Scoala Gimnaziala Salatrucel
Salatrucel, Valcea

Regulament

Avizat în şedinţa Consiliului Profesoral din data de 12.02.2015

Aprobat în şedinta Consiliului de administraţie din data de 13.02.2015

 

 

REGULAMENT INTERN


ANUL ȘCOLAR 2014-2015


DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1. Prezentul Regulament Intern conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv – educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natură administrativă, şi de secretariat din cadrul ŞCOLII GIMNAZIALE NR.1, COMUNA SĂLĂTRUCEL, fiind elaborat în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 cu metodologiile complementare, Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin O.M.E.N. nr. 5115/15.12.2014, Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, Codul Muncii  republicat în temeiul art. V din Legea nr. 40/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 şi cu respectarea Constituţiei României.

Art.  2. Principiile care stau la baza prezentului Regulament Intern sunt următoarele:

1. Respectarea drepturilor constituţionale precum şi a celor prevăzute de alte norme legale de către toate persoanele a căror activităţi în cadrul Şcolii Gimnaziale Nr.1, comuna Sălătrucel sunt reglementate de prezentul document.

2. Considerarea instituţiei şcolare drept o organizaţie al cărui principal obiectiv îl constituie instruirea,  educarea,  formarea  şi  dobândirea  competenţelor  de  către  elevi  în vederea încadrării rapide şi reuşite în societate.

3. Toate demersurile elevilor şi ale personalului vor fi subordonate interesului general al şcolii şi a obiectivelor ei fundamentale.

Art. 3. Documentul conţine doar reglementările suplimentare celor precizate în actele normative în vigoare şi care sunt valabile în incinta Şcolii Gimnaziale Nr.1, comuna Sălătrucel. Prevederile prezentului Regulament se pot modifica şi/sau completa ulterior ori de câte ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de Administraţie şi cu consultarea organizaţiilor sindicale din cadrul şcolii. Modificările şi/sau completările ulterioare vor fi aduse la cunoştinţa întregului personal şi a elevilor în termen de 3 zile de la efectuare.

Art. 4. Respectarea prezentului Regulament este obligatorie pentru director, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi nedidactic, elevi şi părinţi.

Art. 5. 1. Cadrele didactice angajate în cadrul şcolii sunt obligate să îndeplinească condiţiile prevăzute de Legea 1/2011 a educaţiei naționale cu completările și modificările ulterioare, precum şi în prezentul Regulament.

2. Orice excepţie de la îndeplinirea obligaţiilor cadrelor didactice este permisă numai în condiţii excepţionale (boală, maternitate, etc.) admise de către directorul şcolii.

3. Sustragerea, întârzierea sau refuzul îndeplinirii obligaţiilor şi îndatoririlor cadrelor didactice precizate în prezentul Regulament, reprezintă abatere şi se sancţionează.

Art. 6. Prevederile prezentului Regulament se aplică şi personalului angajat temporar, în cumul sau cu normă incompletă, persoanelor detaşate în unitate.

SECŢIUNEA ORGANIZARE DE ACTIVITĂŢI ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE

Art. 7. Cursurile în Şcoala Gimnazială Nr.1, comuna Sălătrucel, se desfăşoară într-un singur schimb, între 8.00 şi 14.00, cu durata orei de curs de 50 de minute, pauze de 10 minute şi o pauză mare de 15 minute după a doua oră de curs. În vederea asigurării securităţii şcolii, uşile de intrare în şcoală se închid, dacă e cazul, în timpul orelor de curs.

Art. 8. La iniţiativa profesorilor sau la solicitarea elevilor şi părinţilor se pot organiza ore de pregătire suplimentară, în vederea examenelor şi olimpiadelor şcolare, numai după program sau în zilele libere (sâmbăta, duminica, vacanţe).

Art. 9. Numai elevii calificaţi la faza naţională a olimpiadelor sau concursurilor şcolare pot absenta, la cererea profesorului coordonator, în vederea pregătirii suplimentare.

Art. 10. 1. Activităţile culturale, sportive şi de recreere se pot desfăşura numai după orele de curs, sâmbăta şi duminica sau în vacanţele școlare.

2. Organizarea oricărui tip de manifestare colectivă cu caracter extraşcolar care se va desfăşura prin implicarea cadrelor didactice/nedidactice şi/sau elevi ai şcolii altele decât cele aprobate prin Planul Managerial,  Planul Managerial al Coordonatorului de  Proiecte şi Programe Educative Şcolare şi Extraşcolare şi în Calendarul Activităţilor Educative al şcolii sau Calendarul Judeţean al Activităţilor Educative se vor desfăşura numai cu acordul direcţiunii. Organizatorii au datoria de a aduce la cunoştinţa acesteia intenţia desfăşurării unor astfel de manifestări cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de demararea oricăror acţiuni de pregătire a evenimentului.

3. Toate activităţile desfăşurate trebuie să conducă la creşterea prestigiului şcolii în comunitate şi să nu strice imaginea şcolii.

4. În cazul în care activităţile desfăşurate prejudiciază imaginea şcolii, directorul poate interzice aceste activităţi.

 

SECŢIUNEA ELEVI

 

Art. 11. Toţi elevii înscrişi în Şcoala Gimnazială Nr.1, comuna Sălătrucel, sunt obligaţi să respecte, suplimentar normelor legale în vigoare şi următoarele reguli:

1. Se interzice părăsirea instituţiei în timpul orelor de curs. În cazuri excepţionale, elevul este obligat să solicite permisiunea cadrului didactic care predă la ora respectivă, care îl poate învoi pe propria răspundere, dar va consemna absenţa în catalog. Învăţătorul/ dirigintele va motiva absenţa numai după ce va lua legătura cu familia elevului, conform art.113 din ROFUIP .

2. Frecvenţa elevilor la cursuri este obligatorie. Intrarea în şcoală se face cu maxim 20 minute înaintea primei ore, numai pe bază de carnet de elev, vizat de conducerea şcolii şi a insignei cu emblema şcolii.

3. Părintele/tutorele legal al elevului poate solicita învoirea acestuia 3 zile pe parcursul unui semestru . Cererile scrise se prezintă personal de către părinte învăţătorului/ dirigintelui, se înregistrează la secretariat şi se vizează de către conducerea şcolii.

