Scoala Generala "Iuliu Prodan" Chiochis
Chiochis, Bistrita-Nasaud

Regulament

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

2010- 2011

Cap. I

Art.1. Se impune ca fiecare lucrator al scolii sa fie patruns de nobila misiune si inalta raspundere de a realize telurile invatamantului contribuind la formarea personalitatii umane. Fiecare lucrator al unitatilor scolare trebuie sa fie constient de necesitatea respectarii unei discipline, disciplina privind organizarea muncii si indeplinirea sarcinilor de serviciu.

Art.2. Prezentul regulament de ordine interioara intocmit in conformitate cu legile in vigoare stabileste normele de organizare disciplinara a mincii in cadrul unitatii, el sa aplica tuturor angajatilor indifferent de atributiile ce le revin in cadrul unitatii si de durata de angajare.

Capitolul III:Obligaţiile salariaţilor

Conducerea unităţii:

Articolul 1: Compartimentul managerial al şcolii este compus din Consiliul Profesoral, Consiliul de Administraţie, Consiliul pentru Curriculum,directorul unităţii.

Articolul 2: Atribuţiile Consiliului Profesoral şi al Consiliului de Administraţie sunt cele prezentate în Regulamentul de Organizare şi Funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.

Articolul 3: Consiliul de Administraţie

a) Competenţele Consiliului de Administraţie sunt stabilite de articolul 23 din Regulamentul de Organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar, având rol de decizie a întregii activităţi şcolare în domeniul curricular, extracurricular, a programelor de dezvoltare a şcolii,politica salarială, financiară, de personal, administrativ.

b) Componenta Consiliului de Administraţie se stabileşte în funcţie de numărul cadrelor didactice existente în şcoală;

c) Consiliul de Administraţie se întâlneşte în şedinţe de lucru de două ori pe lună sau de câte ori este nevoie, convocat de preşedintele Consiliului de Administraţie;

d) Absenţa nemotivată a membrilor Consiliului de Administraţie atrage după sine excluderea din Consiliul de Administraţie;

e) Membrii Consiliului de Administraţie duc la îndeplinire atribuţiile stabilite de preşedintele Consiliului de Administraţie, întocmesc rapoarte scrise şi le prezintă periodic, conform tematicii Consiliului de Administraţie.

Articolul 4: Consiliul Profesoral

Atribuţiile Consiliului Profesoral sunt stabilite conform articolului 30 din Regulamentul de Organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar;

a)Consiliul Profesoral se întâlneşte de două ori pe semestru conform planului managerial sau se convoacă la cererea expresă a preşedintelui Consiliului profesoral sau o treime din cadrele didactice;

Articolul 5: Pe baza regulamentului mai sus menţionat corelat cu specificul unităţii şcolare, directorul unităţii are următoarele prerogative:

a) coordonează întreaga activitate din şcoală, conduce consiliul de administraţie şi consiliul profesoral conform articolului 20 din Regulamentul de Organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul de stat;

b) prezintă raportul semestrial şi anual privind îndeplinirea planului managerial aprobat de Consiliul Profesoral;

c) întocmeşte fişa postului pentru directorul adjunct şi pentru responsabilii ariilor curriculare;

d) alcătuieşte planificarea activităţii instituţiei şi urmăreşte desfăşurarea procesului de învăţământ;

e) urmăreşte să asigure personalului din unitate condiţii optime pentru realizarea integrală şi la timp a obiectivelor prevăzute în planurile de muncă şi să favorizeze procurarea materialelor şi a documentelor necesare îndeplinirii sarcinilor de serviciu;

f) urmăreşte utilizarea judicioasă a sarcinilor de lucru şi respectarea tuturor celorlalte norme de disciplină a muncii de către fiecare salariat;

g) controlează modul de aplicare a legilor, regulamentelor şi dispoziţiilor forurilor superioare;

h) urmăreşte utilizarea eficientă a veniturilor unităţii prin planul de venituri şi cheltuieli şi aprobă operaţiunile financiare;

i) verifică şi semnează statele de plată şi documentele eliberate de secretariatul şcolii;

j)realizează discuţii individuale sau colective cu salariaţii, cu părinţii elevilor şi cu elevii, şi rezolvă, direct sau indirect, problemele ridicate de aceştia;

k)reprezintă şcoala în relaţiile cu alte instituţii (M.E.C.T., I.S.J., Primărie, etc) agenţi economici şi cu mass-media.

Articolul 6: Când directorul şcolii nu este în şcoală, sarcinile acestuia sunt îndeplinite integral de către responsabilul cu perfecţionarea desemnat de acesta sau de I.S.J.

Articolul 6: Când directorul şcolii nu este în şcoală sarcinile acestuia sunt îndeplinite integral de către responsabilul cu perfecţionarea desemnat de acesta sau de I.S.J.

