Scoala Gimnaziala Tigveni
Tigveni, Arges

Regulament

SCOALA Gimnaziala

„Gabriel Marinescu”-Tigveni, JUD. ARGES

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARA

ANUL SCOLAR 2012-2013

CAPITOLUL I

DISPOZITII GENERALE

 

Art.1 Regulamentul de ordine interioara al Scolii cu clasele I-VIII„Gabriel Marinescu”-Tigveni,  cuprinde norme privind organizarea si functionarea unitatii noastre de invatamant, in conformitate cu Legea invatamantului, Regulamentul de organizare a invatamantului preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului Educatiei si Cercetarii nr.4747/16.10.2001 Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.131/19.02.2002.

Ordonanta de urgenta privind asigurarea calitatii educatiei, Monitorul oficial nr.642 din 20.07.2005.

Art.2 Regulamentul de ordine interioara, elaborat inpreuna cu reprezentantii organizatiilor sindicale din unitatea de invatamant, cuprinde numai prevederi specifice conditiilor concrete de desfasurare a activitatii in concordanta cu dispozitiile legale in vigoare.

Acesta este aprobat prin hotarare a Consiliului profesoral la care participa si personalul auxiliar si nedidactic.

Art.3 Dupa aprobare,respectarea regulamentului este obligatorie pentru directori, personalul didactic de predare si instruire practica, personalul didactic auxiliar si nedidactic, elevi si parinti/tutori care vin in contact cu unitatea de invatamant.

Art.4 In Romania, cetatenii au drepturi egale de acces la toate nivelurile si formele de invatamant, indiferent de conditia sociala si materiala, de sex, de rasa, de nationalitate, de apartenenta politica sau religioasa, fara restrictii care ar putea constitui o discriminare sau segregare.

Art.5 Unitatile de invatamant sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei generale si specifice, a actelor normative elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, a deciziilor Inspectoratului Scolar Judetean si a regulamentului de ordine interioara al fiecarei unitati.

Art.6 In incinta unitatilor de invatamant preuniversitar sunt interzise, potrivit legii, crearea si functionarea oricaror formatiuni politice, desfasurarea activitatilor de propaganda politica si prozeletism religios, orice forma forma de activitate ce incalca normele generale de moralitate si care pun in pericol sanatatea fizica sau psihica a elevilor, precum si a persolalului didactic si nedidactic.

CAPITOLUL II

ORGANIZAREA UNITATII DE INVATAMANT

Art.7 Directorul numeste echipa de intocmire a orarului unitatii de invatamant, pe care il  verifica si il aproba.

Art.8 Este interzisa scoaterea elevilor de la ore.

Art.9 Ordinea si disciplina in scoala se asigura de conducerea scolii prin profesorii de serviciu si personalul didactic cu sprijinul elevilor. Conditiile de organizare si desfasurare a serviciului pe scoala (profesori si elevi) se vor preciza in ,, regulamentul personalului de serviciu,,, parte componenta a acestui regulament, aceste vor  fi realizata de director.

Art.10 La inscrierea in invatamantul gimnazial continuitatea studiului limbilor moderne se asigura in functie de oferta educationala a unitatii de invatamant.

Art.11.Accesul elevilor in sala de sport pentru orele de educatie fizica se face in prezenta profesorului de educatie fizica, iar dupa terminarea orei eliberarea sali de sport se va realiza sub supravegherea profesorului de educatie fizica. Accesul elevilor in laboratoarele de specialitate se va face in prezenta profesorilor de specialitate, care predau la clasele respective.

Art 12. La clasele I  distribuirea elevilor pe clase paralele se va face  avand in vedere urmatoarele criterii :

a)      optiunile scrise exprimate de parinti sau sustinatorii legali . Daca colectivele sau constituit  actiunea se incheie , daca apar divergente de nerezolvat la acest nivel se va apela la criteriul urmator .

b)      frecventarea cursurilor gradinitei si a nivelului de cunostinte , disponibilitati afective , deprinderi dovedite in urma unei testari realizate de educatoarea ce a condus grupa pregatitoare in anul scolar  precedent si institutorii ( invatatorii ) care iau clasele I . Distribuirea  se va face  in ordine  descrescatoare  a mediilor  si in limita  locurilor existente ( jumatate din nr. copiilor inscrisi , daca acesta este fara sot sa va atribui un loc  in plus clasei preferate  de majoritatea parintilor , majoritatea  rezultata din optiunile exprimate la inscriere ) pe baza preferintelor exprimate de catre parinti ( distribuire tip Teste Nationale ).

c)      Distribuirea elevilor declarati repetenti se va face , fara consultarea elevilor sau a parintilor , in mod egal la cele doua clase paralele .