4. Elevii pot părăsi incinta şcolii în recreaţie pentru a merge la chioşcul din vecinătatea școlii (nu la alte magazine aflate mai departe de școală) doar cu condiţia să nu întârzie la ore, caz în care se consemnează absenţă nemotivată în catalog. Aceasta va rămâne nemotivată  şi va fi anunţat de acest lucru dirigintele şi părintele.

5. Elevii care perturbă orele nu vor fi eliminaţi din sala de clasă, ei vor fi sanctionaţi în conformitate cu prevederile art. 147(2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin O.M.E.N. nr. 5115/15.12.2014.

6. Fiecare cadru didactic va stabili la începutul anului şcolar, va aduce la cunoştinţa elevilor şi va pune în aplicare măsuri suplimentare de sancţionare a elevilor care întârzie la ore, dacă va considera necesar.

7. Absenţele elevilor se înregistrează obligatoriu în documentele şcolare şi se motivează prin procedura stabilită la art.113 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar publicat în Monitorul official în 13.01.2015 aprobat prin O.M.E.N. nr. 5115/15.12.2014.Toate adeverințele medicale trebuie să aibă viza cabinetului, care are în evidență fișele medicale/cametele de sănătate ale elevilor.

8. Absenţele elevilor de la cursuri, datorate integrării lor în alte activităţi educative sau sportive, pot fi motivate numai pe baza documentelor justificative semnate de directorul instituţiei şi de profesorul responsabil de organizarea respectivelor activităţi.

9. În cazul în care elevii, după o aşteptare de 10 minute, constată că profesorul nu este prezent pentru a desfăşura cursurile, vor comunica directorului prin intermediul şefului clasei/locţiitorului acestuia situaţia şi vor aştepta în condiţii de disciplină soluţiile propuse de acesta.

10. Fumatul este interzis în incinta şcolii. Elevii prinşi fumând în incinta şcolii vor fi menţionaţi în registrul de procese verbale al profesorilor de serviciu pe şcoală, iar prima sancţiune va fi aplicată de diriginte şi va consta în avertismentul dat elevului în faţa consiliului profesoral, sancţiunea nefiind însoţită de scăderea notei la purtare. Pentru recidivă se vor aplica şi sancţiuni mai severe.

11. Profesorii diriginţi au obligaţia ca, la toate şedinţele cu părintii, să prezinte şi situaţia elevilor fumători. În acest caz, registrul de procese verbale al profesorilor de serviciu va fi analizat periodic.

12. Introducerea şi utilizarea telefonului mobil şi a altor dispozitive electronice este interzisă în timpul cursurilor. Elevii prinşi cu telefoane asupra lor în şcoală sunt obligaţi sa le înmâneze profesorilor. Profesorii care confiscă telefoanele mobile sau alte dispozitive electronice ale elevilor, le vor depune la secretariat, împreună cu un document în care este menționat numele proprietarului. Telefoanele mobile sau dispozitivele electronice vor putea fi recuperate de la secretariat, însă revendicarea acestora se va putea face doar de către părinţii/reprezentanţi legali ai elevilor. Este permisă utilizarea telefoanelor mobile în timpul orelor de curs, doar cu acordul cadrului didactic, în situaţii de urgenţă sau dacă utilizarea lor poate contribui la optimizarea procesului instructiv-educativ, doar   în cazuri de excepție

13. În timpul recreaţiilor, elevii aflaţi în incinta şcolii trebuie să respecte următoarele reguli:

Pe hol sunt interzise: alergarea, ţipetele, jocurile cu mingea sau alte obiecte, aruncarea obiectelor, agresarea colegilor, comunicarea vulgară sau licenţioasă, murdărirea sau afectarea zidurilor sau uşilor, ruperea perdelelor, spargerea geamurilor şi alte comportamente indezirabile.

14. Elevii care încalcă regulile precizate mai sus vor fi menţionaţi în registrul de procese verbale al profesorilor de serviciu pe şcoală, urmând ca pe baza acestor menţiuni, aceştia să fie sancţionaţi, iar în cazul în care comportamentul  lor a  condus la pagube materiale, acestea să fie recuperate.

15. Elevii sunt obligaţi să poarte în incinta unităţii uniforma după cum urmează:

La ciclul primar fetele vor purta saravan alb – albastru, iar băieții costum bleumarin-negru cu cămaşă albă. La ciclul gimnazial, elevii vor purta haine având culorile alb, albastru sau negru. Îmbrăcămintea elevilor școlii va fi decentă.

16. Este obligatorie purtarea insignei cu emblema şcolii prinsă pe haină, la loc vizibil pe toată perioada desfăşurării unei activităţi în şcoală.

17. Conform art.139 din ROFUIP, este interzis elevilor şi tinerilor din sistemul de învăţământ preuniversitar:

a) să distrugă documentele şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole, documente din portofoliu educaţional etc.;

b) să deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ (materiale didactice şi mijloace de învăţământ, cărţi de la biblioteca şcolii, mobilier şcolar, mobilier sanitar, spaţii de învăţământ etc.);

c) să aducă şi să difuzeze în unitatea de învăţământ materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;

d)  să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;

e) să deţină, să consume sau să comercializeze, în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara acestuia, droguri, substanţe etnobotanice, băuturi alcoolice, ţigări şi să participe la jocuri de noroc;

f) să introducă şi/sau să facă uz în perimetrul unităţii de învăţământ de orice tipuri de arme sau de alte produse pirotehnice cum ar fi muniţie, petarde, pocnitori, brichete etc., precum şi sprayuri lacrimogene, paralizante sau altele asemenea care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a beneficiarilor direcţi ai educaţiei şi a personalului unităţii de învăţământ;

g)  să aibă comportamente jignitoare, de intimidare, discriminare şi atitudini ostentative şi provocatoare;

h) să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ sau să lezeze în orice mod imaginea publică a acestora;

i) să provoace, să instige şi să participe la acte de violenţă în unitate şi în afara ei;

j) să aibă o atitudine care constituie o ameninţare la adresa siguranţei celorlalţi elevi şi/sau a personalului unităţii de învăţământ.

k) Se interzice oricăror persoane agresarea fizică, psihică, verbală etc, a copiilor/elevilor.

