Scoala Gimnaziala "I.Gh.Plesa" Almaj
Almaj, Dolj

Regulament

 

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARA AL SCOLII

I.DISPOZITII GENERALE

Art.1 Regulile prevazute in prezentul regulament se aplica personalului didactic,  muncitori si elevi.

Art.2. In elaborarea prezentului Regulament s-au respectat urmatoarele principii:

- organizarea si functionarea intregii activitati se proiecteaza aplicand normele regulamentelor elaborate si aprobate de Ministerul Invatamantului: “Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant”, ‘’ Legea Invatamantului”, “Statutul personalului didactic”, “Constitutia Romaniei”, “Codul Muncii” si alte acte normative ala MECTS;

II. ORGANIZAREA PROCESULUI DE INVATAMANT

 

Art.3 Instruirea si educarea elevilor se realizeaza astfel: la scoala de centru - o clasa a IV-a si 4 clase  V-VIII; la Scoala Bogea – clasa a II-a; la Scoala Sitoaia – clasele I si a III-a. Prescolarii alcatuiesc cate o grupa in gradinitele din Almaj, Bogea Sitoaia.

Art.4 Cursurile se desfasoara in 5 sali de clasa  intre orele 800 – 1350 la scoala de centru, intr-o sala la Scoala Bogea si in doua Sali la Scoala Sitoaia.

Art.5 SARCINILE CADRULUI DIDACTIC  DE SERVICIU :

Cadrele didactice de serviciu pe scoala au urmatoarele obligatii:

· Prezenta la serviciu:

- profesori – tura I: 2

- invatatori – tura I: 1

- Supravegherea elevilor in timpul pauzelor;

· Depistarea si consemnarea in registru a stricaciunilor, a abaterilor disciplinare sau a oricarui incident;

· Anuntarea absentelor de la ore (chiul) nemotivate;

· Securitatea documentelor scolare;

· Securitatea salilor de clasa;

· Recreatiile vor fi supravegheate de catre diriginti, invatatori si profesori de serviciu- la centru, iar la structuri de invatatori, educatori, dar si de profesorii care predau anumite discipline la clasele I-III.

· Elevii nu au voie sa plece din curtea scolii in timpul programului scolar;

· Este interzisa intrarea persoanelor straine in scoala fara a fi consemnate in registrul elevului de serviciu;

· Fiecare diriginte si invatator va prezenta un tabel nominal cu echipele elevilor de serviciu ce va fi afisat langa secretariat, iar elevii vor fi instruiti privind atributiile ce le revin in acea zi;

· Intrarea elevilor din pauze se va face organizat numai pe usa din spatele scolii, fiind urmariti de cadrele didactice de serviciu precum si de invatatori si diriginti .

Art. 6 MISIUNEA UNITATII SCOLARE

Scoala are usile deschise pentru toti copiii, indiferent de etnie si religie.

Suntem preocupati de descoperirea de talente, cultivarea si dezvoltarea acestora pentru obtinerea de performante.

A. Avand o baza didactico-materiala buna, oferta educationala este bogata si stabileste in functie de resursele umane, optiunea elevilor si a parintilor.

B. Amplificarea si diversificarea resurselor financiare.

C. Sporirea eficientei si autonomiei educationale, manageriale si curriculare in vederea dezvoltarii personale a elevilor.

D. Dezvoltarea relatiilor de parteneriat intern si extern pentru cresterea prestigiului scolii si a comunicarii in plan instructional dar si extracurricular.

Art. 7 STRUCTURA ANULUI SCOLAR 2010/2011

Semestrul I
Cursuri: luni, 13 septembrie 2010 — marti, 21 decembrie 2010
In perioada 1—7 noiembrie 2010, clasele din invatamantul primar si grupele din invatamantul prescolar sunt in vacanta.
Vacanta: miercuri, 22 decembrie 2010 — marti, 4 ianuarie 2011
Cursuri: miercuri, 5 ianuarie 2011 — vineri, 28 ianuarie 2011

Vacanta intersemestriala: sambata, 29 ianuarie 2011 — duminica, 6 februarie 2011

Semestrul al II-lea
Cursuri: luni, 7 februarie 2011 — vineri, 15 aprilie 2011
Vacanta: sambata, 16 aprilie 2011 — luni, 25 aprilie 2011
Cursuri: marti, 26 aprilie 2011 — vineri, 17 iunie 2011

Vacanta de vara: sambata, 18 iunie 2011— duminica, 11 septembrie 2011

Art. 8 FINALITATI EDUCATIONALE

Activitatea de instruire si educatie are in vedere principiile Declaratiei Universale a Drepturilor Omului si al Conventiei cu privire la Drepturile Copilului.

