Scoala Gimnaziala AURELIAN STANCIU Salcea
Salcea, Suceava

Regulament



REGULAMENT  DE  ORDINE  INTERIOARĂ

CAPITOLUL  I       DISPOZIŢII  GENERALE 

Art.1.   Organizarea şi funcţionarea Şcolii  Salcea se face în conformitate cu ROFUIP aprobat prin O.M.Ed.C. 4925/08.09.2005, cu
modificările ulterioare.
 Regulamentul de ordine interioară ROI, cuprinde prevederi ce ţin de condiţiile specifice şcolii şi se respectă de cadrele didactice, cadrele didactice auxiliare, preşcolari , elevi , personalul administrativ şi părinţi.           
 Şcoala Salcea are următoarele niveluri de învăţământ: preşcolar, primar şi gimnazial cursuri de zi şi cu frecvenţă redusă.
  Şcoala Salcea are arondate următoarele unităţi şcolare: Şcoala Văratec, Şcoala Prelipca, G.P.N. Salcea, G.P.N.Văratec şi G.P.N.Prelipca. 
   Şcolile arondate, nivelurile de învăţământ, grupele, clasele, organizaţiile părinţilor, asociaţiile de elevi, etc., pot să adopte
regulamente proprii care sunt parte a prezentului regulament.

            CAPITOLUL II         CONDUCEREA ŞCOLII,  STRUCTURA ORGANIZATORICĂ 

Art. 2.  Conducerea şcolii este unică şi se execută de directorul şcolii în calitate de manager, şi care înfăptuieşte legislaţia
şcolară, proiectul strategic, planul unic managerial, planurile cadru de învăţământ , curriculumul şcolar etc. conform legii.
Pentru şcolile şi grădiniţele arondate, directorul face delegare de competenţă  profesorilor coordonatori care înfăptuiesc legislaţia
şcolară, celelalte documente aprobate in consiliul profesoral şi în consiliul de administraţie.
      Directorul conlucrează în luarea deciziilor cu organismele care funcţionează în şcoală, precum şi cu profesorii coordonatori ai şcolilor arondate .
    În  lipsa directorului, pentru perioade scurte şcoala este condusă de un membru al consiliului de administraţie, numit prin decizie.
Art.3.  Organismele care funcţionează în Şcoala Salcea  şi şcolile arondate sunt: consiliul profesoral (C.P.),consiliul de administraţie
(C.A.), consiliul clasei, consiliul elevilor, consiliul reprezentativ al părinţilor (C.R.P.), comisia metodică  a învăţătorilor,
catedrele profesorilor organizate la nivelul şcolilor pe discipline sau pe discipline înrudite, comisia metodică a ariei curriculare Consiliere şi Orientare,comisia educativă, comisia de orientare şcolară şi profesională, comisia tehnică P.S.I., comisia tehnică de securitate şi sănătatea muncii, comisia de mobilitate a cadrelor didactice, comisia manualelor şcolare, comisia
de inventariere, comitetele de părinţi, asociaţia sportivă a elevilor, alte organisme.
       Art. 4.   Directorul   aduce la cunoştinţă profesorilor coordonatori  în cel mai scurt timp, toate problemele dezbătute
în şedinţele cu directorii organizate la I.S.J.  Directorul ia măsuri pentru a se transmite în şcolile arondate, toate adresele,
metodologiile, regulamentele, toate situaţiile transmise de organele supraierarhice.
   Profesorii coordonatori ai  scolilor arondate au obligaţia de a transmite  în cel mai scurt timp  sau la data stabilită de director,
situaţiile cerute pentru a putea fi centralizate şi inaintate organelor ierarhice .
  Directorul scolii şi profesorii coordonatori ţin legătura permanent şi se întâlnesc  ori de câte ori consideră că este nevoie
directorul sau profesorii coordonatori. 
   Art. 5.   Consiliul de administraţie al Şcolii Salcea este alcătuit din 13 membrii.  Hotărârile Consiliului de Administraţie sunt aduse la cunoştinţă prin  şedinţe de lucru a Consiliul Profesoral. Consiliul de administraţie are regulament propriu.
  Art.6.   Programul de funcţionare : Programul şcolii respectă  ROFUIP, tradiţia şi cerinţele părinţilor precum şi cerinţele impuse de
faptul că unele cadre didactice predau în două şi chiar trei şcoli.
   Şcoala Salcea  funcţionează în două schimburi astfel organizate încât în schimbul de dimineaţă să înveţe obligatoriu clasele I-a din ciclul primar, alte clase din ciclul primar   şi  clasele din ciclul gimnazial.
  Şcolile  arondate funcţionează în două schimburi, ciclul primar în  schimbul de dimineaţă şi ciclul gimnazial, în schimbul de după
amiază.
  Grădiniţele  funcţionează în două schimburi.
    Art. 7. Toate clasele au obligaţia prin invăţători,diriginţi, elevi şi părinţi, să coopereze cu administraţia şcolii în amenajarea şi
întreţinerea salilor de clasă, asigurând condiţii egale de studiu tuturor elevilor.

