Școala Gimnazială Nicolae Velea
Cepari, Arges
Comisia CEAC
Responsabil: prof. Olteanu Mihaela
Membri: prof. Laită Elena, lider sindical; prof. Sasu Carmen;
Școala Gimnazială Nicolae Velea
Comuna Cepari, Județul Argeș
Nr……din……………………
Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii
STRATEGIA DE EVALUARE INTERNĂ A CALITĂŢII
2021-2025
Strategia CEAC se bazează pe documentele emise de ARACIP în acest domeniu (,,Ghidul Comisiei pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii în Unităţile de Învăţământ Preuniversitar – partea a II-a” etc.) şi pe Proiectul de Dezvoltare Instituţională (PDI) elaborat de directorul Școlii Gimnaziale „Toma Brătianu”.
- VIZIUNEA
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „Nicolae Velea” este o școală în slujba comunitățiiavând capacitatea de a funcționa ca o instituție eficientă și echitabilă pentru toate categoriile de copii.
În parteneriat cu părinții și comunitatea locală, școala noastră oferă copiilor condiții moderne de educație și instruire ajutându-i să-și dezvolte personalitatea, astfel încât fiecare să își găsească încrederea în sine și să își urmeze aspirațiile.
- MISIUNEA ORGANIZAȚIEI ȘCOLARE
Școala noastră va fi locul unde fiecare elev își atinge maximum de capacități intelectuale, morale, civice pentru a se integra într-un mediu social concurențial.
Demersul nostru educațional, alături de familie și comunitate, are ca ideal dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane, formanrea personalității autonome și creative a tinerilor.
Așa cum este firesc, școala noastră își propune să modeleze, să dezvolte personalități echilibrate, tolerante, apte pentru integrare, receptive la nou și la schimbare.
- MOTIVAȚIA
Comisia de Evaluare și Asigurarea a Calității se ghidează după următorul motto: ”un mediu educațional de calitate – garanția unei educații de calitate”.
Bazându-se pe ”buna tradiție a școlii românești” îmbinată cu cele mai moderne metode și procedee de predare-învățare-evaluare, abordarea actului educațional în cadrul Școlii Gimnaziale „Nicolae Velea” se dorește a fi una de tip integrativ, în care personalitatea elevului să fie armonios dezvoltată și valorizată.
Școala Gimnazială „Nicolae Velea” își propune să formeze cetățeni europeni profund ancorați în realitățile românești, europene și mondiale. În vederea formulării țintelor strategice cele mai potrivite, echipa managerială a realizat următoarea diagnoză mediului intern și extern, prezentă și în Proiectul de Dezvoltare Instituțională pe 2021-2025.
ANALIZA SWOT
- Curriculum
- Resurse umane
- Resurse materiale si financiare
- Relatii cu comunitatea
- Curriculum
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
* Curriculumul la decizia şcolii se raportează la respectarea nivelului de dezvoltare a copiilor, a abilităţilor individuale ale acestora şi a opţiunilor părinţilor, subordonându-se în acelaşi timp misiunii şi viziunii şcolii; * * Oferta variată de activităţi extracurriculare. * Realizare unui învăţământ incluziv prin mixarea colectivelor de elevi; * Activităţile de predare, învăţare şi evaluare sunt proiectate în echipă la nivelul ariilor curriculare; *Abordarea programei se realizează prin metoda proiectelor (învăţare integrată, transdisciplinară). |
* Valorizarea insuficientă a activității de învățarea limbilor străine și a rezultatelor obținute de elevi la concursurile școlare; * Tentaţia profesorilor de a folosi în exces auxiliarele curriculare; * Incapacitatea organizaţiei de a obţine un sprijin mai susţinut din partea autorităților locale.