 

Art. 12. Recompense

Conform art.143 din ROFUIP, elevii care obţin rezultate remarcabile în activitatea şcolară şi extraşcolară şi se disting prin comportament exemplar pot primi următoarele recompense:

a) evidenţiere în faţa colegilor clasei;

b) evidenţiere, de către director, în faţa colegilor de şcoală sau în faţa consiliului profesoral;

c) comunicare verbală sau scrisă adresată părinţilor, cu menţiunea faptelor deosebite pentru care elevul este evidenţiat;

d) burse de merit, de studio, și de performanță pentru elevii de la cursurile cu frecvență din învățământul preuniversitarde stat;

e) alte stimulente materiale acordate din veniturile proprii ale unității de învățământ, ori de agenţi economici sau de sponsori;

f) premii, diplome, medalii;

g) recomandare pentru trimiterea, cu prioritate, în excursii sau în tabere de profil din  ţară şi din străinătate;

h) premiul de onoare al unităţii de învăţământ.

2. Acordarea premiilor elevilor la sfârşitul anului şcolar se face la nivelul unităţii de învăţământ, la propunerea dirigintelui, a consiliului clasei, a directorului şcolii.

3. Se pot acorda premii elevilor care:

a) au obţinut medii generale pe clasă mai mari de 9.00; pentru medii peste 8.50 se pot acorda mențiuni;

b) s-au distins la una sau mai multe discipline de studiu;

c) au obţinut performanţe la concursuri, festivaluri, expoziţii şi la alte activităţi extraşcolare desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional sau internaţional;

d) s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică;

e) au avut, la nivelul clasei, cea mai bună frecvenţă pe parcursul anului şcolar.

4. Unitatea de învăţământ şi alţi factori pot stimula activităţile de performanţă ale elevilor la nivel local, naţional şi internaţional, prin alocarea unor premii, burse, din partea consiliului reprezentativ al părinţilor, a agenţilor economici, a comunităţii locale etc.

Art. 13. Consiliul elevilor

1. Consiliul elevilor pe şcoală se constituie din reprezentanţii claselor conform noului regulament. Fiecare clasă desemnează 1 reprezentant.

a) 2. Consiliul elevilor este condus de un birou, format din preşedinte, 1 vicepreşedinte, secretar, membri.

Membrii sunt reprezentanții claselor.

Președintele, vicepreședintele și secretarul formează Biroul executiv. Președintele consiliului elevilor participă, cu statut de observator, la ședințele consiliului de administrație al unității de învățământ, la care se discută aspecte privind elevii, la invitația scrisă a directorului unității de învățământ. În funcție de tematica anunțată; președintele consiliului elevilorpoate desemna alt reprezentant al elevilor ca participant la anumite ședințe ale consiliului de administrație.

3. Consiliul elevilor analizează problemele elevilor şi propune măsuri privind îmbunătăţirea:

-activităţii didactice;

-activităţilor extracurriculare;

-disciplinei şi frecvenţei;

-relaţiilor elev – profesor, elev – elev;

-relaţiilor cu alte unităţi de învăţământ;

-integrării socio- profesionale;

-activităţilor din timpul liber.

4. Problemele şi măsurile propuse vor fi aduse la cunoştinţa Consiliului de Administraţie al şcolii care va lua măsuri de soluţionare a acestora. Aceste soluţii vor fi transmise de Consiliul elevilor, celor interesaţi.

5.  Consiliul elevilor îşi desfăşoară activitatea pe baza unui plan semestrial propus de birou şi a unui grafic de întruniri (problematica şi data). Aceste documente vor fi transmise în copie Consiliului de Administraţie al şcolii. Şcoala garantează libertatea de reuniune a elevilor conform Convenţiei cu privire la drepturile copilului şi Art. 164-176 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.

Art. 14. Sancţiuni

1. În caz de nerespectare a reglementărilor prezentului Regulament  Intern se vor aplica sancţiuni disciplinare prevăzute în art. 147-163 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.

2. Pentru abateri disciplinare sancţiunile se vor aplica astfel:

a)     pentru introducerea şi utilizarea telefonului mobil în timpul programului de cursuri elevul va fi sancţionat cu avertisment în faţa Consiliului profesoral, iar la repetarea abaterii se vor aplica gradual celelalte sancţiuni prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar; telefonul se va confisca urmând a se restitui părintelui;

b)     pentru acţiuni violente, fumat sau consum de alcool, la prima abatere se aplică mustrarea scrisă, iar la repetarea abaterii se vor aplica gradual celelalte sancţiuni prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;

c)     pentru nepurtarea uniformei şcolare sau a insignei conform acestui regulament, se aplică observaţia individuală ;

d)     pentru murdărirea unor obiecte precum sau pentru aruncarea deşeurilor pe jos în sălile de clasă, laboratoare, cabinete, sala de educaţie fizică, holuri, grupuri sanitare sau în curtea şcolii,  la prima abatere se aplică observaţia individuală, iar la repetarea abaterii elevul respectiv va face curăţenie în acel loc.

e)     Elevii care vor fi surprinşi de camerele de supraveghere distrugând bunurile şcolii vor  plăti integral pagubele şi vor suporta consecinţele regulamentului.

f)      Absenţele elevilor care pleacă de la şcoală în timpul programului sunt considerate în mod automat nemotivate, dacă elevul înainte de plecare n-a obţinut acordul dirigintelui sau conducerii şcolii.

3. Contestaţiile privind sancţiunile prevăzute în Regulamentul intern se vor adresa, în scris, Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ în termen de 5 zile de la aplicarea sancţiunii. Răspunsul la contestaţie se va da în termen de 30 de zile. Hotărârea Consiliului de Administraţie rămâne definitivă.

Art. 15. Serviciul pe clasă şi pe şcoală

1. În fiecare clasă se va efectua serviciul de către o grupă de doi elevi. Grupa se va schimba săptămânal.

2. Se va respecta graficul stabilit de la începutul anului. În cazul în care unul din elevii de serviciu absentează, serviciul va fi efectuat de grupa următoare notându-se în caietul clasei pentru a se efectua inversarea în săptămâna următoare.

3. Elevii de serviciu pe clasă au următoarele atribuţii:

  • ·       se prezintă la cursuri cu 10 minute înainte de începerea acestora şi părăsesc ultimii sala de clasă;
  • ·       verifică prezenţa la ore a colegilor de clasă şi comunică profesorilor numele elevilor absenţi;
  • ·       rămân în timpul pauzelor în clasă;
  • ·       în pauză deschid o fereastră în vederea aerisirii sălii de clasă; fereastra se va închide la

începerea orei;

  • ·       asigură creta şi ştergerea tablei; ştergerea tablei se va face şi după ultima oră de curs; spălarea

bureţilor se va face la grupul sanitar de către unul dintre elevi, astfel încât sala să fie permanent supravegheată;

  • ·       asigură păstrarea curăţeniei în clase în timpul programului, atenţionând elevii care produc dezordine;
  • Bunurile de valoare sau banii nu se lasă în sala de clasă;
  • ·       transmit zilnic elevilor de serviciu pe şcoală situaţia prezenţei elevilor din clasă, specificând cazurile de absenţe pe motive medicale sau chiuluri.