            CAPITOLUL III        PERSONALUL ŞCOLII  
Art. 8.    Personalul  didactic . Personalul didactic are   atribuţiile prevăzute în fişa postului, respectă statutul personalului
didactic, ROFUIP, toată legislaţia şcolară, codul muncii.
În Şcoala Salcea şi unităţile arondate, personalul didactic are de îndeplinit următoarele obligaţii :
- Să întocmească şi să predea la timp planificările calendaristice directorului/prof. coordonator;
- Să înscrie în condica de prezenţă înaintea plecării la ore, temele lecţiilor şi a activităţilor susţinute şi să semneze. Lipsa
de la program va fi sancţionată moral şi material;
- Să înceapă lecţiile la ora fixată în orar cu respectarea duratei lecţiei de 45/50 minute;
- Să respecte durata pauzei elevilor;
- Să nu scoată elevii de la ore în interes personal;
- Să nu solicite de la elevi şi părinţi bunuri materiale;
- Să manifeste receptivitate la cererile elevilor şi părinţilor;
- Să se abţină de la atitudini care ar putea vicia atmosfera de colegialitate şi muncă;
- Să se prezinte la ore cu proiecte (debutanţii) şi schiţe, cu obiective clare, accesibile elevilor, în condiţii de odihnă şi bună
dispoziţie. Să nu vină la ore sub influienţa băuturilor alcoolice;
- Să întocmească proiecte didactice model astfel:
      -  cadrul didactic stagiar - 3 proiecte pe săptămână;
      -  cadrul didacti definitiv - 3 proiecte pe lună;
     - cadrul didactic gradul II - 6 proiecte pe semestru;
    -  cadrul didactic gradul I - 3 proiecte pe semestru. Proiectele didactice model intră în banca de date a şcolii;
   - Diriginţii au obligaţia de a întocmi proiecte didactice, schiţe de plan, scenarii didactice, la toate orele de consiliere şi orientare,
consemnate într-un caiet special alocat acestei activităţi. Proiectele didactice model intră în banca de date a şcolii spre folosul tuturor.
- Să cunoască şi să respecte drepturile copilului;
- Să nu elimine elevi de la lecţii pe motiv de indisciplină sau întârziere;
- Să înştiinţeze părinţii despre toată activitatea copiilor;
- Să utilizeze judicios materialele didactice din dotarea şcolii şi să se preocupe de reinnoirea permanentă a acestora;
- Să colaboreze corect şi eficient cu personalul de întreţinere şi curăţenie;
- Să facă cercetări pentru a stabili vinovaţii atunci când se
deteriorează bunurile şcolii şi să conlucreze cu administratorul pentru
recuperarea pierderilor;
- Să respecte dispoziţiilor legale privind păstrarea documentelor ce
constituie secret de stat, să păstreze securitatea cataloagelor şi
registrelor matricole, a tuturor documentelor de serviciu;
- Să prelucreze şi să explice când este necesar în rândul
elevilor, prevederile ROFUIP şi ROI, în vederea cunoaşterii şi
aplicării acestor legi interne;
- Să se perfecţioneze permanent prin frecventarea cursurilor şi programelor
de perfecţionare;
- Să respecte normele de igiena şi sănătatea muncii, normele de protecţie
a mediului şi de prevenire şi stingere a incendiilor;
- Să îndeplinească în cele mai bune condiţii, atribuţiile
în calitate de profesor de serviciu, aceasta fiind una din cele mai
importante obligaţii.



