Scoala Gimnaziala Greaca
Greaca, Giurgiu

Prezentare

picture_010_400

 

ŞCOALA GIMNAZIALA NR. 1 GREACA

ADRESA : Localitatea GREACA, Judeţul GIURGIU, Cod 087120

 

CINE SUNTEM?

Cu un număr mare de săli de clasă, cabinete şi un laborator de informatică, cu bibliotecă şcolară şi teren de sport, unitatea noastră a avut un start bun în anul şcolar 2015/2016.
Insistenţele noastre şi buna cooperare cu factorii superiori de decizie, atât pe plan local cât şi la nivel de judeţ (ISJ, Consiliul Judeţean) au făcut posibilă îmbunătăţirea acestei baze materiale , astfel că la început de an şcolar, şcoala a îmbrăcat efectiv haină nouă prin:
• Clase cu mobilier adecvat
• Holuri cu gresie şi lambriuri
• Clase cu parchet laminat+lambriuri
• Centrală termică mai puternică
• Aparatură electronică menită să confere un plus de calitate şi atractivitate demersurilor didactice
• Surse proprii de alimentare cu apă în toate unităţile
• Toalete prevăzute cu utilităţile specifice la nivelul superior al standardelor cerute de Autoritatea pentru Sănătate Publică.
Aceste dotări sunt puse la dispoziţia unui număr de:
• 56 preşcolari
• 192 elevi
• 19 cadre didactice
Încadrarea unităţii cu personal didactic poate fi considerată „de invidiat" pentru că din 19 cadre didactice, 17 au calificare pentru învăţământ şi doar 2 cadre sunt necalificate, între acestea din urmă, unul urmând cursuri universitare.
Pe de altă parte, 9 cadre didactice au gradul didactic I, 6 au Definitivatul şi 2 debutaţi.
Dacă la toate acestea adăugăm faptul că 12 dintre cadrele didactice au o vechime în învăţământ şi în unitate mai mare de 5 ani, este lesne de înţeles că avem resurse profesionale capabile să conducă efectivele şcolare la obţinerea unor performanţe.
Şi aceasta a şi fost demonstrată prin:
• Obţinerea multor calificative Foarte bine şi Bine la inspecţiile şcolare
• Rezultatele bune la testările administrate
• Rezultate mulţumitoare la tezele cu subiect unic şi la înscrierea absolvenţilor în licee şi alte profile
• Obţinerea de premii la concursuri şi olimpiade
Şi nu în ultimul rând faptul că în unitatea noastră lucrează cadre didactice care de mult timp răspund de activităţile Cercurilor Pedagogice şi sunt cooptate în colectivul metodic al ISJ, subliniază din plin forţa şi calitatea demersurilor didactice desfăşurate în unitatea noastră.

UNDE VREM SĂ AJUNGEM?

Pentru ca pe viitor activitatea unităţii noastre să atingă standarde mai înalte, ne-am propus să:

  • dotăm fiecare clasă cu cel puţin un calculator;
  • achiziţionăm softuri menite să faciliteze învăţarea;
  • mansardăm clădirea pentru a obţine spaţii pentru amenajarea de cabinete metodice pe specialităţi şi pentru desfăşurarea de activităţi menite să gestioneze atractiv şi instructiv timpul liber al elevilor;
  • concretizăm construirea sălii de sport.

VIZIUNEA -  IMPREUNA PENTRU O EDUCATIE DE CALITATE

MISIUNEA - SCOALA GREACA REPREZINTA IZVORUL DE CULTURA SI CIVILIZATIE AL COMUNITATII, INSTITUTIA CARE A FORMAT SI VA FORMA OAMENI CAPABILI DE PERFORMANTA CARE SA RASPUNDA CU SUCCES CERINTELOR SOCIETATII DEMOCRATICE SI CONCURENTIALE, PRIN INSUSIREA SI UTILIZAREA CORECTA A INFORMATIEI.

PUNCTE TARI:

Cadre didactice calificate pentru majoritatea disciplinelor;

Condiţii optime de desfăşurare  a procesului educativ;

Dorinţa cadrelor didactice si a elevilor  de a utiliza metode interactive in vederea realizării educaţiei;

Deschiderea personalului didactic cǎtre formarea continuǎ;

Relaţii interumane adecvate;

Rezultate bune ale elevilor la tezele cu subiect unic;

Comunicare bunǎ cu Consiliul local si Primărie.

