Scoala Gimnaziala "Vasile Racotta"
Storobaneasa, Teleorman

Alte date

RAPORT PRIVIND STAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI                                                            
ŞCOALA GIMNAZIALĂ “VASILE RACOTTĂ” ȘTOROBĂNEASA

AN ŞCOLAR

2013-2014

Prezentat in CP din data de ______________ si CA din data de ________________

Provocările secolului al XXI-lea, formarea continuă, “învăţarea pe tot parcursul vieţii”, informatizarea tuturor domeniilor de activitate,comunicarea umană, toleranţa şi accesibilitatea la cunoaştere, la valorile culturale, ştiinţifice ale omenirii nu fac altceva decât să pună în valoare calităţile speciale ale educatorilor, disponibilitatea noastră de a participa la formarea profesională, socială a tinerei generaţii.

Reforma curriculară axată pe factorul formativ, modernizarea metodelor şi mijloacelor de învăţământ precum şi extinderea informatizării, presupun un proces de învăţământ flexibil deschis către schimbare, axat pe modele educaţionale care să stimuleze dezvoltarea personală şi profesională a elevilor, pregătirea lor temeinică pentru integrarea în societate.

Începutul unui an şcolar ne prilejuieşte tuturor bucuria reluării şi continuării uneia dintre cele mai de seama activităţi din viaţa noastră ce urmăreşte să realizeze luminarea minţii prin îmbogăţirea cunoştinţelor şi înălţarea spirituală printr-o viată puternic integrată în activitatea social-economică a ţării. Toate aceste daruri alese ni le dau, an de an, şcoala, printr-un lăudabil efort al celor ce au obligaţii, responsabilităţi şi atribuţii în acest domeniu. Într-un asemenea moment, ne îndreptăm gândul şi, adresăm un îndemn de „ spor la muncă”, pentru cei care de azi înainte pornesc sau reiau drumul spre lumină al cărţii, culturii şi ştiinţei.

Alături de cadrele didactice, toţi elevii pornesc acum pe un drum lung, plin de ascunzişuri şi presărat la tot pasul de noutăţi, drum care poate nu se sfârşeşte niciodată. Cu cât vor şti mai mult, cu atât vor năzui spre piscuri mai înalte. Aventura spirituală se parcurge pe o cărare şerpuită, cu împliniri, dar uneori şi cu neâmpliniri. Aşadar, se poate spune că ne găsim într-o plină perioadă constructivă, acest lucru determinându-ne să facem un bilanţ cu ce s-a realizat sau nu.

Cum era firesc, pentru începerea in bune condiţii a anului şcolar 2014-2015  s-a realizat în vacanţa de vară igienizarea tuturor sălilor de clase şi de grupe, cu fonduri din extrabugetar si bugetar al şcolii . Toate acestea
s-au realizat cu personal specializat-contractat firma specializata-personalul de serviciu si cu ajutor de la Primărie cu personalul beneficiar al Legii 416.

Contextul legislativ, politic-institutional, social- economic, cultural si ecologic cu conexiuni in domeniul educatiei

La baza intregii activitati desfasurate in Scoala Gimnaziala „Vasile Racotta” Storobaneasa in anul scolar 2013-2014 s-au aflat urmatoarele documente:

  • ·        
  • ·        
  • ·        
  • ·         Hotararile Guvernului Romaniei, Ordonante ale Guvernului Romaniei referitoare la organizarea si functionarea sistemului de invatamant preuniversitar
  • ·         Ordinele, notele, modificarile, adresele emise de MECTS, ISJ Teleorman privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014
  • ·         Anexa 2 la ordinul 4801/2010 privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a
  • ·        
  • ·         Regulamentul de Ordine Interioară 2013-2014
  • ·         Planul managerial si programele de activitati pe anul scolar 2013-2014;
  • ·        
  • ·        
  • ·         ROFUIP art 19,28,33

Intregul raport are la baza indeplinirea obiectivelor din Planul Managerial pe anul scolar 2013/2014 si programele de activitati pe sem. I si II.

Analiza institutionala

 

Pornind de la prioritatile politicii educationale ale M.E.N. si ISJ Teleorman

  • ·         Calitate
  • ·         Descentralizare
  • ·         Performanta
  • ·         Eficienta
  • ·         Standarde europene
  • ·         Accesibilitatea la educatie
  • ·         Învatare continua
  • ·         Oferte educationale
  • ·         Resurse umane
  • ·         Responsabilitate

Unitatea noastra scolara, in contactul direct cu beneficiarii sistemului de invatamant, proiecteaza, fundamenteaza si aplica politica educationala a MEN si respectiv ISJ privind invatamantul preuniversitar. Pentru aceasta Scoala Gimnaziala „Vasile Racotta”, Storobaneasa si-a stabilit obiectivele in concordanta cu prioritatile si strategia MEN, privind asigurarea calitatii si a accesului la educatie, al compatibilizarii cu cerintele de educatie si formare profesionala existente in Uniunea Europeana.

