Colegiul "Mihai Viteazul" Ineu, Arad
Ineu, Arad

Profesorii noştri

De-a lungul timpului, până în anul 2008, şcoala noastră a avut un număr de 65 de cadre didactice care au obţinut gradul didactic I. Iată care este ordinea cronologică a sustinerii lucrărilor şi tematica abordată:

 

Nr. crt.

Numele şi prenumele cadrului didactic

Titlul lucrării

Anul obţinerii gradului didactic I

1.  

Vasile Parfenie

Caracterizarea personajului negativ în literatura română după 23 August 1944

1969

2.  

Sofia Ciul

Jocurile de creaţie ale copiilor din grupa combinată, mijloc de reflectare a realităţii

1970

3.  

Ioan Codău

Abordarea stilistică a textului literar la clasele V-VIII

1974

4.  

Gheorghe Pribac

 Aspecte ale modernizării învăţământului matematic

1974

5.  

Ana Vreme

Învăţământul formativ şi implicaţiile sale în predarea biologiei

1974

6.  

Iuliu Vreme

Cuvântul – unitatea limbii şi vorbirii. Problemele de bază ale semantizării în predarea limbii ruse elevilor români

(lucrare în limba rusă)

1974

7.  

Teodor Jurca

Căi şi modalităţi de realizare a unui învăţământ cu prioritate formativ şi sporirea eficienţei lui

1975

8.  

Maria Parfenie

Unele aspecte ale predării teoriei literare la clasele V-VIII

1977

9.  

Ana Bulc

Relaţia de divizibilitate în mulţimea numerelor real

1978

10.  

Matei Bulc

Modelarea matematică a mişcărilor mecanice

1978

11.  

Sofia Codău

Modalităţi de caracterizare a personajului literar şi rolul educativ al lecţiilor de acest fel

1978

12.  

Elvira Păltineanu

Contribuţii noi privind îmbogăţirea conţinutului activităţilor cu caracter de muncă. Sporirea eficienţei acestora în direcţia formării deprinderilor de muncă şi a atitudinii pozitive faţă de muncă

1978

13.  

Aurel Sasu

Construcţia matricială a inelului C (X) al polinoamelor cu coeficienţi complecşi

1978

14.  

Cornelia Todinca

Probleme de cultivare a limbii

1978

15.  

Ioan Todinca

Particularităţi ale liricii argheziene

1978

16.  

Ioan Vodă

Problematizarea în cadrul lecţiilor de istorie modernă şi contemporană a României

1978

17.  

Irina Vodă

Educaţia patriotică a elevilor din ciclul primar

1978

18.  

Lidia Valea

Cum realizez educaţia moral-politică şi patriotică la vârsta preşcolarilor. Aspecte din experienţa personală

1980

19.  

Petru Chiş

Vasile Goldiş

1981

20.  

Silvia Grosu

Colaborarea învăţătorului cu educatoarea şi cu părinţii elevilor, în vederea creşterii randamentului şcolar şi a prevenirii rămânerii în urmă la învăţătură

1982

21.  

Ecaterina Jurca

Căi şi modalităţi de realizare a unui învăţământ cu prioritate formativ prin predarea matematicii la clasele I-IV şi sporirea eficienţei lui

1982

22.  

Tiberiu Lăzureanu

Metodologia elaborării şi aprecierii compunerilor în şcoala generală

1982

23.  

Vioara Lupşa

Rolul jocului în dezvoltarea proceselor psihice de reflectare directă şi mijlocită a realităţii

1982

24.  

Maria Mara

Aspecte ale influenţei romantice franceze în literatura română modernă din perioada 1830-1867 şi metodica valorificării lor în predare

1983

25.  

Zoe Cipu

Pregătirea şi integrarea mijloacelor de învăţământ în predarea-învăţarea temei „Funcţii de relaţii” – clasa a VIII-a

1984

26.  

Ioan Mâneran

Monografia localităţii Cermei. Modalităţi de utilizare a istoriei locale în predarea istoriei naţionale

1984

27.  

Comloşan Elena

Metode şi procedee de depistare, prevenire şi corectare a defectelor de vorbire

1985

28.  

Sofia Crăciun

Predarea vocabularului la orele de limba engleză

(lucrare în limba engleză)

1985

29.  

Lucreţia Tripa

Metode şi procedee folosite în activităţile de formare a reprezentărilor matematice

1986

30.  

Elisabeta Terek

Căi şi mijloace de diversificare a tehnicilor artistice pentru formarea la elevi a deprinderilor de a se exprima plastic în orele de desen

1987

31.  

Păşcuţ Simion Leontin

Grupuri finite. Enumerarea grupurilor de ordin mai mic sau egal cu 11

1989

32.  

Alexandra-Iuliana Pelea

Limbaje de specialitate în domeniul industriei de prelucrare a lemnului

1990

33.  

Petru Feieş

Creşterea eficienţei orelor de activităţi sportive prin perfecţionarea conţinutului şi metodologiei de iniţiere în jocul de handbal

1992

34.  

Ana-Liliana Alda

Utilizarea jocului didactic matematic în ciclul primar

1993

35.  

Floare Diaconu

Prevenirea şi corectarea defectelor de vorbire la vârsta preşcolară

1993

36.  

Gheorghe Cotoc

Principiul întâi al termodinamicii

1994

37.  

Otmar Huhn

Folosirea modelelor în studiul fizicii

1994

38.  

Aurelia Comarnescu

Educaţia patriotică în clasele primare prin intermediul activităţilor extraşcolare cu conţinut istoric

1995

39.  

Maria Preda

Cratima, semn de ortografie şi de punctuaţie

1995

40.  

Daniela Dominte

Rolul exerciţiilor grafice în formarea aptitudinii de şcolaritate la preşcolarii mici

1996

41.  

Elena Lobonţi

Formarea aptitudinii de şcolaritate la copilul de vârstă preşcolară

1997

42.  

Natalia Muntianu

Dezvoltarea limbajului la copiii preşcolari prin activităţile de joc didactic

1997

43.  

Lenuţa Berar

Metodologia optimizării procesului de comunicare în ciclul primar

1998

44.  

Elena-Floare Bobiş

Activităţile matematice, mijloc de integrare a copiilor în clasa I. Metode şi procedee folosite

1998

45.  

Florica Bonţa

Formal, nonformal şi informal în comportamentul moral-civic al elevilor din ciclul primar

1998

46.  

Doina Corpaci

Destinul creator al omului în concepţia lui Lucian Blaga

1998

47.  

Maria Cotoc

Metodologia predării-învăţării unităţilor de măsură în clasele I-IV

1998

48.  

Livia Gulyas

Studiul privind modalităţi concrete de dezvoltare a aptitudinilor motrice, utilizând exerciţiile specifice alergării de garduri la clasele V-IX  

1998

49.  

Elena Jurca

Jocul – factor de dezvoltare a personalităţii copilului preşcolar

1998

50.  

Mura Viaşu

Evaluarea în învăţământul primar la matematică

1998

51.  

Veniamin Gheorghe Iga

Fiscalitatea în Ţara Românească în timpul domniei lui Constantin Brâncoveanu

1999

52.  

Viorica Ana

Evaluarea aptitudinii de şcolaritate prin tehnici de cunoaştere psiho-pedagogică a preşcolarului

2000