III.ACTIVITATEA DE MANAGEMENT. RESURSE UMANE.

 

Art. 9 RESURSE UMANE.

Functionam astazi cu elevi in 8 clase, 1tura, 4 in ciclul primar si 4 in ciclul gimnazial  precum si trei grupe mixte de prescolari cu 3 educatoare .Colectivul de cadre didactice si elevi este unit, integrarea noilor veniti se realizeaza in scurt timp si cu maxima eficienta.

Din sondajul efectuat de directorul scolii a rezultat ca tinerele cadre didactice ce pasesc pragul scolii nu ar mai dori sa paraseasca colectivul.

Fiecare inceput de an scolar se desfasoara dupa un anumit ritual.

In fata colectivului de elevi, colegi, parinti, invitati se prezinta un scurt istoric al scolii, se anunta noile cadre didactice,domnul primar si preotul satului alaturi de doamna director fac deschiderea noului an scolar,  trecandu-se apoi la repartizarea elevilor pe clase.

 

IV. CONDUCEREA ACTIVITATILOR SCOLARE

 

Art. 10 Directorul – este subordonatul Inspectoratului Scolar Judetean, Presedintele Consiliului de Administratie, Presedintele Consiliului Profesoral si al Consiliului pentru Curriculum, reprezentantul unitatii in relatiile cu alti parteneri.

Art. 11 CONSILIUL DE ADMINISTRATIE are urmatoarele atributii:

· Asigura conducerea generala pe baza principiilor democratiei indeplinind functii de proiectare-organizare-decizie-evaluare.

· Consiliul de Administratie este alcatuit din 7 membri;

· Consiliul de Administratie are obiective specifice, isi organizeaza activitatea distinct, avand documente adecvate si metode de lucru specifice;

· Asigura aplicarea tuturor reglementarilor legale referitoare la organizarea si functionarea invatamantului de stat;

· Elaboreaza oferta educationala a scolii;

· Elaboreaza criteriile de acordare a salariului de merit, precum si de acordare a recompenselor, ajutoarelor materiale pentru elevi;

· Elaboreaza criteriile de acordare a calificativelor anuale;

· Elaboreaza proiectul managerial al scolii,  fisele posturilor pentru angajatii scolii, schema  de salarizare conform indicilor cuprinsi in Legea 154/1998;

· Reglementeaza planul financiar al unitatii.

 

V. CONSILIUL DE ADMINISTRATIE

1. HOANCA ALINA – director, presedinte al Consiliului de Administratie, al Consiliului Profesoral, al Consiliului pentru Curriculum;

2. PREDUSEL ELENA – coordonator de proiecte si programe educative;

3. COTOSMAN MARIA –educator;

4. TEICA ALINA- contabil;

5. TAMBOI MARIANA- viceprimar;

6. PURCAREA LILIANA – Presedinte Comitetul de parinti

7. ENACHE ROXANA -consilier

 

COMPETENTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE:

a. Asigura aplicarea tuturor reglementarilor legale referitoare la organizarea si functionarea invatamantului de stat;

b. Elaboreaza oferta educationala a scolii;

c. Elaboreaza Regulamentul de ordine interioara;

d. Elaboreaza criteriile  de acordare a recompenselor, ajutoarelor materiale pentru elevi;

e. Elaboreaza criteriile de acordare a calificativelor anuale;

f. Elaboreaza proiectul managerial al scolii,  fisele posturilor pentru angajatii scolii, schema  de salarizare conform indicilor cuprinsi in Legea 154/1998;

g. Reglementeaza planul financiar al unitatii;

Art. 12 CONSILIUL PROFESORAL

Este alcatuit din totalitatea cadrelor didactice din unitatea respectiva. Directorul este presedintele Consiliului Profesoral. Se intruneste ori de cate ori presedintele considera necesar.