Reteaua scolara:
- a asigurat procesul instructiv – educativ in anul scolar 2013-2014

Scoala Gimnaziala „Vasile Racotta” Storobaneasa-PJ
- Invatamant primar – 5 clase/105 elevi
- Invatamant Gimnazial – 4 clase/99 elevi

Gradinita de copii Storobaneasa
- 3 grupe de copii – 69 prescolari
Total grupe/prescolari si clase/elevi – 12/273
Resurse umane



*personal didactic

*personal didactic calificat

*personal didactic titular

*personal didactic auxiliar

*personal didactic debutant

Personal didactic   - grade didactice

Total personal

I

II

Def

Total

22

22

12

2

3

9

6

4

25

II. 1. Analiza SWOT la sfarsitul anului scolar 2013/2014

  • o   PUNCTE TARI
  • o   S-au derulat programele de formare / dezvoltare profesionala
  • o  
  • o   Gestionarea eficienta a resurselor
  • o   Derulare activitati de reparatii si intretinere prin eforturi proprii si din partea Primariei Storobaneasa
  • o   Dotare materiale pentru buna functionare pentru cabinete si laboratoare
  • o   imbogatirea fondului de carte
  • o   Relatii foarte bune cu partenerii sociali – sindicatele din învatamântul preuniversitar si anume SIP Teleorman
  • o   Introducerea unui sistem de înscriere pe baza unei Fişe de înscriere specifice
  • o   Perfectionarea cadrelor didactice prin obtinerea gradelor didactice
  • o   Abilitatea cadrelor didactice in utilizarea calculatorului
  • o   Existenta laboratorului de informatica
  • o   Disciplina elevilor, fara abateri si sanctiuni aplicate
  • o  
  • o   Existenta Centrului de documentare si informare, dotarea cu aparatura audio-vizuala si IT
  • o   Existenta bazei sportive si a salii de sport
  • o   Climat educational deschis si stimulativ datorita relatiilor interpersonale bune
  • o   Conectarea la internet a serviciilor secretariat si administrativ
  • o   deciziile sunt discutate în Consiliul Profesoral si aprobate în Consiliul de Administratie
  • o   sunt utilizate analize SWOT si PESTE în stabilirea nevoilor scolii si elaborarea planurilor managerial
  • o   Inscrierea la cursuri de perfectionare a cadrelor didactice care nu au urmat astfel de cursuri in ultimii 5 ani
  • o   Pregatirea lectiilor dupa metodologia proiectarii didactice
  • o   PUNCTE SLABE
  • o   Utilizarea redusa a programului AEL
  • o   Deficit de cadre nedidactice prin reducerea posturilor
  • o   Insuficienta motivatie si daruire pentru unele cadre didactice in urma eliminarii unor drepturi: salariul de merit,premiere, etc
  • o   Lipsa spaţiilor necesare unor activităţi in aer liber pentru prescolari
  • o   Lipsa personalului de îngrijire şi pază
  • o   Lipsa de implicare a parintilor, in unele situatii, in viata scolii
  • o   Ponderea mare a cadrelor didactice navetiste
  • o   Resursele economice reduse
  • o   Identificarea punctelor slabe in atingerea obiectivelor prezentate in documentele de proiectare pentru cresterea procentului de realizare a obiectivelor propuse

Analiza activităţii instructiv-educative

An şcolar 2013-2014

Statistici

Situaţia statistică la începutul anului şcolar 2013 – 2014 si evolutia efectivelor de elevi:

Clasa

Elevi inscrisi la

inceput de

an scolar

Elevi veniti

de la  alte

unitati scolare

Elevi plecati

la alte

unitati scolare

Plecati in

strainatate

Abandon

scolar

Elevi ramasi

la sf.de

an scolar

Total

Fete

Total

Fete

Total

Fete

Total

Fete

Total

Fete

Total

Fete

Total

104

51

104

51

Preg

17

8

 

 

2

1

 

 

 

 

15

7

I

15

7

 

 

 

 

 

 

 

 

15

7

II

23

11

 

 

 

 

 

 

 

 

23

11

III

17

8

1

 

 

 

 

 

 

 

18

8

IV

32

17

1

1

 

 

 

 

 

 

33

18

Total

98

53

98

54

V

27

13

 

 

 

 

 

 

1

 

26

13

VI

22

11

2

1

1

 

