Scoala Gimnaziala Axente Sever
Axente Sever, Sibiu

Regulament

ȘCOALA CU CLASELE I-VIII AXENTE SEVER

STR. PRINCIPALĂ  NR. 317

AXENTE SEVER,

JUDEŢUL SIBIU

TEL./FAX : 0269/840009

E-mail: scaxente@yahoo.com

APROBAT

În Sedinţa Consiliului de Administraţie

din data de 22.11.2011

PRESEDINTE,

Prof. Dumitru Ctin

REGULAMENT

INTERN

 

Prezentul regulament constituie o anexă a Regulamentului de organizare si funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar din 2005 la nivelul exigenţelor impuse de cerinţele învăţământului românesc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Având în vedere :

 

* Legea Educației Naționale nr.1/2011 republicată, cu modificările si completările ulterioare

* Legea Educației Naționale nr.1/2011 privind Statutul personalului Didactic

* Regulamentul de organizare si funcţionare a învăţământului preuniversitar, aprobat prin OMEC nr. 1925/08.09.2005

* Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea OUG nr.75/2005 privind  asigurarea calităţii

* Codul muncii, aprobat prin legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 cu completările ulterioare

 

Se adoptă prezentul Regulament intern care intră în vigoare începând cu anul şcolar 2011-2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Capitolul I

Dispoziţii generale

Art. 1. Şcoala cu clasele I-VIII Axente Sever este o instituţie de învăţământ de stat, organizată în conformitate cu Constituţia României, Legea Învăţământului nr.84/1995 republicată, cu modificările si completările ulterioare,Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului Didactic, Regulamentul de organizare si funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar din 2005 denumit în continuare ROFUIP ( elaborat de M.Ed. C.T. )si alte reglementări ale M .Ed C.T.

Art. 2. Prezentul regulament conţine prevederi specifice, referitoare la organizare si funcţionarea Şcolii cu clasele I-VIII  ,în conformitate cu documentele normative menţionate la art.1 si se va numi Regulamentul intern al unităţii de învăţământ( R.I.U.I).

Art.3 Elevii, părinţii, personalul didactic, didactic auxiliar si nedidactic au obligaţia să cunoască si să respecte prevederile prezentului regulament.

Art 4. Programul scolii: se desfăsoară într-un schimb

- Profesori si elevi

1. Programul scolar se desfăsoară în zilele lucrătoare, de regulă, începând cu ora 8.00 şi terminându-se cu ultima oră de curs (la ora 13.50). Ora de curs are durata de 50 de minute,  cu o pauză de 10 minute;

2. În cazuri obiective , directorul, după consultarea sindicatelor, poate stabili ora de curs de 40 minute cu o pauză de 5 minute.

-Personal administrativ

1. Personalul didactic auxiliar îsi desfăsoară programul între orele 8-16 .

2. Serviciul Secretariat îsi desfăsoară” programul cu publicul si elevii” zilnic între orele 11-14.

3. Personalul de îngrijire lucrează între orele 8-16.

4. În funcţie de nevoile scolii programul poate fi modificat si se va stabili un program adecvat, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

Art. 5.Ieşirea elevilor din scoală este permisă numai după încheierea programului zilei, în situaţii deosebite, elevii pot iesi cu bilet de voie având semnătura profesorului de serviciu sau a dirigintelui.

Art. 6.( 1) Absenţele de la program ale personalului scolii trebuie să fie însoţite de certificatul medical, prezentat până în 30 ale lunii respective, în caz de boală, sau de o cerere avizată de directorul scolii, în cazul învoirilor prevăzute de contractul colectiv de muncă.

(2) Cererile scrise adresate conducerii scolii pentru concediile fără plată, se depun la direcţiune de regulă cu cel puţin 24 de ore înainte de data învoirii; în cazul cadrelor didactice care solicită concediu fără plată , în cerere se vor specifica persoanele care asigură suplinirea solicitantului.

Art. 7. Prezenţa în scoală, în afara orelor de program scolar a oricărei persoane, chiar dacă este salariat al scolii, se va consemna în Condica de prezenţă.

Art. 8. În sistemul naţional de învăţământ funcţionează personal didactic de predare, personal didactic auxiliar ( si nedidactic ) cu calităţi morale, apt din punct de vedere medical capabil să relaţioneze corespunzător cu elevii, părinţii, colegii

 

 

Capitolul II

Organizarea Şcolii cu clasele I-VIII Axente Sever

Art.9. Şcoala cu clasele I-VIII Axente Sever  şcolarizează elevi  în următoarele forme de învăţământ :

a) învăţământ  primar şi gimnazial: Şcoala cu cl. I-VIII  din Axente Sever , Şcoala cu cl. I-VIII din Agârbiciu şi Şcoala cu cl. I-IV  din Şoala

b) învăţământ  preşcolar: Grădiniţa din Axente Sever , Grădiniţa din Agârbiciu şi  Grădiniţa din Şoala

Art.10. În scoală se constituie următoarele organisme de conducere si colective de lucru

a) Consiliul profesoral care funcţionează conform capitolului III, secţiunea 3,art. 27-29 din Regulamentul de organizare si funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar

b) Consiliul de administraţie, care funcţionează conform capitolului III, secţiunea 4, art. 30-34 din Regulamentul de organizare si funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar ;

c) Consiliul elevilor

- se constituie din liderii fiecărei clase a  şcolii cu clasele I-VIII Axente  Sever

- Consiliul elevilor analizează problemele elevilor si propune măsuri privind îmbunătăţirea activităţii scolare si extrascolare

- Problemele si măsurile propuse vor fi aduse la cunostinţa Consiliului de Administraţie care în urma analizării lor va lua măsuri de soluţionare a acestora.

Aceste soluţii vor fi transmise celor interesaţi.

