Scoala Gimnaziala "Dora Dalles" Bucsani
Bucsani, Dambovita

Prezentare

Prezentarea Şcolii Gimnaziale ”DORA DALLES” Bucşani

Elemente de identificare

Denumirea şcolii : Şcoala Gimnazială ”Dora Dalles” Bucşani

Adresa: Str. Principala, nr. 933, com. Bucşani, jud. Dâmboviţa

Tipul şcolii: Şcoala Gimnazială, cursuri de zi.

Orarul şcolii: 8.00 – 18.00

Şcoala Gimnazială „Dora Dalles” – Bucşani, şcoală cu personalitate juridică, coordonează activitate din structurile: Şcoala Gimnazială Hăbeni,  GNP Bucşani, GNP Hăbeni, GNP Racoviţa.

Cultura organizaţională este caracterizată printr-un ethos profesional înalt. Valorile dominante sunt : şanse egale, cooperare, munca în echipă, respect reciproc, ataşamentul faţă de tradiţie, familie, copii, respectul pentru profesie, libertate de exprimare, receptivitate la nou, creativitate, entuziasm, dorinţă de afirmare, dorinţa de cultivare a imaginii şcolii în cadrul comunităţii.  Trebuie să recunoaştem că se întâlnesc, totuşi, cazuri de elitism profesional, individualism, competiţie neprincipială, intelectualism, rutină, conservatorism şi automulţumire.

Conducerea şcolii a elaborat Regulamentul de ordine interioară, care cuprinde norme privind atât activitatea elevilor, cât şi a cadrelor didactice. Acesta se cere însă actualizat, în funcţie de contextul concret în care se desfăşoară activitatea unităţii de învăţământ – dispersia locaţiilor, orarul specific.

În ceea ce priveşte climatul organizaţiei şcolare, am putea spune că este un climat deschis, caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a membrilor instituţiei şcolare; este un climat stimulativ, care oferă satisfacţii, relaţiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect şi de sprijin reciproc. Se mai semnalează, însă, situaţii conflictuale, generate de inconsecvenţă în aplicarea principiilor competitivităţii, impunându-se în acelaşi timp şi necesitatea unei mai strânse colaborări între echipele educaţionale.

Directorul este deschis dialogului şi ascultă sugestiile profesorilor, face aprecieri frecvente, discrete şi sincere la adresa acestora, le respectă competenţa, le oferă o largă autonomie, îi sprijină şi evită un control strict birocratic.

Toate acestea se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă şi în conduita cadrelor didactice.