Art. 13 CONSILIUL PROFESORAL are urmatoarele atributii:

- dezbate si adopta variante de proiecte curriculare sau transdiciplinare, propuse de Consiliul pentru Curriculum;

- stabileste modalitati de parcurgere a curiculum-ului pe diferite discipline si arii curriculare pentru curriculum-ul nucleu extins, lucrul pe echipe didactice, curriculum la decizia scolii, etc.

- valideaza situatia scolara la sfarsit de semestre si de an scolar;

- alege reprezentantii sai in Consiliul de Administratie.

Art. 14 CONSILIUL PROFESORAL AL CLASEI

Isi desfasoara activitatea la nivelul fiecarei clase contribuind la orientarea si consilierea elevilor si parintilor, la elaborarea fiselor de observatie a fiecarui elev:

- armonizeaza cerintele educationale ale cadrelor didactice;

- evalueaza programul scolar si comportamentul elevilor;

- analizeaza volumul temelor pentru acasa;

- stabileste notele la purtare, recompense si sanctiuni;

- analizeaza dupa fiecare perioada de evaluare, in fata parintilor global sau individual rezultatele obtinute si stabileste activitati recuperatorii sau de dezvoltare ulterioara.

Art. 15 CONSILIUL PENTRU CURRICULUM

· HOANCA ALINA-director;

· CIRCIOR ION – profesor;

· SMARANDACHE  IULIANA-invatatoare;

· STANUICA LUMINITA- professor;

· MERCURE SORINA –educatoare;

· POPESCU MARCELA- profesor.

Art. 16 CONSILIUL PENTRU CURRICULUM elaboreaza:

· Proiectul managerial;

· Proiectul curricular, ce vizeaza:

- Trunchiul comun;

- Obiectele optionale;

- Finalitatile si obiectivele scolii;

- Metodologia de evaluare;

· Oferta educationala si strategia promotionala;

· Scheme orare;

· Metodologia de aplicare a activitatii de consiliere si orientare a elevilor;

· Decide asupra comisiilor si colectivelor de lucru.

Art. 17 COMISIA DE EVALUARE SI ASIGURARE A CALITATII IN EDUCATIE

Este formata din:

· HOANCA ALINA- director;

· STANUICA LUMINITA – presedinte comisie ;

· RACAREANU ION- primar;

· CIRCIOR ION – reprzentant sindical;

· COTOSMAN MARIA- responsabil comisie educatoare;

· SMARANDACHE IULIANA- responsabil comisie invatatori;

· PREDUSEL ELENA- responsabil comisie profesori.

Art. 18 REPARTIZAREA INVATATORILOR SI DIRIGINTILOR

SCOALA CU CLASELE I-VIII “ Ion GH. Plesa”  ALMAJ

Clasa a IV-a : GRINARU NADIA;

Clasa a V- a :PREDUSEL ELENA;

Clasa a VI- a :CIRCIOR ION

Clasa a VII-a :STANUICA LUMINITA;

Clasa a VIII- a:POPESCU MARCELA

SCOALA CU CLASELE I – IV BOGEA

Clasa a II-a: NICOLAE ELENA;

Gradinita –MERCURE SORINA;

SCOALA CU CLASELE I – IV SITOAIA

Clasa I: STAICU MADALINA;

Clasa a III-a :SMARANDACHE IULIANA;

Gradinita Sitoaia- SIMION JANINA.

Art. 19 SARCINILE CADRELOR DIDACTICE

Personalul didactic este obligat sa indeplineasca sarcinile didactice si educative:

· Realizeaza orele de predare in raport cu norma didactica;

· Isi pregatesc materialele didactice, mijloace audio-vizuale, aparate si instrumente de lucru;

· Pregatesc lucrarile practice;

· Evalueaza nivelul de pregatire in raport cu numarul de ore prevazut in planul de invatamant;

· Colaboreaza cu familia elevului;

· Participa la activitatile Consiliilor profesorale, cercuri pedagogice, cursuri de perfectionare, la meditatii si consultatii pe care le fixeaza cu elevii;

· Profesorii stagiari sunt obligati sa redacteze proiecte de lectii pe care le vor prezenta sefilor de catedra;

· Dirigintii sunt obligati sa prelucreze in clasa regulamentul, recompensele-pedepsele, prevazute de acesta;

· Respectarea programului de lucru;

· Realizarea sarcinilor mentionate in fisa de post;

· Respectarea cu strictete a normelor de protectia muncii si PSI;

· Interzicerea consumului de bauturi alcoolice in incinta scolii;

· Instituirea unor relatii comportamentale civilizate si decente intre salariati.