- Dacă presedintele Consiliului elevilor nu va aduce la cunostinţa Consiliului de administraţie problemele si măsurile înaintate de sefii claselor, acesta va fi schimbat după un semestru scolar

- Consiliul elevilor îsi desfăsoară activitatea pe baza unui plan semestrial propus de birou si a unui grafic de întruniri ( acţiunea si data). Aceste documente vor fi transmise în copie Consiliului de Administraţie al unităţii de învăţământ. Activitatea Consiliului elevilor va fi îndrumată de coordonatorul cu proiecte si programe educative. La întrunirile Consiliului elevilor si biroului său se întocmesc procese verbale, un exemplar se depune la coordonatorul cu proiecte si programe

 

d) Catedrele / comisiile metodice, în următoarea componenţă

Nr. Crt.

Catedra

Responsabil

1

Catedra de lb si lit. română/ limbi moderne

 

2

Catedra de matematică şi stiinţe exacte

 

3

Catedra Om şi Societate

 

4

Catedra Arte şi sport

 

5

Catedra de consiliere si orientare

 

6

Comisia învăţătorilor

 

7

Comisia educatorilor

 

8

Comisia metodică a profesorilor

 

9

Comisia pentru combaterea violenţei în şcoală

 

10

Comisia de sănătate şi securitate în muncă (P.M.)

 

11

Comisia tehnică de prevenire a incendiilor (P.S.I

 

12

Comisia de acordare a burselor, rechizitelor

 

13

Comisia de recepţie, inventariere şi casare

 

14

Comisia pentru organizarea exam. de corigenţă

 

15

Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii

 

16

Comisia de monitorizare a ritmicităţii notării

 

17

Comisia de control a documentelor şcolare

 

18

Comisia de monitorizare a frecvenţei

 

19

Comisia de activităţi extraşcolare

 

20

Responsabil cu perfecţionarea

 

21

Responsabil cu serviciu/ disciplin pe  şcoală

 

22

Comisia Lapte – Corn

 

23

Responsabil cu intocmirea orarului . Responsabil cu perfecţionarea  cadrelor

 

 

 

 

Toate colectivele de catedră funcţionează conform prevederilor din capitolul III , secţiunea 5, din Regulamentul de organizare si funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar :

a) Consiliile claselor – care funcţionează în conformitate cu prevederile secţiunii a 6 din Regulamentul de organizare si funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar ;

b) Consiliul pentru curriculum – coordonat de directorul şcolii

c) Comisia pentru evaluarea si asigurarea calităţii în învăţământ care funcţionează conform cap. IV art. 43-44 din Regulamentul de organizare si funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

d) Comisia de orientare şcolară si profesională

e) Comisia pentru monitorizarea absenţelor si ritmicitatea notării, Comisie pentru centralizarea lucrărilor scrise

f) Comisia de disciplină coordonata de directorul ţcolii, iar preşedinte executiv directorul adjunct

g) Comisia diriginţilor si activităţi extracurriculare îndrumată de consilierul pentru proiecte si programe educative şcolare si extraşcolare.

h) Comisia profesorilor

i) Comisia Lapte Corn, coordonată de directorul adjunct

j) Comisia de organizare a serviciului pe scoală, condusă de directorul scolii

k) Comisia PSI si  intervenţii în caz de necesitate coordonata de directorul şcolii, iar preşedinte executiv directorul adjunct

l) Comisia pentru rechizite si de acordarea burselor coordonată de către directorul adjunct al şcoliii si consilierul educativ

m) Comisia pentru perfecţionare metodică coordonată de directorul scolii

n) Comisia pentru controlul documentelor şcolare, condusă de directorul şcolii

o) Comisia pentru recepţie , inventariere si casare, condusă de către directorul adjunct

p) Comisia de patrimoniu, condusă de directorul adjunct

r) Comisia pentru relaţii externe ale scolii, condusă de directorul şcolii

s ) Comitetul de securitate si sănătate în muncă coordonata de directorul şcolii, iar presedinte executiv directorul adjunct

t ) Comitetul pentru comandarea, distribuirea si recuperarea manualelor şcolare, condus  de directorul adjunct al şcolii

u) Comisia de elaborare a orarului condusă de directorul scolii

 

 

Capitolul III

Personal didactic

Art. 11. Activitatea cadrelor didactice cuprinde:

a) Activitatea de predare la clasă

b) Activitatea de pregătire a lecţiilor

c) Activitatea de perfecţionare metodico-ştiinţifică

d) Activitatea în cadrul catedrei metodice din care face parte

e) Activitatea de dirigenţie

f) Activitatea în cadrul comisiei metodice a diriginţilor

g) Activităţi extracurriculare desfăşurate cu elevii

h) Activitatea profesorului de serviciu

Art.12. Cadrele didactice se prezintă la scoală cu cel puţin 5 minute înainte de prima oră din orarul propriu, în cazuri deosebite ( concediu medical, evenimente în familie, etc.) anunţă conducerea scolii în timp util pentru a putea lua măsuri de suplinire .Seful comisiei metodice din care face parte cadrul didactic în cauză asigură orarul pentru suplinirea acestuia, în cazuri

excepţionale această sarcina revine directorului adjunct

Art. 13. La intrarea în clase cadrele didactice vor lua măsuri pentru desfăşurarea orelor în condiţii civilizate de ţinută, ordine si curăţenie Profesorii de la ultima oră de curs a fiecărei clase, au obligaţia să verifice dacă elevii clasei respective au lăsat sala în ordine.

Art. 14. Intrarea în clase, în timpul orelor, a oricărei persoane este permisă numai cu acordul directorului .Pentru comunicări deosebite pentru elevi se va folosi un Registru unic pentru circulare în care se vor consemna textele corespunzătoare aprobate de director.

Art. 15. Este interzisă folosirea telefoanelor mobile în timpul orelor de curs de către profesori, încălcarea acestei prevederi atrage după sine diminuarea calificativului anual.