 

 

 

 

23

12

VII

20

10

 

 

 

 

 

 

 

 

20

10

VIII

29

19

 

 

 

 

 

 

 

 

29

19

REZULTATELE  ABSOLVENTILOR :

Cod

rând

Numărul absolvenţilor VIII /promovati  V-VII

din care, cu media generală de finalizare:

Total

(col.3 ¸ 8)

din care:

feminin

5 - 5,99

6 - 6,99

7 - 7,99

8 - 8,99

9 - 9,99

10

A

B

1

2

3

4

5

6

7

8

1

VIII


TOTAL     V-VII

25

16

0

5

7

4

9

0

64

34

5

16

14

19

9

1

In perioada 18-20 august respective  1--5 septembrie 2014 s-au sustinut examenele de încheiere a situaţiei şcolare şi de corigenţă si s-au constituit comisiile pentru incheierea situatiei scolare si de corigenta.

CADRE DIDACTICE(persoane):

Titulari

Preşcolar

2

15

Primar

4

Gimnazial

9

Suplinitori

Calificaţi /

Detaşaţi/

Pensionari

Preşcolar

1

6

Primar

1

Gimnazial

4

Necalificaţi

Preşcolar

0

1

Primar

0

Gimnazial

1

Personal didactic auxiliar

2

1 secretar – ½  normă

1 contabil – ½ normă

1 bibliotecar – 0,25 normă

Compartimentu de secretariat este subordonat directorului unităţii de învăţământ .

Este format din :

½  normă secretar– d-na Haita Maria.

Funcţionează pentru elevi , părinţi , personalul unităţii de învăţământ şi alte persoane interesate , potrivit programului de lucru : 8,00-12,00.

Secretariatul asigură permanenţă pe întreaga perioadă de desfăşurare a orelor de curs. Secretarul a întocmit contractele individuale de munca şi actele adiţionale, a completat la zi cărţile de muncă, a întocmit statele de funcţii, statele de plată şi celelalte documente specifice activităţii sale etc. Procurarea , deţinerea şi folosirea sigiliilor se face în conformitate cu reglementările stabilite de lege .

Procurarea , completarea , eliberarea şi evidenţa actelor de studii se face în conformitate cu prevederile „Regulamentului privind regimul actelor de studii”. Evidenţa , selecţionarea , păstrarea şi depunerea documentelor şcolare la Arhivele Statului , după expirarea termenelor de păstrare stabilite prin Indicatorul termenelor de păstrare , aprobat în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor nr.16/ 2.04.1996.

Compartimentul Contabilitate, format din ½  normă, de către d-na Haita Maria,  a reprezentat unitatea noastră alături de conducătorul acesteia în relaţii cu agenţii economici, instituţii publice etc. ,în cazul încheierii contractelor economice de colaborare , de sponsorizare etc. , în conformitate cu legislaţia în vigoare. În afară de obligaţiile prevăzute în fişa individuală a postului, d-na contabil a îndeplinit orice alte sarcini cu caracter financiar-contabil date de directorul unităţii sau prevăzute expres în actele normative.

Solicitările de împrumut de cărţi de la bibliotecă, reprezentată de d-l Albu Ionut, au fost destul de reduse dar au fost luate masuri pentru creşterea numărului elevilor de la gimnaziu care să citească lecturi recomandate sau la alegere.

Personal nedidactic

2

Gradinita Storobaneasa

1

Scoala

1

Pe toata perioada anului şcolar 2013-2014, personalul de îngrijire a avut ca sarcină de serviciu asigurarea ordinii şi curăţeniei zilnice în toate sectoarele. Starea de curăţenie din şcoală a fost şi este mulţumitoare.

  • o   Curriculum : continuitate şi calitate în programele de reformă curriculară
  • ·       
  • ·        Activitatea instructiv-educativă
  1. Comisia metodică mixtă învatatori-educatoare

In anul scolar 2013-2014 la nivelul Scolii Gimnaziale „Vasile Racotta” Storobaneasa, Comisia metodica invatatori/ educatoare,  a functionat in conformitate cu incadrarea pe fiecare nivel de invatamant, fiecare membru participand activ la actiunile desfasurate conform planificarilor.

În cadrul acestei comisii metodice s-a ţinut cont, în anul şcolar trecut, de tema dată la nivel de judeţ precum şi baza  psihologică a întregii activităţi.