CAPITOLUL III

CONDUCEREA UNITATILOR DE INVATAMANT PREUNIVERSITAR

Art.13 Drepturile si obligatiile directorului unitatii de invatamant sunt cele prevazute in Regulamentul de organizare a invatamantului preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului Educatiei si Cercetarii nr.4747/16.10.2001 Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.131/19.02.2002, conform articolelor 17-28, in actele normative elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, in dispozitiile Inspectoratului Scolar Judetean, precum si in prezentul regulament.

Art.14 Directorul este subordonat Inspectoratului Scolar Judetean,reprezentat prin inspectorul general scolar. Fisa postului si fisa de evaluare ale directorului sunt elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii.

Art.15 Consiliul profesoral este alcatuit din totalitatea personalului didactic de predare si de instruire practica, titular si suplinitor, si are rol de decizie in domeniul instructiv-educativ. Personalul didactic auxiliar al unitatii de invatamant poate participa la sedintele consiliului profesoral, atunci cand se discuta probleme referitoare la activitatea acestuia.

Art.16 Consiliul profesoral functioneaza conform prevederilor art.29-31 din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.

Art.17 Consiliul de administratie functioneaza conform prevederilor Legii Invatamantului si ale Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.

Art.18 Catedrele/comisiile metodice functioneaza conform prevederilor articolelor 37-39 din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.

Art.19 Consiliul clasei functioneaza conform prevederilor articolelor 40-45 din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.

Art 20 Termenele stabilite deconducerea scolii pentru depunerea documentelor si a situatiilor cerute sunt  obligatorii pentru toti angajatii . Nerespectarea lor va fi sanctionata prin depunctarea calificativului.

CAPITOLUL IV

CONSILIUL SCOLAR

Art.21 Consiliul scolar urmareste realizarea politicii educationale la nivel local si functioneaza conform prevederilor articolelor 46-48 din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.

Art.22 Sedintele consiliului profesoral se vor tine numai dupa ultima ora de curs din ziua respectiva.

CAPITOLUL V

EVALUAREA

Art.23 Evaluarea rezultatelor elevilor la invatatura se realizeaza in mod ritmic pe parcursul semestrelor sau in vacantele scolare, conform prevederilor Ministerului Educatiei si Cercetarii, stipulate in Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, conform articolelor 49-77.

La nivelul unitatii de invatamant se infinteaza Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii in educatie, conform prevederilor legale in vigoare. Comisia va fi formata din 9 membri. Conducerea ei operativa va fi asigurata de un reprezentant al conducerii scolii . Componenta comisiei va cuprinde 5 reprezentati ai corpului profesoral, 2 reprezentanti ai parintilor si elevi precum si reprezentanti ai consiliului local.

* Evaluarea va pune accent pe promovabilitate si asigurarea pentru toti elevii a minimului necesar pentru promovarea Testelor Nationale.

** Elevii vor putea promova in ciclul gimnazial numai dupa ce cunosc cele patru operatii si citit/scriere.

*** Se va evita lasarea elevilor corigenti in clasa terminala de gimnaziu. In cazul in care sunt elevi corigenti la clasele II-VIII, invatatorii/profesorii au obligatia de a organiza sedinte de pregatire cu acestia in timpul vacantei de vara, dupa un program aprobat de conducerea scolii.

CAPITOLUL VI

PERSONALUL DIDACTIC

Art.24 Legea Invatamantului, Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar conform articolelor 78-80, reglementeaza functiile, competentele, responsabilitatile, drepturile si obligatiile personalului didactic de predare si de instruire preactica si ale personalului didactic auxiliar.

