Scoala Gimnaziala Nr.9 ,,Nicolae Orghidan" Brasov
Brasov, Brasov

Proiecte educaţionale

 

- Proiecte internaţionale:

 

Proiect multilateral ComeniusTime and Community- the Comenius Dimension;scoli partenere din Austria, Cipru, Italia, Marea Britanie, Polonia, Romania, Spania si Turcia.


http://timeandcommunity-thecomeniusdimension.blogspot.com/


Proiectul este prezent şi pe portalul etwinning.

„Timpul şi comunitatea- Dimensiunea Comenius”, 2011-2013,  este o aventură educativă şi o călătorie în timp în jurul Europei, în care fiecare elev implicat  studiază şi abordează timpul din mai multe puncte de vedere.

Proiectul este integrat în curriculum şi conţine elemente de educaţie cetăţenească europeană.

Fiecare elev din şcolile implicate va aborda, discuta, produce şi împărtăşi experienţe şi produse proprii referitoare la cultura naţională (în  trecut şi în prezent).

Partenerii:

Szkola Podstawowa Nr. 30 Wroklaw, Polonia, coordonator- Ela Karas- ţara coordonatoare

Isiktepe Ruveyde Dortcelik Ilkogretim Okulu, Bursa, Turcia, coordonator- Idil Satîr

Dimotiko Scholei O Perivolion, Larnaca, Cipru, coordonator- Vasilios Karaolis

Direzione Didattica Statale G. Cirincione 2, Circolo Di Bagheria CF81002330827, Bagheria, Italia, coordonator -Maria Assunta d Alleo

Leip Manuel Foguet ,Vinaros, Spain, coordonator- Nuria Llambrich Moralles

Belvedere Junior School, Burton On Trent, Marea Britanie, coordonator- Paul Higgs

Offentliche Volkschule St. Peter Am Wimberg,  St. Peter Am Wimberg, Austria, coordonator- Margit Caviezel

Şcoala Generală Nr. 9 ,,Nicolae Orghidan” Braşov

Proiectul îşi propune să promoveze învăţarea limbilor străine; să dezvolte competenţele specifice matematicii şi ştiinţelor; să promoveze un stil de viaţă sănătos prin organizarea de activităţi de petrecere a timpului liber în stil activ şi a practicării sportului; să dezvolte competenţele TIC; să dezvolte competenţele şi aptitudinile artistice ale elevilor; să motiveze elevii pentru învăţare prin activităţi inovatoare şi interesante; să faciliteze schimbul de bune practici didactice şi să îmbunătăţească calitatea actului predării a cadrelor didactice implicate.

Pentru a îndeplini obiectivele propuse, am organizat activităţi ca: întâlniri de proiect, ateliere de lucru, dezbateri, vizite cu scop educativ, în cadrul cărora am organizat expoziţii, elevii au lucrat şi au creat produse proprii, au desenat, au pictat. Cel de-al doilea an de activitate este în plină desfăşurare şi toţi cei implicaţi dovedesc interes şi implicare.

Proiectul a  câştigat campania eTwinning - Comenius showcase. Felicitări!

Detalii aici.


Programul eTwinning- este măsură acompaniatoare a Programului Comenius  al LLP. Şcoala are mai multe proiecte în derulare, mai multe competiţii câştigate şi numeroase Certificate Naţionale şi Europene de Calitate care răsplătesc munca elevilor şi cadrelor didactice implicate;Mai multe detalii aflaţi accesând platforma etwinning.net



TWINBUS TRAVEL AGENCY / AGENTIA DE TURISM TWINBUS/TTA

OBIECTIVE

Proiectul îşi propune să promoveze locuri pitoreşti care să fie vizitate în ţările participante. Elevii prezintă partenerilor locuri, tradiţii, obiceiuri, mâncare tradiţională din locurile natale, Capitală şi din ţară. De asemenea ei vor învăţa despre istorie, legende, arhitectură, monumente cunoscute în locurile prezentate. Vor crea o agenţie de turism virtuală şi vor juca rolul unor agenţi de turism care vor atrage vizitatorii în ţara lor.
Şcoli partenere din România, Polonia, Portugalia, Spania, Cipru şi Grecia

Elevii vor lucra în acord cu interesele şi cu vârsta lor fragedă. Vor afla despre localităţile unde locuiesc partenerii, vor comunica şi vor împărtăşi experienţe. Vor face o călătorie imaginară şi se vor amuza. Vor învăţa cuvinte şi expresii legate de călătorii în limba engleză, vor învăţa să se prezinte şi cântecul "The Wheels of the Bus".