Art. 16. Personalul didactic din învăţământ are obligaţia :

a) Să participe la programe de formare continuă, în conformitate cu specificul activităţii si cu reglementările în vigoare, pentru fiecare categorie.

b) Să aibă o ţinută normală, demnă în concordanţă cu valorile educaţionale pe care le transmite elevilor, o vestimentaţie decentă si un comportament responsabil.

c) Să sesizeze la nevoie instituţiile publice de asistenţă socială/educaţională specializată, Direcţia de protecţie a copilului, în legătură cu aspecte care afectează demnitatea, integritatea fizică si psihica a elevului .

d) Să dovedească respect si consideraţie în relaţiile cu elevii, părinţii/reprezentanţii legali ai acestora, agenţii economic, comunitatea locală..

e) Să prezinte conform legii, rezultatele analizelor medicale solicitate, efectuate conform Legii nr.128/1997, privind Statutul Personalului Didactic, cu modificările si completările ulterioare.

f) Să realizeze orele de predare la clasă, de pregătire pentru examene si olimpiade precum si cele de recuperare.

g) Să pregătească materialul didactic, mijloacele audio-vizuale, aparatele si instrumentele de lucru, (pentru experienţe, demonstraţii, lucrări de laborator)

h) Să participe la organizarea si desfăşurarea concursurilor şcolare si examenelor naţionale.

i) Să participe la şedinţele si activităţile Consiliului de Administraţie, când este solicitat

j) Să efectueze toate atribuţiile si sarcinile ce-i revin când este profesor de serviciu

k) Să îndeplinească toate atribuţiile si sarcinile ce-i revin în calitate de diriginte.

l) Să asigure suplinirea orelor, colegilor absenţi, conform orarului de suplinire întocmit de profesorul de serviciu împreună cu directorul adjunct.

m) Să participe la activităţile comisiei metodice din care face parte, ale consiliului clasei, ale consiliului profesoral al scolii, precum si la activităţile convocate de directorul scolii.

Art. 17. Personalului din învăţământ îi este interzis :

a) Să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a elevului, viaţa intimă, privată si familia acestuia.

b) Să aplice pedepse corporale,precum si agresarea verbală sau fizică a elevilor si/sau a colegilor.

c) Să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje, de la elevi sau de la părinţii/tutorii legali ai acestora. Astfel de practici, dovedite, se sancţionează cu excluderea din învăţământ.

Art. 18. Evaluarea rezultatelor la învăţătură se realizează în mod ritmic, pe parcursul semestrelor în perioada de evaluare si în vacanţele şcolare, conform prevederilor Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Art. 19. Fiecare semestru cuprinde perioade de predare,de consolidare si de evaluare a competenţelor dobândite de elevi; în aceste perioade se urmăreşte:

a) Ameliorarea rezultatelor procesului de predare – învăţare,

b) Fixarea si sistematizarea cunoştinţelor,

c) Stimularea elevilor cu ritm lent de învăţare sau cu alte dificultăţi în dobândirea cunoştinţelor, deprinderilor si atitudinilor.

d) Stimularea pregătirii elevilor capabili de performanţă.

Art. 20. Instrumentele de evaluare se stabilesc în funcţie de vârstă si de particularităţile psiho - pedagogice ale elevilor si de specificul fiecărei discipline . Acestea pot fi :

a) Lucrări scrise

b) Activităţi practice - cele de laborator

c) Referate si proiecte

d) Interviuri

e) Portofolii

f) Alte instrumente stabilite de catedrele/ comisiile metodice si aprobate de

director sau elaborate de M.E.C.T.S ori de Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu.

Art. 21. În învăţământul preuniversitar, evaluările se concretizează, de regulă prin note de la 10 la 1 .Notele acordate se comunică, în mod obligatoriu, elevilor, se trec în catalog si în carnetul de elev, de către profesorul care le acordă si se comentează cu elevii si părinţii(dacă este cazul).

 

SERVICIUL PE ŞCOALĂ

Art. 22. Serviciul pe şcoală se organizează  pe baza unui grafic, întocmit de Comisia de Serviciu pe Şcoală şi diriginti,  semestrial . Observaţiile profesorilor de serviciu se trec în Procesul verbal încheiat cu ocazia efectuării serviciului pe şcoală, care se completează la încheierea activitătii

Art. 23. Activitatea profesorilor de serviciu începe la ora 7.50  şi se încheie după ultima oră de curs (14.00). În cazul schimbării programului zilnic activitatea se adaptează orarului şcolii.

Art. 24. Profesorul de serviciu răspunde de ordinea şi disciplina din şcoală şi are următoarele atributii :

* controlează accesul elevilor în şcoală la începerea programului, aprobă învoirile elevilor pe durata programului, controlează starea de curăţenie şi respectarea normelor de igienă din şcoală la începutul şi la sfârşitul orelor de curs.

*asigură securitatea elevilor pe durata pauzelor

*asigură respectarea programului şcolar de către profesori şi elevi, punctualitatea la ore,

* ia măsuri de sanctionare a elevilor care comit abateri disciplinare, asigură securitatea cataloagelor şi a altor documente din sala profesorală;  în cazurile speciale care se pot ivi şi care impun interventia fortelor de ordine se ia legătura cu:

 

Dispeceratul Jandarmerie 0749034751

Politia Axente Sever 0728855892

Spitalul Mediaş-842550,

Pompieri Mediaş-842222.

 

*contribuie la realizarea Jurnalului de activitate al şcolii  prin notificarea în procesul verbal pe care îl încheie la terminarea programului, a tuturor activitătilor din şcoală ce nu fac parte din orarul zilei.

Art. 25. Profesorii de serviciu sunt ajutaţi de către echipa elevilor de serviciu.