|
OPORTUNITĂȚI |
AMENINȚĂRI |
* Existenţa unei legislaţii care recunoaște învățământul particular; * Existenţa posibilităţii de documentare prin accesul la internet şi la biblioteca şcolii; *CDS permite valorificarea abilitaţilor individuale ale elevilor; * Existența manualelor alternative; |
*Abundenţa pe piaţă a unor materiale auxiliare care uneori sunt inconsistente si confuze. * Programul prelungit ar putea conduce la instalarea stării de oboseală în rândul elevilor; * Lipsa susţinerii de către unele familii a demersului educativ realizat în şcoală; |
- Resurse umane
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
* Cadre didactice calificate (100%); * Cadre didactice care dovedesc spirit creator, realizând prin forţe proprii o serie de mijloace și auxiliare didactice. * Cadre didactice bine pregătite din punct de vedere profesional, care asigură o educaţie diferenţiată în funcţie de particularităţile de vârstă şi de caracteristicile individuale ale copiilor. * Existenta responsabilităţilor clare în cadrul fiecărei comisii. * Cadre didactice bine pregătite în vederea utilizării de soft educaţional în activitatea de predare – evaluare * Numirea ca director al şcolii a unui cadru didactic cu performanţe manageriale şi cu un portofoliu reprezentativ; * Proiectarea si promovarea unui management eficient si transparent; * Colaborarea bună cu toţi partenerii educaţionali. *Cadre didactice care posedă abilitaţi de comunicare într-o limbă de circulaţie internaţională; * Psiholog permanent în sprijinul copiilor, al părinţilor şi cadrelor didactice; *Asistenţă medicală permanentă; * Numărul de elevi înscriși a crescut; * Numărul de cereri de înscriere în clasele de început de ciclu este în creștere.
|
* Insuficientă participare a cadrelor didactice, didactice auxiliare şi nedidactice la programele de formare/dezvoltare profesională.
|
OPORTUNITĂŢI |
AMENINŢĂRI |
*Oferta diversificată de formare şi perfecţionare din partea CCD, a universităţilor şi a altor instituţii de formare acreditate. * Interesul cadrelor didactice de a participa la programe de formare si dezvoltare profesională. * Colaborarea conducerii şcolii şi a cadrelor didactice cu numeroase organizaţii şi instituţii de profil din ţară * Dezvoltarea unor unor programe și parteneriate educaţionale cu şcoli şi grădiniţe la nivel local, naţional şi internaţional. *Organizarea unor schimburi de experienţă la nivel de sector, municipiu, care favorizează împărtăşirea experienţei şi exemplelor de bună practică; |
* Acutizarea situaţiei financiare a familiilor afectează procesul de creștere a sporului natural si generează mutaţii (lipsa locurilor de munca, şomajul, creşterea inflaţiei). * Scăderea interesului familiilor pentru educația copiilor, pe parcursul şcolarizării, pe măsura trecerii timpului * Scăderea populaţiei şcolare şi orientarea către învăţământul public; |
- Resurse materiale si financiare
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
* Existența spaţiilor şcolare destinate încă de la început activităţilor şcolare; * Existenţa unei biblioteci dotate cu fond de carte de specialitate, materiale informative şi materiale didactice; * Scoala dispune de cabinet medical; * Mobilier funcţional, adecvat desfăşurării optime a activităţii din şcoală; * Resursele materiale si financiare sunt eficient utilizate, avându-se în vedere priorităţile specifice; * Echipament informatic corespunzător şi pentru compartimentul administrativ financiar;
|
* Spaţii relativ insuficiente pentru desfăşurarea activităţilor de laborator; * Insuficienta preocupare a echipei manageriale pentru obţinerea unor sponsorizări ; * Deficienţe de relaţionare cu reprezentanţi ai comunităţii locale în vederea realizării reparaţiilor curente şi a dezvoltării bazei materiale a şcolii; * Număr insuficient de calculatoare utilizate în procesul de învăţământ;
