Scoala Gimnaziala Nr.3 Popesti Leordeni
Popesti Leordeni, Ilfov

Regulament

EVALUAREA REZULTATELOR ELEVILOR

* Se realizează ritmic pe tot parcursul semestrului
* Cea finala se realizează la sfârşit de semestru
* Obiective:

- recapitularea si sistematizarea materiei,
- ameliorarea rezultatelor învăţării,
- consolidarea pregătirii elevilor cu rezultate foarte bune,
- sprijinirea elevilor cu rezultate nesatisfacătoare.

* Instrumente de evaluare:
- lucrări scrise semestriale,
- activităţi practice,
- referate si proiecte,
- interviuri,
- portofolii.

Primar - calificative,
Gimnazial - note: 1-10


ÎNCHEIEREA REZULTATELOR ŞCOLARE


* Învăţătorii si profesorii au obligaţia de a încheia semestrial situaţia elevilor (se menţionează cazurile de exmatriculare, abandon, eliminare),
* Consiliul profesorilor clasei stabileşte nota la purtare,
* Sunt declaraţi corigenţi elevii cu medii sub 5 sau cu insuficient la 1-2 obiecte,
* Diriginţii si învăţătorii au obligaţia să treacă mediile in carnetele elevilor,
* Sunt amânaţi elevii cu 60 absenţe motivate (daca sunt amânaţi in primul semestru situaţia se încheie in primele doua săptămâni ale semestrului I; daca sunt amânaţi in semestrul al II-lea situaţia se încheie prin examen de corigenta),

* Sunt declaraţi repetenţi:

- elevii cu medii sub 5 (V-VIII) sau I (I-IV) la 3 obiecte,
- elevii cu media 6 la purtare,
- elevii care nu s-au prezentat sau nu au promovat corigenta,
- elevii care au 120 zile absente motivate.
* Situaţia şcolară se comunica elevilor cu specificarea mediei generale.

EXAMENELE DE CORIGENŢĂ

* Se desfăşoară în perioada stabilită: august şi septembrie
* Preşedintele comisiei: director + responsabil corigenţe
* Media de promovare : 5

ELEVII

1) Dobândirea calităţii de elev se face prin înscriere la unitatea şcolara.
Elevii repetenţi , retraşi sau exmatriculaţi cu drept de reînscriere din învăţământul de zi, se pot reînmatricula in următorii 2 ani consecutivi.

2) Exercitarea calităţii de elev consta in frecventarea cursurilor si participarea la toate activităţile curriculare si extracurriculare existente in programul scolii.
Evidenta frecventei elevilor se face la fiecare ora de curs de către învăţător sau profesor care consemnează in mod obligatoriu prezenta la fiecare ora de curs.
Motivarea absentelor se efectuează pe baza adeverinţei medicale eliberata de medicul de familie sau de spital ori alte instituţii medicale si la cererea scrisa a părinţilor.

3) Încetarea calităţii de elev se face la încheierea studiilor, în urma abandonului şcolar, în urma exmatriculării.

4) Transferul elevilor in aceeaşi unitate de învăţământ de la o clasa la alta , de la o unitate la alta , în limita efectivului de 30 elevi, în timpul anului şcolar.

5) Drepturile elevilor
* beneficiază de învăţământ gratuit si de toate drepturile legale inclusiv burse sociale,
* pot utiliza baza materiala a scolii,
* pot participa la activităţile extracurriculare organizate de şcoală,
* beneficiază de asistenţă medicală gratuită,
* primesc gratuit manuale,
* beneficiază de libertate de informare şi comunicare dar fără a afecta procesul de învăţământ,
* se pot asocia în cercuri.

6) Îndatoririle elevilor
* de a frecventa cursurile şi de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programă,
* de a avea un comportament civilizat si o ţinută decenta atât in şcoala cât şi în afara ei,
* să cunoască şi să respecte legile statului,
* să cunoască şi să respecte regulamentul şcolar si pe cel de ordine interioara,
* să cunoască şi să respecte regulile de circulaţie, cele de tehnica securităţii muncii, de prevenire si stingere a incendiilor, normelor de protecţie a mediului, de apărare a sănătăţii,
* să poarte asupra lor carnetul de note şi să-l prezinte profesorilor pentru consemnarea notelor iar părinţilor pentru a lua la cunoştinţă,
* să utilizeze cu grijă manualele şcolare şi să le restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar.


7) Este interzis elevilor:
* să intre în incinta şcolii fără uniforma şcolară;
* să distrugă documente şcolare: cataloage, carnete de elev, foi matricole etc.,
* să deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ ( să zgârie peretii, mobilierul şi gardul şcolii sa distruga materialele didactice , să deterioreze bunurile)
* să aducă şi să difuzeze în unitatea de învăţământ materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenta, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa,
* să organizeze şi să participe la acţiuni de protest care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează frecvenţa la cursuri a elevilor,
* să blocheze căile de acces în unitatea de învăţământ,
* să deţină şi să consume în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara ei droguri, băuturi alcoolice şi ţigări si sa participe la jocuri de noroc,
* să introducă în perimetrul unităţii de învăţământ orice tipuri de arme sau alte instrumente, ca de exemplu: muniţie, petarde, pocnitori etc., care prin acţiunea lor pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului unităţii de învăţământ,
* să posede şi să distribuie materiale cu caracter obscen sau pornografic,
* să introducă telefoane celulare în incinta şcolii,
* să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul unităţii de învăţământ,
* să părăsească incinta şcolii fără acordul cadrelor didactice,
* să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ.
* să pătrundă în perimetrul şcolii dupa incheiere programunui, precum şi în zilele de sâmbătă şi duminică şi vacante scolare
* să deranjeze orele de curs
* să utilizeze instalaţiile şi aparaturile din dotare fără supravegherea şi acordul profesorului
* să umble la instalaţia electrică

