SCOALA GIMNAZIALA "BEN CORLACIU" GROSII TIBLESULUI
Grosii Tiblesului, Maramures

Regulament

 

 

 

                                                                                                                          

 

 

NR.955/23.09.2021

 

 

REGULAMENT INTERN AL SCOLII GIMNAZIALE “BEN CORLACIU GROSII TIBLESULUI

an scolar 2021/2022

 

Prezentul regulament conţine prevederi privind funcţionarea Școlii Gimnaziale “Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului din localitatea Grosii Tiblesului ,judetul Maramures, în conformitate cu Constituţia României, Legea Învăţământului, Statutul Personalului Didactic, Codul Muncii (art. 257-262) şi cu actele normative elaborate de M.E.C. (Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat cu OMEN. nr. 5447/2020 şi apărut în M.O. nr. 2827/19.09.2020,precum si OMENCS nr. 4762/2016 pentru aprobarea Statutului Elevilor).

 

Cap. I DISPOZIŢII GENERALE. CADRUL LEGISLATIV DE REGLEMENTARE

 

Art. 1. (1) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Şcolii Gimnaziale “Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului, denumit regulament de ordine interioara, reglementează organizarea şi funcţionareaunităţii noastre de învăţământ.

 

(2) Regulamentul asigură aplicarea prevederilor Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare şi a celorlalte norme legale, al căror obiect de reglementare îl constituie raporturile juridice care se stabilesc în legătură cu organizarea, funcţionarea şi evaluarea unităţilor de învăţământ preuniversitar.

 

(3)   Regulamentul constituie un sistem unitar de norme obligatorii pentru personalul angajat personalul didactic (personalul didactic de conducere, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar) şi personalul nedidactic din Şcoala Gimnaziala “Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului , precum şi pentru beneficiarii primari ai educaţiei –elevii scolii, pentrureprezentanții legali ai acestora.

 

(4)     Dispoziţiile prezentului regulament vor fi interpretate şi aplicate în concordanţă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, Convenţia cu privire la drepturile copilului, Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, Carta Socială Europeană şi Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene, cu Carta Limbilor Minoritare şi Regionale, cu prevederile Constituţiei României, precum şi cu prevederile celorlalte acte normative generale şi speciale incidente.

 

(5)    Şcoala Gimnaziala “Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului se organizează și funcţionează înconformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, ordine, metodologii, instrucţiuni şi alte acte normative emise de Ministerul Educaţiei Naționale, ISJMM şi ale regulamentului intern.

 

Art. 2. –(1) Regulamentul intern al Şcolii Gimnaziale Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului, esteelaborat în temeiul Metodologiei cadru de organizare și funcționare a consiliului de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar şi al legilor care reglementează drepturile şi obligaţiile beneficiarilor primari ai educaţiei şi ale personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar.

 

(2) Regulamentul intern al Şcolii Gimnaziale”Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului, conţine reglementări specifice unităţii de învăţământ:

-prevederi referitoare la condiţiile de acces în unitatea de învăţământ preuniversitar pentru elevi, părinţi, cadre didactice şi vizitatori;

-prevederi specifice pentru prevederi referitoare la purtarea unor însemne distinctive pentru elevi, a uniformei şcolare pentru elevi şi alte prevederi suplimentare stabilite de catre Consiliul Profesoral si Comisiile din scoala.

 

(3) Regulamentul intern a fost elaborat de către un colectiv de lucru, numit prin decizia directorului cu consultarea reprezentantiilor consiliului profesoral.

 

(4) Regulamentului intern se va supune spre dezbatere, în consiliul reprezentativ al părinţilor/asociaţiei părinţilor, în consiliul şcolar al elevilor şi în consiliul profesoral, la care va participa cu drept de vot şi personalul didactic auxiliar şi administrativ/nedidactic. Organismele menţionate au dreptul de a formula amendamente la proiect, iar în urma dezbaterilor se vor emite avize consultative, prin vot deschis, cu majoritate simplă.

 

(5)  Regulamentul intern, precum şi modificările ulterioare ale acestuia, se aprobă prin hotărâre de către consiliul de administraţie.