4. În cazul în care elevii de serviciu nu-şi realizează corespunzător atribuţiile vor fi sancţionaţi.

5. Elevii, din clasele a VII-a şi a VIII-a, care realizează serviciul pe unitate trebuie să respecte următoarele reguli:

ü  Se prezintă la post la ora 7.40 şi îl părăsesc la ora 14, fiind grupe de câte patru elevi de serviciu în fiecare săptămână.

ü  La începerea programului se prezintă la un profesor de serviciu, iar acesta îi notează numele în registrul de procese verbale al serviciului pe unitate şi îi prezintă sarcinile, zilnic.

ü  Poartă ca semn distinctiv ecusonul cu însemnul „ ELEV DE SERVICIU”.

ü  Declanşează soneria de începere şi finalizare a recreaţiei, respectând orarul şcolii.

ü  Veghează la respectarea ordinii în școală. În cazul în care constată nereguli sau deteriorări de bunuri, anunţă profesorul de serviciu sau un alt profesor.

ü  Pe durata pauzelor nu permite elevilor să stea pe coridoare.

ü  La sunarea în pauză, urmăreşte ca uşile sălilor să fie închise.

ü  În cazul în care observă persoane străine de şcoală, află de la acestea pe cine caută, le indică

birourile căutate (cancelarie, secretariat, direcţiune) sau le poftesc afară. Iau cunoştinţă de persoanele care staţionează în incinta unităţii fără motive temeinice şi anunţă profesorul de serviciu cel mai apropiat. Staţionarea prelungită şi nemotivată a unor persoane străine în incinta şcolii şi refuzul repetat de părăsire a spaţiului şcolar justifică apelarea la agentul de proximitate.

ü  Toţi elevii au obligaţia de a ajuta elevul de serviciu în depistarea celor ce se fac vinovaţi de perturbarea programului sau de distrugerea bunurilor.

ü  Elevii care nu se prezintă la serviciu vor fi sancţionaţi

Art. 16. Pentru asigurarea securităţii în şcoală, pentru întărirea ordinii şi disciplinei se vor respecta următoarele:

1.Elevii nu au voie să staționeze pe holul școlii în timpul pauzei, nici să facă gălăgie în clasă sau pe holuri, să nu alerge în incinta unității de învățământ, de acest lucru asigurându-se cadrele didactice de serviciu pe școală și elevii de serviciu.

  1. Toate cadrele didactice de serviciu vor sta în timpul pauzelor acolo unde consideră că este necesar astfel încât să poată menține ordinea în timpul pauzelor.
  1. Cadrele didactice de serviciu vor consemna în registru orice eveniment petrecut în școală.
  2. Elevii de serviciu vor transmite profesorilor de serviciu tabelul cu situaţia absenţilor pe care îl vor completa trecând pe la fiecare clasă în recreaţia de la ora 11, fiind informaţi de către elevii de serviciu pe clasă despre fiecare absent, având grijă ca la rubrica ” fără învoire” să fie trecute şi numele celor plecaţi fără învoire.
  1. Cadrele didactice de serviciu vor urmări ca la sfârşitul zilei condica de prezenţă să fie completată de către toate cadrele didactice care au fost prezente în ziua respectivă şi cataloagele (se va verifica dacă nu lipseşte niciunul), condica şi registrul se vor încuia în scrin. De asemenea şi registrul serviciului pe şcoală se va completa şi semna de către profesorii şi elevii de serviciu.

Art. 17.

microbuzul oferit de Ministerul Educaţiei și Cercetării Științifice.

şi cadrele didactice către şcoală şi către localitatea de domiciliu.

  1. Directorul şcolii desemnează un angajat al şcolii, prin rotație, conform unui grafic, pentru supravegherea elevilor de la ciclul primar și a preșcolarilor atunci când aceștia se urcă în microbuzul școlar, la plecarea de la școală.
  2. Doamnele educatoare, învățătorul/institutorul/profesorul pentru învățământul primar, respective profesorul diriginte vor asigura
  3. Elevilor care distrug sistematic componente ale mijlocului de transport, li se poate interzice deplasarea cu acest mijloc pe o perioadă determinată de timp.

SECŢIUNEA PERSONAL DIDACTIC

Art. 18. Toate cadrele didactice din Şcoala Gimnazială Nr.1, comuna Sălătrucel, sunt obligate să respecte, suplimentar normelor legale în vigoare şi următoarele reguli:

  1. În relaţia cu elevii, toate cadrele didactice trebuie să respecte principiile punctualităţii, obiectivităţii, responsabilităţii.
  1. Cadrele didactice care absentează nemotivat, întârzie în mod repetat de la programul de lucru sau de la activităţile conexe (serviciu pe şcoală, activităţi metodice, activităţi cultural-artistice, ştiinţifice sau civice, şedinţe organizate la nivelul unităţii sau al altor instituţii) nu îndeplinesc cerinţele de performanţă menţionate în fişa postului, sau au primit sancţiuni disciplinare sau administrative în cursul anului şcolar, nu pot obţine calificativul “foarte bine”, de asemenea, nu pot candida pentru obţinerea gradaţiei de merit sau pentru a fi membri ai Comisiei de evaluare şi asigurare a calităţii  sau ai Consiliului de administraţie.
  1. Prezenţa personalului didactic în şcoală va fi controlată de către director, acesta având obligaţia de a menţiona absenţele nemotivate într-o rubrică specială, în condica de prezenţă.
  1. În toate cazurile în care un cadru didactic lipseşte de la programul de activitate din motive medicale, directorul va decide suplinirea orelor de către altă persoană, care se află în unitate şi nu desfăşoară activităţi. Aceasta are obligaţia de a menţiona în condica de prezenţă activitatea realizată, pentru a fi remunerată.
  1. Cadrele didactice sunt responsabile de comportamentul elevilor în timpul orelor şi în timpul petrecut de aceştia între momentul începerii perioadei de curs şi sfârşitul acesteia.
  1. Mobilierul din sălile de clasă, din laboratoare şi cabinete, din sala de educaţie fizică, materialul didactic aflat în dotarea şcolii trebuie folosite cu simţ de răspundere, să fie conservate, reparate .