Încă de la începutul fiecărui semestru a fost organizată activitatea acestei comisii pe baza unui plan bine întocmit. S-au întocmit toate documentele comisiei cu simţ de răspundere(rapoarte, plan managerial, calendarul activităţilor metodice)-în timp optim. Fiecare membru al comisiei metodice şi-a amenajat clasa în funcţie de particularităţile de vârstă ale elevilor, cu simţ estetic şi creativ.
La început de semestru au fost propuse şi realizate evaluările iniţiale.
S-au făcut dezbateri în urma  evaluărilor şi s-au stabilit concluziile şi măsurile care trebuie luate pentru o eficientizare a procesului de învăţământ. Toate evaluările au fost dezbătute începând cu grupa mică de la grădiniţă şi terminând cu clasa aIV-a, pentru a se observa munca titanică a cadrelor didactice din această comisie încă de la intrarea în grădiniţă.
Membrii comisiei metodice învăţători-educatoare au fost direct implicaţi prezentând modele de exerciţii cu caracter aplicativ realizate de fiecare la clasa sa. La toate clasele ciclului primar s-a realizat pregătire suplimentară şi de recuperare.

În cadrul acestei comisii s-a realizat o cunoaştere aprofundată a copiilor şi părinţilor acestora prin intermediul consilierii copiilor şi familiilor lor.   S-au realizat serbări la nivelul claselor şi la nivel de şcoală – de Crăciun- elevii beneficiind de daruri din partea Primăriei com. Storobaneasa.

Multe activităţi scolare/extraşcolare si extracurriculare (lunar) au fost realizate de către membrii comisiei metodice , printre care amintim:
- Calculatorul-prietenul copiilor – educ. Caltosu Elena
- Toamna – PIPP Ologeanu Georgiana
- Concurs Tolba lui Mos Craciun – Inst. Albescu Steluta
- Lectie deschisa –Transdiciplinaritatea in invatarea matematicii – PIPP Descultu Elena
-Referat – Eficienta folosirii fiselor matematice in cadrul activitatilor obligatorii din gradinita – Educ. Stancu Silvia
- Activitati artistice – Literele si sunetele- Inv. Manta Elena si Inst. Milcu Verona
- Activitate sustinuta in cadrul Cercului Pedagogic al invatatorilor – clasa a IV-a – PIPP Pasu Marin
Au fost verificate si avizate documentele de început de an şcolar (planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare) a tuturor membrilor comisiei metodice – control care a constat în verificarea documentelor       ( planificare, proiectarea unităţilor de învăţare, material didactic utilizat la lecţii, caietele elevilor, probe de evaluare etc.)

S-au realizat evaluări iniţiale şi sumative la toate grupele şi clasele ciclului primar, iar la grupa mare şi clasa a IV-a s-au efectuat testări de trecere la alt ciclu de învăţământ.

Doamnele educatoare/invatatori au conlucrat, realizând concursuri şi expoziţii cu lucrările copiilor, au avut multe parteneriate şi cu grădiniţe/scoli din alte localităţi.

Activităţile extracurriculare stabilite de către membrii comisiei au fost realizate astfel încât toţi elevii au participat cu plăcere: 8 martie, 1 iunie, “Serbarea Abecedarului”, „Rămas bun, doamna învăţătoare!” ,
“Mos Craciun- Nasterea Domnului”
Au fost reali
zate parteneriate care şi-au desfăşurat activitatea la nivel de şcoală, comună, judeţ etc.

Menţionăm că toţi membrii Comisiei Metodice Învăţători-Educatoare  s-au implicat în toate activităţile cu devotament, drept care apreciem activitatea tuturor pentr anul şcolar 2013-2014  ca fiind foarte bună.

  1. Comisia Metodică a Profesorilor

În urma analizei activităţii desfăşurate de comisia metodică a profesorilor , se desprind următoarele:

-                     Documentele şcolare au fost întocmite şi completate la timp, conform prevederilor M.E.N. , de toate cadrele didactice, membrii comisiei;

-                     Au fost elaborate teste de evaluare iniţială şi finală în urma cărora s-au stabilit concluziile şi măsurile ce se impuneau.

Membrii comisiei au participat atât la activităţile organizate de C.C.D. Teleorman cât şi la cele de la nivelul şcolii.

Toate cadrele didactice, membrii comisiei , au participat la  activităţile planificate. Profesorii au parcurs integral programa care s-a realizat conform calendarului, incercand să clarifice anumite noţiuni, să le aprofundeze, în funcţie de nevoile colectivului de elevi. Este cunoscut faptul că există încă, din păcate, elevi care au o slabă pregătire la diferite discipline.

Notarea s-a realizat, în general, ritmic. Planificarea lucrărilor scrise s-a efectuat în graficul prevăzut. Subiectele date la lucrările scrise au acoperit un segment din materia parcursă şi au fost formulate pe baza conţinuturilor.