|
OPORTUNITĂŢI |
AMENINŢĂRI |
* Existenţa programelor comunitare de atragere de fonduri. * Existenţa parteneriatelor la nivel internaţional. * Contribuţii ale părinţilor, inclusiv prin atragerea de sponsori, pentru achiziţionarea de mijloace de învăţământ; * Relaţionarea cu alte ONG-uri; . |
*Legislaţia referitoare la sponsorizare prezintă carenţe şi este neofertantă pentru posibilii sponsori . *Ritmul accelerat al schimbărilor conduce la uzura echipamentelor existente;
|
4.Relatii cu comunitatea
PUNCTE TARI |
PUNCTE SLABE |
*Existenţa unor parteneriate eficiente, stabile şi durabile cu autorităţile locale (Primărie, Poliţie, etc) cu agenţi economici şi ONG - uri; *Implicarea activă şi dinamică a unor membri ai Comitetelor de părinţi pe şcoală şi pe clase; * Colaborarea şcolii cu licee şi instituţii de invăţământ superior în vederea creşterii performanţelor şcolare; * Existenţa unor parteneriate cu instituţii culturale pentru diversificarea ofertei activităţilor extracurriculare; *Strânsa colaborare cu părinţii copiilor; * Accesul şcolii la programe europene ce promovează dezvoltarea relaţiilor comunitare; * Editarea şi distribuirea revistei şcolii, „Universul copiilor”; *Promovarea ofertei educaţionale a şcolii prin diferite metode de marketing; * Înregistrarea unui număr mare de cereri de înscriere în clasa pregătitoare și în clasa I din partea unor elevi din sectorul 1. |
* Dezinteresul unor părinţi pentru întâlniri periodice la nivelul unităţii; * Incapacitatea organizaţiei de a obţine un sprijin mai susţinut din partea Direcţiei pentru Învăţământ şi a Direcţiei pentru Protecţia Copilului în vederea asigurării suportului necesar integrării copilor cu CES. * Lacune ale mecanismelor de comunicare intra şi inter – instituţionale
|
OportunitĂŢi |
ameninŢĂri |
*Posibilitatea promovării imaginii şcolii prin intermediul paginii web , al altor site-uri de profil, al mass-media şi al revistei şcolii; *Implicarea părinţilor în susţinerea intereselor şcolii;
|
* *Absenţa unor mecanisme eficiente care să faciliteze parteneriatul dintre şcoală şi agenţi economici;
|
II. Proiectarea și planificarea activității de evaluare a calității
Țintele strategice ale evaluării calității
Bazându-se pe țintele strategice formulate în PDI, Comisia Evaluare și Asigurare a Calității va acționa în perioada 2021-2025 în vederea atingerii următoarelor ținte strategice:
- Creșterea calității actului educațional și asigurarea unui management performant;
- Crearea unui climat de siguranță și condiții optime necesare unui învățămȃnt de calitate;
- Inovarea procesului educațional prin integrarea noilor tehnologii și realizarea de programe educaționale specifice nevoii de formare a elevilor;
- Dezvoltarea de proiecte/parteneriale educaționale la nivel local, județean, național, internațional;
- Redimensionarea relației școală-familie-comunitate.
Avantajele opţiunilor
Am ales aceste ţinte strategice pentru că ele conduc la creşterea calităţii educaţionale în şcoală şi lărgesc accesul la educaţie al elevului.
Ţintele alese sunt necesare pentru existenţa şi dezvoltarea unităţii şcolare, ele respectând politicile şi strategiile de dezvoltare naţionale, regionale şi locale, dar în acelaşi timp ele vizează şi nevoile curente şi de viitor ale beneficiarilor săi direcţi: elevi şi părinţi.
Ţintele alese se pot realiza cu resursele financiare existente şi previzibile în perioada 2021-2025
Abordări strategice
- Dezvoltarea curriculară :
- Optimizarea activităţii didactice la toate disciplinele iîn concordanţă cu planurile de învăţământ, adaptarea curriculum-ului naţional prin consultarea elevilor şi părinţilor.