 

  1. Profesorii diriginţi trebuie să depună eforturi pentru a îmbogăţi ambientul din sălile de clasă cu plante ornamentale.
  1. Pentru realizarea unei comunicări constante cu părinții, profesorul diriginte stabilește o oră săptămânal în care este la dispoziția acestora, pentru prezentarea situației școlare a elevilor, pentru discutarea problemelor educaționale sau comportamentale.

Art. 19. Atribuţiile cadrelor didactice de serviciu pe şcoală

Efectuarea serviciului pe unitate este reglementată prin următoarele norme:

  1. Cadrul didactic care realizează serviciul pe unitate trebuie să respecte programul de realizare a serviciului pe şcoală, aşa cum a fost stabilit, să monitorizeze continuu activitatea elevilor pe sectorul  şi în perioada de timp stabilite, să îndrume elevii care staţionează pe holuri în sensul respectării precizărilor din prezentul regulament, să identifice elevii care produc pagube, sau clasele din care aceştia fac parte, iar la finalul programului, să completeze în registrul serviciului pe unitate un proces verbal în care va prezenta toate situaţiile negative cu care s-a confruntat.
  2. Serviciul pe şcoală al cadrelor didactice se desfăşoară între 7:40 – 14, conform graficului avizat de direcţiune.
  3. Cadrele didactice pe şcoală vin cu 20 minute înaintea începerii cursurilor şi pleacă ultimii din şcoală după evacuarea tuturor elevilor, în situația în care au ore de la ora 8 până la ora 14. Dacă nu au ore de la 8 la 14, cadrele didactice de serviciu pe școală au atribuțiile art 19 din ROI doar pe perioada în care se află în școală, conform unui grafic.
  4. Zilnic sunt  minim 2 cadre didactice de serviciu care vor urmări în timpul recreaţiilor activitatea elevilor din școală.
  5. Cadrele didactice de serviciu notează în registru numele elevilor de serviciu pe şcoală şi prezintă acestora zilnic sarcinile pe care le au în timpul serviciului.
  6. Transcriu orarul zilei respective pentru toate clasele în condica de prezenţă a cadrelor didactice, urmărind ca aceasta să fie completată de fiecare cadru didactic prezent.
  7. Orice cadru didactic care foloseşte un catalog în afara orelor sale de curs are obligaţia de a aduce la cunoştinţa cadrului didactic de serviciu acest fapt, precum şi perioada de timp cât va reţine catalogul respectiv.
  8. Verifică prezenţa cadrelor didactice la ore şi informează conducerea şcolii de absenţele semnalate.
  9. Răspund de ordinea şi disciplina în şcoală în timpul pauzelor şi semnalează conducerii şcolii prezenţa persoanelor străine, precum şi eventualele evenimente deosebite care se petrec pe perioada desfăşurării serviciului lor.
  10. Verifică prin sondaj în pauze dacă sălile de clasă sunt bine întreţinute, iar elevii de serviciu pe clasă îşi îndeplinesc conştiincios atribuţiile.
  11. Supraveghează elevii în vederea respectării Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar şi a Regulamentului Intern.
  12. Întocmesc la sfârşitul programului un proces verbal în care consemnează situaţia absenţilor şi modul în care s-a desfăşurat programul şi evenimentele deosebite care au avut loc în timpul serviciului, în registrul unic al serviciului pe şcoală.
  13. La  terminarea programului zilnic verifică existenţa în scrin a tuturor cataloagelor, a condicii de prezenţă, care trebuie completată şi semnată în fiecare zi şi închid scrinul cu cheia punând-o într-un loc ales, sigur.
  14. Responsabilul cu efectuarea serviciului pe şcoală va monitoriza şi va centraliza situaţia cadrelor didactice care refuză să participe la serviciul pe şcoală sau care întârzie în mod nejustificat şi repetat la program, afectând climatul de siguranţă din şcoală.
  15. Având în vedere cadrul legal, respectiv art. 1 din Legea nr.109/1999, care menţionează obligativitatea fiecărui cadru didactic de a realiza 1-2 ore/săptămână de serviciu pe unitate, coroborat cu prevederile fişei postului şi ale fişei de evaluare, nerealizarea serviciului pe unitate, sau realizarea lui în mod sporadic conduc la reducerea punctajului corespunzător din fişa de evaluare anuală a activităţii.

SECŢIUNEA PERSONAL DIDACTIC – AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

Art. 20. În relaţia cu elevii, părinţii şi personalul didactic, tot personalul didactic-auxiliar şi nedidactic trebuie să respecte principiile punctualităţii, promptitudinii şi responsabilităţii astfel:

 

  • Are obligaţia de a respecta programul de activitate stabilit de conducerea şcolii;Să respecte toate atribuţiile ce-i revin prin fişa postului ca si pe cele trasate de directorul şcolii sau membrii consiliului de administraţie;Să nu părăsească incinta şcolii în timpul programului, decât în situaţii speciale la solicitarea sau cu înştiinţarea directorului;
  • Să nu presteze nici un fel de activitate alta decât cele în beneficiul unităţii;
  • Să nu-şi depăsească atribuţiile interferând cu cele ale cadrelor didactice;
  • Să aibă un comportament caracterizat prin respect, moralitate, fără agresivitate verbală sau fizică, solicitudine faţă de toate categoriile de persoane din scoală sau din afara acesteia;
  • Să răspundă tuturor solicitărilor, întemeiate, ale cadrelor didactice;
  • Să manifeste faţă de elevi înţelegere, respect, ajutor şi fermitate;
  • Să nu ia, personal, nici un fel de măsură faţă de abaterile elevilor ci să le aducă la cunoştinţa cadrelor didactice, conducerii şcolii;
  • Orice cerere sau sesizare se va realiza în scris şi se va adresa directorului unităţii;
  • În funcţie de gravitatea celor sesizate directorul poate dispune formarea unei comisii de disciplină care să studieze cazul; comisia va parcurge toate etapele legale în stabilirea concluziilor.

 

  • Personalul didactic auxiliar sau nedidactic care absentează nemotivat, întârzie în mod repetat de la programul de lucru, nu îndeplinesc cerinţele de performanţă menţionate în fişa postului, sau au primit sancţiuni disciplinare sau administrative în cursul anului şcolar, nu pot obţine calificativul “foarte bine”.

