Scoala "D. D. Patrascanu" Tomesti
Tomesti, Iasi
Activităţi extracurriculare
Şcoala Gimnazială ”D. D. Pãtrãşcanu”
Loc. Tomeştí – jud. Iaşi, tel. /fax – 0232/290350
email:scoala_tomesti@yahoo.com
http://scoli.didactic.ro/scoala_patrascanu_tomesti
Nr. 527 din 29.04.2015
RAPORT FINAL
PROGRAMUL „SCOALA ALTFEL: SA STII MAI MULTE, SA FII MAI BUN!”
6-10 aprilie 2015
Proiectele școlii, pe domenii:
- Numărul de activităţi derulate: 156
- Tipuri de activităţi derulate:
- · Acțiuni culturale - 35;
- · Spectacole artistice – 6 ;
- · Activități sportive – 25;
- · Voluntariat, educaţie democratică – 6;
- · Educaţie pentru sănătate, inclusiv siguranţă pe internet – 13;
- · Acţiuni ecologice - 8;
- · Educaţie rutieră -1;
- · Consiliere şi orientare - 7;
- · Cabinet medical – 1;
- · Concursuri – 4;
- · Acțiuni de colaborare cu ISU – 1;
- · Prevenire, antidrog, violenţă, trafic de persoane – 1;
- · Excursii – 2;
- · Vizite de studiu la muzee – 2;
- · Acţiuni artistice – 6;
- · Activităţi în parteneriat cu Biserica – 3;
- · Ateliere de creaţie – 16;
- · Drumeții – 5;
- · Filme educative – 14;
Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi, părinţi, parteneri institutionali)
- · Cadre didactice: 48
- · Elevi şi preşcolari: 802
- · Părinți:30
PARTENERI:
- Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Mihail Grigore Sturdza” al Judeţului Iaşi;
- Asociaţia Inteligent;
- Asociația Drumeții Montane;
- Teatrul Luceafărul;
- Consiliul Local Tomești;
- Poliţia Tomești;
- Dispensarul Tomești;
- Biserica Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil - Tomești;
- Spaţii de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de învăţământ):
v Sala de clasă;
v Terenul/sala de sport;
v Sala de spectacol;
v Muzee de artă;
v Biserica Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil – Tomești;
v Biblioteca școlii;
v Biblioteca comunală “Aurel Leon” – Tomești;
v Pădurea și dealul din apropiere.
- Obiectivele urmărite:
- Stimularea /dezvoltarea interesului pentru valorile culturale, artistice şi tradiţionale româneşti;
- Dezvoltarea respectului pentru alte culturi şi civilizaţii;
- Aprofundarea / aplicarea cunoştinţelor dobândite în cadrul orelor de curs;
- Dezvoltarea unui set de principii referitoare la demnitate, echitate, educație permanentă;
- Dezvoltarea simţului artistic;
- Manifestarea comportamentului competitiv, dar și a spiritului de echipă;;
- Folosirea capacităţilor, priceperilor şi deprinderilor motrice de bază;
- Înţelegerea semnificaţiilor unor activităţi din viaţa omului;
- Însuşirea unor criterii estetice şi morale în aprecierea valorilor culturale tradiţionale;
- Conştientizarea importanţei protejării mediului înconjurător;
- Identificarea principiilor de limbaj plastic;
- Cunoaşterea normelor de protecţie a muncii;
- Cultivarea interesului pentru spațiul verde;
- Stimularea capacităţii de orientare în spaţiu;
- Cultivarea respectului pentru bunurile comunităţii ;
- Dobândirea de informatii și deprinderi de viață sănătoasă;
- Dezvoltarea cunoștințelor despre o alimentație sănătoasă;
- Cunoașterea importanței ocrotirii naturii;
- Dezvoltarea abilităților de comunicare și socializare;
- Dezvoltarea capacităților și abilităților practice;
- Cultivarea interesului pentru carte ca bun de valoare;
- Cunoașterea rolului bibliotecii școlare;
- Formarea virtuților creș
- Proceduri/criterii de evaluare a activităţii:
- aprecierea verbală;
- feed-back final;
- discuţii;
- chestionare;
- portofolii;
- Rezultate înregistrate (aprecieri calitative și cantitative):
- Implicarea comunităţii locale în educarea copiilor;
- Participarea activă la activităţi şi respectarea condiţiilor impuse de cadrul didactic organizator;
- Atmosferă destinsă, relaxantă;
- Aprofundarea cunoştinţelor dobândite la materiile studiate;
- Realizarea de expoziţii / albume / spectacole / momente artistice;
- Identificarea / selectarea elevilor pentru diverse competiţii de nivel judeţean, naţional, internaţional;
- Dezvoltarea comunicării interpersonale;
- Valorificarea potenţialului artistic şi sportiv;
- Dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă.