Articolul 7: Cadrele didactice

Cadrele didactice din cadrul unităţii şcolare încadrate pe bază de contract de muncă sau de colaborare au următoarele obligaţii:

a) îndeplinirea sarcinilor ce decurg din contractul de muncă sau convenţia de colaborare;

b) respectarea dispoziţiilor legale privind întocmirea, utilizarea şi păstrarea documentelor şcolare;

c) utilizarea corectă a bazei tehnice şi iniţierea de măsuri şi activităţi pentru îmbunătăţirea acesteia;

d) în calitate de diriginţi preiau pe bază de proces verbal baza tehnico-materială a clasei de la director odată cu începutul perioadei de şcoală şi o predau în aceleaşi condiţii la sfârşitul acesteia;

e) operarea în catalogul clasei se operează numai de profesorul diriginte sau secretarul unităţii şcolare pe bază de documente compatibile sau hotărâri ale conducerii unităţii;

f) iniţiază şi susţine activităţi vizând respectarea regulamentelor şi legislaţiei şcolare de către elevi sau alte categorii de persoane privind disciplina, ordinea în şcoală şi creşterea eficienţei de ansamblu în unitate;

g) efectuează serviciul pe şcoală în conformitate cu programul stabilit;

h) învăţătorii şi profesorii diriginţi răspund de întreaga activitate a colectivului de elevi pe care îl conduc;

i) coordonează activitatea consiliului reprezentativ al părinţilor pe clasă, organizează lectorate, acordă consiliere metodică şi psihopedagogică;

j) învăţătorii şi profesorii organizează activităţi extraşcolare;

k) profesorul diriginte ocupă un loc deosebit în organizarea şi desfăşurarea procesului instructiv-educativ şi are următoarele obligaţii:

- să întocmească planul general de muncă

- să întocmească planificarea orelor de dirigenţie;

- să întocmească planuri pentru desfăşurarea orelor de dirigenţie;

- să aducă la cunoştinţa elevilor drepturile şi îndatoririle ce le au, dar şi recompensele şi sancţiunile prevăzute în prezentul regulament;

- să analizeze periodic situaţia şcolară a elevilor;

- să ţină permanent legătura cu profesorii clasei;

- să ţină permanent legătura cu părinţii elevilor;

- să întocmească şi să completeze la zi caietul de observaţii privind fiecare elev;

- să organizeze serviciul pe clasă şi să ia măsuri pentru asigurarea bunei desfăşurări a fiecărei ore de curs;

- să instruiască elevii de serviciu detaliindu-le sarcinile ce le revin, inclusiv obligaţia de a asigura: creta, burete, prosop;

- să participe la toate activităţile de instruire şi perfecţionare organizate în şcoală sau extraşcolare;

Pentru monitorizarea aplicării măsurilor privind asigurarea protecţiei elevilor şi cadrelor didactice se iau următoarele măsuri:

- împrejmuiri:gard beton şi plasă(partea din beton necesită completarea cu plăci)

- se interzice cu desăvârşire prezenţa în curtea şcolii, în timpul orelor de curs a oricăror persoane din afara şcolii, cât şi a elevilor cu excepţia orelor de educaţie fizică care se desfăşoară sub supravegherea profesorilor.

- asigurarea pazei pe timpul nopţii

- asigurarea pazei în timpul cursurilor

- dotarea scolii cu sistem video în vederea supravegherii elevilor pe holuri;

- purtarea uniformei şcolare sau ecuson, ca semn distinctiv

- asigurarea serviciului pe şcoală(două cadre didactice şi doi elevi)

- efectuarea serviciului pe şcoală, printr-un grafic stabilit de către cadre didactice şi elevi;

- supravegherea elevilor în pauze de către profesorii de serviciu împreună cu personalul de serviciu(îngrijitorii)

CAPITOLUL IV:

RESPONABILITĂŢILE ELEVILOR:

Articolul 1:

Elevii sunt obligaţi să frecventeze în mod regulat cursurile şi să participe la toate activităţile conform programului de activităţi şcolare şi extraşcolare;

Articolul 2:

a) Evidenţa la cursuri se ţine în catalogul fiecărei clase;

b) Elevii care nu se află în clasă la începutul orei sunt consideraţi absenţi la ora respectivă;

c) Pentru 10 absenţe nemotivate se va diminua nota la purtare cu un punct;

d) Absenţele care se datorează îmbolnăvirii elevului, bolilor molipsitoare sau altor cauze de forţă majoră, dovedite cu acte legale sau cunoscute de diriginte/învăţător şi de conducerea şcolii sunt considerate motivate. Motivarea absenţelor se va efectua pe baza următoarelor acte:

- Adeverinţă sau certificat medical eliberat de medicul de circumscripţie sau de Policlinica judeţeană;

- Adeverinţă sau certificat medical eliberat de medicul de specialitate, în cazul afecţiunilor pentru care a fost necesar un examen şi tratament de specialitate;

- Adeverinţă sau certificat medical eliberat de unitatea spitalicească,în cazul în care elevul a fost internat în spital,

- Cerere de învoire aprobată de conducerea şcolii;

Articolul 3:

Motivarea absenţelor se face de către dirigintele clasei în primele trei zile de la reluarea cursurilor;

Articolul 4:

Contestaţiile cu privire la motivarea absenţelor se adresează ,în scris, conducerii şcolii care cercetează situaţia şi ia hotărârea finală.