- Stabilirea în mod judicios a disciplinelor opţionale pe arii curriculare.
- Echilibrarea componentelor formativ – informativ, educativ – instructiv, creativ – recreativ.
- Structurarea metodologică a activităţilor didactice în concordanţă cu noile obiective şi principii educaţionale ale curriculum-ului naţional.
- Aplicarea diferenţiată a propunerilor prin proiectarea conţinuturilor neobligatorii lăsate la decizia şcolii în funcţie de particularităţile colectivelor de elevi.
- Asigurarea accesului la calculator al fiecărui elev din şcoală în cadrul activităţilor şcolare.
2. Dezvoltarea resurselor umane:
- Prin implicarea cadrelor didactice din şcoală în programe de formare şi perfecţionare.
3. Dezvoltarea resurselor de timp
- Prin dezvoltarea unor scheme orare bine-gândite, care să ţină cont de curba de efort a elevului.
4. Dezvoltarea resurselor de informaţie
- Prin achiziţionarea şi utilizarea de soft-uri educaţionale, abonamente la revistele de specialitate, cât şi prin asigurarea accesului la internet.
Termenele de aplicare, rolurile și responsabilităţile diferitelor persoane și grupuri
PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII
PENTRU ASIGURAREA CALITĂŢII EDUCAŢIEI
Denumirea activităţii
|
Frecvenţa |
Sept |
Oct |
Nov |
Dec |
Ian |
Febr |
Mart |
Apr |
Mai |
Iun |
Numirea responsabilulul şi constituirea comisiei |
Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Planul operational
|
Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aplicare de chestionare pentru cadre didactice
|
La început şi sfârşit de semestru |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stabilirea stilului de învăţare pentru elevi |
Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Planificare pe programe de învăţare |
Semestrial |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluare iniţială
|
Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autoevaluare
|
Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Portofoliile cadrelor didactice (pe program de învăţare şi dirigenţie) |
Lunar |
|
|||||||||
Portofoliile elevilor
|
Lunar |
|
|||||||||
Observarea lecţiilor şi completarea fişelor de observare
|
Lunar |
|
|||||||||
Monitorizarea frecvenţei participării la programe de învăţare
|
La două luni |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monitorizarea completării cataloagelor şcolare
|
Lunar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monitorizarea progresului şcolar
|
Semestrial |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Raport de autoevaluare final
|
Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plan de îmbunătăţire
|
Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Raport de inspecţie
|
Anual |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sortarea, pastrarea şi verificarea materialelor şi dovezilor |
Lunar |
|
|||||||||
Rezolvarea contestaţiilor |
Lunar (ori de câte ori este necesar) |
|
|||||||||
Verificarea documentelor oficiale |
Semestrial |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monitorizarea orarului |
Bilunar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Modalităţile de implementare a strategiei de evaluare a calităţii
Componenţa CEAC
Nr. crt. |
Numele şi prenumele membrilor din comisie |
Roluri specifice |
1 |
Olteanu Mihaela |
Coordonator CEAC |
2 |
Sasu Carmen |
Membru |
3 |
Georgescu Alexandru |
Membru |
4 |
Găvan |
Reprezentant al Consiliului local |
5 |
|
Reprezentant al părinţilor |
6 |
Laită Elena |
Lider sindical |
IV. Instrumente şi proceduri de evaluare internă (autoevaluare) a calităţii
- Instrumente de evaluare internă a calităţii:
Documentele care fac parte din portofoliul comisiei de asigurare a calităţii sunt:
¨ Legislaţie
¨ Manualul de calitate
¨ Planul operaţional al comisiei care cuprinde componenţa comisiei şi atribuţiile membrilor
¨ Planificarea calendaristică a activităţii
¨ Dosar cu procese verbale ale întâlnirilor comisiei
¨ Dosar cu chestionarele (aplicate elevilor, cadrelor didactice şi personalului didactic auxiliar, părinţilor, reprezentanţi ai comunităţii locale) , ghiduri pentru interviuri
¨ Dosar cu fişe de observaţie ale lecţiilor
¨ Declaraţii de intenţie ale comisiilor de specialitate din şcoală
¨ Proceduri operaţionale
¨ Dosar cu rapoarte: Raport de autoevaluare; Plan de îmbunătăţire; Raport de inspecţie
¨ Fişe de analiză a documentelor
¨ Diverse documente: material de prezentare a dovezilor- clasificare şi modalităţi de păstrare
¨ Dosar cu statistici- situaţii semestriale pe programe de învăţare
- Proceduri de evaluare internă a calităţii
- Elaborarea, aplicarea şi interpretarea chestionarelor
Se elaborează de către membrii subcomisiei chestionare care se aplică conform calendarului activităţilor; după aplicarea chestionarelor se elaborează un material de interpretare a rezultatelor.