Art.25 Educatoarele , invatatorii si profesorii de serviciu au urmatoarele obligatii :

-vor fi prezenti in scoala cu minimul 20 de minute inainte de inceperea cursurilor ;

-vor completa condica ;

-vor instrui si vor instala elevul de serviciu pe scoala ;

-vor inspecta spatiile de scolarizare si grupul sanitar si vor lua toate masurile de indreptare acolo unde vor constata nereguli ;

-vor verifica prezenta la ore a tuturor cadrelor didactice si in cazul in care constata intarzieri sau absente vor lua toate masurile ca elevii clasei respective sa fie supravecheati si indrumati pe toata durata orei astfel :

a)elevii clasei fara profesor sau invatator vor fi supravegheati de un cadru didactic aflat in scoala care nu are ore ;

b) elevii vor fi preluati la clasa paralela ;

c)clasa va fi supravegheata  de elevul de serviciu pe scoala ;

-vor informa directorul scolii in legatura cu intarzierile la ore sau absentele ;

-vor supraveghea  cu simt de raspundere elevii pe timpul pauzelor si vor interveni pentru rezolvarea incidentelor ;

-vor asigura ordinea si curatenia in curtea scolii cu ajutorul elevilor de serviciu si al femeilor de serviciu ;

-vor raporta in scris directorului scolii  evenimente deosebite  si masurile luate vor controla  activitatea personalului de serviciu ;

-vor interveni pentru a indeparta din scoala persoanele straine,le vor identifica si raporta ;

-vor verifica la sfarsitul programului cataloagele si condica apoi le vor incuia in dulap ;

-vor pleca din scoala ultimii dupa ce s-au asigurat ca toti elevii au parasit curtea scolii si ca nimic deosebit nu se petrece in incinta scolii .

Art 26 Personalul de serviciu va executa  neconditionat ordinele cadrelor didactice de serviciu pe scoala . Nu va parasi scoala decat in interes de serviciu din  dispozitia directorului sau a cadrelor de serviciu .

Art 27 Cadrele didactice vor fi prezente  la ora de curs in primele minute dupa ce clopotelul a sunat de intrare si vor  iesi de la ore numai dupa ce s-a sunat de iesire .

Art 28 Toate cadrele didactice vor semna condica inainte de a intra la ore . Lasarea condicii nesemnate va fi tratata ca ore neefectuate sau neglijenta in serviciu cu consecinte ce decurg din aceasta.

  • Programul de lucru pentru invatatori/profesori se desfasoara intre orele: 8.00-14.00
  • Programul de lucru pentru educatori se desfasoara intre orele 7.45-13.30

Art 29 Cadrele didactice nu vor desfasura activitatii in salile de clasa murdare sau aflate in dezordine. Intr-o astfel de situatie vor organiza imediat un moment organizatoric si vor pune clasa la punct urmand sa informeze dirigintele clasei . Cadrele didactice in urma carora sala de clasa este murdara , dezordonata vor fi depunctate la calificativ.

Art.30 Cadrele didactice care au de rezolvat probleme personale presante ce nu pot fi amanate sub nici o forma vor solicita invoire directorului scolii cu asigurarea suplinirii .

Cadrele didactice aflate in situatia de a nu se putea prezenta la ore din motive exceptionala aparute in mod neprevazut  vor comunica imediat acest lucru directorului scolii telefonic sau celor care ii tin locul .

Intarzierile la ore si absentele  vor fi consemnate  in condica .

Cadrele didactice care pe parcursul anului scolar au inregistrat intarzieri repetate sau absente nemotivate nu pot obtine calificativul ,, Foarte bine ,, .

Art.31 Cadrele didactice pot consuma cafea in pauze si in spatiul special amenajat

( exclus in sala de clasa ) dar fara sa  afecteze durata orelor de curs.

Art.32 Activitatile artistice , distractive organizate la sfarsitul semestrelor vor fi pregatite cu multa grijă de organizator se vor desfasura numai dupa ultima ora de curs . Se interzice ca acestea sa fie organizate  sau sa degenereze in petreceri  care depasesc bunul simt si incalca regulamentele scolare .

Art33 Cadrele didactice care doresc sa organizeze drumetii , vizite sau excursii  vor depune la conducerea scolii o documentatie din care sa rezulte : participantii , intervalul de timp in care se desfasoara , obiectivele , mijlocul de transport ( ora plecarii si ora sosirii ) , gradul de supravechere . Toate acestea se vor organiza numai in afara orelor de curs cu exceptia celor  prevazute in planificarile calendaristice ce impun o drumetie sau o vizita .