 

            Art.
9.  Personalul didactic din Şcoala Salcea este solicitat să promoveze
relaţii corecte cu colegii, să dezvolte relaţii de sprijin şi de
întrajutorare cu aceştea.

            În
relaţiile cu elevii, cadrele didactice vor adopta un comportament corect,
bland, afectuos, încurajator, fiind în acelaşi timp intransigenţi
faţă de greşeli dar după caz şi toleranţi, cu înţelegere,
când adevărul nu este pe deplin cunoscut.

            În
relaţiile cu părinţii, cadrele didactice au obligaţia de a preveni şi
împiedica orice act de violenţă fizică sau verbală exercitată asupra
elevilor.

            Când
participă la şedinţe a CP, CM, la alte activităţi, cadrele didactice au
obligaţia de a participa activ, conştient şi constructiv.

 

            Art.
10.  În cazul imposibilităţii de a fi prezent la program, cadrul
didactic va anunţa din timp conducerea şcolii pentru ca aceasta să poată lua
măsuri de acoperire a orelor.

 

Art. 11. Când solicită învoiri în afara celor prevăzute de
lege, cadrul didactice îşi va găsi un înlocuitori printre colegi
pentru suplinirea programului în timpul învoirii. Înlocuitorul
preia  toate atribuţiile celui înlocuit în acest timp.

 

          

            Art. 12.
Învăţătorii şi diriginţii se ocupă de educaţia igienico-sanitară a
elevilor din clasă, accentuându-se importanţa folosirii corecte a
w.c.-urilor, pericolul pe care îl prezintă consumul de droguri, (alcool,
tutun etc.), iau toate măsurile pentru preîntâmpinarea
declanşării epidemiilor în şcoală şi anunţă conducerea şcolii
despre aceasta.

           

            Art. 13
  Invăţătorii şi diriginţii au obligaţia de a prezenta semestrial
elevilor ROFUIP şi ROI precum şi toate instrucţiunile proprii privind
circulaţia elevilor, prevenirea accidentelor în sălile de clasă,
cabinete, laboratoare, sala şi terenul de sport, comportarea pe timpul
calamităţilor naturale etc. Instrucţiunile, regulile şi măsurile mai sus
menţionate fac parte din ROI .

            De asemeni,
învăţătorii şi diriginţii vor prezenta semestrial, în cadrul
şedinţelor cu părinţii, capitolele  referitoare la ELEVI şi
PĂRINŢII.

 

            Art. 14
Învăţătorii, profesorii şi diriginţii au obligaţia de a constata
stricăciunile pe care le fac elevii în timpul în care sunt la
cursuri, după care informează administratorul şcolii pentru aplicarea
amenzile prevăzute de ROFUIP/ROI şi părinţii, pentru a lua măsurile de
rigoare.

 

            Art. 15
Învăţătorii şi diriginţii fac vizite la domiciliul elevilor care au
probleme cu învăţătura şi disciplina informând despre aceasta
părinţii.

 

            Art.
16  Cadrele didactice care organizează  activităţi turistice sau
conduc grupuri/echipe de elevi la concursuri/activităţi, au obligaţia de a
întocmi documentaţia cerută şi nu părăsesc şcoala până nu
instruiesc elevii cu regulile de circulaţie, de comportare civilizată pe
mijloacele de transport şi în localităţi străine etc. În urma
instruirii întocmesc un proces verbal care se prezintă directorului
şcolii.

 

Art. 17. Cadrele didactice pot primi spre îndeplinire prin
dispoziţii/decizii sau ordine interne, responsabilităţi date de director,
în cadrul celor 40 de ore de activitate săptămânală. Această
activitate va constitui un criteriu pentru acordarea salariului de merit.