 

 

  • Prezenţa personalului didactic auxiliar şi nedidactic în şcoală va fi controlată de către director, acesta având obligaţia de a menţiona absenţele nemotivate într-o rubrică specială, în condica de prezenţă.

 

SECŢIUNEA PĂRINŢI

Art. 21. Părinţii/tutorii legali au dreptul şi obligaţia de a colabora cu instituţia de învăţământ, în vederea realizării obiectivelor educaţionale.

Părinţii/tutorii legali au obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu învăţătorul/dirigintele pentru a cunoaşte evoluţia copilului lor.

Părinţii/tutorii legali sunt obligaţi să participe la şedinţele/lectoratele organizate de învăţători/diriginţi, pe diferite teme, pentru o mai bună colaborare şi cunoaştere a problemelor cu care se confruntă şcoala sau familia.

Părintele, tutorele sau susținătorul legal al copilului/elevului are dreptul să solicite rezolvarea unor stări conflictuale în care este implicat propriul copil, prin discuții amiabile, cu salariatul unității de învățământ implicat, cu educatorul-puericultor/educatoarea/învățătorul/ institutorul/profesorul pentru învățământul preșcolar/primar/profesorul diriginte, cu directorul unității de învățământ. În situația în care discuțiile amiabile nu conduc la rezolvarea conflictului, părintele, tutorele sau susținătorul legal adresează o cerere scrisă conducerii unității de învățământ.

Potrivit prevederilor legale părintele, tutorele sau susținătorul legal are obligația de a asigura frecvența școlară a elevului în învățământul obligatoriu și de a lua măsuri pentru școlarizarea elevului, până la finalizarea studiilor. Părintele, tutorele sau susținătorul legal care nu asigură școlarizarea elevului, în perioada învățământului obligatoriu, poate fi sancționat cu amendă cuprinsă între 100 lei și 1000 lei ori este obligat să presteze muncă în folosul comunității.

Conform legislației în vigoare, la înscrierea copilului/elevului în unitatea de învățământ, părintele, tutorele sau susținătorul legal are obligația de a prezenta documentele medicale solicitate, în vederea menținerii unui climat sănătos la nivel de grupă/clasă/pentru evitarea degradării stării de sănătate a celorlalți elevi/preșcolari din colectivitate/unitatea de învățământ.

Părintele, tutorele sau susținătorul legal răspunde material pentru distrugerile bunurilor din patrimoniul unității de învățământ, cauzate de elev.

Părintele, tutorele sau susținătorul legal al elevului din învățământul primar are obligația să-l  însoțească până la intrarea în unitatea de învățământ, iar la terminarea orelor de curs să-l preia. În cazul în care părintele, tutorele sau susținătorul legal nu poate să desfășoare o astfel de activitate, împuternicește o altă persoană.

SECŢIUNEA COMUNICARE

Art. 22. Comunicarea în interiorul instituţiei este guvernată de următoarele reguli:

  1. Elevii vor comunica toate problemele cu diriginţii lor, cu excepţia următoarelor situaţii:
  • profesorul nu este prezent la sala de clasă după 10 minute de la începerea cursurilor,

situaţie în care aceştia vor contacta directorul/directorul adjunct;

  • elevii sunt martorii unor încălcări ale prezentului regulament în timpul recreaţiilor,

situaţie în care aceştia vor contacta profesorul de serviciu pe şcoală;

  • elevii constată prezenţa unor persoane străine în incinta şcolii, situaţie în care aceştia vor contacta cât mai grabnic profesorul de serviciu, personalul de îngrijire, elevul de serviciu, alte cadre didactice.
  1. Pentru angajaţii şcolii, mijloacele de comunicare avute la dispoziţie sunt:
  • comunicarea directă
  • comunicarea prin intermediul panourilor informative
  • comunicare formală – intermediată de director (prin scrisori adresate directorului şi înregistrate la Serviciul Secretariat). Aceasta formă de comunicare se pretează relaţiei personal didactic sau didactic-auxiliar - personal nedidactic.
  1. Comunicarea cu exteriorul instituţiei este guvernată de următoarele reguli:
  • Comunicarea diriginţilor cu părinţii se poate realiza formal prin intermediul scrisorilor transmise prin poştă (cu confirmare de primire), înregistrate la secretariatul instituţiei şi semnate inclusiv de directorul şcolii.

4. Pentru comunicarea informală, se pot utiliza telefonul, sms-ul, e-mail-ul; comunicările formale sau informale cu părinţii vor fi înregistrate şi arhivate, de regulă, de către diriginţi.

5. Diriginţii sau profesorii de serviciu pot comunica direct cu agentul de proximitate, atunci când situaţia impune intervenţia factorilor de ordine, sau cu serviciul de urgenţă 112, dar numai în situaţii motivate, în caz contrar asumându-şi răspunderea pentru alarmarea falsă.

DISPOZIŢII FINALE

Art. 23. Conducerea şcolii va supune dezbaterii proiectul de Regulament Intern în Consiliul de Administraţie, Comitetul de Părinţi şi Consiliul Profesoral.

Art. 24. Conducerea şcolii şi învăţătorii/diriginţii au obligaţia prelucrării prezentului Regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora sub semnătură. Prelucrarea prezentului Regulament către personalul didactic auxiliar şi nedidactic se va efectua de către conducerea şcolii.

Art. 25. Câte un exemplar al acestuia va fi afişat la cancelarie şi la biblioteca şcolii putând fi consultat de orice angajat al şcolii, de elevi şi de părinţi.

Art. 26. Regulamentul Intern este adoptat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi nu i se substituie acesteia; necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

Art. 27. Prezentul Regulament Intern devine operativ din data de 18.02.2015


ANEXA 1

REGULI PRIVIND PREVENIREA ACCIDENTELOR

ÎN ACTIVITATEA ŞCOLARĂ

Accidentele se pot produce oricând şi oriunde: în şcoală, pe stradă, acasă. Printre cauzele de accidentare în şcoală se număra îmbulzeala elevilor la intrarea şi ieşirea din şcoala, clasa, alergatul pe scări, coborârea treptelor în fugă, aruncarea cu diverse obiecte: ghiozdane, pietre, beţe, căţăratul în copaci, pe ziduri, pe garduri. În toate aceste cazuri se pot produce zgârieturi, cucuie, luxaţii, fracturi, răni grave la cap, ochi etc.

