile legale, directorul are drept de veto, informând în acest sens Inspectoratul scolar general, în termen de 3 zile.

(3) - Directorul numeste, prin decizie, componenta comisiilor examenelor de corigente, amânãri sau diferente. Presedintele acestor comisii este directorul sau directorul adjunct.

Art.11 - In realizarea functiei de conducere, directorul are urmãtoarele atributii:

  • (1) Coordoneazã elaborarea proiectului de dezvoltare pe termen mediu al unitãtii scolare, care, alãturat de planurile anuale, stabileste politica educationalã a scolii;
  • (2) Emite decizii si note de serviciu care vizeazã realizarea obiectivelor politicii educationale si de dezvoltare institutionalã;
  • (3) Propune inspectoratului scolar general proiectul planului de scolarizare aprobat de Consiliul de Administratie;
  • (4) Numeste dirigintii, potrivit principiului continuitãtii si performantelor educationale, stabileste componenta formatiunilor de stadiu;
  • (5) Numeste echipa de întocmire a orarului, îl verificã si îl aprobã;
  • (6) Numeste sefii catedrelor si al comisiilor metodice, ai compartimentelor functionale, ai comisiilor si colectivelor pe domenii în baza propunerilor membrilor acestor colective si aprobã programele de activitate ale acestora;
  • (7) Propune Consiliului profesoral spre aprobare cadrele didactice care sã facã parte din Consiliul de Administratie; solicitã Consiliului elevilor si Consiliului reprezentativ al pãrintilor desemnarea a câte unui reprezentant în Consiliul de Administratie al scolii;
  • (8) Stabileste atributiile sefilor catedrelor si ai comisiilor metodice, ai colectivelor pe domenii si deleagã responsabilitãtile membrilor Consiliului de Administratie.
  • (9) Aprobã fisele posturilor, elaborate de sefii de compartimente, pentru personalul din subordine, conform contractului colectiv de muncã si ordinelor si dispozitiilor în vigoare;
  • (10) Elaboreazã, cu consultarea sefilor de catedre (comisii metodice, proiectele de încadrare pe discipline de învãtãmânt, urmãrind respectarea principiului continuitãtii si al performantelor profesionale;
  • (11) Rãspunde si asigurã, prin sefii catedrelor si ai comisiilor metodice, aplicarea planului de învãtãmânt, a programelor scolare si a metodologiei privind evaluarea rezultatelor scolare;
  • (12) Elaboreazã instrumente interne de lucru utilizate în îndrumarea, controlul si evaluarea întregii activitãti desfãsurate în scoalã.
  • (13) Controleazã, cu sprijinul sefilor de catedrã si a respectãrilor de specialitate, calitatea procesului instructiv-educativ. In cursul unui an scolar, directorul va participa la cel putin o orã sustinutã de fiecare cadru didactic din scoalã. La asistente directorul va fi însotit, de regulã, de seful de catedrã;
  • (14) Monitorizeazã activitatea de formare continuã a personalului didactic, didactic auxiliar si nedidactic;
  • (15) Aprobã graficul serviciului în scoalã al personalului didactic si al elevilor care au urmãtoarele atributiuni:

a)profesorul de serviciu asigurã buna desfãsurare a procesului de învãtãmânt între orele 730 - 1500, preocupându-se pentru pãstrarea ordinii si disciplinei în scoalã, respectarea programului scolar atât de cãtre elevi cât si de personalul didactic, instruieste si coordoneazã activitatea elevilor de serviciu;

b)elevii de serviciu, sub îndrumarea profesorului de serviciu, vor asigura respectarea programului orar, a ordinii si disciplinei pe sectorul repartizat. Anuntarea profesorului de serviciu asupra neregulilor constatate.

  • (16) Aprobã graficul desfãsurãrii tezelor semestriale si al evaluãrilor periodice;
  • (17) Coordoneazã activitãile de pregãtire organizate de cadrele didactice cu rezultate deosebite, pentru elevii care participã la olimpiade, concursuri si festivaluri nationale;
  • (18) Aprobã regulamentele de functionare a cercurilor tehnice, sportive si cultural-artistice ale elevilor din scoalã;
  • (19) Aprobã transferarea elevilor conform prezentului regulament.