Art. 26. Echipele de elevi de serviciu pe şcoală ( inclusive structura Agârbiciu) sunt coordonate de diriginţii claselor  de serviciu, de Comisia Serviciului pe Şcoală   şi directorul/directorul adjunct . Aceştia sunt scutiţi de ore în ziua serviciului .  Elevii de serviciu sunt ajutaţi de doi elevi de la clasa a VIII a, pe etaje, ajutând la păstrare ordinei şi disciplinei în şcoală - nu înainte de a suna de ieşire şi nu după terminarea pauzei. Elevii de serviciu pe etaje nu sunt scutiţi de ore în ziua serviciului

Art.27. Accesul persoanelor străine în şcoală este permis numai după consemnarea în Registrul de poartă a datelor personale ( din actul de legitimare) de către elevii de serviciu de la intrarea în corpurile A  şi a scopului vizitei persoanei respective.

Aceasta va purta un ecuson cu inscriptia „ Vizitator” pe durata vizitei urmând să-l înapoieze la ieşirea din şcoală. Este strict interzis accesul în şcoală a persoanelor în stare de ebrietate.

Art 28. În fiecare clasă se organizează echipe de elevi de serviciu pe clasă. Elevii de serviciu au sarcina de a menţine ordinea şi disciplina în clasă pe timpul pauzelor şi de a asigura conditii de lucru adecvate pentru desfăsurarea orelor, materialul didactic, cretă, curaţenia tablei.

Art 29. Asigurarea curăţeniei claselor intră şi în obligatia elevilor, clasele lăsate în dezordine la încheierea programului zilnic nu li se vor asigura serviciile de întreţinere din partea personalului din şcoală.

Art 30. Pentru asigurarea respectării Regulamentului şcolar, pentru evitarea producerii de stricăciuni ale bunurilor materiale din şcoală şi pentru realizarea unui climat civilizat în şcoală, profesorii de serviciu împreună cu elevii de serviciu, propun directorului sanctionarea elevilor care săvârşesc următoarele abateri :

* fumează în incinta şcolii, consumă seminţe sau alcool sau se droghează în şcoală şi în imediata apropiere a acesteia sau intră în şcoală sub influenta alcoolului sau a drogurilor

* degradează instalatiile din grupurile sanitare sau nu respectă destinatia grupurilor sanitare

* aleargă zgomotos pe coridor şi în clasă, sar pe bănci sau catedre,trântesc până la degradare uşile şi ferestrele,

* degradează mobilierul prin jocuri brutale, zgdrieturi, desene etc.

* se sprijind cu picioarele pe pereti şi deteriorează peretii cu inscriptii, desene, etc.

*degradează instalatiile electrice ( comutatoare, prize, lămpi, etc) lovesc şi distrug tablele de scris, mobilierul, aparatele şi instalatiile din laboratoare.

* comit acte de violenta fizică sau verbald asupra celorlalti colegi sau a

personalului şcolii

* săvârşesc alte fapte interzise de Regulamentul şcolar.

1. Săvârşirea unei abateri dintre cele mentionate atrage după sine sanctionarea elevului conform R.O.F.U.I.P. , în functie de gravitatea faptei săvârşite mergându-se până la eliminare;  în caz de stricăciuni va fi achitată contravaloarea bunurilor deteriorate, sau înlocuirea lor cu altele similare.

2. Pentru abaterile de la alin. a) elevii vor fi eliminati 3 zile de la cursuri cu nota scăzută la purtare la 7, iar în condiţiile în care abaterea respectivă se repetă elevii vor fi exmatriculati din şcoală.

Capitolul IV

ELEVII.

Dispozitii generale

Art.31. Elevii se prezintă la şcoală cu eel putin 5 minute înainte de prima oră din orarul claselor proprii. Intrarea lor în şcoală se face pe poarta principal de acces .

Transferul elevilor

Art.32 . Transferurile la cererea elevilor/ părinţilor , tutorilor legali în cadrul unitatii, de la o specialitate la alta păstrând forma de învatamânt, se aprobă respectându-se etapele cerute de reglementările în vigoare:

-         cerere de transfer, completată de părinte/tutore, având aprobările direcţiunilor celor două şcoli implicate în transfer.

-         trimiterea situaţiei la învăţătură de către secretariatul şcolii ,de la care pleacă, la noua şcoală( prin poştă sau fax)

-

Drepturile, obligatiile şi sanctiunile elevilor

Art.33. Motivarea absenţelor se efectueazd săptămânal de către dirigintele clasei, pe baza următoarelor acte :

* Adeverintă eliberaă de medicul cabinetului şcolar sau medicul de familie, depusă de elev la dirigintele clasei în termen de 7 zile de la reluarea activitătii.

* Cererea scrisă a părintelui /tutorelui legal al elevului, adresată directorului unităţii de învăţământ şi aprobată de acesta, în urma consultării cu dirigintele clasei, fără a depăsi 6 zile pe an.

* Nerespectarea termenului prevăzut la aliniatul (l)din prezentul articol atrage de regulă declararea absentelor ca nemotivate.

* La cererea scrisă a Cluburilor Sportive din care fac parte elevii şcolii
noastre directorul poate aproba motivarea absentelor elevilor care participă la cantonamente şi la competitii de nivel local, national şi international, cu conditia recuperării materiel, în vederea încheierii situatiei şcolare.

* În cazul elevilor care absentează nemotivat se vor lua măsuri de sanctionare, în conformitatea cu Regulamentul de organizare şi functionare a unitătilor de învatamânt preuniversitar, art. 118-131.

* Elevii pot fi învoiti de către diriginte pentru probleme deosebite una sau două ore/ semestru pe bază de bilet de voie.

Art.34. Elevii şi elevele aflaţi în situatii speciale ( naşterea unui copil, persoane existente în îngrijirea elevului, detentie, etc.) vor fi sprijiniti să finalizeze ciclul de învătamânt.

Art.35. Elevii care nu se află în clasă la intrarea cadrului didactic sunt considerati absenti la ora respectivă. În cazuri bine motivate, elevii care întârzie pot cere permisiunea cadrului didactic să participe la oră, profesorul motivând absenţa dupdăcaz, trei întârzieri se consider o absentă nemotivată.