Pentru prevenirea acestor accidente, este necesară disciplină, respectarea anumitor reguli:

-se va evita îmbulzeala la intrarea şi ieşirea din clasă;

-nu se va alerga în clase, pe culoare, pe scări;

-se va evita căţărarea pe arbori, garduri, ziduri, ferestre;

-se va evita jocul cu firele electrice, prize sau becuri;

- se va evita apropierea de animale care pot răni prin muşcare etc.

Elevul care a suferit un accident poate primi primul ajutor de la un cadru medical calificat, iar în cazuri grave de accidentare se apelează numărul de urgenţă 112.

 

ANEXA 2

REGULI PRIVIND FOLOSIREA SĂLII DE SPORT

  1. Sala de sport va fi utilizată numai pentru desfăşurarea lecţiilor la materia educaţie fizică şi obiectele opţionale din această arie curriculară. Orice excepţie va trebui să aibă acordul scris al direcţiunii.
  1. Elevii vor participa la lecţii doar cu echipament sportiv adecvat, care nu se va folosi pentru deplasarea la sala de sport.
  1. În timpul orelor, consumarea băuturilor răcoritoare se permite doar în pauzele acordate de profesor, iar aceste băuturi vor fi depozitate doar pe raftul special amenajat în acest scop aflat în sală.
  1. Elevii scutiţi medical pe un semestru sau pe tot anul şcolar au obligaţia să prezinte profesorului de sport scutirile medicale la cel mult 2 săptămâni de la începerea semestrului respectiv.
  1. Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a asista la orele de sport conform regulamentelor şcolare, schimbând încălţămintea în vestiare. Acestor elevi le este interzisă şederea în timpul desfăşurării orelor de sport în sălile de clasă.

10.  Accesul persoanelor străine este strict interzis în sala de sport (autorizarea accesului se face numai de către directori).

ANEXA 3

REGULI PRIVIND FOLOSIREA LABORATORULUI DE INFORMATICĂ

 

1. Laboratorul de informatică va fi utilizat numai pentru activitatea didactică asistată de calculator. Utilizarea calculatoarelor pentru scopuri nedidactice este interzisă. La părăsirea laboratorului, elevii vor aranja scaunele sub mese.

2. Accesul elevilor în laborator se face numai însoţit de către profesor. În timpul pauzelor, elevii vor părăsi spaţiul laboratorului petrecându-şi timpul liber în curtea şcolii.

3. Modificarea setărilor calculatoarelor şi instalarea de soft nedidactic (jocuri, etc.) este interzisă. Accesul la datele stocate pe medii externe (dischetă, CD, Memory Stick, etc.) se face doar sub îndrumarea profesorului, dacă nu afectează buna funcţionare a calculatoarelor şcolii.

4. Profesorii de informatică au obligaţia de a verifica laboratorul la începutul şi la sfârşitul fiecărei zile în care se desfăşoară activităţi educative. Constatările vor fi trecute în caietul destinat acestui scop. La plecare, profesorii vor verifica dacă geamurile sunt închise şi uşile încuiate.

5. Este strict interzis consumul de băuturi răcoritoare şi alimente în laborator.

6. Profesorii care desfăşoară activităţi instructiv-educative în laboratorul de informatică îşi vor  planifica şi consemna activităţile în registrul din laborator.

 

 

 

 

 

ANEXA 4

REGULAMENT INTERN PENTRU ELEVI

 

1. Elevii vor fi prezenţi în curtea şcolii cu maxim 20 minute înainte de începerea programului şi vor intra în şcoală între 7.40-7.55 numai sub supravegherea cadrelor didactice şi elevilor de serviciu, 2. După ce s-a sunat de intrare, elevii vor intra imediat în clase şi vor aştepta cadrul didactic în linişte şi pregătiţi pentru oră.

3. Se interzice elevilor să rămână pe holuri după ce a sunat de intrare.

4. Întârzierea la oră va fi consemnată în catalog ca absenţă nemotivată.

5. Absenţele nemotivate (chiulurile) vor fi aduse la cunoştinţa comisiei de disciplină pe şcoală şi, de asemenea, părinţilor. Chiulul va fi sancţionat conform regulamentelor în vigoare – discutarea cazurilor în faţa colectivului de elevi şi a consiliului profesoral, scăderea notei la purtare şi înştiinţarea părinţilor.

6. În timpul orelor elevii trebuie să fie atenţi, să respecte cerinţele fiecărui cadru didactic, să aibă un comportament demn, civilizat, respectuos. Orice manifestare care deranjează buna desfăşurare a orei va fi consemnată în caietul de observaţii al clasei şi în registrul de observaţii al comisiei de disciplină pe şcoală. Abaterile repetate de la disciplina orei vor fi sancţionate conform Regulamentului Intern al şcolii.

7. Elevii nu au voie să părăsească sala de clasă în timpul orei, decât în cazuri deosebite şi numai cu aprobarea cadrului didactic.

8. Elevii au obligaţia să aibă o ţinută decentă, îngrijită, să folosească un limbaj civilizat, nejignitor.

9. Elevii trebuie să manifeste respect faţă de toate cadrele didactice, faţă de personalul auxiliar al şcolii şi faţă de colegi.

10. Elevii de serviciu pe clasă vor asigura păstrarea curăţeniei clasei, aerisirea sălilor de curs şi vor răspunde în cazul producerii unor stricăciuni. Vor răspunde, de asemenea, de securitatea clasei în timpul orelor de sport şi în cazurile în care elevii se deplasează în cabinete şi laboratoare.

11. Fiecare elev răspunde de curăţenie la banca sa.

12. Orice stricăciune produsă în clasă, pe holuri sau în toalete va fi remediată sau plătită de cei în cauză.

13. În cazul în care nu se află cine este autorul unei stricăciuni, toată clasa va suporta contravaloarea acesteia.

14. În pauze se interzice elevilor să alerge pe holuri, să ţipe sau să folosească sala de clasă ca loc de joacă.

15. Se interzice elevilor trântirea şi lovirea uşilor cu piciorul.

16. Se interzice elevilor deplasarea pe scările destinate profesorilor.

17. Se interzice elevilor venirea la cancelarie şi solicitarea unor cadre didactice. Excepţie fac cazurile deosebite: accidentări, îmbolnăviri, aducerea sau luarea unor materiale didactice , când va veni responsabilul clasei respective sau un elev de serviciu.