Catedra de limba engleză şi franceză a şcolii a avut şi în anul şcolar trecut  o activitate variată metodică şi educativă. Asfel," Ziua Europeană a Limbilor ", un eveniment educativ la care elevii participanţi, coordonaţi de d-na prof. Parpalea Iuliana şi d-na   prof. Ghem Adelina , au vorbit despre importanţa limbilor străine şi au prezentat recitări şi traduceri în limba engleză şi fraceză, organizand, de asemenea şi “Ziua Francofoniei”,”Haloween”, “Valentine’s Day”,etc.

Profesorii din cadrul ariei curriculare " Om şi societate " au urmărit în permanenţă asigurarea unei calificări cognitive substanţiale, o solidă pregătire de specialitate, cunoştinţe adecvate, pregătire culturală şi civică, un spirit deschis asupra lumii culturale şi sociale şi mai ales o preocupare permanentă în perfecţionarea cunoştinţelor şi deprinderilor. Eforturile profesorilor au fost permanente şi au avut ca scop pregătirea elevilor ca oameni flexibili în gândire, cu o cultură generală temeinică, precum şi dezvoltarea laturii creative în orice domeniu, organizand activitati precum „Ziua internationala a victimelor Holocaustului”, „Ziua Europei”, „Ziua nationala a Romaniei”,etc.
Discilpina Religie este predată de către d-l prof. Parpalea Cristian Florentin
, care a demonstrat o mare dragoste faţă de copii  şi o reală evlavie creştină, proiectarea didactică fiind corect întocmită, reuşind să adapteze programa şcolară la specificul şcolii şi la calendarul evenimentelor religioase, istorice, agricole şi sociale din viaţa comunităţii, desfasurand diverse activitati de: ”Ziua Eroilor”, Craciun, Paste, etc.

Orele de educaţie fizică s-au desfăşurat în sala de sport şi pe terenul din curtea şcolii conform proiectării didactice, în care s-au urmărit programele dar şi particularităţile de vârstă ale elevilor. Lecţiile asistate de către director la orele d-lui prof. Ene Petre, profesor titular al şcolii noastre, au confirmat nivelul însuşirii deprinderilor  din atletism şi din jocurile de fotbal şi handbal şi al capacităţii de efort a elevilor.

La disciplinele Educţie plastică şi Educaţie muzicală, d-l prof. Alcea Laurentiu si d-na prof. Caravana Lucica au realizat o evaluare continuă şi o învăţare formativă, utilizând un bogat şi variat material didactic.

În urma asistenţelor la ore şi a analizei planificărilor se poate spune că sunt folosite metodele de predare, atât tradiţionale cât şi moderne, metode interactive de predare-invatare- evaluare dar elevii noştri nu iau în serios tema pentru acasă în vederea formării deprinderilor de muncă independentă.

Activitatea cadrelor didactice de la disciplinele fízică,chimie şi biologie a fost orientată spre atingerea competenţelor generale şi specifice iar în demersul didactic de predare,învăţare, evaluare s-a optat pentru strategii active, formative în vederea realizării integrale a finalităţilor. Adaptarea programelor s-a facut ţinând cont atât de nivelul clasei cât şi de nevoile elevilor, folosindu-se în continuare un limbaj ştiinţific adecvat.

Activitatea educativă şi a Comisiei Metodice a Diriginţilor
Prof. Ene Petre

Calendarul activităţilor educative din anul şcolar 2013-2014  a fost conceput pentru a atinge obiectivele strategice menţionate în planul managerial şi anume:

- informarea elevilor şi părinţilor cu privire la Regulamentul Intern.

- identificarea unor strategii de ameliorare a comportamentului şcolar şi comunitar al elevilor, în vederea diminuării punctelor slabe legate de traseul lor educativ: note scăzute la purtare, absenteism, violenţă verbală şi fizică, etc.

- atragerea Comisiei diriginţilor şi implicit a elevilor în activităţi şi programe de socializare şi culturalizare.

- elaborarea de parteneriate cu factorii decizionali locali şi cu familia, în vederea evitării abandonului şcolar, precum şi pentru monitorizarea şi oferirea de consiliere elevilor.

- atragere parteneriatelor şi a schimburilor de experienţă cu şcoli din alte localităţi.

Acestea au fost atinse deoarece s-au obţinut rezultatele aşteptate:

creşterea calităţii actului educaţional şi a rezultatelor învăţării; introducerea obligatorie a elementului educativ în proiectarea şi desfăşurarea activităţii didactice la fiecare obiect de studiu; proiectarea activităţilor educative extracurriculare cu aplicaţii concrete a cunoştinţelor acumulate şi a abilităţilor şi competenţelor formate în cadrul obiectelor de studiu; stimularea interesului elevilor şi a cadrelor didactice de a se implica în proiecte şi programe educative curriculare, extraşcolare şi extracurriculare;  creşterea ratei promovabilităţii şcolare; asigurarea şanselor egale de dezvoltare personală.