Art.12 - Directorul, în calitate de angajator, are urmãtoarele atributii:

  • (1) Incheie contracte de muncã individuale cu personalul angajat si aprobã concediile de odihnã ale personalului didactic auxiliar si nedidactic;
  • (2) Aprobã concediu fãrã platã, pentru întregul personal si asigurã suplinirea acestuia;
  • (3) Consemneazã în condica de prezentã absentele si întârzierile personalului didactic de predare si instruire practicã de la ore si ale personalului didactic auxiliar si nedidactic de la programul de lucru;
  • (4) Atribuie, prin decizie internã, orele rãmase neocupate personalului didactic titular, personalului asociat sau cadrelor didactice pensionare, în regim de cumul sau plata cu ora;
  • (5) Numeste si elibereazã din functie personalul didactic-auxiliar si nedidactic, conform legislatiei;
  • (6) Aprobã trecerea personalului salariat al unitãtii de la o gradatie salarialã la alta, în conditiile prevãzute de legislatia în vigoare.

Art.13 - Directorul realizeazã functia de evaluare prin:

  • (1) Prezentarea, la începutul anului şcolar, spre aprobare, Consiliului profesoral, a criteriilor de evaluare a activitãtii personalului didactic de predare si instruire, a personalului didactic auxiliar şi nedidactic, în vederea acordãrii calificativelor anuale, a salariilor de merit, a primelor lunare sau anuale.
  • (2) Aprecierea rezultatelor de exceptie ale personalului didactic si propunerea acestora pentru conferirea distinctiilor si premiilor conform art.112-114 din statutul personalului didactic.
  • (3) Aplicarea sanctiunilor prevãzute pentru abateri disciplinare ale personalului, conform prevederilor legale, şi ale elevilor conform prevederilor prezentului regulament;
  • (4) Formuleazã precieri asupra personalului didactic de predare şi instruire practicã la inspectiile pentru obtinerea gradelor didactice, precum si pentru acordarea salariului de merit si gradaţiilor de merit.

Art.14 (1) Numeste si controleazã personalul care rãspunde de sigiliul scolii, de completarea actelor de studii si a carnetelor de muncã - respectiv secretara Matei Nicoleta;

(2) Rãspunde de respectarea regimului actelor de studii si de corectitudinea completãrii documentelor scolare;

(3) Asigurã pãstrarea arhivei unitãtii, numeste si controleazã personalul care rãspunde de aceasta, respectiv Matei Nicoleta.

Art.15 (1) In calitate de ordonator tertiar de credite, rãspunde de întocmirea bugetului de venituri si cheltuieli de executia bugetarã pe parcursul întregului an financiar, de organizarea evidentei contabile - de cãtre serviciul contabilitate - si de protejarea patrimoniului scolar;

(2) Rãspunde de utilizarea, pãstrarea si modernizarea bazei materiale a unitãtii, coordoneazã activitatea din internat si de la cantinã;

(3) Se preocupã de atragerea de resurse extrabugetare;

  • (4) Rãspunde de angajarea si eliberarea din functie a personalului stabilit de lege si de întocmirea la termen a statelor de platã a drepturilor salariale prin Matei Nicolta .
  • (5) Solicitã Consiliului Reprezentativ al pãrintilor aprobarea acelor cheltuieli care vizeazã conservarea patrimoniului, modernizarea bazei materiale, reparatii, îmbogãtirea fondului de carte al bibliotecii, stimularea elevilor capabili de performante scolare, precum si a celor cu situatie materialã precarã;
  • (6) Asigurã, prin personalul stabilit - diriginte şi secretar Anghel Adrian, distribuirea carnetelor de plata alocatiilor de stat pentru copii;
  • (7) Rãspunde de respectarea normelor de igienã scolarã, de protectie a muncii, protectie civilã si de P.S.I. prin personalul desemnat: Ilie Silvia, Diaconu Teodor, Stana Anton. Art.16 - (1) Directorul adjunct îndeplineste atributiile delegate din fisa postului;

(2) Profesorul coordonator echivalent cu directorul adjunct, va rãspunde de domeniul educativ scolar si extrascol