18. Vor fi aspru pedepsite următoarele fapte: fumatul în şcoală sau în curte, aducerea şi consumul băuturilor alcoolice, furturile, deposedarea de bani şi de alte obiecte a unor elevi. Asemenea acte vor fi aduse la cunoştinta Poliţiei.

19. După terminarea programului elevii vor părăsi curtea şcolii.

 

ANEXA 5

Atribuţiile generale ale cadrelor didactice

 

  1. Cadrele didactice se prezintă la cursuri cu cel puţin 10 minute înainte de începerea acestora, iar cele de serviciu, cu cel puţin 20 minute şi vor intra la ore fără să întârzie.
  1. Cadrele didactice prezintă şi dezbat cu elevii Regulamentul de Organizare şi Funcţionare  a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar, Regulamentul Intern precum şi Normele de securitate şi sănătate a muncii şi de evitare a unor accidente în timpul orelor, pauzelor sau activităţilor extraşcolare.
  1. Fiecare învăţător sau diriginte răspunde de disciplina, curăţenia, ţinuta colectivului pe care îl conduce. Controlează zilnic ţinuta vestimentară a elevilor.
  1. De asemenea fiecare profesor, la ora sa, răspunde de disciplina, frecvenţa şi punctualitatea elevilor.
  1. Învăţătoarele care doresc ca elevii să rămână în clasă pe durata pauzei au obligaţia de a-şi supraveghea elevii.

10.  Învăţătorii au obligaţia să se asigure că profesorii de limbi moderne, religie sau educaţie fizică au intrat în clasă. În cazul absenţei profesorului, învăţătorul asigură supravegherea elevilor.

11.  Cadrele didactice se adresează elevilor într-un limbaj decent, evitând invectivele şi etichetările.

12.  Este interzisă cu desăvârşire pedeapsa corporală în şcoală.

13.  Criticile la adresa colegilor sau a conducerii şcolii se formulează şi se prezintă cu respectul cuvenit.

14.  Nu este permisă pretinderea de sume de bani (oricât de mici) elevilor.

15.  Nu este permisă ieşirea cadrului didactic de la oră decât în caz de forţă majoră.

16.  Întârzierea cadrelor didactice la ore, refuzul unor sarcini sau îndeplinirea necorespunzătoare a acestora atrage după sine diminuarea calificativului anual.


Prevederi referitoare la organizarea țși funcționarea catedrelor/comisiilor

 

(1) In cadrul unei unități de învățământ, catedrele/comisiile metodice se constituie din minimum trei membri, pe discipline de studiu, pe discipline înrudite sau pe arii curriculare.

(2) In învățământul primar, catedrele/comisiile metodice se constituie pe ani de studiu, pe grupe de clase sau pe nivel de învățământ.

(3) Activitatea catedrei/comisiei metodice este coordonată de șeful catedrei, respectiv responsabilul comisiei metodice, ales prin vot secret de către membrii catedrei/comisiei.

(4) Ședințele catedrei/comisiei metodice se țin lunar sau de câte ori directorul ori membrii catedrei/comisiei metodice consideră că este necesar. Sedințele se desfășoară după o tematică elaborată la nivelul catedrei, sub îndrumarea sefului de catedră/responsabilului comisiei metodice, și aprobată de directorul unității de învățământ.

 

Atribuțiile catedrelor/comisiilor metodice sunt următoarele:

a) stabilește modalitățile concrete de implementare a curriculumului național, adecvate specificului unității de învățământ ți nevoilor educaționale ale elevilor, în vederea realizării potențialului maxim al acestora și atingerii standardelor naționale;

b) elaborează oferta de curriculum la decizia școlii și o propune spre dezbatere consiliului profesoral;

c) elaborează programe de activități semestriale și anuale, menite să conducă la atingerea obiectivelor educaționale asumate și la progresul școlar al elevilor;

d) consiliază cadrele didactice debutante, în procesul de elaborare a proiectării didactice și a planificărilor semestriale;

e) elaborează instrumente de evaluare și notare;

f) analizează periodic performantatele scolare ale elevilor;

g) monitorizează parcurgerea programei la fiecare clasă și modul în care se realizează evaluarea elevilor la disciplina/disciplinele respective;

h) planifică și organizează instruirea practică a elevilor;

i) organizează, în funcție de situația concretă din unitatea de învățământ, activități de pregătire specială a elevilor cu ritm lent de învățare, ori pentru examene/evaluări și concursuri școlare;

j) organizează activități de formare continuă și de cercetare – acțiuni specifice unității de învățământ, lecții demonstrative, schimburi de experiență etc.;

k) implementează standardele de calitate specifice;

l) realizează și implementează proceduri de îmbunătățire a calității activității didactice.

 

Atribuțiile șefului de catedră/ responsabilului comisiei metodice sunt următoarele:

 

a) organizează și coordonează întreaga activitate a catedrei/comisiei metodice (întocmește planul managerial al catedrei, coordonează realizarea instrumentelor de lucru la nivelul catedrei, elaborează rapoarte și analize, propune planuri de obținere a performanțelor și planuri remediale, după consultarea cu membrii catedrei/comisiei metodice, precum și alte documente stabilite prin regulamentul intern, întocmește și completează dosarul catedrei);

b) stabilește atribuțiile și responsabilitățile fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice; atribuția de șef de catedră/ responsabilul comisiei metodice este stipulată în fișa postului didactic;

c) evaluează, pe baza unor criterii de performanță stabilite la nivelul unității de învățământ, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, activitatea fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice;

d) propune participarea membrilor catedrei/comisiei metodice la cursuri de formare;

e) răspunde în fața directorului, a consiliului de administrație și a inspectorului școlar de specialitate de activitatea profesională a membrilor catedrei/comisiei;

f) are obligația de a participa la acțiunile școlare și extrașcolare inițiate în unitatea de învățământ, cu acceptul conducerii acesteia;

g) efectuează asistențe la ore, conform planului managerial al catedrei sau la solicitarea directorului;

h) elaborează, semestrial și lunar, la cererea directorului, informări asupra activității catedrei/comisiei metodice, pe care le prezintă în consiliul profesoral;

i) îndeplinește orice alte atribuții stabilite de consiliul de administrație.

Alte prevederi referitoare la organizarea și funcționarea catedrelor/comisiilor se regăsesc în documentele aferente fiecărei comisii.

 

Telefon/fax: 0350417982

Email: scoala_salatrucel@yahoo.com