8) Sancţiunile aplicate elevilor:
Elevii care săvârşesc fapte prin care se încalcă dispoziţiile legale in vigoare, inclusiv regulamentele şcolare, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora, astfel:
- observaţie individuală,
- mustrare în faţa clasei şi/sau în faţa consiliului clasei/consiliului profesoral,
- mustrare scrisă,
- retragerea temporară sau definitivă a bursei,
- eliminarea de la cursuri pe o perioada de 3-5 zile, timp în care elevul realizează studiu individual în biblioteca sau activităţi gospodăreşti in şcoală
- mutarea disciplinară la o altă şcoală (definitivă),
- preavizul de exmatriculare,
- exmatricularea.
- cei vinovaţi de deteriorarea bunurilor vor răspunde de înlocuirea materialelor distruse.
Sancţiunile vor fi aplicate după cum urmează:
* deteriorarea bunurilor (bănci, pereţi, ferestre) – amendă cuprinsă între 10 lei şi. 50 lei sau inlocuirea bunurilor
* introducerea în perimetrul unităţii de învăţământ a oricărui tip de arme sau alte instrumente – amendă (100 lei)
* difuzarea de material obscen sau pornografic (100 lei )

Legea 215 / 2001, Art. 104, Alin. 2 / Ordinea Publică Locală
a. pătrunderea fără drept în incinta şcolilor, terenurilor de sport, anexelor
b. tulburarea ordinii publice
c. agresarea, acostarea ori tâlhărirea elevilor / profesorilor
d. distrugerea de bunuri interioare ori exterioare şcolilor
e. poluarea climatului civic şi de moralitate prin obscenităţi şi trivialităţi verbale
f. deteriorarea ori distrugerea marcajelor şi semnalizărilor rutiere din împrejurimile şcolilor
g. pătrunderea în incinta şcolii sub influenţa consumului de alcool şi alte fapte de natură contravenţională, unele săvârşite cu violenţă
Pentru încălcarea punctelor a, b, c, e amenda este de la 500 lei la 1 000 lei
Pentru încălcarea punctelor d, f, g amenda este de la 1 000 lei la 2 500 lei.
9) Recompense acordate elevilor:
- evidenţierea - verbală în faţa clasei sau în careu,
- prin comunicat scris adresat părinţilor,
- prin premii, diplome,
- prin trimiterea în excursii,
- prin burse de merit,
- prin premiu de onoare al şcolii.
Acordarea de premii elevilor la sfârşit de an şcolar se face în concordanţă cu R.O.I. al şcolii. În concordanţă cu Legea Învăţământului, şcoala şi alţi factori interesaţi subvenţionează activităţile de performanţă ale elevilor, la nivel naţional şi internaţional, prin:

- acordarea unor premii din fondul şcolii sau din fondurile societăţilor economice, fundaţiilor ştiinţifice şi culturale,
- sprijinirea elevilor care participă la olimpiade şcolare locale, judeţene, naţionale şi internaţionale, prin activităţi de pregătire, organizate de profesorii şcolii.

ELEVII DE SERVICIU
Atribuţii:
* să verifice baza materială a şcolii la intrarea în serviciu
* să consemneze imediat eventualele probleme sau pagube
* să sune de intrare şi de ieşire conform graficului
* să ţină legătura cu profesorul de serviciu pentru supravegherea intrărilor, incintei şcolii
* să consemneze în caietul elevului de serviciu eventualele abateri şi persoanele care vizitează şcoala pe parcursul zilei
* să fie politicoşi cu personalul didactic şi de îngrijire, colegii din clasă şi din şcoală
* să permită accesul elevilor prin partea din spate, cu cel puţin 10-15 minute înainte de începerea programului,
* să intervină pentru măsuri simple de igienă
* să anunţe ca intrarea la ore se face după sunetul clopoţelului, fiind interzisă întârzierea, sau intrarea la ore după profesor,
* să interzică persoanelor străine să patrundă în şcoală în afara holului de intrare unde se legitimează şi asteapta profesorul de serviciu
* în cazul unor incidente majore să ia legătura cu directorul şcolii şi apoi cu postul de poliţie
* părinţii nu au voie să deranjeze procesul de învăţământ, solicitările se vor face numai în pauze, la consultaţii sau şedinţe,
* să interzică pătrunderea elevilor fără uniformă şi şn ţinută indecentă
* să interzică utilizarea şi purtarea obiectelor contondente şi tăioase

* să asigure respectarea programului orelor de sport şi de laborator pentru buna desfăşurare a lor
* să organizeze careul ca mijloc de comunicare pentru evenimente, sancţiuni şi recompense
* să colaboreze permanent cu profesorul de serviciu