Membrii subcomisiei de elaborare, aplicare şi interpretare a chestionarelor
- responsabil
- membru
Instrucţiuni de lucru:
Membrii comisiei elaborează chestionarele pe baza analizei de nevoi.
Chestionarele se aplică conform nevoilor personalului căruia i se solicită anumite răspunsuri.
Se colectează chestionarele şi se analizează.
Pe baza analizei, se elaborează de către responsabilul subcomisiei un raport final care să cuprindă interpretarea rezultatelor.
Monitorizarea procedurii:
Se realizează de către şeful subcomisiei.
Periodicitate:
Conform calendarului de activităţi.
Analiza procedurii:
Se face în cadrul subcomisiei şi în cadrul comisiei C.E.A.C.
Prezentarea activităţii se face şi în Consiliul Profesoral.
- Selectarea, păstrarea şi verificarea materialelor
Conform documentelor de calitate din fiecare şcoală, fiecare membru implicat în asigurarea calităţii va avea un document care să cuprindă materiale obligatorii în portofoliul personal.
Membrii subcomisiei de selectare, păstrare şi verificare a materialelor
- responsabil
- membru
Instrucţiuni de folosire:
Pe baza documentelor comisiei de calitate, la începutul anului şcolar şi apoi, pe parcursul întregului an şcolar, se urmăreşte selectarea materialelor, mai ales a dovezilor aferente principiilor de calitate.
Se realizează păstrarea materialelor conform documentelor comisiei de calitate.
După selectarea materialelor şi a dovezilor, se realizează evaluarea prin fişă de evaluare completată de membrii subcomisiei.
Monitorizarea procedurii:
Se realizează de către şeful subcomisiei.
Periodicitate:
Conform calendarului.
Analiza procedurii:
Se face prin raportul de autoevaluare.
- Rezolvarea contestaţiilor
Se constituie o subcomisie de contestaţii referitoare la: acordarea calificativelor la programele de învăţare (note), la aplicarea sancţiunilor pentru elevi şi alte măsuri care se pot contesta.
Membrii subcomisiei de contestaţii:
- responsabil
- membru
Instrucţiuni de lucru:
- completarea unui formular de contestaţie;
- dacă contestaţia nu este justificată este respinsă;
- dacă este justificată, urmează analiza formularului de contestaţie şi a argumentelor contestaţiei prin investigarea aspectelor semnalate;
- prin analiza şi investigaţiile aspectelor contestate se elaborează documentul care cuprinde măsurile de remediere şi modalităţile de aplicare ale acestora.
Monitorizarea procedurii:
Se realizează de către şeful comisiei.
Periodicitate:
Conform calendarului de acţiuni
Permanent
Analiza procedurii:
- în subcomisiei
- în comisia C.E.A.C.
- în raportul de autoevaluare
- Verificarea modului de completare a documentelor oficiale (cataloage, registre matricole)
Având în vedere importanţa documentelor oficiale, se urmăreşte modul în care acestea sunt completate şi periodicitatea completării.