Art. 36. Elevii scutiţi de efort fizic au obligatia de a fi prezenţi la orele de educatie fizică. iar cei care nu se prezintă la orele de educatie fizică vor fi consemnaţi în catalog ca absenti.

Art.37. Părăsirea spaţiilor de învăţământ ( sală de clasă, cabinet, laborator, sală şi teren de sport) în timpul orelor se face numai în caz de fortă majoră şi doar cu aprobarea cadrului didactic.

Art.38.

1.   Scăderea mediei semestriale la purtare pentru absente se face proportional cu numărul de absente nemotivate după cum urmează:

0 -9 absente nemotivate : Media 10 ; 10 -19 absente nemotivate : Media 9;  20 -29 absente nemotivate : Media 8; 30 -39 absente nemotivate : Media 7

2.   Scăderea notei la purtare se stabileşte în Consiliul clasei

3.   Elevii cărora pe parcursul şcolarizării în unitatea noastră şcolară le-a fost scăzută nota la purtare sub 7, li se va întocmi o Notificare care se va anexa actelor personale; în notificare se atrage atentia asupra faptului că elevul în cauză este o persoană care creează probleme în ceea ce priveşte disciplina.

Art.39. În Şcoala cu clasele I-VIII Axente Sever se stabilesc următoarele sancţiuni directe

*introducerea în şcoală sau deţinerea de arme albe, spray-uri paralizante sau lacrimogene, petarde, pocnitori, muniţie, droguri sau băuturi alcoolice precum şi a altor materiale care pot afecta integritatea fizică şi psihică a elevilor sau a personalului şcolii, se sancţionează cu scăderea notei la purtare la 5 (echivalent cu repetenţia) pentru elevii din învăţământul obligatoriu şi cu exmatricularea pentru elevii cu vârsta de peste 18 ani

*furtul din avutul personal sau din avutul şcolii se sancţionează cu scăderea notei la purtare la 5 ( echivalent cu repetenţia) pentru elevii din învăţământul obligatoriu şi cu exmatricularea pentru elevii cu vârsta de peste 18 ani

*aruncarea unor obiecte pe fereastră sau alte acte care pun în pericol siguranţa celor din jur se sancţionează cu scăderea notei la purtare la 7.

*filmările cu telefonul mobil în incinta şcolii (ore de curs, curtea şcolii, etc.) se sancţionează cu scăderea notei la purtare la 5 (echivalent cu repetenţia) pentru elevii din învăţământul obligatoriu

Art.40. (1) Elevilor din cadrul Şcolii cu clasele I-VIII Axente Sever le este garantata, conform legii, libertatea de asociere in cercuri si in asociatii stiintifice, culturale, artistice, sportive sau civice, care se organizeaza si functioneaza pe baza unui statut propriu, aprobat de directorul şcolii.

2.  Dreptul la reuniune se exercita in afara orarului zilnic, iar activitatile pot fi sustinute in unitatea de invatamant, la cererea grupului de initiativa, numai cu aprobarea directorului. Aprobarea pentru desfasurarea acestor actiuni va fi conditionata de acordarea de garantii scrise, oficiale privind asigurarea, de catre organizatori, a securitatii persoanelor si a bunurilor. Cererea pentru desfăşurarea acestor activităţi se depune la direcţiune cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea activităţii.

3.  În cazul in care continutul activitatilor care se desfasoara in unitatea de invatamant contravine principiilor susmentionate, directorul unitatii de invatamant poate suspenda sau interzice desfasurarea acestor activitati.

Art. 41 (1) Elevilor Şcolii cu clasele I-VIII Axente Sever, le este garantată, conform legii, libertatea de a redacta şi difuza reviste/publicaţii şcolare proprii.

(2) In cazul in care aceste reviste/ publicatii conţin elemente care afecteaza siguranta nationala, ordinea publica, sănătatea si moralitatea, drepturile si libertatile cetăţeneşti sau prevederile prezentului regulament, directorul va suspenda editarea si difuzarea acestora.

Art.42. Elevii au obligatia să  frecventeze  în mod regulat cursurile si să participe la toate activitatile şcolare şi extrascolare organizate, care se desfaşoară după un program bine stabilit de şcoală.

Art. 43. Elevii au obligaţia să înştiinţeze părinţii/tutorele legal de convocarea acestora la scoală, de către diriginte/director.

Art. 44. (1) Elevii au obligatia sa poarte o ţinută decentă pe durata cursurilor.

(2)  In cazul nerespectarii prevederilor alin. 1 elevii vor suporta urmatoarele sanctiuni:

* nu  vor  fi primiţi la cursuri în ziua respectivă, dacă la controlul zilnic efectuat de profesorul de serviciu sau director, se va constata că nu este decentă.

*vor avea nota la purtare cu un punct dacă vor repeta acest comportament

(3)  Elevii trebuie să aibă un comportament civilizat, atât in unitatea de invatamant, cat si in afara ei.

(4)  Este interzis piercing-ul pentru toţi elevii liceului , pentru băieţi cerceii , iar pentru fete podoabele stridente şi machiajul strident. Elevii care nu respectă această regulă vor fi eliminaţi de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile, cu posibilitatea efectuării de munci în folosul şcolii.

Art. 45. (1) Elevii datorează respect personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, atât in şcoală cât şi în afara ei.

2. Nici unui elev nu-i este permis a face din nationalitate, religie, orientare sexuală, culoare, rasă, etnie, opţiune politică, handicap, starea socială  sau familială   a unui coleg, obiect de jignire sau insultă.

3. Nici unui elev nu-i este permis să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj si comportament faţă de colegi şi personalul scolii. Injuriile, jignirile si insultele aduse colegilor, cadrelor didactice sau personalului scolii se pedepsesc in functie de gravitate conform art. 118,  alin. 2, din ROFUIP.