· Sa supravegheze elevii in clase, in pauze.

Art. 20 SARCINILE PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR SI ADMINISTRATIV

· Respectarea programului de lucru;

· Realizarea sarcinilor mentionate in fisa de post;

· Respectarea cu strictete a normelor de protectia muncii si PSI;

· Interzicerea consumului de bauturi alcoolice in incinta scolii;

· Instituirea unor relatii comportamentale civilizate si decente intre salariati.

 

 

VI. ELEVII

 

Art. 21 Calitatea de elev, dobandirea acestei calitati si incetarea ei, precum si transferarea elevilor se face conform Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.

Art. 22 OBLIGATIILE SI DREPTURILE ELEVULUI:

1. prezenta la cursuri numai cu 15 minute mai devreme de ora inceperii cursurilor ;

2. sa pastreze curatenia in scoala, curtea scolii, puncte sanitare, sa nu deterioreze mobilierul scolii, mijloacele de invatamant;

3. sa foloseasca in pauze numai holurile si scarile destinate lor;

4. spatiile de joaca in timpul pauzelor sunt: terenul de sport si curtea scolii;

5. este interzisa parasirea incintei scolare inainte de terminarea orelor de curs fara aprobarea profesorilor sau dirigintilor;

6. are obligatia de a saluta si respecta persoanele care lucreaza in scoala;

7. participa la toate orele cuprinse in orar obligatoriu;

8. in orice imprejurare, fata de orice persoana, elevii sunt obligati sa aiba un comportament civilizat;

9. nu se vor tolera acte de indisciplina, limbajul trivial, gesturi obscene, vulgaritati, actiuni agresive;

10. este total interzis fumatul in scoala sau consumarea oricarei bauturi alcoolice;

11. elevii vor respecta normele de tehnica securitatii muncii in laboratoarele de fizica, chimie si informatica;

12. elevii pot folosi biblioteca, laboratoarele, mijloacele de invatamant, materiale didactice confectionate, pentru a-si ridica nivelul de pregatire;

13. sa respecte regulile de protectia muncii si protectie civila; OUG75/2005:

14. sa organizeze si sa participe la manifestari cultural-distractive;

15. sa participe la organizarea timpului liber;

16. are dreptul la respect;

17. are obligatia de a-si rezolva conflictele cu calm, prin discutii, cerand ajutor dirigintelui sau invatatorului clasei sau cadrului didactic de serviciu;

18. are dreptul la pauza regulamentara dupa fiecare ora de curs;

17        are obligatia de a avea o tinuta  decenta(imbracaminte corespunzatoare anotimpului, fara bijuterii, parul san u fie vopsit, fara sa se fardeze sau sa-si faca unghiile, fara fusta scurta, fara bluze transparente si decoltate, etc)

18.       sa nu distruga documente scolare (cataloage, carnete de note);sa nu deterioreze      bunurile din baza materiala a scolii;

19        sa nu posede si sa nu difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

20.       elevii au obligatia sa poarte asupra lor carnetul de note si sa-l prezinte invatatorului/profesorului, pentru consemnarea calificativelor/notelor, sau pentru informare in legatura cu  situatia scoalara;

21        sa arunce intotdeauna resturile la cosurile de gunoi;

22        sa curete tot ce murdaresc, sa plateasca materialele deteriorate in mod voit;

23        consumarea de seminte si guma de mestecat este interzisa;

24. elevii care savarsesc fapte ce aduc atingere Regulamentului de ordine interioara vor fi sanctionati in functie de gravitatea faptei:

- observatia individuala si mustrarea in fata clasei;

- mustrarea in fata Consiliului clasei;

- mustrare scrisa, inmanata personal parintilor de catre invatatorul/dirigintele clasei;

- eliminarea din scoala pe o perioada de 3-5 zile, cand va efectua munca sociala in cadrul scolii;

- elevii care absenteaza 20 de ore pe semestru vor avea nota scazuta la purtare cu un punct;

- elevii vinovati de deteriorarea bunurilor scolare vor plati toate lucrarile necesare reparatiilor. In cazul in care vinovatul nu se cunoaste, responsabilitatea materiala revine clasei;

25. elevii trebuie sa utilizeze cu grija manualele si sa le restituie in buna stare la sfarsitul anului scolar.

