Gradinita cu program normal Nr.1 Polovragi
Polovragi, Gorj

Prezentare

GRĂDINIȚA NR.1 POLOVRAGI

ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 POLOVRAGI

LOCALITATEA POLOVRAGI, JUDEȚUL GORJ

 

   Scurt istoric al localității Polovragi

 

         Comuna Polovragi, atestată documentar în anul 1480, într-un hristov domnesc al lui Basarab cel Tânăr (Țepeluș), se află situată în extremitatea de nord-est a județului Gorj, la poalele Munților Căpățânii, în Depresiunea Polovragi, pe cursurile superioare ale Oltețului și afuentului său Tărâia, la granița cu județul Vâlcea. Comuna este formată din două sate: Polovragi, sat reședință de comună și Racovița, sat aparținător. Comună submontană, este caracterizată de activități economice specifice: exploatarea și prelucrarea lemnului, păstoritul, pomicultura. Acestora li se adaugă mineritul, legat de exploatarea zăcămintelor de grafit din comuna vecină, Baia de Fier.

         Genetic, satele care formează comuna Polovragi, fac parte din grupul așezărilor formate de oierii veniți de peste munți, din Transilvania, începând cu secolul al XIII-lea și care au dat naștere și altor așezări din zonă precum Crasna, Novaci, Vaideeni. Asemenea întregii zone submontane dintre Gilort și Bistrița Vâlcii, populația comunei Polovragi a suferit influențe demografice și etnoculturale dinspre Mărginimea Sibiului. Polovragi, alături de Crasna, Novaci sau Vaideeni, păstrează și azi amprenta etno-culturală a cestor influențe, prin grai, port, tradiție pastorală, obiceiuri și arhitectură.

         Comuna Polovragi mai este cunoscută și datorită vestigiilor dacice de sec. I-II î.e.n.(cetate dacică de tip „davă” pe două niveluri, unul militar-strategic și altul de așezare civilă), datorită mănăstirii ctitorite, în 1505, de către Radu și Pătru, fiii lui Danciul Zamona, și, nu în ultimul rând, datorită peșterii cu acelați nume, unde legendele spun că ar fi sălășluit zeul dac Zamolxes, iar în secolul al XIX-lea, s-ar fi adăpostit celebrul haiduc Iancu Jianul.

 

         De la prima școală polovrăgeană și până în prezent

 

         De-a lungul zecilor de ani de la apariția primei școlipolovrăgene semnalate documentar în anul 1838 și până în prezent, slujitorii școlii i-au ajutat pe polovrăgeni să dobândească o identitate proprie. În bugetul pe anul 1933, adoptat de consiliul comunal, s-a prevăzut o sumă însemnată de bani pentru construcția noului local de școală din comuna Polovragi. Școala a funcționat normal din 1941 când existau 5 învățători și 4 clase. Începând cu anul școlar 1955-1956, când în școală erau 15 dascăli care instruiau 273 de elevi, numărul elevilor a crescut treptat. În prezent , în localitatea Polovragi funcționează 5 localuri: 3 pentru învățământ preșcolar, unul pentru ciclul primar( 6 săli de clasă) și unul pentru ciclul gimnazial (7 săli de clasă).

 

     Cultura organizaţională 

 

• Este caracterizată printr-un ethos profesional bun. Trăsăturile dominante sunt cooperarea, munca în echipă, respectul reciproc, atașamentul faţă de copii, respectul pentru profesie, libertatea de exprimare.

• Regulamentul de Ordine Interioară a fost elaborat prin consultarea tuturor factorilor interesaţi şi prin respectarea normelor din Regulamentul de Organizarea si Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar. În conţinutul Regulamentului de Ordine Interioară sunt cuprinse norme privind activitatea elevilor, a cadrelor didactice, a personalului auxiliar şi a personalului nedidactic.

• Climatul organizaţiei școlare este deschis, stimulativ, caracterizat prin dinamism. Se caracterizează printr-un ansamblu de trăsături având ca valori dominante cooperarea, munca în echipă, respectul reciproc, ataşamentul faţă de copii, ataşament faţă de profesie, entuziasm şi dorinţa de afirmare.

• Relaţiile dintre cadrele didactice sunt deschise, colegiale, de respect si de sprijin reciproc. Directorul şcolii colaborează bine cu membrii colectivului, ţine seama de sugestiile acestora şi ia decizii cu privire la reducerea disfuncţiilor semnalate în activitatea şcolii. Toate aceste aspecte se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă şi în conduita cadrelor didactice.

   Scopul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Polovragi este realizarea progresului pentru toţi elevii, şanse egale pentru toată lumea, dezvoltarea unui învăţământ de calitate pentru o societate a cunoaşterii.

Prin acțiunile de predare-învățare-evaluare, unitatea noastră de învățământ urmărește:

  • Realizarea unui proces de predare-învăţare de înaltă calitate, printr-o ofertă educaţională bazată pe scopuri, obiective, politici, strategii de dezvoltare clare şi pe moduri specifice de abordare a evaluării care au fost convenite, în concordanţă cu noile cerinţe ale integrării învăţământului preuniversitar românesc în Spaţiul European.
  • O şcoală centrată pe promovarea valorilor şi principiilor democratice, pe implicarea mai largă a comunităţii în viaţa şcolii şi pe extinderea serviciilor şcolii pentru comunitate.
  • Crearea unei şcoli capabile să promoveze competenţele de bază: a învăţa pentru a şti, pentru a face, pentru a fi, pentru a trăi împreună cu ceilalţi.
  • Climatul educaţional al şcolii să fie bazat pe performanţă, competiţie transparentă şi onestă, pe cooperare şi încurajarea iniţiativei individuale. şi a inovaţiei didactice menite să susţină dezvoltarea individuală a fiecărui elev şi egalitatea de şanse prin educaţie.

 

Comunitatea locală

 

• Şcoala colaborează bine cu autorităţile locale în ceea ce privește repartizarea fondurilor necesare pentru întreţinerea si repararea scolii.

• Relaţiile cu părinţii elevilor sunt destul de bune și sunt întreţinute prin lectorate cu părinţii, în care aceștia sunt informaţi permanent despre problemele scolii.

• Părinţii sunt organizaţi în comitete pe clase si pe scoală si sunt preocupaţi de problemele scolii.

• Şcoala are relaţii de parteneriat cu Poliţia locală în vederea asigurării pazei si siguranţei elevilor, pentru combaterea delincvenţei juvenile si pentru realizarea unor ore de educaţie rutieră cu participarea cadrelor de poliţie. De asemenea, alături de parteneriatele încheiate cu poliția, mai sunt parteneriate încheiate cu Consiliul Local, cu dispensarul din localitate, cu Biserica cu hramul ”Sf. Dumitru”, cu Biblioteca Artur Bădița, din localitate, cu Biblioteca Christian Tell din Tg-Jiu și cu alte unități de învățământ cu care a fost și este în parteneriat în derularea unor proiecte educaționale.

Design-ul și dotarea spațiului, al fațadelor si al corpurilor școlare , alături de păstrarea misiunii organizaţiei şi valorile-cheie promovate de organizație , sunt elemente de continuitate care promovează cultura organizaţiei noastre atât pentru mediul extern, cât şi pentru cei din interiorul organizaţiei.

Conducerea şcolii a elaborat Regulamentul intern care cuprinde norme privind atât activitatea elevilor cât şi a personalului angajat al scolii.

Climatul organizaţiei şcolare este caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a majorităţii membrilor instituţiei şcolare, stimulativ, relaţiile între cadrele didactice sunt deschise, colegiale.