Articolul 5:

În şcoală elevii sunt obligaţi:

a) Să participe cu regularitate la lecţii şi la celelalte acţiuni organizate de şcoală;

b) Să-şi însuşească cunoştinţele prevăzute de programele şcolare;

c) Să respecte normele disciplinare stabilite de conducerea şcolii prin prezentul Regulament de Ordine Interioară.

d) Să păstreze cu grijă manualele şcolare cu regim gratuit şi să le predea în bune condiţii la sfârşitul anului şcolar;

e) Să îngrijească şi să apere avutul obştesc(atât al clasei cât şi la nivel de şcoală)

f) Să fie sinceri,cinstiţi şi drepţi,să aibă o atitudine şi o comportare ireproşabilă faţă de colegi;

g) Să participe activ la viaţa colectivului din care face parte;

h) Să ia atitudine faţă de cei care nu respectă îndatoririle de elevi;

i) Să cunoască şi să respecte dispoziţiile date de conducere şcolii, de diriginţi şi profesori în ceea ce priveşte ţinuta şi comportamentul în şcoală;

j) Să aibă o ţinută vestimentară decentă. Este interzis ca băieţii să poarte plete, inele sau cercei sau să-şi vopsească părul,iar fetele să poarte cercei de dimensiuni exagerate, mai mult de două inele şi să-şi vopsească părul,unghiile sau să folosească fardul.

k) Să respecte pe director, profesori, învăţători,personalul didactic auxiliar şi personalul tehnico-administrativ al şcolii;

l) Să vizioneze acele spectacole care corespund vârstei lor şi sunt recomandate de conducerea şcolii.

m) Să foloseasca în incinta scolii si în timpul orelor aparatura electronică si telefonică

Articolul 6:

Elevii au datoria să cunoască şi să respecte regulile privind tehnica securităţii muncii,precum şi pe cele referitoare la prevenirea şi combaterea incendiilor;

Articolul 7:

În vederea apărării sănătăţii elevilor sunt interzise fumatul şi consumul băuturilor alcoolice sau a altor produse dăunătoare sănătăţii

Nerespectarea prevederilor acestui articol duce la aplicarea următoarelor sancţiuni:

a) pentru fumat elevii vor fi sancţionaţi cu:

- scăderea a 2(două) puncte la purtare la prima abatere;

- la a doua abatere eliminare pe 3(trei) zile, cu absenţe în catalog nemotivate dacă elevul nu se prezintă la activităţile dispuse de şcoală;

b) pentru consumul de alcool elevii vor fi sancţionaţi cu eliminare 5(cinci) zile la prima abatere

c) pentru introducerea sau consumul de seminţe în perimetrul şcolii se vor aplica următoarele sancţiuni:

- două puncte scăzute la purtare la prima abatere;

- trei zile eliminare la a doua abatere;

- cinci zile eliminare la a treia abatere

Articolul 8:

Elevii au datoria de a se supune examinărilor medicale, vaccinărilor şi a altor acţiuni medico-sanitare.

Articolul 9:

Elevii sunt datori să aibă asupra lor carnetul de elev, să-l păstreze,să-l prezinte personalului didactic, părinţilor şi autorităţilor ori de câte ori li se cere.

Articolul 10:

Elevii au datoria să anunţe cadrul didactic de serviciu sau conducerea şcolii prezenţa în şcoală a persoanelor străine.

Articolul 11:Circulaţia elevilor

a) Intrarea elevilor se face pe uşa rezervată acestora;

b) Părinţii elevilor sau alte persoane nu vor deranja profesorii în timpul orelor de curs; orice situaţie cu aceştia se va face în pauză sau în orele de audienţă stabilite;

c) Se interzice accesul elevilor în cancelarie; pentru orice eveniment care trebuie anunţat dirigintelui/învăţătorului, va veni responsabilul clasei, iar în lipsa acestuia unul dintre elevi. La fel şi pentru informaţiile curente.

d) Transportul la și spre domiciliu se organizează de primărie conform legilor în vigoare, elevii vor respecta regulile de circulație și de conduită școlară.