Activităţile desfăşurate au urmărit dezvoltarea educaţiei pentru drepturile copilului, educaţia pentru sănătate, educaţia pentru dezvoltare personală, educaţia pentru valorile democraţiei, educaţia civică, educaţia pentru receptarea valorilor culturale, educaţia incluzivă (valorizarea fiecarui elev).

Activităţile educative desfăşurate în anul şcolar 2013-2014 au fost urmatoarele:

1) Festivitatea de deschidere a anului scolar

2) “25 Octombrie “ – Ziua limbilor straine

3) “Saptamana Educatiei Globale”- noiembrie 2013

4) Ziua Naţională a României -1 decembrie 2013

Activitatea s-a desfăşurat sub indrumarea prof. Albu Ionut

5) “ Crăciunul, darul bucuriei- Iata vin colindatori”- decembrie 2013.

Serbare şcolara cu participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor.

6) “Eminescu- luceafarul poeziei romanesti” -  15 ianuarie 2014

7) “ Hai sa dăm mână cu mână”- Ziua Principatelor Române,  24 ianuarie 2014. Activitatea s-a desfăşurat sub coordonarea prof. Albu Ionut, care a realizat o prezentare Power-Point privind “mica unire”.

8) “ Tradiţii şi obiceiuri laice şi religioase”- 1 martie 2014, Ziua Mărţişorului.

Diriginţii şi învăţătorii au confecţionat mărţişoare şi felicitări în cadrul unui atelier pe care le-au prezentat într-o expoziţie.

9) “ 8 Martie- Ziua femeii!” – sărbătorirea Zilei Internaţionale a Femeii. Învăţătorii au prezentat serbări în cinstea mamelor, iar elevii de la gimnaziu au realizat felicitari.

10) “ Francofonia şi valorile ei”- Ziua Francofoniei . Activitatea s-a desfăşurat pe 24 martie şi a fost condusă de prof. Ghem Adelina. Aceasta a constat în realizarea unei expoziţii de desene şi într-o prezentare Power- Point.

11) “Sanatatea , bunul cel mai de prêt”- Ziua mondiala a sanatatii – aprilie 2014

12) “ Hristos a înviat” – Sfintele Sărbători de Paşti. Învăţătorii şi diriginţii au condus un atelier încondeiere ouă pe care le-au expus.

13) “9 Mai “, Ziua Europei –

Ziua Independenţei, Ziua Victoriei şi Ziua Europei Unite- 9 mai, prof. Albu Ionut . Activitatea s-a desfăşurat în CDI şi a constat într-o prezentare Power- Point şi vizionarea unui film documentar, precum şi o dezbatere in care s-a evidenţiat importanţa istorică a acestei zile .

14) “ Pamantul e in mainile noastre”- Ziua Mondială a Pământului- prezentari power point – cauzele degradarii mediului

15) ” Români, cinstiţi-va eroii”- Ziua Eroilor . Acţiunea s-a desfăşurat la Monumentele  eroilor aflate in parcul comunala si in fata Primariei şi a constat în păstrarea unui moment de reculegere ( ora 12.), un scurt moment artistic ( poezii şi cântece), o slujbă de te-deum  oficiata de preotii satului şi o depunere de coroane de flori.

16) “ 1 Iunie” – Ziua Internaţională a Copilului. Toate cadrele didactice au participat la un concurs de desene pe asfalt şi întreceri sportive.La eveniment a participat si Primarul comunei.

17) ” Spune NU agresivităţii”- Ziua Internaţională a copiilor inocenţi, victime ale agresivităţii- 6 iunie, s-au aplicat chestionare şi s-au vizionat filme antiviolenţă.

18) “Vine vacant mare”- Serbări şcolare şi înmânarea premiilor –iunie 2014.

Activitatea Comisiei Diriginţilor, în anul şcolar 2013-2014, s-a desfăşurat conform Planului managerial având în vedere principalele obiective, prin acţiuni care s-au desfăşurat în termenele stabilite. Programul activităţilor a fost atent stabilit în cadrul comisiei, sprijinirea profesorilor diriginţi fiind o prioritate. În anul şcolar trecut s-au desfăşurat următoarele activităţi:

- “Ziua internationala a drepturilor omului”- 10 decembrie 2013

- “Ziua mondiala a Tolerantei” – 16 noiembrie 2013

- Lectie deschisa “Eu in oglinda”- cls. a VIII-a, diriginte Prof. Ene Petre

- Lectie deschisa “Deprinderi de invatare/ munca” – cls. a VII-a, 22.11.2013, diriginte prof. Zalana Silvia

- Lectie deschisa “Valorile care ne ghideaza viata”- cls. a VI-a, diriginte Prof. Dan Iordan

- Referat “ Influenta parintilor asupra copiilor in alegerea carierei” – sustinut de prof. Parpalea Iuliana.