Art.34 Educatoarele si invatatorii claselor terminale vor efectua in teren recensamantul scolar respectiv al copiilor ce urmeaza a fi inscrisi in gradinita respectiv in clasa I insotind tabelele cu copiile certificatelor de nastere . Acestea vor fi documentele pe baza carora se va face proiectul planului de scolarizare pentru anul urmator precum si stabilirea eventualelor restrangeri de activitate . Termenul de depunere este de 31 ianuarie al fiecarui an .

Art.35 Nici un cadru didactic nu poate pleca in concediu de odihna legal in perioada vacantei de vara daca nu a completat , semnat si stampilat registrul matricol in care sunt inscrisi elevii de care raspunde .

Art.36 Cadrele didactice care reusesc sa atraga sponsori , donatori , prestatori de servicii au libertatea de a le folosi, cu prioritate , catre spatiile in care isi desfasoara activitatea sau de care raspund .

Art.37 Toate nemultumirile, de orice natura ar fi ele, vor fi aduse la cunostinta directorului scolii care va asigura cadrul legal adecvat solutionarii .

Art.38 Toate cadrele didactice  au obligatia ca in orice imprejurare prin ceea ce spun si fac sa apere interesele invatamantului in general si ale scolii noastre in special sa contribuie la mentinerea atmosferei de respect reciproc, de consideratie pentru toate disciplinele de studiu, de colaborare si sprijin pentru cadrele debutante.

CAPITOLUL VII

ELEVII

Art.39 Orice persoana, indiferent de sex, rasa, nationalitate, apartenenta politica sau religioasa, care este inscrisa in unitatea de invatamant si participa la activitatile organizate de aceasta are calitatea de elev.

Art.40 Dobandirea calitatii de elev, exercitarea calitatii de elev, drepturile elevilor, indatoririle elevilor, recompensarea elevilor, sanctiunile aplicate elevilor, transferul elevilor, incetarea calitatii de elev sunt stipulate in Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar conform articolelor 81-138.

Art.41 Transferul elevilor se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, articolele 125-137.

Art.42 Grija fata de proprietatea scolii este responsabilitatea tuturor. Elevii vor

arata respect fata de toate proprietatile scolii. Sunt interzise actele de vandalism , distrugere si deteriorare cat de mica a bunurilor scolii. Elevii vor plati lucrarile necesare reparatiilor  sau vor inlocui bunurile distruse.

Art 43 Este interzis aruncatul pe jos al gunoaielor .Gunoiul si resturile de orice fel se pun la cosurile de gunoi care sunt amplasate in diferite puncte ale scolii .In acest caz sanctiunile prevad :strangerea gunoaielor in curtea scolii intr-o zi si mustrare scrisa pentru abateri repetate.

Art.44 Fiecare elev va avea grija de lucrurile si bunurile sale personale. Elevii nu trebuie sa aduca la scoala obiecte de valoarea sau sume mari de bani. Banii nu trebuie lasati in buzunare ,ghiozdane sau penare.

Art.45 La scoala nu se aduc :  aparate  de radio ,casetofoane ,jocuri computerizate , telefoane mobile. Pentru activitati organizate, aparatele mentionate se pot aduce in scoala cu aprobarea invatatorului/dirigintelui.

In caz de nerespectare a regulii ,aparatele se confisca temporar si se atentioneaza parintii.

Art.46 Elevii au obligatia sa poarte parul tuns scurt si ingrijit si tinuta potrivita varstei si calitatii de elev.

Art 47 Este interzis fumatul, consumul drogurilor, consumul bauturilor alcoolice in scoala si in afara ei, cu mentiunea ca elevii care vor fi depistati ca au savarsit aceste abateri in scoala, curtea scolii si zona limitrofa, vor suporta rigorile regulamentului scolar. Este interzis consumul de guma de mestecat in incinta scolii, biblioteca si sala de sport.

Art 48 Este interzis alergatul in incinta scolii. La sosirea la scoala elevii trebuie sa astepte in ordine si liniste in salile de curs . Intrarea se face ordonat (unul cate unul).

Iesirea din scoala se face in ordine si liniste (cate unul ).Cand se asteapta eliberarea unei clase, elevii vor sta langa peretele opus intrarii la clasa pentru a permite iesirea ordonata a celor din clasa respectiva. Pe coridoare si scari elevii vor merge pe partea dreapta.