 

(6)  După aprobare, regulamentul intern al Şcolii Gimnaziale “Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului se va înregistrala secretariatul unităţii. Pentru aducerea la cunoştinţa personalului unităţii deînvăţământ, a părinţilor şi a elevilor, regulamentul intern se afişează la avizierul unităţii de învăţământ preuniversitar. Profesorii pentru învăţământul primar/profesorii diriginţi vor prezenta elevilor şi părinţilor, în şedinţe cu elevii şi părinţii, regulamentul intern al Şcolii Gimnaziale Grosii “Ben Corlaciu” Tiblesului. Personalul unităţii de învăţământ, părinţii şi eleviiîşi vor asuma prin semnătură faptul că au fost informaţi referitor la prevederile regulamentului intern.

 

(7)   Respectarea regulamentului intern al Şcolii Gimnaziale “Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului este obligatorie pentru întregul personal, pentru toţi elevii şcolii şi părinţii acestora, precum şi pentru alte categorii de persoane care, direct sau indirect, intră sub incidenţa normelor pe care acesta le conţine. Nerespectarea regulamentului intern constituie abatere și se sancționează conform prevederilor legale.

 

(8)   Regulamentul intern al Şcolii Gimnaziale “Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului poate fi revizuit anual, în termen de cel mult 30 de zile de la începutul fiecărui an şcolar. Propunerile pentru revizuirea regulamentului intern vor fi depuse, în scris, cu număr de înregistrare, la secretariatul unităţii de învăţământ preuniversitar, de către organismele care au avizat/aprobat regulamentul în vigoare, şi vor fi supuse procedurilor de avizare şi aprobare prevăzute în prezentul regulament.

 

 

 

(9)  Intreg personalul angajat al unitatii scolare este obligat sa respecte prevederile prevazute in Procedura operationala legat de masurile de organizare a activitatii scolare in conditii de siguranta epidemiologica pentru prevenirea imbolnavirilor cu virusul SARS-COV-2 ,in anul scolar current.

 

 

 

 

 

  Cap. II PERSONALUL UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT

 

      Personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic are obligaţia să efectueze toate activităţile prevăzute pentru postul pe care-l ocupă. Cadrul didactic poartă răspunderea calităţii activităţii didactice pe care o desfăşoară, conform legii şi conştiinţei profesionale proprii.

 

CADRE DIDACTICE

 

Art. 1- DREPTURI

 

1.1    Au acces la baza materială a școlii, în vederea realizării unui act instructiv-educativ de calitate;

1.2    De a-și exercita libertatea de opinie, de a expune sau ridica probleme în consiliile profesorale;

 

1.3    De a beneficia de audiențe, pentru rezolvarea unor situații speciale ivite;

 

1.4     Acces la secretariat, eliberarea în timp util a actelor/documentelor solicitate;

 

1.5    De  a  beneficia  de  un  tratament  respectuos  din  partea  compartimentului  secretariat

 

      /contabilitate și a conducerii;

 

1.6     De a beneficia de asistență medicală, de sprijin psiho-pedagocic și psihologic;

 

1.7    Dreptul la concediul legal de odihnă;

 

1.8    De a beneficia de zile libere, în situații speciale, cu asigurarea acoperirii programului de lucru prin supliniri;

1.9.De a beneficia de o încadrare didactică nepărtinitoare, conform pregătirii și performanțelor   obtinute.

           

Art.II Indatoriri cu privire la:

 2.1 Activitatea didactică

 

-  pregătirea corespunzătoare a lecţiilor şi a fiecărei activităţi desfăşurate cu elevii şi efectuarea orelor de predare-învăţare;

-  studiul planurilor, programelor, al manualelor şcolare, al literaturii de specialitate,

 

-  întocmirea planificărilor calendaristice şi proiectarea unităţilor de învăţare cerinţele în vigoare pentru fiecare disciplină;

 

-    pregătirea materialelor didactice, mijloacelor de învăţămînt audio- vizuale, a aparatelor şi instrumentelor de lucru;

-  pregătirea lucrărilor practice, a experienţelor şi a demonstraţiilor;

 

-  confecţionarea unor materiale didactice necesare desfăşurării procesului de predare-învăţare;

 

