Gradinita cu program normal Nr.59 Asociatia Misionara Catolica Italiana Craiova
Craiova, Dolj

Proiecte educaţionale

          Grădiniţa noastră va continua parteneriatul cu Asociaţia Misionară Catolică Italiană si Fundatia Casa della Speranza, pentru ajutorarea copiilor din cartierul Romanesti.

         Buna colaborare cu Societatea de Cruce Roşie – filiala Dolj, va continua prin derularea unor proiecte şi programe educative privind educaţia sanitară.

         In vederea asigurării siguranţei copiilor şi prevenirea unor evenimente neplăcute, vom continua colaborarea cu Poliţia Rutieră Dolj şi Poliţia Comunitară, care monitorizează paza grădiniţei prin sistem de alarmă.

Proiectele naţionale derulate de grădiniţa noastră, au deschis noi oportunităţi în dezvoltarea instituţiei şi implicarea activă a copiilor şi părinţilor:

1. “Educaţia părinţilor în beneficiul copiilor”- coordonat de M.Ed.C. şi Fundaţia “Copiii noştri”

2. “Liwing Values” – coordonat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Bucureşti, şi M.Ed.C.

3. “Educaţia timpurie pentru valori”- coordonat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Bucureşti, şi M.Ed.C.în care grădiniţa noastră a participat cu subproiectul “Jocul Căluşarilor”.

    Urmare a activităţilor derulate în proiect, am amenajat în grădiniţă expoziţia “Folclorul – tradiţie şi continuitate” cu obiecte populare din zona Oltenia, de mare autenticitate, expoziţie cu care ne măndrim, şi care este îmbogăţită an de an prin donaţii din partea părinţilor.

4. Proiectul national “Kalokagathia”

5."Minunata lume a copilariei"

6."Copil ca tine sunt si eu"

7."Dinti frumosi si sanatosi"

8."Copiii in lumea cartilor"

9.Folclorul-traditie si continuitate"

Proiecte europene Socrates – Comenius:

- 2001-2004 – Proiect scolar “ Atatea culori, un curcubeu”

- 2004-2007 – Proiect scolar « Sa fim prieteni pentru Europa », in care gradinita noastra a fost scoala coordonatoare.

- 2009-2011 - Proiect scolar  " Pamantul, mica noastra casa verde"       

      Derularea acestor proiecte a avut un impact pozitiv asupra copiilor, părinţilor, cadrelor didactice, grădiniţei:

- copiii şi-au dezvoltat competenţe, abilităţi de interrelaţionare şi comunicare şi au legat prietenii;

 - părinţii au avut posibilitatea cunoaşterii culturii altor ţări şi a unor sisteme de învăţământ europene;

- cadrelor didactice li s-a oferit oportunitatea cunoaşterii şi aplicării în activitatea didactică a unor metode şi strategii noi pentru obţinerea performanţei şcolare;

 - a contribuit la o nouă abordare a politicii şcolii privind integrarea europeană şi facilitarea către standardele educationale europene.