Vârsta elevilor participanţi: 7- 10 ani

Ei vor folosi instrumente web 2.0, prezentări PT, desene, fotografii, videoconferinţe şi blogul pentru a încărca în spaţiul virtual produsele obţinute.
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p85980/homepage

http://smore.com/5763

 

FRIENDS FUR- EVER

OBIECTIVE

Proiectul şi-a propus ca elevii să înveţe cât mai multe despre căţei, într-un mod atractiv şi amuzant, pe aplicându-se Teoria inteligenţelor multiple a lui Howard Gardner.

Şcoli partenere din România, Polonia şi Portugalia

 

Elevii au învăţat despre diferite rase de câini şi despre câini ca mamifere. Au aflat despre rolul câinelui în viaţa omului, despre modul în care acest animal trebuie îngrijit şi respectat, deci despre ce responsabilităţi ale cel care deţine un câine. Au întâlnit un medic veterinar şi au vizitat adăpostul de animale. Au învăţat poezii şi cântece despre căţei şi au citit cărţi în limba maternă legate de acest subiect.  Copiii care au căţei, au făcut fotografii, le-au încărcat în spaţiul de lucru şi au scris poveşti despre prietenul lor patruped.

Vârsta elevilor participanţi: 6- 9 ani

Ei au folosit instrumente web 2.0, prezentări PT, desene, fotografii, videoconferinţe şi situl wiki extern pentru a încărca în spaţiul virtual produsele obţinute.

http://new-twinspace.etwinning.net/web/p68520/welcome

http://friendsfur-ever.wikispaces.com/

 

 

WHAT A WONDERFUL WORLD ( WWW)/ O LUME MINUNATĂ

OBIECTIVE

Proiectul a fost un proiect de lungă durată, bazat pe Teoria Inteligenţelor Multiple a lui Howard Gardner. Obiectivul principal al proiectului este acela ca elevii să schimbe informaţii referitoare la locul în care trăiesc.

Şcoli partenere din România, Portugalia, Bulgaria, Spania, Polonia, Italia şi Turcia

Copiii au lucrat în grupuri, desfăşurând activităţi specifice tipului propriu dominant de inteligenţă :

Inteligenţa verbală- Au scris scurte povestiri/articole/legende despre localitatea unde trăiesc

Inteligenţa matematică : Au creat probleme de logică matematică/aritmetică/geometrie/jocuri logico-matematice utilizând date  specifice localităţii lor

Inteligenţa vizuală : Au fotografiat, pictat, desenat; au  realizat postere în care au prezentat elemente specifice ale localităţii şi/sau regiunii

Inteligenţa muzicală : Au  interpretat cântece specifice zonei

Inteligenţa naturistă :Au  descris elemente de  floră şi faună specifică zonei

Inteligenţa kinestezică :Au desfăşurat activităţi sportive şi dansuri  specifice/ celebre în comunitatea locală de unde provin

Inteligenţa interpersonală:Au identificat şi au pus în practică o strategie de promovare turistică a localităţii; au lucrat în echipe

Inteligenţa intrapersonală : Au notat în jurnalele personale gânduri despre activităţile proiectului şi sentimentele trăite pe parcursul muncii în grup

 

Vârsta elevilor participanţi: 5- 12 ani

Instrumentele folosite au fost alese în funcţie de specificul activităţii. Astfel, în pregătirea proiectului am utilizat google.docs pentru a oferi posibilitatea tuturor partenerilor să-şi aducă aportul la  elaborarea planului de proiect. Am realizat un blog  în care fiecare pagină  aparţine unui anumit tip de inteligenţă. Pe prima pagină, este  ataşată o  hartă a  Europei pe care sunt indicate ţările şi localităţile de unde provin şcolile partenere. Fiecare şcoală a utilizat spaţiul de lucru, pentru a prezenta şcoala, localitatea, elevii şi profesorii participanţi. Tot aici s-au  introdus link-uri pentru slideshow, slide, youtube video, glogster ş.a. considerate importante pentru atingerea obiectivelor proiectului. Ca produs final, am  realizat o broşură  online în calameo.