 

 

 

PUNCTE SLABE:

Dotarea şcolii nu satisface pe deplin actualele cerinţe educaţionale;

Posibilitǎţi insuficiente de recreere în cadrul şcolii;

Implicarea redusǎ a elevilor, a cadrelor didactice si a parinţilor în activitǎţile de îmbunǎtǎţire a mediului comunitar;

Competenţe insuficiente din partea cadrelor didactice în utilizarea metodelor active de învǎţare diferenţiatǎ si a instrumentelor alternative de evaluare;

OPORTUNITǍŢI:

Disponibilitatea autoritǎţilor locale de a se implica în realizarea proiectelor educaţionale;

Atractivitatea posturilor didactice pentru absolvenţii de studii superioare de pe raza comunei;

Sedimentarea scarii valorice sociale;

Dorinţa de reuşitǎ socialǎ şi profesionalǎ.

 

AMENINŢǍRI:

Scaderea populaţiei şcolare;

Lipsa de încredere în potenţialul şi rolul şcolii în viaţa socialǎ şi culturalǎ;

Nivelul economic şi cultural scǎzut al majoritǎţii pǎrinţilor;

Timpul limitat al pǎrinţilor dedicat educaţiei copiilor;

Diminuarea respectului pentru activitǎţile desfǎşurate în şcoalǎ.

 

TINTE STRATEGICE:

1.Eficientizarea componentei educative prin îmbunǎtǎţirea performanţei elevilor;

2.Crearea unui climat educaţional atractiv care sa stimuleze creativitatea  elevilor;

3.Dezvoltarea profesionalǎ a  personalului didactic prin utilizarea unor metode moderne, participative de învǎţare;

4.Dezvoltarea si flexibilizarea CDS la solicitarile comunitǎţii

OPTIUNI STRATEGICE:

1.1 Diversificarea si creşterea calităţii acţiunilor educative  şcolare si extraşcolare;

1.2 Realizarea completǎ a tuturor domeniilor educative la orele de dirigenţie;

1.3 Realizarea de parteneriate educaţionale cu Primǎria, Biserica, Poliţia , Dispensarul medical uman si cu alte instituţii;

2.1 Promovarea la toate disciplinele de studiu, a comunicǎrii deschise si responsabile între profesori şi elevi;

2.2 Programe şcolare care vin in întâmpinarea nevoilor fundamentale de educaţie ale oricărui copil, adolescent;

3.1 Informarea cadrelor didactice cu metodele moderne participative de învăţare;

3.2 Stabilirea de tematici adecvate în cadrul CP, a comisiilor metodice şi catedrelor de specialitate;

4.1 Realizarea unor opţionale legate de comunicarea modernǎ care sǎ vizeze utilizarea calculatorului în comunicare, informare şi educaţie.

4.2 Realizarea unor opţionale legate de perpetuarea tradiţiilor şi a obiceiurilor locale.



Comuna Greaca, localitate de frontierǎ, este situată la circa 9 km de Dunǎre, în SE-ul judeţului Giurgiu, în apropierea fostei bălţi Greaca.

Este  compusă din 3 sate: Greaca, Zboiu si Puţu-Greci.

Evoluţia aşezării  s-a împletit strâns cu existenţa în imediata apropiere a bălţii cu acelaşi nume, dar mai ales cu renumitele vii de la Greaca.

Legenda spune ca un tătar ar fi avut în stăpânire aceste meleaguri, drept suport de întărire stând numele câtorva familii din acest sat: Tătaru.

Mai târziu, moşia a fost în proprietatea unei grecoaice care, la aproximativ un km depǎrtare de intrarea dinspre est, avea un han numit la "La Greaca cea frumoasă".

Primul document care atestǎ existenţa localităţii, datează din anul 1532 si a fost emis cu ocazia trecerii prin aceste locuri a domnului Ţarii Româneşti,Vlad Voevod "Înecatul".

Prima atestare a fostei bălţi se leagă de anul 1526, din vremea domnitorului Radu de la Afumaţi a cărui soţie, Doamna Ruxandra, beneficia de toate veniturile realizate din exploatarea ei.

Viile de la Greaca sunt pomenite in hrisovul lui Gavril Movilǎ din 27 august 1618. La sfârşitul secolului al XVII-lea, vinul de Greaca avea deja o reputaţie larg cunoscutǎ în Ţara Româneascǎ.

Viticultura a constituit principala sursǎ de existenţǎ a localnicilor, alături de pescuit.

Tradiţia viticolǎ multisecularǎ si cadrul natural deosebit de favorabil,  au determinat înfiinţarea Staţiunii de Cercetare si Producţie Viti-Vinicolǎ la 13 octombrie 1959.