-  evaluarea portofoliilor, proiectelor, referatelor şi temelor efectuate de elevi;

 

-  controlul şi îndrumarea activităţilor practice;

-  organizarea de consultaţii pentru elevi;

 

-  discutarea lucrărilor scrise cu elevii, pe baza itemilor şi descriptorilor de performanţă;

 

-  asigurarea numărului de note corespunzătoare fiecărei discipline;

 

-  încheierea situaţiei la învăţătură a elevilor în termenele şi potrivit prevederilor legale;

 

-      participarea la acţiunile comisiei metodice, a cercurilor pedagogice, lecţii deschise, interasistente, informări bibliografice, schimburi de experienţă, dezbateri, etc.;

 

-     participarea la consiliile profesorale, comisiile metodice, la consfătuiri, conferinţe de specialitate, sesiuni ştiinţifice;

-  efectuarea serviciului pe şcoală şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce decurg de aici;

 

-  perfecţionarea pregătirii profesionale, de specialitate şi pedagogice, formarea continuă;

 

-  valorificarea virtuţilor educative ale disciplinei pe care o predă fiecare cadru didactic;

 

-  evacuarea elevilor din sălile de clasă pe parcursul pauzelor;

 

-  supravegherea procesului de igienizare a clasei la finele programului zilnic.

 

2.2 Activități extrașcolare

- organizarea unor activităţi de orientare şcolară şi profesională a elevilor;

       -colaborarea cu familiile elevilor;

       - organizarea de şedinţe/lectorate cu părinţii;

 

        -participarea la organizarea şi desfăşurarea tezelor unice, concursurilor, în calitate de supraveghetori sau de evaluatori;

 

       -organizarea şi participarea cu elevii la acţiuni cultural artistice, vizite, excursii, tabere, concursuri de educaţie ecologică, sanitară, rutieră, PSI, etc.

 2.3Activitatea educativă

 

-cunoaşterea problematicii educative a colectivului de elevi;

 

      -desfăşurarea orelor educative şi a altor acţiuni extracurriculare potrivit planificărilor şi pe baza sugestiilor elevilor;

 

      -evidenţa absenţelor nemotivate, a actelor de indisciplină, studierea cauzelor acestora, anunţarea părinţilor, avertizarea familiilor când elevii realizează numărul de absenţe incriminat de regulament;

 

    -completarea corectă a catalogului şi verificările periodice ale acestuia;

    -participarea la activităţile comisiei metodice a diriginţilor;

 

  2.4 Întocmirea documentelor școlare

 

      -planificările calendaristice şi proiectările pe unităţi de învăţare la disciplina predată la fiecare clasă

 

      -planificările calendaristice şi programa aprobată de ISJ Cj la disciplinele din Curriculum la decizia şcolii (opţionale - ca disciplină nouă)

    -caietul dirigintelui

 

    -caietul de observaţie a elevilor

 

    -portofoliul profesorului

    -portofoliul şefului de catedră/comisie metodică ( mapa catedrei/comisiei)

 

2.5 Comportamentul cadrelor didactice

    -respectarea cu stricteţe a disciplinei muncii specifice şcolii noastre; (orar, regulament

intern);

      -evitarea desfăşurării în spaţiul şcolar a activităţii politice, de prozelitism religios şi de propagare a ideilor care denigrează poporul român;

 

      -evitarea în spaţiul şcolar a unor dispute neprincipiale, relaţii de natură să umbrească prestigiul profesiei de educator;

 

      -evitarea disputelor critice cu elevii şi părinţii pe tema competenţei de specialitate sau pedagogice a altor cadre didactice, precum şi a disputelor care vizează aspecte ale vieţii personale a cadrelor didactice.

 

 

   2.6 Efectuarea serviciului pe școală

 

-zilnic, echipa profesorilor de serviciu îşi va desfăşura activitatea de serviciu pe scoala.

      - se vor consemna eventualele incidente de pe parcursul zilei;

      - de asemenea cataloagele vor fi verificate, numărate și închise în dulapul special amenajat,;

       -după fiecare oră, sprijină cadrele didactice să evacueze sala de clasă, coridoarele, invitând în curte elevii pe timpul pauzei;

 

-          se preocupă ca elevii, în prezenţa cadrului didactic de la ultima ora, să lase sala de clasă curată;

-  urmăresc punctualitatea şi frecvenţa elevilor şi iau măsuri faţa de elevii care întârzie;

 

-  informează conducerea şcolii şi diriginţii claselor despre unele nereguli sau abateri petrecute

 

în timpul în care sunt de serviciu;

 

-  verifica modul în care elevii folosesc grupurile sanitare;

 

-    în cazul în care, în situaţii deosebite, unele clase rămân descoperite şi nu este asigurată suplinirea la ore, vor sesiza conducerea şcolii.

 

 

PERSONAL ADMINISTRATIV DE INTRETINERE CURATENIE

 

Art. 1- DREPTURI

 

1.1  De a beneficia de materialele și dotările necesare derulării în bune condiții, a activităților conforme fișei postului;

 

1.2  Dreptul la libertatea de opinie, de a expune sau ridica probleme în fața reprezentanților diferitelor compartimente din școlă;

1.3  De a beneficia de audiențe, pentru rezolvarea unor situații speciale ivite;

 

1.4  Acces la secretariat, eliberarea în timp util a actelor/documentelor solicitate;

1.5  De  a  beneficia  de  un  tratament  respectuos  din  partea  compartimentului  secretariat

 

/contabilitate și a conducerii;

 

1.6  De a beneficia de asistență medicală, de sprijin psiho-pedagocic și psihologic;

 

1.7  Dreptul la concediul legal de odihnă;

 

1.8  De a beneficia de zile libere, în situații speciale, cu asigurarea acoperirii programului de lucru prin supliniri;

 

Art.2- ÎNDATORIRI CU PRIVIRE LA:

2.1 Activitatea personalului administrative de întreținere și curățenie

 

-  Sunt subordonați directorului şi colaborează cu profesorii şi restul personalului din şcoală;

 

-    Asigură curăţenia sectorului repartizat în cadrul şcolii şi în sala de sport (spală grupurile sanitare după fiecare pauză, coridoarele şcolii);

 

-   Îngrijeşte şi răspunde de obiectele de inventar existente în sectorul repartizat, de starea de curăţenie din sectorul de activitate;

 

-  În perioada vacanţelor realizează, împreună cu muncitorul de întreţinere, lucrări de igienizare şi reparaţii, în vederea deschiderii în condiţii bune a noului an şcolar sau a semestrelor;

-  Îşi efectuează periodic analizele medicale pentru prevenirea îmbolnăvirii colectivului;

 

-  Îndeplineşte şi alte însărcinări primite din partea conducerii şcolii.

 

 

 

Art.3.  SECURITATEA  ŞCOLII  ŞI  PROTECŢIA  ELEVILOR-  APLICAREA  LEGII  35/2007  PRIVIND CREŞTEREA SIGURANŢEI ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT

 

 

 3.1 Accesul în şcoala al profesorilor, elevilor şi vizitatorilor este reglementat prin procedura, privind securitatea şcolii şi protecţia elevilor.

 

3.2 În urma consultării elevilor şi părinţilordinAsociaţiade părinţi şi ConsiliulReprezentativ al Părinţilor, Consiliul Profesoral a stabilit începând din anul şcolar 2012-2013, ca semne distinctive pentru toţi elevii şcolii uniforma și emblema școlii.

 

3.3 Hotărârea rămâne în vigoare şi în anul şcolar 2021-2022; pentru toate clasele seintroduce obligativitatea purtării uniformei.

 

Pentru asigurarea securității și protecției elevilor, se stabilesc următoarele reguli:

  1. a.      Intrarea principală a şcolii e închisă pe tot parcursul programului de cursuri.

 

  1. b.      Personalul de pază are datoria de a legitima fiecare persoană străină care doreşte să intre în şcoală şi de a aduce la cunoştinţa profesorului de serviciu sau conducerii şcolii orice problemă.

 

  1. c.       Intrările din curtea mică sunt deschise doar în timpul pauzelor şi supravegheate de profesorii de serviciu.
  2. d.      Dimineaţa şi la prânz, intrarea şi ieşirea elevilor din şcoală se va face prin lateral-faţă.

 

  1. e.      Părinţii sunt rugaţi să respecte următoarele:

 

La începutul programului de şcoală, elevii vor fi însoţiţi de către părinţi/ aparţinători până la poarta unităţii de învăţământ, fără a intra în incintă școlii.

 

La încheierea programului de şcoală, doar părinţii/ aparţinătorii elevilor din clasele pregătitoare, vor avea acces în curtea mică, unde îi vor aştepta și prelua pe elevi.

 

  1. f.        Elevii trebuie să fie sfătuiţi să circule, de preferinţă, în grupuri la venirea şi plecarea din şcoală şi să nu accepte abordarea de către orice persoană necunoscută. Ei vor trebui să aducă la cunoştinţa cadrelor didactice / jandarmilor orice faptă, situaţie care ar putea pune în pericol securitatea şcolii sau a lor.

 

  1. g.      Orice colet, scrisoare, pachet lăsate de persoane străine şcolii vor fi refuzate de către personalul de pază sau elevi. Ele vor fi înmânate personal cadrelor didactice.

h.    Elevii şi cadrele didactice trebuie să fie informaţi asupra numerelor de telefon utilizate în caz de extremă urgenţă:

 

  1. i.        Anual se organizează două exerciţii de simulare a evacuării clădirii în caz de urgenţă;

 

  1. j.        Se va realiza o bună colaborare cu jandarmii care asigură securitatea şcolii

 

 

 

Cap.III ELEVI

  Regulamentul de ordine interioară care este obligatoriu pentru toţi elevii Şcolii Gimnaziale Grosii Tiblesului

 

Art 1. DREPTURILE ELEVILOR:

 

1.1.   Elevii din Şcoala Gimnazială “ Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului, se bucură de toate drepturile legale prevăzute în Constituţia României, în Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011, în Legea nr. 272/2004, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, precum şi în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar;

 

1.2.     Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile existente în programul şcolii;

 

1.3.      Elevii au dreptul să aleagă parcursul şcolar corespunzător intereselor, pregătirii şi competenţelor lor, făcând din timp opţiunile din oferta cuprinsă în curriculumla decizia şcolii;

1.4.  Elevii pot utiliza gratuit, sub îndrumarea profesorilor, baza materială şi didactică din şcoală;

 

1.5.  Cursanţii ciclului primar şi gimnazial, beneficiază de manuale gratuite;

 

1.6.   Elevii beneficiază de libertatea de a redacta şi difuza publicaţii proprii, sub îndrumarea unor cadre didactice coordonatoare;

 

1.7.   Elevii se pot asocia în cercuri şi asociaţii culturale, artistice, sportive, ştiinţifice sau civice, în baza unui statut aprobat de direcţiunea şcolii;

 

 

 

1.8.    Elevii au dreptul să fie evidenţiaţi în faţa Careului şi să primească premii, diplome şi recompense, în limita fondurilor obţinute din diferite surse, pentru rezultate deosebite în activităţile şcolare, precum şi pentru atitudine civică exemplară;

 

1.9.       Elevii au dreptul de a se exprima liber, de a participa la luarea deciziilor şi de a reprezenta direct interesele lor în cadrul Consiliului Elevilor.

 

 

Art 2. ÎNDATORIRILE ELEVILOR

 

 

2.1.    Elevii din învăţământul de stat şi particular au datoria de a frecventa cursurile, de a se pregăti la fiecare disciplină de studiu şi de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare;

 

2.2.  Elevii se prezintă la ore cu cel puţin 5 minute înainte de începerea programului;

 

2.3) Purtarea uniformei școlare  compusă din sarafan cu emblema şcolii şi cămaşă albă pentru fete și vesta cuemblema școlii ,cămaşă alba şi cravată  pentru băieţi este obligatorie;

 

2.4.    Elevii trebuie să aibă o comportare civilizată şi o ţinută decentă, atât în unitatea de învăţământ, cât şi în afara ei;

 

2.5.  Elevii trebuie să cunoască şi să respecte:

a)  legile statului;

 

b)  prezentul regulament şi regulamentul intern;

 

c)  regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii;

 

d)  normele de tehnica securităţii muncii, de prevenire şi de stingere a incendiilor;

 

e)  normele de protecţie civilă;

 

f)  normele de protecţia mediului;

 

2.5.     Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev, să-l prezinte profesorilor / învăţătorilor pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor, pentru informare în legătură cu situaţia şcolară;

 

2.6.   Elevii din învăţământul preuniversitar de stat trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar;

 

2.7.     Conform Legii nr. 132/30.06.2010, elevii sunt obligaţi să adune selectiv materialele reciclabile (mase plastice, sticlă, hârtie, metale);

 

2.8.  În mod particular, specific şcolii noastre, elevilor le mai revin următoarele îndatoriri:

a)  să frecventeze cu regularitate cursurile şi să participe la toate acţiunile stabilite de şcoală;

 

b)   să acorde respectul cuvenit cadrelor didactice, personalului administrativ şi de serviciu atât în şcoală cât şi în afara ei;

 

c)  să păstreze ordinea, curăţenia şi liniştea în sălile de clasă, pe coridoare, în celelalte spaţii de învăţământ, contribuind la buna gospodărire a unităţii;

 

e)  să aibă mare grijă de bunurile şcolii (aparatură, mobilier, manuale, materiale didactice); elevii sau părinţii lor sunt obligaţi să suporte valoarea pagubelor şi stricăciunilor produse şcolii;

 

f)  în caz de absenţe de la cursuri să anunţe învăţătoarea sau dirigintele şi să prezinte motivarea cerută de reglementările în vigoare în termen de trei zile de la revenirea în şcoală;

 

g)   să informeze operativ autorităţile şcolare despre situaţiile deosebite apărute în şcoală sau despre persoanele suspecte care intră în şcoală.

 

h)  să acceadă la bibliotecă, secretariat, direcţiune, cabinete, în afara orelor de curs, respectând pregramul de lucru al acestora.

 

 

Art 3. ELEVILOR LE ESTE INTERZIS:

 

      3.1. să distrugă/falsificedocumentele şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricoleetc.;

3.2.  să deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ;

 

3.3.    să aducă şi să difuzeze, în unitatea de învăţământ, materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;

 

3.4.   să organizeze şi să participe la acţiuni de protest, care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează frecvenţa la cursuri a elevilor;

3.5.  să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;

 

3.6.   să deţină şi să consume, în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara acestuia droguri, băuturi alcoolice, ţigări, etnobotanice, şi să participe la jocuri de noroc;

 

3.7.    să introducă în perimetrul unităţii de învăţământ orice tipuri de instrumente, precum petarde, pocnitori, arme albe, etc. care prin acţiunea lor pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului unităţii de învăţământ;

 

3.8.  să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

 

3.9.  să utilizeze telefoanele celulare în timpul orelor de curs;

 

3.10.   să realizeze fotografii sau înregistrări video/telefonice în incinta şcolii, în afara situaţiilor care necesită acest lucru (proiecte, simpozioane, activităţi extraşcolare, etc.);

 

3.11.   să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul unităţii de învăţământ;

3.12.   să aibă ţinută, comportamente şi atitudini ostentative şi provocatoare;

 

3.13.   să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ,

 

3.14.   să părăsească incinta instituţiei în timpul programului şcolar, fără motive bine întemeiate şi acordul direcţiunii;

3.15.   să fure sau să îşi însuşească bunuri , obiecte sau bani care nu le aparţin;

 

Nerespectarea celor de mai sus va duce la aplicarea următoarelor măsuri disciplinare de către Comisia de Disciplină:

a)        Observaţia, mustrarea individuală şi înştiinţarea părinţilor;

b)        Mustrarea scrisă;

 

c)      Comisiei de Disciplină, prezentarea în prezenţa părintelui;

 

d)      Eliminarea din şcoală pe o perioadă de 3-5 zile;

e)      Mutarea disciplinară, pe o perioadă limitată, într-o clasă paralelă;

 

f)       Mutarea definitivă în altă clasă paralelă;

 

g)      Mutarea disciplinară definitivă la altă şcoală cu acceptul școlii primitoare;

 

Sancţiunile de la literele b până la g vor fi însoţite de scăderea notei la putare.

 

 

3.16. Specific Școlii Gimnaziale “Ben Corlaciu” Grosii Tiblesului, abaterile și sancțiunile care le vorconsidera Comisia de Disciplină sunt următoarele:

       NR.

ABATEREA

SANCŢIUNEA

    CRT.

 

 

 

  1.

Sustragerea unor documente şcolare,

modificări în cataloage, carnete, foi matricole

Înştiinţarea părinţilor şi invitarea acestora împreună

cu elevul la comisia de disciplină;

 

 

 

Scăderea notei la purtare până la 6.

 

2.

Deteriorarea  bazei  didactico-materiale  sau  a

Convocarea  părinţilor;  Evaluarea  daunelor,  plata

 

 

bunurilor din patrimoniul unităţii şcolare

lucrărilor  de  reparaţii  sau  înlocuirea  bunurilor

 

 

 

deteriorate cu altele de aceeaşi calitate.

 

 

 

În  cazul  în  care  nu  se  cunoaşte  vinovatul,

 

 

 

răspunderea materială devine colectivă (la nivel de

 

 

 

clasă, sau școală).

 

 

3.

Aducerea  sau  difuzarea  în  şcoală  a  unor

În funcţie de gravitatea faptei, se aplică etapele de

 

 

materiale  care  atentează  la  independenţa,

sancţionare: obs. individuală; mustrare în faţa clasei;

 

 

suveranitatea şi integritatea naţionlă a ţării, care

retragerea temporară sau definitivă a bursei; mutare

 

 

incită la violenţă şi intoleranţă

disciplinară la o clasă paralelă; mutare disciplinară la

 

 

 

o altă unitate şcolară, cu acceptul conducerii unităţii

 

 

 

primitoare.

 

 

 

4.

Organizarea şi participarea la acţiuni de protest

Convocarea părinţilor;

 

 

 

care afectează derularea orelor, frecvenţa la

Mustrare scrisă;

 

 

 

cursuri a elevilor

Scăderea notei la purtare cu 2-4 puncte.

 

5.

Blocarea căilor de acces în spaţiile de învăţământ

Aceleaşi ca la punctul 4

 

 

6.

Deţinerea şi consumul, în perimetrul unităţii de

Pentru  droguri  şi  băuturi:  convocarea  părinţilor,

 

 

învăţământ  şi  în  afara  acestuia  de  droguri,

mustrare scrisă, scăderea notei la purtare la până la

 

 

băuturi  alcoolice,  ţigări,  etnobotanice,  şi

4, mutare disciplinară la altă şcoală.

 

 

participarea la jocuri de noroc;

Pentru fumat: mustrare scrisă cu scăderea notei la

 

 

 

purtare.

 

 

 

7.

Introducerea,   în   perimetrul   unităţii   de

Mustrare,  mustrare  scrisă  cu  scăderea  notei  la

 

 

învăţământ, a produselor pirotehnice, armelor

purtare;

 

 

 

 

albe ce pot afecta integritatea fizică şi psihică a

Anunţarea

organelor

competente:  Jandarmerie,

 

 

elevilor sau a personalului şcolii

Poliţie.

 

 

 

 

 

 

 

8.

Posesia şi difuzarea unor materiale cu caracter

Mustrare scrisă cu scăderea notei la purtare

 

 

obscen sau pornografic

 

 

 

 

9.

Utilizarea în şcoală, în timpul orelor de curs, a

Confiscarea  telefoanelor  mobile  ce  vor  putea  fi

 

 

telefoanelor celulare

ridicate doar de către părinţi. Dacă abaterea se

 

 

 

repetă, elevul va fi sancţionat şi prin scăderea notei

 

 

 

la purtare.

 

 

 

10.

Realizarea de fotografii sau înregistrări video în

Confiscarea

fotografiilor

sau înregistrărilor video

 

 

incinta şcolii, în afara situaţiilor care necesită

realizate ilegal ce vor putea fi ridicate doar de către

 

 

acest lucru, şi fără aprobarea direcţiunii şcolii

părinţi, sau organele competente.