Proiectul a fost un succes deoarece a obţinut Certificatul Naţional şi cel European de Calitate din partea României- Şc. Gimn. 9 NICOLAE ORGHIDAN Braşov şi Şc. Gimn. ANDREI ŞAGUNA Turda şi a Portugaliei- E.B1/ JI São Bento , Valejas, Portugal. Proiectul a fost prezentat şi publicat în cadrul Conferinţei Naţionale de Învăţământ Virtual 2012 şi a obţinut o menţiune specială în cadrul Premiilor anuale etwinning în Portugalia.

http://new-twinspace.etwinning.net/web/p58117/welcome

http://wwwetwinningproject-cornelia13.blogspot.ro/

 

ALTE PROIECTE:

Școala Generală nr. 9 „Nicolae Orghidan” școală pilot în implementarea ghidului internațional „Dezvoltarea Competențelor Digitale”

În perioada 9-10 septembrie 2012  în Palermo, Italia s-a desfasurat cursul „Digital and Media Literacy Education” din cadrul proiectului „Virtual Stages Against Violence”. In proiect sunt implicate patru ţări : România, Italia, Germania si Austria. România a fost  reprezentată in Italia la acest curs de reprezentanţi ai Organizaţiei Salvati Copiii şi de  profesorii : Marilena Platon coordonator regional Sigur.info–profesor la Şcoala Gimnazială Nr. 9 „Nicolae Orghidan” ,  Braşov şi Monica Oarcea profesor la Şcoala Gimnazială Nr.16 „Take Ionescu” , Timisoara.

Proiectul “Virtual Stage Against Violence” are la bază ideea conform căreia noile tehnologii au în momentul de faţă o importanţă covârşitoare în transmiterea informaţiei şi sunt din ce în ce mai accesibile copiilor şi adolescenţilor care, neutilizându-le responsabil, pot fi expuşi potenţialelor riscuri prin prisma mesajelor distorsionate, legăturilor cu persoane care îşi dau o identitate falsă, violenţă şi multe altele. În acest sens, proiectul îşi propune să demonstreze potenţialul pozitiv al noilor tehnologii şi să promoveze folosirea corectă a lor de către copii şi tineri şi de a îi susţine în dezvoltarea lor.

În perioada 15 09- 15 .11. 2012 şcoala noastră a fost desemnata şcoală pilot pentru implementarea ghidului internaţional „Dezvoltarea Competenţelor Digitale” realizat în cadrul acestui proiect.

Colaboratori in cadrul proiectului Comenius Regio- Principii ale armoniei si colaborarii intre elevi

http://www.peacebrasov.ro/

 

 

Proiecte judetene:

Comoara Etno- festival interscolar de educatie interculturala, care isi propune sprijinirea exprimarii identitatii etnoculturale a persoanelor apartinand etniilor diferite, pentru o buna intelegere, convietuire si progres social;

Pe cărări de munte- proiect care are drept scop formarea in randul elevilor a unor aptitudini si atitudini care vizeaza educatia in spiritual cunoasterii, protejarii si conservarii mediului natural. Parteneri: Primaria Brasov, Regia Publica Locala a Padurilor Kronstadt, ISJ Brasov, scoli generale din Brasov.

Impreuna reusim- proiect educational de informare si sensibilizare in problematica HIV/SIDA si a violentei in scoala si familie. Parteneri: IJP Brasov, Biserica Sf. Apostoli Petru si Pavel, Asociatia de Parinti din Sc. Gen. Nr. 9 ,,Nicolae Orghidan” Brasov.

- Proiecte locale:

Un zâmbet pentru toţi- actiuni de ajutorare a familiilor nevoiase din cartier, in parteneriat cu Biserica Vallona din Utrecht, Olanda si Redland Primary School, Anglia.

Cum mă simt, cum mă comport, proiect de integrare a  elevilor CES din clasele I- IV;.

Competenţe TIC şi colaborare în clasele primare- proiect educaţional care îşi propune dezvoltarea competenţelor TIC la şcolarii mici;

Eroi au fost, eroi sunt încă- proiect educaţional care îşi propune educarea tinerilor în spiritul respectului faţă de istoria şi valorile naţionale;

Comunicare prin mass-media- proiect care doreşte dezvoltarea competenţelor de comunicare prin metode moderne;

Vreau la şcoală- proiect care îşi propune creşterea motivaţiei şcolarilor mici pentru învăţătură;

Şcoala părinţilor- proiect de educare a părinţilor

Copilărie, viaţă, sănătate- un proiect care îşi propune educarea elevilor pentru un stil de viaţă sănătos

1 Iunie- Ziua Copilului- proiect care îşi propune sărbătorirea Zilei Copilului într-un mod deosebit