Activităţile suplimentare vor fi consemnate zilnic într-un registru
special.

 

Art. 18. Cadrele didactice cărora li s-au încredinţat competenţe şi
responsabilităţi într-un domeniu al activităţii şcolare al
activităţii metodice sau administrative, au obligaţia de a întocmi
documentaţia managerială şi de a raporta periodic directorului, CP sau CA,
felul în care decurge activitatea din domeniul încredinţat.

 

Art. 19. Fiecare învăţător- diriginte are obligaţia să insoţească
şi să supravegheze clasa pe care o conduce, la activităţile organizate de
şcoală (careu, serbări, deplasări la monument, conferinţe etc.).

            Art. 20
Cadrele didactice îşi pot organiza pauza dintre ore fără ca aceasta să
perturbe bunul mers al programului de învăţământ al şcolii .

 

Art. 21. Cadrele didactice auxiliare.

 


- Cadrele didactice auxiliare (secretarul şcolii, contabilul, administratorul
de patrimoniu), îndeplinesc atribuţiile prevăzute în fişa
postului şi respectă ROFUIP/ROI;
- Pentru buna desfăşurare a activităţii, întocmesc planuri de muncă
anual şi semestrial pe care îl prezintă spre aprobare directorului
unităţii;
- Toate lucrările ce le revin trebuie să le facă de bună calitate şi la
termenul stabilit;
- Să colaboreze cu personaluldidactic pentru îndeplinirea misiunii
şcolii.



 

Art. 22  Administratorul de patrimoniu  are următoarele obligaţii :
 


- Să repartizeze învăţătorilor/diriginţilor/elevilor, la
începutul anului şcolar, toate bunurile din clase (bănci, dulapuri,
corpuri de iluminat, table, geamuri, uşi, sobe, materiale didactice din
inventarul şcolii etc.) şi să întocmească procese verbale de
predare-primire;
- Să verifice la începutul şi sfârşitul semestrului al II-lea
starea acestora şi să întocmească procese verbale de constatare;
- Să constate pagubele produse inventarului şcolii, să stabilească valoarea
acestora şi să încaseze contravaloarea conform regulamentuluila
începutul şi sfârşitul semestrului al II-lea starea acestora
stabileşte cu aceştia natura pagubei şi valoarea acesteia, încasează
amenzi pe bază de chitanţe;
- Să întocmească graficul privind activitatea de pază curentă şi a
celei din timpul sărbătorilor legale.



 

Art.23. Personalul de întreţinere şi îngrijire are următoarele
obligaţii:


- Să nu permite elevilor intrarea în şcoală înainte de ora
stabiltă de programul de funcţionare;
- Să participe la intrarea organizată a elevilor în şcoală;
- Să asigure zilnic materialele necesare curăţatului încălţămintei
elevilor;
- Să respecte programul stabilit, să realizeze lucrările şi obligaţiile la
timp şi de bună calitate;
- Să adopte un comportament civilizat în relaţia cu elevii,să nu
jignească, să insulte şi să lovească elevii;
- Să nu folosească elevi la activităţile ce le revin prin fişa postului;
- Să colaboreze cu personalul didactic pentru realizarea celor mai bune
desfăşurării procesului de învăţământ;
- Să păstreze şi să întreţină în bune condiţii
întreaga avuţie a şcolii;
- Să păstreze curăţenia în şcoală. condiţii acestora de profesorii
de serviciu,asigură zilnic tot ce este necesar pentru curăţatul
încălţămintei elevilor



           

Art. 24.   In vederea asigurării protecţiei pe timpul nopţii a
unităţii în mod permanent, fochist-paznicul, muncitorul de
întreţinere şi îngrijitorul vor efectua săptămânal
câte opt ore de pază de noapte, conform graficului întocmit de
administrator, acesta fiind parte integrantă a ROI. Pentru efectuarea muncii pe
timp de noapte, persoanele mai sus menţionate vor efectua control medical
periodic. Persoanele mai sus menţionate vor fi retribuite cu ore suplimentare,
zile libere şi sporuri conform legii.