- Informare privind stadiul pregătirii elevilor clasei a-VIII-a în vederea susţinerii Evaluării Naţionale, întocmită de d-l prof. Dan Iordan si d-na prof. Mihai Cristina. Din acest raport, prezentat şi părinţilor, s-a constatat că profesorii de limba romană şi matematică, Dan Iordan si Mihai Cristina, desfăşoară şedinţe de pregatire saptămânală, la care,din păcate , nu participă toţi elevii.

Apreciem că activităţile desfăşurate în anul şcolar trecut au contribuit la perfecţionarea continuă a cadrelor didactice , la dezvoltarea competenţelor profesorilor diriginţi şi, de asemenea, la formarea şi dezvoltarea personalităţii elevilor.

Activitatea de perfecţionare a personalului didacic

– Responsabil: prof. Parpalea Cristian

Perfecţionarea personalului didactic s-a realizat prin cursurile organizate la nivel judetean (CCD Teleorman; ISJ Teleorman) dar si  în comisiile metodice din şcoală şi asigură în general acel gen de activităţi  care să ofere  o mai bună pregătire metodică şi pedagogică în domenii care vizează didactica specialităţii, proiectarea didactică, managementul clasei , strategiile de predare şi evaluare etc.

Pentru anul şcolar 2013-2014, comisia de perfecţionare din şcoală a avut stabilite următoarele obiective:

- responsabilizarea fiecărui cadru didactic privind actul de predare-învăţare-evaluare;

- implicarea cadrelor cu experienţă în activităţi demonstrative;

- implicarea cadrelor didactice în diseminarea cursurilor la care au participat ;

- susţinerea tinerilor, a cadrelor didactice fără experienţă în desfăşurarea în bune condiţii a activităţii la catedră.

-obtinerea gradelor didactice ( s-au efectuat inspectii curente in vederea inscrierii la grade didactice: grad I; grad II; definitivat)

Comisia de prevenire si combatere a violenţei în mediul şcolar
Fenomenul  de violenţă privit în ansamblu este unul complex, având caracteristici particulare specifice tipului de violenţă despre care vorbim. Fiind o ramură a fenomenului de violenţă în general, violenţa în şcoală poate fi definită ca „ orice formă de manifestare a unor comportamente violente” precum:

-exprimare inadecvată sau jignitoare, cum ar fi: porecla, tachinare, ironizare, imitare,

-ameninţare, hărţuire;

-bruscare, împingere, lovire, rănire;

-vandalism- provocare de stricăciuni cu bună ştiinţă, furt ;

-ofensa adusă autorităţii cadrului didactic (limbaj sau conduită ireverenţioasă faţă de cadrul didactic) ;

-comportamentul şcolar neadecvat: întârzierea la ore, părăsirea clasei în timpul orei, etc.

La nivelui Şcolii Gimnaziale “Vasile Racotta” Storobaneasa există o permanentă preocupare pentru rezolvarea tuturor tipurilor de conflicte care apar pe parcursul desfăşurării procesului instructiv-educativ şi nu numai. Există o comunicare optimă între toţi factorii care pot avea un rol în rezolvarea conflictelor (elevi-părinţi-cadre didactice-poliţie-biserică-primărie).  Pentru a menţine aceste interacţiuni permanente între factorii prezentaţi lucrează membrii comisiei de prevenire şi combatere a violenţei, legal constituită la nivelul şcolii noastre.

De monitorizarea tuturor cazurilor de violenţă s-au ocupat membrii comisiei de prevenire a violenţei care au acţionat după o planificare a activităţii.

Comisia pentru sănătate şi securitate în muncă
responsabil prof. Ene Petre
:

Asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă la Şcoala Gimnaziala “Vasile Racotta” Storobaneasa, s-a realizat respectând Legea 319/2006.

La început de an şcolar s-a facut instructajul de PM tuturor angajaţilor şcolii , tematica instructajului periodic trecandu-se în ,,Fişa individuală privind securitatea şi sănătatea în muncă “ al fiecarui angajat.