Art. 46. Elevii au obligaţia să utilizeze cu grijă cărţile şi manualele scolare primite prin biblioteca şcolii si să le restituie in stare bună  in termenul stabilit. Daca acestea nu vor fi predate in starea in care au fost primite, elevii vor suporta plata fiecarui manual, respectiv carte, la valoarea actualizată, iar, in cazul in care acestea nu sunt predate până la sfârşitul anului scolar, elevilor în cauza nu li se va elibera nici un document şcolar până la recuperarea acestora sau achitarea de 5 ori a contravalorii actualizate a cărţii/manualului.

 

Art. 47. Este interzis elevilor:

(1) să  deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ.

a) la inceputul fiecărui semestru, la nivel de clasă, se va intocmi graficul elevilor de serviciu, care răspund de ordine, curăţenie, stergerea tablei, aprovizionarea cu creta si distribuirea materialului didactic necesar desfăşurării orelor de curs.

b) fiecare clasa raspunde impreuna cu dirigintele de aspectul si inventarul salii de clasa primita la început de an şcolar pe baza de proces verbal de la administratorul scolii, care se va predată la sfarsitul anului scolar in starea in care a fost primita tot pe baza de proces verbal.

c)  elevii vinovati de deteriorarea bunurilor scolii vor plati toate lucrarile necesare reparatiilor sau vor suporta toate cheltuielile pentru inlocuirea bunurilor deteriorate.

d)  contravaloarea pagubelor care nu se recupereaza direct prin reparare sau inlocuire, se platesc la casierie pe baza de chitanta, in contul de venituri proprii al scolii.

e) în cazul in care vinovatul nu se cunoaste, raspunderea materiala este colectiva (a clasei, a grupei etc.), iar pentru spatiile comune raspunderea materiala si financiara revine tuturor elevilor scolii;

f)  pentru faptele prevazute la alin. (1) elevii pot fi sanctionati in conformitate cu dispozitiile art. 118 -129 din ROFUIP;

g)  pentru păstrarea si intretinerea bunurilor materiale ale scolii, elevii de serviciu pe scoala au obligatia de a sesiza, dupa caz, dirigintele, profesorul de serviciu sau directorul savarsirea oricărui gen de abateri.

(2) să utilizeze telefoanele mobile in timpul orelor de curs şi a examenelor şi de asemenea orice aparat audio vizual ( hand free, MP3 player , MP4 player CD Player, aparate foto de orice tip, telefoane cu camera foto, camera video, bluetooth, iPod , etc. ).  Încălcarea acestei prevederi  atrage după sine reţinerea telefonului pe baza unui proces verbal încheiat în clasă de cadrul didactic constatator în prezenţa a doi martori, în care menţionează caracteristicile telefonului, scoate cartela din telefon pe care o dă proprietarului, apoi anunţă Poliţia, Părinţii şi predă telefonul dirigintelui. După discuţiile cu poliţia şi părinţii dirigintele înapoiază telefonul tot pe bază de proces verbal. Telefonul mobil poate fi recuperate numai de către părinţi, care se vor angaja în scris ca nu vor mai fi puşi în acestă situaţie. Şcoala nu răspunde de securitatea telefoanelor mobile ale elevilor;

(3). sa consume seminţe in spaţiile unităţii de învăţământ. Elevii vor pastra curăţenia şi ordinea in spatiile scolare  (săli de clasă, spaţii verzi, alei, terenuri de sport etc.). Ambalajele ş i resturile vor fi aruncate in locurile special amenajate.  Încălcarea acestei  prevederi atrage după sine sancţionarea elevului prin retinerea acestuia după încetarea programului, pentru a face curăţenie in spaţiile respective. În cazul repetării acestui tip de abateri, elevii vor fi sancţionaţi potrivit prevederilor art. 118, lit. b, c, d, e, f, g si h din ROFUIP.

(4). să invite în incinta spatiului de invăţământ persoane străine, fără încuviinţarea dirigintelui sau conducerii şcolii. In caz contrar, vor fi sanctionati potrivit legilor in vigoare, atât elevii cât şi invitaţii acestora;

(5).  să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

 

Recompensele elevilor

Art. 48.  Elevii care obtin rezultate remarcabile in activitatea şcolară şi extraşcolară vor fi recompensaţi conform articolelor 115, 116, 117 din ROFUIP.

Art.49.  La încheierea fiecărui an  şcolar şefii de promoţie vor fi scrişi în “Cartea de onoare a şcolii.”

Art.50. Elevii cu rezultate remarcabile în activităţile  şcolare vor fi evidenţiaţi în Revista şcolii sau recompensaţi cu un premiu special

 

 

 

 

Capitolul V

Părinţii

Art. 51. Formele de colaborare ale scollii cu familia sunt:

*Consiliul reprezentativ al părinţilor;

*Comitetele de parinti pe clase;

*sedintele cu parintii;

*lectoratele cu parintii;

*corespondenta cu parintii;

*vizite la domiciliul elevilor efectuate de dirigintele clasei sau de comisia de ancheta socială, dacă este cazul.

Art. 52. Între Consiliul reprezentativ al părintilor şi conducerea şcolii se incheie un contract de colaborare in care se specifica obligaţiile ambelor părti.

Art. 53. Părintele/tutorele legal va semna cu şcoala un accord de parteneriat in educatie la inscrierea copilului în unitatea noastră de învăţământ.

.Art. 54. Sedinţele cu părinţii se organizează de către diriginţi cel putin o dată pe semestru şi ori de cate ori situaţia de la clasa o impune. La cerere sedintele se pot organiza cu părinţi – elevi -profesori. La şedinţele cu părinţii pot fi invitaţi reprezentanţi ai Primăriei, Poliţiei, Jandarmeriei, etc.

