Colegiul Economic "G.Baritiu" Sibiu
Sibiu, Sibiu

Proiecte educaţionale

PARTENERIAT EDUCAŢIONAL

 

 

1. S-a observat o preocupare accentuată a părinţilor elevilor în ceea ce priveşte luarea deciziilor legate de îmbunătăţirea condiţiilor de învăţare, în organizarea şi susţinerea materială a activităţilor extracurriculare şi extraşcolare. Părinţii au manifestat interes în alegerea unei ţinute adecvate vieţii şcolare şi au răspuns prompt solicitării şcolii ori de câte ori a fost nevoie.

 

2. Colaborarea cu Consiliul Local a fost în general bună, acesta răspunzând solicitărilor noastre atât în probleme legate de gestionarea patrimoniului, cât şi pentru desfăşurarea în condiţii bune a lucrărilor de campus şcolar.

3. Colaborarea cu ULB a fost benefică în ceea ce priveşte informarea şi consilierea privind cariera. Această activitate constituie una dintre priorităţile planului operaţional. Pentru dezvoltarea personală elevilor li s-a oferit prilejul de a participa la activităţi pe teme culturale, sportive, de petrecere a timpului liber şi în folosul comunităţii, activităţi derulate în colaborare cu:

  1. Parohia Ortodoxă Română Iosefim III
  2. Col Ec. F. S. Nitti Timişoara
  3. Col Ec. Transilvania Tg. Mureş
  4. Proiect program de parteneriat educaţional „ Din lumea celor care vorbesc fără cuvinte. UBB. Cluj Napoca
  5. Lumină din lumină P.educaţional, naţional, interdisciplinar în derulare Arhiepiscopia OR , Fac. De Litere şi Arte, CCD, ISJ Sibiuetc
  6. Administraţia Naţională „Apele Române";
  7. Agenţia Naţională Antidrog - Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Sibiu;
  8. Centrul de Tabere Sibiu;
  9. OPC Sibiu;
  10. Poliţia Municipiului Sibiu;
  11. Societatea Naţională de Cruce Roşie din România-filiala Sibiu.

 

4. Pentru păstrarea tradiţiilor menţionăm colaborarea cu Fundaţia Culturală „TerrArmonia" privind derularea proiectului „Educaţia culturală prin tradiţii".

 

5. Conducerea unităţii a avut o bună colaborare cu reprezentantul SIP din şcoală.

 

6. Am participat la proiectul „Agenda Europa iniţiat sub egida Comisiei Europene de către Fundaţia „Generation Europe" din Belgia.

La începutul anului şcolar a avut loc vizita pregătitoare a unor parteneri germani , vizită prin care s-au stabilit condiţiile de desfăşurare a unui proiect Comenius şi în urma acestei vizite a fost depusă documentaţia  la Agenţia Naţională Comenius. Proiectul este intitulat" Priorităţi de dezvoltare a turismului în regiune - un dialog al tinerilor"

 

7. Proiectul ECO NET este început în 2002 şi continuă în prezent.

1.PROGRAM DE PREVENŢIE A ABSENTEISMULUI

 ŞCOLAR

 

 

 

Program iniţiat de psihologul şcolar în colaborare cu profesorii diriginţi din Colegiul Economic „George Bariţiu" Sibiu.

MOTIVAŢIE:

  

Societatea şi familia contemporană (problemele economice,  problemele de relaţionare între părinţi şi copii, timp redus petrecut cu familia, redistribuirea rolurilor, suportul social şi emoţional redus, supraîncărcarea profesională a părinţilor sau munca în străinătate etc.) determină mai multe probleme emoţionale la copii decât în trecut.

Absenteismul este în creştere, mai ales la nivel liceal, iar ignorarea sau pedeapsa excesivă pot doar contribui la cronicizarea fenomenului.

 

                2 PROGRAM DE PROMOVARE A SĂNĂTĂŢII ŞI DE        EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE

Promovarea şi menţinerea sănătăţii se realizează prin programele de prevenţie şi de educaţie pentru un stil de viaţă sănătos. Recunoaşterea importanţei prevenţiei pentru sănătatea publică reprezintă cel mai semnificativ aspect al promovării sănătăţii fizice şi mentale.

 

1.     OBIECTIVE GENERALE ŞI SPECIFICE:

a. PASUL I

Obiectiv general: prevenţia consumului de alcool.

Obiective specifice:

  • informaţii privind consecinţele sociale şi de sănătate de scurtă şi de lungă durată ale consumului de alcool;
  • să înţeleagă presiunile anturajului şi capacitatea de a le rezista când acestea sunt negative;
  • formarea unor valori şi atitudini pozitive faţă de un stil de viaţă sănătos;
  • discutarea şi analizarea rolui influenţei grupului, a familiei şi a mass-mediei în formarea şi menţinerea atitudinilor faţă de alcool;
  • discutarea modului în care alcoolul poate diminua performanţele şcolare, profesionale etc;
  • dezvoltarea deprinderilor de asertivitate şi de a face faţă presiunii grupului (deprinderea de a spune NU);
  • dezvoltarea abilităţilor de luarea a deciziilor, de gândire critică şi de management al stresului;
  • desfăşurarea de activităţi de recreere sănătoase, cum sunt: sportul, muzica, artele plastice, activităţi de club, voluntariatul.

 

       b. PASUL II

Obiectiv general: prevenţia consumului de droguri.

Obiective specifice:

  • informaţii despre consecinţele de sănătate şi sociale ale consumului de droguri;
  • discutarea şi analizarea rolului influenţei grupului în consumul de droguri;
  • formarea unor valori şi atitudini pozitive faţă de un stil de viaţă sănătos;
  • dezvoltarea deprinderilor de management al conflictelor şi luare de decizii responsabile;
  • discutarea modului în care drogurile îţi controlează modul în care gândeşti, simţi şi te comporţi;
  • desfăţurarea de activităţi de recreere sănătoase, cum ar fi participarea la acţiuni de voluntariat (ex. programe de prevenţie a consumului de droguri).

 

2.     GRUP-ŢINTĂ:

Elevii Colegiului Economic „George Bariţiu" Sibiu

 

 

3. PROGRAM DE PREVENŢIE A ABUZULUI FIZIC ŞI PSIHIC

Frecvent, comportamentul agresiv al copiilor este semnul unei probleme în mediul social. Deşi comportamentele agresive se manifestă mai frecvent la copiii care trăiesc în anumite condiţii familiale şi sociale (de exemplu conflicte între părinţi, neglijare şi abuz), cauzele agresivităţii manifestate în copilărie sunt multiple. O întrebare importantă este în ce măsură copiii agresivi porduc familii haotice sau dimpotrivă, comportamentele deviante ale familiei reprezintă un mediu propice pentru apariţia şi menţinerea comportamentelor agresive ale copiilor? Cele mai multe studii susţin existenţa unei relaţii bidirecţionale între cei doi factori.

Scopul/obiectivul general: Reducerea şi/sau  prevenţia comportamentelor agresive în şcoală.