26. este interzis accesul in scoala cu telefoane mobile, pentru urgente putand fi folosit telefonul scolii: 0251/449172

Art. 23 RECOMPENSE

· evidentierea in fata colegilor de clasa;

· evidentierea de catre director in fata colegilor de scoala si a Consiliului Profesoral;

· comunicarea verbala sau scrisa adresata parintilor;

· trimiterea cu prioritate in excursii sau tabere scolare;

· premii, diplome, insigne;

· sprijinirea elevilor care participa la olimpiadele nationale prin activitati de pregatire organizate de profesorii scolii.

Bursele se acorda conform instructiunilor MECTS: burse sociale

 

VII. RELATII DE PARTENERIAT SI INTERCOMUNICARE

 

Art. 24. Se vor dezvolta relatiile de parteneriat cu comunitatea locala prin organismele sale: biserica, primaria, politia, institutii culturale (muzee, biblioteci) in vederea realizarii obiectivelor propuse;

Art. 25. Se vor intensifica actiunile din cadrul programului Socrates, actiunea Comenius;

Art. 26. Se vor stabili actiuni concrete cu parintii, lectorate, actiuni concrete de luare a unor decizii cu Consiliul consultativ al parintilor.

 

VIII. MANAGEMENTUL RESURSELOR FINANCIARE

 

Art. 27. RESURSE MATERIALE

Activitatile instructiv-educative la scoala de centru se desfasoara intr-un patrimoniu format din 5 sali de clasa,  dintre care un laborator de biologie, un laborator de fizica-chimie, biblioteca.La structuri procesul instrucriv-educativ se desfasoara astfel: Gradinita Almaj- o sala, Scoala si Gradinita Bogea- doua sali, Scoala si Gradinita Sitoaia- trei Sali.  In holurile scolilor exista expozitii prezentand lucrari ale elevilor si prescolarilor unitatii noastre.

De asemenea, a fost reparat mobilierul  cu fonduri de la Consiliul Local. Scoala a fost dotata cu imprimanta,scanner, 10 calculatoare, radio-casetofon, xerox.

Toate spatiile de invatamant sunt incalzite cu combustibil solid

Totodata s-a amenajat un spatiu adecvat pentru distribuirea in bune conditii a produselor alimentare pentru elevii scolii – lapte si corn  - precum si  frigidere.

Art. 28. RESURSE FINANCIARE

Alocarile bugetare pentru salarii, burse, cheltuieli de intretinere a bazei materiale, pentru consumuri(energie, telefon, etc.)

Venituri extrabugetare din: Comitetul de parinti, sponsorizari, etc.

Donatii de carti pentru imbunatatirea fondului bibliotecii scolare.

IX. ALTE DOMENII

Art. 29. ACTIVITATEA DE PERFECTIONARE-FORMARE.

Se va desfasura continuu in functie de noile cerinte ale Reformei de invatamant.

Art. 30. ACTIVITATI CONEXE EXTRASCOLARA-EXTRACLASA.

Se vor intocmi de catre fiecare diriginte si comisie metodica programe pentru activitatile extraclasa si extrascoala.

Art. 31. ASISTENTA SCOLARA. EDUCATIA SANITARA.

Educatia sanitara este realizata in scoala de medicul din sat, profesorul de biologie, invatatori si diriginti.

Art. 32. PROTECTIA MUNCII. PSI. PROTECTIA CIVILA. EDUCATIA RUTIERA.

Se asigura de catre comisiile special numite, respectandu-se: normele de circulatie, codul muncii, normele de PSI si NTSM existente.

 

X. EVALUAREA RESURSELOR UMANE

Art. 33. Se vor face conform fiselor de evaluare elaborate la nivel national de MECTS pentru:

- director

- personal didactic

-           personal didactic auxiliar

- personal nedidactic

 

XI. DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII

 

Art. 34. Prezentul regulament  de ordine interioara intra in vigoare dupa aprobarea in Consiliul Profesoral.