Art. 55. Sedintele cu părintii au o tematica fixată la inceputul anului scolar. Secretarul comitetului de parinti pe clasă întocmeste la fiecare sedintă câte un proces verbal, care se depune de către diriginte la dosarul Comisiei metodice a dirigintilor.

Art. 56. Părintele/tutorele legal are obligaţia să se prezinte la scoală cel puţin o dată pe lună sau de câte ori este solicitat de dirigintele clasei sau director.

Art. 57. Corespondenţa purtată cu părinţii are rolul de a înştiinţa în scris despre:

* abaterile elevilor;

* situaţia scolară la finele anului şcolar;

* corigenţele elevilor şi perioada examenelor de corigenţă;

* situaţii deosebite precum preavizul de exmatriculare.

* felicitarea părinţilor ai căror copii au avut media generala cel puţin 9(nouă) Art. 58. In cazul elevilor care ridica probleme disciplinare repetate, odata cu semnarea preavizului de exmatriculare părintele şi elevul îşi iau un angajament scris că faptele nu se vor mai repeta, nerespectarea angajamentului, ducând la aplicarea sancţiunilor prevăzute la articolele 127, 128, 129 din ROFUIP.

 

Capitolul VI

Reguli privind protecţia, igiena şi securitatea muncii

Art. 59. Pentru ca pe parcursul anului scolar să nu se produca evenimente cu consecinţe deosebite atât in rândul cadrelor didactice cât si in cadrul elevilor este necesar ca la nivelul fiecarei unităţi şcolare să se aplice urmatoarele măsuri care au caracter obligatoriu:

1. Pentru prevenirea busculadelor, accesul si evacuarea elevilor în şi din scoală se va face numai în prezenţa cadrelor didactice de serviciu si numai pe caile de circulatie si special destinate acestui scop.

2. Orele de educaţie fizică nu se vor desfăşura in sălile de clasă, ci numai pe terenurile sau în sala de sport, lucrul la aparate se va face numai dupa o explicare atenta a fiecarui exercitiu si sub supravegherea directă  şi permanent  a profesorului coordonator, care raspunde de pastrarea starii de sanatate si a integritatii corporale a fiecarui elev.

3. Verificarea fixării ghivecelor de flori pe suporturi si a suporturilor pe perete.

4. Verificarea fixării corespunzatoare a tablourilor, panourilor, afişajelor folosite pentru semnalizarea riscurilor si a altor materiale didactice pe peretii sălilor de clasă, coridoarelor si laboratoarelor.

5. Verificarea iluminatului in fiecare sală de clasă pentru asigurarea desfăşurării corespunzatoare a activitatilor didactice.

6. Verificarea adaptării băncilor în care elevii invaţă la cerintele unei dezvoltări normale a diferitelor componente ale organismului uman, aşa fel incât să poată adopta o poziţie ergonomică, pe toată perioada de şedere în clasă.

7. Căile de acces, holurile si culoarele de trecere trebuie să rămână libere si neblocate. Caile de acces si iesirile cu destinatie de urgenţă trebuie să fie puse in evidenţă (marcate) prin indicatoare de securitate amplasate în locurile cele mai potrivite.

8. Verificarea fixării porţilor pe terenurile de fotbal, handball,  a fileurilor de volei, tenis şi a suporturilor şi panourilor, cosurilor de baschet de către profesorii de educaţie fizica.

9. Verificarea asigurării stabilităţii ţiglei de pe acoperişuri, a capacelor, gurilor de canalizare din curtea şi clădirea şcolii precum şi fixarea şi curăţirea jgheaburilor si burlanelor de evacuare a apelor pluviale.

10. Acolo unde există şantiere de constructii in incinta unei unitati scolare, acestea se vor imprejmui si semnaliza corespunzător pentru a impiediaca accesul elevilor şi în general al persoanelor neautorizate.  De asemenea, se interzice accesul elevilor in punctele termice si la tablourile electrice de distributie si alimentare.

11. Participarea la excursiile, taberele scolare, vizitele, manifestările cultural-sportive se va face pe baza de tabele cu aprobarea conducerii scolii , cu semnatura de luare la cunostinţă a elevilor( a părinţilor, pentru cei mici) privind însuşirea măsurilor de securitate pentru activitatea respectivă.

12. Se interzice accesul elevilor pe balcoanele scolii, pe acoperişuri, pe schele, pe eşafodaje şi oriunde există pericolul căderii în gol.

13. Se interzice staţionarea elevilor (persoanelor) la intrarea în şcoală precum şi în spaţiul aferent accesului la intrarea în corpurile de clădire .

 

 

Capitolul VII

Personalul didactic auxiliar §i nedidactic

Art. 60. Personalul didactic auxiliar şi nedidactic se prezintă la şcoală cu cel puşin 5 minute înainte de ora de începere a programului şi părăseşte locul de muncă după terminarea programului ( program  de lucru 8 ore).

Art. 61. Pe toată durata serviciului au obligaţia să  asigure curăţenia şi paza unităţii şcolare şi să sesizeze conducerea  pentru toate neregulile din şcoală.

Art. 62. La efectuarea curăteniei în clase au obligatia să deschidă geamurile când se mătură şi se spală pe jos, să cureţe băncile de resturile de hârtii şi să le şteargă de praf.

Dacă elevii lasă clasele foarte murdare să sesizeze conducerea liceului pentru a lua măsuri necesare.

Art. 63. La încheierea programului de lucru să se asigure că toate geamurile sunt închise iar uşile sălilor de clasă, cabinetelor, laboratoarelor şi birourilor sunt încuiate.

Art. 64. Secretariatul  asigură permanenţa pe întreaga perioadă de desfăşurare a orelor de curs.

Art. 65. Secretarul aduce condica de prezenţă în cancelarie şi o ia la sfârşitul orelor.

Art.66. Secretarul trebuie să descuie şi să încuie fişetul în care se păstrează cataloagele, la începutul şi terminarea orelor , după ce a verificat împreună cu profesorul de serviciu existenţa  tuturor cataloagelor .