- Analiza SWOT:
- Puncte tari:
- · Elevii au manifestat interes pentru activităţile propuse;
- · Activităţile au fost interesante şi diverse; au valorificat aptitudinile şi interesele elevilor;
- · Formele de organizare a activităților au fost variate (ateliere de lucru, competiții, mese rotunde, dezbateri, acte de voluntariat, vizite, excursii, drumeții, vizionări de film);
- · Atmosfera relaxantă creată în timpul desfășurării activităților;
- · Implicarea în activități și a altor instituții furnizoare de educație: parteneri economici, comunitatea locală;
- · Observarea elevilor în alte contexte educaționale;
- · Crearea unui climat educațional deschis și stimulativ prin relațiile interpersonale;
- ·
- Puncte slabe:
- Inexistenţa în şcoală a unei săli de festivităţi;
- Fonduri insuficiente pentru a da amploare şi aplicabilitate pe măsură activităţilor din şcoală;
- Lipsa unor modalităţi de recompensare a elevilor pentru participarea la activităţile curriculare şi extracurriculare.
- Oportunităţi:
- · Dezvoltarea abilităţilor de viaţă şi comunicare la elevi;
- · Implicarea unor reprezentanţi ai comunităţii în activităţile elevilor;
- · Implicarea mai eficientă a părinţilor elevilor în activităţile organizate de şcoală;
- · Amploarea efectelor activităţilor cultural-artistice şi sportive;
- · Creşterea calităţii parteneriatului social, a iniţiativei private şi a sprijinului comunitar pentru dezvoltarea şi susţinerea actului educaţional;
- · Participarea la activități a unor instituții furnizoare de educație non-formală;
d. Ameninţări:
- Criza de timp a părinților, urmată de scăderea interesului față de școală, conservatorismul.
- Situaţia socio-economică a familiilor care nu deţin mijloacele necesare susţinerii financiare a unor activităţi extraşcolare;
- Vreme/timp nefavorabil;
- Recomandări, sugestii (din partea elevilor, parintilor, cadrelor didactice, partenerilor de proiecte):
- Acordarea de fonduri pentru derularea activităților;
- Gratuitate pentru elevi pe mijloacele de transport în comun în această săptămână;
- Anexe:
- 1 CD fotografii;
- Copii ale parteneriatelor instituţionale;
Director,
Prof. Viusenco Nicolae
Director adjunct,
Prof. Silvaș Vasile
Coordonator educativ,
Prof. Murărașu Georgeta
Să ştii mai multe, să fii mai bun!
partener: Fundaţia de Evaluare in Educaţie
01-05 aprilie 2013
PIRAMIDA ALIMENTELOR
Grija pentru copii trebuie sa porneasca de la alimentatia lor. In ziua de azi cand fast –foodurile sunt foarte la moda, copiii, si chiar noi adultii nu acordam atentie meselor principale, este mult mai usor sa mancam ceva pe fuga in fata calculatorului sau televizorului.
Alimentatia proasta poate avea efecte negative pentru copii, de cele mai multe ori incep problemele la scoala, nuse mai pot concentra, nu mai au suficienta energie , sunt tot timpul obositi, devin agitate si nu se pot odihni nici noaptea.Aceste semen trbuie sa ne dea de gandit si sa schimbam ceva in viata copiilor incepand cu alimentatia.
Inst. Miron V. Elena
Aspecte de la festivalul ,,Sărbători Pascale", ediţia aIII-a
Primarul Comunei Tome
sti-prof. Ştefan Timofte
Preot Chelaru Pavel- Parohia ,,Fericitul Ieremia"-Tomeşti
Prof. Viusenco Nicolae,director Şcoala ,,D.D.Pătrăşcanu"
Parohia ,,Fericitul Ieremia"
În parcul din faţa şcolii
De la stânga:
Prof. Ştefan Timofte,Preot Bitere Ştefan, Preot Enache Dumitru-Parohia ,,Ştefan cel Mare şi Sfânt"-Tomeşti
Grupul ,,Ilinca"
Din activităţile extrcurriculare
Clasa aV-a A în excursie... 13 şi 14 iunie 2007