Art.49 In timpul lectiilor toti elevii trebuie sa aiba obiectele necesare pentru fiecare lectie –carti ,caiete, creion, guma, stilou, etc. Ei nu trebuie sa deranjeze lectiile si vor urma instructiunile date de profesor fiind interzis consumul de alimente sau lichide in timpul lectiei .

CAPITOLUL VIII

TRANSPORTUL ELEVILOR

Art.50 Transportul elevilor se realizeaza respectand prevederile Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar conform articolelor 148,149,150.

CAPITOLUL IX

PARINTII

Art.51 Colaborarea parintilor cu unitatea de invatamant, armonizarea optiunilor acestora  cu oferta educationala, realizarea scopurilor finale pe care si le propun atat parintii, cat si unitatea de invatamant sunt obiective majore.

Parintii/tutorii legali au obligatia ca cel putin odata pe luna, sa ia legatura cu invatatorul/dirigintele pentru a cunoaste evolutia copilului lor.

Art.52 Comitetele de parinti ale claselor si Consiliul reprezentativ al parintilor isi vor desfasura activitatea conform prevederilor Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar conform articolelor 151-160 la care se adauga optiunea acestora de a realiza un fond de sponsorizare al procesului de invatamant ale carui detalii pot fi discutate de acestia .

Art 53 Parintii elevilor vor fi tratati cu multa atentie , cu tact pentru a-i face colaboratori atat in intretinerea bazei materiale cat si in imbunatatirea frecventei si a rezultatelor la invatatura a copiilor lor. Trebuie sa ne perfectionam abilitatea, capacitatea de a lucra cu elevii minoritari, de a le influenta si modifica comportamentul si chiar de a obtine unele rezultate la invatatura.

CAPITOLUL X

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR SI NEDIDACTIC

Art.54 Personalul didactic auxiliar si nedidactic va respecta prevederile Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.

  • Pentru invoire, personalul auxiliar are obligatia de a depune la secretariat o cerere in care sa specifice perioada pentru care solicita invoirea. In cazuri de forta majora, aceasta cerere se poate face si telefonic la secretariatul scolii.
  • Orice absenta nemotivata de la programul de lucru ( 8.00-16.00 ) atrage nepontarea zilei sau orelor respective.

CAPITOLUL XI

OBLIGATIILE CONDUCERII SCOLII

Art.55 Conducerea scolii impreuna cu Consiliul de Administratie  vor lua toate masurile necesare  astfel incat procesul instructiv –educativ  sa se desfasoare in bune  conditii in toate sectoarele : local scoala (Sali de curs, cabinete), laboratoare, teren de sport, sala de sport.

CAPITOLUL XII

RASPUNDEREA DISCIPLINARA SI MATERIALA

Art.56 In raport cu  gravitatea abaterii disciplinare comise , sanctiunile  ce se pot aplica sunt  :

a) mustrare;

b)Avertisment;

c)retragerea  uneia  sau mai multor gradatii  sau trepte  pe o perioada de 1-3 luni sau diminuarea veniturilor  banesti cu 5-10 % pentru o perioada de  1-3 luni .

d) desfacerea disciplinara a  contractului de munca ;

CAPITOLUL XIII

ATRIBUTIILE PERSONALULUI DE INGRIJIRE

Art. 57 asigura curatenia localului, curtii, salii de sport; ingrijeste si raspunde de  obiectele de inventar  pe care le are in pastrare; indeplineste si functia de curier  si duce  la indeplinire orice alta insarcinare primita din partea  conducerii scolii.

CAPITOLUL XIV

DISPOZITII FINALE

Art. 58 Prezentul regulament intra in vigoare dupa aprobarea sa in consiliul profesoral.

Art. 59 Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar  si Regulamentul de ordine interioara al Scolii cu clasele I-VIII „Gabriel Marinescu”-Tigveni va fi afisat in cancelarie, holul de la intrarea elevilor si va fi adus la cunostinta  pe baza de semnatura elevilor la prima ora de dirigentie dar si parintilor la prima sedinta a comitetelor de parinti ale claselor.

Acest regulament de ordine interioara a fost aprobat de Consiliul profesoral in data de 13 septembrie 2013.

Director ,

Prof. HIRICA ROMULUS