Există o preocupare continuă pentru siguranţa elevilor din şcoala noastră, în acest sens , la începutul fiecărui an şcolar ( mai precis la începutul fiecărui semestru ) are loc un instructaj general de protecţie  a muncii, pentru elevii care în decursul anului şcolar au activităţi practice în laboratoarele şcolii, sala de sport, etc.

Comisia tehnică de prevenire şi stingere a incendiilor-
responsabil prof. Ene Petre .

Activitatea comisiei în anul şcolar 2013-2014, este reglementată prin decizii scrise pentru : lucru cu foc deschis, fumatul, depozitarea şi evacuarea deşeurilor pe timpul sezonului rece.

Tematica anuală şi semestrială este întocmită de catre, prof. Ene Petre, profesor de Educaţie fizică şi sport, în calitate de responsabil cu Prevenirea şi Stingerea Incendiilor.

La începutul anului şcolar 2013 – 2014, au fost reactualizate şi afişate planurile de evacuare a şcolii şi grădiniţei;

-au fost prelucrate Normele de prevenire şi stingere a incendiilor atât cadrelor didactice cât şi elevilor şi preşcolarilor din unitatea noastră, instruirea făcându-se pe baza întocmirii unor procese – verbale de luare la cunoştinţă, privind regulile P.S.I.;

-s-au executat exerciţii practice de alarmare şi evacuare în caz de incendiu;

-organizarea şi desfăşurarea unor concursuri cu teme specifice P.S.I;

-prezentarea în cadrul orelor de dirigenţie a unor teme specifice P.S.I. de către toţi învăţătorii şi diriginţii elevilor din unitatea  noastră şcolară.

Asigurarea calităţii în educaţieCoordonator C.E.A.C.:
Prof.Ene Petre

Având în vedere necesitatea aplicării prevederilor Legii 87/2006 privind asigurarea calităţii în sistemul de învăţământ, în unitatea noastră a funcţionat Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii. Activitatea CEAC s-a desfăşurat conform Planului de acţiune întocmit la începutul anului şcolar şi a Planului de Îmbunătăţire a activităţii din Raportul de autoevaluare a anului şcolar 2012-2013.

Au fost concepute şi aplicate proceduri pentru :

- evaluarea periodică a calităţii activităţii corpului profesoral;

- verificarea notării ritmice;

- sporirea siguranţei elevilor;

- evaluarea percepţiilor elevilor asupra eficienţei activităţii educative

A fost completată baza de date referitoare la activitatea CEAC cu documente noi.

Responsabilul  CEAC a întocmit Raportul de autoevaluare pentru anul şcolar 2013-2014 pe care l-a finalizat la sfârşitul lunii septembrie 2014 şi l-a trasmis forurilor superioare.  Raportul este  un document public şi trebuie cunoscut de toţi cei implicaţi în actul educaţiei.

Comisia  pentru curriculum :
Prof.Parpalea Cristian

Comisia  pentru curriculum este constituita din toţi responsabilul comisiei  metodice a profesorilor, a educatorilor/invatatorilor, şi directorul şcolii, in calitate de preşedinte.

S-au urmărit îndeplinirea obiectivelor din Planul managerial al şcolii avându-se în vedere:

-asigurarea documentelor curriculare oficiale;

-asigurarea aplicării planului- cadru de învăţământ;

-îngrijirea şi înbunătaţirea bazei logistice;

-la nivelul unitaţii şcolare s-a asigurat legislaţia adecvată şi s-au prelucrat legile şi actele normative care reglementează sistemul de învăţământ.

-s-au gestionat disfuncţiile manageriale de la nivelul unităţii de învăţământ.

-s-au actualizat fişele postului şi a fişelor de evaluare conform legislaţiei în vigoare.

-membrii Consiliului de administraţie au fost înscrişi la cursuri de formare pe tematica Managementul educaţional .

-s-a urmărit realizarea proiectării anuale şi semestriale ,asigurarea calităţii în macro  şi microproiectare şi elaborarea CDS  în concordanţă cu cerinţele elevilor,resursele şcolii şi tendinţelor de dezvoltare economico-sociale a comunităţii.

-s-a monitorizat aplicarea testelor predictive ,proiectarea şi planificarea asistenţelor şi interasistenţelor.

-s-au organizat şi monitorizat olimpiadele şi concursurile şcolare; elevii au fost stimulaţi să participe la activităţile şcolare şi extraşcolare.

-s-a urmărit creşterea rolului unităţii de învăţământ în cadrul parteneriatului local, judeţean şi naţional.

-s-a urmărit implicarea activă a familiei, a comunităţii locale şi a autorităţilor în activitatea şcolii.

Ca punct slab al activităţii comisiei se identifică neimplicarea şcolii în activităţi de parteneriat internaţional .

Director,
Prof. Parpalea Cristian