Membrii comisiei de verificare a modului de completare a documentelor oficiale:
- responsabil
- membru
Instrucţiuni de lucru:
Se completează fişa de verificare a cataloagelor de către membrii subcomisiei,conform unei împărţiri planificate a acestor documentelor.
Se extrag din fişe aspectele constatate şi urmează aplicarea măsurilor de corectare a erorilor constatate.
Monitorizarea procesului:
Se face de către şeful subcomisiei.
Periodicitate:
Conform calendarului de activităţi.
Analiza procedurii:
- în cadrul C.E.A.C.
- în Consiliul Profesoral
- Elaborarea, aplicarea şi verificarea orarului
Responsabilul subcomisiei elaborează orarul şcolii conform reglementărilor legale şi cu respectarea planurilor-cadru.
Membrii subcomisiei de elaborare, aplicare şi verificarea orarului:
- responsabil
- membru
Instrucţiuni de lucru:
Membrii comisiei urmăresc modul de îndeplinire a programului conform orarului aprobat de Consiliul de Administraţie.
Verificarea orarului se va face conform planificării.
Fiecare membru al subcomisiei va efectua două monitorizări pe parcursul unei luni, conform programului şi cu completarea fişei de monitorizare a orarului.
Monitorizarea activităţii subcomisiei:
Se realizează de către membrii subcomisiei.
Periodicitate:
Bilunar
Analiza procedurii:
- în cadrul subcomisiei
- în cadrul C.E.A.C.
- în Consiliul Profesoral şi în Consiliul de Administraţie
EVALUAREA ACTIVITĂŢILOR
Avându-se în vedere descriptorii de performanţă din raportul de autoevaluare, în cadrul managementului calităţii evaluarea activităţilor se face prin:
▪ Evaluări periodice- întruniri lunare ale membrilor comisiei şi analiză
▪ Activităţilor comisiei în perioada anterioară desfăşurării întâlnirii
▪ Evaluare finală prin elaborarea Raportului de autoevaluare de la sfârşitul anului
▪ Elaborarea Planului de îmbunătăţire conform metodologiei şi avându-se în vedere punctele slabe care reies din raportul de autoevaluare
▪ Elaborarea şi aplicarea periodică de chestionare care vizează activităţile membrilor personalului pentru asigurarea calităţii în învăţământ
▪ S-a organizat în cadrul comisiei de calitate de la nivelul unităţii de învăţământ o subcomisie de analiză şi soluţionarea a contestaţiilor şi plângerilor depuse de factorii implicaţi în educaţie (elevi, părinţi, profesori)
▪ Planul de îmbunătăţire elaborat este aplicat prin îndeplinirea acţiunilor precizate referitoare la punctele slabe identificate şi respectarea termenelor limită de desfăşurare a acţiunilor.
MODALITĂŢI DE CLASIFICARE ŞI GESTIONARE A DOVEZILOR
- Modalităţi de clasificare a dovezilor:
DOVEZI GENERALE
▪ Materiale de marketing-ul şcolii (oferte şcolare, pliante)
▪ Orarul şcolii
▪ Prezentare oferta CDS
▪ Regulamentul pentru elevi (însoţite de tabele de luare la cunoştinţă)
▪ Regulament de ordine interioară
▪ Aviziere
▪ Orarul activităţilor diferenţiate (recuperare, performanţă)
▪ Cataloage şcolare
▪ Mape de lucru
DOVEZI SPECIFICE C.E.A.C.