Art. 67. Compartimentul secretariat se ocupă de procurarea, completarea, eliberarea şi evidenta actelor de studii în conformitate cu reglementările în vigoare .

Art. 68. Serviciul contabilitate asigură şi răspunde de organizarea şi desfăşurarea activităţilor financiar-contabile a şcolii  în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare.

Îndeplineşte orice servicii financiar -contabile încredintate de directorul şcolii  sau stipulate expres în acte normative.

Art. 69. Persoana cu atributii de administrator răspunde de gestionarea şi de întretinerea bazei materiale al liceului, coordonează activitatea personalului administrativ de întretinere

şi curătenie, stabileşte programul acestora potrivit nevoilor liceului şi se aprobă de director

Art. 70. Bibliotecarul are următoarele sarcini de bază:

  • ·
  • ·                desfăşoară activitate de completare raţională a fondului de carte şi alte publicaţii
  • ·        îndrumă lectura şi studiul elevilor
  • ·        sprijină formarea şi documentarea rapidă a personalului didactic
  • ·

Art. 71. Laborantul, informaticianul au atributiile de serviciu prevăzute în fişele de post aprobate de directorul şcolii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Capitolul VIII

 

Disciplina muncii şi răspunderea disciplinară,  sancţiuni

Art. 72 (1) Orice actiune sau inacţiune, săvârşită cu vinovăţie de către personalul companiei, prin care au fost medicate îndatoririle de serviciu, normele de conduită profesională si civică prevăzute de lege, regulamentul de ordine interioară, contractul individual de muncă sau dispozitiile legale ale conducătorilor ierarhici, constituie abatere disciplinată si se sanctionează conform prevederilor prezentului regulament.

(2) Constituie abatere disciplinară următoarele fapte:

a. întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor;

b. neglijenta repetată în rezolvarea lucrărilor;

c. desfăşurarea altor activităţi decât cele stabilite prin fişa postului în timpul orelor de program;

d. refuzul nejustificat de a îndeplini sarcinile si atribuţiile de serviciu;

e. lipsa nemotivată de la serviciu sau întârzierea repetată de la serviciu;

f. părăsirea sediului societăţii  în timpul orelor de program fără aprobarea administratorului societdtii ;

g. manifestări care aduc atingere prestigiului societăţii;

h. orice alte fapte considerate abateri disciplinare prin prezentul regulament;

Art. 73.  În raport cu gravitatea abaterii disciplinare comise, sanctiunile disciplinare ce se aplică personalului sunt:

a. avertismentul scris;

b. suspendarea contractului individual de muncă pentru o perioadă ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare;

c. retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzător funcţiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile;

d. reducerea salariului de bază pe o durată de 1 - 3 luni cu 5 - 10%;

e. reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1 - 3 luni cu 5 - 10%;

f. desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

Art.74 Constatarea, cercetarea, aplicarea si contestarea sanctiunilor disciplinare se face, potrivit prevederilor Codului Muncii (L.53/2003), art. 263-268.

Art.75 Răspunderea  materială,   contravenţională  şi penală  a personalului ŞCOLII CU CLASELE I-VIII  AXENTE SEVER , survine conform legislatiei în vigoare.

 

 

 

Capitolul IX

Dispoziţii finale

Art. 76. Pentru laboratoarele de informatică sunt valabile reguli specifice care se comunică tuturor elevilor la prima oră de informatică, iar în privinţa activităţii în celelalte laboratoare şi cabinete (în special fizică şi chimie ) se vor prelucra regulile de protectia muncii şi PSI în prima oră de curs. Aceste reguli specifice fiecărui laborator şi cabinet devin ANEXE ale prezentului ROI.

Art. 77. Profesorii de educatie fizică vor  trece cel târziu până la sfârşitul fiecărei săptămâni absenţele şi notele elevilor în catalog

Art. 78. Şcoala va centraliza opţiunile elevilor pentru stabilirea CDS în urma consultării acestora şi a părinţilor, iar rezultatele vor fi afişate până cel târziu la şfârşitul lunii februarie.

Art. 79. Şcoala nu îşi asumă nici o responsabilitate pentru dispariţia obiectelor personale ale elevilor şi/ sau personalului angajat.

Art. 80. Prezentul regulament va fi adus la cunoştinta elevilor şi a părintilor sau a reprezentanţilor legali ai acestora, cadrelor didactice şi nedidactice, prin prezentarea lui în CP, la orele de dirigenţie şi în cadrul şedintelor cu părinţii.

Art. 81. Întregul personal al şcolii are următoarele obligatii :

  • ·
  • ·
  • ·
  • ·

Art. 82. Se permite fumatul numai pentru personalul şcolii şi numai în locuri special amenajate.

 

 

Art. 83. Prezentul regulament poate fi modificat pe parcursul anului şcolar cu respectarea procedurilor legale.

Art. 84Capitolele şi prevederile din ROFUÎP care nu sunt menţionate în acest Regulament de Ordine Interioară se aplică şi în conditiile şcolii noastre fără nici un amendament.

Art. 85. Prezentul Regulament Intern intră în vigoare începând cu anul şcolar 2011-2012,  de la data aprobării lui în şedinţa Consiliului de Administraţie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR

Prof. Dumitru Constantin

Director Adjunct

Prof.Rusu Ligia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DATA…………………………………….

CLASA……………………………………

DIRIGINTE………………………………

PROCES VERBAL

Încheiat astăzi,................ Elevii au luat la cunoştintă şi se obligă să respecte:

- prevederile Regulamentului de Organizare şi  Functionare a Unitatilor de Învatamânt Preuniversitar şi ale Regulamentului de Ordine Interioară a şcolii,

-Normele legale pnvind protecta muncii şi PSI

Nr. Crt.

Numele şi prenumele elevului

Semnătura elevului

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Semnătura dingintelui: