Scoala Gimnaziala Hidiselu de Sus
Hidiselu de Sus, Bihor

Regulament

REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI

 

 

FUNCȚIONARE AL UNITĂȚII:

 

 

 

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 HIDIȘELU DE SUS

 

 

 

 

 

AN ȘCOLAR 2021-2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

Nr.1131 din 04.10.2021

 

REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE AL UNITĂȚII

 

Validat în Consiliul profesoral,

                                                                                                                       reunit la data de 23.09.2021

 

 

Aprobat în C.A, reunit la data de:

04.10.2021

 

 

1.DISPOZIŢII GENERALE

 

Art. 1 Prezentul Regulament de organizare și funcționare, denumit în continuare

ROFU, conţine prevederiprivind organizarea şi funcţionarea Școlii Gimnaziale Nr.1 Hidișelu de Sus conform RCOFUIP nr.5447/2020 cu modificările și completările ulterioare, precum și reglementări specifice unității de învățământ cu PJ și structurile arondate stabilite și prin REGULAMENTUL INTERN, denumit în continuare RI

Art.2 Acest Regulament defineşte responsabilităţile şi normele de conduităale elevilor, profesorilor, conducerii, personalului didactic auxiliar,personalului nedidactic și părinților, în perimetrul unității de învățământ.

Art.3 Potrivit art.2 al.1, din OMENCS 5447/9.SEPT.2020, suportul legislativ al prezentului Regulament este: Legea 1/2011, OMENCS 5447/9.SEPT.2020 (RCOFUIP cu modificările si completările ulterioare), Legea 53/2003(Codul muncii) și actele normative care reglementează activitatea din domeniu.

Art.4 Prevederile prezentului regulament se pot modifica anual sau completa ori de câte ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de administraţie al şcolii.

Art.5 Conducerea şcolii, învăţătorii şi profesorii diriginţi au obligaţia prelucrării prezentului regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora. Prelucrarea cu personalul didactic auxiliar şi nedidactic se va efectua de către conducerea şcolii.

 

2.ORGANIZAREA UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT

 

2.1.Rețeaua școlară

 

Art.6 Unitatea de învățământ cu Personalitate Juridică Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus are următoarele elemente definitorii:

a)     Act de înființare PJ în baza Legii 354/2004

b)     Dispune de patrimoniu în proprietate publică,

c)     Cod de identitate fiscală (CIF)

d)     Ștampilă conform cerințelor în vigoare.

e)     Domeniu web

Art.7 Unitatea de învățământ cu personalitate juridica Scoala Gimnaziala nr.1 Hidiselu de Sus are arondate urmatoarele structuri:

- Şcoala Primară nr.2 Mierlău

- Școala Primară nr.1 Sântelec

- Grădiniţa cu Program Normal nr.1 Hidișelu de Sus

- Grădiniţa cu Program Normal nr.2 Mierlău

- Grădiniţa cu Program Prelungit nr.3 Hidișelu de Jos

- Grădiniţa cu Program Normal nr.4 Sântelec

 

 

2.2.Organizarea programului școlar.

 

Art.8 (1) Anul școlar începe la 1 septembrie și se încheie la 31 august din anul calendaristic următor.

(2) Structura anului școlar este stabilită prin ordin al ministrului educației și cercetării.

(3) În situatii obiective, cum ar fi epidemii, intemperii, calamitati naturale, alte situatii exceptionale, cursurile scolare față în față pot fi suspendate pe o perioada determinata, potrivit reglementărilor aplicabile.

Art. 9 Suspendarea cursurilor se poate face, dupa caz

a)   la nivelul unor formatiuni de studiu - grupe/clase din cadrul unitatii de invatamant, precum si la nivelul unitatii de invatamant - la cererea directorului, in baza hotararii consiliului de administratie al unitatii, cu informarea inspectorului scolar general si informarea Ministerului Educatiei ;

b)   la nivelul grupurilor de unități de învățământ din același județ la cererea inspectorului școlar general, cu aprobarea ministerului;

c)   la nivel regional sau național, prin ordin al ministrului educației și cercetării ca urmare a hotărârii comitetului județean pentru situații de urgență, respectiv CNSU după caz.

Art.10 Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei școlare prin modalități alternative stabilite de consiliul de administrație al unității;

Art. 11 In situatii exceptionale, ministrul educatiei si cercetarii poate emite instrucțiuni și cu alte măsuri specifice în vederea continuării procesului educational.

Art.12 Reluarea activităților didactice care presupun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și a elevilor în unitățile de învățământ se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Art.13 În situații excepționale, inclusiv pe perioada declarării stării de urgență/alertă, Ministerul Educației și Cercetării elaborează și aprobă, prin ordin al minsitrului, metodologia cadru de organizare și desfășurare a activităților prin intermediul tehnologiei și al internetului.

Art. 14 (1) Cursurile se desfăşoară într-un singur schimb, între orele 8 şi 14 cu exceptia orelor de consultatii care pot incepe la ora 7, precum și a orelor de curs ale claselor a VII-a și a VIII-a, când in anumite zile se pot incheia și la ora 14:50.

(2) Pentru elevii din ciclul primar, și anume clasele pregătitoare, I și a II-a, ora de curs este de 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după fiecare oră.

(3) Ora de curs pentru elevii din ciclul gimnazial este de 50 de minute, cu o pauză de 10 minute după fiecare oră.

Art. 15 În situații speciale, cum ar fi epidemii, intemperii, calamități, alte situații excepționale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs și a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii consiliului de administrație al unității de învățământ cu informarea inspectorului școlar.

Art. 16 Elevii vor fi prezenti la scoala cu 15 minute inainte de inceperea cursurilor.

Art. 17 Profesorii care au lecţii la ultima oră de curs se vor îngriji de închiderea geamurilor, a uşilor, de eliminarea oricăror pericole de incendiu în sala de curs şi pe culoarul şcolii.

 

2.3.Formațiunile de studiu

 

Art. 18 Repartizarea elevilor pe clase se face de către conducerea şcolii, cu respectarea prevederilor legale și a procedurilor interne, precum și în conformitate cu art.13 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare.

Art. 19 Stabilirea limbilor moderne se face în conformitate cu: art. 15 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare, Legea 1/2011, actele normative în vigoare și procedura elaborată de C.A. în acest sens, care este parte integrantă a prezentului regulament.

Art.20       La inscrierea in invatamantul gimnazial se asigura, de regula, continuitatea studiului limbilor moderne, tinand cont de oferta educationala a unitatii de invatamant.

 

2.4.Curriculum la decizia școlii

           

            Art. 21 Clasele şi grupele pentru curriculum-ul la decizia şcolii se formează în funcţie de opţiunile elevilor, de spaţiul existent în şcoală, de resursele umane şi de disponibilitatea în actul instructiv-educativ al profesorilor. Pentru stabilirea grupelor, se aplică principiul majorităţii în stabilirea opţiunilor. Stabilirea CDȘ se face conform procedurii transmise de ISJ Bihor, sub coordonarea Comisiei de curriculum din unitate.

 

 

3.MANAGEMENTUL UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT

 

Art.22 Managementul Unității cu Personalitate Juridică Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus este asigurat în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

 

3.1.Consiliul de administrație

 

            Art.23 (1)Consiliul de administrație asigură conducerea unității de învățământ.

(2) Consiliul de administrație se organizează și funcționează conform metodologiei cadru de organizare și funcționare a consiliului de administrație din unitățile de învățământ, conform ordinului de ministru.

(3) Directorul unitatii de invatamant este presedintele consiliului de administratie

Art. 24 Alegerea membrilor CA, care sunt reprezentanți ai cadrelor didactice, se face prin vot secret la începutul anului școlar în prima ședință de consiliu profesoral astfel: fiecare profesor scrie pe același buletin de vot, doua nume dintre cele nominalizate de către profesori. Consiliul profesoral validează ca membrii în noul CA primele doua persoane, în ordine descrescătoare a numărului de voturi. În caz de egalitate, dacă nu se poate face departajarea primilor doi, se reia votul doar între persoanele aflate la egalitate de voturi.

Art.25 Cadrele didactice care au copii in unitatea de invatamant nu pot fi desemnate ca membri reprezentanti ai parintilor in consiliul de administratie al unitatii de invatamant, cu exceptia situatiei in care consiliul reprezentativ al parintilor si asociatia de parinti, acolo unde exista, nu pot desemna alti reprezentanti

 

Art.26 Membrii CA, aleși de consiliul profesoral, au obligația, pe perioada mandatului, să preia problemele sesizate de colegii lor și să le prezinte în ședințele CA, spre dezbatere și rezolvare.

Art.27 Atribuțiile CA sunt prevăzute în art.15 din OMEN 5154/30.08.2021, Legea 1/2011 și în actele normative emise în acest sens.

 

 

3.2.   Directorul / profesorul coordonator pentru structuri gimnaziale

 

            Art.28 Directorul exercită conducerea executivă a unității de învățământ, în conformitate cu legislația în vigoare.

Art.29 Colaborează și comunică cu catedrele, comisiile și compartimentele din unitate, astfel încât activitatea din unitate să se desfășoare în condiții optime și are ca atribuții prevederile cuprinse în art. 21 din RCOFUIP/2020, alin.1-7, cu modificările si completările ulterioare.

Art.30 Tratează personalul din unitate, elevii și părinții în mod nediscriminatoriu. Intervine pentru a combate orice formă de încălcare a demnității tuturor persoanelor implicate în activitățile din școală.

 

3.3 Tipul și conținutul documentelor manageriale

 

Art.31 Conducerea unității de învățământ elaborează documente manageriale conform art. 28-37 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare și actelor normative în vigoare.

 

 

4.PERSONALUL UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT

 

4.1.   Dispoziții generale

 

            Art.32   În unitatea de înv. Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus, personalul este format din personal didactic de conducere, didactic de predare, didactic auxiliar și personal nedidactic.

Art.33 Drepturile și obligațiile personalului din învățământ sunt reglementate de legislația în vigoare.

Art.34 Conducerea unității concepe și stabilește organigrama instituției conform art.40 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare și o postează la avizierul unitatii.

Art.35 Coordonarea structurii, Șc. Prim. Nr.2 Mierlău, se realizează de către o persoană propusă de către C.A., conform art.41 din cu modificările si completările ulterioare RCOFUIP/2020.

Art.36 Personalului din unitatea de învățământ îi este interzisă implicarea copiilor/elevilor în strângerea/colectarea de fonduri indiferent de destinația acestora.

 

4.2. Personalul didactic

 

Art.37 Personalul didactic este format din: Director - 1 , Profesor coordonator Scoala Prim.Nr.2 Mierlau – 1, Educatoare - 5, Învăţători - 8 și Profesori –9.

 

Art.38 Personalul didactic isi desfasoara activitatea conform art. 44-47 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare. Colaborează cu părinții în interesul unității, tratează părinții și elevii în mod nediscriminatoriu și combate orice formă de încălcare a demnității tuturor persoanelor implicate în activitățile din școală.

 

4.3 Personalul nedidactic

 

            Art.39 Personalul nedidactic este format din Șofer -1, Îngrijitori -5; Fochiști -2.

            Art.40 Personalul nedidactic are drepturile și obligațiile prevăzute de legislația în vigoare și de contractele colective de muncă aplicabile.

            Art.41Activitatea personalului nedidactic este coordonață de administratorul de patrimoniu.

 

4.4. Personalul didactic auxiliar

 

Art.42 Personalul didactic auxiliar este format din: - contabil - 1 si secretar-1

Art.43 Personalul didactic auxiliar trebuie să dea dovadă de profesionalism în relațiile cu ceilalți angajați, cu părinții și cu elevii.

 

4.5 Evaluarea personalului din unitatea de invatamant

 

Art.44 Evaluarea personalului didactic se face conform legislației în vigoare și a contractelor colective de muncă aplicabile.

 

Art.45 (1) Evaluarea personalului didactic se realizează în baza fișei de evaluare adusă la cunoștință la începutul anului școlar, art.50,51 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare.

            (2) Evaluarea personalului nedidactic se realizează la sfârșitul anului calendaristic.

            (3) Conducerea unității de învățământ va comunica în scris personalului didactic/nedidactic rezultatul evaluării conform fișei specifice.

 

 

5. RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ A PERSONALULUI DIN UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT.

 

      Art.46 Personalul didactic, cel auxiliar și cel de conducere răspund disciplinar conform Legii educației naționale nr.1/2011.

            Art.47 Personalul nedidactic răspunde disciplinar conform prevederilor din Legea 53/2003 – Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

 

 

6.ORGANISME FUNCȚIONALE ȘI RESPONSABILITĂȚI ALE CADRELOR DIDACTICE

 

Organisme funcționale la nivelul unității de învățământ.

 

6.1. Consiliul profesoral

 

            Art.48 Consiliul profesoral este format din totalitatea cadrelor didactice de conducere și de predare din unitatea de învățământ.

Art.49 Ședințele se organizează eficient, prezentându-se în plen doar materialele esențiale, iar restul se afișează sau se transmit catedrelor/comisiilor prin șefi/responsabili.

Art.50 În funcție de ordinea de zi și/sau volumul materialelor care trebuie prezentate, ședințele se țin în pauze sau la încheierea orelor de curs.

Art.51 Consiliul profesoral își desfășoară activitatea în conformitate cu art. 54-56 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare, Legea 1/2011 și alte acte normative în vigoare.

Art.52 Consiliul profesoral aprobă raportul privind situația școlară semestrială și anuală prezentat de fiecare eduactor/învățător/institutor sau diriginte privind sitația școlară după încheierea sesiunilor de amânări, diferențe sau corigențe.

Art.53 (1) Consiliul profesoral se întrunește lunar sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea directorului sau la solicitarea a cel puțin 1/3 din numărul personalului didactic de predare.

            (2) În situații obiective, cum ar fi calamități, intemperii, epidemii, pandemii sau alte situații excepționale, ședințele consiliului profesoral se pot desfășura on-line, prin mijloace electronice de comunicare, în sistem videoconferință.

 

6.2 Consiliul clasei

 

Art.54 Consiliul clasei funcționează în învățământul primar și gimnazial și este constituit din totalitatea personalului de predare de la clasa respectivă, din cel puțin un părinte delegat al comitetului de părinți al clasei cu excepția celor din învățământul primar, și de un reprezentant al elevilor clasei respective, desemnat prin vot secret de către elevii clasei.

Art.55 Aprobă la propunerea dirigintelui motivarea absențelor, până la 5 zile pe semestru/elev, în care sunt cuprinse și cele trei zile din RCOFUIP, în cazuri excepționale: deces, plecare din țară, etc.

Art.56 Consiliul clasei își desfășoară activitatea în conformitate cu art. 57-59 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare.

Art.57   În situații obiective, cum ar fi calamități, intemperii, epidemii, pandemii sau alte situații excepționale, ședințele consiliului clasei se pot desfășura on-line prin mijloace electronice de comunicare ăn sistem de videoconferință.

 

6.3 Responsabilități ale personalului didactic în unitatea de învățământ

 

Coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare

 

Art.58 Coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare își desfășoară activitatea în conformitate cu art. 60-63 din RCOFUIP/2020cu modificările si completările ulterioare și actele normative în vigoare; responsabil: prof. Călinescu Anca.

 

Profesorul diriginte

 

Art.59 Profesorul diriginte își desfășoară activitatea în conformitate cu art. 64-72 din RCOFUIP /2020 cu modificările si completările ulterioare și actele normative în vigoare . Profesorii sunt numiți de către directorul unității în baza C.A., după cum urmează: prof. Călinescu Anca, Câmpan Crinela, Sabău Delia și Jiarca Florin.

Art. 60 Educatorii/Învățătorii/diriginții își desfășoara activitatea conform prevederilor art. 64 - 72 din RCOFUIP/2020 cu modificările și completările ulterioare.

Art.61 (1) Pentru realizarea unei comunicări constante cu părinții sau reprezentanții legali, profesorul diriginte stabilește, în acord cu aceștia, lunar o întâlnire pentru prezentarea situației școlare a elevilor, pentru discutarea problemelor educaționale sau comportamentale specifice ale acestora.

            (2) În situații obiective cum ar fi: calamități, intemperii, epidemii, pandemii sau alte situații excepționale, aceste întâlniri se pot desfășura online prin mijloace electronice de comunicare, în sistem videoconferință.

 

6.4. Catedrele/comisiile metodice

 

Art.62 Își desfășoară activitatea în conformitate cu art. 71-72 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare și alte actenormative în vigoare.

 

Art.63 La nivelul unității de învățământ funcționează următoarele comisii, conform art. 71 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările :

-Comisii cu caracter permanent;

-Comisii cu caracter temporar;

-Comisii cu caracter ocazional.

 

6.4.1. Comisiile cu caracter permanent.

 

Art.64 La nivelul unității de învățământ funcționează și își desfășoară activitatea, următoarele comisii cu caracter permanent:

(1)            Comisia pentru curriculum,

(2)            Comisia de asigurare și evaluare a calității,

(3)            Comisia pentru prevenirea și stingerea incendiilor și sănătate și securitate în muncăComisia pentru controlul managerial intern

(4)            Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței și a faptelor de corupție și discriminare în mediul școlar și promovarea interculturalității.Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedura proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare: responsabil.

    

 

6.4.2. Comisiile cu caracter temporar.

 

Art.65 Comisiile cu caracter temporar se stabilesc conform art. 71 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare, iar la nivelul unității funcționează următoarele:

(1)            Comisia pentru frecvență, combaterea absenteismului și a abandonului școlar. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Responsabil: prof. Popa Silvia,secretar Pașca Florica, membri: diriginții și învățătorii din unități.

(2)            Comisia pentru întocmirea orarului și asigurarea serviciului pe școală. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare. Responsabil director.

(3)            Comisia de gestionare SIIIR. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Responsabil:

(4)            Comisia pentru olimpiade și concursuri școlare. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare:

(5)            Comisia pentru programe de susținere educațională.Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența:responsabil

(6)            Comisia de inventariere. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența: responsabil prof..

(7)            Comisia de recepție bunuri. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența:Responsabil: dir. prof.

(8)            Comisia de casare, de clasare și valorificare a materialelor rezultate. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența

(9)            Comisiile pentru organizarea examenelor. Își desfășoară activitatea în conformitate cu metodologiile de examene, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența acestor comisii se stabilește conform metodologiilor și calendarelor de organizare a examenelor.

(10)         Comisia pentru verificarea documentelor școlare și a notării ritmice a elevilor. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența: responsabil prof.

(11)         Comisia de cercetare disciplinară. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența: dir. prof.

(12)         Comisia pentru recensământul populației școlare. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența: conform metodologiei(educatoare).

(13)         Comisia pentru promovarea imaginii şcolii. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența: Responsabil:.

(14)         Comisia pentru întocmirea şi revizuirea Regulamentului de organizare și funcționare al unității/intern. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, conform RCOFUIP /2020 cu modificările si completările ulterioare,Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența: dir. prof.

(15)         Comisia de acordare a burselor şi a altor forme de sprijin material pentru elevii din unitatea de învăţământ. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența:

(16)         Comisia de schimburi şcolare şi excursii tematice la nivel de şcoală. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența:.

(17)         Comisia de încadrare şi salarizare. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența:dir..

(18)         Comisia pentru evidenţa manualelor şcolare. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența:

(19)         Comisia pentru activităţi cultural artistice desfăşurate în şcoală. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.Componența:.

(20)         Comisia pentru stabilirea semnului distinctiv. Își desfășoară activitatea în conformitate cu o procedură proprie, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare..

(21)         Comisia de mobilitate. Își desfășoară activitatea în conformitate cu legislația și actele normative în vigoare.Componența:responsabil

(22)         Comisia pentru recepția și distribuția produselor lapte corn. Responsabil pentru recepţia –iar pentru distribuţia produselor lapte – corn

(23)         Comisia biblioteci scolare. Responsabil Scoala Gimnaizala Nr.1 Hidiselu de Sus – prof., responsabil Scoala Gimnaziala Nr.2 Mierlau – prof..

(24)         Comisia pentru proiecte si programe comunitare – responsabil

(25)         Comisia SNAC – responsabil prof.

(26)         Comisia sportului scolar –– responsabil, membrii:

(27)         Comisia pentru programe si proiecte educative scolare si extrascolare, responsabil prof., membrii : dirigintii si invatatorii

(28)         Comisia pentru dezvoltare profesională și evoluție în cariera didactică, responsabil;

 

 

Art.66 Comisiile cu caracter temporar își vor prezenta activitatea în Consiliul Profesoral și/sau în Consiliul de Administrație și vor depune rapoarte scrise la dosarul comisiei.

 

 

7.STRUCTURA, ORGANIZAREA ȘI RESPONSABILITĂȚILE PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR ȘI NEDIDACTIC

 

7.1. Compartimentul secretariat

 

Art.67 Funcționează în conformitate cu art. 73-75 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare

Art.68 De la telefonul şcolii, se vorbeşte numai în interes de serviciu

Art.69 În secretariat se intră de regulă astfel: cel mult două persoane simultan

Art.70 Secretariatul funcţionează în aşa fel încât să se asigure o permanenţă în zilele de luni, marţi, miercuri, joi între orele 8.00-16.30, vineri între orele 8:00-14:00 perioadă în care este inclus programul cu publicul.

Art.71 Programul cu elevii se derulează conform orarului afişat.

Art.72 Programul secretariatului se aprobă de către conducere şi se modifică, în funcţie de cerinţele şcolii.

Art.73 Plecările din unitate ale secretarelor se efectuează cu aprobarea conducerii unității.

 

7.2. Serviciul financiar

 

Art.74 Se organizează și funcționează în conformitate cu art. 76-77 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.

Art.75 Programul contabilităţii este între 8,00-16,30 de luni până joi, iar vineri între orele 8,00-14.

Art.76 Plecările din unitate se fac cu aprobarea conducerii unității.

 

7.3 Management financiar

 

Art.77 Activitatea financiară a unității de învățământ se organizează și desfășoară conform art. 78-80 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare.

 

7.4. Compartimentul administrativ este coordonat de administratorul de patrimoniu și este format din: 1 șofer/fochist, 5 muncitori întreținere curățenie si 1 fochist

 

Art.78 Se organizează și funcționează în conformitate cu art. 81-82 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.

Art.79 El răspunde de administrarea clădirilor, curţilor, spaţiului verde din jurul şcolilor, a bazei materiale a școlilor.

Art.80 Programul personalului de îngrijire şi întreţinere se stabileşte potrivit nevoilor şcolii şi se aprobă de către director.

Art.81 Plecările din unitate se efectuează numai cu avizul conducerii şcolii.

Art.82 Evaluarea personalului nedidactic se face la sfârșitul anului calendaristic conform prevederilor legale și ale regulamnentului intern, în baza fișei postului.

 

7.5 Management administrativ

 

            Art.83   Activitatea de management administrativ a unității se organizează și desfășoară conform prevederilor art. 83-86 din RCOFUIP/2020.

 

7.6. Biblioteci școlare

 

Art.84 Se organizează și funcționează în conformitate cu art. 87 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare.

Art.85 Biblioteca face parte integrantă din Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus

Art.86 Biblioteca participă efectiv la formarea elevilor, alături de procesul de predare-învăţare;

Art.87 Biblioteca funcţionează potrivit solicitărilor elevilor şi cadrelor didactice.

Art.88 Programul bibliotecii este între 8,30-14,20de luni până joi, iar vineri între orele 8,30-12.

Art.89 Bibliotecarul/responsabil cu biblioteca scolara anunţă noutăţile din bibliotecă sau face prezentări de carte nouă, periodic;

Art.90 Bibliotecarul/responsabil cu biblioteca scolara primeşte ofertele de manuale de la edituri şi le înregistrează.

 

 

  1. ELEVII

 

8.1. Dobândirea și exercitarea calității de elev

 

Art.91 Se face conform art. 88-96 din RCOFUIP/2020 cu modificările si completările ulterioare, si art 2-5 din OMEN4742/2016 privind Statutul elevului, Legea 1/2011 și actelornormative în vigoare.

 

8.2. Drepturile elevilor

 

Art.92 Elevii beneficiaza de drepturi educationale, drepturi de asociere si exprimare, drepturi sociale si alte drepturi si sunt prevăzute în art. 6-12 din OMEN 4742/2016 privind Statutul elevului, Legea 1/2011 și actele normative în vigoare:

 

Dispozitii generale

Art.93 (1) Elevii, ca membri ai comunitatii scolare, beneficiaza de toate drepturile si îndeplinesc toate îndatoririle pe care le au în calitate de elevi si cetateni.

(2) Elevii au dreptul la respectarea imaginii, demnitatii si personalitatii proprii.

(3) Elevii au dreptul la protectia datelor personale, cu exceptia situatiilor prevazute de lege.

(4) Elevii au dreptul sa îsi desfasoare activitatea în spatii care respecta normele de igiena scolara, de protectie a muncii, de protectie civila si de paza contra incendiilor în unitatea de învatamânt.

 

Drepturi educationale

Art.94 Elevii beneficiaza de urmatoarele drepturi în sistemul educational:

a) accesul gratuit la educatie în sistemul de învatamânt de stat. Elevii au dreptul garantat la un învatamânt echitabil în ceea ce priveste înscrierea/admiterea, parcurgerea si finalizarea studiilor, în functie de parcursul scolar pentru care au optat corespunzator intereselor, pregatirii si competentelor lor;

b) dreptul de a beneficia de o educatie de calitate în unitatile de învatamânt, prin aplicarea corecta a planurilor-cadru de învatamânt, parcurgerea integrala a programelor scolare si prin utilizarea de catre cadrele didactice a celor mai adecvate strategii didactice, în vederea formarii si dezvoltarii competentelor cheie si a atingerii obiectivelor educationale stabilite;

c) dreptul de a fi consultati si de a-si exprima optiunea pentru disciplinele din curriculumul la decizia scolii, aflate în oferta educationala a unitatii de învatamânt, în concordanta cu nevoile si interesele de învatare ale elevilor, cu specificul scolii si cu nevoile comunitatii locale/partenerilor economici;

d) dreptul de a beneficia de scolarizare în limba materna, în conditiile legii;

e) dreptul de a studia o limba de circulatie internationala, în regim bilingv, în conformitate cu Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) dreptul de a beneficia de tratament nediscriminatoriu din partea conducerii, a personalului didactic, nedidactic si din partea altor elevi din cadrul unitatii de învatamânt. Unitatea de învatamânt preuniversitar se va asigura ca niciun elev nu este supus discriminarii sau hartuirii pe criterii de rasa, etnie, limba, religie, sex, convingeri, dizabilitati, nationalitate, cetatenie, vârsta, orientare sexuala, stare civila, cazier, tip de familie, situatie socioeconomica, probleme medicale, capacitate intelectuala sau alte criterii cu potential discriminatoriu;

g) dreptul de a beneficia de manuale scolare gratuite pentru elevii din învatamântul de stat si din învatamântul obligatoriu particular acreditat/autorizat, atât pentru învatamântul în limba româna, cât si pentru cel în limbile minoritatilor nationale, conform legii;

h) dreptul de a beneficia gratuit de servicii de informare si consiliere scolara, profesionala si psihologica, conexe activitatii de învatamânt, puse la dispozitie de unitatea de învatamânt preuniversitar, fiindu-le asigurata cel putin o ora de consiliere psihopedagogica pe an;

i) dreptul de proprietate intelectuala asupra rezultatelor obtinute prin activitatile de cercetare-dezvoltare, creatie artistica si inovare, conform legislatiei în vigoare si a eventualelor contracte dintre parti;

j) dreptul de a beneficia de sustinerea statului, pentru elevii cu nevoi sociale, precum si pentru elevii cu cerinte educationale speciale, conform prevederilor legale în vigoare;

k) dreptul la o evaluare obiectiva si corecta;

l) dreptul de a contesta rezultatele evaluarii lucrarilor scrise;

m) dreptul de a beneficia de discipline din curriculumul la decizia scolii, în vederea obtinerii de trasee flexibile de învatare;

n) Dreptul de a participa la cursurile optionale organizate pe grupe/clase de elevi formate special în acest sens, în baza deciziei consiliului de administratie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

o) dreptul de a avea acces gratuit la baza materiala a unitatii de învatamânt, inclusiv acces la biblioteci, sali si spatii de sport, computere conectate la Internet, precum si la alte resurse necesare realizarii activitatilor si proiectelor scolare în afara programului scolar, în limitele resurselor umane si materiale disponibile. Unitatile de învatamânt vor asigura în limita resurselor disponibile, accesul gratuit la materiale necesare realizarii sarcinilor scolare ale elevilor, în timpul programului de functionare;

p) dreptul de a învata într-un mediu care sprijina libertatea de expresie fara încalcarea drepturilor si libertatilor celorlalti participanti. Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine. Nu se considera libertate de expresie urmatoarele manifestari: comportamentul jignitor fata de personalul din unitatea scolara, utilizarea invectivelor si a limbajului trivial, alte manifestari ce încalca normele de moralitate;

q) dreptul de a i se asigura participarea la orele de curs pentru un numar maxim de 7 ore pe zi, cu exceptia orelor prevazute pentru studiul limbii materne, a istoriei si traditiei minoritatilor nationale si a învatamântului bilingv, conform legii;

r) dreptul de a primi informatii cu privire la planificarea materiei pe parcursul întregului semestru;

s) dreptul de a primi rezultatele evaluarilor scrise în termen de maximum 15 zile lucratoare;

t) dreptul de a învata în sali adaptate particularitatilor de vârsta si nevoilor de învatare, si cu un numar adecvat de elevi si cadre didactice, în conformitate cu prevederile Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

u) dreptul de a participa, fara nicio discriminare si doar din proprie initiativa, fara a fi obligati de cadre didactice sau de conducerea unitatii de învatamânt, la concursuri scolare, olimpiade si alte activitati extrascolare organizate de unitatea de învatamânt preuniversitar sau de catre terti, în palatele si cluburile elevilor, în bazele sportive si de agrement, în taberele si în unitatile conexe inspectoratelor scolare judetene, în cluburile si în asociatiile sportive scolare, cu respectarea prevederilor regulamentelor de functionare ale acestora; elevii vor participa la programele si activitatile incluse în programa scolara;

v) dreptul de a primi premii si recompense pentru rezultate deosebite la activitatile scolare si extrascolare, în limita resurselor disponibile;

w) dreptul de a avea acces la actele scolare proprii ce stau la baza situatiei scolare;

x) dreptul de a opta, conform legii, pentru tipul si forma de învatamânt pe care le vor urma si sa aleaga parcursul scolar corespunzator intereselor, pregatirii si competentelor lor;

y) dreptul la educatie diferentiata, pe baza pluralismului educational, în acord cu particularitatile de vârsta si cu cele individuale. Elevii cu performante scolare deosebite pot promova 2 ani de studii într-un an scolar. Avizul de înscriere apartine consiliului de administratie al unitatii de învatamânt preuniversitar, pe baza unei metodologii privind promovarea a 2 ani de studii într-un an scolar,

z) dreptul de scolarizare la domiciliu sau în unitati complexe de asistenta medicala, de tip spital, în conformitate cu prevederile legale, pentru elevii care sunt nedeplasabili din cauza unei dizabilitati, respectiv pentru elevii care sufera de boli cronice sau care au afectiuni pentru care sunt spitalizati pe o perioada mai mare de 4 saptamâni;

aa) dreptul de a oferi feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasa, prin fise anonime. Acestea vor fi completate la clasa si predate cadrelor didactice în vederea identificarii celor mai eficiente metode didactice;

bb) dreptul de a fi informat privind notele acordate, înaintea consemnarii acestora;

cc) dreptul de a întrerupe/relua studiile si de a beneficia de transfer intre tipurile de învatamânt

dd) dreptul de a avea conditii de acces de studiu si evaluare adaptate dizabilitatilor, problemelor medicale sau tulburarilor specifice de învatare, în conditiile legii;

ee) dreptul de a participa la programele de pregatire suplimentara organizate în cadrul unitatii de învatamânt;

ff) dreptul de a le fi consemnata în catalog absenta doar în cazul în care nu sunt prezenti la ora de curs. Este interzisa consemnarea absentei ca mijloc de coercitie.

 

Art.95 (1) Copiii/tinerii cu cerinte educationale speciale, integrati în învatamântul de masa, au aceleasi drepturi ca si ceilalti elevi.

(2) Elevii cu cerinte educationale speciale, integrati în învatamântul de masa, pot beneficia de suport educational prin cadre didactice de sprijin si itinerante, conform legislatiei în vigoare.

(3) Elevii cu cerinte educationale speciale sau alte tipuri de cerinte educationale, stabilite prin ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, au dreptul sa fie scolarizati în unitati de învatamânt de masa, special si special integrat pentru toate nivelurile de învatamânt, diferentiat, în functie de tipul si gradul de deficienta.

(4) Includerea beneficiarilor primari ai educatiei în clase cu cerinte educationale speciale, în urma diagnosticarii abuzive pe diverse criterii (rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, apartenenta la o categorie defavorizata), se sanctioneaza conform prevederilor legale.

(5) În functie de tipul si de gradul de deficienta, elevii cu cerinte educationale speciale au dreptul de a dobândi calificari profesionale corespunzatoare.

Art.96 În vederea exercitarii dreptului de a contesta rezultatele evaluarii la lucrarile scrise, stipulat la art. 7 lit. k), elevul sau, dupa caz, parintele, tutorele ori sustinatorul legal al elevului, poate actiona, astfel:

a) Elevul sau, dupa caz, parintele, tutorele ori sustinatorul legal solicita, verbal, cadrului didactic sa justifice rezultatul evaluarii, în prezenta elevului si a parintelui, tutorelui sau sustinatorului legal, în termen de maximum 5 zile de la comunicare.

b) În situatia în care argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt considerate satisfacatoare, elevul, parintele, tutorele sau sustinatorul legal poate solicita, în scris, conducerii unitatii de învatamânt, reevaluarea lucrarii scrise. Nu se poate solicita reevaluarea probelor orale sau practice.

c) Pentru solutionarea cererii de reevaluare, directorul desemneaza alte doua cadre didactice de specialitate din unitatea de învatamânt preuniversitar, care nu predau la clasa respectiva si care reevalueaza lucrarea scrisa.

d) Media notelor acordate separat de cadrele didactice prevazute la lit.c) este nota rezultata în urma reevaluarii. În cazul învatamântului primar, calificativul este stabilit. prin consens de catre cele doua cadre didactice.

e) În cazul în care diferenta dintre nota initiala, acordata de cadrul didactic de la clasa si nota acordata în urma reevaluarii este mai mica de un punct, contestatia este respinsa si nota acordata initial ramâne neschimbata. În cazul în care diferenta dintre nota initiala si nota acordata în urma reevaluarii este de cel putin 1 punct, contestatia este acceptata.

f) În cazul acceptarii contestatiei, directorul anuleaza nota obtinuta în urma evaluarii initiale. Directorul trece nota acordata în urma contestatiei, autentifica schimbarea prin semnatura si aplica stampila unitatii de învatamânt.

g) Calificativul sau nota obtinuta în urma contestatiei ramâne definitiv/definitiva.

h) În situatia în care în unitatea de învatamânt preuniversitar nu exista alti învatatori/institutori/profesori pentru învatamântul primar sau profesori de specialitate care sa nu predea la clasa respectiva, pot fi desemnati, de catre inspectoratul scolar, cadre didactice din învatamântul primar sau profesori de specialitate din alte unitati de învatamânt.

 

Drepturi de asociere si de exprimare

 

Art.97  Elevii beneficiaza de urmatoarele drepturi de asociere:

a) dreptul de a forma, adera si participa la grupuri, organizatii, structuri sau miscari care promoveaza interesele elevilor, inclusiv la grupuri si organizatii non-formale, economice, sociale, recreationale, culturale sau altele asemenea, în conditiile legii;

b) dreptul la protest, în conditiile prevazute de legislatia în vigoare, fara perturbarea orelor de curs;

c) dreptul la reuniune, în afara orarului zilnic. Activitatile pot fi organizate în unitatea de învatamânt preuniversitar, la cererea grupului de initiativa, numai cu aprobarea consiliului de administratie.

d) dreptul de a participa la sedintele Consiliului elevilor, în conditiile prevazute de prezentul statut;

e) dreptul de a fi ales si de a alege reprezentanti, fara nicio limitare sau influentare din partea personalului didactic sau administrativ;

f) dreptul de a publica reviste, ziare, brosuri si alte materiale informative, precum si de a le distribui elevilor din unitatea de învatamânt preuniversitar, fara obligatia unitatii de învatamânt de a publica materialele. Este interzisa publicarea si distribuirea de materiale care aduc atingere securitatii nationale, ordinii publice, drepturilor si libertatilor cetatenesti, care constituie atacuri xenofobe, denigratoare sau discriminatorii.

 

Drepturi sociale

 

Art.98 .(1) Elevii beneficiaza de urmatoarele drepturi sociale:

a) dreptul de a beneficia de tarif redus cu 50% pentru transportul local în comun, de suprafata, naval si subteran, precum si pentru transportul intern auto, feroviar, naval si fluvial, pe tot parcursul anului calendaristic;

b) dreptul de a beneficia de gratuitate pentru toate categoriile de transport mentionate la lit. a), pentru elevii orfani, elevii cu cerinte educationale speciale, precum si cei pentru care s-a stabilit. o masura de protectie speciala, în conditiile legii, sau tutela, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

c) dreptul de a beneficia de decontarea cheltuielilor de transport, pe baza de abonament, în cazul în care nu pot fi scolarizati în localitatea de domiciliu, în conformitate cu prevederile legale in vigoare;

d) dreptul de a beneficia de decontarea sumei ce reprezinta contravaloarea a 8 calatorii dus-întors pe semestru pentru elevii care locuiesc la internat sau la gazda;

e) dreptul de a beneficia de burse sociale, de studiu si de merit, de performanta, precum si de ajutoare sociale si financiare în diverse forme, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Criteriile generale de acordare a burselor se aproba prin ordin al Ministrului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice;

f) dreptul de a beneficia de subventia acordata, de catre stat, pentru suportarea costurilor aferente frecventarii liceului

g) dreptul ca elevii cu cerinte educationale speciale, scolarizati în unitatile de învatamânt special sau de masa, inclusiv cei scolarizati în alt judet decât cel de domiciliu, sa beneficieze de asistenta sociala constând în alocatie zilnica de hrana, a cazarmamentului, de rechizite scolare, de îmbracaminte si de încaltaminte, în cuantum egal cu cel pentru copiii aflati în sistemul de protectie a copilului

h) dreptul de a beneficia de locuri în tabere si în scoli de vara/iarna, în conditiile stabilite de autoritatile competente;

i) dreptul anteprescolarilor si prescolarilor de a putea beneficia de masuri de protectie sociala (hrana, supraveghere si odihna) pe durata parcurgerii programului educational în cadrul unitatii de învatamânt respective, în conditiile stabilite de legislatia în vigoare;

j) dreptul elevilor de a putea beneficia de serviciile de cazare si masa ale internatelor si cantinelor scolare, în conditiile stabilite prin regulamentele de organizare si functionare ale unitatilor respective;

k) dreptul la premii, burse, si alte asemenea stimulente materiale pentru elevii cu performante scolare înalte, precum si pentru elevii cu rezultate remarcabile în educatia si formarea lor profesionala sau în activitati culturale si sportive, asigurate de catre stat;

l) dreptul de a fi sustinuti financiar pentru activitatile de performanta, de nivel national si international de catre stat, persoane fizice si juridice, în conditiile legii;

m) dreptul la asistenta medicala, psihologica si logopedica gratuita în cabinete medicale, psihologice si logopedice scolare ori în unitati medicale de stat. La începutul fiecarui an scolar, pe baza metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice si al ministrului sanatatii, se realizeaza examinarea starii de sanatate a elevilor;

n) dreptul la tarife reduse cu 75% pentru accesul la muzee, la concerte, la spectacole de teatru, de opera, de film si la alte manifestari culturale si sportive organizate de institutiile publice, conform legii;

o) dreptul de acces gratuit pe teritoriul României pentru elevii de nationalitate româna din strainatate, bursieri ai statului român, la toate manifestarile prevazute la lit. l), conform legii.

(2) În vederea stabilirii burselor scolare prevazute la alin. (1) lit. e):

a) consiliile locale, respectiv consiliile judetene stabilesc anual, prin hotarâre, cuantumul si numarul burselor care se acorda din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, conform legii;

b) criteriile specifice de acordare a tuturor tipurilor de bursa se stabilesc anual de catre consiliile de administratie ale unitatilor de învatamânt, în functie de fondurile repartizate si de rezultatele elevilor, conform legii;

c) elevii pot beneficia si de bursa pe baza unui contract încheiat cu operatori economici ori cu alte persoane juridice sau fizice, conform legii;

d) elevii pot beneficia de credite oferite de banci pentru realizarea studiilor, în conditiile legii;

e) elevii si cursantii straini din învatamântul preuniversitar, precum si elevii etnici români cu domiciliul în strainatate pot beneficia de burse, conform prevederilor legale aplicabile;

f) elevii pot beneficia de suport financiar si din sursele extrabugetare ale unitatilor de învatamânt de stat, în conditiile legii.

(3) Autoritatile administratiei publice locale din localitatea de domiciliu a elevilor din învatamântul obligatoriu, scolarizati într-o alta localitate, cu sprijinul agentilor economici sau al colectivitatilor locale, al societatilor de binefacere, precum si al altor persoane juridice sau fizice pot asigura acestor elevi, în situatii bine justificate, servicii de transport, de masa si de internat.

(4) În conditiile stabilite prin hotarâre a Guvernului, statul subventioneaza costurile aferente frecventarii liceului de catre elevii provenind din grupurile socioeconomice dezavantajate, precum si costurile pentru cei care frecventeaza învatamântul profesional.

 

Alte drepturi

Art.99  Elevii beneficiaza si de urmatoarele drepturi:

a) dreptul de a beneficia în mod gratuit de acte si de documente de studii, în conditiile legii. Unitatile de învatamânt vor emite documentele solicitate, conform legii;

b) dreptul de raspuns la solicitarile pentru informatii de interes public, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) dreptul de a le fi înregistrate toate cererile scrise si semnate, în conditiile legii;

d) dreptul de a beneficia de un “Ghid al elevului”, elaborat de consiliul judetean al elevilor, cu avizul Consiliului National al Elevilor, continând informatii referitoare la: drepturile si obligatiile elevului, disciplinele din planul de învatamânt, serviciile puse la dispozitie de unitatea de învatamânt preuniversitar, procedurile de evaluare, baza materiala a scolii, informatii despre consiliul elevilor si alte structuri asociative, modalitati de acces la burse si la alte mijloace de finantare, mobilitati, precum si alte facilitati si subventii acordate; inspectoratul scolar sau unitatea de învatamânt poate sustine financiar publicarea acestui ghid, în functie de resursele disponibile;

e) dreptul de a avea profesori repartizati la clasa în mod nediscriminatoriu.

Art.100 Elevii calificați la etapele județene ale olimpiadelor școlare, beneficiază la cerere și la recomandarea profesorilor care îi pregătesc, de două zile libere pentru fiecare olimpiadă, înainte de desfășurarea olimpiadei respective.

           Art.101 Elevii calificați la etapele interjudețene ale olimpiadelor și concursurilor școlare din calendarul MEN, beneficiază la cerere și la recomandarea profesorilor care îi pregătesc, de trei zile libere pentru fiecare olimpiadă, înainte de desfășurarea olimpiadei respective.

           Art.102 Elevii calificați la etapele naționale ale olimpiadelor școlare, beneficiază la cerere și la recomandarea profesorilor care îi pregătesc, de cinci zile libere pentru fiecare olimpiadă, înainte de desfășurarea olimpiadei respective.

Art.103 În situațiile prevăzute la art.7 lit. u din OMEN 4742/2016 privind Statutul elevului, elevii nu vor fi puși absenți, pe baza informării în acest sens, pusă de către dirigintele clasei în catalog. Fiecare diriginte va avea o centralizare exactă a acestor situații.

Art.104 Zilele prevăzute pentru pregătire, la art.7 lit. u din OMEN 4742/2016 privind Statutul elevului, sunt acordate în afara celor trei zile pe semestru, prevăzute în Statutul elevului.

 

8.3. Recompensarea elevilor

 

Art.105 Recompensarea elevilor care obtin rezultate remarcabile in activitatea scolara si extrascolara pot fi recompensati conform art.13 din OMEN 4742/2016 privind Statutul elevului, si alte acte normative aflate in vigoare.