 

 

 

Dacă abaterea se repetă, elevul va fi sancţionat şi prin

 

 

 

scăderea notei la purtare.

 

11.

Lansarea  unor  anunţuri  false  cu  privire  la

Anunţarea  organelor  competente  şi  aplicarea

 

 

amplasarea   unor   materiale   explozive   în

consecinţelor prevăzute de lege, scăderea notei la

 

 

perimetrul unităţii de învăţământ

purtare.

 

 

 

12.

Nerespectarea ţinutei decente

Mustrare în faţa clasei, mustrare scrisă, scăderea

 

 

 

notei la purtare cu 1-2 puncte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

Folosirea  limbajului  şi  a  gesturilor  vulgare,

Aceleaşi ca la punctul 3

 

 

agresivitate în comportament faţă de colegi sau

 

 

 

personalul unităţii de învăţământ

 

 

 

 

14.

Părăsirea

incintei

instituţiei,

în

timpul

Absenţă nemotivată;

 

 

programului şcolar, fără motive bine întemeiate

Dacă abaterea se repetă, elevul va fi sancţionat

 

 

şi acordul direcţiunii

 

 

 

conform etapelor prevăzute în regulament.

 

15.

Însuţirea temporară sau definitivă a unor bunuri

Restituirea obiectului furat sau plata contravalorii

 

 

din avutul şcolii sau de la colegi

 

 

acestuia şi scăderea notei la purtare

 

16.

Deteriorarea manualelor primite gratuit sau a

Se aplică măsurile prevăzute în Regulamentul de

 

 

unor cărţi din biblioteca şcolii

 

 

funcţionare al bibliotecii

 

17.

Se consideră abateri disciplinare:

 

 

Se aplică sancţiunile de la punctul 3;

 

 

-introducerea  unor  obiecte  nesolicitate  de

Pentru elevii ca abateri repetate, se aplică sancţiunea

 

 

profesori, (ex. mingi, role etc)

 

 

scoaterii în faţă careului, dar şi efectuarea unor munci

 

 

- deranjatul orelor de curs

 

 

în folosul şcolii, pe parcursul unui număr de zile

 

 

- aruncarea unor obiecte sau produse alimentare

(igienizări, colectări deşeuri, recondiţionări materiale

 

 

pe geam (apă, lapte, resturi)

 

 

didactice sau obiecte din patrimoniul şcolii).

 

 

- risipirea energiei electrice şi termice

 

 

 

 

-practicarea unor jocuri periculoase (bulgărit,

 

 

 

căţărat  pe  copaci,  garduri,  pervaz,  porţi  de

 

 

 

footbal, balustrade)

 

 

 

 

 

 

- jocul la instalaţiile electrice sau sanitare

 

 

 

 

- accesul în incinta unităţii după terminarea

 

 

 

orelor  de  curs,  fără  îndrumarea  unui  cadru

 

 

 

didactic supraveghetor

 

 

 

 

 

În cazul elevilor bursieri sancţiunile de mai sus atrag pierderea temporară sau definitivă a bursei.

 

Art.4. RECOMPENSE

 

Elevii care obţin rezultate remarcabile la învăţătură şi se disting prin comportare exemplară, sau participă la acţiuni menite să promoveze imaginea şcolii, vor fi recompensaţi prin:

-   evidenţiere în faţa careului (întrunit lunar);

-   diplome;

 

-   recompense materiale (premii constând în cărţi, rechizite, dulciuri);

 

-   recompense în bani;

 

-   excursii gratuite,

 

Toate acestea în limita fondurilor obţinute din sponsorizări sau cu sprijinul părinților.

 

 

                                                                                                                      

 

 

 

        Prezentul regulament va fi prelucrat la fiecare clasă de către prof.diriginţi şi prof. înv. primar. Toate cadrele didactice din şcoală vor monitoriza respectarea acestuia, iar elevii și părinții acestora vor semna câte un tabel de luare la cunoştinţă.

 

Comisia de elaborare a regulamentului de intern

 

         Director: 

 

 

Prof.:POP DORIN NICU                             Prof. POP RAMONA CARMEN

 

 

                                                                  Prof. BUDA EUGENIA

 

 

                                                                  Prof. NECHITA LOREDANA