În comuna Greaca, viaţa a pendulat între tradiţie si modernitate. Dacǎ în trecut, în special in perioada interbelicǎ si post-belicǎ, Greaca a urmat calea tradiţionalismului, astăzi modernismul câştigǎ teren, fiind vizibil in toate domeniile.

Principalele instituţii ale satului erau: biserica, şcoala, primăria , dispensarul si căminul cultural.

Viata comunitarǎ era limitatǎ, iar facilitǎţile pentru ţǎrani erau minime, migrarea la oraş devenind un ideal.

Existau si persoane, reduse ca număr, cu o activitate deosebitǎ si cu o prezenta remarcabilǎ în viata satului: preotul, învǎţǎtorul şi doctorul.

Dacǎ în anul 1859 satul era considerat ca fiind mare, în 1810 ajunsese un adevărat târguşor cu 405 case si 1704 locuitori.

În anul 1971 comuna avea în jur de 4500 locuitori, iar în zilele noastre cifra este de aproximativ 3200 de locuitori grupaţi după datele Primăriei în 1250 de gospodǎrii.

În ultimul timp, în Greaca, se înregistrează o descreştere a natalităţii.

Structura populaţiei este într-o continuă descreştere, ponderea  deţinând-o categoria de vârstǎ cuprinsǎ între 25 si 65 de ani.

Localitatea are un nivel economic scǎzut datoritǎ desfiinţǎrii locurilor de muncǎ şi a migrarii populaţiei cǎtre oraş.



În viaţa unei comunitǎţi existǎ instituţii fundamentale care pot influenţa decisiv gradul de civilizaţie atât de necesar în evoluţia unei societǎţi. De altfel, de-a lungul timpului s-a probat axioma conform căreia nivelul de civilizaţie este dat de gradul de culturǎ a majoritǎţii populaţiei, asigurat în primul rând de şcoală.

Prin cultura promovatǎ, prin educaţia specificǎ fiecărui ciclu de învǎţǎmant, şcoala reprezintă icoana vieţii spre care toţi trebuie sǎ ne îndreptǎm si pe care toţi trebuie sǎ o respectăm, indiferent de experienţǎ, de succese şi insuccese. Fǎra ea, evoluţia omul în societate nu este posibilǎ.

Locuitorii comunei Greaca au la dispoziţie două şcoli:

  • ŞCOALA CU CLASELE I-VIII GREACA
  • ŞCOALA CU CLASELE I-IV PUŢU-GRECI

Şcoala cu clasele I-VIII Greaca a fost construitǎ în anul 1887, însǎ primul catalog este datat 1889. La înfiinţare, şcoala mixtǎ era frecventatǎ de circa 40-50 de elevi.

De-a lungul timpului, şcoala a fost slujitǎ de preoţi, profesori si învǎţǎtori cu vocaţie si dǎruire.

De la Şcoala Greaca a pornit şi s-a afirmat în viaţa publicǎ prof.univ.Vasilica Lungu. Absolvenţi ai acestei şcoli au devenit cu timpul ingineri, profesori, învǎţǎtori si avocaţi, unii dintre ei întorcându-se în sat.

În prezent este o şcoalǎ publicǎ cu trei niveluri de predare:  prescolar, primar şi gimnazial. Numǎrul de elevi înscrişi oscileazǎ de la an la an între 180 şi 200 de copii.

Şcoala cu clasele I-VIII Greaca are un rând de clase, având în medie 20 elevi pe clasǎ.

Starea şcolii este bunǎ, are parter si etaj, cu 9 sali de clasǎ (1 laborator şi cinci cabinete ), o salǎ de gimnasticǎ la circa 300 m de şcoalǎ, o bibliotecǎ şi spaţii administrative.

În prezent  şcoala are încălzire centrală şi a fost dotată cu materiale pentru sala de sport,  laboratoare şi cabinete, cărţi pentru bibliotecă etc.

În ultimii ani, şcoala a avut, printre altele, ca obiective principale îmbunǎtǎţirea relaţiilor cu familiile elevilor, implicarea acestora în rezolvarea problemelor existente în şcoalǎ.

De-a lungul timpului, mulţi elevi din şcoala noastrǎ au participat cu succes la olimpiade şi concursuri şcolare.

Colectivul didactic al şcolii cuprinde cadre didactice cu studii corespunzǎtoare disciplinelor predate, cadre competente, cu deschidere spre formarea şi perfecţionarea continuǎ.

Galerie foto