▪ Planuri ale comisiilor
▪ Documente de lucru ale comisiei
▪ Dosare cu rapoarte de activitate
▪ Dosare cu chestionare
▪ Dosare cu fişele de observare ale lecţiilor
▪ Dosare cu procese verbale
▪ Dosarele profesorilor (personale şi dirigenţie)
▪ Mapa de lucru (cancelarie)
DOVEZI SERVICIUL ADMINSTRATIV (SECRETARIAT, CONTABILITATE)
▪ Documentele contabile specifice
▪ Cărţile de muncă şi fişe ale postului
▪ Procese verbale şi note interne
▪ Cataloage şcolare
▪ Fişe pentru CDS
▪ Dosare examen de diferenţă/corigenţă
▪ Fişe completate de diriginţi absolvenţilor
▪ Asigurarea şanselor egale- alcătuirea colectivelor de elevi se face fără
nici o discriminare
▪ Diverse fişe de instructaj
▪ Documentele din arhiva şcolii
DOVEZI CADRE DIDACTICE
▪ Programa şcolară
▪ Planificări calendaristice
▪ Planificări pe unităţi de învăţare
▪ Planuri de lecţii
▪ Modele de teste: iniţiale, formative, sumative
▪ Modele de fişe de lucru
▪ Fişe de evaluare (pentru elevi şi cadre didactice) a câtorva lecţii
▪ Chestionare pentru managementul comunicării
▪ Situaţii statistice care să cuprindă: media testelor iniţiale, media semestrială
▪ Fişe de activitate elevi
DOVEZI DIRIGENŢIE
▪ Mapa activităţii educative
▪ Tabele nominale semnate de elevi pentru luarea la cunoştinţă
▪ Chestionare pentru stabilirea stilurilor de învăţare la elevi (însoţite de răspunsurile elevilor)
▪ Fişe pentru opţiuni CDS
▪ Procese verbale ale întrunirilor Consiliului Profesorilor clasei, ale şedinţelor cu părinţii
▪ Procese verbale pentru discutarea situaţiei şcolare la sfârşitul unui semestru
▪ Diverse documente de lucru ale dirigintelui
SELECTAREA DOVEZILOR
Se face în funcţie de categoria din care fac parte aceste dovezi:
- DOVEZILE GENERALE- sunt păstrate în funcţie de specificul lor de către direcţiune, de serviciul administrativ sau de către comisia de calitate
- DOVEZILE SPECIFICE- sunt păstrate de către comisie (la cabinetul comisie), serviciul adminstrativ (secretariat, contabilitate, arhivă), iar dosarele cadrelor didactice se păstrează fie în cabinetul comisiei, fie de către cadrele didactice
Activitatea de selectare, păstrare şi verificarea dovezilor este supervizată de subcomisia stabilită în cadrul C.E.A.C. cu atribuţii în acest sens (vezi procedura corespunzătoare)
V. Modalităţi şi proceduri de îmbunătăţire a calităţii
1. Se selectează domeniul şi criteriul/criteriile avute în vedere, cf. ,,Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică” ( H.G.21/18.01.2007 sau art 10 din O.U.G. nr.75/12.07.2005 aprobată cu completări şi modificări prin LEGEA nr. 87/2006).
2. Se urmăreşte îndeplinirea indicatorilor de performanţă şi se realizează o diagnoză a nivelului de realizare.
3. Se identifică punctele tari, a celor slabe şi a ţintelor pentru intervenţiile de remediere/dezvoltare.
4. Se elaborează un plan de îmbunătăţire.
5. Se creează un grup de lucru pentru aplicarea măsurilor de îmbunătăţire (Evaluarea internă este coordonată şi realizată de către CEAC. Pentru zonele de îmbunătăţire se poate constitui o altă echipă, se pot stabili responsabili, în funcţie de rolul îndeplinit în organizaţie - profesor de specialitate, responsabil de comisie metodică, de arie curriculară etc., care să aplice programul de îmbunătăţire)
6. Se modifică / optimizează / completează PDI şi planurile operaţionale.
7. Se desfăşoară propriu-zis activităţile de dezvoltare/ optimizare/ remediere pentru domeniul selectat.
8. Se reaplică instrumentul de evaluare.
Director,
prof. Romulus Hirică