Articolul 12:Drepturile elevilor

a) Să folosească toate condiţiile create pentru a-şi însuşi temeinic cunoştinţele prevăzute de programele şcolare;

b) Să primească gratuit manuale şcolare;

c) Să participe la activitatea cercurilor cu caracter ştiinţific,tehnic şi literar;

d) Să fie evidenţiaţi şi să primească premii şi recompense pentru succesele deosebite obţinute în activităţile şcolare şi extraşcolare;

e) Să beneficieze de învăţământ gratuit;

f) Să beneficieze de asistenţă gratuită.

Articolul 13: Recompense

Pentru succesele obţinute la învăţătură, pentru comportarea exemplară şi participare activă la acţiunile organizate în şcoală şi în afara şcolii, elevii pot primi următoarele recompense:

a) evidenţierea de către profesorul diriginte/învăţător în faţa colectivului clasei;

b) încredinţarea unor sarcini de răspundere din partea dirigintelui/învăţătorului sau a conducerii şcolii;

c) evidenţierea de către directorul şcolii în faţa consiliului pedagogic;

d) evidenţierea făcută de director în faţa colectivului de elevi din şcoală;

e) comunicare verbală sau scrisă adresată părinţilor de către diriginte/învăţător sau directorul şcolii, cu menţionarea faptelor cu care se evidenţiază

f) premierea pentru rezultate deosebite la învăţătură în cursul anului şcolar de elevii de la gimnaziu:

- premiul întâi se acordă elevilor care au obţinut media generală între 9,50 şi 10, iar media la purtare este 10.

- premiul al II-lea se acordă elevilor care au obţinut media generală între 9,00 şi 9,50, iar media la purtare este 10.

- premiul al III-lea se acordă elevilor care au obţinut media generală între 8,50 şi 9,00, iar media la purtare este 10.

g) elevii de la ciclul primar cu rezultate deosebite primesc diplome pentru:

- obiectul la care calificativul anual este „foarte bine”;

- aria curriculară, dacă la toate obiectele cuprinse în acea arie obţine anual”foarte bine”

- dacă s-au evidenţiat în mod deosebit la anumite activităţi;

h) Elevii pot primi premii şi menţiuni individual sau colectiv pentru rezultatele remarcabile la anumite discipline, în activităţi de creaţie, la concursuri cultural-artistice şi sportive precum şi pentru fapte deosebite în interesul şcolii şi al societăţii.

Articolul 14: Sancţiuni

Elevii care nu respectă îndatoririle regulamentare, încalcă disciplina şcolară,sunt sancţionaţi după cum urmează:

a) observaţie individuală;

b) observaţie în faţa colectivului de elevi;

c) mustrare în faţa colectivului de elevi al şcolii;

d) avertismentul în faţa Consiliului Profesoral;

e) Mutarea disciplinară în altă clasă paralelă;

f) Eliminarea pe timp de 3-5 zile. Această sancţiune este însoţită de luarea unor măsuri educative corespunzătoare astfel încât elevul să fie îndrumat şi supravegheat îndeaproape de şcoală şi familie. Elevul eliminat este obligat să-şi pregătească integral lecţiile pentru perioada în care a absentat, urmând ca la reluarea cursurilor să fie examinat din materia predată pe perioada eliminării.

Articolul 15:

Sancţiunile prevăzute la Art.14, punctele a)şi b) se aplică de către profesorul diriginte/învăţător, cele prevăzute la punctele c),d) şi e) se aplică de către directorul şcolii la propunere dirigintelui/învăţătorului, iar sancţiunile prevăzute la punctul f) se hotărăsc de Consiliul pedagogic al clasei, la propunerea dirigintelui sau a altor profesori, în urma discutării faptelor în plenul Consiliului.

Orice sancţionare se comunică în scris părinţilor.

În aplicarea sancţiunilor se va asigura îmbinarea exigenţei şi a fermităţii cu respectul faţă de personalitatea elevului, cu încrederea faţă de posibilităţile lui de îndreptare, ţinându-se seama, la fiecare caz în parte, de gravitatea greşelii, de abaterile anterioare şi de condiţiile în care a fost săvârşită fapta.

Cap.VII. Organizarea timpului de munca

- durata zilor de munca este de 8 ore

- in functie de sarcinile unitatii se stabileste orarul de munca , dupa cum urmeaza:

- educatoare 7,45 – 13

- Invatatori 7,45 – 12 sau 13 in functie de orar

- Profesori 7,45 – 14 in functie de orar

- Secretar 8 - 12

- Muncitor 8 – 12

- Personal de ingrijire :

Vara 7 – 9 14 – 16

Iarna 6 – 9 14 – 16

Dispoziţii finale:

Articolul 1: Prezentul Regulament de Ordine Interioară a fost aprobat de către Consiliul Profesoral. Conducerea şcolii a operat propunerile venite din partea salariaţilor şcolii.

Director ,

Prof. Stanca Marinel