Şcoala gimnazială "George Coşbuc" & Grădiniţa "Riţa Gărgăriţa" (nr. 50)
Braila, Braila

Prezentare

"Eu sunt copilul. Tu ţii în mâinile tale destinul meu. Tu determini în cea mai mare măsură dacă voi reuşi sau voi eşua în viaţă! Dă-mi, te rog, acele lucruri care să mă îndrepte spre fericire. Educă-mă, te rog, ca să pot fi o binecuvântare pentru lume! " [Child's Appeal, Mamie Gene Cole]

Şcoala  gimnaziala”George Cosbuc” Braila , este o şcoală în slujba comunitatii, având capacitatea  de a funcţiona  ca o structură  eficientă  şi  echitabilă pentru toate categoriile de copii şi de a asigura progresul tuturor elevilor săi ,astfel încât, mâine să fie mai buni ca ieri .

Cadrele didactice şi conducerea Şcolii Gimnaziale ,,George Coşbuc” Brăila sunt un exemplu al abordării în practică a conceptelor Reformei, asigurând noi şi importante avantaje educaţionale tinerilor din zona arondată şcolii. Urmăresc ca fiecare unitate şcolară aparţinătoare să fie un adevărat locaş de cultură şi civilizaţie care să aibă uşile deschise pentru toţi cei care au nevoie de educaţie, indiferent de etnie şi religie. Pentru atingerea acestui deziderat urmăreşte dezvoltarea profesională a tuturor cadrelor didactice în scopul aplicării corecte a legislaţiei şcolare şi a planurilor de învăţământ, precum şi formarea continuă a acestora, lucru ce va permite asigurarea unui învăţământ de calitate, competitiv.

Educaţia este percepută astăzi ca o funcţie vitală a societăţii contemporane deoarece prin aceasta societatea îşi perpetuează existenţa, transmiţând din generaţie în generaţie tot ceea ce umanitatea a învăţat despre ea însăşi şi despre realitate. De la şcoala contemporană societatea aşteaptă astăzi totul: să transmită tinerilor o cunoaştere acumulată de-a lungul secolelor, să-i ajute să se adapteze la o realitate în continuă dezvoltare  ca adult. Din punctul de vedere al politicilor sociale, consecinţa acestei viziuni este una extrem de importantă: la ora actuală se preferă investirea resurselor în şcoală, în scopul creşterii calităţii actului educativ, decât în sistemele de control social sau în sistemele de susţinere socială. Această strategie corespunde principiului intervenţiei timpurii, este mai bine să previi, decât să vindeci, şi principiului intervenţiei eficiente: investiţia în şcoală se finalizează în calitatea intelectuală, morală, profesională şi socială a absolvenţilor.

Absolvenţii care probează autonomie intelectuală şi morală, capacitate de adaptare la schimbări, solidaritate şi atitudine deschisă, pozitivă faţă de învăţare sunt mai apţi să-şi rezolve singuri şi corect problemele existenţiale şi vor da dovadă de o conduită dezirabilă social, deci nu vor contribui la creşterea disfuncţionalităţilor sociale.

Şcoala satisface nevoia elevului de a se simţi competent, integrat în colectiv şi independent.

Avem ca prioritate pregatirea elevilor pentru o lume în schimbare, formându-le capacitate, deprinderi şi competenţe care să le permită să-şi găsească locul şi menirea socială.

Respectăm fiecare elev, oricât de modeste ar fi rezultatele şcolare, identificând atuul şi aptitudinele fiecăruia pentru a le putea valorifica.

Utilizăm metode activ-participative ( învăţare interactivă, stimularea gândirii critice şi stimularea muncii în echipă ) care vor motiva şi stimula elevii pe durata procesului educaţional.

Educăm elevii pentru a deveni buni cetăţeni şi, în viitorul apropiat, cetăţeni de ,,tip european”.

Educăm elevii pentru a avea un comportament ecologic.

Dorim ca şcoala noastră să fie o şcoală modernă, cu cabinete şi laboratoare, sală de sport, bibliotecă, ş.a.,astfel încât să se şteargă denumirea de ,,şcoală de cartier”.

Şcoala noastră acceptă rolul de iniţiator/susţinător şi catalizator al comunităţii, de continuator al tradiţiilor locale.

Să avem parteneriate active cu autorităţile locale, poliţia, biserica şi urmărim să realizăm parteneriate cu şcolile din zonă.

Director,

prof. Marita Breaban

Galerie foto

Aspecte Aspecte Aspecte Aspecte Aspecte Aspecte Aspecte